Ahad, 13 Mac 2016

Nak Tukar Gambar Siapa..?


Satu petisyen dalam talian menggesa untuk mengeluarkan potret Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dari dinding alma mater Universiti Nottingham di UK, telah mengumpul lebih 2,000 tandatangan, sejurus sebelum tarikh akhirnya.
Petisyen itu yang bermula pada 8 Mac, menyasarkan sekurang-kurangnya 100 tandatangan untuk menyokong usul untuk dikemukakan kepada Persatuan Pelajar Malaysia di Universiti Nottingham.
"Kami sedar bahawa usul itu mungkin tidak diluluskan untuk dibahaskan, oleh itu petisyen ini memerlukan lebih 100 tandatangan untuk menunjukkan kepada persatuan itu bahawa isu ini layak dipertimbangkan di AGM," demikian menurut petisyen itu di Change.org.
Kurang daripada 30 minit sebelum tarikh akhirnya pada jam 11.59 malam, untuk usul itu dikemukakan semalam, petisyen tersebut yang dimulakan oleh Cassandra Hooi, telah mengumpulkan 2,252 tandatangan.
Usul itu menggesa Persatuan Pelajar Malaysia itu melobi untuk mengeluarkan potret Najib setinggi dua meter dari salah sebuah dinding kampus (King Meadow).
Usul itu sebagai tanda protes terhadap dakwaan keengganan Najib untuk menjelaskan dengan memuaskan tentang deposit sebanyak RM2.6 bilion ke dalam akaun bank peribadinya.
Tindakan tersebut, menurut petisyen itu, mampu menghantar mesej yang kuat kepada perdana menteri bahawa sudah tiba masanya untuk beliau menjawab secara benar dan jelas terhadap dakwaan tersebut.
Jika usul itu, dengan disokong oleh petisyen tersebut, diluluskan, ia akan dibahaskan semasa AGP Persatuan Pelajar Malaysia pada 16 Mac.
Tukar gambar di bawah tu ke?
Li Fikir La Sendiri!!!


22 ulasan:

  1. Nottingham tak perlu lg nak letak gambar setinggi 2 metter as a role model utk students.

    Model of money laundring fraud - yaks!!!

    BalasPadam
  2. Emmmm bugis semakin paranoid. 2 reporter dari Australia kena tangkap di Sarawak semasa nak tanya soalan.

    Oooops aku lupa, selama ni pun orang lain yg jawabkan untuk bugis. Lagipun bugis belum prepare jawapan..hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lari selagi bolih lari...Terkial kial Zaid menjawab...

      Padam
  3. Syed Saddiq mamak clubbing13 Mac 2016 2:33 PTG

    Petisyen dlm talian? Kah..kah.. 1 juta hantu pun blh vote jika cukup kasi tabur dedak. Cuba jgn buat online tgk. Nk kira bape ekor hanturaya sbnr. Universiti tu tk bodoh la nk diperkuda macai dapig.. stkt nk main turun2 gmbr.. najib tkturun jgk.. still PM.

    #RespectMyPM
    #KekalNajib
    #nyahPengkhianat

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2-3 ulasan?

      Anjing diupah pon da xselera jilat lendir dh..?
      Lubuk lendir waiting to shut down..?

      Paranoid giler dgn Najib, xtahu nk recycle lendir apa lgdh.

      Asyik2 gmbr cinapek yg xde kaitan dgn Najib. Yelahh nnti pru14 cetak 2juta keping gmbr ats tu gntung sluruh negara.. woww.. agk2 rakyat nk jilat ke x lendir dedak mahataik dapig ni?

      Come on laa anjing dedak, makin lesu nmpk.. cmne ni deklarasi mamaktaik dapig nk tumbngkn Najib.. tired nmpk?

      Kah..kah..kah.. kerja geng jahat.


      Padam
    2. Kalau betul tak tergugat dengan deklarasi rakyat kenapa harus mengamuk...? Mohd najib kian tersepit..macai carilah tuan baru..ProOO00ootTt

      Padam
    3. RespectMyself

      Nak suruh rakyat respect penyamun? Boleh jalan.

      Padam
    4. Slh hashtag tu..
      #respectmypenipupm
      #respectmybillionairepm
      #respectmypahlawanbugisxdetelor

      Padam
    5. Tedahjingclone, wahhh.. garang menyalak har ni..
      Terjejas sgt ke mutakhir ni?

      Erkk mengamok? Sape ngamok ni? Gi join dgn dapig laknatullah.. sama2 hrp dpt laknat Tuhan mcm PAS kena dlu.. itu bkn mngamok punye psl ke?

      Erkk Najib dh letak jwtn dh ke?

      Eiiii takottttnyerr gertakann ahjing2 tuan baruuu... waa takottttt loorrr.... kui..kui..kui...

      Padam
  4. Eeeeiii jijiknya potret tu...pelajar2 pun tk hingin nk tengok potret penyamun bugis tu..
    Dpt kat aku, aku letak atas lantai depan pintu bilik air...

    BalasPadam
  5. Tanya soalan pun kena tangkap???
    Babi betul...
    Oooppp lupa pahlawan pengecut!!!

    BalasPadam
  6. 2k lbh tandatangan ramai betul student msia kat situ.. Dah blh jd satu bandar tu.. Student uni tu berapa ramai semuanya jika 2k lbh adalah student msia..

    BalasPadam
  7. gantung gambar paris hilton aje........boleh jugak buat hilang stress......

    BalasPadam
  8. Bertapa sedih nya menjadi rakyat malaysia sekarang... Gambar pm kesayangan rakyat pun hendak diturunkan... Ni balasan bg Najib menurunkan gambar tun di Petronas... Hukum alam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tudiaa taksub dn mamakdey, petronas tu bkn bapak mahadey punya. Dh puas merompak petronas kena pecat pun duit dh berkepol2
      Turun naik gmbr najib xde kena mngena dgn petronas, jgn syirik dgn Tuhan wahai penyembah mahazalim. Xde effect apapn gmbar alumni university brbnding jwtn dlm petronas, elaun tetap sja pon mkn xhbis sampai mati, blum kira elaun2 lain..

      Chaii mamak, korang gntung gmbr tunmamakdey dlm bilik korang ke? Letak buah limau x?

      Padam
    2. Maruah bro....op lupa Pemakan dedak mana ada maruah

      Padam
  9. Bodohnya orang melayu dok bergaduh pasal najib dan mahathir yang dah exspired,Lim Kit Siang DAP dok guling2 ketawa.Meh sini aku nak beritahu. Bagi sesuatu tempuh masa pasti akan ada musim hujan dan musim kemarau panjangnya.Bagi kita yang berakal berbekallah kita secukupnya bagi menghadapi musim yang tidak menentu.Begitu juga bagi kita yang bersilaturahim sesama bangsa dan seugama pasti ada kedamaian dan pasti juga ada perpecahan kerana perebutan.Itu adalah fitrah yang diturunkan oleh Allah taala pada kita semua untuk diuji kesabarannya kerana kita telah diberikan akal.Persoalannya sejauh manakah kita mampu menyerap kemarahan bila berhadapan dengan pergaduhan dan kebencian.Adakah kita ingin membakar rumah yang telah lama dibina atau membakar kampung halaman kita sendiri supaya biar semua pehak sama-sama berputih mata.Ingat sejarah melayu telah jelas menulis bahawa sesama Raja Melayu bila berperang tidak segan silu sama sekali untuk mohon bantuan musuh bagi menghadapi saudaranya.Hasilnya kedah hilang P.Pinang pada francis light begitu juga negeri2 kelantan dan kedah sendiri jatuh ketangan Siam dan juga Temasik kepada Raffles.Bangsa yang hebat ialah bangsa yang cekal pendiriannya wp telah hampir pupus beribu tahun tapi masih boleh bersatu dan membentuk negara malah bahasa yang telah hilang pun masih boleh dihidupkan semula.Itu lah Israel yang kita paling benci.Mahathir usianya dah lebeh 90 tahun,Najib malahan Anwar pun berapa lama sangat lagi mahu menungkat langit bahkan kita pun tapi kenapa pergaduhan sebegini sampai begitu sekali dahsyatnya seolah-olah sudah tidak ada apa2 indah lagi sesama saudara hatta musuh pulak dipeluk cium.Pelik tapi benar.Tapi itulah resmi bangsa melayu sejak berzaman kalau kita tidak mahu berfikir.Jika benar perpecahan ini bakal memudaratkan kesan kepada jenerasi selepas ini untuk membaik pulih perhubungannya adalah amat sukar.Jika berterusan samalah kita dengan bangsa kurdis yang ada tanah tapi tidak ada kerajaan,ada bangsa tapi tidak ada dunia.Bukan susah untuk kita buat perumpamaan ini kerana contoh sebenar sudah pun wujud iaitu 4 wilayah melayu utara semenanjung sudah kekal abadi dalam taklukan Siam dan satu pulau yang sangat berharga diselatan Johor menjadi milik orang dan sekarang Pulau Pinang pula sedang mengekori.Melayu ni bila sudah dapat pegang kepalanya sudah tidak ada apa yang perlu ditakutkan lagi kerana apa?kerana orang tahu prinsip mereka sesama saudara ialah "biar sama-sama berputih mata".Akhir kalam selama mana saja lagi melayu dapat kekal berkuasa dibumi mereka ini kalau perkara ini tidak ada titik noktahnya.Tak usah lah menyalahkan sesiapa,salahkanlah diri sendiri tentang apa yang sedang berlaku ini. Saya rasa tidak susah untuk tuan-tuan mengagak akan tempohnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujah panjang2 pun tak de guna, Islam ajar umatnya berilmu dan berfikit panjang sebelum melakukan kejahatan contohnya dalam menerima RM Berbillion ke dalam akaun peribadi apatah lagi berjawatan tertinggi. Bukannya akal diguna untuk memutar belit fakta dalam menafikan kebenaran. Umat Melayu yang berpegang kepada Agama Islam pasti mengerti setiap perbuatan jahat mesti diperangi. Tidak timbul pun isu Melayu gaduh sesama, atau pun Isu Tun Mahathir tidak berpuas hati. Isunya wahai sekalian orang Melayu perlu dititik berat ialah salah laku jenayah yang mungkin dilakukan oleh seorang manusia biasa yang bernama Najib Tun Razak yang mana beliau secara tidak berhemah telah membenarkan wang berbillion masuk ke dalam akaun peribadi dan tidak pula dapat memberikan penjelasan yang munasabah apabila diminta oleh orang ramai. Sebaliknya pihak yang bertanya dan menyiasat telah pula dianiya secara kejam ala2 pemerintahan kuku besi zaman firaun. Ramai orang telah dimomokkan dengan kisah hantu jembalang perkauman hingga tersalah faham lalu sanggup membela penjenayah yang mana sepatutnya dihadapkan ke neraca undang-undang segera mungkin.

      Padam
  10. Maaf maksud saya sebenar mahathir yang retired dan bukan yang exspired seperti yang tarcatit.Sekian harap maaf

    BalasPadam
  11. Buang gambo pmpenipu.Gantung gambar syeikh al jho low ibnu najis

    BalasPadam
  12. Gambar menteri penjilat2 lg cun

    BalasPadam
  13. Angkara seorang manusia hina yang terpalit dengan dosa menghamba diri kepada Tuhan Cash. Habis sebuah Negara menerima padah dicaci hina serata dunia. Pemimpin tua dan muda yang berjuang tegak keadilan dicaci semahu-mahunya. Tiada keberanian berdepan dengan sisatan juga perbicaraan yang adil. Benarlah kata bidalan, berani kerana benar, takut kerana salah. Maka jika tidak ada sifat berani maka sememangnya dialah yang bersusuk tubuh toyol versi panjang tinggi. Mencuri dan menipu jadi amalan hidup. Semoga toyol tinggi ini akan dapat diperangi walaupun hingga titisan darah terakhir, moga para pejuang penegak keadilan sentiasa dilindungi Allah s.w.t. walaupun sering dihina dan dicaci tanpa sebab. Ku pasti toyol tinggi tidak akan pantas lari, jahat lakumu pasti akan terbukti. Para pencacaimu pasti berlari pergi, tinggallah kamu bersama si montok surimu. SEmoga warga Malaysia semua ini, sedari diri yang dimusuhi adalah si Perdana Menteri dan bukannya sesama sendiri.

    BalasPadam