Rabu, 16 Mac 2016

Apa Yang Menanti BN Dalam PRU14..!


Saban hari dinyanyikan dimedia massa bahawa deklarasi rakyat adalah deklarasi Tun M..! Deklarasi peribadi..! Nak lebih ummpp..panjangkan dengan nama deklarasi Tun M - Kit Siang..! Itu ler gunanya jadi kerajaan..! Guna segala keperluan..! kerah segala kekuatan..!

Saban hari juga deklarasi rakyat sudah turun ke pelusuk negara..! rakyat membaca dan bercerita..! Rakyat tanpa mengira agama, bangsa, budaya dan fahaman politik bergandingan kerana bukan mahu menggulingkan kerajaan..! bukan mahu membuang kuasa melayu..! tapi hanya mahu menolak ketua yang satu..! menurunkan seorang perdana menteri yang semakin lesu..!

Pemakan dedak@macai penjilat boleh buat kenyataan untuk mempertonton sokongan kepada sang ketua..!

Hakikatnya sokongan rakyat yang perlu dicari..! sokongan rakyat yang perlu diraih..!

Sehingga 31 Disember 2015, SPR memberitahu..

Statistik rakyat yang belum berdaftar sebagai pengundi.
Layak mengundi 17,658,700
Sudah berdaftar 13,468,946
Belum berdaftar 4,189,154

Belum berdaftar:
Melayu 1,803,088
Cina 1,222,134
India 378,931
Bumi Sar 302,391
Bumi Sab 298,910
Asli 30,736
Lain2 153,564

Agak agak dengan jilatan dan ampuan seperti diatas tu boleh yakinkan rakyat mengundi BN ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Najib kata tak undi bn tak apa...dia dah ada banyak duit utk uruskan negara

    BalasPadam
  2. Kejahilan Kipas-Kipas Najib.
    Akan membunuh UMNO dipentas politik.
    Kipas-kipas Najib hanya mahukan habuan dan ganjaran sahaja.
    Mereka ini bukan sayang kepada UMNO.

    Jika dibiarkan Najib berkuasa maka Umno pasti menempah MAUT jatuh kejurang yang paling hina dimata rakyat Malaysia.

    Maka kita semua "fikir-fikirkan Lah"

    BalasPadam
  3. Dari aku kecik sampai besar kerja umno menakut2kan ahli dengan DAP...takut sangat dgn cina DAP...
    tapi yang menghancurkan negara melayu islam bernama najib bin razak...
    Adeeehhh bodoh ahli2 umno ni...

    BalasPadam
  4. Kalau dah begitu kesedarannya maka mari lah sama-sama kita berteduh dibawah lindungan DAP.

    BalasPadam
  5. Memangkah undi itu hak individu dan boleh sembang semasa diPRU nanti. Isu panas parti UMNO adalah kegawatan ahli dan penyokong UMNO setelah DSN dikritik hebat oleh dunia. Itu saja.
    Tapi disebabkan title DSN itu PM Malaysia maka apa yang disuarakan oleh dunia luar itu sudah menjadi isu hangat dan manjadi topik panas yang telah membuah perbualan seluruh rakyat Malaysia.Ini yang UMNO kena faham.
    Orang-orang UMNO selagi disaran suruh percaya dengan tok ketua lama kelamaan jadi bingung. Kalau tok ketua yang ada tak mampu menyaman fitnah segerombolan yang telah mencipta referendum deklerasi rakyat jadi presiden buat apa?

    BalasPadam
  6. Jom buat penambahbaikan kewangan.
    Sila klik : http://goo.gl/xTn29f

    BalasPadam