Selasa, 15 Mac 2016

Denan Satem Dah Mintak Maap..!


Nampaknya kalut betul gurauan Denan..! Takkan la gurauan sebegitu boleh menimbulkan bala bencana..! kalau bala bencana timbul pun kepada siapa agaknya..!

Sebenarnya siapa yang terkesan hingga Denan mintak maap???
Sarawak Chief Minister Adenan Satem has apologised for joking that Prime Minister Najib Razak get himself an Iban wife, The Star Online reported today.
According to the report, Adenan also explained it was nothing more than a joke, made in a light-hearted manner.
“Even the Prime Minister himself was laughing. He knew it was meant as a joke.
“But if some people are offended by it, I am sorry and I tender my apology,” he said.

Mengikut cerita sahabat kita si Budin...

LAST WARNING UNTUK ADENAN SATEM, JANGAN GURAU MACAM INI LAGI!!

Ini benar-benar tidak patut, tidak wajar dan tidak seharusnya berlaku. Malah sama sekali "tidak beretika"  bila Ketua Menteri Sarawak, Adenan Satem membuat gurauan meminta Najib Razak mencari seorang isteri baru daripada satu etnik di negeri itu.

Walaupun hanya bergurau, ia jelas umpama penghinaan kepada Rosmah Mansor yang selama ini merupakan pendamping setia kepada Najib.

Apa ada kurangnya dengan Rosmah?

Apakah Rosmah tidak menjaga Najib dengan baik selama ini? Bukankah Rosmah sudah menjadi kebanggaan semua rakyat Malaysia - dulu, kini dan selamanya?

Apakah Adenan Satem tidak mengetahui bahawa Kelab Sahabat Najib sudah memberi penghargaan kepada Rosmah baru-baru ini kerana menjaga Perdana Menteri dengan baik serta menjadikannya seorang pemimpin yang hebat?

Tidakkah penghargaan itu menunjukkan jika tanpa Rosmah, tidak mungkin Najib menjadi hebat sebagaimana yang rakyat Malaysia sama-sama lihat sekarang?

Ada faham ke Adenan?

Wahai Adenan, cakap terus-terang, mau jadi Ketua Menteri lagi atau tidak?
Ini last warning...pergi cepat-cepat minta maaf dengan Rosmah dan jangan gurau-gurau macam itu lagi!!

Kami rakyat Malaysia yang sayang Rosmah benar-benar marah dengan gurauan tersebut. Kami sayang Rosmah, kami love Rosmah tau!!

P/s...agak-agak berapa guni dedak boleh dapat kalau bodek macam di atas ini....hehehe (SH 13/032016).

Perkara sebegini hanya membenarkan spekulasi yang berlegar dikalangan rakyat..!

Takkan la gurauan sebegini sampai nak minta minta maaf..! Apa nak jadi laa?

Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Blogger barua tk tido malam rupanya..kah..kah..kah... bikin isu yg barua mahataik rekakan...kah...kah...

    sanggup update tgh2 malam, kepala dihantui Najib Rosmah.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai, apa yang klakar?

      Padam
  2. bape guni dedak lendir yg ko dpt ye barua mahataik dgn upload gambar2 dr Meloyakini.com.. media pedajjal pakatan haprak?

    ohhhh op lupa.. barua2 mahataik dh declare join Mat Sabon, Lim Kit Sial dan Asimin Aisekerim tandas...wohoho hebaatttt.. tun mahataik gabung dgn musuh2 terhebat... wowwww... wa cayalah sam alu lah...!

    BalasPadam
  3. Kikikiki...aku hanya mampu tersenyum!

    Sekali sekali hippo kena apa salahnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agenda utamanya adalah singkirkan najib

      Padam
  4. Tanpa Nama15 Mac 2016 11:27 PTG...hari2 berapa tong air taik najib laki bini lu sudah tonggang? Itu pil taik najib po on brapa lu telan hari2? Wa caya la lu sembah itu tok pekong abis2...sampai cuit telor lu punya dewa skit lu sudah angin satu badan...wa caya laa sama lu laaa

    BalasPadam
  5. Dia dh termakan nasi kangkang hippo betina puaka tu kot, tu yang sama bangang macam najib...

    BalasPadam
  6. Hah tu pun sama Perompak Perogol hak mutlak............
    FUNITIF.........

    BalasPadam
  7. Bugis dapat lagi satu bala. Reporter Australia dah tunjuk video takde pun garisan cordon-off. Reporter lain pun ramai kat situ. Mcm biasa reporter tanya. Cuma dia tanya soalan maut.

    Memalukan. Sampai tak boleh tanya soalan. Obama pun tak sombong mcm ni.

    BalasPadam
  8. Lagi banyak penjilat batang Najib makin teserlah kebobrokan masing2 dalam berkata-kata. Niat nak tunjuk begitu prihatinnya Najib kepada bumi Sarawak sambil berjoke. Akhirnya lain pula jadi kena minta ampun maap pulak. Ratu Minang Laut Sipuden dah mengamuk sakan. Hari itu depan umum senggong si Najib. Dengar cite perang besar juga, apatah lagi si Najib lately berangan nikmat ngan wanita Sarawak sambil tenang tenang fikiran daripada masalah !mdebek. Najib oh Najib pergilah dengan aman, bertaubatlah dengan taubat Nasuha. Kasihan kami rakyat Malaysia yang engkau aniaya siang dan Malam..

    BalasPadam