Selasa, 15 Mac 2016

Perjuangan Suci..!


Kata baling gelas pun tak pecah..!

Apa yang gawat???

PEMECATAN DAN POPULARITI

1. Saya telah dipecat dari Petronas. Keputusan itu dibuat oleh Kabinet. Ini mestinya sangat penting bagi Kerajaan.

2. Sebenarnya saya telah pun meletak jawatan dari Petronas beberapa lama yang lalu. Tetapi Petronas enggan menerima peletakan jawatan saya atau menerima elaun yang saya kembalikan. Mereka berkeras memasukkan ke dalam akaun saya elaun bulanan saya. Saya meletak jawatan itu kerana saya fikir tidak perlu saya menjadi penasihat yang bukan menasihati dan dibayar gaji untuk tidak melakukan apa-apa.

3. Sekarang ini penyokong Najib mahu saya dipecat daripada Proton dan Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP). Kedua-dua bukan milik Kerajaan. Tetapi ini sudah tentu adalah hanya halangan kecil untuk sebuah Kerajaan yang boleh membuat tuduhan terhadap sesiapa di bawah undang-undang untuk membendung keganasan. Perkara-perkara yang jahat boleh dilakukan, seperti mengancam untuk membankrapkan Proton atau mengganggu orang-orang yang mendirikan YKP supaya saya akan dibuang. Ini sudah tentunya democratic sepenuhnya.

4. Media yang bebas di Malaysia menyatakan Najib semakin kuat dan lebih ramai orang menyokong beliau. Lihat sahaja gambar-gambar rakyat menyokong beliau. Mereka semua memakai baju merah dan beberapa pemimpin UMNO menunjukkan sepanduk “Solidariti Bersama Najib”.

5. Jelas sekali persembahan sokongan mereka adalah spontan, terlalu spontan sehingga mereka dengan segera membeli baju merah dan mencetak kad “Perpaduan Dengan Najib”, sempat untuk jurugambar-jurugambar.

6. Sesungguhnya Najib adalah sangat popular. Tetapi beberapa orang keras kepala tidak berfikir demikian. Sekalipun demonstrasi berbaju merah yang dianjurkan oleh Jamal Yunos, diambil bahagian oleh orang-orang Felda yang dibawa dengan bas dan diberikan makanan percuma untuk menentang demo Bersih yang, menurut penyokong Najib, dianjurkan oleh Cina untuk menggulingkan Kerajaan Melayu, masih tidak meyakin rakyat mengenai populariti Najib.

7. Apa yang sebenarnya akan meyakinkan orang ramai ialah referendum atau pungutan suara di mana setiap pengundi di negara ini dapat meluahkan sokongan mereka terhadap Najib. Mungkin ia juga berguna untuk menunjukkan bagaimana Dr Mahathir (saya tu) adalah salah dalam mendedahkan skandal kewangan beliau.

8. Hanya satu soalan yang mudah sudah memadai: Najib – pangkah, Mahathir – silang, atau sebaliknya bergantung kepada siapa yang anda sokong. Rakyat Malaysia sudah biasa dengan mengundi.

9. Referendum ini perlu dikendalikan oleh sebuah syarikat pendapat umum asing yang dipercayai, diselia oleh wakil-wakil daripada kedua-dua orang yang berkenaan.

10. Saya memberi jaminan bahawa jika Najib menang dalam referendum negara ini, saya akan berhenti meminta beliau meletakkan jawatan. Saya tidak akan berkata apa-apa lagi mengenai 1MDB, 2.6 bilion ringgit dan rumah-rumah besar di UK, Amerika Syarikat dan Hollywood atau filem lucah “Wolf of Wall Street”. Najib boleh terus menjadi PM Malaysia seumur hidup.

11. Tetapi jika saya mendapat lebih banyak undi, ini bermakna rakyat menerima apa yang saya telah menekankan mengenai salah laku kewangan Najib sebagai benar, maka beliau perlu meletak jawatan.

12. Menerusi cara ini, persoalan mengenai tahap populariti Najib dan pandangan rakyat tentang penyelewengan/skandal kewangan beliau dapat diselesaikan dengan secara muktamad.

13. Alternatifnya adalah untuk menunggu Akta Majlis Keselamatan Negara ditandatangani oleh Agong atau menunggu selama satu bulan jika dia tidak, apabila Akta ini akan dikuatkuasakan secara otomatis. Kemudian Najib boleh menangkap dan menahan tanpa perbicaraan bedebah bekas PM ini. Saya mendapat mesej-mesej bahawa ini adalah apa yang menanti saya, jika sekiranya saya tidak kurangkan dan berhenti, jika saya tidak turunkan nada.


Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. Seperti biasa..artikel mantap TDM..pemakan pemakan dedak cam biase akan tersentap larr..

    BalasPadam
  2. Terbaiiiiiiiikkkkk...

    BalasPadam
  3. Mari kita semua buat referendum. Tak puas hati buat referendum. Dah mcm2 cara nak turunkan Najib tapi tetap gagal. Tunggu lah PRU. Kenapa beliau tidak sabar? Adakah takut UMNo kalah? Anwar jadi PM, siasat dia, dan Mukhriz terus takda peluang jadi PM?

    BalasPadam
  4. Baik lah TDM....
    Ada Berani NTR ?

    BalasPadam
  5. I am 100% sure that Najib and gang dont have the BALLS to hold referendum.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Demi menjaga nama baik bangsa Bugis, apa kata kits tidak kaitkan Najis dgn Bugis. Kalau Pahlawan Bugil, amacam....?????

      Padam
  6. Salleh Keruak dan Najib kata cadangan pungutan suara itu tak masuk akal dan bukan amalan di Malaysia, okay lah, kita terima.

    Tapi macam mana kalau UMNO mengadakan pemilihan pada tahun ini, memang patut pun pemilihan diadakan pada tahun ini kerana telah 3 tahun berlalu pemilihan pada tahun 2013, pemilihan UMNO adalah 3 tahun sekali.

    Apakah Najib dan para MT Parti Najib berani mengadakan pemilihan UMNO pada tahun ini?

    Sila buktikan keberanian 'darah pahlawan' Bugis oleh Najib dan 'darah pahlawan dan tengku' Acheh oleh Tengku Adnan, ada berani ke?

    Apa perlunya pemilihan UMNO ditangguhkan hingga ke tahun 2018 sedangkan pada tahun yang sama perlu diadakan PRU 14?

    Mengapakah Najib takut untuk mengadakan pemilihan UMNO pada tahun 2016?

    Apakah Najib dan kuncu-kuncu terutama seperti Adnan Mansor yang perasan tengku tu takut mereka akan tumbang ditolak oleh ahli-ahli UMNO yang setiap hari Najib canangkan 3 juta ahli UMNO sokong Najib itu?

    Kepada Najib dan Salleh Keruak, kalau korang kata pungutan suara itu bukan amalan Malaysia, okay lah, aku terima, tapi apakah pemilihan dalam UMNO juga bukan amalan di Malaysia dan bukan amalan oleh UMNO selama ini?

    Buktikanlah yang korang tu pahlawan sangat, buktikanlah yang korang tu diterima dan disokong oleh 3 juta ahli UMNO, sila buktikan, adakan pemilihan pada tahun ini, tak payah tangguh ke tahun 2018, ada berani ke? Lari macam Nothing to Hide lagi ke? Lari dari saman WSJ pada hari Selasa ke?

    Tak ketinggalan, pada setiap hari Selasa, saya akan mengucapkan kepada Najib dan barisan peguamnya dengan ucapan Selamat Hari Selasa dengan pertanyaan Bila Nak Saman WSJ, dah lebih kurang 40 kali Selasa dah ni sejak Julai 2015 yang lalu?

    Terbaik ayahanda Tun Dr. Mahathir, teruskan perjuangan demi menegakkan kebenaran dan mempertahankan agama, bangsa dan tanah air tercinta kita ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu Bakar

      Dengar Referendum , Salleh KERAK terus kecut . Dia pasti akan nasihat Ah Jib Gor jangan sahut cabaran Tun.
      PAHLAWAN BUGIS = referendum
      BUGIS BACUL = no referendum

      Padam
  7. Umno kan kukuh, ramai penyokong. Tun m dah cabar tu.

    Najib jadi pm pun tidak menerusi pilihanraya. Kenapa nak tunggu pru.

    Come on lah...kata najib cool!

    Jom kita sama2 buat undian online.

    Tun dah highlight, kalau najib menang, dia tak kacau lg. Inilah peluang najib kan kan!

    Najib jangan buat tak tahu, tak baik untuk publisiti.

    Nanti siapa nak respect...kan kan...

    BalasPadam
  8. artikel dedaktaik dikatakan mantap?
    hahahhaa sendiri tulis endiri jilat.. syok sendiri..

    perjuangan mahadey@mahataik... taik tu suci ke? rujuk pada Novel Shit - Shahnon Ahmad.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sahutlah cabaran tu kalau berani? Kalau kata referendum tu bukan amalan Malaysia, maka adakan pemilihan pada tahun ini dalam UMNO, apahal tangguhkan ke tahun 2018?

      Najib cuak takut kalah ke?

      Canang sana sini kononnya disokong oleh 3 juta ahli UMNO, apahal takut nak adakan pemilihan parti pula?

      Sila macai Najib jawab perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. Lagi satu, bila Najib nak benarkan tayangan filem anak tirinya iaitu Wolf of The Wall Street, sebuah filem kategori lucah dengan dialog kata-kata kesat yang melampau itu?

    Takkan Najib tak mau sokong filem keluaran syarikat anak tirinya itu kot?

    Salleh Keruak sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia tak mau bodek ke supaya filem sekeji itu ditayangkan di negara ini? Bukan apa, Rosmah mesti suka punya, mesti Rosmah akan arahkan Najib supaya naikkan pangkat Salleh Keruak lagi, paling kurang beri jawatan apa-apa lagi ke Salleh Keruak nanti.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  10. Najib cuma bersetuju kalau cuma gambar dia aje yg ada utk dipangkah...sebijik mcm korea utara punya demokrasi. Tak percaya suruh Tun M usulkan

    BalasPadam
  11. Padan muka bugis.
    Wakakaka...sultan johor pun geli nak salam.

    RejectedPM

    BalasPadam
    Balasan
    1. setakat nak caci ejek padan muka oleh sekor dua anjing upahan ni.. rasa 17 juta rakyat yg mengundi akan seronok ye? rase sgt juak megah dh ke? .. apakah terjejas pemerintahan negara oleh DS Najib? Model mcm tu je lah yg boleh pakai skrg.. mmg sahlah Najib org yg benar dan baik. Sebab itu macai mamak tun gelabah tak tentu pasal, lepas satu ke satu serangan tak bersebab.

      Kasihan!

      #RespcectMyPM
      #HidupUMNO
      #nyahPengkhianat

      Padam
    2. Memang terjejas, banyak kilang dah ditutup operasi, rakyat ramai hilang kerja, tahun lepas sahaja 20 ribu pekerja di negara ini hilang pekerjaan, itu pun Zahid kemaruk nak bawa lagi 1.5 juta bangla ke negara ini, kononnya dibekukan bawa 1.5 juta bangla tu, tapi tiap-tiap hari lebih kurang 10 penerbangan dari Bangladesh ke KLIA, apa cerita? Bangla beramai-ramai jadi pelancong ke negara ini ke?

      Cer citer la.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  12. Habis semua akal dan cara di pakai untuk jatuhkan Najib. Semua tak jalan.

    Tiba2 ti tua gila ini cadangkan referendum? gila kronik sgt2 dah mamaktun. Negara mana yg pakai referendum mcm tu untuk naik turunkan pemimpin? Perlembagaan mana mamaktun ni pakai? Perlembagaan kerala?
    Oleh syarikat asing buat pungutan suara? hohoho aku taksanga mamak akan segila ini dan ahcai2 disini pakat jilat.

    Lepas buat pungutan suara tu apa kejadahnya pulak nk buat? Then DAPig boleh desak referendum pula untuk keluarkan Sabah Sarawak, penang..?

    tgk sekor mamaktua yg gila.. bukan Najib yg xbetul..dia yg sakit mental dendam pada najib tahap kena makan ubat dh ni. Org gila yg semkain gila.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Not only Najib fear referendum . Dedakman Dedakman fear too.
      he he he

      Padam
    2. Sahutlah cabarang tu, kalau asyik nafi tanpa berani bertindak apa gunanya? Nothing to Hide pun Najib lari, kononnya nak jawab semua soalan, bila tahun Tun Dr. Mahathir dah datang ke program tu, terus larikan diri, gunakan Ali Tinju untuk menggelupur sendirian, lepas tu suruh Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar umum ada ancaman keselamatan, iaitu Ali Tinju menggelupur sendirian.

      Kalau berani sangat, kalah darah pahlawan sangat, kalau disokong oleh 3 juta ahli UMNO sangat, sila adakan pemilihan parti pada tahun inilah, apahal tangguh pula?

      Sila jawab persoalan inilah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Sdra A Bakar...

      Itu tepatnya 'Pahlawan Bacul atau Pahlawan Bugil'. Apa ketidaknya, bini gemuk gedembul dia siap berani menyiku Najis disaksikan jutaan umat manusia di You Tube. Najis terus tunduk kecut dgn badak betina garang sekor nie.

      Padam
  13. Rakyat tidak mahu seorang pemimpin yang kemaruk dengan kemewahan sampai sanggup menjadikan harta negara ini seperti harta peribadinya.

    Kita tidak mahu walaupun selepas Najib kalah pilihanraya, tetapi negara ini telah muflis, rakyat menderita, sedangkan Najib dan Rosmah lari ke Amerika macam Marcos dan Imelda hidup bersenang lenang di sana pula.

    Apa guna kuasa politik jika negara hancur, negara bankrap, apa yang rakyat dapat dengan jadi perkara sebegitu?

    Pihak macam PAS lebih mengutamakan politik, bukannya kepentingan negara, mereka melihat masalah Najib ni boleh jadi modal politik mereka dalam PRU 14, apa guna PAS jadi kerajaan di Putrajaya pun kalau negara ini dah bankrap? PAS nak buat apa untuk uruskan negara ini jika harta negara dah lingkup dikerjakan oleh Najib dan kuncu-kuncu?

    Sebab itulah saya tidak menaruh harapan PAS itu boleh untuk selamatkan negara ini, sebab PAS tidak boleh dipercayai, mereka lebih gila berpolitik daripada nak menyelamatkan negara.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang reka lah tk habis2 pemimpin yang kemaruk kemewahan... nanty MAdeyKutty terase sbb anak dia paling mewah dlm semua anak2 PM.. billionaire.. padahl bisnes mcm taik.. xde talent.

      Padam
    2. Apahal melalut ke lain pula, lain ditanya, lain dijawab pula, apa hal ni?

      Najib dan bininya mewah berbelanja tu dari mana harta mereka dapat?

      Anak Tun Dr.Mahathir kaya pun sebab dia berniaga, kalau anak Tun Dr. Mahathir mencuri, merompak, pasal apa polis tak tangkap?

      Najib dan bini berbelanja mewah, harta dari mana dapat? Dari gua mana?

      Sila jawablah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Dari mana anak tiri Najib si Riza Aziz dapat wang USD 100 juta untuk buat filem berkategori lucah Wolf of The Wall Street?

      Sila beri penjelasan pasal hal ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Soalan ini pasti tak ada respons dari Anon Kejora Liberal. Aha ye... heran acamne si budak Reza tu dapat modal ratusan juta US$... modal dermawan dari keluarga Saud juga ke...???

      Padam
  14. Ajak jumpa taknak...
    Ajak debat taknak...
    Ajak undian taknak...

    Hahaha....dok bawah ketiak big mama jelah!

    RejectedPM

    BalasPadam
  15. Najib telah menyingkirkan Tan Sri Gani Patail dari jawatan Peguam Negara dengan alasan Tan Sri Gani Patail sakit buah pinggang yang kronik dan tidak dapat menjalankan tugas.

    Tetapi pasal apa Sarawak Hydro Sdn. Bhd. sebuah anak syarikat milik Kementerian Kewangan yang mana Kementerian Kewangan adalah diketuai oleh Najib sebagai Menteri Kewangan mengambil Tan Sri Gani bekerja sebagai Pengerusi Sarawak Hydro?

    Bukankah Tan Sri Gani disingkirkan dari jawatan Peguam Negara dengan alasan sakit buah pinggang yang kronik? Pasal apa dilantik jadi Pengerusi Sarawak Hydro pula?

    Lihat ini: http://www.sarawak-hidro.com/Pages/boardOfDirectors.aspx

    Sila cybertrooper Najib jelaskan pasal hal ini ye.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  16. AbuDedak meroyan sorang2.. sian kau AbuDedak.. simpati dgn mental disorder ko.. dh makan ubat ke belum hari ini...makan elok2 ye..nnt sakit kronik dtg..bawak pedang samurai..libas depan pejabat PM..ko jgk yg kena tangkap..bkn mamakdey..hahaha..kan..caidedak kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tu yang meroyan sorang-sorang, aku tanya soalan kau melalut tak tentu hala pula.

      Sila jawab soalanlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. 638..

      Yg meroyan tu ngko
      Yg belom makan ubat tu ngko
      Yg jiwa kacau tu ngko
      Yg champion memaki hamun pun ngko
      Yg bahalol pun ngko
      Yg makan dedak pun ngko
      Yg bangsat itu najib

      Padam
    3. Anon Kejora Liberal Tanpa Nama & Ayah kelihatan macam tak dapat bekalan nasi Kangkang. Rosmah & Najib terlupa kot, tak patut..tak patut...!!!!

      Padam
  17. cilok posting org sebelah...

    NGO PERKASA 'DIPERKOSA' geng Mahataik! DAP DULU MUSUH SEKARANG TIDO SEBANTAL SAMA2?

    Terang2 brahim Katakli memperkosakan PERKASA. Matlamat asal PERKASA utk memartabatkan perjuangan org Melayu.. melawan kejahatan chauvinist DAPiG... tup2 tiba2 PERKASA diperkosa... di sihir atau diarasuah Mahataik Madey, PERKASA diperalatkan oleh rejim Mahataik Mahdey..join deklarasi mahataik.. PERKASA mcm dikerat telor, dayus.. munafik.. terus boleh bersalam duduk dengan komunis DAPiG? haaaiyooo...

    Apakah DAPig telah terima PERKASA sbg NGO terhormat? atau DAPiG telah terima Melayu macam saudara mereka? atau DAPig menyokong DEB atau hak Bumiputra?

    dunia politik gila bekas PM berktunan Kerala..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila jawab soalan, mengapakah Najib takut untuk adakan pemilihan UMNO pada tahun ini?

      Najib dah cuak ke?

      Kononnya darah pahlawan, kononnya disokong oleh 3 juta ahli UMNO, tapi takut adakan pemilihan, tangguhkan ke tahun 2018 pula, apa kes ni?

      Sila jawab soalanlah, tak payah merapu ke lain pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  18. buang masa nak layan mainan politikus ... anak2 TDM tak ada kemampuan ke jaga ayah yg dah tua .. biarkan dia jadi hamba kroni... nak gugat DSN yg pegang tampuk kuasa ... dia ingat ke selama 22 tahun ada siapa boleh gugat tak ? walau macam2 buat tak betul ? pikir panjang lah .. jgn ikut nafsu nanti lesu ;-(

    BalasPadam
    Balasan
    1. 654.. ,'jhn ikut nafsu nanti lesu'.. bagi jer lah nasehat tu kat najib dan rosmah..

      Padam
    2. 654.saya sokong...sial sapa yg sokong membuta tuli tdm dan suku sakat komunis dan agen yahudi..orang melayu tak rela bertuan laknat2 ni..

      Padam
  19. http://buletinsengal.blogspot.my/2016/03/ke-mana-hilang-harta-berbilion-pernas.html?m=1

    BalasPadam
  20. Memang UMNO dah mula kehabisan wang (dedak), terpaksa upah mat rempit baru habis SPM dapat gred tiga untuk kacau blog. Eloklah korang bukak bengkel repair motor, ada faedah sikit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Exactly man... The only one Najib's cybertrooper available here who try very much to act like smart Alec but actually expose his true idiocy like stupid goon.

      Padam