Rabu, 9 Mac 2016

Baling Gelas Pun Tak Pecah..!


Apa yang nak ditakutkan..!

Heret la Tun M ke Mahkamah?

Kenapa? agaknya hakim belum boleh kawtim ke?

Layan...

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terus membidas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam siri temu bual dengan media asing.
Dalam wawancara bersama The Telegraph, negarawan berusia 90 tahun menceritakan bagaimana polis menghambatnya apabila beliau mengkritik Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali.
"Polis datang ke pejabat saya, tetapi saya enggan jawab soalan-soalan mereka.
"Saya beritahu jika mereka mahu soal saya, mereka perlu lakukannya di mahkamah, di mana semua orang boleh dengar apa yang saya perkatakan dan peguam saya boleh menyoal mereka," katanya dipetik akhbar itu.
Menurut akhbar harian United Kingdom itu, Mahathir tersenyum dan menggeleng-gelengkan kepalanya ketika ditanya sama ada beliau bimbang jika diheret ke mahkamah.
"Jika saya dipaksa ke mahkamah, saya gembira untuk jawab. Mereka cuba untuk memerintah dengan ugutan, tetapi saya bersedia untuk semua itu," katanya.
Mahathir juga mengulangi dakwaannya terhadap Najib, dengan berkata pelbagai pihak datang meminta bantuannya kerana perdana menteri telah "memusnahkan" Malaysia.
"Kita mempunyai undang-undang untuk menangani rasuah, tetapi perdana menteri kita mencabuli kedaulatan undang-undang. Dia tidak boleh dibenarkan berbuat demikian. Jika kita soalnya, atau buat laporan pada polis, kita pula berakhir dengan tahanan dan dikenakan tindakan.
"Jika dakwaan ini tak benar, mengapa Najib tak saman? Dia nafikannya, tetapi memilih untuk tidak mendakwa. Sebaliknya, peguam negara baru mahu memenjarakan mereka yang mendedahkan maklumat untuk seumur hidup. Begitu cara mereka berurusan dengan semua tuduhan-tuduhan ," katanya.

Berani kerana BENAR..!

Api takkan boleh membungkus kertas bro..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

119 ulasan:

  1. orang tua yang tak pernah puas dengan KUASA..melayu mudah lupa atau madey yang mudah lupe..ludah kahak hijau kt muka Lim kit siang pastu jilat balik beramai2 dengan geng abu bakar 3 suku..elokla tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suruhlah Najib sahut cabaran Tun Dr. Mahathir tu, Tun Dr. Mahathir dah cabar supaya heret di ke mahkamah jika nak sangat dia terangkan satu persatu pasal kes jenayah Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sampai dah kena cabar macam tu pun Najib dan kuncu-kuncu masih takut lagi ke?

      Apandi Ali, sila saman Tun Dr. Mahathir dan lawanlah di mahkamah kalau kau berani sangat.

      Tun Dr. Mahathir tu rakyat biasa sahaja, tak ada jawatan dalam kerajaan, tak ada jawatan dalam parti, dah umur 91 tahun, apakah itu pun masih Najib dan kuncu-kuncu terutama Apandi Ali tu takut lagi ke?

      Lawanlah di mahkamah jika berani sangat, lawanlah jika berada di pihak yang benar.

      Syabas Tun Dr. Mahathir, anda wira rakyat, anda tidak takut dengan ugutan Najib dan kuncu-kuncu, sebab mereka tak boleh nak tindas Tun sebab Tun mendapat sokongan rakyat, sebab Tun di pihak yang benar.

      Kepada Apandi Ali, hari apa nak saman Tun Dr. Mahathir, beliau hanya menunggu untuk dibicarakan di mahkamah sahajalah, hari selasa, rabu, khamis, isnin, sila nayatakan, jangan hari raya sudahlah.

      Teruskan berjuang Tun Dr. Mahathir, rakyat menyokong anda, kami pun tak takut kepada Najib, kerana Najib bukannya tuhan yang boleh memasukkan kami ke dalam negara jika tak sokong dia, malahan Najib juga bukanlah tuhan yang boleh berikan pengikutnya hidup selama-lamanya di dunia ini dan berikan syurga, Najib manusia biasa sahaja, nak takut apa sangat dengan dia. Benda yang salah ditentang, benda yang betul disokong.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Bro 12.23.. biarlah mereka seronok dgn tokong mahazalim @mahataik ni.

      Depa tgh sembah tu.. buat besar2 poster letak dlm bilik depa.. saiz banner banting.. lepas tu pakat2 jilatt..


      tu tgk gambar entry tu.. wohohoho... aku taktau nk ckp apa.... taksub kalah penyokong Arwah Pok Nik!

      Skurang2nya Arwah TG Pok Nik ada jasa mengajar kitab, kuliah2, meninggalkan sekolah pondok Islam, xde pecah belahkan partinya.

      tp sekor mamak ni...xtaulah..

      Padam
    3. Tanpa Nama9 Mac 2016 12:49 PTG ni adalah mangkuk hayun puak PAS yang dengki.

      Biasalah, Tun Dr. Mahathir yang berjaya membangunkan negara ini, membuat pembangunan di negara ini untuk kemudahan rakyat termasuklah si mangkuk yang tak reti bahasa ni pun mangkuk ni tak reti nak berfikir.

      Siapa yang pecah belahkan parti? Najib tu yang pecah belahkan parti, pecat Tan Sri Muhyiddin dari jawatan TPM, pecat Pn. Anina dari parti, pecat Datuk Seri Shafie Apdal dari jawatan menteri, pecat Datuk Hamidah dari parti, pecat Datuk Seri Mukhriz dari jawatan MB Kedah, paksa Datuk Seri Ahmad Said letak jawatan, gangung hak ahli kepada 9 orang ketua cawangan UMNO bahagian Telok Kemang, menyalahgunakan kuasa untuk menggantung jawatan Tan Sri Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden.

      Sedangkan Tun Dr. Mahathir tak pecat sesiapa pun sekarang ni, malahan dia juga tak ada jawatan dalam parti, tak ada jawatan dalam kerajaan, tetapi takut punya pasal, macam-macam tohmahan dituduh kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Korang tu yang patut fikir guna otak, sampai begitu teruk Najib musnahkan UMNO, sampai begitu teruk Najib pelingkupkan harta negara ini, itu pun korang masih sokong.

      Ada dua sebab sahajalah para juak Najib ni masih sokong Najib, kalau tak kerana diberi habuan, maka tentunya mereka ni bodoh bangang sebab tu mudah diperbodohkan oleh Najib, dan Najib memang suka orang bodoh sebab mudah diperkudakan.

      Oleh itu rakyat Malaysia sekalian, perlu difahami, dalam isu menentang Najib ini bukanlah bermakna kita tidak sokong UMNO, bukanlah bermakna kita tak sokong Barisan Nasional, bukanlah bermakna kita nak gulingkan kerajaan, kit masih sayangkan dan sokong UMNO dan Barisan Nasional, kita setia kepada negara ini, kita mahu buang Najib dari kerajaan dan dari UMNO kerana Najib mengkhianati negara ini, Najib perlu dibicarakan di mahkamah dan dipenjarakan.

      Negara ini perlu diselamatkan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Kahkahkah..
      Sampah giler komen cacai najis..

      Mungkin para pencacai najis kepingin najis menjawab sebegitu berani skali..
      Najis nk jawab soalan wartawan?
      Kahkahakahakah..

      Selasa depan pun xselesai lg inikan pula nk jawab soalan wartawan

      Padam
    5. Macam cerita Ahtantuya. Semua cerita Rosmah & Najib buat. TapiNajib berdiam diri. Akhirnya tiada bukti. Macan cerita 1MDB true dan timbul apabila Justo kena tangkap. So Najib bertindak dengan bijak, berpegang "The True will Prevail"

      Padam
    6. Pasal apa dua orang polis UTK tu bunuh Altantuya? Apa motifnya?

      Macam mana Sirul boleh terlepas lari ke Australia? Sirul ke Australia tu naik kapal terbang ke atau berenang dari Kuala Pahang ke Australia?

      Sila jawablah pasal isu ini.

      Sudah-sudahlah membohong, hakikat dah jelas, dalam kes insiden Lahad Datu pun, ada pihak yang dituduh pengganas itu bila dibicarakan di mahkamah memberikan keterangan bahawa dia dan orang kampungnya diperdaya ke Sabah kononnya untuk diberikan pekerjaan, tetapi tiba di Sabah mereka di suruh berpakaian seperti tentera pemberontak dan wartawan tangkap gambar mereka.

      Kalau kita tengok balik macam mana mayat-mayat yang dikatakan 'pengganas sulu' itu mati, mereka disimpan di dalam kebun sawit di dalam lubang yang besar yang kalau kita lihat tentu digali guna back hoe atau excavator, macam mana tengah perang boleh gali lubang macam tu dan simpan mayat pengganas sulu itu?

      Saya bukanlah menuduh pihak polis dan pihak tentera yang berperang di sana tu berpura-pura, mungkin pegawai dan anggota polis dan tentera kita turut diperdaya dan dipergunakan oleh pihak tertentu dalam kerajaan hingga terdapat 6 orang dari kalangan mereka yang telah terkorban dalam peristiwa itu.

      Zahid hari tu kata nak jelaskan siapakah dalang insiden Lahad Datu ni, itu tiga tahun lalu, tapi sampai sekarang pun dia tak dedahkan juga siapa dalangnya itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. Teruskan perjuangan tun.

      Padam
    8. Cerita altantuya dan scorpene.. kahkahakahkah..

      Dl RPK yg jaja cerita kini jdk blogger rujukan..
      Kahkahkah..

      The truth not prevail yet brader..
      Apa motif pembunuhan?
      Siapa yg bg duit dan keluarkan arahan kpd peg UTK utk membunuh since depa pun mkn gaji ja dan menurut arahan..

      Kahkahkahkah..
      Cacai najis komen ikot mane pun tetap nmpk bebal. Sbb nk membetulkan apa yg salah

      Padam
    9. utk pengetahuan semua manusia yg menggunakan nama abu bakar diatas ialah cina lahanat red bean army penyokong DAPigs.. dia ada dimana2 dgn tujuan utk spam blog org lain sbb dia punya blog takda sapa yg nak baca..

      Padam
    10. Kahkahkah..
      Cai xyah risau psl abu bakar red bean..
      Ko cuma lwn hujah dia je cukup..
      Kalau kuat menipu xkemana..
      Contohnya najis..
      Bape juta penah masuk akaun pun takot nk mngaku. Siap tuduh wsj tu fitnah.. tapi tgolek jgk ade 2.6B dlm akaun.
      Kahkahakah..

      Najis tu menipu cai..
      Bnyk dh bukti..
      Ko jgn percaya najis..
      Dia adalah red bean army yg dihantar masuk umno..
      Dialah yg meroskkan umno skrg..
      Buang najis buat pemilihan. Biar ahli tentukan. Najis boleh pegi jahanam defend diri dia dlm court nnt..
      Yg penting red bean army tu lepaskan jawatan kerajaan.

      Padam
  2. tolonglah percaya yang Tun M adalah Perdana Menteri paling bersih? tolongla percaya..YTL xpnh bg duit pun kat Tun, Anak Tun berjya jadi org pling kaya sebab dia lulus SPM sedara, jadi layaklah dia, dulu tu syarikat besi tu lebor pun sebab kn terbakor, plug je, kes kecik je.mana penoh rugi zaman Tun, zaman Tun dlu jd Presiden bukan sebab ahli UMNO yg sokong, sebab memang dia hebat ja.await hangpa tak percaya ka? p tanya Tun bila malysikini suh dia dedahkan aset dia, dia jawab apa..dia jawab cerdik, saya ni pencen 10ribu ja dapat tanah pun sya pulangkan pada kerajaan..tgk..dia tak jawab pun setuju ke tak..cerdik x, ini baru patut jadi PM..dulu dia serang paklah suh turun pasai apa? ni abu bakaq hang pandai sangat dok becerita hebat..mai jawab..dia tak puas hati pasai paklah potong prjek dia, itu ja alasan sedara, itu alasan paling kukuh untuk turunkan PM..memang bagus la Tun M, sayang Tun M..la ni dia nak suh Najib pulak turun pasai 1mdb, Najib turun jela, pastu Mahyiden naik..mhyiden beberapa hari akan taat la pada Tun M, lepas setahun dua dia bekeras plk, pasai apa aq mau ikt cakap dia, ni legasi aq jd PM..biala aq yang buat sendiri, aq pun mau di kenang dalam buku teks sejarah tgktan 1,Tun M pn bengkek, dia kata myiden xmau dengaq kata dia dah..pastu dia kata syrikat toiletbank putra amik duit pastu blog ni pun dok kluarkan mari kita turunkan mydenn..what The FUCKING!!! sapa yg jadi pjilat selamnaya!! ahhh bodonya plot certa UMNGOK NI!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org tua dah pencen, umur pun dah 91 tahun.

      Ko tolak kedinding pun boleh rebah.

      Tapi korang punya fobia ketakutan terhadap org tua ni mengalahkan jumpa jembalang tanah.

      Kalau dgn org tua ni pun Najib tak boleh handle, macamana nak handle berpuluh juta rkyat yg ada lagi ni?

      Padam
  3. abu bakarr mana ko... dah tanya ker pasal 1mdb sama bro azmi... fakta ko tu dah ko kemuka dah ker?? apa apa aku tunggu dalm facebook dia ni.. aku nak tengok ko lunyai dia kow kow pasal 1mdb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dah tanya, dia tak jawab pun, apahal? Aku tunggulah sampai malam ni, kalau tak jawab juga, sila kau jawab pasal apa dia tak jawab pula ye.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. kepala buto ko la abubakar! ko tanya pun tak lancau!..sial pnya melayu..penipu! cibai! penakut! kerat la kote tu

      Padam
    3. abu dedak taik tu mana jawab pun soalan mahataik 22 tahun merompak mcm2..

      dia asyik tutup taik dgn 'soalan' bodoh tu lah.

      biar dia meroyan tanye dn tanye..

      saya sokong AbuDedakTaik!! kah..kah..kah!

      uweekkkkk...

      Padam
    4. Tanpa Nama9 Mac 2016 12:42 PTG, kau tengok tak soalan aku di facebook Azmi Arshad tu?

      Kalau tak tau apa-apa, tak reti jawab soalan, tak payah melalak macam orang gila tak tentu hala, tak payahlah nak melalut macam minum ketum overdose pula.

      Siapa melayu sial? Siapa? Kau tu apa bangsa apa? Israel ke?

      Siapa yang penipu? Kau tengoklah facebook dia tu, aku dah komen, ke kau bodo tak reti baca? Kalau bodo tak reti baca, tak payahlah nak merapu macam ni pula, kau terulah jadi balaci Najib.

      Kau tu pergi buka zip depan mak kau, suruh mak kau kerat kote kau tu, kalau kau perempuan buka bra depan abah kau, kepas tu suruh abah kau tu potong tetek kau tu, jenis bodo tak reti jawab soalan lepas tu maki orang tak tentu hala pula.

      Maaf ye tuan-tuan, saya geram dengan bangsat ni, tak pasal-pasal tuduh yang bukan-bukan kepada saya, saya dah tanya soalan, tapi tak dijawab lepas tu maki saya yang bukan-bukan pula, silap oranglah mangkuk ni nak cari pasal.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Tahniah saudara abu bakar...orang kurang ajar memang patut diajar. Typical najib supporters..no manner!!!

      Padam
    6. nama je macam sahabat Nabi..peragai mulut macam Babi..buat malu je abu bakar ni

      Padam
    7. Cacai najis petik nama nabi semata2 nk pertahankan kejahatan najis..

      Kahkahkah..
      Mcm org islam mkn babi kata jgn mkn rasuah.. haram

      Padam
    8. Azmi arshad tu dgn bebudak boley la dia buli...aahahaha...tp byk melalut. Kalau dgn ahli umno iq rendah ...boleh la kut dia makan....hahahaha

      Padam
    9. abu bakar soalan ko dah dijawab dalam facebook azmi... ko dah baca kebelum???.. kalu tak puas hat ko lunyai lah dia kow kow...

      Padam
  4. kikiki jap lagi mailah tu pjilat pungkoq madir meroyan..lama xdengaq sorang mamat tu tanya..admin.telo mane telo hahahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah komen bertaraf 'mulia' dan 'berpahala' besar mengikut ajaran CASH IS KING yang dibawa oleh Najib itu.

      Bila kita tanya soalan mengenai salah laku Najib mereka kata kita fitnah Najiblah, kita berdosalah, macam-macam mereka putar.

      Tetapi bila mereka maki hamun Tun Dr. Mahathir dengan kata-kata keji tak apa pula, dapat pahala kot, mungkin Najib dah sediakan syurga untuk mereka ni, beserta habuan tertentu.

      Hoi juak Najib, korang ingat Najib tu tuhan ke yang boleh berikan syurga ke korang jika korang bersekongkol dengannya itu.

      Sudah-sudahlah membohong, sampai tak ingat agama puak-puak ni berpolitik.

      Bertaubatlah, bersikap jujurlah, buat apa nak bohong sampai bohong diri sendiri, berlaku jujurlah, baru hati tenang, buat apa takutkan Najib, hanya kita perlu takut kepada Allah sahajalah, Allah adalah Tuhan, Dia yang berkuasa.

      Maka bersikap jujurlah, jadilah manusia yang amanah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. kami dah lama sedaq..hang ja bigai xsedaq2 abubakaq penipu

      Padam
    3. Tanpa Nama9 Mac 2016 12:45 PTG, sedar apa? Sila jawab pasal isu RM 42 juta wang SRC International tu Najib dah pulangkan balik ke? Macam mana SRC International boleh ada butiran peribadi akaun peribadi Najib itu ye?

      Sila jelaskan, kalau merapu tak tentu hala tak ada gunanya, sila jawab soalan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. abu bakar ko dah baca kebelum soalan ko di fb azmi tu??... kalu jawapan dia kurang memuaskan ko tibai lah dia kow kow...

      Padam
  5. Najib mana berani...sudah sah dan terang malah Najib sendiri cakap melalui Saman Tun Dr Ling...RM 42 Juta masuk ke akaun pribadi...cuma RM2.6 Billion masuk ke akaun pribadi... mana berani...symptom NAFI..NAFI...DAKWA? Mana berani dakwa... #SelamatkanMalaysia #SaveMalaysia...

    kita sebagai rakyat Malaysia yang prihatin dan sayangkan negara ini tidak harus berlengah lagi dalam memberi sokongan kepada deklarasi itu.

    Buktikan sokongan anda di sini -https://docs.google.com/forms/d/1vuIKdnzoDln2d5_v07kz1vgUZByV4EILmecK7NjYh54/viewform?c=0&w=1

    Terima kasih buah bidara, ajaklah juga kawan-kawan dan saudara-mara.

    BalasPadam
  6. Seronok juga melihat pro Najib Razak "terlompat" ke sana sini dengan pelbagai gaya sejak Jumaat lalu berhubung Deklarasi Rakyat yang digerakkan oleh Tun Mahathir Mohamad bersama pemimpin-pemimpin pembangkang dan peneraju masyarakat sivil negara ini.

    Dengan seawalnya gah mengatakan keluarnya Tun Mahathir meninggalkan UMNO tidak mungkin memberi sebarang kudis kepada Najib, reaksi sehari dua ini jelas menampakkan mereka jauh lebih "menggelupur"  berbanding cacing yang tengah kepanasan.

    Selain berbagai kata-kata kecaman dan bidasan terhadap bekas Perdana Menteri itu, cacian dan makian juga turut menjadi mainan yang membuktikan tidak lain tanda-tanda sudah ada ketakutan dalam diri mereka itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa ketakutan?kahakahakahakah..dia bergabung ngn ultrman pon Najib tido lena laa..kkahakahak nila maslahnya jd dedak madir..pcya semua ckp dia kahakahakah..

      Padam
    2. RM 42 juta wang SRC International tu Najib dah pulangkan balik ke? Macam mana SRC International boleh ada butiran peribadi akaun peribadi Najib itu ye?

      Sila jelaskan, kalau merapu tak tentu hala tak ada gunanya, sila jawab soalan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Sedarlaah semua..

      Sedarlaah semuaa...

      Woiii Sedarlaaahh semuaaaaa.... aku ni menipu je... aku penjilat tegra mamakdey@mahataik dgn upaha lumayan...


      Sedarlaahh woiii...!!


      (AbuDedakTaik)

      Padam
    4. Tanpa Nama9 Mac 2016 12:57 PTG, baru lepas hidu gam ke? Tak baik hidu gam, nanti otak mereng, tapi kau ni dah mereng dah kot, sebab tu komen merapu tak tentu hala sampai melalut dan meroyan macam orang tak siuman akalnya sahajalah.

      Sedarlah diri, bersikap jujurlah, tak payahlah nak bela benda salah, yang salah itu salahlah, yang betul itu betullah, buat dengan betul.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  7. adalah di maklumkan bahawa ABU BAKAR DAN ADMIN blog ini kehilangan telor..sesiapa terjumpa sila pulangkan pada mereka atau sepak saja ke laut,..chittt

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang ni lawak ni..aka ziana bagi 6 hahahahaha..kikikikiki

      Padam
    2. Sila jawab pasal isu RM 42 juta wang SRC International tu Najib dah pulangkan balik ke? Macam mana SRC International boleh ada butiran peribadi akaun peribadi Najib itu ye?

      Sila jelaskan, kalau merapu tak tentu hala tak ada gunanya, sila jawab soalan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. "sedarla... sedarla.. sedarlaaaaa...aku ni diupah untuk fitnah dan tipu je...ko percaya sape suruh...." kata AbuDedak Taik

      kah..kah...kah..


      Padam
    4. Tanpa Nama9 Mac 2016 12:54 PTG, baru lepas minum ketum campur koka kola pepsi ke? Melalut semacam saja ni, apahal? Baru lepas kena maki dengan Ahmad Maslan dan Najib sebab gagal jawab soalan aku ke?

      Itulah bersekongkol lagi dengan orang yang bermasalah seperti Najib tu, kan dah kena.

      Bersikap jujurlah, barulah hidup aman, tak payahlah nak putar sana sini, jawablah soalan aku tu.

      Seadrlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Iklas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. orang pro umno memang tak boleh terima kenyataa. teruskan Kita rakyat yang serba tertindas mengkritik pimpinan negara sekarang. kalau betul diorang tak bersalah, akur je lah dengan tuntutan rakyat. jawab je lah APA yang jadi persoalan rakyat. yang jadi panglima siber utk najib ni pulak, macam orang bodoh. mencarut2. weh! pemakan dedak najib, berani lawan depan2 la. jom bertumbuk kalau kau berani mati sebab ketua kau! aku berani mati utk negara aku Dan Tak payah nak bagi dedak Kat aku pun, aku Ada inisiatif sendiri utk berjuang demi masa depan aku Dan keluarga aku. APA kejadahnya aku nak berjuang demi najib atau pemimpin lain yang korup Dan lahanat tu??? bagi pejuang najib, tahniah sebab kurang Dah kalah dalam pertarungan hidup ni. kami yang hidup demi agama, bangsa, negara Dan keluarga ni lebih rela berjuang Dari disuap macam kurang! Aku zul, Dari Melaka. Berniaga Dan aku Dah meluat dengan masalah hidup sekarang.

      Padam
  8. jilatt..jgn tak jilatt...
    duit dedak lendir... jilatt..
    aku nk tunggu bila logo roket akan embedded kt blog penjilat lendir ni..

    jilat... sembah..jilat.. mahataik dapig!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apahal kau ni, soalan tidak dijawab, lepas tu maki hamun, sumpah seranah, carut marut tak tentu hala, apahal ni? Saiko ke? Lupa makan ubat? Terminum ketum overdose ke? Cer citer, pasal apa ni?

      Jawablah soalan, kalau merapu tak tentu hala tak ada gunanya pun, jawab soalan untuk jelaskan sila beri penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. wow cepatnye penjilat dedak mahataik ni 'tanye soalan'.. kah..kah..kah.

      soalan pd mahataik tk jawab pon.. kah..kah..

      Padam
    3. Sedarlaah semua..

      Sedarlaah semuaa...

      Woiii Sedarlaaahh semuaaaaa.... aku ni menipu je...

      aku penjilat telo mamakdey@mahataik dgn upaha lumayan...


      Sedarlaahh woiii...!!


      (AbuDedakTaik)

      Padam
    4. Ini ke taraf komen para cybertrooper belaan Najib yang diketuai oleh Ahmad Maslan? Ini termasuk dengan cybertrooper 10 NGO yang Ahmad Maslan umum semalam ke?

      Jawablah soalan, yang korang melalak macam orang kerasukan syaitan tu pasal apa? Memasing dah stress sebab tak dapat jawab soalan dan baru lepas kena tampar dengan Najib ke?

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Cai2 pemakan dedak sedang mengelupur macam cacing kepanasan itulah sebabnya merapu. Biarkan si luncai terjun dengan labunya. Teruskan perjuangan tun. Sebagai ahli umno tegar, aku dan keluarga bersumpah tidak akan mengundi BN pada pru14 sekiranya najib masih pm

      Padam
  9. AbuDeakTaik.. hang dh beli ke bendera DAPig utk pasang kt laman rumah ko?

    ye la tuan cacai ko dh declare masuk dapig. coalition tu.. woww!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Padam
    2. Cantiknya bahasa orang ummo. Padanlah ramai yang suka...buat malu jee

      Padam
  10. gambar admin dedaktaik letak atas.. wow mahadey mcm hero tamil.. wow...

    admin dedak..ko dh cetak besar2 ke poster dewamadeytaik tu?

    jgn lupa beli colok ekkk..

    kah...kah..kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Padam
  11. Memula Tun M tuduh 42 Billion hilang, lepas tu tuduh 27 Billion hilang, Lepas tu tuduh 2 Billion lak yang hilang. Sekarang nak tuduh apa lagi? tolong jawab abu bakar??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Padam
    2. Bukan orang tuduh tapi macam mana ada dalam akaun peribadi

      Padam
  12. Tun M gila kuasa..gila kuasa kat mana boleh tolong terangkan. Dia nak jadi PM ke? nak jadi Menteri ke? pe maksud gila kuasa..ABN..Asal Bukan Najib...

    BalasPadam
  13. Apa yang jelas adalah Tun Dr. Mahathir mencabar Najib dan Apandi agar mengheret Tun Dr. Mahathir ke mahkamah supaya Tun Dr.Mahathir boleh jelaskan apa yang pihak berkuasa nak tahu sangat tu.

    Kita tengoklah, tentu tak berani punyalah Najib dan Apandi nak bawa kes terhadap Tun Dr. Mahathir ke mahkamah, sebab dah memang jelas Apandi dan Najib memang buat hal dan melanggar undang-undang, Tun Dr. Mahathir dah jelas bercakap perkara yang benar, sebab itulah mereka takut nak dakwa Tun Dr. Mahathir di mahkamah, kerana takut lagi banyak yang terbongkar.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  14. Mana bukti atas kesemua tuduhan mahathir... dulu dia keluar statement kata dia tak ada bukti lengkap tu tak buat laporan polis... tapi masih menyalak tak tentu hala meroyan memanjang... kalau betul report la polis Mader! tunjuk bukti di mahkamah! jgn main wayang stail mamak!

    Dulu kata jgn dgr berita asing sekarang dia menjubor jadi kuda merosakkan negara dengan guna media asing... kan lahabau tu... lidah bercabang dan munafik!

    Dah ada report jadi kes polis datang lah ambil statement... biasalah kita rakyat biasa... boleh hadap perkara ni... kengkadang siap kena bawa balai lagi... ni baik apa polis dtg cara elok... apa nak karpet merah ke baru boleh layan polis dtg nak amik statement nampak tak betapa bongkaknya mahathir ni...

    bab saman tu... x baca ke kenyataan peguam najib... kalau saman membuta tuli confirm x menang sbb undang2 US amat protective pada syarikat dan warga dia... satu dunia tahu bab tu... penguam najib dah explain apa bodoh sgt ke Mader nak faham... punca benda ni juga dari dia... dia yg anta kuncu ronda satu dunia tabur fitnah dgn buat report polis base dgn bukti dipalsukan oleh SR bersumberkan penjenayah justo...

    Zaman mahathir dulu lagi lah demokrasi mati... sekarang nak komen macam-macam... sudahlah!!! semua yang dibuat ikut undang-undnag lah... mainan fitnah dan persepsi yg memburukkan keadaan sebenarnya....

    Terus terang ja lah Mader kau mengamuk sebab kroni sudah hilang manopoli dan projek tak dapat zaman najib sbb semua dikaji semula... malah black ekonomi cina pun sudah berkubur dgn GST... meroyan sebab pemimpin skrg tak mahu jadi boneka ikut telunjuk kau lagi kan???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Padam
    2. Kalau tun salah saman jelah. Usah mengelupur.

      Padam
    3. Ada cacai najis yg baru la..
      Idealis malaysia dpt 8500 sebulan ke?..

      Aku komen sikit je cai..
      Psl saman. Saman jela mamak kt court malaysia.. biar rakyat 1 dunia tgk mamak menipu dlm court..
      Kahkahkahkah.

      Demokrasi dh mati tp anwar 2x kena charge kes liwat kt court defended by all his lawyer..
      Aljuburi pun ade telor..
      Tapi pahlawan bugis mnyorok duk bayaq cacai tolong defend
      Kahkahkah

      Padam
  15. tertanya sendiri... macam mane kalau soalan tidak terjawab..?
    ada hukuman yg akan dikenakan ke..?
    tanya soalan, bkn menuduh...

    peribahasa melayu.. diam tanda setuju...

    tp kalau jawab dengan jawapan yg terpesong jauh dari soalan pulak camne..?
    atau jawapan memuaskan hati kroni sendiri..?

    pendekar bujang lapok yg x geti membaca pon tau..
    alip, mim, nun tendang wau.. sekali SARKAS da...

    ali baba bujang lapok... 40 penyamun time tak menyamun.. sume jd hakim, majistret, etc²..

    Jika kalian berselisih tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah dan Rasul-Nya, jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama ( bagimu ) dan lebih baik akibatnya.
    [An-Nisa’ : 59]

    Cukup beranikah? pemimpin atau sesiapa, bersumpah dengan nama Allah sambil memegang Al-Quran.. meyatakan yang diri akan musnah seandainya tidak berada di pihak yg benar..

    chiachiachiachiachia

    BalasPadam
  16. Saya rasa pengomen yang menggunakan nama Abu Bakar yang sering menyerang salah laku Tuan Presiden Umno itu terdiri daripada beberapa orang... Apabila beliau mengamuk, gaya bahasa bertukar. Selama ni saya ingat Abu Bakar ini seorang, rupa2 sekumpulan Abu Bakar.. Mohon maaf andai saya silap. Macam mana pun saya ulang ikrar saya yang tetap berjuang bersama mereka yang menentang kebejatan Perdana Menteri yang rakus makan duit haram sementara mengelak tindakan undang2 dengan membunuh keadilan melalui kezaliman pemerintahan kuku besi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lantak awaklah nak mengatakan saya ni beberapa orang sekali pun.

      Hari ni dalam jawapan bertulis Najib dalam sidang parlimen, Najib beri jawapan bagi pihak Kementerian Kewangan sebagai induk SRC International bahawa pihak Kementerian Kewangan tak perlu jawab pasal isu RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib itu kerana SRC International tidak tahu menahu pasal wang RM 42 juta itu adalah dari SCR International.

      Maka kalau macam tu masa sidang media oleh Apandi Ali untuk buang kes Najib tu, maka Najib menipulah ye? Apandi yang kata wang RM 42 juta itu dari SRC International, kononnya Najib tak tau pun wang itu dari SRC International, hari ni Najib wakili Kementerian Kewangan kata wang itu bukan dari SRC International pula.

      Sekarang ni siapa yang menipu, Apandi Ali atau Najib?

      Sila beri penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  17. Aikkk...!ramai pulak askar upahan mat maslan...kata tak tergugat..tapi terus serang tun m..ProOO00ootTt

    BalasPadam
  18. Bagitau dengan azmi facebook,

    dengan segala dokumen, fakta dan bukti yang menunjukkan najib TIDAK bersalah, maka tidak menjadi satu maaalah, halangan atau kesalahan untuk najib, azmi facebook, membawa skandal 1mdb ke mahkamah betul tak?

    Tapi....hakim tu janganlah kena sogok dan dipengaruhi oleh najib plak ye....macam anwar dibebaskan kes aritu.

    Yang terbaik adalah saman wsj di mahkamah amerika syarikat.

    azmi facebook, najib ada brani? Ada telor?

    BalasPadam
  19. Dua dua pun menipula Abu Bakar woi...Apandi menipu Najib pun menipu...
    Aku pulak ABU Asal Bukan Umno...
    Najib turun ke Najib tak turun ke aku tetap tk akan undi Umno/BN...minta maap la ye...
    Kes altantuya pun masih jd misteri smpai skrg, sirul tk kenal altuya tp tiba2 dia pergi ambik c4 pergi letup pompuan yg sdg mengandung tu, agaknya hobi sirul letupkn orang kot...
    Eh Altuya tkde suami tp ngandung anak sape la ye...

    BalasPadam
  20. Assalam Bro,Saudara Abu Bakar tak perlu melayan komen yang tidak bermaruah.Kita hanya minta penjelasan tapi lain yang dijawab.Jangan buang masa melayan komen-komen yang rendah mutunya....

    BalasPadam
  21. tu la kecik2 xnak mampos besar2 nyayuk..kuikuikui

    BalasPadam
  22. Najib menyatakan hasrat untuk menyaman Wall Street Journal di mahkamah tetapi dia tidak berbuat apa-apa. Sebaliknya dia meminta peguamnya bertanya kepada Wall Street Journal kenapa akhbar itu menyiarkan laporan tersebut.

    Hingga ke hari ini WSJ berterusan mengeluarkan laporan demi laporan dengan fakta terperinci berkenaan dengan duit sejumlah US$681 juta yang terdapat di dalam akaun peribadinya. Dianya masih tidak mengambil tindakan saman terhadap WSJ, sesuatu yang boleh dilakukan di negara di mana WSJ diterbitkan.

    Jawapan 7: Bengong! Tun M pun tak pernah saman orang yang dok tuduh dia dulu lesapkan hampir RM100B! Ingat senang ke nak saman-saman ni macam saman parking.

    WSJ gunakan kaedah penulisan yang mana susah untuk membuka kes untuk disaman. Pelaporan WSJ tu dia nyatakan bahawa dia melaporkan sahaja berita yang dia peroleh dari sumber dalaman siasatan yang sedang berjalan.

    "Nak saman, saman la sumber dia, dia wat keje pelaporan jer" Penjelasan mudah nak faham. Tapi sumber dia siapa tak didedahkan pun.

    Kes macam ni kalau disaman akan dibawa di mahkamah luar negara dan akan memakan masa yang amat lama bagi seorang PM. Baik dia berkhidmat kepada rakyat lagi bagus dari nak saman kes yang dia tahu susah nak menang akibat teknikal yang digunakan oleh WSJ.

    Tun M pun tahu la mende ni, sebab tu takde dia nak kisah saman orang kat luar negara yang panggil dia macam-macam dulu. Lim Kit Sianglah patut orang pertama Tun M saman sebab tuduhan kat Tun M laaagi banyak. Kita jer tak didedahkan sebab zaman tu takde sosial media macam skang ni.

    Tuduhan 8: Akhbar di Malaysia ditapis menyebabkan rakyat lebih bergantung kepada laporan media asing. Tetapi apabila rakyat berbincang atau menulis berdasarkan laporan media asing, Kerajaan menerusi Ketua Polis Negara menjemput sesiapa sahaja untuk membuat laporan polis agar polis dapat menjalankan soal siasat terhadap orang itu.


    buat abubakar yang bangang dgn soalan bila Tun nak buat report polis????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh? Bukan najib ke kata nk saman wsj hari selasa? Apa bangang sgt najib pastu baru nak tau takde untung saman WSJ?

      Padam
  23. 3.40 chai robot soal berulangkali,

    "buat abubakar yang bangang dgn soalan bila Tun nak buat report polis????"

    Khairudin dah buat report dah, sebaliknya beliau kena tangkap, selepas beberapa minggu baru dilepaskan tanpa ada kes.

    Zalim tak Najib ni?

    Najib plak bila nak saman Tun Dan WSJ? Azmin Facebook pon boleh saman, kan ke dia mempunyai banyak fakta Dan bukti? Mudah je azmi Facebook mematahkan hujah2 anti Najib kan?

    Ada teloq?

    BalasPadam
  24. khardin kne tgkp kes ape bro??adoii bodohnya kawan hang ni abubakaq...

    BalasPadam
  25. 3.40

    "Jawapan 7: Bengong! Tun M pun tak pernah saman orang yang dok tuduh dia dulu lesapkan hampir RM100B! Ingat senang ke nak saman-saman ni macam saman parking."

    Bukan kah pencacai Najib juga yang citer kes 100 billion ni, ayuh Najib Dan pencacai buka kes ni saman Tun, kan ke Najib ada kuasa? Ayuh jangan berlengah!

    BalasPadam
  26. Tambah parah apabila Muhyiddin dalam respon untuk menegak benang yang basah membuat kenyataan dengan nada yang baghal, mantan TPM itu berkata beliau berbuat demikian kerana menjalan kewajipan disisi agama mahu menentang kemungkaran yang telah terpalit pada Najib....

    Jom kita tanya pada Muhyiddin, apakah pimpinan DAP tidak pernah secara terbuka dan banyak kali membuat kemungkaran terhadap agama islam kita? Lupakah Muhyiddin siapa yang memecah-belahkan perjuangan ulama pimpinan PAS sehingga lahirnya parti Amanah yang terdiri dari bekas pimpinan PAS yang menentang ulama? Lupakah Muhyiddin siapa yang meminta laungan azan subuh diperlahanakan, isu jualan arak secara terbuka, isu murtad di gereja Selangor, isu kalimah Allah yang menyesatkan ummah ?

    Besar sangatkah dosa Najib Razak jika dibandingkan dengan segala macam onar dan adu dumba mainan jahat pimpinan kafirun DAP ini...?

    buat pjilat buntut madir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pusing la mcm najib, pusing la. Tp org cuma nk tau penjawat awam boleh terima ka derma RM2.6b? Derma ka rasuah?

      Padam
  27. 3.40

    "Tapi sumber dia siapa tak didedahkan pun."

    Bila dah masuk mahkamah semuanya dibentangkan, takder nak sembunyi lagi, sumber WSJ pon tak leh lari lagi

    BalasPadam
  28. tolonglah percaya yang Tun M adalah Perdana Menteri paling bersih? tolongla percaya..YTL xpnh bg duit pun kat Tun, Anak Tun berjya jadi org pling kaya sebab dia lulus SPM sedara, jadi layaklah dia, dulu tu syarikat besi tu lebor pun sebab kn terbakor, plug je, kes kecik je.mana penoh rugi zaman Tun, zaman Tun dlu jd Presiden bukan sebab ahli UMNO yg sokong, sebab memang dia hebat ja.await hangpa tak percaya ka? p tanya Tun bila malysikini suh dia dedahkan aset dia, dia jawab apa..dia jawab cerdik, saya ni pencen 10ribu ja dapat tanah pun sya pulangkan pada kerajaan..tgk..dia tak jawab pun setuju ke tak..cerdik x, ini baru patut jadi PM..dulu dia serang paklah suh turun pasai apa? ni abu bakaq hang pandai sangat dok becerita hebat..mai jawab..dia tak puas hati pasai paklah potong prjek dia, itu ja alasan sedara, itu alasan paling kukuh untuk turunkan PM..memang bagus la Tun M, sayang Tun M..la ni dia nak suh Najib pulak turun pasai 1mdb, Najib turun jela, pastu Mahyiden naik..mhyiden beberapa hari akan taat la pada Tun M, lepas setahun dua dia bekeras plk, pasai apa aq mau ikt cakap dia, ni legasi aq jd PM..biala aq yang buat sendiri, aq pun mau di kenang dalam buku teks sejarah tgktan 1,Tun M pn bengkek, dia kata myiden xmau dengaq kata dia dah..pastu dia kata syrikat toiletbank putra amik duit pastu blog ni pun dok kluarkan mari kita turunkan mydenn..what The FUCKING!!! sapa yg jadi pjilat selamnaya!! ahhh bodonya plot certa UMNGOK NI!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.19

      Dah takder idea ke chai? Asyik copy paste? Tak kan camni cari makan duit haram? Dah lah takder fakta Dan hujah menipu satu hal, copy paste plak tu...menipu lagi bermakna penipuan berganda!

      Chai kat dunia boleh la tipu atas tipu...akhirat jawabla

      Padam
  29. najib yg buat salah...org lain jugak yg dimaki......ni la contoh mat maslan punya troopers.....

    1. najib cakap mana ada duit dlm akaun dia.
    2. dia cakap klu dia nak bat pun, takan la nak masuk akaun sediri.
    3. dah kantoi, dia cakap pak arab derma.
    4. dah kecoh, dia cakap dia tak pernah pakai utk peribadi.
    5. ada lagi 42 juta masuk akaun, dia cakap tak tau siapa yg kasi. tiba2 je ada dalam akaun.

    5 statement ni dah cukop. Klu dia masih rasa dia ni pemimpin islam, dia dah resign dah. Sebab isu ni, org dah tak percaya dia, tak percaya kerajaan.

    dia cakap dia berjiwa besar, knp tak resign......sebab sebagai pm, terima duit, walaupun derma masuk akaun peribadi, tidak ethical....

    tapi, yg nyata ....najib bernafsu besar! sebab tu mati2 tak mau resign!

    macai najib tolong jawab 5 statement ni.....tak payah la nak maki mm ka, my, dap ka....bukan dia org yang buat taik ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. satu je jawapan...
      die boleh pinda undang² dan akta² yg sedia ada...
      persetujuan ramai...? baki 42juta tu kegunaannya apa yea..?

      "dosa makan rasuah lebih besar dari dosa makan babi"

      "ada aku kisah, kau hado?" kata nyah seblah meja..

      Padam
  30. 3.40

    "Lim Kit Sianglah patut orang pertama Tun M saman sebab tuduhan kat Tun M laaagi banyak. "

    Takder kes la tu,lim kit siang pon takder bukti....Najib ada kuasa boleh bongkar pe?

    BalasPadam
  31. 4.14

    "apakah pimpinan DAP tidak pernah secara terbuka dan banyak kali membuat kemungkaran terhadap agama islam kita?"

    Kemungkaran pemimpin yang punyai kuasa menganaiya rakyat Dan korup boleh menyebabkan agama Islam runtuh adalah lebih berat.

    BalasPadam
  32. 4.14

    "Besar sangatkah dosa Najib Razak"

    Ya memang besar! Najib di amanahkan untuk menjaga kepentingan rakyat! Bukan mengyonglap duit rakyat!

    Jika Malaysia punyai PM seperti Najib korup, bermakna pemimpin akan datang juga dibenarkan korup?

    BalasPadam
  33. sekarang pandailah madey bercakap , dulu masa dia berkuasa siapa melawan sumbat dalam ISA ! Najib tak pernah sumbat orang dalam ISA ..

    dulu zaman madey, fb ..wasap, semua takde, semua kena block, sbb tu segala perbuatan dia tak bocor pada umum, kes perwaja steel , kes TNB , kes BBMB (CIMB) dan banyak lagi kes penyelewengan masa dia berkuasa, tapi takde sapa berani melawan,
    sbb tu zaman mahatir orang kata zaman diktator, segala yg keluar dari mulut madey dianggap arahan dan mesti dilaksanakan,

    madey ni jilat ludah sendiri , dulu cakap lain sekarang cakap lain , dah nyanyuk kot ..

    apapun, biarlah madey dengan perangai dia, umur dah 90..tak lama lagi mati la,

    BalasPadam
    Balasan
    1. perbandingan madey sumbat org dlm ISA dengan jibby jual negara dan sumbat org luar masuk negara..
      mana lg teruk...?
      ajal yg paling hampir.. bkn kira umur, jantina, tempat atau masa der...

      Padam
  34. Najib punya scandals mengalahkan negara negara korup dunia ketiga....memalukan jer

    BalasPadam
  35. 4.31

    "Najib tak pernah sumbat orang dalam ISA .."

    Tu pasal negara huru hara, amerika Dan singapura pon masih kekalkan ISA.

    BalasPadam
  36. zaman Tun lah UMNO terpecah dua, kes dengan Razaleigh Hamzah sehingga UMNO dibawa mahkamah dan UMNO ddibatalkan,
    Tengku Razaleigh tubuh S46 dan UMNo yg ada kini ialah UMNO baru , siapa punya pasal ? mahatir laaa ...

    Najib baru pecat seorang TPM mahatir dah menyalak ,

    mahatir sendiri ?
    dia gaduh dengan Tunku ..mahatir keluar UMNO
    dia gaduh dengan Hussien Onn , mahatir tdk keluar UMNO
    gaduh dengan ghafar Baba , mahatir kata Ghafar tak layak sbg TPM
    dia gaduh dengan anwar ..mahatir tangkap anuar dengan skandal Gay
    gaduh dengan Tun Musa Hitam , mahatir dia pecat Musa Hitam
    Gaduh dengan Pak Lah , mahatir gunakan muhyidin sbg proksi desak pak Lah turun !
    Gaduh dengan Najib, dia gunakan muhyiddin dan mukhriz !

    najib dah kerja dengan 3 PM, Najib tak pernah khianat, Najib ikut ...taat kepada mereka, Najib tak pernah tikam Mahatir , zaman mahatir Najib taat mahatir, kenapa zaman Najib mahatir desak suruh turun dengan alasan cipataanya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS- EJEN/KULI- "ZIONIST NWO"-CIA-NATO/ SOROS-ISrael-MOSSAD/FREEMASON/ILLUMINATI-PENIPU/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no 1!

      Padam
    2. UMNO diharamkan pun bukannya sebab Tun Dr. Mahathir mengharamkan UMNO, itu adalah keputusan mahkamah disebabkan krisis kepimpinan parti tahun 1987.

      Krisis kepimpinan UMNO tahun 1987, dalang utamanya bukanlah Tun Dr. Mahathir atau Tengku Razaliegh, tetapi dalang utama adalah Musa Hitam.

      Musa Hitam adalah batu api yang menghasut Tengku Razaliegh supaya menentang Tun Dr. Mahathir.

      Sebelum tahun 1987, walaupun hubungan dingin antara Tun Dr. Mahathir dengan Tengku Razaliegh, tetapi tidaklah buruk sangat, Tengku Razaliegh adalah menteri kanan dalam barisan kabinet Tun Dr. Mahathir ketika itu.

      Tetapi Musa Hitam memang bermusuh dengan Tengku Razaliegh sejak Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO lagi, sejak dari PRU 1982 Musa Hitam telah hasut Tun Dr. Mahathir supaya singkirkan Tengku Razaliegh kerana Tengku Razaliegh punya pengaruh kuat yang boleh mengancam kedudukan Musa Hitam sebagai Timbalan Presiden UMNO.

      Tetapi Tun Dr. Mahathir tidak termakan hasutan Musa Hitam itu, Tun Dr. Mahathir terus kekalkan Tengku Razaliegh dalam barisan jemaah kabinet beliau kerana Tun Dr. Mahathir melihat perangai gelojoh Musa Hitam itu, disamping untuk mengelakkan perpecahan dalam parti, tindakan Tun Dr. Mahathir mengekalkan Tengku Razaliegh dalam jemaah kabinet dengan jawatan menteri kanan adalah untuk mengimbangi Musa Hitam itu sendiri yang kelihatan gelojoh tak tentu hala.

      Selepas PRU 1986, sekali lagi Musa Hitam hasut Tun Dr. Mahathir supaya jangan lantik Tengku Razaliegh jadi Menteri, Musa Hitam ingat Tun Dr. Mahathir akan termakan dengan hasutannya kali ini, tetapi beliau gagal lagi.

      Musa Hitam menjadi makin sakit hati, beliau telah tulis surat letak jawatan Timbalan Perdana Menteri hanya beberapa bulan selepas PRU 1986 dengan harapan supaya Tun Dr. Mahathir ikut cakap dia supaya singkirkan Tengku Razaliegh dari jawatan Menteri kanan.

      Tetapi Tun Dr. Mahathir pujuk Musa Hitam supaya jangan letak jawatan, disamping terus mengekalkan kedudukan Tengku Razaliegh sebagai Menteri kanan dalam kerajaan.

      Musa Hitam sakit hati dan umumkan peletakan jawatannya di lapangan terbang kerana geram dengan tindakan Tun Dr. Mahathir yang masih lagi memberikan kedudukan menteri kepada Tengku Razaliegh.

      Tun Dr. Mahathir melantik Naib Presiden UMNO yang paling kanan ketika itu iaitu Encik (Tun) Ghafar Baba sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baharu selepas Musa Hitam berdegil tak mau terima jawatan Timbalan Perdana Menteri juga walaupun selepas dipujuk.

      Tetapi yang peliknya tu adalah entah macam mana Musa Hitam berpakat dengan Tengku Razaliegh untuk menentang Tun Dr. Mahathir dan Encik (Tun) Ghafar Baba dalam pemilihan parti 1987.

      Pada mulanya Tun Dr. Mahathir ingat Musa Hitam mahu bersara dari politik, maka beliau telah bergandingan dengan Encik (Tun) Ghafar Baba untuk bertanding sebagai Presiden dan Timbalan Presiden UMNO pada pemilihan 1987.

      Tiba-tiba Musa Hitam buat naik hantu, dia pun nak bertanding juga jawatan Timbalan Presiden UMNO, malahan berpakat dengan Tengku Razaliegh yang dimusuhinya sebelum ini.

      Bersambung..............

      Padam
    3. Bersambung..........

      Tengku Razaliegh telah terkena dengan permainan licik Musa Hitam, beliau tidak dapat untuk berpatah balik dan terpaksa bertanding jawatan Presiden menentang Tun Dr. Mahathir.

      Dan keputusannya semua tahu bahawa Tun Dr. Mahathir dan Encik (Tun) Ghafar Baba telah menang dalam pemilihan itu.

      Kumpulan 11 telah membawa kes itu ke mahkamah dan pihak mahkamah telah mengharamkan UMNO pada tahun 1988.

      Sebab itulah jika Musa Hitam tidak khianat dengan menjadi batu api antara Tun Dr. Mahathir dengan Tengku Razaliegh, maka UMNO tidak berpecah lagi.

      Punca UMNO diharamkan pada tahun 1988 adalah disebabkan oleh pengkhianatan oleh Musa Hitam yang jadi batu api itulah, kerana dia maka Tun Dr. Mahathir dengan Tengku Razaliegh berseteru habis-habisan hingga rosak parti.

      Sila tanya Musa Hitam pasal hal ini tentu dia terkulat-kulat dia nak jawab kerana dia adalah punca UMNO diharamkan oleh mahkamah pada tahun 1988 itu.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  37. "dulu zaman madey, fb ..wasap, semua takde, semua kena block, sbb tu segala perbuatan dia tak bocor..."

    Biar betul chai...kena block? Berikan satu contoh? Najib kan ke ade kuasa? apa lagi saman lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Habis tu Najib yang jadi menteri dalam jemaah kabinet Najib tu takkan tak tahu apa-apa pasal parti dan pasal kerajaan semasa dia jadi menteri dulu?

      Pasal apa Najib tak dedahkan sahaja apa yang berlaku zaman Tun Dr. Mahathir dulu? Apa guna Najib jadi Menteri masa itu kalau dia tak betulkan keadaan?

      Sila beri penjelasanlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  38. silanya si Najib ini ialah dia terlalu lembut, terlalu diplomasi, terlalu beri muka, terlalu pemaaf, terlalu toleran,

    cubalah Najib main kasar sikit, macam Kuan yew atau macam Mahatir dahulu,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak kasar apa lagi, memang Najib buat hal, kalau main kasar macam saman Tun Dr. Mahathir, nanti banyak lagi yang terbongkar.

      Sebab itulah Najib jadi lembik tak tentu hala macam sekarang ni, dalam lembik tu pun ganas juga, pecat orang sana sini, gantung jawatan Timbalan Presiden, lepas tu gantung keahlian ahli-ahli UMNO yang tak mau ikut kehendak dia itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  39. 4.31

    "sbb tu zaman mahatir orang kata zaman diktator,"

    Rakyat hidup aman damai, makmur, mesra alam, mewah, boleh melancung sebab kuasa beli tinggi, harga barang murah, takder cukai malahan dihormati dipandang tinggi oleh rakyat Dan negara luar.

    Najib apa ada? Teloq pon tak da.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib kalau umur tak panjang, takde peninggalan satu pun. Bangunan satu pun takde.

      Paling malu jadi rakyat msia ialah zaman najib.

      Padam
  40. 4.39

    "zaman Tun lah UMNO terpecah dua,"

    Hang pasti ka umno terpecah dua zaman Tun?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakah gila kamu ni cai.Kalau nk jilatpun berpadan2lah.Dah terang2 umno telah diharamkan dn tertubuhnya umno baru kamu masih lagi nk menafikan..macam ni ke taraf macai Madey..Sejarah tidak boleh diubah cai..

      Padam
    2. UMNO diharamkan pun bukannya sebab Tun Dr. Mahathir mengharamkan UMNO, itu adalah keputusan mahkamah disebabkan krisis kepimpinan parti tahun 1987.

      Krisis kepimpinan UMNO tahun 1987, dalang utamanya bukanlah Tun Dr. Mahathir atau Tengku Razaliegh, tetapi dalang utama adalah Musa Hitam.

      Musa Hitam adalah batu api yang menghasut Tengku Razaliegh supaya menentang Tun Dr. Mahathir.

      Sebelum tahun 1987, walaupun hubungan dingin antara Tun Dr. Mahathir dengan Tengku Razaliegh, tetapi tidaklah buruk sangat, Tengku Razaliegh adalah menteri kanan dalam barisan kabinet Tun Dr. Mahathir ketika itu.

      Tetapi Musa Hitam memang bermusuh dengan Tengku Razaliegh sejak Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO lagi, sejak dari PRU 1982 Musa Hitam telah hasut Tun Dr. Mahathir supaya singkirkan Tengku Razaliegh kerana Tengku Razaliegh punya pengaruh kuat yang boleh mengancam kedudukan Musa Hitam sebagai Timbalan Presiden UMNO.

      Tetapi Tun Dr. Mahathir tidak termakan hasutan Musa Hitam itu, Tun Dr. Mahathir terus kekalkan Tengku Razaliegh dalam barisan jemaah kabinet beliau kerana Tun Dr. Mahathir melihat perangai gelojoh Musa Hitam itu, disamping untuk mengelakkan perpecahan dalam parti, tindakan Tun Dr. Mahathir mengekalkan Tengku Razaliegh dalam jemaah kabinet dengan jawatan menteri kanan adalah untuk mengimbangi Musa Hitam itu sendiri yang kelihatan gelojoh tak tentu hala.

      Selepas PRU 1986, sekali lagi Musa Hitam hasut Tun Dr. Mahathir supaya jangan lantik Tengku Razaliegh jadi Menteri, Musa Hitam ingat Tun Dr. Mahathir akan termakan dengan hasutannya kali ini, tetapi beliau gagal lagi.

      Musa Hitam menjadi makin sakit hati, beliau telah tulis surat letak jawatan Timbalan Perdana Menteri hanya beberapa bulan selepas PRU 1986 dengan harapan supaya Tun Dr. Mahathir ikut cakap dia supaya singkirkan Tengku Razaliegh dari jawatan Menteri kanan.

      Tetapi Tun Dr. Mahathir pujuk Musa Hitam supaya jangan letak jawatan, disamping terus mengekalkan kedudukan Tengku Razaliegh sebagai Menteri kanan dalam kerajaan.

      Musa Hitam sakit hati dan umumkan peletakan jawatannya di lapangan terbang kerana geram dengan tindakan Tun Dr. Mahathir yang masih lagi memberikan kedudukan menteri kepada Tengku Razaliegh.

      Tun Dr. Mahathir melantik Naib Presiden UMNO yang paling kanan ketika itu iaitu Encik (Tun) Ghafar Baba sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baharu selepas Musa Hitam berdegil tak mau terima jawatan Timbalan Perdana Menteri juga walaupun selepas dipujuk.

      Tetapi yang peliknya tu adalah entah macam mana Musa Hitam berpakat dengan Tengku Razaliegh untuk menentang Tun Dr. Mahathir dan Encik (Tun) Ghafar Baba dalam pemilihan parti 1987.

      Pada mulanya Tun Dr. Mahathir ingat Musa Hitam mahu bersara dari politik, maka beliau telah bergandingan dengan Encik (Tun) Ghafar Baba untuk bertanding sebagai Presiden dan Timbalan Presiden UMNO pada pemilihan 1987.

      Tiba-tiba Musa Hitam buat naik hantu, dia pun nak bertanding juga jawatan Timbalan Presiden UMNO, malahan berpakat dengan Tengku Razaliegh yang dimusuhinya sebelum ini.

      Bersambung..............

      Padam
    3. Bersambung..........

      Tengku Razaliegh telah terkena dengan permainan licik Musa Hitam, beliau tidak dapat untuk berpatah balik dan terpaksa bertanding jawatan Presiden menentang Tun Dr. Mahathir.

      Dan keputusannya semua tahu bahawa Tun Dr. Mahathir dan Encik (Tun) Ghafar Baba telah menang dalam pemilihan itu.

      Kumpulan 11 telah membawa kes itu ke mahkamah dan pihak mahkamah telah mengharamkan UMNO pada tahun 1988.

      Sebab itulah jika Musa Hitam tidak khianat dengan menjadi batu api antara Tun Dr. Mahathir dengan Tengku Razaliegh, maka UMNO tidak berpecah lagi.

      Punca UMNO diharamkan pada tahun 1988 adalah disebabkan oleh pengkhianatan oleh Musa Hitam yang jadi batu api itulah, kerana dia maka Tun Dr. Mahathir dengan Tengku Razaliegh berseteru habis-habisan hingga rosak parti.

      Sila tanya Musa Hitam pasal hal ini tentu dia terkulat-kulat dia nak jawab kerana dia adalah punca UMNO diharamkan oleh mahkamah pada tahun 1988 itu.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. 5.18,

      1.Dato Onn keluar umno, tubuh parti baru dan umno terpecah dua.

      2.golongan ulama keluar umno, tubuh parti PAS dan terpecah dua.

      3.Tengku Razaleigh tubuh s46, kemudian masuk balik umno.

      4.siapa yang pecahkan umno chai? Tun?

      5.Sekarang siapa yang gila? Siapa yang jilat? Siapa menafikan, siapa ubah sejarah? Siapa yang haramkan umno?

      6.nah, siapa yang maki hamun dan tabur fitnah dan berapa banyak pembohongan telah kamu tabur dan lakukan selama ini?

      7.minta maaf sekarang atau kamu mati nanti sudah bersedia?

      Padam
  41. 4.39

    "najib dah kerja dengan 3 PM, Najib tak pernah khianat,"

    Baru hari ini kami sedar betapa bodhnya najib, cer tanya najib 15 - 9 = ?.

    Patutlah najib tak pernah khianat, bodoh ropanye....

    BalasPadam
  42. 4.39

    "kenapa zaman Najib mahatir desak suruh turun"

    Kerana rakyat tidak mahu pemimpin korup dan menganaiya zalim dan menindas rakyat bernama najib.

    BalasPadam
  43. Hahaha.... Aku harap biarla najib jgn turun, gaduh gaduh gaduh dgn mahathir smpai pru14, taulah rakyat nk buat apa nanti, dh berkuasa setengah abad macamnilah jadinya harta negara dia buat mcm harta mak bapak dia...
    Thuuuiiih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tu puak pembangkang, sebab tu kau suka Najib buat hal sampai PRU 14, sebab macam Hadi Awang jugalah, kononnya tak baik jatuhkan pemimpin walaupun pemimpin itu dah buat jenayah.

      Tapi dalam kempen PRU nanti, manusia macam Hadi Awang itulah yang akan bongkar segala-galanya berlaku sekarang ini untuk kepentingan politik buruknya itu.

      Blah la, saya sayangkan UMNO, walaupun marahkan UMNO, hati ini masih sayangkan UMNO, sayangkan Barisan Nasional, UMNO dan Barisan Nasional tak salah, yang salah dan buat taik adalah Najib, maka Najib perlu bertanggungjawablah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Maaf, pembetulan, bukan marahkan UMNO, tapi marahkan Najib.

      Kau tu puak pembangkang, sebab tu kau suka Najib buat hal sampai PRU 14, sebab macam Hadi Awang jugalah, kononnya tak baik jatuhkan pemimpin walaupun pemimpin itu dah buat jenayah.

      Tapi dalam kempen PRU nanti, manusia macam Hadi Awang itulah yang akan bongkar segala-galanya berlaku sekarang ini untuk kepentingan politik buruknya itu.

      Blah la, saya sayangkan UMNO, walaupun marahkan Najib, hati ini masih sayangkan UMNO, sayangkan Barisan Nasional, UMNO dan Barisan Nasional tak salah, yang salah dan buat taik adalah Najib, maka Najib perlu bertanggungjawablah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. abu bakar facebook azmi sudah jawab soalan ko... ko sudah baca ke belum..???. kalau tak puas hati ko tibai dia kow kow..

      Padam
  44. Kalau kita perhatikan, amat sedikit penyokong tegar Najib yang mengeluarkan komen secara berhemah, ilmiah dan bersandarkan fakta yang mempunyai kredibiliti. Mungkin juga mereka fikir dengan mengeluarkan kata-kata kotor dan tidak beradap, orang akan lebih hormat dan menerima pendapat seperti itu.

    Yang pasti mereka tidak terfikir bahawa ulasan dan komen mereka diperhatikan dan diadili oleh ramai pembaca blog ini secara diam sebagai menunujukkan tahap mentaliti dan perangai golongan ini yang sangat menyedihkan, seolah-olah mereka adalah golongan manusia yang telah hilang pegangan dan pedoman.

    Mungkin ibu bapa mereka terlupa atau terlepas pandang ketika membesarkan mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL kata saudara/i, itulah yang saya komen sebelum ini.

      Saya memang akan skip komen yang mencarut dan maki hamun. Dan saya percaya ramai lagi yang bertindak begitu.

      Hope the commentator would take into consideration to non partisan readers like us..thanks.

      Padam
    2. 7.26

      Jika penternak kencing berdiri, makan dedak dah tentu kencing berlari.

      Penternak cakap haram jadah, bodoh, bangang disambut pula bini penternak.

      Pemakan dedak dah tentu la cakap babi, sial, firaun dsbgnya.

      Padam
  45. Idris Haron cuba membodek Najib dengan mengesahkan bahawa memang belanja PRU 13 oleh UMNO adalah RM 1.5 juta, kononnya UMNO ada derma lain.

    RM 930 juta baki wang itu daripada mana? Sedangkan dalam akaun UMNO, derma dan sumbangan yang tercatat dalam akaun parti lebih kurang dalam RM 80 juta sahaja pada tahun 2013. Maka dari mana RM 930 juta datang?

    Sila Idris Haron semak balik penyata kewangan parti bagi tahun 2013, da ke parti duit sampai RM 930 juta itu?

    Derma dari arab dan pulangkan kepada arab

    RM 2.6 - 2.03 = RM 570 juta

    Belanja pilihanraya kata Najib dan kuncu

    RM 1.5 bilion - RM 570 juta = RM 930 juta

    Maka dari mana RM 930 juta tu datang?

    Para pengampu Najib nak membodek pun kini dah jadi tertikam diri sendiri dan tertikam Najib pula. Sekarang jelaskan, baki RM 930 juta tu ambil dari mana? Sila beri penjelasan.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. abubakar facebook azmi sudah jawab soalan ko.. ko dah baca ke belum??? kalau tak puas hati ko gasak dia habis habis..

      Padam
    2. 8.36,

      Bagitau dengan azmi facebook, 

      dengan segala dokumen, fakta dan bukti yang menunjukkan najib TIDAK bersalah, maka tidak menjadi satu maaalah, halangan atau kesalahan untuk najib, azmi facebook, membawa skandal 1mdb ke mahkamah betul tak?

      Tapi....hakim tu janganlah kena sogok dan dipengaruhi oleh najib plak ye....macam anwar dibebaskan kes aritu.

      Yang terbaik adalah saman wsj di mahkamah amerika syarikat.

      azmi facebook, najib ada brani? Ada telor?

      Padam
    3. ko aada faktta ... ko ttanya lah si azmi tu dgn fakta ko kalu jawapan dia kurang memuaskan ... ko tibai lah dia habis habis... kesian kat pendebat asi a tu... sekurang nya dapat balik air muka dia... bukan masalah mahkamah ker apa... tidak lah dimalukan begitu teruk...

      Padam
    4. Betul tu..kalau yakin suci bersih..maka bertindaklah bersihkan nama. Ini makin kecut lah pulak. Mungkinkah mereka tidak kenal pepatah berani kerana benar?

      Padam
    5. abu bakar napa ko tak tibai azmi kow kow...pasal 1mdb.. aku nak tengok ko tibai dia swampai terduduk... azmi fb tu dgn budak hingusan boleh lah dia tibai... aku nak ko tibai dia balik.. sekurangnya maruah dia tertebus balik ...walau pun sikit.... bila ko nak tibai dia???

      Padam
  46. Sdra Abu Bakar,

    Dalam banyak2 pengomen, saya berpendapat andalah yang beradap, berilmiah dan rasional. Tak usah layan those who are mentally disadvantaged. They are similar to those mykmu bloggers.

    So, i am in perfect agreement with mahathir that external investigations will finally humbled najib to its lowest ground.

    Macai2 najib kurang IQ sebab tu tak dapat bezakan fakta dan auta, realiti dan fantasi, kebenaran dari kepalsuan.

    Kita tunggu hari kemenangan

    BalasPadam
  47. Banyaknya derma...agaknya rm930 juta tu derma dari Ahmad Albab kot...
    Kuikuikui...

    BalasPadam