Isnin, 28 Mac 2016

Penentang Rukunegara..!


Fahamkan..!

Masyarakat di negara ini perlu terus setia kepada raja dan negara dan bukannya setia kepada pemimpin.

Aktivis sosial, Datuk S. Murugesan berkata, ia selaras dengan salah satu prisip yang terdapat dalam Rukun Negara iaitu Kesetiaan Kepada Raja dan Negara.

"Berapa lama kita mahu tegakkan benang yang  basah? Tolonglah ingat prinsip rukun negara kita. Kesetiaan kepada raja dan negara, bukan kesetiaan kepada pemimpin. Lebih-lebih lagi setia kepada pemimpin yang bermasalah.


"Kesetiaan kita kepada pemimpin juga terhad. Kita hanya setia kepada pemimpin yang setia kepada negara," katanya ketika memberikan ucapan di Kongres Rakyat 2016 di Pusat Konvensyen Shah Alam, di sini, hari ini.

Beliau yang juga bekas Setiausaha Agung MIC berkata, rakyat juga boleh dianggap derhaka jika memilih untuk setia kepada pemimpin yang tidak setia kepada negara.

"Apabila seorang pemimpin tidak setia kepada negara, tidak perlu untuk kita setia kepada pemimpin tersebut.

"Kalau kita masih menyokong pemimpin tanpa mengambil kira kepentingan negara dan sokongan itu juga dilakukan atas kapasiti kepentingan politik, maka kita juga dikira derhaka kepada negara," katanya lagi.


Buat baik berpada pada..! buat jahat jangan sekali..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

40 ulasan:

  1. kesian putra..kini dia lebih percaya ckp paria..kikikiki

    salam perjuanagn

    a ba ta

    abu bakar tahit

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg ni win bai..adoi stament india lebih dpercayai bai..mmg mamamk kutei btula admin hahahaha

      Padam
    2. jap lagi mai la tu anjing2 kgemarn, aq dh bau ni..meh2 cpt myalak tulang dh ade ni

      Padam
    3. Inilah masalah para cybertrooper Najib, mereka bukannya tahu nak berhujah dengan ilmu, tapi merapu, mencarut, memaki hamun, melabelkan orang dengan perkataan-perkataan keji.

      Dalam isu Najib ni banyak sangat keraguan dan masalah berkaitan Najib.

      Dalam isu Altantuya, memang jelas dan diakui oleh Razak Baginda sendiri bahawa dia terima RM 137 juta sebagai 'yuran perundingan', tetapi apakah yang dirundingkan oleh Razak Baginda itu? Kerana Razak Baginda tu bukannya pakar ketenteraan, bukannya jurutera persenjataan, bukannya jurutera pekapalan pun, dia hanyalah penganalisis politik, jadi mengapakah dia dibayar 'yuran perundingan' untuk perolehan dua unit kapal selam Scorpene itu? Apakah yang dirundingkan oleh Razak Baginda? '

      Malahan penterjemah antara Razak Baginda dan syarikat Thales yang menjual kapal selam itu adalah Altantuya.

      Manakala yang dituduh membunuh Altantuya adalah Sirul dan Azilah, sedangkan Sirul dan Azilah tak ada motif untuk bunuh Altantuya, jika mereka yang melaksanakan pembunuhan itu pun, sudah tentu ada yang mengarahkannya.

      Sirul dan Azilah tidak mengenali Altantuya, tidak pernah ada apa-apa hubungan, mereka pun bukannya ada konflik peribadi apa pun, jadi buat apa Sirul dan Azilah nak bunuh Altantuya?

      Apa yang saya dapat buat analisis adalah Najib sebenarnya bukan takut letak jawatan sebab isu RM 2.6 bilion, tetapi sebenarnya Najib takut letak jawatan sebab kes Altantuya, kes RM 2.6 bilion tu habis kuat pun kena penjara sahajalah, tetapi dalam kes Altantuya, ia melibatkan hukuman mati.

      Dalam kes RM 2.6 bilion, mengapakah Najib tidak mahu mendedahkan siapakah 'penderma' wang itu? Apakah Najib takut kena saman sebab menuduh orang lain derma sedangkan wang itu bukan dari orang itu, tetapi dari sumber lain yang salah dari segi undang-undang? Najib kata dari keluarga diraja Arab Saudi, siapakah keluarga diraja Arab Saudi tu? Malahan kerajaan Arab Saudi pun tak ada rekod pergerakan wang dari keluarga diraja Arab Saudi kepada Najib, malahan apakah sudah gila untuk Arab Saudi berikan wang RM 2.6 bilion a.k.a. USD 681 juta kepada Najib, sedangkan sekutu rapat Arab Saudi iaitu Amerika pun kerajaan Arab Saudi beri hadiah kepada Obama dan isterinya hanya USD 1.4 juta sahaja, tapi Najib USD 681 bilion, apakah kemerapuan ini?

      Para cybertrooper Najib bila tak boleh jadi isu maka mereka akan mencarut, maki hamun, dan membuat komen dengan bahasa kotor yang bukan-bukan sahajalah, itulah yang mereka tahu sebab mereka tak reti berhujah dengan ilmu.

      Sila berikan penjelasan mengenai perkara ini, ingat, penjelasan, bukannya mencarut tak tentu hala, kalau nak mencarut lebih baik tak payah komen, sebab saya bukannya nak tengok korang mencarut, tetapi saya nak penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Pembetulan, bukan USD 681 bilion, tetapi USD 681 juta.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Kurang cerdik bagi mereka yang terlalu memikir soal perkauman. Parti MEsra Najib iaitu PAS sendiri mengajar kita Islam benci kepada Politik Perkauman. Setiap manusia tidak kira warna kulit adalah makhluk Allah, yang membezakan ialah beriman kepada Allah atau tidak. Yang bernama Melayu Islam pun kalau dah sanggup menggadaikan maruah kepada Tuhan Nafsu dan Cash sama jee sesat dengan orang kafir.

      Padam
  2. Betul seperti yang di katakan oleh Dato S.
    Kita percaya kepada yang bercakap benar. Bukan percaya kepada yang cakap berbelit-belit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, sampaikan dah terbukti ada wang milik sebuah GLC sebanyak RM 42 juta berada dalam akaun peribadi Najib, itu pun disokong oleh para pengampu Najib di kalangan ahli parlimen Barisan Nasional dan para Ketua-Ketua Bahagian UMNO, itu sudah menunjukkan bahawa para ahli parlimen Barisan Nasional, para menteri, para timbalan menteri, ketua-ketua bahagian UMNO sudah terlalu parah dengan gejala pengampu sampai sanggup membela kegiatan rasuah kerana mereka ditabur habuan, ini sudah sangat kronik.

      Negara ini perlu diselamatkan, marilah sama-sama kita sokong Deklarasi Rakyat, saya sudah tandatanganinya, anda bila lagi? Bersatulah untuk selamatkan negara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  3. Apabila wang negara diselewengkan, itu bermakna si penyeleweng itu telah khianat kepada negara, orang yang khianat itu adalah penderhaka kepada negara kerana mengkhianati negara sendiri.

    Manakalah para pengampu yang menyokong orang yang menyeleweng harta negara juga merupakah pengkhianat negara kerana mereka suka harta negara diselewengkan hingga merugikan negara.

    Walaupun sampai sekarang kita tidak tahu siapakah yang sebenarnya 'menderma' RM 2.6 bilion kepada Najib itu, tetapi apa yang jelas adalah sebanyak RM 42 juta wang milik syarikat milik kerajaan Malaysia telah diselewengkan dan dimasukkan ke akaun peribadi Najib, bukan itu sahaja, berjuta-juta ringgit wang milik syarikat milik kerajaan Malaysia itu juga telah diselewengkan untuk membayar perbelanjaan kad kredit.

    Para Menteri, para Timbalan Menteri, para ahli parlimen, para ADUN dari Barisan Nasional, serta Ketua-Ketua Parti Komponen dan ketua-ketua bahagian UMNO menyokong penuh dan membela segala kegiatan jenayah Najib itu, mereka ini adalah pengkhianat negara, sebab sanggup bersekongkol dengan pencuri wang negara.

    Selamatkan Malaysia, tentang pengkhianat dan pencuri wang negara, kita tidak boleh biarkan para keparat menyalahgunakan jawatan dan kedudukan mereka dalam kerajaan untuk mencuri wang negara ini, wang negara adalah perlu digunakan untuk rakyat, bukannya untuk disamun dan dicuri oleh pemimpin keparat dan memasukkan wang itu ke dalam akaun peribadinya sendiri.

    Selamatkan Malaysia, mari kita tandatangani Deklarasi Rakyat, saya sudah, anda bila lagi? Pertahankan negara kita, pertahankan hak kita.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  4. Bila mamaktun perompak terhormat 22 tahun mahu tutup dosanya dengan menggandakan fitnah orang lain merompak jugak.

    Kasihan penjilat setiap tapak kaki mamaktun.. mereka semekain tidak tentu hala. Syafie Apdal dah mula U-Turn.. tak gamak untuk khianat pada UMNo seperti mamaktun buat bersama dengan musuh terbesar DAP laknatullah.

    UMNO akan bersatu lebih kukuh dengan kekuatan DS Najib sekarang dengan tindka tanduk bodoh mamaktun. Sejarah tak boleh dipadam 22 tahun merompak hasil negara kemudia menyembunyikan segalanya dengan menuduh orang lain.

    Masa sedang mengejar mamaktun. Kasihan dia. Tak lama lagi akan tersungkur buat kali akhir. Insya Allah. Kita doa doa dapat kembali ke jalan yang benar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Masa sedang mengejar mamaktun"

      Bila nak dakwa Tun atas segala salah laku beliau? Tu hari chai ni juga yang cabar Tun buat laporan polis...dah buat laporan...najib bila nak saman wsj?

      Padam
    2. Tun Dr. Mahathir telah buat saman terhadap Najib berhubung salah laku Najib menggelapkan wang negara serta menyalahgunakan kuasa.

      Tetapi ada ke sehingga hari ini Najib atau barisan jemaah kabinet Najib atau mana-mana ketua bahagian UMNO yang menyaman Tun Dr. Mahathir berhubung tuduhan-tuduhan kononnya Tun Dr. Mahathir merompak sepanjang beliau jadi Perdana Menteri 22 tahun? Langsung tak ada.

      Tak payah senarai berjela-jela tuduh Tun buat itu dan ini, sila saman jika kamu ada bukti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Aku Sayang UMNO28 Mac 2016 6:57 PTG

      Dosa dan masa sedang menghambat mamaktun dengan begitu pantas. Beliau telah gagal dalam timeline untuk naikkan Mukris menjadi PM. Kegagalan ini telah menyebabkan Mamaktun semakin tidak waras lagi dalam menyatakana alasan dan tindakan.

      itulah kesan dari manusia yang tidak ikhlas, menipu dan menyalahguna kekayaan negara selama 22 tahun. Belum cukup kenyang sehingga kini.. ia dijangkiti penyakit rohani yg amat buruk, kasihan dia. Juga kasihan kpd org2 yg menjadi talibarut dan suruhannya



      #RespectMyPM
      #HidupUMNO
      #nyahPengkhianat

      Padam
    4. "Aku Sayang UMNO"
      No One DEDAKMAN

      #RejectMyPM#

      Padam
    5. Number One DEDAKMAN

      Padam
    6. Orang Melayu semua dibodohkan oleh si Masalah yang dibawa oleh Syaitan ciptaan Najib iaitu Jembalang 1MDB, kerana dia kita saling bermakian dan tuduh menuduh. Jalan paling mudah ialah sepatutnya para Alim Ulama yang masih tinggal wujud dalam Malaysia ini perlu menggembeleng pemikiran agar dicari jalan mudah iaitu mengkaji dari sudut akhlak Islam sama ada seorang yang telah terbukti mempunyai wang berbillion banyak tanpa sebab kukuh perlu atau tidak untuk membersihkan diri sendiri iaitu dengan bersumpah atau merelakan diri dan keluarga disiasat oleh badan bertauliah secara terperinci agar kebenaran yang hakiki dapat dibuktikan.

      Padam
  5. "UMNO akan bersatu lebih kukuh dengan kekuatan DS Najib sekarang.."

    Ayat syok sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kekuatan mende? Kekuatan menyamun wang negara? Kekuatan menyalahgunakan kuasa dan jawatan?

      Sampaikan dah terbukti wang RM 42 juta milik SRC International berada dalam akaun Najib, itu pun tak diambil tindakan oleh Peguam Negara, malahan membebaskan Najib begitu sahaja, inilah kekuatan penyalahgunaan kuasa, penyelewengan dan pengkhianat oleh Najib dan Apandi Ali.

      Korang hanya melingkupkan negara ini, adalah menjadi tugas rakyat yang setia kepada Malaysia untuk selamatkan negara ini, pecacai dan tukang kebulur habuan mana peduli ini semua, kalau negara ini hendak dijual oleh Najib pun mereka akan sokong selagi mereka ditabur habuan.

      Oleh itu pertahankan kedaulatan negara Malaysia, pertahankan hak rakyat Malaysia.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Aku Sayang UMNO28 Mac 2016 7:02 PTG

      AbuKabar jgnlah emosi sangat kalau ye pun mamaktun gagal.
      Menyamun itu kalau disebut2 akan menyebabkan mamaktun terasa hati.

      Kamu jangan rasa gelabah sangat bila realiti sekarang tidak menyokong gerakan songsnag mamaktun. Deklrasi dan pelbagai hasutan seruan tidak dipedulikan ahli2 UMNO majoriti.

      Silalah bergerak ke cawangan2 dan duduk bersembang secara biasa..apa bahasa mereka? Mereka lebih kagum dengan gerak kerja DS Najib siang malam berkisar soal rakyat berbanding sikap mamaktun yang berupa pengkhianat UMNO.
      Rasanya Bahagian Jerlun (dulu mcm lubuk Mukris exMB part time)sudah tergamam melihat tingkah laku mamaktun dan anak botaknya dua har lepas bersama musuh besar DAPig.

      Mcm mana matematik politik mamaktun nak bohong ahli UMNO Jelrun bahawa join DAPig hanya utk jatuhkan Najib?

      mcm buat janji dgn iblis utk pulihkan 'Aqidah umat? boleh berlaku ke mcm tu?


      Kasihan...mereka gila..

      #RespectMyPM
      #HidupUMNO
      #nyahPengkhianat

      Padam
    3. "Mereka lebih kagum dengan gerak kerja DS Najib siang malam berkisar soal rakyat berbanding sikap mamaktun yang berupa pengkhianat UMNO."

      Dah kronik chai ni kot?

      Padam
    4. "Kasihan...mereka gila.."

      Kan ker da cakap...sendri ingat.

      Padam
    5. 7.02 "AbuKabar jgnlah emosi sangat kalau ye pun mamaktun gagal."

      Macai ni jugalah yang ajak abu bakar bertumbuk! lihatlah betapa kroniknya mental pencacai ni siap ada split personality...bahaya cacai ni.

      Padam
    6. Jerlun dulunya adalah kubu Pas. Mukris diletak disitu 'dengan harapan dia kalah' tetapi dia berjaya menukar keadaan.
      Nak tahu orang masih suka atau tidak, silalah turun kesini.

      Padam
    7. Melayu adalah bangsa yang persis semalu, sangat malu dan kemalu-maluan apabila pemimpin No. 1 Malaysia didapati sanggup berbohong-bohong setelah ditangkap dengan duit berbillion dalam akaun. Bukannya mencari jalan untuk membersih diri, sebaliknya terus menipu dan menindas para pengkritik.

      Padam
  6. Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah khazanah negara yang dianugerahkan Allah akan pupus sekiranya pemimpin bergelumang dengan amalan rasuah, salah guna kuasa dan tamak haloba.

    Baginda bertitah, hawa nafsu manusia tidak mempunyai batasnya seperti mana yang dikatakan oleh pemimpin besar India Mahatma Gandhi ‘The world has enough for everyone’s need, but not enough for everyone’ greed’.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku Sayang UMNO28 Mac 2016 6:54 PTG

      pemimpin yg tamak haloba sehingga umur dan di tepi liang kubur 22 tahun lepas telah merompak dan menyamun harta negara, membentuk circle rasuah terbesar untuk merosakkan org melayu dlm UMNO.. itu pun hawa nafsunya tak surut wapaun anak2nya sudah jaid billionaire bkn krn bakat business tp kerana politik dan salah guna kuasa!

      itulah mungkin maksud tersirat yang disampaikan..



      #RespectMyPM
      #HidupUMNO
      #nyahPengkhianat

      Padam
    2. 6.54

      "membentuk circle rasuah terbesar untuk merosakkan org melayu dlm UMNO.. "

      Ini tentang najib. TQ chai.

      Padam
  7. Aku Sayang UMNO28 Mac 2016 6:51 PTG

    Mamaktun sedang dihambat masa dan dosa.
    Kegilaan luar biasanya untuk jatuhkan Najib semakin pelik dna tidak berakal waras sebaliknya sangat peribadi.

    Sangat peribadi ini mungkinkah ada suatu 'dosa besar' lama yang melibatkan beliau? Isu IMDB telah selamat dan tidak lagi jadi bualan rakyat. Isu 'mendedakkan' orang UMNO yang sokong kepimpinan DS Najib juga terlalu hambar, malah negeri Kedah seperti lupa siapa itu MUkhris (MB part time anak mamaktun).

    Insya Allah dgn movement terbaik DS Najib sekarang terutama momentum besar di Sarawak, ia akan menggerakkan suasana PRU14 yang baik kpd UMNO nanti. Dengan isu penyelewengan Lim Guan Eng DAPig, kaum Cina yang selama ini ber'tokong'kan DAPig dlm berpolitik sudah mula memberikan isyarat sebaliknya pada DAPig.

    GERAKAN Pulau Pinang semakin mendapat tempat semula, skurang2nya boleh mengurangkan kerusi DUN DAPig sudah cukup melegakan kita.

    Teruskan usaha dan gerak kerja DS Najib dan jentera UMNO. Pedulikan ugutan dan salakan pembenci dan parasati serta gunting dalam lipatan. Mereka takkan berjaya apa2.. Mereka akan mendapat balasan Tuhan atas pengkhianatan.

    Masa dan Dosa sedang mengejar ketua pemberontak exUMNO-Mamaktun. Biarkan dia dengan tentera upahannya. Rakyat menyokong penuh kebaikan dan usaha DS Najib.

    p/s: hari ini MSM, company Gula dibawah FGV merasmikan pembinaan kilang penapis gula terbesar bernilai RM1 billion di Johor.

    Alhamdulillah. lagi dikutuk di khianati lagi besar langkah ke depan.



    #RespectMyPM
    #HidupUMNO
    #nyahPengkhianat

    BalasPadam
  8. Aku Sayang UMNO28 Mac 2016 7:06 PTG

    Semalam dapat feedback kwn2 dr UMNO Bhgn Jerlun.. mereka mula berbelah bahagi sudah mengenai movement Mukris. Mereka tak boleh nk terima tindakan2 terkini ketua mereka..

    mereka pelik mcm mana Mukris dgn retorik baju merah itu (sambil dihina oleh musuh2 UMNO dlm himpunan tersebut dengan pekikan BUKA..BUKA...) duduk dgn musuh2 UMNO kemudian nak betulkan UMNO dgn musuh2 yg mahu membaham UMNO?

    Alangkah pakai baju pun mereka benci dan suruh buka.. londeh.. mcm mana pula caturan PRU14 nanti.. ahli2 UMNO yg setia akan jadi mangsa kebodohan tindakan Mukris.



    Allah Maha Kuasa.. kita rancang Allah SWT sebaik2 Perancang. Allah SWT Mudahkan Kita untuk menyatupadukan semula ahli2 UMNO dibawah kepimpinan DS Najib termasuk di Jerlun. Alhamdulillah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku Sayang UMNO28 Mac 2016 7:08 PTG

      #RespectMyPM
      #HidupUMNO
      #nyahPengkhianat

      Padam
    2. Number One DEDAKMAN
      blog dia tak laku main disini.

      #RejectMyPM#
      #HidupUMNO tanpa Najib#

      Padam
    3. "Semalam dapat feedback kwn2 dr UMNO Bhgn Jerlun.. mereka mula berbelah bahagi sudah mengenai movement Mukris. Mereka tak boleh nk terima tindakan2 terkini ketua mereka.."

      Kombinasi syok sendiri dengan penyakit mental kroniknya.

      Padam
    4. "duduk dgn musuh2 UMNO kemudian nak betulkan UMNO dgn musuh2 yg mahu membaham UMNO"

      Salah tu...bukan umno tapi najib.

      Padam
    5. "Allah Maha Kuasa.. kita rancang Allah SWT sebaik2 Perancang. Allah SWT Mudahkan Kita untuk menyatupadukan"

      Mudah mudahan juga najib dapat diheret ke mahkamah diadili tanpa sebarang pengaruh dan kuasa kroni2nya, seterusnya dihumban ke dalam penjara...amin ya rabballalamin!

      Padam
    6. Najib punya onar, habis Negara dan Parti Umno terbabit sama, harap2 Majlis Raja-raja boleh pula buat deklarasi mereka pula. Beberapa orang Sultan sudah cukup vocal dalam menitahkan agar usaha banteras salah laku pemimpin dilakukan. Perjuangan menentang kezaliman Najib adalah satu pengalaman baru buat Negara Malaysia dalam menuju globalisasi seperti yang digembar gembur oleh Najib dengan menandatangai TPPA. Sekurang-kurangnya setiap warga Malaysia punya sesuatu persamaan untuk bersatu iaitu menentang penyalahgunaan kuasa oleh PM yang terus berjalan tanpa diambil tindakan undang2.

      Padam
    7. Dengar khabar Najib & Rosmah dah siap2 nak calibut luar negara. Takkan kita nak biarkan, beban hutang 1mdb takkan negara & rakyat yg tanggung.

      Padam
  9. Aku kesian dgn Aku Sayang UMNO, nampak desparate sangat dah...

    Awang, ramai di sini yang sayangkan UMNO jugak, tapi taklah macam hang yg dok menyondoi sakan. Ikhtiar TDM dan kebanyakan kami di sini hanyalah nak heret turun Mohd Najib yg dah tersesat tu. Setakat ni takdak ada kata putus siapa nak ganti dia, tak sebut pun Muhyiddin atau Mukhriz atau siapa2. Yang jelas pun setakat kata 'tak semestinya Zahid'. Maknanya boleh dipertimbangkan siapa yg boleh diterima kedua pihak.

    Peluang nak gantikan Mohd Najib dari kalangan orang UMNO ni semakin hari semakin sempit selagi hangpa dok bergayut dgn Mohd Najib, dan Mohd Najib bergayut dgn UMNO. Sampai PRU14 nanti, Mohd Najib dan UMNO akan sama2 hancur berderai.

    Aku tak hairan kalau tiba2 dengar Mohd Najib dah lari ke Kazakhstan atau Saudi Arabia. Tinggal kita yg terpaksa tanggung hutang 1MDB dia hingga ke cucu cicit. Dan orang2 semacam hang kena tanggung dosa dan malu sebab bersubahat dan bersekongkol dgn dia.

    Takkan hang tak boleh fikir sikit pun sama ada Mohd Najib bersalah atau tidak dgn segala tuduhan yg dilemparkan kepada dia. Hang masih fikir semua tu fitnah ka? Fitnah kerana tak ada bukti? Fitnah kerana tak ditangkap dan didakwa di mahkamah?

    Mohd Najib tak bersalah sebab dia terima 2.6 BILLION derma ikhlas dari Tok Arab! Hang takdak ragu sikit pun cerita dia terima dana politik, lepas tu jadi derma peribadi, sekejap utk lawan IS yg tak wujud pun waktu tu, sekejap utk lawan DAP. Dah selesai kah lawan DAP hingga dia hantar balik 2.03 BILLION.

    Macam mana Mohd Najib pekuda Apandi Ali, pelekuh Zeti Aziz, pelekeh SPRM dan PDRM, macam tu jugak dia pekena hangpa. Dia RAJA DUIT, tabur sana sini nak dapat sokongan. Memang macam2 dia buat, tapi bukan sebab dia sayang rakyat, tapi nak beli sokongan rakyat. Siapa yg buat kempen 'I LOVE PM', 'RESPECT MY PM'? Bukan rakyat yg buat, tapi lembu2 dia. Mohd Najib GILA HARTA dan GILA KUASA. Dia peduli hal rakyat sebab nak dapatkan sokongan saja.

    Jika dia sayangkan rakyat, tentu dah awal2 lagi dia bagi penjelasan pasal 2.6 BILLION tu, biar rakyat tau hal sebenar, biar rakyat betul2 faham. Tapi dia tak mampu nak cerita dgn jujur dan ikhlas, berbelit2 dgn berbagai dongeng dari mulut dia dan menteri2. Habis 'Satu Malaysia Dah Bengong'. Ada dia peduli rakyat bengong?

    Cerita itu pun hang tak rasa ragu kah?

    Hang tak rasa ragu kah bila negara2 lain mula siasat pasal duit 1MDB berpusing2 satu dunia? Itu kerja Mahathir ka, dok buat fitnah?

    Tak ada sikit pun keraguan dalam otak hang ka hingga sanggup percaya bulat2 cerita Mohd Najib ni? Apa tindakan Mohd Najib utk tangkis semua fitnah dan tohmah tu? Cukup setakat kata itu agenda peribadi yg jahat oleh Mahathir? Cukup setakat kata Muhtiddin berkomplot nak jatuhkan dia? Cukup setakat kata tunggu PRU14?

    Nak jatuhkan Perdana Menteri yg songkap dan seleweng harta rakyat pun nak kena tunggu proses demokrasi ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa ko meroayan ni macaii?

      tergagap2 nak balas balik tulisan bro atas tu.. nampak le korang mati akal.. kekekeke.dedak dah habis makan ke?
      tokong lim pon xboleh tolong madey dh..cmne ko dpt dedak lagi? Madey takkan guna duitnya sendiri..dia kedekut pahit.. anak dia kaya billion2 amik duit rakyat tp jgn harap sesen pemakan dedak akan dpt. jilat je lah mana yg ada.

      Padam
    2. Aku kesian sangat dgn korang yg kononnya berjuang utk agama bangsa dan tanahair tapi letakkan kepala lanun tu di atas sekali. Demi Mohd Najib korang sanggup buat apa saja, kesiannn... Kepala lekentong ekor terpesong...

      Yang makan dedak tu korang ker... sampai otak biol takleh fikir yg mana halal yg mana haram. Kononnya nak jadi pejuang bangsa tapi sebenarnya jadi hamba sahaya. Jamulah anak bini kamu dgn dedak Mohd Najib tu, tak lama dah nak dapat stok pun...

      Padam
    3. Chai 11.18 jangan ajak bertumbuk ye...

      Padam