Jumaat, 25 Mac 2016

Apabila Negarawan Menggorak Langkah..!


Baca dan fahamkan..!

Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa bahawa beliau secara peribadi terjejas dengan dakwaan proses hukum oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Dalam penyata tuntutan 37 muka surat itu, beliau dan dua lagi pihak lain yang memfailkan sama ke atas perdana menteri, Mahathir berkata siasatan polis terhadapnya dan penyingkirannya sebagai penasihat Petronas adalah contoh penyalahgunaan itu.
Mahathir berkata, beliau secara terbuka mengisytiharkan penarikan balik sokongannya kepada Najib dan membidas perdana menteri kerana “penyalahgunaan proses hukum” semasa perhimpunan BERSIH 4, tahun lalu.
“Berikutan itu, saya telah disoal-siasat oleh polis pada 6 November, di mana polis turut mengesahkan bahawa saya pada ketika itu sememangnya disiasat atas tuduhan kononnya mengeluarkan kenyataan yang bersifat fitnah ketika kehadirannya dalam perhimpunan BERSIH 4.0.
“Saya juga sering dan berterusan menulis di weblognya di www.chedet.cc di mana saya menyuarakan teguran dan bidasan terhadap salah laku Najib dalam isu 1MDB dan skandal-skandal berkaitan, termasuklah pemberhentian mengejut dan mendadak Peguam Negara pada ketika itu, Tan Sri Abdul Gani Patail dan perlantikan Tan Sri Mohamed Apandi Ali sebagai penggantinya.
“Dalam satu tulisan, saya menyatakan bahawa Apandi tiada kredibiliti bagi melepaskan Najib daripada sebarang tuduhan jenayah dan salah laku yang timbul daripada siasatan terhadap salah laku jenayah berkaitan RM2.6 bilion dan jumlah-jumlah lain daripada SRC International yang dimasukkan ke dalam akaun-akaun peribadi bank Najib Razak,” katanya.
Semenjak itu, Mahathir berkata, beliau sekali lagi dituduh memfitnah Apandi dan diambil keterangan oleh polis pada 24 Februari lalu.
Mengenai Petronas, beliau memetik keputusan kabinet untuk menyingkirkannya dari jawatan itu.
“Pada 11 Mac lalu, Pejabat Perdana Menteri telah mengeluarkan suatu kenyataan bahawa memandangkan saya kini tidak lagi menyokong pentadbiran kerajaan yang memerintah kini, maka kabinet sebulat-suara memutuskan untuk menamatkan perkhidmatan saya sebagai penasihat Petronas,” katanya.
Mahathir bersama bekas Naib Ketua Umno Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan bekas ahli Umno Langkawi Anina Saadudin menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta kerana kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah-laku tort misfeasance dalam jawatan awam.

Lu Fikir La Sendiri!!!

61 ulasan:

  1. Ramai2 saman 'fidusiari dan tort misfeasance' pada bugis. Kita semua pun rugi berpanjangan. Duit gst bayar hutang 1mdb sampai anak cucu belum tentu habis. Ringgit jatuh harga barang melambung.

    Bukan rasa rugi saja tapi rasa hina jadi rakyat msia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasib baik kau ni sampah..kalau tak dah kena saman tuduh ikut kepala otak busuk kau..rasa2 kau ni tak layak tinggal di negara orang..maklumlah otak tak betul..jadi jangan malu tinggal di malaysia walau kau rasa hina sebab yang jadi pengacau yang buat huru hara puak2 kau jugak..

      Padam
    2. Only loco fellas will tend to believe that the TDM, Khairuddin & Anina's lawsuit against Najib & AG Pandir has no locus standi. Locus standi my foot...!!

      Do you knoe that a govt is made up of elected reps. The PM is like CEO of a co. If he is found cheating or corrupted, he is subjected to the laws & can be charged for CBT. If the PM is not Public Officer or Servant, why on earth is he being paid monthly salaries, extravagant perks, allowances, exclusive residence, luxurious cars with chauffeurs driven, countless bodyguards & escorts, luxurious well equipped jet, etc. Paid him from tax payers & public fund for what...is he a king or perhaps pahlawan bugis.....???? When he retires, why he continue to receive pension & perks if he is not govt servant? After all, even the king is no longer above the law.

      Hope Najib & Pak Pandir got this message.

      Padam
  2. bodoh benar komen diatas... duit gst la menyelamatkan defisit bajet 2016 apabila pendapatan cukai negara berkurangan kerana minyak jatuh harga... harga barang melambung bukan semata GST... GST dijadikan alasan peniaga naikkan harga barang walhal depa ambil kesempatan nak untung lebih...

    Jenis manusia tak reti bersyukur dan lemah berfikir bertuankan emosi dan info wusup/FB... kalau rasa rugi dan hina sangat serah kerakyatan pindah negara lain... baru tahu untung rugi duduk di malaysia ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu yg bodoh kepala hangguk. Dulu menteri kata lps gst harga barang akan turun. Semenjak aku dari kecil harga minyak dunia dah byk kali jatuh tapi msia tak pernah buat gst. Pm msia dulu tak boros dan ada siap contigency plans utk negara bila harga minyak jatuh dan inflasi.

      Ko bukan manusia bersyukur tp ko jenis penjilat. Org mcm ko ni yg menyebabkan negara hancur. Aku doa keturunan ko terima akibat dari kebodohan ko.....amin.

      Padam
    2. apa negara ni bapak ko punye ke suka2 hati nak suh org kuar...bangang...byk sgt makan dedak nie...kenape x ko jer yg kuar skali ngan anjib n dedak2 sume tu...gi perintah uganda sana...

      Padam
    3. Habis yg kau dok mentedarah hari hari tu bapak kau yg tanggung ke atau pembangkang semua yg buat ni jalan raya,sekolah ,hospital yg bayaran seringgit aje..Tapi kalu puak sial buat hospital daftar masuk saja pun dah berapa..Belajar lah syukur nikmat sikit..saya sokong cadangan kawan kat atas tu..kalau dah benci dgn pemerintah negara serah kerakyatan dan cari negara yg bolih kau sesuaikan diri.pergi uganda kalu kau bolih hidup..pandai cakap sana ke..kalau tidak pun engkau jadi perdana menteri kalau dah rasa diri tu terlalu cerdik dan pandai...anjing salak bukit tak runtuh.

      Padam
    4. Semua pencacai Najib sengaja alih topic, isu utama ialah kebejatan si PM dalam salahguna kuasa dan menyeleweng wang ringgit Negara yang diamanahkan ke atas diri dia. KIta nak dakwa penjenayah dan bukannya nak tukar kerajaan, Umno sebagai sebuah parti adalah tidak bersalah kerana punya perlembagaan, system tadbir yang telah ditetapkan oleh proses kelulusan berbagai peringkat dan ditafsirkan sebagai terbaik untuk parti dan Negara. Cai Najib saje nak bagi Negara pelingkup. Sekarang PETRONAS akan dapat penasihat tidur. Maka juara F1 yang dijana oleh minyak PETRONAS berkemungkinan besar akan mengalami delusi dan tertidur ketika berlumba. Selepas Kedah, kini Umno Kelantan pula mengambil kesempatan di atas kelemahan dan tersepitnya si Presiden parti dengan kenyataan sokongan yang diiringi dengan pelbagai permintaan jaminan pembangunan negeri MEreka. Lepas ini seluruh negeri dalam Malaysia akan melakukan perkara yang sama, akhirnya ekonomi Malaysia akan jadi ekonomi carca marba yang tidak berlandaskan apa jua perancangan melainkan dengan niat menyelamatkan kedudukan seorang manusia hipokrit yang paling laknat maknat kepada Negara Malaysia.

      Padam
    5. Biar cina dap pulak plintah ini malaya.. Gua kasi lu sama adil.. Taklak lasuah... Balang mulah. Rumah kos mulah manyak.. Rakyat banyak sknang hati maa..

      Padam
    6. Betut betut itu macam ,sikalang manyak susah mau pecaya sama ini Bulayu semua maa aa .

      Semua kasi hantam lor rr ,apa macam itu macam maa aa .

      Padam
  3. Tidak kah rakyat malaysia merasa sedikit pun rasa malu apabila orang tua berumur 90 tahun tampil membela nasib rakyat, berjuang menegak keadilan, yang haq dan menghapuskan yang bathil?

    Mari kita fahami ayat dibawah ini,

    "Dan janganlah sebahagian kamu memakan harta sebahagian yang lain di antara kamu dengan jalan yang bathil dan  kamu membawa  harta itu kepada hakim, supaya kamu dapat memakan sebahagian daripada harta benda orang lain itu dengan  dosa, padahal kamu mengetahui." [Al-Baqarah:188]

    "Hai Ahli Kitab, mengapa kamu mencampur adukkan yang haq dengan yang bathil, dan menyembunyikan kebenaran, padahal kamu mengetahuinya? "[Ali-Imran:71]

    "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kami saling memakan harta sesamamu dengan jalan yang batil, kecuali dengan jalan perniagaan yang berlaku dengan suka sama-suka di antara kamu. Dan janganlah kamu membunuh dirimu; sesungguhnya Allah adalah Maha Penyayang kepadamu. Dan barangsiapa berbuat demikian dengan melanggar hak dan aniaya, maka Kami kelak akan memasukkannya ke dalam neraka. Yang demikian itu adalah mudah bagi Allah." [An-Nisaa:29-30]

    Ayuh rakyat malaysia, Ini tanggungjawab kita bersama memerangi pemimpin bernama najib yang zalim!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeszaaaa...lepas tu kita lantik kau jadi PM sebab terlalu genius dan bongkak..najib terlalu zalim..sebab tu segala kemudahan dan kesenangan yg kerajaan najib sediakan kau bedal...kufur nikmat.

      Padam
    2. Kahkahkah..
      Sebelum najis naik lg kemudahan dh ada.
      Mcm mn plk penipuan yg najis lakukan?
      Adakah kita harus bersyukur?

      Padam
    3. Dulu kita ada N.Ajis N.Mat, perginya dia Melayu bertambah aman, kini ada pula Najis dari Bugis. Negara tak aman malah lagi parah. Soal paling mudah ialah si Dogol Bugis ini telah tersilap langkah dalam menceburi perniagaan yang menjadikan riba sebagai jalan mendapatkan dana yang kononnya untuk Negara tetapi pada masa sama dicuri untuk kegunaan dan kepentingan peribadi. Semua ini Allah telah buktikan dengan adanya kemasukan wang secara rahsia ke dalam akaun peribadi beliau. Perdana Menteri terdahulu membangunkan perniagaan berasaskan material yang wujud dan benar seperti petroleum, pertanian, idustri pelbagai peringkat, otomobil, prasarana perkhidmatan tenaga asas dan bermacam lagi. Datang PM paling bodoh dalam alaf ini secara semborono dan curangnya membangunkan perniagaan makan riba sebagai asas perniagaan akibat telah diracun fikiran dan hati busuk beliau oleh iblis jadian yang duduk dalam badan Cina Badigol yang bernama JHo Low. GKCM dah hantar surat kepada kedutaan SAudi, maka Tun Mahathir ke Arab Saudi dan follow up pasal surat itu. Harap ada khabar positif yang Pak Arab pun dah mula jumud dengan permainan politik si Dog0l Bugis.

      Padam
  4. bukan hari tu Tun kata dia dah hantar Surat resign dulu ker tp gomen tak terima......(apalagi???)

    BalasPadam
  5. Nak buat camna, pesan itu untuk orang yg beriman. Maka takutlah orang yg beriman kepada Allah swt untuk melakukan kesalahan. Tapi sekarang ni jelas orang yg buat salah ni kurang iman walaupun solat sampai dahi hitam. Tapi tak takut Allah. Tdm pernah kata, org Islam yg solat tak akan buat salah kerana mereka solat dan takut kpd Allah.

    BalasPadam
  6. Semasa Dr. Mahathir dipecat dari UMNO tahun 1971 Tun Razak tubuh Pernas dengan modal dibenar RM50 juta dan modal berbayar RM12 juta. Pernas diberikan hak ekslusif untuk mengedar, mengendali dan membeli barangan dari China semasa lawatan Tun ke Beijing bernilai lebih RM400 juta. Selepas kematian arwah Raslan, Ku Li ambilalih Pengerusi Pernas. 

    Syarikat Pernas MNI diberi hak ekslusif kendali semua insuran kerajaan. Berdasar pada rangkaian runcit Boots di UK, Booker McDonnell di Africa dan Carribean, Pernas Edar ditubuh untuk bantu peruncit Bumiputera.

    Tahun 1971 juga Pernas Construction, Pernas Properties, Pernas Trading, Pernas Engineering, Pernas Securities ditubuhkan . Pernas Engineering jslin kerjasama dgn Nippon Electric, Arnold Otto Meyer Hamburg, Munck International Norway, Gliksten Export UK. Pernas Securities pula jalin kerjasama dgn Far Eastern Hotel Dev (Hilton), Goodyear Tyre, Sime Darby, Hickson Chemical, Cadbury Confectionary, Electrolux.

    1978 Pernas Mining ditubuh untuk ambil alih semua kepentingan London Tin (MMC). Pernas juga kuasai PNSL. Pendek kata diawal 70-an harta Pernas bernilai berbilion ringgit yang menyumbang kepada sebahagian dari 15% ekuiti Bumiputera di segenap bidang dari peruncitan, pengedaran, insuran, perkapalan,hotel, harta tanah... satu keajaiban yg tak dapat disangkal. Soalnya siapa yang rompak seluruh harta Pernas, yang bunuh Pernas Edar, Pernas Trading? 

    Ke mana hilang nya berpuluh bilion harta Pernas?

    Mari kita lihat pula sejauh mana keberkesanan pimpinan dalam melaksanakan agenda bumiputera berdasarkan fakta yg baru saya perolehi dari EPU JPM -

    Peratus pemilikan ekuiti Bumiputera mengikut tahun SEJAK DEB DI LANCARKAN adalah seperti berikut:-

    1970-2.4%(pelancaran DEB)
    1983-18.7%(awal Tun M)
    2002-18.7%(akhir Tun M)
    2004-18.9%(awal Pak Lah)
    2010-23.1%(awal DSN)
    2011-23.5% . 
    Data 2014 sedang dikemaskini oleh EPU/SSM .

    Menarik statistik ini..SUKAR DI PERCAYAI TAPI ITULAH REALITINYA..22 Tahun di tampuk kuasa dgn segala projek mewah dan mega...tetapi pemilikan EQUITY BUMIPUTERA dibawah DEB/DPN di zamannya meningkat 0%!!!

    Legasi yang ditinggalkan ialah beberapa SUPER RICH/MAHA KAYA BUKAN BUMIPUTERA YG MENGUASAI TELCO,IPP,PERJUDIAN,HARTA TANAH DLL TANPA PERLU DI 
    SEBUT SIAPA MEREKA...siapa yg menghancurkan ekonomi dan hak Rakyat? - Dari FB Rafi Awang Kechik

    FAKTA.

    Pentaksub Mahathir kata dialah yang memajukan orang orang Melayu, dialah yang membela nasib Bumiputera TETAPI bila aku bertanya KENAPA DEB GAGAL pada zamannya?

    Jawapan yang diperolehi :

    1. Mahathir berani menyelar Yahudi
    2. Mahathir bina KLCC, KLIA, SIC bla bla bla
    3. Mahathir buat Proton (yang dah 30 tahun tak pernah untung)

    Maka aku ulangi soalan : 
    KENAPA DEB GAGAL dizamannya? 
    Jawapan recycle yang diberi iaitu 1,2,3 dan kentut Mahathir wangi (ni saja aku tambah)

    MASIH TAK NAMPAK LAGI KENAPA DAP AMAT BENCIKAN NAJIB?
    MASIH TAK NAMPAK LAGI KENAPA CINA BEGITU SAYANG PADA MAHATHIR?

    Sudah lupakah kita siapakah yang menguasai senarai terbaru 50 Individu terkaya Malaysia?

    BalasPadam
  7. Clare Rewcastle campaign to oust the Malaysian PM using stolen and edited documents suffered further humiliation today after her claims were proved wrong by both the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) and the Swiss Attorney General.

     A spiral of lies

    What does a person do when she is caught for dishonesty: apologizes, and acknowledges the mistake; pretends that nothing happened; or lies even more, trying to cover a lie with another lie? It seems that Clare Rewcastle is the third kind of person.

    On 26th of January 2016, based on MACC investigation, Malaysia’s Attorney General,Mohamed Apandi Ali, cleared Prime Minister Najib Razak of any wrongdoing in the 1MDB scandal. There was no amount of money channelled from 1MDB’s funds into bank accounts linked to the Prime Minister. In 2013, Najib Razak received a donation from the Saudi royal family. The fact was corroborated by the donor himself during witness testimony. The donation was given to Najib Razak “without any consideration” and did not involve any money from 1MDB. Most of the sum was returned to the Saudi royal family in August 2013, about five months after the transfer „because the sum was not utilised”.

    There was nothing unusual about that donation to Malaysia. Egypt, Jordan, Sudan and Morocco have also been beneficiaries of multi hundred million dollar donations from the Saudi royal family.

    http://www.bbc.co.uk/

    The Saudis fund moderate Muslim leaders in an effort to curb the growth of Islamist-inspired terrorism and Najib Razak has been targeted by ISIS.

    http://www.telegraph.co.uk/

    http://edition.cnn.com/

    The case was closed and the campaign to oust Najib proved false. But Clare Rewcastle, whose company was rescued from the brink of insolvency after she agreed to campaign against Malaysia’s democratically elected Prime Minister, decided not to apologize or to pretend that nothing happened. She decided to make more false allegations, fantasizing about MACC wanting a review of the Attorney General’s decision, the Swiss Attorney General’s Office investigating Najib and the authorities in Switzerland being frustrated with Malaysia’s handling of the issue.

    Rewcastle exposed again

    Referring to MACC’s investigations, Malaysian Government Minister Datuk Seri Azalina Othman told the country’s Parliament today: “On the RM2.6 billion case, based on the witness and supporting documents submitted, the MACC has confirmed that the donation had come personally from the Saudi royals”.

    MACC’s investigation began last July and concluded in December, when papers on the case were submitted to the Malaysian Attorney General. The contents of those papers were private, so today’s statement by the Minister is the clearest indication so far of MACC’s views.

    On 1 February the Swiss Office of Attorney General (OAG) said that Najib Razak was not a suspect in their wider investigation of 1MDB: “In the ongoing criminal proceeding of the OAG, Najib Razak is not one of the public officials under accusation”.

    In separate developments today, the Swiss Attorney General said Malaysia was co-operating well with his investigation into 1MDB: “The OAG took note with satisfaction of the reaction of its Malaysian counterpart and of its commitment to fully support Switzerland’s request for mutual assistance”.

    Today’s disclosure of MACC’s findings and announcement of the Swiss Attorney General are the latest demolitions of Clare Rewcastle’s false allegation used as the support for the plot to oust Najib Razak.

    The revelations offer further proof that Clare Rewcastle is not an independent journalist, but rather someone prepared to ignore the facts to suit her own ends.

    OPENSOURCEINVESTIGATIONS.COM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkakahkah..
      Panjang lebar mangkok berayon copy paste..
      Mangkok, apsal 1MDB masih gagal provide documentation evidence spt diminta BNM?
      Apsal 1MDB xbyr gst utk semua urusan jual belinya?

      Padam
    2. Yang gagal provide bukti bahawa IMDB menyeleweng ialah geng mamak.
      IMDB telah berkerjasam penuh dengan BNM dan diakui TS Zeti dan juga SPRM diberikan masa serta dokumen lengkap sehingga tiada bukti untuk dibawa kes ini ke Mahkamah.


      Jangan jadi lembu yg dicuduk hidung, digembalai oleh org2 yang jahat semata2 menipu dan fitnah siang malam

      Padam
    3. Kahkahkah..
      Cacai najis dlm tempurung atau mmg bodoh selamanya..
      1MDB gagal menyediakan bukti bertulis spt diminta BNM. Itu fakta ko jgn nk twist..
      Knp 1MDB tidak membyr gstbutk urusan penjualan aset2nya?
      Itu pun fakta ko jgn nk twist lg mcm bdk bodoh. Cuma bg tau knp xbyr gst?

      Padam
    4. Cacai najis bodoh..
      BNM ingin mengheret 1MDB kemahkamah tetapi pandir moden lantikan najis menolaknya..
      Itu juga fakta jgn twist..
      nk hujah pun bwk la idea bernas..
      Asik nk menipu je mcm najis

      Padam
    5. HOi Mangkok Berayon, kami tidak berminat dengan fakta kau yang telah expired. What's passed is passed. Kalau betul Tun Mahathir korup kenapa tidak ada tindakan rakyat Malaysia juga antarabangsa terhadap beliau. BAnyak kecurangan dan rasuah pernah terjadi dan tidak semua dapat dibanteras sepenuhnya kerana rasuah berlaku di banyak peringkat dan keadaan. Bersih, Cekap dan Amanah tetap menjadi slogan Tun Mahathir sepanjang beliau mentadbir kerajaan Malaysia. Beliau sentiasa berusaha yang terbaik, ada kala terpaksa melakukan sedikit sebanyak tarik tali umpama menarik rambut dari tepung. Bukan mudah nak mentadbir Negara yang majmuk yang masih mencari-cari arah untuk membangun menjadi Negara maju. Jika Najib begitu hebat kenapa dia tidak perbetulkan segala macam hal yang cai2 beliau sebut sebagai kegagalan Tun Mahathir. Kenapa pula beliau yang terpalit dengan isu salah guna kuasa dan makin jauh tersesat jalan hingga berlaku zalim kepada pemimpin Umno baik yang masih bertugas juga yang telah berehat. Sanggup menganiaya rakyat dengan bercakap bohong di parlimen, menekan rakyat dengan GST, menyekat kebebasan bersuara (walau pernah berlakon dengan slogan Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan)>... Kalau betul Tun Mahathir itu Korup, mengapa puak pencacai Najig tak cuba menasihatkan si Najig agar tidak melakukan perkara yang sama. Tun Mahathir sendiri mengakui beliau tidak pernah punya billion2 dalam akaun peribadi beliau. Bagaimana pula dengan seorang PM yang punya sebegitu banyak wang dalam akaun sendiri mengakui dia tak buat apa2 kesalahan. Walaupun asalnya menteri2 beliau sendiri kata tidak akan ada manusia yang sebodoh itu untuk masukkan wang sebegitu banyak ke dalam akaun peribadi. Maka jelaslah PM hari ini adalah manusia yang paling bodoh seperti Menteri2 beliau gambarkan.

      Padam
  8. Selamat melangkah ke alam akhirat lah wahai kita semua terutama kepada si TUA yang tak sedar diri tu.

    Cukup2lah buat jahat dan tabur dedak fitnah. Tak kemana dan Insha Allah DS Najib dan UMNO terus mengorak langkah untuk kebaikan rakyat seperti yang diamanahkan.

    GST adalah satu Rahmat buat seluruh rakyat sebenarnya bagi yang waras akal dan faham ilmu eknomi.

    GST jadi Rahmat kerana sistem agihan kekayaan rakyat yang dipelopori oleh DS Najib cukup telus balik kepada rakyat, beliau tidak guna kroni atau korporat sebagai middle man untuk sampaikan kepada rakyat.

    Ini kelebihan DS Najib yang dibenci musuh2 terutama Pakatan Harapan dan Mahathir.Buat apalah projek mega KLCC, SRC Litar Sepang berbillion tapi rakyat tidak mendapat apa2 keuntungan secara menyeluruh, hanya berbentuk 'sembahan' monumen yang diagung2kan berlebihan.

    Teruskan usaha terbaik DS Najib dan UMNO. Insya Allah berkat doa kami rakyat jelata yang memahami kebaikan semoga Allah SWT berkati dan teruskan kejayaan memimpin negara tercinta ini. Di lemah dan dihapuskan musuh2 durjana yang menyerupai pelbagai bentuk makhluk.

    Ameen Ya Robbal Alamin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tabur fitnah?
      Kahkahkah..
      2.6B dlm akaun najis fitnah?
      1MDB bermslh fitnah?
      Ko ingtkn najis tu jgn menopu ingt kt tuhan lg bgs..
      Kahkahkah..
      Cacai najis nk komen pun biarla ada isi. Sampah saje

      Padam
    2. sayang sungguh dia org kat najib..pelik tp benar. salah tetap salah. tak kira u pm ke, posmen ke, cikgu ke, polis ke, tentera ke. knp le ada org still backing si najib tu. dapat 1 juta pe...

      Padam
  9. kalau najib x bersalah terima sahajalah cabaran Tun ke mahkamah...lawan Tun di mahkamah, buktikan dia tak bersalah dalam isu 1mdb, src, apandi dsbnya. Jangan lari atau berdiam diri macam orang bersalah. sekian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salah tu.. dah disahkan Najib tak bersalah. AG dan BNM sendiri sahkan tiada salah laku terima sahajalah jangan melebih2 mcm Malaikat pula nak siasat nawaitu segala bana.


      Najib tidak perlu sahut lawan si tua gila di mahkamah sebab orang tua itu sudah bolot kekayaan negara 22 tahun. Dia hanya nak BAZIRKAN masa Najib dan alihkan perhatian Najib dr fokus kepada rakyat.

      Akhirnya Najib akan diselubungi cerita mahkamah dari cerita untuk bangunkan negara dan rakyat.

      Ini tak ubah seperti Iblis yang menghasut Anak Adam supanya berperang.

      Ingat iblis telah menguasai Tun Mahathir. Anaknya Marina sesat tak kenal Aqidah dia tak peduli..yg dia sgt berang ialah wang dan Najib..

      biarkan Iblis tua tu dgn masalahnya.

      DS Najib perlu fokus kepada rakyat dan negara

      #RespectMyPM
      #HidupUMNO

      Padam
    2. BNM kate najis xsalah?
      Kahkahkah..
      BNM nk heret 1MDB kemahkamah tp ditolak oleh AG lantikan najis..
      #myPMpenipu
      #myPMnajis
      #hidupUMNOjahanamNAJIS

      Padam
  10. Sokong 100%


    sikit2 puja monumen. Rakyat kelaparan apa dia buat? Yg dia tahu nak SWASTAKAN segala macam benda yang ada dalam negara sampailah ke bab memproses NAJIS/ TAHI. IWK buat duit berniaga atas NAJIS.. itulah otak Mahathir..otak TAIK!


    FAKTA.

    Pentaksub Mahathir kata dialah yang memajukan orang orang Melayu, dialah yang membela nasib Bumiputera TETAPI bila aku bertanya KENAPA DEB GAGAL pada zamannya?

    Jawapan yang diperolehi :

    1. Mahathir berani menyelar Yahudi
    2. Mahathir bina KLCC, KLIA, SIC bla bla bla
    3. Mahathir buat Proton (yang dah 30 tahun tak pernah untung)

    Maka aku ulangi soalan :
    KENAPA DEB GAGAL dizamannya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3.56 "DEB gagal zamannya?"

      Lu ada sakit mental ke per?

      Berilah hujah dan fakta untuk menyakinkan rakyat chai, mahathir tidak pernah menyelar yahudi chai....fahaman zionist je....nabi pun ada kaum yahudi apa cer chai? Terimalah hakikat chai, lu tabur fitnah, akhirat jawab le....

      Padam
  11. toksah gaduh ler pasal TDM yg mmg dah kaya raya... ini politik kuasa dan kroni.. DSAI dan PKR dah cerita ni semua sejak awal.. TDM mmg haprak.. sesape sokong dia mmg mangsa mainan politik dia ... negara aman bawah kepimpinan DSN.. toksah nak mengarut ler ;-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.00 Apa yang mengarut?

      Syok sendri ke chai? Terbaru biasiswa dah nak kena potong...apa crita chai?

      Padam
  12. otaman / abu kabar/ FZL resources/ Azzam.. hari ni miss anas pulak..

    patutlah banyak sgt hantu2 yg dislike Najib.. fake account hantu rupanya..

    org yg sama.. jari tangan yang sama.. hati busuk yang sama.. itu kerja mereka hari2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.01 hati busuk?

      Tengok cermin diri sendiri chai...lu tabur fitnah dengan fakta salah, akibatnya lu tanggung kat akhirat...

      Huishhh...tak takut ker chai?

      Padam
    2. Aaaa ini antu mari.

      Kalau tongong katakan tongong jangan Najib tercari2

      Semua manusia memikul beban dosa sendiri.

      Najib membiarkan rakyat bergelumang dlm dosa fitnah.

      Perkara mudah yg boleh diselesaikan dlm masa 24jam akhirnya menarik jutaan kaki2 rakyat ke neraka.

      Jika Najib ada telur, berani tampil sendiri dgn segala bukti/dokumen2 sahih, fitnah yg konon2nya dilaungkan oleh penjilat2nya tak akan berlaku.

      2.6b, bukan fitnah tapi satu kebenaran yg hakiki bahawa Najib memang penipu besar.

      Padam
  13. TDM = tun mamakgila
    sapa follow dia memang gila mcm dia.

    silalah follow dia.. dia mmg tak rugi apa sbb dia dh rompak berbillion dh. yg rugi org yg ikut dia jadi balaci.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.03 hari2 tabur cerita palsu tak takut ke chai? Tun Rompak billion2 ? Rakyat hidup aman damai senang tidak susah, tak dizalimi seperti hari ini.

      Camner chai?

      Padam
    2. Bertambah pahala buat yang dikasihi Tun Dr Mahathir Mohamad setiap kali cai Najig bagi gelaran, makian dan cemuhan terhadap diri beliau.

      Najig pula makin menyungkur di makan dosa2 makan dan jana duit haram.
      Rosmah pula umpama Zizah yang terlalu sayangkan suami hingga ke Neraka Jahanam.

      Bye2 chai2 Najig

      Padam
  14. Aku rasa jalan terbaik untuk msia adakan PRU14 secepat mungkin supaya rakyat msia dapat memilih siapa pemimpin mereka. Banyak persoalan dapat di selesaikan siapa menang semasa PRU14 rakyat kena terima...

    BalasPadam
  15. oiii mamak!! ari tu kata deklarasi KULI pun sain, alih2 sain sokong Najib..kebabiban ape yg ko cuba tunjukan ni! sial menyesal aq sokong ko lahanat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. relaklaaa..sy dh ckp sape yg percaya ckp Tun cnfrm kena tipu..dulu dia dok habaq demo ni haram, keja bodoh dan sia2,,laa ni dia jilat pulak ludah dia..tmsuklah pencacai angkat tahit yg di ketuai oleh abu bakar hahahaha

      opssss...sory

      salam perjuangan

      a ba ta
      abu bakar tahit

      Padam
    2. aq dulu kagum jugak kat negarawan ni..dia sebut Paklah teruk keluar UMNo aq pun join..last sekali bila tgk dia dengan kit siang..mmg cilake la! ade ke sangup bkjsama dgn org yang jelas2 anti melyu..mmg sahla nyayuk!...mnyesl aq sokong buang paklah dulu

      Padam
    3. 4.45,4.47 & 4.51

      Komen sendiri, balas komen balik pon diri sendiri, angkat bakul diri sendiri, lu ada mental problem ke?

      Padam
    4. Oi najis musibat..
      Dl bila wsj tulis 2.6b dlm akaun peribadi ko kate fitnah..
      Skrg dh terbukti ade dlm akaun ko. Bkn 2.6b shj, lbh drpd tu..
      Kebabian apekah yg ko tunjukkan ni?sial mnyesal aku sokong ko lahanat

      Padam
  16. Aku pulak rasa hari2 buat pru lg bagus����.

    BalasPadam
  17. i tak sokong mane2..i free, mane yg baik i sokong..cuma i pelik, bila ade diantara di atas sokong Najib..u all pgil dia dedakla macai la..tp bila u sokong Tun, bukan sama je ke dedak macai..lgi lama kot jd dedak dan macai..sory i just ckp je..apepun moga Malaysia terus makmur!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.53 multiple character...dah kronik ni...

      Padam
  18. sokong statement u...kalo sokong najib sedap2 je ckp org pemakan dedak..nmpk sgt org2 pro tun ni mental block..xbole terime pandangan org laen..xbole di kritik...tp klako ngan statement iwk tu...otak madey mmg pandai cari duit smpi hal tahi rakyat pn diswasta kn...kuikuikui...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 5.25 nak terima hujah pencacai satu fakta haram pon takder? Camner nak balas?

      Padam
  19. Sdra Admin,

    As a malaysian, i would like all najib's men to meet me in pwtc immediately after najib found guilty and jailed in sg buluh. I nak beri dia orang makan dedak ternyaman dalam dunia...insyaAllah

    BalasPadam
  20. Pencacai Najib ni main tabur tak tentu hala...alignment dah lari tu... Maksudnya... Mental dah x betul tu!

    BalasPadam
  21. Sudahlah putramerdeka..

    Mengorak langkah amenda?

    Dah 3 tahun la ..dah menyampah tau..

    langkah pertama Tun Mahathir dia habaq 1MDB pelingkup 42B lesap..Kira hangus camtuja..Yg engkorang plak macam lembu percaya bulat2 jhabis boleh dikatakan satu malaysia terkejut...Ya la mana tak terkejut 42B lesap...

    Rupa2nya penipu besar mengorak langkah ala lembu pijak taiknya...dan macam biasa Tun M pun spin pi 25B pastu terus turun 2.6B pastu turun lagi 42 juta...

    Kepada geng2 lembu tahun 2016 brapa billion2 plak? takkan 4.20 sen ja...???

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.04 jadi betul la HILANG BILLION2 tu?

      Padam
    2. alamak engkau ni lembu ke?

      Padam
  22. Tahniah kat PETRONAS kerana sekarang anda akan dinasihat tidur selalu. Rehat selalu, lena selalu, termanggu selalu. Kemudian hari akan wujud pula jawatan timbalan penasihat PETRONAS yang pasti akan disandang oleh Mad Bashah dari Kedah.

    Malaysia bawah Najig terus mundur, alangkah indah yang undur ialah Najig dan semua krooni mooni beliau.

    BalasPadam
  23. Kalau najib kena undur dan kroni(kabinet) yang ada hari ini juga kena undur tapi dalam masa yang sama kata sokong Umno jadi sapa yang nak jadi PM dan sapa pulak muka2 baru dalam kabinet malaysia ni.Ini bukan kes mengarut dah tapi sudah masuk katogeri mencarut pulak.Apa yang nak diperjuangkan oleh puak2 ni termasuk Putera Merdeka tak tahu lah.Nilai punya nilai punya nilai geng ni takdak kerja lain sebenarnya melainkan hanya untuk mengganggu tugas najib mentadbir semata-mata.Untuk mencari kewajaran bagi orang ramai terutama penyokong kerajaan untuk menyokong kumpulan Tun ini rasanya tidak ada menasabah sama sekali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woi bingai

      Ini bukan pasal nak lantik Tun M jadi PM atau anaknya atau penyokong2nya.

      Ada beribu lagi yg boleh mengganti Najib dan menteri2 kayunya.

      Yg penting, Najib n the gang sila berambus drpd Umno dan kerajaan.

      Padam
  24. "Nilai punya nilai punya nilai geng ni takdak kerja lain sebenarnya melainkan hanya untuk mengganggu tugas najib"

    Negara dalam keadaan tidak stabil, najib letak jawatan, berani saman wsj, (mahkamah malaysia meragukan, sebab AG yang ada tak boleh dipercayai) sudah pasti negara kembali aman.

    "Untuk mencari kewajaran bagi orang ramai terutama penyokong kerajaan untuk menyokong kumpulan Tun ini rasanya tidak ada menasabah sama sekali."

    Najib dan pencacai beri lebih 50 jawapan berbeza beza, camner tu?

    BalasPadam
  25. Musibat tu nk berucap pun dengar bisikan bini dulu, kepala hotak sendiri dh tk boleh fikir ke...
    Nmpk sgt duduk celah kangkang losmah!

    BalasPadam
  26. Bila fitnah dsai n tak bg jd pm, maka trimalah pm najib. Sbb inilah hsil ddikan umno..

    BalasPadam