Rabu, 30 Mac 2016

Nak Kemana Tu..?


Patutnya dah kena buat bantahan kepada kerajaan Australia ni..! Mungkin punahsihat Paul belum beri skrip lagi kot..!

Jutaan ringgit dari akaun Ambank yang kononnya dimiliki oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dibelanjakan untuk pembelian barangan kemas, percutian, kereta mewah dan kempen politik.
Demikian menurut Australian Broadcasting Corporation (ABC) dalam laporannya yang memperincikan transaksi akaun di Ambank di bawah kod nama "Mr X" yang dakwanya milik perdana menteri.
Rekod perbankan itu diperolehi oleh wartawan Four CornersABC tetapi laporan berkenaan tidak mendedahkan sumber rekod berkenaan.
Perbelanjaan termasuk:
  • Barangan kemas - RM3.2 juta (dibayar menggunakan kad kredit Platinum Mastercard dan Visa)
  • Kempen politik - RM24 juta untuk Shine Solar Sdn Bhd, sebuah syarikat yang dikaitkan dengan NGO 1Malaysia bagi mengadakan kempen untuk BN
  • Bayaran bagi media dan pengiklanan - jumlah tidak didedahkan
  • Bayaran untuk Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Parti Demokratik Liberal (LDP) - jumlah tidak didedahkan
  • Yayasan Rahah - RM7.5 juta (Yayasan itu dan Najib pernah sekali mendermakan lembu untuk dikorbankan kepada polis Selangor sempena Aidiladha)
  • Penginapan Hotel - RM395,782.40 di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur
  • Beli-belah - RM360,000 dengan peruncit kain Jakel Trading
  • Percutian - RM178,000 kepada agensi pelancongan Two One Holidays Malaysia
  • Kereta mewah - RM167, 959,50 untuk kereta mewah daripada Signature Exotic Cars
  • Ahli perniagaan, akademik dan peguam - jumlah tidak ditentukan
Malaysiakini sudah menghubungi Pejabat Perdana Menteri dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk mendapatkan reaksi mereka.

Makin macam macam keluar..! makin banyak selasa berlalu..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. Tumpuan antarabangsa mengenai dana berbilion ringgit yang berada di akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membawa pendedahan baru berhubung betapa besar skandal tersebut. Jumlah RM2.6 bilion yang digunakan untuk merujuk skandal berkenaan tidak lagi terpakai. Angka baru wang yang berada di akaun bank Najib, berdasarkan maklumat terakhir adalah pada AS$1.051 bilion atau RM4.202 bilion berdasarkan kadar pertukaran semasa sebanyak AS$1 bersamaan RM4. Kontroversi itu sebelum ini dirujuk sebagai skandal RM2.6 bilion, berdasarkan pendedahan pertama yang dibuat oleh The Wall Street Journal dan Sarawak Report pada Julai tahun lalu. Mereka melaporkan bahawa AS$681 juta mengalir ke akaun bank peribadi Najib. Berdasarkan kadar pertukaran pada masa itu, jumlah berkenaan dianggarkan sekitar RM2.6 bilion. Bagaimanapun selepas hampir setahun berlalu sejak pendedahan pertama itu, kini terdapat petunjuk bahawa deposit AS$ 681 juta itu hanya salah satu daripada urus niaga lain. Ratusan juta dolar Amerika juga dilaporkan mengalir ke akaun Najib di AmBank, termasuk dari Kementerian Kewangan Arab Saudi, Putera Faisal bin Turki bin Bandar Alsaud dan Blackstone Asia Real Estate Partner Ltd (BVI). Dengan pendedahan terbaru oleh ABC News yang berpangkalan di Australia minggu ini, teka-teki yang hampir siap, dengan hampir 90 peratus atau AS$ 956 juta daripada AS$1.051 bilion yang diterima oleh Najib telah dikenal-pasti. Ini termasuk sekurang-kurangnya wang RM32 juta milik syarikat negara, SRC International yang juga dimasukkan ke dalam akaun bank Najib melalui beberapa perantara. Malaysiakini menyusun angka berkenaan dari pelbagai sumber untuk mendapatkan gambaran besar mengenai skandal itu

    Dipetik dari blog Warga Marhaen.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  2. Selamba jer main tuduh2 PM kita ..... Takkan nak dibiarkan ? Satu dunia baca tuh .

                                       ****************

    Dalam masa pemimpin2 @ cai2 parti Najib duk serang kem Tun Mahathir dan Deklarasi Rakyat, suka saya nak beritahu anda, musuh utama bukanlah Tun Mahathir atau mana2 pemimpin di belakang Deklarasi Rakyat tapi musuh utama cai2 Najib adalah KEBENARAN CERITA disebalik deposit bilion2 yang diterima oleh bos anda.

    Anda boleh saja terus mencaci negarawan kita tapi cuba tanya diri anda sendiri - sejauhmana yang anda tahu mengenai deposit bilion2 itu untuk anda terus pertahankan bos anda ?

    Tun Mahathir dan yang lain2 sekadar menyuarakan isu ...... yang utama perlukan perhatian anda adalah ISU nya bukan yang menyuarakan isu.

    Kerana jika ISU itu meletup dan sekiranya terbukti segala dakwaan itu adalah BENAR, apakah kesannya pada parti Umno dan kerajaan ?

    Yang bakal menjatuhkan Umno dan kerajaan bukannya Tun Mahathir tapi ISU DEPOSIT BILION2 NAJIB.

    Makanya, adalah lebih baik anda sendiri ( cai2 Najib ) dapatkan kepastian dan Kebenaran disebalik semua dakwaan ini secepat mungkin. Mana lebih penting - Najib atau Umno ?

    JANGAN JADI LEMBU ! 

    BalasPadam
  3. Saje tanye ada provision dalan civil service di mana rakyat mintak Ketua Polis Tan Sri Khalud dilucutkan jawatan?

    Baru terbaca dalam staronline yang mengatakan "he rubbished the Four Corners report aired by ABC". He looks foolish in his defenceo of najib. Just answer

    1. Why the person who paid RM20K to the murderer of founder of ambank not charged in the court and given new identity and passport?

    2. Why DSP musa safri not called to testify?

    3. Why was Bala focred to retract his SD and nazim not called to court to testify?

    4. Why was Kevin murdered and the body was claimed albeit controversies involving AG staff and the police?

    Khalid....please answer that.

    Apa hukum dalam islam orang bersekongkok dengan pembunuh atau ketua pembunuh?


    BalasPadam
  4. Cai kata, kita suka, kita suka. Lagi banyak cash in. Apa nak jadi, jadi la. Yg penting cash is king. Negara malu, kita tak ada kawan omputih, agama, dah lama pas dan ustaz jual agama, bangsa, kita peduli apa, cash is king

    BalasPadam
  5. 4 bilion! Celaka. Hari tu aku patut mintak lebih lagi. Ingatkan 2 bilion jeeee.

    Kata Shahrir Samad.

    Mwahahaha.

    BalasPadam
  6. Patutlah masa lanun bugis jadi pm macam2 bala menimpa negara.
    1 kapal hilang, 2 kapal jatuh, banjir besar paling teruk, ringgit jatuh mendadak, banyak company bangkrap dan buang pekerja, rakyat dibebani gst, hutang negara terlampau tinggi dan rakyat hidup dalam keadaan stress setiap hari.

    Kita semua jauh dari rahmat Allah kerana terlalu banyak maksiat berlaku di depan mata.

    BalasPadam
  7. korsngbrasabmacam bodoh tak?...... blogbni dedahkan memacam pasal kes ni.... tak kena hijack atau di tembak kat kepala pun? atau paling kurang disenyapkan mulutnya.....maknanya semua ni rekaan blog jerlah neh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Liberal Tanpa Nama 2:22 & Tak Diketahui Asal Usulnya.

      Jgn banyak ngoceh...cakap2, dah sunat ke belum? Mulut laser, bukan main lagi semalam menuduh Tun Mahathir klepet derma mangsa Bosnia, Palestine & Melayu Thailand.


      Ayuh kita balik ke soalan2 berasaskan hujah2 kamu yg secara rambang membuat tuduhan berat terhadap Negarawan Ulung Kelas Dunia yg saya & rakan2 hormati kononnya beliau klepet duit derma. Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak)...kerana saya akan terus menjejakki kamu dunia akhirat selagi tidak mendapat penjelasan secara detail dari kamu.

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee

      Padam
  8. #FakeSaudiLetter

    #Murder&Money

    BalasPadam
  9. aduuuu....macam mana boleh sampai macam ni...tengok perwatakan macam orang baik baik jer, betullah pepatah inggeris 'dont judge book by its cover' pm najib step down jerlah...

    BalasPadam
  10. Najib @ Comedian @ Conman

    BalasPadam
  11. Bila dah ada wang dan kuasa, dedak di tabur di baling atas lantai je, siap maki hamun, bangang, haram jadah dan sebagainya...


    Pun pencacai masih lagi berebut rebut mendapatkan habuan masing2.

    Manusia takder maruah pencacai ni.

    BalasPadam
  12. Blog dan akhbar cina skrg sibuk hentam LGE kes banglo. Depa tak kecoh lg psl 1mdb. Yg masih menyalak2 ni blog putramerdeka, JMD dgn ayam tambatannya Abu bakar, othaman dan mujahid.

    Bodohnya melayu2 ni. Taksub sgt dgn Tun M. Ini politik lah bukan hal ugama. Semua tak betul. Kalo nk tegakkan demi agama....sistem demokrasi ni sendiri ciptaan Yahudi bertujuan memecahbelahkan manusia tidak disokong. Balik lah pada sistem Khilafah. Faham tak A BA TA...ABC...?? Ke payment pya psl????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa nama @ Kejora Liberal,

      Jgn melalut tak tentu hala...kita balik ke soalan2 berasaskan hujah2 kamu yg membuat tuduhan berat terhadap Negarawan Ulung Kelas Dunia yg saya & rakan2 hormati kononnya beliau klepet duit derma. Sila perincikan maklumat itu dari siapa & bila? Juga nama penderma beserta jumlah & tujuan derma itu. Saya harap anda faham bahasa Melayu.

      Sila jawab (jgn tidak)...

      Speaking Without Fear And Favour,
      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee

      Padam
    2. Pengomen 259.. overdose dedak!!..

      Padam
    3. Si Kejora dgn kecetekan ilmu, khususnya Islamic Eschatology/Ilmu Akhirul Zaman ada hati menyentuh sistem Khulifah mengandaikan Najib dgn barisan Kabinet Kayunya yg layak mengembalikan sistem berkenaan. Saya berpendapat hanya Imam Mahadi @ Muhammad Ibn Abdullah dari keturunan Radulullah SAW saja yg dapat melaksanakan hukum hudud dan menyatukan umat Islam sejagat. Kitapun kini dah berada di ambang akhir zaman dgn pergolakan di Timur tengah sebagai petunjuk. Islam bercakaran sesama sendiri, slot hiburan TV di waktu masuk Maghrib & Isya' bagi melalaikan ummah, rasuah & sogokan jadi amalan politik, memperagakan kemewahan melampau, jiran tidak mengenali sesama mereka, ulamak dunia berpendapatan mewah & glamour, pemimpin tak cekap & tak berintigriti, tak amanah, membeli sokongan & popularity demi berkuasa.

      Waullah Hul Alam.

      Padam
  13. Othaman pun nmpk cetek dlm memahami apa yg ditulis 2:59 tu.

    Maksudnya jgn beriya2 sgt memburukkan org lain. Berbalik lah pd agama. Dh terlebih sayangkan dunia mcm tun m. 90thn is just a number to him.

    BalasPadam
  14. 7:11 rujuk tulisan 2:59 konon, tak hal orang yg sama. Demokrasi berasal dari ancient Greece bukan Israel. Democracy itself is a Greek term. Nampak sangat kamu didikan kampungan. Furthermore, by virtue of all your writings reflects the standard of your education & upbringing.

    BalasPadam