Khamis, 3 Mac 2016

Soalan Kepada Raja Raja Melayu..!


Tokoh Wartawan Negara Datuk A Kadir Jasin hari ini menyembah beberapa soalan kepada Raja-Raja Melayu berhubung kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 1MDB yang diilhamkannya tetapi terpalit dengan pelbagai isu.
Beliau merujuk kepada gesaan Sultan Perak Sultan Nazrin Muizziddin Shah yang mahu kerajaan menyokong usaha anti-rasuah bagi memperbaiki kedudukan Malaysia dalam indeks persepsi rasuah Transparency International (TI) yang dikatakan sebagai membimbangkan.
Antara lain, Kadir menyoal sama ada Raja-Raja berpuas hati dengan reaksi pentadbiran Najib terhadap titah perintah baginda mengenai 1MDB?
Katanya, pada Oktober lalu, Raja-Raja bertitah menuntut siasatan 1MDB disegerakan dan tindakan sewajarnya diambil ke atas semua yang terbabit jika terdapat salah laku.

“Hampir lima bulan sudah berlalu. Dalam tempoh itu, Peguam Negara (Tan Sri) Abdul Gani Patail ditamatkan perkhidmatan atas alasan beliau sakit dan tidak boleh menjalankan tugas.
“Tidak ada “medical board” dipanggil. Tetapi Abdul Gani cukup sihat sehingga boleh membuka syarikat guaman sendiri. Pengganti beliau, (Tan Sri) Mohamed Apandi Ali, dilantik dalam suasana yang mencurigakan,” katanya dalam satu tulisan di blog.
Kadir seterusnya menyoal adakah Raja-Raja berpuas hati bahawa Yang di-Pertuan Agong telah diberikan maklumat yang sah mengenai kesihatan Abdul Gani apabila Seri Paduka bersetuju dengan kerajaan untuk menamatkan tempoh perkhidmatan peguam negara itu.
Sehati sejiwa selamatkan Malaysia
Kadir yang juga adalah bekas ketua pengarang Kumpulan News Straits Times juga membangkitkan jika Raja-Raja bersetuju dengan penyiasatan ke atas 1MDB.
“Adakah para duli tuanku bersetuju dengan apa yang telah terjadi kepada penyiasatan ke atas 1MDB sehingga kini, khususnya tindak-tanduk Apandi membatalkan, melambatkan dan menolak hasil siasatan ke atas 1MDB?” soalnya.
Selain itu, Kadir turut menyentuh mengenai kebimbangan Raja-Raja Melayu mengenai Akta Majlis Keselamatan Negara sehingga menyebabkan baginda menitahkan peguam negara supaya melakukan penapisan ke atasnya.
“Pakar-pakar perlembagaan dan perundangan berkata akta itu memberi kuasa mutlak kepada perdana menteri dan agensi-agensi pelaksana (polis dan tentera) mengisytiharkan kawasan darurat dan memberikan kekebalan kepada mereka dalam menguatkuasakan akta itu,” katanya.
Berkenaan 1MDB, akaun peribadi Najib dan dakwaan pemesongan RM42 juta wang SRC International, Kadir memohon penjelasan sama ada Raja-Raja akan menitahkan agar sebuah Suruhanjaya Penyiasat di-Raja ditubuhkan bagi mengambil alih semua tugas menyiasat tiga isu itu.
“Akhir sekali, adakah Raja-Raja Melayu sehati sejiwa bersama rakyat jelata menyelamatkan Malaysia?
“Masanya sudah sampai bagi setiap warganegara Malaysia - daripada Raja kepada rakyat totok, tanpa mengira agama dan bangsa, parti dan ideologi – bersatu hati menyelamatkan Malaysia secara sah, aman dan bertamadun,” katanya.
Najib telah berulang kali menafikan dakwaan terhadapnya dan mengaitkan semua dakwaan itu sebagai komplot untuk menggulingkannya sebagai perdana menteri.
Begitu juga, 1MDB menuduh pengkritik mengkitar semula dakwaan untuk tujuan politik.
Tulisan Pak Kadir ni boleh juga dibaca di kadirjasin.
Raja Raja santap..! tak makan..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. Tak payah sembang lee..pgi laa report polis.Tun M kn negarawan pegi balaipun semua meniarap polis.Ini tidak sembang je kencang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar lu si PUAKA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Padam
  2. memang bebal da orang neh..... kadir Jason patut buat tulisan ...iaitu bertanya secara panjang lebat pada TUN pula...1. tanya mana bukti.kenapa tak report polis.... 2.tanya kenapa Sekarang takbpayah taat president party.... dulu wajib taat. 3. tanya dulu berpilih billion lesap...kenaa tak ada ulasan mengenainya....memang nak aenyapkan Aja ker. 3. tanya..... tak malu ker memaluanborang lain yang sama terkenal macam dia....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar lu si PUAKA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Padam
    2. Buktinya telah ada iaitu 1MDB telah hutang RM 42 bilion, kata labur itu dan ini, tetapi tidak dapat dibuktikan pelaburan itu benar-benar wujud.

      Kemudian RM 2.6 bilion itu memang ada dalam akaun peribadi Najib, begitu juga RM 42 bilion itu memang benar ada dalam akaun peribadi Najib.

      Pasal apa Najib tidak mendedahkan siapakah penderma yang beri RM 2.6 bilion itu? Pasal apa SRC International boleh ada akaun peribadi Najib dan memasukkan wang RM 42 juta itu ke dalam akaun peribadi Najib?

      Ini membuktikan bahawa undang-undang telah dihancurkan oleh pihak berkuasa yang mengkhianati negara ini.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  3. eh..bukan ker khairuddin buat repot polis..dia balik kena tangkap? apa lubang..kalau semua jentera kerajaan dah digerakkan untuk selamatkan bontot najib dan mama hippo..

    BalasPadam
  4. SEMBANG KASI BIMBANGLA ORG TUE..DH TUA NI DOK RUMAH BUAT IBADAT LA..TNYA DIRI TU KENAPA MASIH HIDUP SAMPAI SKNG, DAN JANGAN LUPA TANYA YTL BERAPA KOMISYEN BULAN NI..PUNDEK LA JEBON MADIR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar lu si PUAKA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Padam
    2. Menentang kemungkaran dan penyelewengan pun ibadat juga, jangan ingat solat puasa bagai tu sahaja sebagai ibadat, mencegah kemungkaran itu ibadat yang sangat besar kerana mengelakkan kemudaratan kepada negara dan masyarakat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  5. khairuddin buat report kaitan apa....dia kena tangkap kaitan apa....check balik....jgn main tonjol je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakah membuat laporan kepada pihak berkuasa luar untuk menyiasat penyelewengan di dalam 1MDB itu adalah jenayah yang mensabotaj ekonomi negara?

      Sebenarnya penyelewengan di dalam ekonomi itulah yang mensabotaj ekonomi negara, berpuluh bilion wang hutang 1MDB lesap walaupun diberikan alasan labur itu dan ini, tetapi tidak dapat dibuktikan apakah pelaburan itu benar-benar wujud.

      Datuk Seri Khairuddin terpaksa membuat laporan polis di luar negara kerana undang-undang negara ini telah dikuasai oleh Najib dan kuncu-kuncu, laporan oleh Datuk Seri Khairuddin mengenai penyelewengan di dalam 1MDB langsung tidak dipedulikan, sudah berbulan lamanya lamanya laporan polis itu dibuat, sampai sekarang tiada apa perkembangan pun.

      Berlaku jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  6. 1MDB bagi biasiswa pada pelajar melayu Universiti, bagi tajaan pada orang Islam pegi hj, zaman Tun YTL di kayakan, dan sumbangan paling besar pada orang melayu adalah jeng jeng jeng..driver lori simen YlL..tebaikkk Tun M

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perlu diingat penubuhan 1MDB adalah menggunakan dana kerajaan dan semua bebanan ditanggung oleh kerajaan.

      Ini bukan soal 1MDB bagi biasiswa, hantar orang pergi haji bagai, tetapi ini melibatkan integriti, perlu diingat Najib tu orang Islam, dalam Islam matlamat tidak boleh halalkan cara, kita tidak boleh curi duit orang kaya untuk beri derma kepada orang miskin, itu salah.

      Zaman Tun Dr. Mahathir dahulu pembangunan pesat, berpuluh ribu pelajar samada bumiputera dan bukan bumiputera diberikan biasiswa untuk belajar di luar negara, berpuluh ribu golongan profesional bumiputera dihasilkan zaman Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri.

      Zaman Tun Dr. Mahathir berbelas buah universiti awam diwujudkan bagi memajukan pendidikan orang-orang bumiputera, begitu juga ratusan universiti dan kolej swasta diwujudkan di zaman Tun Dr. Mahathir untuk menampung bilangan pelajar yang tidak dapat diterima di universiti awam.

      Kepada Tanpa Nama3 Mac 2016 11:22 PG, kamu perlu menilai sesuatu itu dengan jelas, bukannya hentam keromo sahaja.

      Kamu tidak patut menuduh Tun Dr. Mahathir kayakan YTL sahaja, kerana semua kaum di negara ini mendapat pembahagian ekonomi yang seimbang dan banyak semasa Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri dahulu.

      Bagaimanakah dengan Najib yang membiarkan Jho Low melingkupkan wang 1MDB? Tanah di Bandar Malaysia 30% dikuasai oleh syarikat yang dimiliki majoriti sahamnya oleh Lim Kang Hoo itu apa cerita?

      Berfikirlah dengan waras, saya dan ramai orang lagi yang hidup di zaman Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri, kami tahulah bagaimana Tun Dr. Mahathir membangunkan negara ini, dengan ancaman oleh komunis, kemelesetan ekonomi dunia sebanyak tiga kali sepanjang Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri, tetapi beliau berjaya membangunkan negara ini dengan baik.

      Janganlah kamu menafikan kejayaan Tun Dr. Mahathir, kerana beliau telah lebih dari berjaya sebagai Perdana Menteri kerana berjaya memodenkan Malaysia hingga menjadi sebuah negara industri, tetapi kini di zaman Najib industri makin merudum, banyak kilang ditutup operasinya dan dipindahkan ke negara luar terutama Thailand dan Vietnam, ramai rakyat Malaysia hilang pekerjaan di era Najib menjadi Perdana Menteri ini, sedangkan zaman Tun Dr. Mahathir dahulu, berpusu-pusu pelabur asing mendirikan kilang dan memberikan peluang pekerjaan terhadap berjuta orang rakyat Malaysia.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  7. tula saya dah habaq, admin ni bukan ada teloq pun, kalau dia ada teloq takdalah dia p copy jawpan puaka la illuminati la..adoi ni la masalahnya..kalau dah bodoh banyak sangat makan dedak madir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar lu si PUAKA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Padam
    2. Tanpa Nama3 Mac 2016 11:24 PG, kalu kamu 'ada teloq' sangat, maka sila berikan penjelasan macam mana SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib dan memasukkan wang RM 42 juta itu ke dalam akaun peribadi Najib? Malahan pasal apa sampai sekarang SRC International tidak mengambil sebarang tindakan mengenai wang berkenaan yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib itu? Sebab langsung tiada laporan polis dibuat oleh SRC International berhubung wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib itu sedangkan kita semua pun pelik apa hal pula SRC International nak masukkan wang ke dalam akaun peribadi Najib pula, apa sebabnya?

      Sila kamu jelaskan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. Bugis tak boleh tahan...

    Tun keluar sebelum pru sarawak yg tak berapa hr lg.
    Belia pula bersuara tidak sokong.
    Kempen anti bugis nak berhimpun 27 mac
    Wsj dedah penyelewengan money-laundering fraud.
    6 negara buat siasatan dan freeze akaun.
    Arab Saudi tak mengaku derma.
    Setiap hari selasa, rakyat menunggu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wowww.. kagumnyerr pkot citer pecah panggong arahan mahatahik neh?

      Jp2. Saudi nk kasi MAHB urus aieport Jeddah, hasil Najib masuk forum FEJ 2016 smlm.. amacamm chaiii dedak.. gigil takk mamak berbillion lagi cash Najib bwk balik utk ekonomi Malaysia tp sesen habok jgn haraplah nk tumpah ke mokhzani mirzan anak mamak penyangak.. jauh skali dr dihidu cinapek ksygn madeyyythaik vincen tannn..

      Meroyannn 42billion kah..kah.. kasi report poliss laaaa mamakkkk.. ayyoyoooo caitttttpoddaahhhhhh madeyyyy

      Padam
    2. Tanpa Nama3 Mac 2016 12:27 PTG, pasal apa wang milik SRC International berjumlah RM 42 juta boleh ada dalam akaun peribadi Najib? Macam mana butiran akaun peribadi Najib yang begitu rahsia itu boleh ada dalam simpanan SRC International?

      Sila jelaskan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Apasal ko asyik ulang tnye soklan fitnah tuu yer..

      Sedarlah semua

      Abu Kabar Ngok ni ejen pemfitnah

      Jauhilah org ini nescaya anda selamat

      Padam
    4. Macam mana pulak mahadey mahathaik boleh arahkan REPCO beli saham dengan harga untuk manipulasi pasaran?

      Apa kaitan Mahadeythaik dgn REPCO.
      Berapa percent dr money laundering akibat manipulasi haram itu madey dapat?

      Mengapa dia arahkan suatu yang boleh merosakkan pasaran?

      Sila jawan dengan jelas perkara ini. Banyak lagi perkara yang tidak berani dijawab mahadeyy..


      Sedarlah Semua

      Mainan Jahat Rejim Mahazalim

      Melalui cai suruhan upahan Abu Kabar Fitnah

      Padam
    5. Bila masa saya fitnah ni wahai Tanpa Nama3 Mac 2016 12:35 PTG, memang terbukti terdapat wang RM 42 juta daripada SRC International di dalam akaun peribadi Najib sepertimana kenyataan oleh Apandi Ali sendiri, kau jawablah persoalan itu.

      Apahal SRC International masukkan wang RM 42 juta ke dalam akaun peribadi Najib? Untuk bayaran apa?

      Macam mana SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib yang begitu rahsia itu?

      Sila jawab soalan, kerana kalau kau tak jawab, tapi asyik tuduh saya fitnah bagai, sedangkan saya bukannya fitnah, tapi tanya, maka apa motif kamu? Kamu merapu tak tentu hala begini tidak akan merungkai perkara ini, sila jawab persoalan itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Hang ulang fitnah lepas tu hang buat bodoh tanya

      Kah..kah..kah method madey mahathaik mase jd PM dlu..

      12 billion duit Petronas masuk akaun company Mokhzani tu tolong jelaskan kenapa dan siapa lul6skan?

      Kenapa pakai wang negara untuk selamatkan anak dan kroni?

      Mana dia keuntungan itu kepada Petronas atau telah hangus??

      Sedarlah Semua

      Abu Kabar Fitnah ini ialah cai upahan dedak mahathaik

      Dia hanya akan buat2 soalan fitnah.

      Tapi dia tak berani jawab penyelewengan tuannya 22 tahun beratus billion lesap.

      Sedarlah semua

      Abu Kabar Fitnah ini adalah propa fitnah Jahat rejim Mahathaik

      Jauhinya anda selamat

      Sekian

      Padam
    7. Ada bukti ke Tun Dr. Mahathir melesapkan beratus bilion ringgit? Ada ke bukti seperti slip bank, atau apa-apa dokumen yang berkaitan yang menunjukkan Tun Dr. Mahathir melesapkan wang beratus bilion ringgit itu?

      Taka payahlah nak putar tak tentu hala, kalau betul Tun Dr. Mahathir melesapkan beratus bilion ringgit, pasal apa Najib tak buat laporan polis sahaja sedangkan Najib adalah menteri dalam jemaah menteri semasa Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri sebelum ini?

      Sudah-sudahlah bersubahat dengan Najib untuk menyorokkan kerosakan yang dibuat oleh Najib dengan memburuk-burukkan Tun Dr. Mahathir pula.

      Sedarlah bahawa Najib bukannya tuhan yang boleh memberikan pahala kepada kau dan menjamin syurga kepada kau jika kau berterusan bersubahat untuk menyorokkan segala skandal jenayah Najib itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    8. Tanpa Nama3 Mac 2016 12:40 PTG, kau ada bukti ke Tun Dr. Mahathir mempunyai kaitan dengan REPCO tu? Apa buktinya? Berapa peratus saham milik Tun Dr. Mahathir dalam syarikat itu?

      Ada ke bukti slip bank ke, atau apa-apa dokumen yang menunjukkan wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Tun Dr. Mahathir? Berapa jumlahnya, bank apa?

      Sudah-sudahlah kau nak fitnah Tun Dr. Mahathir, selama ni kau tuduh aku fitnah, sedangkan hakikatnya kau tu yang fitnah, aku tanya dan beserta dengan fakta, kau tu fitnah, tak ada fakta, pakai hentam tuduh sahajalah.

      Sudah-sudahlah bersubahat dengan Najib untuk menyorokkan kegiatan salah Najib tu, Najib bukannya tuhan yang boleh menjamin kau dapat pahala dan memberikan kau syurga kerana menyokong segala tindakan dia tanpa peduli betul atau salah.

      Insaflah, sedarlah diri.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. Nk tergelak pun ada
    Smlm upah anak mamak nama saddiq sigaragar.. mcm filem p ramlee kot.. tubuh persatuan TAK BERDAFTAR. Then ku pul tksampai 10 ekor ex MPP satu dua ipt, menamkan group mereka dgn nama kapal angkasa yg FAILED meletup selepas 73 saat masuk atmosfera.. bunuh 7 krew... pastu pakai pulak logo ciplak PROTON ISWARA versi 1994..

    Pertubuhan haram mcm ni mengakusuara anak muda? Ke suara anak anjing CASH KING MAHATHAIK.??

    Hakkkktuihhhhh... kah..kahh..kah bongok dn terus bongok.. perancgn mereka dh qalam kabutttt.. time is a bomb...

    Hari ini berpuluh gabungan pemimpin sebenar MPP IPTA membalas serangan fitnah pertubuhan HARAM CHALLENGER BURNED tu...

    Lawakkk oiii... kasi kepala suruh org sepak tendang... bodoh nk mampos..klu Nuar Ketom mmg ade talent lah gerak suara mahasiswa.. ini mamak mna ada talent.. talent rompak wang negara terhormat adalahhh...


    Kah..kah..kah.. cash king 42 billion kununn.. report polis pon pengecut xbrani buat.. apa punye lekeh mamak oiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Duit RM 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib tu derma kepada UMNO ke derma kepada Najib? Sebabnya kalau derma kepada UMNO, pasal apa Najib langsung tak pernah serahkan wang itu kepada akaun UMNO? Pasal apa Najib menjoli sebahagian wang itu sebanyak RM 570 juta tanpa sebarang resit perbelanjaan dan senarai perbelanjaan diserahkan kepada parti untuk rekod? Pasal apa Najib 'kembalikan' baki wang itu sebanyak RM 2.03 bilion kepada Tok Arab yang beri derma itu tanpa mendapat kebenaran dari parti? Malahan ahli-ahli UMNO pun tak tahu yang UMNO dapat derma dan tak pernah pun ahli-ahli UMNO beri kebenaran supaya wang itu dikembalikan, pasal apa Najib gatal-gatal buat macam itu pula?

      Betul ke wang itu dikembalikan? Macam mana wang itu dikembalikan? Kerana kalau wang itu derma kepada UMNO, maka wang itu adalah wang milik UMNO, oleh itu Najib kena buat permohonan kepada Bank Negara untuk memulangkan wang tersebut bagi pihak UMNO, kerana sebarang transaksi kewangan melebihi RM 50 juta perlu mendapat kelulusan Bank Negara Malaysia.

      Persoalannya di sini, adalah apakah Najib telah buat permohonan kepada Bank Negara Malaysia dan apakah Najib telah dapat kebenaran dari Bank Negara Malaysia untuk memulangkan wang itu? Najib buat permohonan itu atas kapasiti apa, adakah kapasiti individu atau atas kapasiti parti? Wang itu wang derma untuk UMNO, sepatutnya permohonan itu mestilah atas kapasiti parti, macam mana Najib buat permohonan itu sedangkan parti tidak pernah memberikan sebarang keizinan wang itu dikembalikan?

      Malahan sila Najib tunjuk dokumen permohonan dan surat kelulusan dari Bank Negara Malaysia mengenai pemulangan wang itu. Apakah dokumen itu ada dalam simpanan rekod parti?

      Perkara ini tidak dapat dibuat oleh Najib kerana sebenarnya diyakini wang RM 2.6 bilion itu bukannya wang derma kepada UMNO, tetapi berkemungkinan besar wang pengubahan wang haram untuk kegiatan Najib dan kuncu-kuncunya.

      Malahan apa perlunya wang itu kalau didermakan kepada UMNO tetapi dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib dan pengaliran wang itu melalui beberapa peringkat? Mengapakah tak masuk terus dalam akaun UMNO sahaja?

      Sila jelaskan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Lorrrr

      Abu Kabar Fitnah

      Hang tak jawab pon soalan

      Pastu hang copy paste bank posting fitnah lepas..

      Alaaaaa sape nak bace ni tulisan merepek hang tu... sian yer..

      Sedarlah Semua

      Abu Kabar Fitnah tu Penipu je.

      Dia hanya main propa fitnah dgn 'soalan'

      Soalan mudah balik padanya satu pun dia gagal jawab..


      Sedarlah semua ini mainan musuh

      Jauhi Abu Kabar Fitnah

      Anda selamat

      Padam
    3. Jawab soalan apa pula? Apa yang kamu tanya pada saya? Kalau pasal isu RM 42 bilion wang hutang 1MDB itu, dah dua kali Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan buat laporan polis, tapi pihak polis tak ambil tindakan pun.

      Maka Datuk Seri Khairuddin terpaksa buat laporan polis di luar negara, tetapi akhirnya Datuk Seri Khairuddin pula yang ditangkap oleh polis, malahan peguam kepada Datuk Seri Khairuddin juga turut ditangkap.

      Peliklah, orang buat laporan polis pula yang kena tangkap, sedangkan orang yang dilapor kepada polis berkaitan jenayah penyelewengan tidak pula ditangkap.

      Jawablah pasal isu RM 2.6 bilion yang saya tanya tu, tak payahlah melalut ke lain, kerana kalau merapu tak tentu hala, hanya buang masa sahajalah, bersikap jujurlah, kerana Najib bukannya tuhan yang boleh berikan kau pahala dan menjamin kau masuk syurga jika kau terus menyokong segala perbuatan Najib tanpa pedulikan samada baik atau buruk perbuatan Najib itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  10. Sedarlah semua

    Mainan bohong mamakthaik madey

    42billion pulak.. satu report polis pin xbrani buat.

    Dia report kt Sarawak Report je..kah..kah..

    Tp kan..tp kan.. rahsie mahathaik madeyyy terburai lg..

    WSJ pernah kluarkan tuduhan tahun 1990an mcm tu bhawa Madey melesapkan hampir rm 11o billion wang negara hasil ketidak cekapan ketidak bersihan dan ketidak amanahnya pemerintahan 22 tahun..

    So mmg betul report tu..mahathaik madey bapak perompak negara..ye lahh sbb madey xpernah saman pon..malah report polis lagi takot nk buatyt.... kah..kah..kah soNajib berguru dgn mamakthaik lah kot??

    BalasPadam
    Balasan
    1. WSJ keluarkan tuduhan tahun 1990an kononnya Tun Dr. Mahathir lesapkan RM 110 bilion wang negara tu ada bukti macam kes Najib ni ke? Ada slip bank yang menunjukkan wang RM 110 bilion itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Tun Dr. Mahathir ke?

      Malahan kau tuduh Tun Dr. Mahathir bapak perompak negara, ada ke bukti yang Tun Dr. Mahathir merompak wang milik negara ini? Berapa banyak, dari mana, mana buktinya?

      Ini berbeza dengan kes Najib ini, ada bukti fizikal mengenai pengaliran wang RM 2.6 bilion yang kononnya derma dari Tok Arab dan RM 42 juta milik SRC International.

      Malahan dalam kes SRC International, kita peliklah, pasal apa SRC International tidak membuat laporan polis mengenai kehilangan wang mereka RM 42 juta yang masuk ke dalam akaun peribadi Najib itu? Kalau dikatakan itu adalah untuk bayaran, kita nak tahulah untuk bayaran apa?

      Sila beri penjelasan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Berbeza dhn kes fitnah Najib Wsj tidak memperolehi apa2 bukti melainkan dokumen fake diubahsuai dan dengan bantuan oenyangak yg sedang dlm penjara Thai.

      Berbeza dengan Mahthaik Madey, aliran wang negara jelas ditunjukkan memasuki akaun2 syarikat anaknya dan kroni2 belaannya.

      Malah Mahathaik Madey tudak pernah sekali berani report polus tentang laporan WSJ.

      Kalau betul fitnah reportlah then samanlah. Tp spt yg kuta tahu Mahadey memang kepala perancang skandal kewangan terbesar negara sehingga ekonomi malaysia jatuh amat buruk, ringgit ditambatkan, satu kerja bodoh untuk menutup hasil rompakan terancang Mahadey

      Tp mahadey amat takut untuk menyaman kerana bukti jelas. Kes REPCO merupakan salah satu bukti kecil penglibatan Mahadey sebagai bapak perompak Malaysua.

      Jadi demi menutup terus skandal, kerana Patail Ghani yg merupakan ejen penyelamatnya sudah tiada, jd digandakan serangan pada AG Apandi spy dipalit dengan politik.


      Sedarlah Semua Abu Kabar Fitnah ini penipu

      Dia adalah ejen upahan Mahathaik Madey

      Jauhilah dia anda selamat


      Sekian.

      Padam
    3. Tanpa Nama3 Mac 2016 1:02 PTG, sila kamu buat laporan polis dan sertakan rekod pergerakan wang yang kononnya masuk ke dalam akaun peribadi anak-anak Tun Dr. Mahathir dan kroni-kroni Tun Dr. Mahathir seperti yang kamu tuduh itu.

      Kita nak tahulah berapa banyak wang yang telah dimasukkan ke akaun peribadi anak dan orang yang dikatakan kroni Tun Dr. Mahathir itu.

      Malahan kita mau tahulah bank apa yang digunakan untuk masukkan wang ke dalam akaun peribadi anak-anak Tun Dr. Mahathir dan orang yang didakwa sebagai kroni Tun Dr. Mahathir itu.

      Sila berikan perinciannya, tuduh semberono tak ada gunanya, itu fitnah namanya.

      Dalam isu tuduhan WSJ terhadap Tun Dr. Mahathir, tak ada bukti fizikal seperti slip bank, tak ada apa-apa dokumen yang membuktikan wang iu diselewengkan oleh Tun Dr. Mahathir.

      Tetapi dalam isu Najib ini, jelas ada bukti fizikal, ada bukti slip bank, ada bukti dokumen-dokumen pergerakan wang ke akaun Najib.

      Sila jawab pasal isu RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib itulah, kau merapu tak tentu hala tuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir sedangkan kau sendiri tak ada fakta apa gunanya?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  11. Sungguh terdesak cai bugis.

    Orang yg buat laporan polis dah masuk penjara tp kata takde laporan.

    Berita yg takde pula diadakan....fitnah!

    Apa2 pun...bugis dah tak boleh U-Turn, dah terlalu jauh. Imej di seluruh dunia pun dah tercemar. Jadi tadah ajelah.

    Bangkai hippo tak boleh ditutup dgn nyiru.

    BalasPadam
  12. Nenekghuffran3 Mac 2016 3:08 PTG

    En Abu Bakar...nasihat saya jgnlah dilayan pancacai Najib yg sewel tu..Takde kelas lansung dia tu..
    Jangan jatuhkan martabat En Abu Bakar melayan org mcm tu....rasanya tapak kaki saya pun lebih bersih dari minda dia...

    BalasPadam
  13. Nenekghuffran3 Mac 2016 3:09 PTG

    En Abu Bakar...nasihat saya jgnlah dilayan pancacai Najib yg sewel tu..Takde kelas lansung dia tu..
    Jangan jatuhkan martabat En Abu Bakar melayan org mcm tu....rasanya tapak kaki saya pun lebih bersih dari minda dia...

    BalasPadam
  14. Nenekghuffran3 Mac 2016 3:37 PTG

    En Abu Bakar...nasihat saya jgnlah dilayan pancacai Najib yg sewel tu..Takde kelas lansung dia tu..
    Jangan jatuhkan martabat En Abu Bakar melayan org mcm tu....rasanya tapak kaki saya pun lebih bersih dari minda dia...

    BalasPadam
  15. Cacai najis xle tahan punkoq..
    Segala caci maki dan hujah level sampah xditerima logik akal. Sokongan ke atas najis tidak bertambah..
    Kahkahkahkah..
    Ahmad maslan patut turun padang jdk komentar blog skali..
    Kahkahkah..
    Kerjasama islam pas dan umno membuahkan apa? Membuahkan telor najis yg telah hilang..
    kahkahkah..
    Najis patut potong je payment semua cacai yg xmampu menaikkan populariti najis..

    BalasPadam
  16. KUAT KERJA LAGI TOK KI....

    BalasPadam