Rabu, 16 Mac 2016

Pendi Senak Perut?


Lepas satu...satu..!

Mungkin Pendi boleh berlakun sakit perut..! Untung untung jadi chairman mana mana palabuhan..!

Majlis Peguam memfailkan permohonan semakan kehakiman terhadap keputusan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk tidak meneruskan dakwaan terhadap Datuk Seri Najib Razak.
Dalam permohonan itu Majlis Peguam memohon perintah Mahkamah Tinggi untuk mengetepikan keputusan Apandi pada 26 Januari lalu 'membersihkan' Najib dan mengarahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menutup siasatan mereka.
Badan peguam itu juga mahu mahkamah menghalang peguam negara daripada membuat sebarang keputusan lanjut berhubung perkara itu, selain membenarkan peguamcara negara memutuskan hal berkenaan, termasuk sama ada mendakwa Najib atau tidak.
Turut disebut, Majlis Peguam memohon perintah mahkamah membenarkan SPRM meneruskan siasaran dalam kes yang diarah tutup oleh Apandi sebelum ini.
"Majlis Peguam berpendapat kuasa pendakwaan berdasarkan budi bicara pada peguam negara mengikut Artikel 145(3) Perlembagaan Persekutuan tidak bersifat mutlak atau tidak terbatas, dan pengamalan kuasa ini boleh dicabar melalui semakan kehakiman.
"Skop dan ruang kuasa budi bicara, dan sama ada kuasa itu dilaksanakan mengikut undang-undang berdasarkan fakta kes perlu ditentukan oleh mahkamah," kata Presiden Majlis Peguam Steven Thiru dalam kenyataan hari ini.
Sakit sakit..! Siapa sakit naik atas..!
Gani senyum jer tu..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. Pencacai ternakan najib adalah merupakan PAKAR lain yang ditanya lain yang dijawab.

    Itulah yang dinamakan pemakan dedak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Smlm cai bugis ajak debat. Ingatkan terror sgt. Fakta takde, hanya maki hamun dan menghina peribadi orang. Hina Tun Hasmah tak pakai tudung. Tuduh Gani Patail sorok fail. Bila ditanya lebih, maki hamun mcm orang sawan.

      Confirm bugis dan sekutunya tak dapat diselamatkan...gone case!

      Padam
    2. Itulah aku cakap, anjing pemakan dedak ni bongok bangang tak berotak. Kira menyalak aje, tak kira polis ke posmen yg datang.

      Memang dema tak akan menang, hujah otak singkat. amne nak menang kalau pak menteri dema pun berhujah berbelit lidah. Pergilah ke blog 'anak sungai derhaka'. Dema kencing orang UMNO sendiri. Kalau dgn anjing2 Mat Maslan ni lagi2lah kena kencing, dedak bersalut berbagai citarasa dibaginya.

      Aku mintak anjing2 ni supaya tengok balik tuan kamu. Kalau setakat percaya selagi dia bagi kamu dedak saja mmg tak jadi. Kamu bersubahat dan bersekongkol dgn AhJib Go! yg sedang menjahanamkan parti UMNO, bangsa Melayu dan negara Malaysia kita.

      Di satu blog lain aku ada akap 'Sayang, seorang manusia yg pandai menjaga hati rakyat tewas dgn hatinya sendiri yg tamakkan kuasa dan harta.' Itu pandangan aku terhadap AhJib Go! Aku tak sangkal dia banyak buat kemajuan utk Malaysia. Tapi bila dia sudah jadi kurap korup, dia perlu diganti supaya Melayu dan UMNO terus kuat di arena politik. Itu saja kuasa yg kita ada di masa ini. Memang mulanya nak dibuat secara dalaman saja, supaya UMNO/BN kekal jadi parti pemerintah, AhJib Go! saja yg undur. Tapi lihatlah apa yg jadi... Biar hancur UMNO takpa, biar harubiru Melayu takpa, biar huruhara Malaysia takpa asalkan dia terus memerintah... Nak memerintah apa bila sampai PRU14 nanti???

      AhJib Go! mimpi di siang hari, masih tak sedar keadaan sekeliling. Keputusan PRU13 pun dia tak tau nak buat analisis. UMNO/BN lebih teruk dari semasa di bawah PakLah di PRU12. Jika hanya 47% pengundi pangkah BN waktu itu, agaknya berapa peratus kebencian yg dia usahakan di waktu ini khas untuk UMNO?

      AhJib Go perlu diturunkan sekarang, supaya UMNO boleh bernafas semula. Tun dan majoriti pengikut2nya adalah orang UMNO yg masih sayangkan UMNO, dan dia akan kembali perbetul UMNO utk hadapi PRU14 nanti. DAP dan Pakatan Harapan masih menjadi musuh Tun dalam pilihanraya. Tun, LKS, DSAI, Mat Sabu dan lain2 hanya bersatu utk turunkan AhJib Go saja, utk menjaga maruah negara Malaysia dari tercemar teruk di mata dunia. Tetapi jgn terkejut jika kerjasama itu kekal hingga ke PRU14 nanti. AhJib Go dan UMNO sendiri yg membuatkan kerjasama itu semakin kuat dan mantap. Dan akhirnya AhJib Go! dan UMNO sendiri yang tersungkur.

      Memang malang. Tetapi orang UMNO yg buta dgn suasana sekeliling, yg membabi buta bersetia dgn presiden itu yg patut dipersalahkan. Perjuangan mereka hanya utk presiden dan perut, bukan utk agama, bangsa dan tanakair. Mereka yg bersalah, bukan Tun M, ahli politik pencen yg cuba menyelamatkan keadaan.

      Yang patut disalak dan diserang ialah AhJib Go! Bukan Tun M atau Tun Hasmah...

      Padam
    3. keesimpulan dari kertas kerja & kaji selidik anda... AhJib Go To Hell ultimately has got to go for good. A sad ending for an innocent boy from Pekan doomed by the lustful Lady Mcbeth @ Rosmelda Man-killer.

      Padam
  2. Jika kuasa Peguam Negara terlalu luas hinggakan ikutu suka dia nak dakwa atau tidak dakwa mana-mana orang tanpa peduli kes itu ada prima facie atau tidak, maka kedudukan Peguam Negara adalah lebih tinggi dari YDP Agong dan raja-raja.

    Malahan lebih baik letak orang yang tak pernah bersekolah jadi Peguam Negara, kerana boleh buat keputusan ikut suka hati dan bukannya mengikut undang-undang dan perlembagaan, kalau kena kepada diri sendiri, anak beranak, bini, laki, tok wan, tok nek, sedara mara, maka boleh bebas buat apa sahaja, sebab laki mereka, bini mereka, anak mereka, cucu mereka adalah Peguam Negara, konfirm boleh bebas tak perlu ambil tindakan.

    Sebabnya PEGUAM NEGARA ADA KUASA MUTLAK UNTUK DAKWA ATAU TIDAK DAKWA kata pecacai Najib sekarang ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  3. satu soalan untuk macai macai anti najib, mengapa najib masih bergerak bebas pergi seluruh dunia, boleh pegi buat umrah pun boleh, mengapa kita tidak bertanya, jawapan nya kerana tiada bukti yang membabitkan dia diadalam semua kes, altantuya, 1mdb, 26 billion dan lain lain lagi. bukti yang diberikan oleh, sarawak report. ke malaysia kini ke, tun m, ke muhyiddin ke, semua menyuruh najib membuktikan dia tidak bersalah. tun m yang melalak hari hari pun kata dia tak cukup bukti, kita hanya ditunjukan duit flow lah, resit lah dan laporan khairuddin p luar negeri buat repot tapi tak de satu pun bawa bukti yang original bawa kat macc ke, polis ke, sebenarnya benda ni senang je sesiapa yang ade bukti salinan original tak kira dari mane mai kita ajak si kulup buat repot, lepas tu baru boleh kita buat demonstrasi kalau najib tak turun, ini semua ari ari menyalak je, kata rasuah 2.6 billion bila najib kata tok arab bagi terdiam lak, kata 1mdb bagi najib kata tiada tak tau pun senyap gak, kata cincin sejuta kata gurau je, kata bunuh orang sirul kata tak pulak, malu lah kita hanya jadi pemfitnah, kata sultan johor tak mau shake hand bila tunjuk gambar betul diam gak. orang putih kalau cari bukti untuk menjatuhkan orang sanggup belanja besar beli bukti ade yang terkorban, kita ambil bukti baca dalam blog je kemon lah professional lah skit. nak buat cam ne blogger sume miskin. nasib kau lah labu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa boleh sangka ada pemerintah islam yg zalim. Orang yg buat draf pertuduhan dan mempunyai bukti telah dibunuh dan disimen. Orang yg menunjukkan bukti pada Tim PM telah dipecat. Pendek kata semua sudut telah ditutup.

      Tapi aku tetap percaya ada kuasa yg lebih agung dan maha adil di atas sana.

      Padam
    2. Tapi kan macam mana nak kira ni??..

      Apa yang dijelas oleh PM USD1 Billion macam orang tak tau nak kira gitu...

      1. Pak Arab Derma RM2.6 Billion (Anehnya masok account peribadi pulak tu)

      2. Belanja untuk PRU13 RM1.5 Billion

      3. Pulangkan pada Pak Arab RM2.03 Billion

      Pandai kira ka tak PM USD1 Billion kau??

      Ini fakta yang dijelaskan oleh PM USD1 Billion itu sendiri. Kalau bohong ertinya bohong la dia.

      Kan kan kan.....

      Padam
  4. Apa nak Buat Bro2 semua!!!

    Dedak USD1 Billion sedap, enak, rangop, lemak dan lain lain lagi!!!

    Inilah akibatnya kalau Negara diperintah oleh Pahlawan Bugis, Pahlawan Islam Aceh.

    Hahahahaha.........

    BalasPadam
  5. "mengapa najib masih bergerak bebas pergi seluruh dunia,...."

    Kan ker da cakap, lima negara luar MASIH SIASAT, tak kan nak tangkap? Yang disyaki pon tak nak beri kerjasama camna? Najib guna kuasa dan pengaruh beliau untuk tutup kes camna nak tangkap?

    BalasPadam
  6. "tun m yang melalak hari hari pun kata dia tak cukup bukti"

    Ada link? Mana cakap tun takder bukti?

    BalasPadam
  7. 12.14, Terang dan jelas keluar dari mulut najib...

    Jika najib sendiri berbohong, menipu rakyat, bagaimana pula pencacai dan pak menterinya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam sidang parlimen pada Disember 2015 lepas, Timbalan Perdana Menteri telah memberi pandangan panjang lebar mengenai isu ‘dana politik’ yg dikaitkan dengan wang sejumlah 2.6b yg diterima oleh AhJib Go. Berbuih2 mulut Zahid menyatakan itu adalah “dana politik” “dana politik” “dana politik” “dana politik”…

      Tapi apa dah jadi sekarang? Dah tukar jadi ‘derma peribadi’ pulak. Di mana silapnya Zahid? Kan dia Timbalan Perdana Menteri! Kan dia Pemangku Timbalan Presiden UMNO! Kalau ketika isu 2.6b yg sudah panas melepoh ini pun Zahid tak faham2 jalan cerita 2.6b, bagaimana agaknya Muhyiddin nak faham ketika mula2 meletop dulu..

      Zahid kena kencing dgn AhJib Go! wa cakap luuu… Kalau Zahid kena kencing, semua menteri lain pun kena kencing jugak. Begitu jugak dgn MT UMNO, sama jugak dgn umat UMNO. Semua kena kencingggg…
      sila lihat klip: https://www.youtube.com/watch?v=i34Rgy5myAw

      Padam
  8. Sori, silap bahasa... TPM bukan beri pandangan tapi 'penerangan' yg panjang lebar mengenai 'dana politik'

    Nasib baik dia cakap dalam parlimen, kalau kat luar teringin jugak aku nak saman dia kerana tipu rakyat. Tapi korang pandai2 lah suruh dia komen balik kenyataannya itu, sahih terbelit lidah...

    Tapi orang seperti Zahid ni lebih utamakan perut sendiri, dan jugak bisnes kaum kerabatnya. Macam mana nak diharap jaga negara...

    BalasPadam
  9. Maleh nak baca benda2 mengarut macam ni. Otak kecik angan2 baso.

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama 16 Mac 2016 1:00 PTG,

    Sebab kamu maleh le kamu tak sedor yg otak kamu tu yg kecik. Kesyiaannn...

    BalasPadam
  11. Penyudahnye Tanpa Nama kalah berdebat....fakta xda nk berhujah..last2 main maki hamun.. sie2 Bagi dedak kat kamu...ape pun xbleh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Fakta sejarah sebenar lebuhraya utara selatan telah difucked-auta oleh si Anon Kejora Liberal. Kita nak tengok macam mana pulak budak pelesit ini bergomal pulak dgn sejarah pembinaan PWTC, Putrajaya, Petronas Twin Towers, Sepang Racing Circuit, Jembatan Penang, Langkawi De Tour, Sepang Airport, MRT & bermacam-macam lagi. Apa legasi sumbang yg Najib dah sumbangkan yg bakal dikenang sepanjang zaman...???

      Padam
  12. Ah Jib Ngok. Lu langsung tidak ada integrity, walau lu lumah duta sana hali2 keluar masuk lalu itu institute integrity nasional. Lu kulang pandai sama itu Tun Mahathir, kinapa?? Lia buat keleje ada jaga dili sendili, meeting kalau ada dia anak kaa, krooni ada intelest dia keluar meeting kasi lain olang kow tim. Itu menteli kewangan pun dia pegang sebaik mungkin mau cepat kasi letak balik, pangil itu Tun Daim kasi tolong... Lu Ah Jib macam Ngok. Lu Prime Minister, lu juga Finance minister, lu set up itu 1MDeBek lu sendili launch, lu sendili dalam managing board lu sendili cari modal, lu sendili bikin parternship and finally lu sendili akaun peribadi ada masuk luit manyak sekali... Easy say you are really a stupid thief.

    BalasPadam