Selasa, 8 Mac 2016

Pecat Ajer Laa..!

Tunggu apa lagi..! Kata ianya tidak memberi kesan..! kata sokongan 99.9%@190 bahagian..! kata sokongan 3 juta ahli..! 

Sementara kuasa yang ada di halkum tu buat la..! katanya pun dah kumpul sokongan di setiap bahagian..! hampir semua bahagian menyatakan sokongan kuat..! sokongan 100%..! sokongan penuh untuk dipecat..! 

Lagi pun rakyat 30 juta menyokong..! lagi pun baling gelas tak pecah..! ianya tidak menggambarkan harapan rakyat..! Apa tunggu lagi..!

Pecat la..!

Lagi pun kalau berlaku pun ianya bukan langkah dan tindakan pertama yang dibuat..! Ianya hanya mengulang tindakan buang, bubar, gantung, tukar dan pecat yang dibuat sebelum ini..!

Selagi boleh memecat..! Sebelum tiba giliran rakyat pula yang bakal memecat..! 

Whats next???

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Dua kisah benar yang ingin di kongsi bersama pembaca di ruangan ini;

    #kisah benar 1,

    Seorang pakcik ingin membeli tepong gandum, pakcik mengeluarkan duit rm5 yang dilipat begitu kemas dari poket rahsia seluar pakcik sambil berkata;

    Pakcik: tokey saya mau beli tepong gandum 1 kilo takmau itu GST!

    Peniaga:???????? sikalang semua barang ada GST pakcik.

    *****

    boleh tak pembaca memahami apa yang pakcik ingin sampaikan?

    1.duit rm5 yang dilipat kemas menandakan pakcik ini amat berjimat cermat dan tidak akan mengeluarkan wang untuk sesuka hati.

    2.salah satu contoh bagaimana najib dan pak menteri menganaiya,menzalimi, menindas rakyat dan korup.

    #kisah benar 2.

    Seorang ibu pergi ke supermarket membeli barang KEPERLUAN keluarga bersama sama dengan anak2nya.

    Dan apabila menghampiri kaunter cashier untuk bayaran.

    Anak : ibu! (Sambil menjerit) nak gula2 tu.

    Ibu : gula2 tu tak boleh beli, tak boleh makan, untuk hiasan je.....

    Anak : hiasan????#*##@!!

    Selepas selesai urusan pembayaran, syukur alhamdulillah ada hamba Allah yang sudi membelikan gula2 tersebut untuk anak2 ibu itu.

    ******

    Boleh tak pembaca memahami apa yang ibu tersebut ingin sampaikan?

    1.tidak mempunyai wang dan
    kuasa membeli untuk anak2nya.

    2.masih ada hamba Allah yang sudi memberi sedikit kebahagiaan untuk keluarga ini. (Hakikatnya hamba Allah inilah yang Allah akan anugerahkan lebih besar rahmat serta nikmat didunia dan diakhirat)

    3.salah satu lagi contoh bagaimana najib dan pak menteri beliau menzalimi, menindas, menganaiya dan korup!

    Sekian terimakasih kongsikan bersama rakyat marhaen yang lain!

    BalasPadam
  2. Kalau kita lihat pembangunan di kawasan perairan Selat Johor / Selat Teberau yang mana kawasan laut di sekitar Tambak Johor telah ditambak dan dibuat pembangunan mewah bukan sahaja sekadar projek pembangunan, tetapi sebenarnya lebih kepada hendak menggagalkan cubaan merobohkan Tambak Johor yang selama ini menjadi penghalang kepada kemajuan Pelabuhan Pasir Gudang. Ini kerana Pelabuhan Pasir Gudang tidak boleh dilalui dari Selat Melaka melalui Selat Johor / Selat Teberau kerana adanya Tambak Johor, oleh itu Tambak Johor mesti dimusnahkan dan dibina jambatan seperti di Link Kedua supaya kapal-kapal dapat bergerak terus dari Selat Melaka ke Laut China Selatan tanpa melalui Singapura, tetapi melalui Selat Johor / Selat Teberau.

    Kita boleh lihat di zaman Najib ini, banyak pembangunan di kawasan sekitar Selat Johor / Selat Teberau, malahan landasan keretapi berkembar juga yang sebenarnya pada zaman Tun Dr. Mahathir hanya sampai di Johor Bahru, tetapi kini telah mahu disambung oleh Najib sampai ke Singapura.

    Kita pelik, mengapakah dibiarkan pembangunan di sekitar Selat Johor / Selat Teberau itu sampai menyebabkan kawasan perairan itu menjadi semakin sempit di bahagian Malaysia?

    Ekonomi Malaysia boleh kukuh dan kuat, pelabuhan-pelabuah Malaysia di Johor boleh menjadi maju dan dapat mengalahkan pelabuhan-pelabuhan di Singapura sekiranya Tambak Johor dimusnahkan dan digantikan dengan jambatan yang tinggi dari aras laut seperti di Link Kedua, tetapi kini bukan sahaja Tambak Johor dibiarkan untuk menghalang kemajuan pelabuhan-pelabuhan di Johor terutama Pelabuhan Pasir Gudang, tetapi ditambah lagi dengan menyempitkan kawasan perairan di kawasan Malaysia dengan menambak kawasan laut di selat itu pula, tak cukup dengan itu maka hendak buat pula landasan keretapi berkembar sampai ke Singapura. Tujuannya adalah supaya Selat Johor / Selat Teberau dapat disekat dari menjadi laluan perkapalan yang berdaya maju.

    Sekarang kita lihatlah siapakah pengkhianat yang sebenarnya, siapakah yang mensabotaj ekonomi Malaysia, siapakah yang menjadi tali barut asing yang sebenarnya.

    Tun Dr. Mahathir berjuang untuk membina Jambatan Bengkok bagi menggantikan Tambak Johor di sebelah Malaysia adalah bertujuan untuk memajukan Pelabuhan Pasir Gudang dan Tanjong Pelepas, itu adalah untuk kemajuan ekonomi Malaysia.

    Tetapi di zaman Pak Lah projek itu dibatalkan, kini zaman Najib bukan sahaja pembatalan projek itu diteruskan, malahan kawasan di sekitar Selat Johor / Selat Teberau disempitkan dengan tambakan laut yang mana kalau buat Jambatan Bengkok sekalipun, maka laluan perkapalan adalah sempit dan tidak sesuai untuk laluan perkapalan lagi.

    Lihatlah beza antara negarawan yang berpandangan jauh demi negara, berbanding dengan ahli politik yang hanya mementingan diri serta sanggup khianat negara kerana kepentingan peribadi.

    Oleh itu rakyat Malaysia perlu jelas, Tun Dr. Mahathir dalam tindakannya adalah untuk kepentingan negara, kepentingan rakyat.

    Tetapi Najib sanggup gadaikan kepentingan negara dan kepentingan rakyat kerana nak selesaikan masalahan peribadinya sendiri.

    Oleh itu buatlah pilihan yang bijak, selamatkan negara ini, pertahankan hak kita.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. abu bakar ko masu k facebook.com azmi929 kotanyalah dia bab1mmdb ni ...ko nak fakta ko tanya dia... ko kuat melallak kat sini...cai cai takdak fakta ..ko masuk facebook tanya lah soalan mdb ko tu... aku cabar ko ...melalak kat sini watpa.... cai kat sini tak dapat jawap... tanya sama azmi lah.... kalau ko berani lah baru ko dapat jawapan berfakta... ada berani .. aku follow facce book dia... juara debat asia dah terkedu dgn dia ...

      Padam
  3. Anak Bukit Jelutung8 Mac 2016 9:24 PG

    Ya, betul PM.
    "Tumpang ada segalagalanya, buatlah ikut suka dan kegemaran masing-masing.
    Mana ada orang yang berani melawan.Atau mana ada yang berani "bercakap banyak"

    Kalau ada - hukumlah seberat-beratnya.....ikut pemikiran orang yang kuasa.

    Pasti tak siapa lagi yang berani".

    HIDUP MELAYU

    BalasPadam
  4. HIDOP PM USD1 BILLION!!!!

    Heheheehehehe.....

    BalasPadam
  5. Mantan setiausaha umno bahagian8 Mac 2016 10:52 PTG

    Sebenarnya rakyat telah dan sudahpun membuat keputusan utk mengundi siapa pru nnt...walaupun kdg kdg termimpi...ada lagi kah pru di msia ni..nothing can change the peoples mind set n perception towards the government...only miracles can changed their mind set...so kenapa risau...bn hanya,dpt undi 42% dan pakatan 58%....keadaan mindset golongan 58% pasti tidak berubah utk bertambah kurang..yg golongan 42% masa pru dulu...apakah blh bertambah.???...terlalu sukar utk menambah tetapi terlalu mudah utk menjadi berkurangan....dgn perkembangan yang membelit tuan presiden bn yg juga perdana menteri malaysi...
    terlalu sukar utk bertambah tetapi terlalu mudah utk berkurangan...kpd yg dlm kelompok tiga juta tu...ingat..memilih pemimpin amat besar amanahnya...kalu dahulu kita,tidak nampak belangnya...lalu kita,angkatnya,ke persada hari ini...kini belangnya,terlalu jelas kelihatannya....dan kita sbg umat islam pegang lah kpd hadis,dan alquran...selamatlah kita,dunia,akhirat..renung renungkan lah..

    BalasPadam