Khamis, 24 Mac 2016

Jilat Macai Dedak Dedakkan..!



Bila jumpa yang ada prinsip dan bermaruah..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. Cara Najib Nak Beli
    Maruah Dan Harga Diri Pemakan Dedak
    ..BERJAYA..

    BalasPadam
  2. cara TDM beli pulak macam mana ?? beri makan pasir ?? hampeh lah macai TDM ni semua .. merepek

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg merepek.. 22 tahun pegang kuasa beri makan pasir pada kroni kot ... hanpeh macai TDM ni !!!

      Padam
  3. Dari ucapan dapat kita kenalpasti sama ada pemakan dedak atau sebaliknya.

    BalasPadam
  4. tak salah najib nak berbudi..
    mana tau esok mahyudin dan mukhriz boleh tawarkan jawatan pada dia bila turun dari pm. Sikap orang playsafe memang begitu..cakap lebih buat kerja hampeh..

    BalasPadam
  5. Betul ke najib nak jadikan muhyidin gabenor pineng & pengerusi pnb? Sebelum ini muhyidin berjawatan apa beb? Jawatannya TPM, lebih tinggi dpd itu semua. Kenapa najib nk beri jawatan yg lebih rendah utk beli muhyidin? Temberangpun agak2 la. Mr blogger, gua fikir sendiri bnyk penulisan kt sini yg bersandarkan nafsu amarah dan dendam semata2 tapi faktanya fail! Mcm budak2 tak cukup akal utk menganalisis, main hentam keromo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju. kan lagi elok kalo najib kekal kan je dorang ni. buat ape la nak sesusah bagi jawatan lain. tak masok akal lak rasenye. ape pon mari reramai kite berdoa agar ditunjukkan sape yang benar dan salah. jauhi fitnah

      Padam
  6. Tun bagi dedak sampai Robert quok jadi orang paling kaya di Malaysia berturut2. Takde pulak nak bagi Melayu beramai2 dalam senarai 10 terkaya di Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bhai 8.06,

      Kena USAHA Bhai.

      Padam
  7. Wayau, sebenarnya Melayu ni bodoh, terutama yg macam kamu. Nak kena suap dedak habis2an. Kalau dah dapat 10-15 juta dah puas hati, dah kaya. Tak mau tamak haloba nak jadi kaya raya. Sebab tu tak mau dah usaha dan usaha lagi.

    Bila orang Melayu dah kaya, takde hingin nak tolong orang Melayu lain kaya sama. Kalau boleh nak tindas lagi, nak perah lagi rezeki orang lain supaya dapat dekat dia. Itu perangai buruk orang Melayu.

    Perangai orang Melayu yg gagalkan usaha tingkatkan equity bumiputra. Semua harapkan kepada kerajaan utk bantu dan sokong, harapkan kontrak dari kerajaan utk hidup.

    Tapi alhamdulillah Mohd Najib ada pandangan yg cukup hebat. Kalau itu yg Melayu nak, itu yg dia bagi. Nak kontrak dia bagi, nak modal dia bagi, nak dedak dia bagi. Tapi kena bagi dekat orang UMNO lah, supaya tak sia2 umpan Mohd Najib ni.

    Mukhriz kena singkir di Kedah sebab dia tak bagi semua yg Mohd Najib bagi. Sebab tu ada rampasan kuasa. Kalau Mukhriz bagi, dia tidur 4 hari 4 malam di KL pun ketua2 bahagian di Kedah tak akan bising. Jentera tetap berjalan.

    Sebab Mohd Najib bijak, beri semua yg orang UMNO ndak, maka orang UMNO janganlah pulak nak tanya banyak2. Cukup setakat angguk saja dah cukup syarat utk tadah tangan terima dedak. Jangan risau duit yg terima tu halal atau tidak. Itu derma ikhlas, takkan haram kot. Halal dibawa balik rumah, halal bagi anak bini makan. Kena bersyukur rezeki yg dapat, kena doakan supaya rezeki Mohd Najib juga melimpah2.

    Harapnya tahun 2017 dan 2018 ni BR1M akan di naikkan kepada 1,000 sebulan. Pasti rakyat jelata akan sokong dan pangkah UMNO/BN pada PRU14 nanti. Syaratnya tetap sama, angguk saja dan jangan tanya.

    Mohd Najib memang Perdana Menteri Malaysia yg paling bijak, paling prihatin, paling pandai menjaga hati rakyat. Lupakan 1MDB dan 2.6b. Itu hanya fitnah jahat musuh2nya yg punya dendam kesumat yg jahat. Busuk hati dan dengki memang dah adat orang Melayu, apa mau hairan.

    Salam 1MDB (One Malaysia Dah Bengong)

    BalasPadam
  8. Saya rasa cara yg terbaik untuk rakyat msia sekarang ialah kita kena adakan PRU14 secepat mungkin supaya rakyat dapat memilih pemimpin mereka dan dapat selesaikan byk persoalan...siapa menang rakyat kena terima...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sokong jadikan msia negara hak asasi tanpa batasan...lgbt dan lain hak sama rata.... Tanpa sekatsn agama dan bansa sapa bjssja dia berjaya... Jom ubah..

      Padam
    2. Heh heh heh... Macam tu tak payah jatuhkan Mohd Najib lah... Lagi senang. Anuwar pun dibebaskan, sama gak perompak penyamun. Semua rakyat tak payah pakai kain baju pun takpe. Kalau lapar saja masing2 menguak kuat2, anjing2 UMNO akan tabur dedak. Kan best camtu... Semua dapat hak asasi, bebas buat apa saja...

      Babi punya manusia!!!!!!!

      Padam