Khamis, 1 Januari 2015

2015...Apa Pula Yang Bakal Tiba..!


Kita semua telah melalui, memerhati, mendengar dan merasai pengalaman yang cukup menjerihkan seluruh rakyat atas perkara yang menimpa negara..! Tak perlu lah dibariskan disini pelbagai perkara yang menyayat hati namun ianya tetap kekal dalam hati dan sanubari setiap warganegara yang cintakan watan ini..!

Kini, kita semua sedang melangkah kedalam tahun baru..! Apakah yang bakal menanti..!

Tentunya kita mahukan kehidupan yang lebih baik, bahagia dan sempurna..! InsyaAllah kita doakan diri, keluarga, masyarakat dan negara terhindar dari sebarang mara bahaya..!

Kenangan sudah cukup mengajar kita..! Apakah harapan yang menanti kita..! apa pula cabaran yang bakal merintangi perjalanan hidup kita semua dan bagaimana kita bertindak dan mengatasinya...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. tak ada yang baik selepas GST dilaksanakan..kos hidup makin meningkat..tunggu dan lihat...lepas tu jangan tuding jari salahkan orang lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pengguna kena kurangkan nafsu membeli....sila check rumah cina...yg ada cuma kerusi malas dan tokong saja...kita kena ikut bangsa pelokek ni...perabot pinggan manggkok pun tak ada...sebab tu mereka tak kisah....melayu kena jimat cermat...kumpul duit dalam tabung haji ...di jamin halal...kurangkan belanja benda yg tak penting

      Padam
    2. dah tau semua naik..berjimat la dari sekarang..tak cerdik betul..hidup tu nak senang...usaha? malas....

      Padam
    3. USAHA MALAS? hari public holiday camni pun aku kerja. aku kerja 30hari sebulan..(bukan macam gomen servant)..adakah itu dikira malas? income tax highest bracket..kena lagi GST..dah usaha dah berjimat cermat..

      sebab tu nak nasihat kat aku (1:54 ptg) jangan dok berlagak nak kutuk orang. awak tak tahu orang yang awak kata malas tu jauh lebih baik dari awak. apa awak ingat golongan profesional macam kami ni nak harap sangat BRIM?

      cuma nak mengingatkan korang..tunggu dan lihat..sebab aku antara orang yang terlibat dengan GST. at the of the day, yang susah ialah consumer aka rakyat..tunggu je..

      Padam
  2. Kepada rakyat biasa 2015 sepatutnya merupakan tahun yg cukup mengembirakan,kerana kejatuhan harga minyak dan harga kereta.Harga barang-barang keperluan asas pun memang tak di kenakan GST,dan sepatutnya harga barang-barang lain juga akan menurun kerana kejatuhan harga minyak,kecuali barang-barang yg di import yg akan menjadi mahal kerana kejatuhan nilai ringgit.

    Kita berharap selepas ini puak Pembangkang akan mengadakan deonstrasi menuntut para peniaga menurunkan harga barang kerana harga minyak yg sudah menurun.Mahu ke mereka?. Tentu tidak kerana kebanyakan peniaga adalah gulungan mereka kuncu-kuncu Dapigs.

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah ! 2015 tahun terbaek coming! Akhirnya yg kita tunggu dah sampai! Jom Jom jg tunggu lagi mari!

    BalasPadam
  4. Yg penting byk kan simpanan. X byk sikit pun sekurang2 nya ada. Kurangkn berbelanja pd brg yg bukn keperluan. Sedikit sebyk mmbantu hrga brg turun apabila permintaan kurang. X ramai yg sedar perkara ni.

    BalasPadam
  5. buangkan prinsip "biar papa asal bergaya"

    BalasPadam