Selasa, 20 Januari 2015

Babiga Teransang Kerana Di Jilat Mujahid PAS..!



Sampai bila kita nak biar orang ganggu umat Islam? Ambiga ini semakin hari semakin melampau. Tetapi rata-rata pemimpin pandang dia ini sebagai orang kecil walhal dia punya gerakan sedang bergerak laju dan perlu dihentikan.

TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bible dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.


Kenapa musuh Islam ni semakin besar kepala? kerana adanya barua yang terus terusan menjilat mereka..! Itu sebab mereka semakin besar kepala..! makin menonjol dan menunjal@menyundal..!


PAS Tampil Bela Eric Paulsen Hina Jakim...Baik Mu Masuk PKR Atau DAP lah



KUALA LUMPUR 17 Jan - Selepas PKR menerusi peguam Latheefa Koya membela Eric Paulsen, kini giliran PAS membela Pengarah Eksekutif Lawyer of Liberty itu yang menegaskan pendakwaan dibawah Akta Hasutan 1948 adalah tidak patut.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Datuk Dr Mujahid Yusof Raza berkata, Eric sebenarnya tidak menghina Islam sepertimana yang didakwa majoriti pengamal media.

"Catatan aktivis peguam itu di Twitter kritik Jakim tetapi IGP (Ketua Polis Negara) pula yang terus ambil tindakan.

"Jakim yang patut panggil Eric minta penjelasan bukan terus diheret di bawah Akta Hasutan, ujarnya lapor Harakah Daily.

Mujahid yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar itu menjelaskan, Eric hanya memberi respon terhadap kenyataan Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkatian serangan pengganas di Perancis mungkin boleh berlaki di Malaysia.

"Akta Hasutan hanya satu alat tidak ubah untuk mengugut bagi mendiamkan kritikan. Dia kritik Jakim bukannya Islam. Jangan biarkan Akta Hasutan jadi alat untuk mengugut dan menafikan budaya dialog dan berbincang.

"Wajar untuk kita menangani isu ini menerusi proses dialog sesuai dengan firman Allah dalam surah An-Nahl, ayat 125 yang menekankan tentang pendekatan hikmah dan nasihat yang baik, katanya lagi.


Bangsat merata rata..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. bila ada seekor atau dua ekor orang islam respon dan seolah membela makhluk besar kepala eric paulsen @ ambiga, maka dua ekor makhluk itu rasa sangat bahagia dan terbela. maka seperti inilah akibatnya. ada barua yang walaupun agamanya sudah dipijak dan dihina, masih tetap mahu juga teruskan penjilatannya.

    BalasPadam
  2. AMAN KE ROH PAK DIA TG YUSUF RAWA DALAM KUBUR,SEDANG ANAK DIA BERJUBAH DAN BERKEPIAH TAPI BERPERANGAI IBLIS

    BalasPadam
  3. Betina (maafla) ANDARTU ini banyak dalam PAKATAn RAKYAT..

    pandangan mereka dicetuskan dari KEKOSONGAN JIWA mereka..

    Bukan nak hina..jika mahu pandangan BERNAS carilah manusia Normal yang lain..

    Golongan OKU tidak mampu melihat dengan Jelas, apakah kita mahu OKU menjadi Perdana Menteri?

    BalasPadam