Sabtu, 5 Mac 2016

Penjilat Tegar At Work..!


Bunyi takut, marah dan kecewa...
PETALING JAYA: Negara akan menghadapi bencana yang teruk sekiranya rakyat percaya dengan ‘Deklarasi Rakyat’ yang dibentangkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, semalam.
Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunus berkata, mereka yang percaya dengan Dr Mahathir boleh dianggap kufur kerana tidak bersyukur dengan nikmat negara yang sedang aman.
“Saya ingatkan rakyat Malaysia, jika mereka termakan fitnah-fitnah dibuat Tun Mahathir, negara kita akan berlaku sesuatu kejadian yang mana akan menerima balasan daripada Allah. Rakyat kufur dengan nikmat dan akan berlaku seperti negara di Timur Tengah.
“Negara-negara kuasa asing sedang tunggu bila waktu sesuai (menyerang negara) melihat perbalahan rakyat dalam negara. Ini kerana negara kita mewah dengan sumber yang ada dan negara kuasa besar menanti sahaja,” katanya kepada FMT.
Jamal juga menyifatkan Dr Mahathir sebagai seorang pemimpin yang tidak mempunyai pendirian kerana sanggup bekerjasama dengan pembangkang.
Baca lanjut sumber.
Demi kelangsungan para pendedak maka apa jua cara mesti dilakukan..! Biar biadap..! biar kurang ajar..!
Budak ni pun rakyat tak kenal..! Jauh sekali berjasa kepada bangsa dan negara..! Jasa dalam keluarga pun entah ada ke tidak..! Yang jelas memalukan keluarganya adalah..!
Negara dah masuk fasa bencana pun dia tak tahu..! Apa nak harap???
Lu Fikir La Sendiri!!!

37 ulasan:

  1. Apa dia cakap? Boss dia Ah Jib Gor dah gadai kemerdekaan negara ini kepada kuasa asing Amerika melalui TPPA!!!

    Ini lah masalah UMNO,banyak yang berjawatan terdiri dari gengster2 Melayu yang membuat duit dengan menjadi barua kepada pak2 menteri tapi kurang pelajaran!!!!

    alfie

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak kan membaca. Jgn jadi rakyat bodoh.

      Padam
    2. Yg bodoh pon jadi timbalan menteri, menteri besar...buat apa byk baca?

      Padam
  2. Jakim, pejabat agama, pejabat mufti boleh tutuplah sekarang ni.

    Para mufti dan orang agama dalam kerajaan buat tak endah pun pasal kemelut 1MDB ini, orang macam Jamal Sekinchan boleh diangkat jadi Mufti Besar Kerajaan Najib, sebab dah pandai buat fatwa itu dan ini.

    Apa peranan mufti dan orang agama dalam kerajaan seperti jakim yang membiarkan kes 1MDB ini terus merosakkan negara ini dan merosakkan rakyat negara ini.

    Kita lihatlah apa peranan mufti dan orang agama dalam kerajaan dalam isu 1MDB, mereka sendiri tak jalankan peranan mereka.

    Apakah yang diharapkan oleh mufti dan orang agama dalam kerajaan berkaitan isu 1MDB yang jadi masalah dahsyat dalam negara ini? Apakah mereka bergantung harap kepada Najib kerana sayangkan jawatan atau mereka harapkan rahmat Allah kerana taat kepada Allah.

    Saya bukan mahu hina mufti dan orang agama dalam kerajaan, metka patut baca apa yang saya tulis ini, muhasabah diri mereka kembali apakah mereka jalankan tanggungjawab mereka dengan betul atau sebaliknya.

    Saya bukan orang yang arif dalam agama, saya tak ada sijil, diploma, ijazah, master, P.hD bagai, tapi saya pun ada asas agama, kalau mereka sanggup terima tanggungjawab dan jawatan sebagai mufti dan apa-apa jawatan agama dalam kerajaan, mereka patutnya tahu walaupun mereka dibayar gaji oleh kerajaan, tapi tugas mereka adalah supaya kerajaan ikut syariat Allah, bukannya jadi prcacai orang atasan untuk jadi pak turut tanpa peduli atau salah atau jadi tunggul kerana takut jawatan terjejas.

    Mungkin ada yang cakap, 'cakap senanglah', ini bukan soal suka hati cakap, tetapi amanah, tanggungjawab, kalau tak mampu, tak payah abil jawatan, jawatan dengan tanggungjawab, bukan kerana imbuhan wang ringgit semata-mata.

    Kalau nak maki saya, kata saya fitnah, hasut atau burukkan orang agama dalam kerajaan, sila baca apa yang saya tulis ini dari mula hingga akhir, kemudian buatlah penilaian yang waras.

    Semoga mufti dan orang agama faham apa yang saya tulis ini dan jalankan tanggungjawab supaya negara ink dan rakyat negara ini dapat diselamatkan dari isu yang boleh menghancurkan negara dan rakyat negara ini.

    Bersikap jujurlah, baru hidup aman dan puas, serta bahagia.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam saudara Abu Bakar.TWaran debat masih lagi dibuka..

      Padam
    2. Debat apanya? Isu mengenai RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib serta isu mengenai apa kes laporan siasatan audit 1MDB diOSAkan pun kau tak dapat jelaskan, kau nak debat apa lagi ni?

      Sila jawab pasal isu ini terlebih dahululah, jangan tamak, kelak apa yang saya tanya kau tak boleh jawab, bila berdebat pula kau tak datang.

      Kita berbicara untuk dapatkan kebenaran, bukannya soal siapa kalah atau siapa menang.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Debat? Jgn le tak anon la baru org tau. Kut2 terima karang, jenis makan dedak mcm ko krg buat malu debat. Lain org tanya, lain ko melalut mcm ahmad maslan.

      Padam
  3. Saya cadangkan Jakim, para mufti, dan pihak jawatankuasa fatwa kebangsaan berjumpa dengan pihak sprm dan jumpa juga dengan Peguam Negara supaya mereka dapat beri nasihat ikut syariat pasal kes RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akau Najib itu kepafa Peguam Negara dam SPRM

    Kalau Jakimm para muftim jawatankuada fatwa masih nak jadi tunggul biarkan isu ini merosakkan negara dan masyarakat, itu lantaklah meteka, semoga mereka boleh rasa syok di mahsyar berkaitan isu ini.

    Bersikap jujurlah, baru hidup aman dan berkat.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  4. Penjilat Tegar At Work adalah Admin dan Abu Bakar.

    Bukan ke ni blog penjilat Tun?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tuduh saya sebagai penjilat, sila saudara beri penjelasan mengenai laporan audit 1MDB diklasikasikan sebagai rahsia sedangkan laporan audit kementerian, jabatan kerajaan, badan berkanun tidak pjla dikategori OSA dan boleh diakses oleh orang ramai, mengapa ye?

      Laporan audit 1MDB bukannya kerana pasal struktur pertahanan negara, bukannya struktur perancangan ekonomi negara, ia hanhalah siasatan mengenai penyelewengan yang disyaki berlaku dalam 1MDB, penyelewengan tu rahsia rasmi negara ke?

      Sila kamu beri penjelasan pasal hal kni, tak payah merapu ke lain.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu Bakar...awak cuma tau kes 1mdb je ke? Kalau sy jd menteri boleh lah sy jawab.

      Boleh ke awak jawab tuduhan wartawan WSJ yg mengatakan Tun lesapkan rm100b semasa dia berkuasa? Kalau sy senaraikan persoalan tentang penyelewangan Tun sepanjang 22 tahun, boleh ke awk jawab.
      Kita sebagai org Islam tidak mau membuka aib org. Tp Tun M dan kuncu2nya juga penjilatnya spt kamu tak habis2 ingin membuka aib Najib.
      Sebagai perjuangan A BA TA, kamu mesti tau maksud ayat duduk antara 2 sujud ayat ke3. "Wajbur ni" bermaksud "tutupkan lah aibku". Kalo dh pagi petang siang mlm asik dgn 1mdb seolah2 merasakan diri tu betul, nmpk mcm riak. Nnt Allah aibkan pula diri kamu. Ingat kifarah. Jgn nnt awk terkena kifarah kerana merasakan diri tu cerdik dan benar kerana menjadi penyokong Tun. Tun dh mula terkena kifarah atas perbuatan sendiri. Kalo awk berakal, matang dan waras, awk patut sedar akan perkara ni

      Padam
    3. Sila senaraikan beserta fakta, bukan pskai main hentam begitu sahaja, sila nyatakan sekali ada ke bukti fizikal yang kau nak tuduh pada Tun Dr. Mahathir itu, kita mau tau juga, duit yang dituduh seleweng itu berapa banyaknya, di bank mana, ada bukti slip bank ke?

      Kau tak payah nak putar bagai. Isu 1MDB bukan soal Najib sebagai individu, tapi isu masyarakat wang itu wang milik peribadi Najib ke? Malahan wang RM 42 juta dalam akaun Najib itu wang SRC International, wang negara, wang hak pembangunan untuk rakyat, bukannya harta peribadi Najib untuk dibuat sesuka hatinya.

      Jika kata saya aibkan, apa yang saya aibkan? Saya pertahankan hak saya sebagai rakyat, hak pembangunan untuk saya sebagai rakyat dicabuli, takkan saya nak tepuk tangan dan menyembah terima kasih kepada Najib yang menyeleweng itu pula?

      Najib kalau dia jujur, dia tak kacau siasatan, dia tak menyalahgunakan undang-undang untuk sorok salah laku yang dia terlibat itu.

      Saya pun faham agama, kamu tu yang tak reti nak beza aib peribadi dengan kepentingan umum masyarakat.

      Kalau Najib tak tutup zip seluar, bolehlah saya cover untuk jaga aib dia, tapi Najib buat jenayah, khianat hak rakyat, musnahkan undang-undang, itu buka aib pribadi, tapi itu salah laku jenayah.

      Samalah juga Najib jadikan jet peribadi kerajaan seperti hartanya, itu menyeleweng, bukannya aib peribadi.

      Kepada cybertrooper Najib, gunakan otak dengan betul, bukannya sampai jual agama untuk sorok kegiatan jenayah kerana korang diberi habuan.

      Bertaubatlah, insaflah, bersikap jujurlahm baru hidup aman tenteram.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Kita yg sokong tun tak kata tun perfect tp tun tak buat mcm apa yg najib buat sekarang. Zaman tun rakyat ok, tak susah mcm sekarang. Pergi luar negara rasa bangga jadi rakyat msia.

      Tun pun pd awalnya tak buka aib najib. Dia ckp elok2, tp najib buat tak tahu. Kemudian dia sound najib. Macm tu juga. Lps tu dia curahkan dlm blog. Masih najib buat dek je. Lepas dia ckp terang terangan pun, apa najib buat??

      Apa pilihan terakhir tun untuk selamatkan rakyat? Kami rakyat yg minta tun buat sesuatu.

      Padam
    5. Jawab juga, pasal apa laporan siasatan audit 1MDB jadi dokumen rahsia rasmi kerajaan pula, aib peribadi apa yang ada dalam tu, ada cerita kencing dalam seluar, kencing atas tilam, terberak dalam seluar dalam komuter ke? Kalau ada itu semua, itu aib peribadi, tapi apa kena mengena itu semua dengan siasatan laporan audit 1MDB pula?

      Laporan siasatan audit 1MDB bukannya pasal keng berak dalam seluar, tapi pasal penyelewengan wang milik 1MDB, itu kes jenayah, bukan aib peribadi lagi, malah tak ada kategori pun nak jadikan sebagai dokumen rahsia rasmi kerajaan bawah OSA 1972 pun.

      Pasal apa laporan siadatan audit 1MDB itu jadi dokumen rahsia rasmi kerajaan pula, sedangkan ia bukan rahsia rasmi kerajaan pun, tapi rahsia pengkhianat dan penyamun yang merompak dan khianat hak kami sebagai rakyat dan khianat negara ini, itu tak wajar jadi dokumen rahsia rasmi, rakyat perlu tahu kebenaran berhubung hak rakyat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Hahaha...jgn lah nk marah Abu Bakar A BA TA.
      Awk ni malas membaca dan malas berfikir. Tu sbb jadi mcm tu. Ataupun bergaul dgn kelompok yg sama mcm awk juga?
      Jgn ikut Admin blog ni, dia di bayar. Dah cari makan dia.

      Padam
    7. Tanpa nama 1:45pg
      Rakyat zmn Tun ok, kamu tahu ke apa sebabnya? Kaji yg tu dulu.

      Siapa PM? Najib atau Tun? Kaji pula tentang kemelesetan ekonomi global skrg dan kejatuhan minyak? Kaji pendapatan negara dr sumber mana.

      Kalau dah negara2 maju seluruh dunia pun menghadapi masalah yg sama, nak salahkan siapa lagi?

      Awk tak baca ke negara kita masih maintain dan pertumbuhan ekonomi meningkat perlahan2 skrg ni. Pakar2 ekonomi luarnegara pun memperakui prestasi negara kita. Awk tak membaca ke semua ni?

      Sejak deklamasi rakyat berlangsung semalam, awk tak tau ke berapa byk yg menyokong Tun mula tersedar kerosakan yg berlaku akibat perbuatan Tun dan kuncu2nya.

      Ini semua disebabkan kuasa. Bukan sebab nk selamatkan negara. Tak perlu sy ulas tentang mereka2 yg berada dlm majlis semalam tu. Selain dr pembangkang yg mendapat laluan mudah melalui Tun, yg bekas2 ahli kabinet ni pun masing2 penuh skandal dan dulunya pun berpakat menutup apajua salahlaku kerajaan zmn Tun. Hipokrit bg yg bukan Islam dan munafik bg yg Islam. Sekiranya awk bertanya apa salahlaku dan minta bukti...ini hanya menunjukkan awk seorang yg tak membaca dan menyokong buta2 tanpa dpt membaca permainan politik yg memang kotor sedari dulu.

      Utk pengetahuan awk, sy penyokong tegar Tun sedari dulu lagi dan sentiasa defend Tun bila disoal tentang salahguna kuasa Tun. Apa yg najib buat skrg, adalah mirip dgn Tun di zaman nya. Kalo dulu sy sokong juga Tun sbb dia presiden umno dan PM...begitu juga sy tetap sokong Najib. Dlm jangka masa panjang, Msia akan pulih. Cuma yg nak menggagalkannya adalah Tun sendiri atas sebab2 peribadi dan cuba mengheret rakyat hinggakan terpaksa bergabung dgn pembangkang, dah alang2 menyeluk pekasam, terpaksa jugalah Tun teruskan bila hanya dia dan isterinya saja yg keluar umno. Tak nampak lagi ke?

      Padam
    8. Ayat cantik kunun dulu penyokong tun...poodaaa...
      Apa yg najip buat ikut cara tun m dlm mentadbir negara? Pelaburan masuk ke Malaysia mencanak canak eh zaman najip? Pooodaaa...jgn lupa screen shot ye kang tak bleh claim dedak melepasss.

      Padam
    9. Tanpa Nama 4:07pg

      Pelaburan cabut lari bila Tun mengubah dasar dgn pelabur asing yg sedia ada selepas kemelesetan ekonomi 1997-1998. Motorola,JVC, Matsushita,Texas, Canon dan byk lg cabut lari.
      Tun tahu pelabur asing tak mungkin percaya lg dgn dasar kerajaan dan tahu apa bakal berlaku pd ekonomi msia. Menyerahkan tampuk pd paklah slps itu dan meninggalkan 2 projek mega yg dah siap2 dgn kroninya(Tun) iaitu jambatan bengkok dan landasan berkembar. Pak lah membatalkan 2 projek itu dgn alasan menjimatkan kewangan negara krn dah xde yg berani melabur disebabkan dasar Tun itu. Tun tinggalkan kerak pd Pak Lah. Bila Najib naik, dan enggan buat jambatan, Tun kecewa lagi. Tp pelabur asing dan pemimpin negara luar mula yakin dgn Najib tp Tun terus mengganggu hingga skrg. For your rekod, Najib memelihara hubungan baik dgn semua pemimpin2 di dunia manakala Tun bermusuh dgn barat (tp di belakang kita, baik dgn Yahudi). Mungkin habuk dedak yg Tun bagi masih melemaskan penyokong2nya hingga blur utk berfikir smpai skrg.hehehe...sian! Tun bijak tp kamu tidak.

      Padam
    10. Tak de faedah menjilat tun. Menjilat najob boleh kaya raya. Boleh kasi makan bini dan mak bapak.

      Padam
  5. Orang cina tak suka jamal. Sekarang orang melayu.

    Playing god ni sampai boleh tahu sapa tak syukur nikmat.

    Sebenarnya nikmat dia yang hampir ditarik.

    P/s Sedeh. Tadi member keje hospital cerita bila budget hospital dipotong 50%, ubatan utk hospital juga terpaksa dibeli yg murah. Jika ada kes2 yg pesakit memerlukan ubatan yg elok, maka terpaksa dilupakan. Jadi korang boleh tahu apa kualiti ubat hospital skrang.
    Rakyat juga yg merana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah dinamakan sebagai demokrojib, rakyat dibiar merempat, najib pula syok belanja berpuluh juta ringgit setahun untuk biaya jet rasmi ke sana ke mari di luar negara, tahun lepas saja dalam tempoh 6 bulan, telag belanja sebanyak RM 40.8 juta, tahun ni tak tahulah lagi berapa banyak wang negara yang akan lingkup.

      Jet rasmi kerajaan yang baru dibeli itu kerana untuk kegunaan YDP Agong, tapi kini dah jadi seperti harta peribadi Najib dan Rosmah pula, YDP Agong pula yang kelihatan hanya menumpang jet itu.

      Sila cybertrooper Najib jelaskan hal ini.

      sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar.

      Padam
  6. khairudding tu yg mcm ayam jangan hilang taji tu bukan menjilat ker? TSMY and the gang bukan PENJILAT ker..... pembangkang tok sh cakaplah siap jilat Dan nyonyot..... yg hang plak.... hari2 sokong Tun tu nak di panggil Apa? bukan 'kuat jilatannya ker.... jilake punya mmanusia.... sibuk kira buluborang.... bulubketiak sendiri tak bercukur.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 138..bugima kelas pertama..takder hujah..bulu pun jadi

      Padam
    2. Jawablah pasal laporan audit 1MDB yang tak pasal-pasal jadi dokumen rahsia rasmi kerajaan apahal?

      Atas kriteria apa laporan audit 1MDB dijadikan dokumen rahsia rasmi kerajaan di bawah OSA 1972.

      Sila jelaskan hal ini, ramai yang nak tahu.

      Sddarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Penjilat tu org macam kau 1.38pg.

      Benda yg tak betul nak disokong. Itulah penjilat.

      Ada ke tsmy ikuuuuuut je membabi buta mcm kau? Takde kan?

      Padam
    4. Abu bakar..... kalau dah kurang membaca.... janganlah nak salah kan orang pulak...... bukan laporan 1mDB yg jadi document rahsia..... tetapi laporan audit yang OSA wahai saudara. maksudnya semua laporan boleh dibaca oleh anggota PAC untuk membuat rumusan siasatan. Namun segala angka tak boleh didedahkan wahai saudara. Ini bermakna anggota PAC bebas membuat keputusan samaada terdapat penyelewengan atau tidak dalam laporan IMdB. kan dalam PAC ada anggota pbangkang juga.... so lepas mereka puas hti melihat angka2 tu mereka boleh sambung laporan dengan mengatakan ada penyelewengan atau tidak... tetapi kena rahsiakan setiap angka atau maklumat yg DIPApARKAN Kepada mereka. jangan main2 dengan setiap angka dalam laporan audit. kalau tak ada OSA....musuh akan tahu tentang kewangan nega4a yg boleh di eksploit. Dah terjawab soalan Tuan Abu Bakar.

      Padam
  7. Jawatankuasa hak dan kebebasan parlimen perlu panggil Pengefusi PAC Hasan 'Car Makan' Ariffin dan Ketua Akauntan Negara, Tan Sri Ambrin Buang dan mendapatkan penjelasan mengenai lapora audit 1MDB dan laporan siasatan penyelewengan 1MDB yang dijadikan sebagai dokumen rahsia rasmi kerajaan di bawah OSA 1972.

    Atas kriteria apa keputusan itu dibuat? Hak rakyat dinafikan secara zalim.

    Apakah kelakuan jenayah dan penyelewengan harta negara itu rahsia rasmi kepada kerajaan?

    Perkara ini perlu diadili dengan jujur, keranak rakyat tidak rela diperbodohkan seperti kami semua ini tak pernah bersekolah, kami bukan bodoh seperti yang Najib, Hasan, Ambrin, dan kuncu-kuncu mereka sangka, kami punya aka, untuk berfikir secara rasional, malahan ramai rakyat Malaysia adalah lepadan IPT sekarang ini.

    Kami semua pelik, pasal apa laporan audit jabatan kerajaan dan kementerian yang lebih sensitif kerana melibatkan operasi negara boleh diakses oleh orang ramai dan bukan OSA, tapi pasal apa audit 1MDB yang bukannya ada kaitan keselamatan negara dan struktur ekonomi Malaysia pun, tetiba dikategorikan sebagai rahsia rasmi kerajaan dibawah OSA pula?

    Perkara ini perlu diadili, kami sebagai rakyat ada hak terhadap negara ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korang sebenarnya sedang kalah dalam pertarungan melawan najib. Korang masih lagi beranggapan najib ni jenis pejuang lambat yang mudah ditewaskan. Korang semua silap. 1mdb ke, 2.6 bilion ke, semua itu hanya isunya. Dalam politik, isu pokok akan lenyap jika pemainnya bijak memanipulasi keadaan. Mahathir yang sangat bijak berpolitikpun akhirnya hanyut bersama arus empang pecah yang dia sendiri pecahkan. Diheret sama anaknya mukhriz dan orang harapannya di dalam kabinet dulu, muhyiddin. Apa kemenangan yang mahathir terima setakat ini? Dengan strategi salah berselingkuh bersama pemimpin cauvanis dap dan pemimpin ultraliberal pkr, adakah mahathir menang moral? Korang semua yang sokong tun membuta tuli sebenarnya tidak lebih baik daripada pemakan dedak yg sokong najib sebab korang semua sedang lahap menjilat taik, yang berpalitan diponggong perosak2 yang sedang bersiap bertepuk tangan menyaksikan harapannya melihat kerosakan melayu hampir tercapai, sepenuhnya.

      Padam
    2. Tanpa Nama6 Mac 2016 7:50 PG, ini bukan soal pertarungan melawan Najib, kami tidak melawan Najib, apa yang kami semua tentang dan lawan adalah perbuatan menyeleweng, pecah amanah, salah guna kuasa serta perlakuan menjadikan harta negara sebagai harta peribadi Najib sekeluarga.

      Perjuangan kami adalah perjuangan menegakkan hak kami sebagai rakyat negara ini, bukannya nak menentang Najib sesuka hati.

      Itulah kamu tiada asas dalam apa yang kamu buat, kamu bukannya berjuang untuk negara, tetapi kamu hanya mempertahankan Najib sebab kamu dibayar untuk buat semua itu, soal Najib buat salah atau betul, itu semua kamu sudah tidak peduli.

      Itu bezanya saya dan rakan-rakan seperjuangan saya di sini dengan para pengampu dan pembodek seperti kamu ini.

      Sila jawablah pasal isu RM 2.6 bilion, RM 42 juta dalam akaun Najib, serta pasal apa laporan siasatan audit 1MDB tak pasal-pasal jadi dokumen rasmi kerajaan sedangkan itu adalah laporan mengenai kes perlakuan penyelewengan, bukannya mengenai perancangan keselamatan dan pertahanan negara pun, pasal apa boleh jadi sampai caca marba begini?

      Kamu tidak boleh jawab sebab kamu tahu kamu di pihak salah, tetapi kerana habuan punya pasal, yang benar pun sanggup ketepikan.

      Sedarlah bahawa Najib bukannya tuhan yang boleh memberikan jaminan kamu akan dapat rezeki melimpah ruah sepanjang hidup kamu, malahan Najib bukannya tuhan yang boleh membebaskan kamu dari persoalan kubur, malahan Najib bukannya tuhan yang boleh menjaminkan kamu masuk ke syurga tanpa dihisab.

      Najib manusia biasa, tidak lebih dari itu, hanya kerana kuasa politik yang ada padanya kini yang menyebabkan tindakan tidak dapat diambil dengan mudah, selepas dia tak ada kuasa politik, maka dia tahu sendirilah akibatnya, perbuatan mengkhianat rakyat, mengkhianat negara adalah jenayah serius yang sangat keji, perlu dihukum dengan keras sebagai pengajaran terhadap pemimpin selepas Najib itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. Apakah UMNO sendirian mempertahankan 1MDB? Kenapa cina gerakan dan MCA diam untuk menidakkan 1MDB atau samada menyokong. Parti komponen BN lain dilihat seolah sengaja tidak bangkit menentang pergerakan kumpulan yang menyuarakan slah laku DSN.
    Mungkin orang UMNO 'dipaksa' atau terpaksa rela utk melindungi DSN.Atau beranikah DSN buat pencerahan 1MDB dan akaun dermanya kepada parti-parti selain UMNO.
    Boleh tanya presiden SUPP, Gerakan, MCA, MIC, Gerakan,,,,, dll. Jadi inilah sebab kenapa DSN menjadi semakin kerdil bila berhadapan dengan deklarasi rakyat, WSJ, Washington Post, Sarawak Report, BBC, CNN,,etc.
    Perkara tidak mustahil boleh berlaku jika ada parti komponen BN yang akan pertimbangkan semula kedudukan strategik mereka bersama BN mungkin menjadi kenyataan sebelum PRU 14.
    Pendek kata DSN selagi tidak menyaman mereka yang dikatakan menabur fitnah atau hanya mahu back bencher DSN bersuara bagi pihak maka ini adalah punca akan berlaku keretakan dalam BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah cakap byk kali...tapi dah pondan..confirm tak berani saman punya. Alasan speech act la...fitnah la...kuasa politik melayu bagai...

      Penjilat pulak lagi pondan sebab ikuuuuut je si pondan. Sanggup jilat asal dapat makan dedak haram....

      Padam
  9. Mahu tanya sikit apakah yang disapu pada ..... sahingga penjilat bagitu gemar sekali menjilat?.Dah macam ulamak pula mengeluarkan faktwa.

    BalasPadam
  10. Sokong najib - pemakan dedak
    Sokong mahathir - penjilat taik
    Adil tak?
    Nampaknya strategi pecah perintah dah hampir tercapai... LKS sedang menanti penuh harapan, mahathir sudah terminum kencingnya, maka sedang berpusu2 orang melayu pelbagai parti termasuk dari umno sedang beratur untuk menjilat najisnya. Bodohnya melayu, mudahnya dibodohkan cauvanis dan ultraliberal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama6 Mac 2016 7:57 PG, Tun Dr. Mahathir konsisten dengan perjuangannya, kamu cuba menghancurkan imej Tun Dr. Mahathir supaya rakyat benci pada beliau, sedangkan perjuangan Tun Dr. Mahathir adalah untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air.

      Jika tidak mahu keadaan berpecah, maka Najib perlu membiarkan proses undang-undang terhadap kesnya itu berjalan dengan bebas tanpa sebarang gangguan, ini tidak undang-undang sendiri dikongkong oleh Najib hingga tidak dapat beroperasi dengan seadilnya.

      Ini bukan soal DAP, ini bukan soal PKR, ini bukan soal PAS, ini bukan soal sesiapa pun, tetapi apa yang salah walaupun dalam UMNO, dalam MCA, malahan dalam istana sekali pun, kalau salah tetap salah.

      Sedangkan di zaman Rasulullah dahulu, ada kisah seorang wanita yang dihukum kerana terlibat dalam kegiatan jenayah, ada orang datang meminta Rasulullah meringankan hukuman kepada wanita itu kerana wanita itu dari keluarga ternama dan keluarga yang berdarjat tinggi dalam masyarakat.

      Tetapi Rasulullah menjawab, bahawa jika Fatimah anak kesayangan Baginda melakukan jenayah mencuri sekalipun, maka Baginda akan memotong tangan Fatimah kerana patuh kepada syariat Allah.

      Inilah pemimpin yang adil, pemimpin yang patuh dan taat kepada perintah Allah.

      Kita tidak mahu kerana Najib adalah Orang Besar Berempat di Pahang yang bergelar Orang Kaya Datuk Indera Shahbandar, Najib itu keturunan bangsawan, Najib itu Perdana Menteri, Najib itu Presiden UMNO, Najib itu Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB, Najib itu Menteri Kewangan, Najib itu ahli parlimen, Najib itu Advisor Ameritus dalam SRC International, maka kerana darjat duniawi, kerana keturunan bangsawannya itu, dia diberikan kebebasan untuk berbuat sesuka hatinya, ini adalah perbuatan khianat, ini perbuatan yang sangat jijik dan tidak beradap, serta menyalahi sunnah Rasulullah yang menjalankan tugas dalam menegakkan undang-undang tanpa mempedulikan darjat duniawi atau gelaran, pangkat, apatah lagi keturunan bagai, kerana mempertahankan hak Allah dan hak masyarakat adalah lebih utama dari itu, orang buat salah maka dia kena tanggunglah akibatnya, sebab berani buat, berani tanggung, kalau orang lain pula dimangsakan, teruklah kalau macam tu.

      Oleh itu, bersikap jujurlah wahai Apandi Ali, kamu sebagai Peguam Negara patutnya jalankan amanah untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air, jalankan amanah yang diamanahkan oleh negara, bukannya bersubahat dengan kegiatan jenayah pula.

      Jika kita jujur, hidup kita aman, tak takut apa-apa, sebab kita jujur tak buat salah, apa yang nak ditakutkan? Oleh bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  11. Habis menggelupur blongang2 pro najip.

    Time tun keluar umno..punyalah takbur. Kononnya takde makna..tak kisah...tak heran...dll

    Tapi...sejak tun keluar umno smp hari ni...tak henti2 serang..makihamun..kutuk..bad mouthing bagai...

    kononnya tak takut...tapi apsal menggelupur? kah kah kah

    BalasPadam
  12. Jamal..ko tu TUHAN ke?...melabel orang kufur....Ko tuhan pokok kayu ara..kayu bakau agaknya.

    Sah pemakan dedak...cermin diri dulu...ko sama taraf Rani Kulup..Ali Tinju..kucing kurap Najib...campak ikan sekor dan perasan menyalak macam anjing...

    BalasPadam
  13. Lantaklah apa nak jadi pun. Walaupun aku ahli umno seumor hidup namun aku dan keluarga telah bersumpah tidak akan mengundi BN ada pru 14.

    BalasPadam