Selasa, 1 Mac 2016

Propa Kuno..!


Patutnya BH tulis la seluruh alam menyokong penuh..! kenapa tinggalkan satu Bahagian jer yang membangkang..! 

Propaganda sebegini perlu kerana rakyat dilaporkan terus menyerbu pejabat pejabat UMNO Bahagian untuk menjadi ahli..! Pejabat SPR pun diberitakan terpaksa meminta bantuan pihak Polis kerana rakyat terlalu ramai mendaftar untuk 'memangkah' BN..!

Hidup dalam penafian..! hidup dalam khayalan..!

Kalau ikut teori pengampu maknanya dah boleh adakan pemilihan la yer..!

Ada berani?

Lu Fikir La Sendiri!!!

55 ulasan:

  1. PROPA KUNO :

    Mukeris son of Madey dapat sokongan rakyat Kedah... wow satu stadium konon tu.. sanggup pertahankan anak kerala BOTAK...

    kah..kah..kah.. last2 tergolek..

    puiiiiiii... lendir makin busukkkkk....!!

    Alhamdulillah keluar sudah kepala taik dr parti org Melayu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    2. amik tulisan nek tempoyak pastu paste..

      kah..kah..kah blog dh nak mampos.. taukeh dh jahanam..


      kah..kah..kah.. blog setan!

      Padam
    3. Di hari Selasa pada 01 Mac 2016 ini, saya mengucapkan Selamat Hari Selasa kepada Najib dan kuncu-kuncu dengan pertanyaan Bila Nak Saman WSJ?

      Najib kata tak tau duit SRC International masuk dalam akaun perbadi dia, bila dah tau sekarang ni, ada Najib dah pulangkan wang itu ke? Polis bila nak siasat macam mana duit SRC International berjumlah RM 42 juta tu boleh ada dalam akaun Najib sedangkan Najib kata dia tak tau pun pasal hal itu, macam mana ada pihak dalam SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib ye.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Padam
    4. Ada telo ke polis nak siasat?

      Padam
  2. Bodoh madey nak bodohkan org lain.. awat tak paksa anak kau keluar UMNO. Dh UMNO tu rosak terok kounun2 lah... apesal ko hasut Mohedennn??

    cilake madey ko main kotor sampai nak mampos.. anak kau masih ko simpan sbg senjata dalam UMNO sbb ko tahu UMNO tetap terbaik utk anak2 ko memunggah kekayaan negara!!

    Bacalah cerita Annuar Musa macam mana khianatnya sifat Madey lahanat ini..

    demi bermusuh dgn pemimpin UMNO dia akan 'ajar' dgn serahkan beberapa negeri kepada pembangkang sebagai 'balasan'. Oleh itu tidak hairan Malaysia pun dia boleh gadai.. guna media Israel demi mahu jatuhkan Najib.


    MahaCelaka Mahadey Laknatullah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    2. kah..kah..kah..
      cai lendir kepala thaik mahadey xkeruan.

      amik tulisan nek tempoyak pastu paste..

      kah..kah..kah blog dh nak mampos.. taukeh dh jahanam..


      kah..kah..kah.. blog setan!

      Padam
    3. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    4. "demi bermusuh dgn pemimpin UMNO dia akan 'ajar' dgn serahkan beberapa negeri kepada pembangkang sebagai 'balasan'."

      Lebih baik Dari bersekutu dengan pemimpin yang korup Dan menzalimi rakyat.

      Akan ditanya dan diadili di mahkamah dunia dan akhirat.

      Padam
    5. Di hari Selasa pada 01 Mac 2016 ini, saya mengucapkan Selamat Hari Selasa kepada Najib dan kuncu-kuncu dengan pertanyaan Bila Nak Saman WSJ?

      Najib kata tak tau duit SRC International masuk dalam akaun perbadi dia, bila dah tau sekarang ni, ada Najib dah pulangkan wang itu ke? Polis bila nak siasat macam mana duit SRC International berjumlah RM 42 juta tu boleh ada dalam akaun Najib sedangkan Najib kata dia tak tau pun pasal hal itu, macam mana ada pihak dalam SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib ye.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Padam
  3. 8.36,

    Tun keluar umno, merupakan fasa terbaru untuk melakukan tindakan seterusnya.

    1.Najib wajib dijatuhkan.

    2.Kali ini najib, rosmah serta pencacai pasti akan dihadapkan ke mahkamah!

    3.Hari tetap akan tiba, PRU tetap akan datang.

    4.sementara najib sedang berkira kira untuk bagaimana melepaskan diri beliau, bagaimana pula mereka2 yang bersubahat?

    5.semuanya tetapkan akan diadili.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uweeekkkkkkkk...
      Uweekkkkkkkkk...
      Uweeekkkkkkkk...


      ya fasa baru.. fasa bertemu Allah di Alam Kubur!!! Harap2 dia sedar hal ini.. cai lendir jgn lekakan dia mcm boleh tongkat bumi lagi 200 tahun k..

      Padam
    2. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    3. Pasal derma RM 2.6 juta dan RM 42 juta duit SRC International yang boleh ada dalam akaun Najib tu apa ceritanya?

      Sila cacai Najib terangkan pasal hal ini, orang ramai di luar ni dah meluat sangat dah dengan UMNO sekarang ni, samada ahli UMNO ke, atas pagar ke, makin meluat dengan UMNO dan Barisan Nasional sebab skandal jenayah yang dibiarkan begitu sahaja oleh pihak berkuasa.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. 8.57 bertaubatlah sedara bertemu Allah itu pasti, apa yang kita sebarkan tu penting, baik atau buruk?

      Jika najib tak bersalah, tak perlu gundah gulana, berikan fakta2 dan bukti...kalau nak gunakan AG sebagai nak lepas diri, terdapat pendapat lain pula yang meggatakan sebaliknya.

      Apa perlu takut jika pergi ke mahkamah sekalipun?

      Padam
    5. sempat ke beb.
      mati tak semestinya tua, tetapi kalau dah tua tentunya akan mati. pokok balak besar pemelukpun, akhirnya akan tumbang juga, inikan manusia bernama mahathir, mampu ke menongkat langit?
      so, fasa yang ko sebut lepas ni fasa apa?
      kalau akulah, fasa muhasabah diri adalah yang terbaik.

      Padam
    6. Tanpa Nama1 Mac 2016 9:55 PG, apa yang kamu merapu ni? Tun Dr. Mahathir tak ada jawatan apa-apa pun dalam UMNO, apahal yang kau merapu Tun Dr. Mahathir nak tumbang pula, tumbang dari jawatan apa?

      Patutnya kau cakap macam itu kepada Najib, walaupun Najib sekarang ini Perdana Menteri dan Presiden UMNO serta Pengerusi Barisan Nasional, jawatan itu bukannya harta peribadi Najib, kelak Najib akan tumbang juga, sekarang berkuasa bolehlah syok salah gunakan kuasa untuk menyamun, dah tak ada kuasa nanti, ke penjaralah jawabnya, silap hari bulan kena hukum gantung melibatkan kes Altantuya dan Kevin Morais pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. "kalau akulah, fasa muhasabah diri adalah yang terbaik."

      Tugas chai adalah bersihkan nama Najib, apasal alih ke ko plak?

      Jom kita berbicara tentang Najib Dan 1mdb.

      Nak tau gak penerangan chai mungkin boleh terima?

      Padam
    8. Aik? Abu bakar dh smpai ke peringkat melibatkan najib dgn kes bunuh kevin morais? Serius ni abu bakar...masuk alam fitnah dh. Perjuangan A BA TA...hahaha...hancur melayu, hancur islam ko gunakan demi Tun.

      Padam
  4. Di hari Selasa pada 01 Mac 2016 ini, saya mengucapkan Selamat Hari Selasa kepada Najib dan kuncu-kuncu dengan pertanyaan Bila Nak Saman WSJ?

    Najib kata tak tau duit SRC International masuk dalam akaun perbadi dia, bila dah tau sekarang ni, ada Najib dah pulangkan wang itu ke? Polis bila nak siasat macam mana duit SRC International berjumlah RM 42 juta tu boleh ada dalam akaun Najib sedangkan Najib kata dia tak tau pun pasal hal itu, macam mana ada pihak dalam SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib ye.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. Di hari Selasa yang permai ini, sukacita saya ingin mengucapkan Selamat Hari Selasa kepada Najib dengan pertanyaan Bila Nak Saman WSJ?

    Saya mempersembahkan sebuah lagu khas untuk Najib dan macainya sekalian, nikamtilah..........

    Selamat Hari Selasa

    Selamat Hari Selasa

    Selamat Hari Selasa kepada Najib

    Bila Nak Saman WSJ

    Sila nanyikan dalam irama 'Selamat Hari Lahir'.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  6. Chai ternakan najib, dari maki hamun sila beri fakta untuk buktikan Najib tak bersalah.

    Bukankah Ianya tugas kamu semua?

    BalasPadam
  7. Tahniahlah orang Kedah, buang kerala botak, dapat kerala uban.

    BalasPadam
    Balasan
    1. QalamQabut1 Mac 2016 10:20 PG, kau hina Datuk Mukhriz sebagai keturunan mamak, sedangkan Datuk Seri Mukhriz juga dari salasilah sebelah ibunya adalah golongan bangsawan di Kedah, keturunan daripada Mahsuri.

      Malahan Perdana Menteri Kedah yang pertama, Dato' Wan Mohammad Saman adalah datuk moyang kepada Tun Dr. Mahathir dan Datuk Seri Mukhriz.

      Sebab itulah perjuangan Tun Dr. Mahathir dan Datuk Seri Mukhriz begitu kental, mereka keturunan bangsawan, keturunan pahlawan, cuma mereka tak berlagak canang kepahlawanan keturunan mereka sahajalah, bukan macam Najib, canang sana sini kononnya pahlawan bugis bagai, tapi pengecut, buat program Nothing to Hide, lepas tu larikan diri pula.

      Tun Dr. Mahathir memang berani, tanpa sebarang jawatan dalam kerajaan, tanpa sebarang jawatan dalam parti, beliau berhadapan dengan Najib, Zahid, Adnan Mansor yang perasan Tengku dan kuncu-kuncu mreka tanpa gentar, sebab Tun Dr. Mahathir berdarah pahlawan, keturunan bangsawan, cuma beliau tak suka membangga diri dengan keturunannya sahajalah.

      Tun Dr. Mahathir yang berusia 90 tahun tetapi mampu menentang Najib dan kuncu-kuncu yang menguasai kerajaan dan UMNO.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. kita tak kisah sgt ketrunan tp kita kisah sikap jahat madey.

      Mukhriz lembut sikit sbb byk ikut sblh nenek dia Wan Tempawan. tapi kalau ikut kerala mampus lah jd jahat macam bapak dia.

      So moralnya Madey hanya mempamerkan sikap buruk dirinya sendiri. hatta mukeris pon x larat nk follow nafsu serakah bapaknya..

      tp demi wang dan kekayaan mukeris yg lembik tu cuba jgk lah nk jd hero.. syg tumbng jugak di tgn org yg ade spm. org yg ade SPM shj lbh mulia hati!

      Padam
    3. Tanpa Nama1 Mac 2016 10:47 PG, apa yang Tun Dr.Mahathir buat jahat? Beliau tak rembat duit berbilion masuk akaun peribadinya? Malahan beliau membangunkan negara ini dengan begitu pesat, itu jahat ke?

      Rakyat hidup selesa di zaman Tun Dr. Mahathir, kos sara hidup rendah, banyak bantuan kepada rakyat, itu jahat ke?

      Berpuluh ribu anak-anak Melayu / bumiputera diberikan peluang untuk belajar di luar negara, itu jahat ke?

      Berpuluh ribu profesional Melayu / bumiputera dibentuk semasa Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri, itu jahat ke?

      Tun Dr. Mahathir menguasai semula tanah-tanah di negara ini yang luasnya beratus ribu hektar yang dikuasai oleh syarikat Bristish sejak sebelum merdeka dalam Downing Raid yang telah menguasai Guthrie, seterusnya Sime Darby dan bermacam lagi syarikat milik British sebelum itu hingga menjadi hak Malaysia, itu jahat ke?

      Apakah Najib menjual stesen janakuasa elektrik yang menjana 14% tenaga elektrik di negara ini kepada negara asing itu adalah tindakan yang mulia dan bagus?

      Apakah menubuhkan sebuah syarikat menggunakan modal negara lepas tu buat hutang sebanyak RM 42 bilion ringgit, bayar faedah bank sahaja pun sudah hampir RM 3 bilion setiap tahun, mampu ke 1MDB bayar hutang mereka? Nak bayar faedah bank pun terkial-kial berhutang sana sini lagi. Itu bagus sangat ke?

      Macam Najib sembang kencang, tapi macam orang mabuk todi ketum sahajalah, merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Bila aku hina Mukhriz? Kenapa tak sembur pengomen nombor 1 di atas?

      Dah hang pandai cerita pasal keturunan Tun M, cuba cerita pulak kisah keturunan MB Kedah yg terkini.

      Apa pun sedarlah, kebijaksanaan bukan boleh diwarisi. Lihat sajalah apa yg terjadi kepada Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib bin Abdul Razak

      Padam
    5. QalamQabut1 Mac 2016 11:59 PG, kau hina kerala botak bagai tu apa?

      Keturunan MB Kedah yang terkini tu aku tak tau, kalau kau tau, kau beritahulah.

      Kebijaksanaan memang tidak dapat diwarisi, tetapi boleh dibentuk oleh ibu bapa dan nenek moyang yang jenis pandai.

      Tun Dr. Mahathir kalau dari awal nak bagi anak dia jadi Perdana Menteri, masa dia jadi Perdana Menteri dulu dia dah susun dan lantik anak dia jadi macam-macam menteri dalam kerajaan, tetapi dia tak mau manjakan anak sedemikian rupa, terlalu senang hingga tak reti buat apa bila dalam keadaan mencabar, dia nak anakya usaha dan mendapat pengalaman hidup ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. kau hina kerala botak bagai tu apa?
      Ramai jugak orang UMNO Kedah perangai macam komen 1 tu. Tapi depa tak sedar Mat Bashah pun keturunan kutty kerala jugak. Sebab tu jugak aku cakap keturunan is not everything. Yg baik tu alhamdulillah, tapi ada jugak dalam setandan busuk sebiji. Nasib UMNOlah dapat sebijik yg buruk kepala ni.

      Tun M pun dah tak ada pilihan. UMNO betul2 dah jadi parti UNTUK MOHD NAJIB ONLY bila semua 50 ahli MT seronok halau Muhyiddin. 50 ahli MT dah jadi pemakan dedak Najib. Kalau tak makan dedak pun, mengampu, bersekongkol. Hilang dah maruah diri kerana nak jaga jawatan, periuk nasi. Najib dah jadi tokong no.1 Malaysia. A BA TA dan segala yg lain dah terkebelakang...

      Padam
  8. Pak Lah kata Najib membawa kemajuan di Malaysia.

    Lihat ini:

    http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pasaran-tak-stabil-punca-kilang-tutup-1.491135

    Kilang makin tutup, terkini kilang membuat televisyen Samsung di Seremban pula, lebih 600 orang pekerja majoritinya pekerja tempatan telah kehilangan kerja.

    Pak Lah mengingau ke beri kenyataan merapu yang bukan-bukan kononnya Malaysia maju di bawah rejim kuku besi Najib ini?

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak Lah 3kupang ni baru bangun tidor...hehehe.

      Padam
    2. Abu Bakar,
      motorola, matsushita, jvc, canon dan byk lg cabut lari psl apa?
      Ko ni samada xtau hal ekonomi ataupun baru baligh.
      Tya lah Tun kesayangan ko tu.

      Padam
    3. Mantan setiausaha umno bahagian...1 Mac 2016 11:04 PTG

      Sebenarnya skrip paklah yg di tulis begini...najib telah bnyk MEMBAWA KEMALUAN kpd negara..to sb sblm berucap Paklah terpejam mata mcm kata mbsrp kesayangan rosjib..lalu pklah tersebut dan twrsalah sebut kemajuan..patut dia nk sebut kemaluan.maafkan lah org tua tu..

      Padam
  9. seronok tgk Abu Kabar meroyan..

    dia sweep habih semua posting dgn penuh bernafsu..

    sayang tuan dedaknya sudah jauh dari pangkal jalan..

    ulanglah 'ratib' 2.6billion tu biar satu dunia dgr... mintak penyangak khairudin tu buat satu round lagi report polis.. jgn lupa report di Venezuela dengan Kashimir sekali..

    hahahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    2. Sila jawab apa yang saya persoalkanlah, apa dah jadi dengan isu RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib tu?

      Siapa dia penderma RM 2.6 bilion tu?

      Kalau derma kepada UMNO, pasal apa Najib jadikan wang itu seperti harta peribadinya sendiri, membelanjakan RM 570 juta sesuka hati, resit tak ada, senarai belanja tak ada, lepas tu tanpa pengetahuan dan tanpa kebenaran ahli UMNO, Najib kata dia pulangkan balik wang itu kepada tok arab, macam mana pulangkan, sedangkan tak ada pun Najib minta kebenaran dari Bank Negara untuk pulangkan wang itu? Sebarang transaksi kewangan melebihi RM 50 juta kena mendapatkan kebenaran dari Bank Negara terlebih dahulu, ini RM 2.03 bilion, mana dia kebenaran dari Bank Negara itu?

      RM 42 juta wang milik SRC International Najib kata dia tak tau pun wang itu wang milik SRC International, tapi macam mana SRC International boleh ada butiran akaun peribadi Najib yang begitu rahsia sangat tu?

      Malahan bila Najib dah tau wang itu dari SRC International, apakah Najib dah pulangkan balik wang itu? Orang yang masukkan wang ke akaun Najib tu tak disoal siasat oleh polis ke pasal apa dia masukkan wang itu ke akaun peribadi Najib dan dari mana dia dapat butiran akuan Najib yang begitu rahsia tu?

      Daripada kau merapu tak tentu hala, sila jawab persoalan yang aku tanya tu, kini rakyat di luar sana mempersendakan isu ini, dalam sejarah Malaysia inilah kali pertama jemaah kabinet kerajaan dilayan seperti sampah, malahan dianggap merapu tak tentu hala dan begitu bodoh.

      Jawablah soalan tu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  10. Aku tidak sokong Najib bahkan aku juga tidak sokong Tun tapi aku sokong Umno.Kerana apa? kerana Umno adalah tulang belakang kerajaan dan benteng paling kukuh pada orang melayu dan kaum bumiputera.Umno juga adalah parti terbesar dan paling tersusun serta paling berpengalaman di Malaysia.Runtuhnya Umno akan runtuhlah benteng kukuh orang melayu,runtuhnya Umno akan runtuhlah seluruh kestabilan politik di Malaysia ini. Kerana parti2 politik lain yang ada adalah parti kecil yang tersangat longgar binaannya.Strukturnya tidak tersusun dan mudah terdedah pada pergaduhan dan perebutan.Selain tiada pengalaman mentadbir tiada satu parti pun yang boleh menjadi tunggak yang dapat mengawal kestabilan kerajaan dan negara apatah lagi untuk melindungi hak2 orang melayu dan kaum bumiputera.Kalian jangan terkeliru dengan reality politik di Malaysia ini.Harga yang sangat mahal perlu dibayar oleh rakyat Malaysia khususnya orang melayu dan bumiputra sekiranya Umno tumbang kerana Umno itu adalah asas pada kerajaan. Ingat ya bukan Najib dan bukan juga Mahathir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Contoh macai najib

      Padam
    2. Tanpa Nama1 Mac 2016 11:07 PG, kalau kau sokong UMNO, maka kau kena menentang Najib, sekarang Najib dan kuncu-kuncu sedang mempelingkupkan UMNO, mempergunakan UMNO untuk kepentingan peribadinya.

      Tak payah nak merapu tak tentu hala, mengekalkan Najib sebagai Presiden UMNO hanya akan menghancurkan UMNO malahan akan menjahanamkan terus Barisan Nasional kerana Najib pun adalah Pengerusi Barisan Nasional juga.

      Apa guna kutip penyamun dan pengkhianat jadi Presiden, orang macam tu patutnya diterajang keluar dari parti sahajalah, dasar pengkhianat, dikutip jadi Presiden, tapi khainat parti pula.

      Jadi tak payahlah merapu yang bukan-bukan, ambil tindakan yang sepatutnya untuk selamatkan parti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  11. Hadis Ma'qil bin Yasar r.a:
    Aku pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Sesiapa yang ditaklifkan oleh Allah untuk memimpin rakyatnya lalu mati dalam keadaan menipu rakyat, nescaya Allah mengharamkan ke atasnya(pemimpin) syurga.

    Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami [mereka bukan umatku]dan aku bukan daripada (golongan) mereka [aku bukan nabi mereka], dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh". (Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim)

    BalasPadam
  12. Najib tidak penting,Mahathir pun tidak penting tapi yang paling pentingnya ialah Umno.Kerana dia lah politik diMalaysia ini stabil.Kerana kekuatan Umnolah PKM dapat dihapuskan,kerana kekuatan Umnolah Malaysia keluar dari belenggu kemiskinan itu adalah reality.Akan dicapaikah semua ini jika politik negara sentiasa berantakan sudah tentu tidak bukan dan insyaAllah sekiranya diizinkan Malaysia akan muncul pula sebagai sebuah negara maju.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tau UMNO lebih penting dari Najib, maka takkan nak biarkan Najib menjahanamkan UMNO kerana kepentingan peribadinya?

      Memang UMNO bagus, tapi kini UMNO dijahanamkan oleh Najib dan kuncu-kuncu, apa tindakan Tanpa Nama1 Mac 2016 11:58 PG, membiarkan sahaja sambil melancap di tepi pintu ke?

      Dah tau UMNO lebih utama, bukannya nak selamatkan parti, tapi lebih sibuk berdrama dengan penuh merapu pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. pembahas yg dikasihi sekelian...
      ketahuilah yg UMNO hanyalah satu organisasi @ kenderaan utk kelangsungan kuasa politik bangsa melayu saja. apa yang pentingnya pemimpin atau pemandu kenderaan (UMNO) itu. kemana halatuju pemimpin @ pemandu ni nak bawa kita semua..kepuncak kejayaan atau kelongkang.. kita sebagai penumpang harus diberitahu kemana kita akan dibawa. kita juga harus memberi peringatan kepada pemimpin @ pemandu ni jika kenderaan atau organisasi tu dibawa terjun longkang. organisasi @ kenderaan akan rosak teruk jika dibawa jatuh kelongkang dan kemungkinan ahli @ penumpang boleh kehilangan nyawa. kenderaan yg rosak terok (total lost) mesti diganti dgn yg baru, yg lebih selesa dan selamat. begitu juga UMNO. walaupun kenderaan @ organisasi itu telah banyak nberjasa kpd kita. kita juga boleh memilih pemimpin @ driver baru dikalangan kita yg lebih baru dan segar. bukalah minda kita wahai kaum ku.

      Padam
  13. Bawak bertenang En.Bakar biarlah orang dengan pendapatnya.Kalau kita tak setuju pun jangan kita dok merapu dan maki hamun dengan perkataan2 kotor yang tak sepatutnya.Tak elok kita sebagai pejuang A Ba Ta yang ikhlas tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang perlu bertenang lagi? Parti dipelingkupkan, ahli masih syok sendiri tak tentu hala bernostalgia tak tentu pasal, apa guna semua ini?

      Kini adalah masa untuk bertindak bagi menyelamatkan parti, bukannya bernostalgia tak tentu hala sedangkan Najib dan kuncu-kuncu semakin hari semakin melingkupkan parti.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abu bakar ni level pencacai dlm perjuangan A BA TA. Otak kosong. Tugas dia cuma hentam najib psl 1mdb je. Yg lain dia dpt "F". Fail.
      Admin pun sama jugak. Celok idea org, copypaste. Pun blogger level bawahan jugak.

      Padam
    3. 4.00 chai,

      t.....Aikkk? Tak cukup maki hamun, chop orang pelbagai gelaran, la nie nak bagi markah plak ke chai?

      Jamban mana lu keluar chai? Busuk!!!

      Padam
  14. Najib tidak penting Tun M juga tidak penting.Pemimpim boleh datang dan pergi tapi parti perlu dipertahankan.Walau apa pun badai yang datang jangan sesekali menghancurkan parti kerana dia wadah terbesar orang melayu.Struktur dan saiznya yang tersusun tidak dapat ditandingi oleh mana2 parti di Malaysia ini.Jika rebahnya dia bermakna seluruh rakyat malaysia akan terdedah dengan seribu satu macam risiko yang tidak pasti.Oleh itu jagalah parti keramat ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Presiden dan kuncu-kuncu dalam MT mempelingkupkan parti apa perlu dibuat? Bernostalgia tak tentu hala dengan penuh retorik, macam itu kah?

      Apa guna sokong parti, tetapi pada masa yang sama parti dibiarkan dikuasai oleh penyamun, perompak, penjenayah yang bukan sahaja merosakkan parti, tapi menyusahkan rakyat serta melingkupkan negara, apa gunanya?

      Kalau sayangkan parti, sila humban para penyamun, perompak, penjenayah yang menyalahgunakan kedudukan, dan jawatan mereka dalam parti sekarang ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Pembetulan:

      Kalau Presiden dan kuncu-kuncu dalam MT mempelingkupkan parti apa perlu dibuat? Bernostalgia tak tentu hala dengan penuh retorik, macam itu kah?

      Apa guna sokong parti, tetapi pada masa yang sama parti dibiarkan dikuasai oleh penyamun, perompak, penjenayah yang bukan sahaja merosakkan parti, tapi menyusahkan rakyat serta melingkupkan negara, apa gunanya?

      Kalau sayangkan parti, sila humban keluar para penyamun, perompak, penjenayah yang menyalahgunakan kedudukan, dan jawatan mereka dalam parti sekarang ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  15. Apa dah jadi dengan Biro IT Parti Najib? Dah tunggang langgang tak tentu hala para cybertrooper belaan Najib ni.

    Ketua Penerangan UMNO apa dah jadi sekarang ni? Penerangan apa ni? Isu RM 2.6 bilion, isu 1MDB, isu RM 42 juta, isu Presiden kuku besi dan macam-macam lagi tidak diterangkan dengan betul, rakyat makin meluat, apakah UMNO yakin akan menang lagi dalam PRU 14 kelak kalau berterusan macam ni? Jangan ingat rakyat memandang kepada rekod Barisan Nasional yang terdahulu untuk sokong Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak, kerana kalau sekarang ni dah jadi teruk dan lingkup, apa guna rekod terdahulu untuk dikenangkan lagi?

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  16. Abu bakar.
    Duit 2.6b tu sy yg derma kt najib. Ada xtra pulak dlm poket ni, saja bg najib buat belanja.

    Ikhlas dr perjuangan Air Batu Campur.

    BalasPadam
  17. 4.28,

    Terasa ke? Orang bawahan pencacai semua komen maki hamun, chop gelaran orang pelbagai...hang tak nak join? Air baru campur? La kasi up lagi la bro! Bukan senang orang top2 beri komen?

    BalasPadam
  18. Mantan setiausaha umno bahagian...1 Mac 2016 11:20 PTG

    Sebulan dua lg najib akan resign sedang grup anti najib masih dok berbincang strategi....terkejut geng anti najib...rupa rupanya org umno paksa dia brenti or apandi akan charge kat court..mana tau kot indon dlm umno yg baru naik secara pwrcuma itu gelap mata dan hati...dok simpan najib lama lama pun bkn ada,untong...parti tmbah malap..pakat dgn pondan sekoq tu yg mmg amat teringin..naik pangkat...juga percuma...indon tu ckp kat bugis lanun...i make sure hisyam folo I...nkvtak nak dari kena p court...mgkin tk usong tilam la tapi malu bro..so bugis pilih safe passage...win win..yg penting bkn bugis bkn turkey..tapi mamat indon...rekod dia pun bukan baik sgt...sejarah berulang kembali lah ..dulu anwar kena...nnt bugis,pulak yg merasa...

    BalasPadam