Khamis, 1 Januari 2015

Kelantan Pulih 3 Hingga 6 Bulan..!


Mampoz bean, Mad Sapu dan budak budak komunis DAPig dalam PAS faham ke masaalah ni..!

KOTA BHARU - Kemusnahan di Kelantan akibat banjir terburuk dijangka mengambil masa tiga hingga enam bulan untuk dipulihkan.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berkata,  beberapa langkah penting telah dicapai  menerusi mesyuarat jawatankuasa Task Force  Pasca Banjir peringkat negeri dicapai hari ini.

"Kita juga telah meluluskan peruntukkan  untuk Pihak Berkuasa Tempatan menjalankan kerja-kerja pembersihan dan ia sudah dimulakan hari ini.

"Kerajaan juga telah mengarahkan ketua-ketua jajahan untuk mengenalpasti kawasan bersesuaian untuk penempatan sementara mangsa banjir sebagaimana disyorkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak," katanya kepada media di SUK.

Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. baguslah jika mb kelantan beri kerjasama utk proses pemulihan dengan menyediakan tapak penempatan baru...jangan lepas ni u turn lepas terima nasihat nicky dan mampoz bean....pada aku yg lebih penting ialah rakyaat kelantan pulihkan hati dan mental...yg selama ini telah rosak kerana terpengaruh dgn kata2 para ularmak.Anggaplah kami ni saudara Islam kamu dan jangan mengkafirkan kami...sebab kami juga menyembah tuhan yg kamu sembah dan nabi kami sama dengan nabi kamu.Kami juga buat apa yg diperintah dan tinggalkan apa yg di larang.

    BalasPadam
  2. Bukan semua ahli PAS macam tu. Bukan semua ahli UMNO macam tu juga. Ada yang berhati mulia di antara kedua-duanya. Gunalah akal jangan guna nafsu serakah.

    Hari ini Allah swt masih tinggalkan sebahagian untuk kita ambil iktibar. Jika besok ia sapu habis tak guna cakap. Sisihkan sifat riak dan takbur. Ulamak harus menunjukkan sifat terpuji bukan bangang.

    BalasPadam
  3. Banyak ahli pas & pkr macam itu.... Semua guna agama ...kena Bala, tak insaf agi tak tahu lah.

    Hadi Awang & Nik Ajis. Sakit tak boleh bangun, semoga kifarah ke atas mereka berdua nie menjadi iktibar pd semua,

    Payah nak mati....sakit teruk kena seksa atas salah guna agama...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku setuju apa lu cakap...masa hidupnilah sesuai utk kita tegor...kalau dah mati tak guna satu sen...pengikut sesat akan berada dalam gelap gelita...elok hadi dan nicky minta pengikut kembali ke pangkal jalan...kalau tak 4 tayar van jenazah meletup ...berat sangat.

      Padam
  4. Berhati2 bila melihat dan komen musibah orang lain takut komen2 kita yg melampau juga mengundang kemurkaanNya

    BalasPadam
  5. Pagi tadi saya buka AlQuran. Ternampak ayat pertama surah AlHumazah yang bermaksud:

    "Kecelakaan besar bagi tiap2 PENCACI, PENGEJI."

    BalasPadam
  6. Siapa yg selalu mencaci dan mengeji...tak kira sebelum banjir dan selepas perlu bertaubat ...cuba bandingkan akhbar harakah dan utusan...mana kuat mengeji dan mencaci....semua orang tau ...mereka yg hati busuk dan bersekongkol dengan kafir harbi saja buat2 tak tau.

    BalasPadam