Selasa, 1 Mac 2016

Kurangkan Berpolitik Cara Khalid Gagap..!


Ini namanya kurangkan politik..!  Ini namanya pembangunan untuk rakyat..!

Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyarankan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad supaya kurangkan berpolitik tetapi menumpukan kepada isu-isu yang membelengu kehidupan rakyat hari ini.
Katanya, setiap pemimpin negara mempunyai hak untuk buat keputusan yang terbaik atau tidak untuk rakyat.
"Saya berharap, pada masa depan ialah kita kurangkan berpolitik dan menumpukan banyak usaha untuk pembangunan rakyat," katanya ketika diaju soalan pemberita mengenai tindakan Dr Mahathir keluar Umno.
Ahli Parlimen Bandar Tun Razak itu berkata demikian selepas menghadiri sesi perjumpaan menteri Wilayah Persekutuan bersama anggota-anggota parlimen Wilayah Persekutuan, di kementerian itu hari ini.
Tidur pun tak tos..! jaga diri sendiri ajer la Lid..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Tun Dr. Mahathir nadihatkan Najib supaya jangan amalkan perbuatan CASH IS KING, itu bukan bukannya berpolitik, tetapi untuk kesejahteraan rakyat.

    Jika gunakan duit untuk beli sokongan, jumlahnya sangat besar wang diperlukan dan ini menjejaskan pembangunan negara, kerana nerbilion wang diguna untuk beli sokongan tanpa ada kesan kepada pembangunan negara, tapi hanya untuk sokongan politik, apa guna perkara seperti itu?

    Pemborosan Najib laki bini menggunakan wang negara hingga ditegur olen Tun Dr. Mahathir, itu bukannya bemain politik, tetapi untuk mengelakkan negara ini lingkup.

    Khalid Ibrahim perlu lihat dengan jelas apa yang dibuat oleh Tun Dr. Mahathir, bukan mempercayai Adnan Mansor pdnipu itu.

    Ini bukan soal main politik, tapi ini soal kelangsungan negara ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  2. Ada seorang penyamun tu nak taja orang pergi haji dari baki duit yang dia samun tu... ada la sikit lagi kot, sebab kali ni tak ramai pula yang dia nak taja. Sesiapa yang sudi untuk pergi berdoa bagi menghapuskan dosa dan menyucikan duit tu boleh la bagi nama sekarang ya...

    BalasPadam
  3. Kesiannn dua Ekor penjilat dedak expired tun pariah madey ni akn hilang akal menyerang siapa saja yg menyentuh wpu seurat rambut mahazalim madey kutty ini.. sudah taksub sesat mngalahkn pengikut ayah pin.

    Mungkinkah abu kabar lahnat akn bertindak spt pkwe muhdaleena yg tidak berbaju menyerang pos kawalan di putrajaya dgn pedang samurai... alasan mereka berdua sama sj dgn geng dedak..

    Bakor jgn x bakor ye abu kabar lahnat... patuklah dedak2 yg bertabur celah tahi kamu sendiri tu yerrr...

    Syok rase megah dh patuk dedak bercampur najis... rakyat kukuh bersama UMNO BN bwh kepimpinan Najub, xde org yg masuk ISA lg krn lawan Najib.. itu kejantanan Najub berbnding kepondanan madey yg kerah segala kuasa utk tangkap pengkritiknya...


    Abu kabar lahnat.. jwb tenang2.. jgn gelojoh yerrrrr.... emo nmpk semnjk2 ni... hehehe

    BalasPadam
  4. Rakyat kukoh bersama umno... Kejantanan ke Najib tu....terus Terang jelah mana dpt derma 2.6b dan no akaun Najib sesiapa pun blh tau dan hulorkan derma mcm 44m tu...

    BalasPadam
  5. TS Khalid kurang cerdik, atau buat buta kerana nak joint makan dedak yang ditabur oleh Najib sekeluarga. TDM berjuang untuk kesejahteraan rakyat dan Negara keseluruhanya. Rakyat dibelenggu berbagai permasalahan kos sara hidup akibat ekonomi Malaysia yang sudah menguncup tak kembang sihat. Kerana apa? Kerana Malaysia dibelenggu oleh masalah imej dan integrity yang menakutkan pedagang2 antarabangsa untuk melabur atau terus berurusan dengan Negara Malaysia yang mana Pemimpin utamanya terpalit dengan skandal penyelewengan wang ringgit untuk kepentingan diri sendiri dan krooni juga demi mempertahankan kuasa politik dengan cita2 nak berkuasa lebih lama daripada rekod TDM. Itu pun TS Khalid tak boleh fikir, lebih baik dia sokong Mahathir untuk tendang PM hari ini daripada bercakap tak tentu arah.

    BalasPadam
  6. Dah kena suap dedak kot? Ala ala haji Hadi gitu!

    BalasPadam
  7. He he he !! Jgn byk berpolitik konon!!Dia ingat rakyat dah lupa macamana dia berpolitik sakan atas isu SYABAS tak lama dulu,siap demo lagi,Lu cakap talak selopa mikin la Lid!! .Tu pasal lu kena main dengan Azmin jamban tu!!

    BalasPadam