Selasa, 1 Mac 2016

SRC ~ Pendakwaan, Pembelaan & Hujah ..!

Atas saranan pengomen yang aktif..maka untuk kali ini admin ikut ajer ler..!

Mulanya...hujah Saudara Abu Bakar berkaitan isu SRC yang sehingga kini tidak mampu dijawab dengan tuntas oleh macai...

Boleh juga disebut sebagai pendakwaan..!

Pihak SRC International dan Kementerian Kewangan sebagai induk SRC International perlu memberikan penjelasan rasmi kepada rakyat mengapakah tetiba saja wang RM 42 juta milik SRC International boleh dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib. 

Pihak SRC International dan Kementerian Kewangan perlu menjelaskan apakah mereka tahu atau tidak wang sebanyak RM 42 juta itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib?

Jika mereka tahu, apakah tujuan kemasukkan wang tersebut? 

Jika SRC International dan Kementerian Kewangan tahu wang itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib itu, adakah mereka memaklumkan kepada Najib atau tidak? 

Jika SRC International dan Kementerian Kewangan tidak tahu mengenai kemasukkan wang itu ke dalam akaun Najib, apakah pengurusan kewangan SRC International tidak pernah diaudit selama ini? Jika tidak pernah diaudit pasal apa? Kalau ada buat audit pun, adakah pihak yang mengaudit kewangan SRC International itu menipu dan apakah tindakan yang telah diambil terhadap pengaudit yang menipu itu jika berkaitan? 

Apakah pihak SRC International selepas mengetahui skandal ini telah membuat laporan polis supaya skandal ini disiasat? 

Selama Nik Faisal sebagai CEO dan Suboh Mat Yassin melarikan diri ke luar negara, siapakah yang membuat keputusan bagi pihak SRC International, kerana keputusan penting hendaklah dibuat dan ditandatangani oleh CEO. 

Mengapakah Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal melarikan diri ke luar negara? 

Apakah tindakan SCR International dan Kementerian Kewangan selepas mendapati Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal melarian diri ke luar negara? 

Apakah Suboh Mat Yassin masih lagi Pengarah SRC Intenational dan apakah Nik Faisal masih lagi Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International? 

Kalau ya, mengapakah mereka tidak dipecat sedangkan mereka melarikan diri ke luar negara dan tidak hadir bertugas? 

Kalau Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal telah dipecat, sipakah yang menggantikan mereka sebagai Pengarah SRC dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC sekarang ini? 

Persoalan-persoalan ini sekiranya tidak dijawab oleh SRC International dengan jawapan yang munasabah dan benar, maka sudah tentu ada suatu komplot jahat yang sangat keji yang sedang melanda negara kita. 

Sehubungan dengan itu, sewajarnya pihak berkuasa terutama PDRM melalui Jabatan Siasatan Jenayah Komersil mengambil tindakan untuk menyiasat perkara ini, malahan laporan polis yang telah dibuat oleh Datuk Seri Khairuddin sebelum ini nampaknya tidak diambil perhatian oleh pihak berkuasa. 

Persoalan kepada kita semua sekarang ini adalah apakah pihak berkuasa juga bersubahat dalam komplot keji ini? 

Pihak PDRM, Kementerian Kewangan, serta SRC Internatioal perlu memberikan penjelasan berkenaan perkara ini kerana sangat dahsyat, sangat memalukan bagi sebuah kerajaan. 

Maka tindakan tegas perlu diambil bagi menyelesaikan masalah ini berdasarkan peraturan undang-undang negara demi mempertahankan hak negara dan hak rakyat. 

Sedarlah semua. 

Salam perjuangan A Ba Ta, 

Ikhlas daripada, 

Abu Bakar

Pembelaan dari macai pemakan dedak pula..!

  1. Hahaha...A BA TA...Jilat jgn xjilat.
    Mahathir dh 90tahun masih ingin berkuasa. Buatlah parti baru. Xlama lg korang kenal lah sape tun m pujaan A BA TA..kah kah kah
    BalasPadam
  2. Umno sbnrnya ok je kalo tun m xkacau. Setakat 1mdb 42b yg samar2 tu apalah sgt banding kerugian negara zaman tun yg jauh lebih besar jumlahnya. Waktu tun m, ekonomi global sdg rancak, petronas bg duit ke pusat hampir 80b atau lebih setiap tahun. Dgn ringgit yg kukuh waktu tu dgn bantuan petronas, xde mslh bg tun m nk subsidi dan majukan negara. Tp yg btul2 kaya sekolompok cina dan melayu yg mrnjadi kroni. Melayu lain cuma bg tongkat, tutup mulut puashati. Zmn najib, kemelesetan ekonomi global, dgn bantuan petronas cuma bwh 20b, najib masih boleh bg byk pada rakyat. 1mdb cumA alasan tun m nk jatuhkan najib sbb najib xnk bertuankan dia.
    BalasPadam

    Hujah balas pulak..!

    Anon 1.57 n 2.08 pg,

    Pendapat saya kalau nak komen, berhujjah dengan ilmu dan fikiran yang terbuka, bukan dengan sogokan dari ketua cawangan dan atau bahagian dengan wang yang haram.

    TDM ke, abdullah ke, najib ke, anda berdua ke....tak penting. Yang penting rakyat malaysia. Jangan nak komen pasal petronas sebab saya tahu kerana saya bekas pekerja petronas dalam jabatan kewangan.

    Ingatlah, zaman TDM dan Abdullah tak pernah ada berbillion masuk dalam akaun peribadi mereka ini. Lain zaman najib dengan berribu2 alasan danvjawapan yang jelas RASUAH. Kerugian tdm dN paklah ada tapi boleh diperiksa satu persatu. Kes 1MDB DAN RM2.6 BIL jauh menyimpang dari prinsip transparency, accountability and good governance.

    So anda 1.57 dan 2.08 pg......Allah bagi otak untuk berfikir, bukan dan balun lawan demi najib. Tak salah defend najib tapi jangan nampak tak berilmu.

    Pemerhati@rakyat bijak...
    1. Saya setuju pendapat Anon 7.27. Allah memberikan akal dan fikiran untuk berfikir. Hujah berlandaskan persepsi tidak akan menghilangkan kegusaran rakyat. Sebalik hujah dengan hikmah dan perkataan yang baik baik dan tidak beremosi sahaja akan menyelesaikan banyak isu.
      BalasPadam
    2. Bro admin,

      Tolong publishkan komen diantara pencacai ternakan najib 1.57 & 2.08 dan juga komen rakyat marhaen 7.27.

      Perbandingan sebagai contoh, biar rakyat menilai mana baik dan mana buruk.

      Kalau pemimpin sedar realiti rakyat tentu mereka pun tak lalu makan..!
      Yang lalu segala gala cuma sekor kolop kat bawah tu jer..! Tapi nampak seroper jer yop..!
      Lu Fikir La Sendiri!!!


58 ulasan:

  1. ProOO00ootTt...arghhh leganya

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenyang dedak ke??

      Padam
    2. Erkkkkk...alhamdulillah kenyang sudah...apa bikin makan dedak cai..dedak hanya sesuai untuk macai mohd najib saja..ProOO00ootTt

      Padam
  2. Tanya Rosmah lah! Mesti ada jawapan.

    BalasPadam
  3. Terima kasih Admin kerana pamerkan komen saya sebagai artikel, semoga perkara ini menjadi pencerahan kepada rakyat bahawa Najib dan kuncu-kuncu menyalahgunakan kedudukan dan jawatan mereka untuk menyorokkan salah laku Najib berhubung isu tersebut.

    Sekian, terima kasih.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih lah jugak pada Admin. Meh baca yg komen org rabun ni..

      "Pemerhati@rakyat bijak...
      Tanpa Nama29 Februari 2016 8:09 PG
      Saya setuju pendapat Anon 7.27. Allah memberikan akal dan fikiran untuk berfikir. Hujah berlandaskan persepsi tidak akan menghilangkan kegusaran rakyat. Sebalik hujah dengan hikmah dan perkataan yang baik baik dan tidak beremosi sahaja akan menyelesaikan banyak isu.
      BalasPadam"

      Perkataan yg baik2.? Cuba kau cari komen Abu Bakar ABC tulis kepala butoh, melancap....

      Admin ni...baru dlm blog pun kau dh berat sebelah, lg mau kutuk ahli politik. Ckp x serupa bikin. Low Class.

      Padam
  4. PPM

    I tried few hours ago to give you update on breaking news in America.....for some reason/s unknown I am experiencing interferences.

    That said, Breaking News - already 8 hours stale that as much as $ 1 billion greenback found its way into bugis-lanun private account! So do the math that $680 million before was just the tip of an icebergs!

    Panas kan news ini ok!

    MLN

    BalasPadam
    Balasan
    1. US freeze his account please.

      Padam
  5. Fuuuh....US$1 billion into bugis account!!!!! Kalau tengok spending power jho low sebagai penasihat 1mdb, dan big mama....tak mustahil.
    Imagine kehidupan kita jika duit tu dibelanjakan untuk rakyat. Sapa nak further study, nak buka business, kawal harga rumah dan tak perlu lah nak import bangla sbb majikan boleh bagi gaji tinggi utk pekerja setelah ekonomi meningkat.

    Bugis bugis...nobody will forgive you...damn!

    BalasPadam
  6. Usd 1billion?

    Sepatutnya subsidi tak perlu ditarik...gst tak perlu dilaksanakan pun.

    Bayangkan berapa juta rakyat teraniaya...Memang patut kena sumpah seranah mereka2 yang jaha**m tu..

    BalasPadam
  7. Usd 1billion?

    Sepatutnya subsidi tak perlu ditarik...gst tak perlu dilaksanakan pun.

    Bayangkan berapa juta rakyat teraniaya...Memang patut kena sumpah seranah mereka2 yang jaha**m tu..

    BalasPadam
  8. sewel betul2 dh blog cai lendir mamak ni.
    Dia tak tentu hala dh posting entry. Tajuk2 yg lepas2 dia korek2 upload balik... awat ni.. tanda2 nak mampos dh ke blog ni?


    Payment kena cut ke cai?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    2. xleh jawab tu tu.. pastu curi paste nek tempoyak punya.. mmg buil puak2 madey ni

      Padam
    3. Tanpa Nama1 Mac 2016 2:15 PTG, soalan aku pasal isu SRC International RM 42 juta dan isu wang derma RM 2.6 bilion tu bila kau nak jawab?

      Sila jawablah, kalau merapu tak tentu hala, apa kejadahnya? Ini membuktikan korang dah cuak, takut, kecut dengan pendedahan demi pendedahan skandal jenayah Najib itu, korang sendiri pun sebagai pecacai Najib tak dapat nak spin lagi, sebab tu merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Bakar Babi Penogok Air Lendir mamakkutty,,,..

      keh keh keh...artikel bodoh kau yang si Blogger Confirm Banggang nie siarkan..

      Bakar Babi kalau nak berdebat betul2 boleh..

      kau letak no hp, nanti aku call.

      Bakar Pukimak letak lah no yea,

      Padam
    5. Lu la letak no hp lu dl..
      Sembang cacai najis nk kencang saje

      Padam
  9. cai blog lendir ni project kan cerita cinapek kt atas tu seoalah2 hubungn Najib dgn cinapek tu mcm hubungan Madey dgn Vincen Tan.. besday pun vincen tan tlg sponsor.. main golf lagi..

    adoi laa.. kesiannn hangpa.. cpt la umum keluar UMNO.. awt tk jilat??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
  10. Bagi saya, permasaalahan ini cukup straight forward. Ini hanya memerlukan kejujuran dan keikhlasan Ahli Majlis Tertinggi Umno dan ketua cawangan dan bahagian untuk berkata benar atas nam ALLAH, demi Bangsa,Agama dan Negara. Wang ringgit dan pangkat adalah penghalang segala2nya.

    Benarlah, duit haram akan menutup telinga untuk mendengar perkara yang benar, mengunci mulut untuk berkata yang benar dan membuta mata untuk melihat yang kotor dan jijik.

    Wallahuaklam


    BalasPadam
    Balasan
    1. duit haram menatang jadah apa nak dituduh tak habis2?

      Majlis Fawta takde keluar pulak pasal derma itu duit haram.. atau imdb itu pelaburan haram???

      patwa madey ialah semua duit mesti bagi kat dia dan anak2 kroni dia.. baru halal?

      yg duit haram keluarga Madey tgh makan kenyang skrg tu tak sebut pun... nak ckp ikhlas krn Allah SWT ckp betul..

      aku takut hang kena PANAH DENGAN PETIR kot.. kalau nak bohong guna nama Allah!

      Buat2 pekak telinga bila satu puak yg kau makan dedak tu buat jahat.. pura2 pulak nak tunjuk alim utk dakwa satu pihak lain!!

      Padam
    2. Derma konon...pthii

      Kenapa arab saudi tak tahu apa2????

      Aku doa bugis yang dipanah petir depan kaabah....amin.

      Padam
    3. Takut ke bro? apesal derma pun nak takut.. derma halal.. bkn duit rompak Petronas.
      ko tgk Madey xde sokongan skrg.. setakat 2-3 cai upahan.. dapig boleh la join!

      Aku doa supaya Allah SWT tunjuk kebenaran dan Alhamdulillah Najib dlm keadaan masih benar. Najib hari ini pi buat Umrah lagi.. dan dapat jemputan Kerajaan Saudi..

      Derma nak diubah jd haram oelh puak lendir mamak.. ya lah hukum mana ada dalam kamus geng Madey.. duit maaa..janji masyookk!!

      Padam
    4. Tanpa Nama1 Mac 2016 2:26 PTG, siapa yang derma, Menteri Luar Arab Saudi pun nafikan wang itu derma dari kerajaan atau keluarga diraja Arab Saudi, tetapi wang itu kata Menteri Luar Arab Saudi tu adalah wang pelaburan, pelaburan apa dengan Najib tu ye?

      Kalau Menteri Luar Arab Saudi tu menipu, pasal apa Najib tak saman menteri luar Arab Saudi tu lagi? Nak tunggu hari apa pula?

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Duit haram....duit samun mengaku derma. Pelik dan kelakar....org yg dikatakan penderma tak tahu apa2.

      Aku cabar ko tunjuk surat rasmi dari arab saudi sbgai penderma....ada berani?

      Padam
    6. Bila mintak surat rasmi....terus termasuk telo cai bugis.....wakakaka

      Padam
  11. Rakyat malu sangat dgn dunia luar.
    Bugis muka tembok hidung tak mancung, pipi tersorong pergi saudi nak rancang sesuatu. Saudi tengok pun menyampah. Nak kaitkan saudi dengan hasil samun dia. Saudi tak pernah derma sebab tu dia diam.

    Baca wsj update terkini ttg US1 billion.

    BalasPadam
    Balasan
    1. esok 10 billion pulak.. ade org kesah ke WSJ tu?

      kah..kah..kah caiii... Saudi kalau menyampah najib nk jejak Kota Mekah pun xboleh taw.. lu jgn jeles..

      ni skrg kasi derma lagi 2.6 billon.. itu puak kau sakit bernanah hati nak mampos!!

      Padam
    2. Sekarang ni siapakah penderma itu? Pasal apa Najib takut sangat nak dedahkan penderma itu? Kononnya derma untuk UMNO, tapi Najib rembat masuk dalam akaun peribadinya sendiri pula, satu sen tak diberikan kepada akaun UMNO, apa kejadahnya ni?

      Sila cacai Najib berikan penjelasan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Bakar Babi, kenapa kau tak buat report polis ajer,

      setakat tulis kat sini per citer Bakar Babi ooi

      bila nak letak no hp nie Pukimak Haramjaddah kau Babar sial

      Padam
  12. Busuk usus madey makin terburai....


    Didenda RM5 juta, dijel 5 tahun

    Sarah Zulkifli
    sarah@hmetro.com.my

    Kuala Lumpur : Bekas Pengerusi Eksekutif Repco Holdings Bhd (Repco) didenda RM5 juta dan dihukum penjara lima tahun Mahkamah Sesyen di sini, hari ini selepas didapati bersalah atas tuduhan cuba mengelirukan pasaran saham, 19 tahun lalu.

    Hakim Mat Ghani Abdullah memutuskan demikian terhadap Low Thiam Hock, 54, atau dikenali sebagai Repco Low selepas meneliti dan mengambil kira hujahan pihak pendakwaan dan pembelaan.

    Sudah begitu jelas, tetapi kenapa pula SC enggan terima perakuan Dr Mahathir dan bertegas mahu saman Repco Low?

    Ia hanya bermakna surat Mahathir pada SC sudah tidak laku. Ada melihat ada pihak yang anti Mahathir ie pro Anwar dalam SC. Baca ABITW SINI dan SINI

    Is juga satu petanda Mahathir sudah terdesak dan merasakan pengaruhnya sudah hilang.

    Dia meramalkan UMNO akan jatuh maka perlu sekongkol dengan pembangkang untuk selamatkan dirinya dari didakwa di akhir tuanya????



    TU HANGPA TAK BUKAK LAGI FAIL MEMALI.. mampuih la hang nak lari mana MAdet oiii!!! lagi duk suruh lembu2 hang pusing pasai imdb la 2.6 billion la... lagi terburai isi busuk hang MAdettt!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini semua sebab cemburu tun keluar umno. Buat cerita fitnah. Merambuslah!

      Padam
    2. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    3. Tanpa Nama1 Mac 2016 2:11 PTG, adakah Tun Dr. Mahathir yang kena dipenjarakan itu? Itulah bila aku kata kau bodoh kau marah, tapi memang kau bodoh pun.

      Wang RM 42 juta milik SRC International bila Najib nak pulangkan? Hari apa pula nak dipulangkan? Pasal apa tak pulangkan lagi? SRC International, tak mau mintak balik ke dari Najib wang itu?

      Cacai Najib terus putar sana sini untuk menipu, tapi mereka sendiri tak dapat nak jelaskan pasal RM 2.6 bilion dan RM 42 juta wang SRC International yang ada dalam akaun peribadi Najib itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  13. blog lendir madey ni dh hilang arah..
    posting sampah mana dia karang lepas tu dia spin dan dia ckp ini 'geng Najib'? wow mahkamah Kerala marii...


    blog nak mampos dh ni... tggu masa je ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    2. Mahkamah Najib pula Peguam Negara adalah menjadi hakim untuk membebaskan Najib, dalam mahkamah Najib, peguam Negara sesuka hatinya merampask kuasa hakim untuk buat keputusan mahkamah, sedangkan kuasa Apandi itu hanya untuk pastikan kes itu ada prima facie atau tidak, bila dah terbukti duit RM 2.6 bilion dan RM 42 juta itu ada dalam akaun Najib, maka itu dah jadi prima facie, perlu didakwa, bab Najib nak kata itu derma Arab, tak tau wang SRC masuk akaun peribadinya, Najib bawalah bukti ke mahkamah, yang Apandi Ali sesuka hati rampas kuasa hakim apa kejadahnya pula.

      Sila cacai Najib beri penjelasan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  14. LAGI DIHENTAM NAJIB LAGI NAJIB DAPAT JEMPUTAN KE SAUDI DAN BUAT UMRAH.. MADEY JUGA YANG MELOPONG!


    JEDDAH, March 1 – Datuk Seri Najib Tun Razak is currently in Jeddah as he begins a working visit to Saudi Arabia.

    The Malaysian prime minister is expected to have an audience with King Salman Abdulaziz Al-Saud.

    Najib and his wife Datin Seri Rosmah Mansor were welcomed on arrival here by Malaysian ambassador Zainol Rahim Zainuddin as well as high-ranking Saudi officials.

    The special aircraft carrying Najib and his entourage touched down at this port city’s King Abdulaziz International Airport about 11.50 pm (local time) on Monday. Malaysia is five hours ahead of Saudi Arabia.

    The Malaysian leader will kick off his visit to the kingdom by performing the umrah in the holy city of Makkah on Tuesday.

    Tonight, he is scheduled to share his views on private-public partnership when he delivers his keynote address at the Jeddah Economic Forum 2016.

    Besides Jeddah, the prime minister will also travel to the Saudi Arabian capital of Riyadh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tunjuk muka sedeh minta maaf sebab buat cerita derma guna nama royal saudi. Semua boleh baca daaaa...

      Padam
    2. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJEN

      Padam
    3. Suboh Mat Yassin dan Nik Faisal dari SRC Internatioanl ke mana larinya? Pasal apa mereka melarikan diri, apakah masih hidup lagi ke mereka ni? Bukan apa, mereka berdua tu boleh jadi saksi, silap hari bulan untuk elakkan terbongkar, tetiba saja nanti ada yang mati lemas dalam laut, ada yang mati dalam kawah gunung berapi pula kot, ngeri betul zaman Najib ni, kerana nak sorokkan skandal jenayah dia, ramai yang jadi mangsa.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. silap silap nik faisal dan suboh dah disimenkan dlm tong drum dah apa...

      Padam
  15. Hari ni Selasa lagi...kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari Selasa puak madey meroyan sbb tak dapat jatuhkan Najib!

      Padam
    2. Hari selasa wsj keluar lg bukti sbb bugis tak saman!
      Wsj makin berani, bugis makin sorok muka bawah hippo.

      Padam
    3. Ahli PAC belaan Najib yang kononnya buat Umrah tu dah balik ke? Ke tunggu Najib di Arab Saudi untuk putar kelentong yang baharu?

      Najib, Najib sampai bila kau nak tipu orang ni, bangkai gajah nak disorok dengan sehelai lalang, tak tersoroklah, dah terbongkar di sana sini, itu pun masih tak sedar diri juga.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  16. Abu Bakar. Dah berbulan2 citer psl 1mdb. Pembangkang pun tak bising lg psl 1mdb.
    Admin blog ni langsung xde idea. Tp bagus jugak adanya blog ni, sekurang2nya ada rumah tempat dia berteduh. Dekat blog lain, Abu Bakar ni kena hentam memanjang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sawan ke apa...pembangkang tak bising? Nape? Ko nak tutup supaya org tak ckp ttg 1mdb...gitu?
      Idea yg betul..bugis = penyamun duit trnggnu investmt, duit kwap, duit tabung haji, duit trx dll yg belum diketahui.

      Padam
  17. wsj dah laporkan lebih $1bill masuk akaun najib dari sumber 1mdb.apa alasan agaknya nak diberi puak najib. berilah jawapan analisa yang siuman bukan emosi seperti yang poskan olih tanpanama 2.02 dan yang lain sewaktu denganya.

    BalasPadam
  18. Mamakutty Haramjaddah mahathir pukimak wal sial wal celaka wal lanun perompak....kata asal jangan Najib jadi PM

    aku kata kalau ada nama Mahathir yang babi lebih mulia drpnya, lagi jahat drp Zionis, putar alam, putar belit, wooi celaka kau mamakkuty, depan kau berlakon islam, bomoh sampai berbelas orang..

    celaka kau mahazalim dah jadi macam george bush pendusta, bumi pon tak nak terima kau. sial kau

    aku layak maki kau mahathir sial kerana kau telah menganiaya aku..

    celaka lah kau mahathir , celaka lah seluruh keturunana kau termasoklah Hasmah Botak...

    Cakap Hasmah Botak pon kena pecat serta merta,,, dah memang Hasmah tuuu BOTAKKKK

    BalasPadam
  19. Pemakan dedak soalan pun xberjawab..xpe nnti Allah tunjukkan..

    BalasPadam
  20. "aku layak maki kau mahathir sial kerana kau telah menganiaya aku.."

    Chai, Cer citer skit?

    BalasPadam
  21. Perhatian kepada pencacai!!!!

    "aku layak maki kau mahathir sial kerana kau telah menganiaya aku.."

    Chai, Cer citer skit?

    BalasPadam
  22. Madey ckp kluar umno tp dia tak serah pun notis atau surat smpai skrg. Lidah cabang mcm biawak... Tlglah serah cpt jgn duk belit mcm pariah. Anak ko si botak duk buat apa lg dlm umno dh ckp umno rosak.. so mukeris botak pun mkn dedak jugak ler.. si lembik..

    BalasPadam
  23. Kita layak maki madey sbb dia amat jahat, pengkhianat. Kita doa dia cpt sedar atau terima azab Tuhan sbb byk buat dosa 22 tahun smpai skrg.

    Kenapa pula kita dipaksa percaya dgn WSJ?. Sorrylh nk percaya.lg kita yakin Najub mmg mngsa konspirasi. Lgpun admin blog dedak ni hnya seronok dgn gmbr cina kt ats tu.. hahahh.. siann xde modal sgt dh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alangkah bangangnya kamu anon 7.12ptg

      tak percaya wsj? Waktu wsj dedahkan wang masuk akaun najip...memang rakyat tak percaya. Najip siap nafi dan kata itu fitnah. Siap cakap lagi itu konspirasi tun m.

      Tapi rupa2nya wsh berkata benar. Yg kantoi menipu ialah najip.

      jadi..orang yg ada akal akan ambilkira kata2 wsj berbanding najip skrg..kecuali orang takde otak level ameba mcm kamu!!

      Padam
  24. APA salahnya saman WSJ tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn ditanya..
      Kalau tanya xtaat najib
      Maksudnya xtaat umno
      Maksudnya hg cacai DAPig..

      Kahkahkahkah..
      Sifir mudah cacai najis xde otak malas pikir. Tnya sikit melalot penuh maki hamun..
      Nek tempoyak adalah contoh melayu moden idaman najis..
      Kahkahkah

      Padam