Khamis, 4 Februari 2016

Lagi Sumbangan Besar Najib..!


Iktiraf la..!


Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak disenaraikan sebagai Menteri Kewangan negara Asia ‘terburuk’ dalam satu laporan dikeluarkan portal kewangan antarabangsa, FinanceAsia hari ini.
Laporan FinanceAsia itu mengkaji prestasi 12 menteri kewangan Asia Pasifik berdasarkan beberapa indeks prestasi melibatkan kepimpinan, tanggungjawab dan kuasa.
Diletakkan dalam senarai ke-12, Najib pada 2015 berhadapan tahun mencabar dalam pengurusan ekonomi Malaysia apabila mengalami ‘double whammy’ melibatkan skandal politik dana 1Malaysian Development Berhad (1MDB).
FInanceNegara juga berhadapan cabaran ekonomi global menerima tempias kejatuhan harga minyak dunia sehingga memaksa Kerajaan Persekutuan membuat ubah suai Bajet 2015.
Sementara itu agensi berita Reuters melaporkan Ringgit menerajui kejatuhan dalam kalangan mata wang negara membangun Asia hari ini berikutan harga minyak mentah terus jatuh dan aktiviti perkilangan global kekal lemah, mengurangkan selera pelabur bagi aset yang lebih berisiko.
Ringgit juga menerima tekanan lanjut daripada kebimbangan diperbaharui berhubung 1MDB.
Pihak berkuasa Singapura berkata, mereka menahan sejumlah besar akaun bank dalam beberapa bulan kebelakangan ini sebagai sebahagian daripada siasatan berhubung kemungkinan 1MDB terbabit dalam pengubahan wang haram.
Ringgit semakin jatuh berikutan peningkatan kebimbangan berhubung penyusutan pendapatan minyak dan gas Malaysia dan menyebabkan tekanan kepada atas kewangan kerajaan.
Setelah berbilion bilion habis..! Setelah 'memulangkan' wang derma..! Setelah itu dan ini..! Akhirnya dapat pengiktirafan..! Itu baru Asia..belum peringkat Donia lagi tu..!
Mesti ngetop jugak..! Tak gitu?
Ada pepatah baru yang dinukilkan oleh seorang pemimpin..! Layan..

Bila malam nampak bulan
Hujan turun baju pun basah
Di Johor ada Mad Maslan
Di Kedah ada Mad Bashah

Tinggi tinggi si matahari
Anak kerbau minum air perigi
Baru ku tahu kalau nak jadi MB
Cukup sekadar ambil SRP

Pepatah melayu baru -
Buang yang jernih ambil yang keruh
Buang yang cerdik ambil yang bodoh.

Lu Fikir La Sendiri!!!

32 ulasan:

  1. Wow!.....bangganya aku sebagai rakyat Malaysia

    BalasPadam
  2. Assalam Bro,Perghh.............

    BalasPadam
  3. orang yang ada srp lg di percayai dari ada PHD kahakahakaha suh mukriz bakar jela sijil dia kikiki dlu mukris mrsm pangkat 2 je kakakakakaka..woi malula duduk mrsm pangkat2 ..pandai sgt ka pjilat mukris ngn mahadir ni??kakakakaka..pla jilat buntut mukris ngn madir putramerdeka..jilat sampai botak tau macam kepala dia kikikikiki lawak2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Padam
    2. Bahagia sungguh mendapat mb Yg kaki jilat sampai tertidur.

      Padam
  4. Kuikuikui
    Anak rajak yang paling bangang,klau bukan anak bekas pm jgn harap la nk jadi pm...
    Tinggalkan bini sbb nk kawin dgn bini orang macam ni punya akhlak nk pimpin negara.
    Kena sergah dgn setan tino kat sebelah terkencing2...

    BalasPadam
  5. "Buang yang cerdik ambil yang bodoh."

    Bukan tahap bodoh lagi dah....menghidapi penyakit mental akut, kronik dan terlampau.

    Bukan tahap pencacai, tetapi termasuklah united mohd najib organisation u.m.n.o.

    BalasPadam
  6. tahniah jib... biar lingkup malaysia ni

    BalasPadam
  7. Bolehkah wang beli segala galanya?

    Termasuk maruah dan kepercayaan rakyat?

    Bolehkah amalan korupsi dibenarkan? Sebahagian dari kehidupan kita? Dibenarkan oleh agama kita?

    Kita jadi saksi perbuatan najib....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahli-ahli UMNO dan pemimpin serta ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional hanya membiarkan segala kerosakan yang dibuat oleh Najib kerana kepentingan peribadi dan nafsu serakahnya itu tanpa sebarang usaha untuk hentikan perkara ini.

      Kini ahli-ahli UMNO dan pemimpin serta ahli parti komponen Barisan Nasional dah jadi pekakas, dah jadi hamba sahaya, dah jadi alat untuk Najib terus berkuasa dan memperalatkan UMNO serta Barisan Nasional malahan memperalatkan kerajaan sesuka hatinya.

      Dengan dilempar keropok mamee monster, air kotak yeo's, gula-gula, kuaci, dan duit dua tiga puluh sen kepada ahli-ahli UMNO serta pemimpin dan ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional, maka berduyunlah masing-masing mengutip apa yang dilemparkan oleh Najib itu dan menjual harga diri dan maruah masing-masing untuk habuan yang ditabur oleh Najib itu.

      Kalau kita tengok di dalam UMNO, hanya berapa kerat sahajalah yang ikhlas berjuang untuk parti hingga diainaya oleh Najib, mereka ini berjiwa besar, punya harga diri dan maruah yang tinggi, selainya itu adalah alat dan pekekas kepada Najib sahajalah, menyokong semua apa yang Najib buat tanpa peduli baik atau buruk, semuanya disokong lepas ditabur habuan.

      Begitu juga dengan parti komponen Barisan Nasional, boleh dikatakan kesemua parti komponen dan ahli-ahli serta pemimpin mereka telah menjadi pekakas, alat, serta hamba Najib yang membiarkan sahaja Najib dan kuncu-kuncu menyalahgunakan kedudukan samada dalam Barisan Nasional atau kerajaan sesuka hatinya.

      Barisan Nasional hancur sebab pemimpin parti komponen dan ahli parti komponen terutama UMNO sudah tidak lagi menjadi benteng parti, tetapi masing-masing menjadi hamba, alat, pekakas kepada Najib untuk bertindak sesuka hatinya, sebab itulah rakyat makin benci dengan Barisan Nasional, bukan kerana Barisan Nasional tak bagus, tetapi kerana pemimpin utama Barisan Nasional seperti Najib dan kuncu-kuncu sanggup khianat negara, pergunakan parti, malahan disokong pula oleh pemimpin dan ahli-ahli parti komponen terutama UMNO yang membiarkan diri jadi pekakas, jadi alat, jadi hamba sahaya Najib untuk menyokogn apa sahaja tindakan Najib tanpa peduli baik atau buruk, tanpa peduli betul atau salah, semuanya disokong lepas ditabur habuan.

      Sindrom CASH IS KING telah bukan sahaja menjahanamkan UMNO, malahan telah merosakkan parti-parti komponen Barisan Nasional hingga melemahkan kedudukan Barisan Nasional, sangat memalukan apabila ahli parti dan pemimpin parti menjadi alat kepada Najib untuk kepentingan peribadi Najib walaupun hingga menjahanamkan negara, parti, dan rakyat negara ini.

      Selamatkan negara ini demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. Tanpa Nama4 Februari 2016 8:48 PG..tu dia sekoq lagi pemakan dedak...

    BalasPadam
  9. bila dok kata mnyokong Najib..di kata makan dedak..abih hang tanpa nama 9;34 makan dedak sapa??sama ja hang makan dedak madir ngn si botak tu ..semua balaci sajaaa..yang senang pak menteri..teruskanlah makan dedak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini hak masing2... Jgn marah

      Padam
  10. Tuan. Kita memang tk setuju dgn apa yang berlaku sekarang tapi jangan sampai menghina. Tak elok macam tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apanya yang menghina? Benda tu betul. Camne nak jadi menteri kewangan terbaik jika dikelilingi oleh yang bangang2 belaka?

      Dia yg menghina dirinya sendiri. Jika ada maruah...dah lama letak jawatan sebab tidak layak memerintah

      Padam
  11. Dah sampai masa kita humban umno kelaut...yg tinggal semua yg bodo2..yg cerdik dh kena terajang..dah 57tahun,negara semakin ranap...takkan nk perintah sampai 100 tahun...
    Jom kita humban umno pru 14 nanti...
    Jom.....

    BalasPadam
  12. Hari ni adalah sumbangan yang lebih besar, tandatangan TPPA dan menjadikan Malaysia sebagai jajahan ekonomi kolonial ekonomi Amerika pula.

    TPPA akan memansuhkan cukai kereta import dari Amerika dan Kanada selama 12 tahun, ini akan menyebabkan industri kenderaan tempatan seperti Proton dan Perodua boleh gulung tikar atau berhadapan dengan kerugian yang sangat teruk selama 12 tahun sekurang-kurangya dan negara ini akan dilambakkan dengan kenderaan import dari Amerika dan Kanada, industri automotif tempatan akan terjejas, banyak kilang pembekal bahan komponen untuk Proton dan Perodua akan terjejas, ramai pekerja kilang-kilang berkaitan industri automotif di negara ini terancam untuk hilang kerja.

    TPPA juga akan membolehkan pendatang asing untuk jadi ahli kesatuan sekerja dan menjadi pemimpin kesatuan sekerja, sektor seperti perladangan, pembinaan dan perkilangan antara sektor yang akan dikuasai oleh pendatang asing sebagai ahli kesatuan sekerja dan mejadi ketua kesatuan sekerja tersebut, pendatang asing akan mempunyai pengaruh yang besar dalam sektor pekerjaan industri, perladangan dan pembinaan di negara ini, pekerja tempatan akan terkontang kanting.

    Semoga Najb seronok menjahanamkan negara ini kerana kepentingan peribadi beliau.

    Semoga Najib mendapat pembalasan di atas perbuatan pengkhianatannya ini.

    Selamatkan Malaysia, tumbangkan Najib, pulihkan UMNO dan Barisan Nasional, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  13. humban la UMNO ke laut pastu kita pakat sokong PAN..jadi balaci DAP..masa tu p cari tali ikat kt leher sebijik macam anjng mau ka ????

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO kini dah jadi macam harta peribadi Najib dan kuncuu-kuncu, bebas dipergunakan dan diperlakukan sesuka hati oleh Najib dan kuncu-kuncu.

      Ahli-ahli UMNO pun dah jadi hamba, jadi lembu dicucuk hidung, jadi kerbau yang disebat ke sana ke mari untuk menyokong apa sahaja tindakan Najib tanpa peduli samada betul atau tidak tindakan itu.

      Sama jugalah dengan ahli-ahli dan kepimpinan parti komponen Barisan Nasional, korang pun dah jadi hamba, lembu dicucuk, hidung, kerbau yang disebat ke sana ke mari untuk bela apa sahaja tindakan Najib tanpa pedulikan kesan terhadap Barisan Nasional.

      Teruskan jadi pekakas kepada Najib, teruskan membangsatkan diri ibarat tisu tandas kepada Najib, bila Najib nak guna dia guna, bila dah puas guna dan dah tak diperlukan, akan dibuang ke tong sampah begitu sahaja, biarkan ahli UMNO dan parti komponen Barisan Nasional membangsatkan diri mereka hingga jadi sampah yang dibuang begitu sahaja oleh Najib bila tidak diperlukan.

      Selamatkan negara ini dari kerakuskan Najib dan ketololan ahli-ahli dan pemimpin UMNO dan parti komponen Barisan Nasional. Pertahankan negara ini demi kepentingan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  14. Ahli-ahli UMNO dan ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional, korang ni dah jadi hamba Najib dan alat Najib untuk puaskan nafsu serakah dia dan kuncu-kuncu sahaja ke sekarang ini?

    Ahli-ahli UMNO kini dah jadi tak tahu malu, parti diperkudakan oleh Najib hingga lingkup, tapi ahli-ahli UMNO masih biarkan begitu sahaja, apa dah jadi dengan ahli-ahli UMNO sekarang ni, dah jadi tunggul, dah jadi boneka yang boleh dipergunakan oleh Najib begitu sahaja ke?

    UMNO kini dalam keadaan yang sangat memalukan, ahli-ahli UMNO boleh berdiam diri, membiarkan pemimpin mempergunakan parti secara salah, memporak perandakan parti demi kepentingan peribadi, malahan memperalatkan parti untuk tujuan peribadi.

    UMNO kini bukan lagi United Malay National Organization yang memperjuangkan kepentingan Agama, Bangsa, dan Tanah Air, tetapi kini UMNO dah jadi Untuk Macai Najib Only, ahli-ahli jadi kuda kayu, jadi tunggul, jadi lembu dicucuk hidung, jadi kerbau yang disebat ke sana ke mari untuk menyokong apa sahaja yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuntu tanpa mempedulikan apakah yang dibuat itu benar atau salah, tanpa mempedulikan kesan kepada parti disebabkan oleh segala perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya itu, malahan sudah tidak peduli parti lingkup punah ranah pun, kerana kini ahli-ahli UMNO adalah macai Najib yang dipergunakan untuk sokong segala nafsu serakah Najib dan kuncu-kuncu sahajalah.

    UMNO kini sudah jadi harta peribadi Najib, ahli-ahli UMNO adalah hamba abdi Najib yang akan turut apa sahaja perbuatan Najib tanpa peduli betul atau salah perbuatan itu.

    Teruskan jadi hamba abdi Najib, terukskan jadi tunggul, teruskan jadi lembu dicucuk hidung, teruskan jadi kerbau yang disebat ke sana ke mari untuk kepentingan Najib, jadilah bangsat yang tak ada harga diri yang ibarat tisu tandas untuk Najib, selagi perlu digunakan, bila dah tak mau buang dalam tong sampah sahajalah.

    Kepada ahli UMNO sekalian, nak marah saya pun marahlah, kerana inilah hakikatnya UMNO dan ahli UMNO sekarang ini, hanyalah pekakas kepada Najib sahajalah.

    Komen saya ini adalah terkecuali kepada Gabungan Ketua Cawangan Malaysia dan pemimpin UMNO yang ikhlas serta ahli UMNO yang gigih pertahankan parti dari 'diperkosa' secara rakus oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

    Selamatkan negara ini, demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  15. malunya aku..tak keluar ke berita ni di TV3???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau keluar di berita TV3 suku, maka pekakas Najib di dalam UMNO dan di dalam parti komponen Barisan Nasional akan tepuk tangan sampai merah tangan kerana rasa seronok dengan pemimpin yang menghambakan mereka itu.

      Kepad ahli-ahli UMNO dan pemimpin serta ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional yang sanggup membangsatkan diri menjadi pekakas kepada Najib untuk menjahanamkan negara ini demi kepentingan peribadi dirinya dan kuncu-kuncunya, semoga korang enjoy dengan ini semua, lepas tanda tangan TPPA nanti bawa sepanduk sokong Najib ramai-ramai dan tepuk tangan sampai berdarah tangan korang tu sebagai tanda sokongnya korang terhadap apa sahaja yang dibuat oleh Najib itu.

      Selamatkan negara ini dari petualang, pertahankan negara ini demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  16. Itu pun masih nak hentam Tun Dr Mahathir, zaman Tun dulu Msia sampai digelar Harimau Asia, lepas nie mungkin akan dapat gelaran badut asia

    BalasPadam
  17. Woi Bakar Gila Babi,

    Kecewa sungguh kau Bakaor Boddo dengan Najib dan Ameno..yea..kesian sungguh kat kau nie Bakar Sewel.

    Aku yg bukan ahli ameno, tetap akan pangkoh ameno. Mung kecewa, kecewalah mung, memang mung boddo, anok boddo, otak lembu.

    Kalu doh dok suka tuuh mung nappok semma saloh blaka Bakor Boddo, mung solat lah mintok petunjuk... nie dok ,,, dok merapu citer hok dok sudoh.

    Mung cuma tahu siket ajer citer, mung dok tahu citer sebenor, macam mana mung nok tahu sebab mung nie Bakor Boddo..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kau kata saya gila, bodo, dan segalanya, itu lantak kau sahajalah, kerana kau ni pun saya rasa bukannya penyokong UMNO (United Malay National Organization), kerana penyokong dan ahli UMNO akan kata Ameno macam kau tu, hanya puak pembangkang yang akan cakap macam tu.

      Itulah nak membohong tak kena gaya, sebab tu kantoi.

      Sebenarnya yang gila babi, bodo, dungu, bebal, pandir tu adalah kau, nak membohong kononnya penyokong dan pengundi UMNO, tapi kau sendiri menyerlahkan kau bukan menyokong dan mengundi UMNO pun.

      Kalau apa yang aku cakap ini salah, apahal kau tak ulas mengapakah Najib dibiarkan berleluasa mempergunakan UMNO dan Barisan Nasional untuk kepentingan peribadinya hingga rosak dan punah ranah UMNO dan Barisan Nasional.

      Kau tu yang sememangnya nak UMNO hancur, sebab itulah kau suka Najib pelingkup UMNO, sebab nanti mungkin parti kesayangan kau puak pembangkang tu dapat tumbangkan UMNO dengan membiarkan Najib mempelingkup UMNO semasa di masih berkuasa sekarang ini.

      Tak gitu? Tak payah nak membohonglah, dari segi gaya tulisan pun dah nampak kau tu adalah penyokong pembangkang, Najib tentu syok tengok kau hentam aku, sebab Najib pun macam kau juga, mana pedulikan pasal UMNO, kau nak tumbangkan UMNO dan Barisan Nasional, Najib pula hanya pentingkan dirinya sahaja, parti ni hanya alat untuk dipergunakan bagi menyalahgunakan kedudukan dan membuat apa sahaja untuk kepentingan peribadi dirinya sahajalah, ahli-ahli parti pula adalah pekakas untuk dipergunakan supaya Najib kononnya disokong ramai.

      Selamatkan Malaysia, selamatkan United Malay National Organization, selamatkan Barisan Nasional, demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  18. Zaman Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri dulu, melalui Permodalah Nasional Berhad dapat menguasai syarikat-syarikat negara asing yang menguasai banyak tanah di negara ini seperti Sime Darby dan Guthrie, tapi zaman Najib ni pula buat 1MDB, hutang bertimbun-timbun, berpuluh bilion, wang hutang diseleweng, duit dah habis, maka gadaikan harta negara seperti stesen-stesen janakuasa elektrik yang membekalkan 14% tenaga elektrik di negara ini kepada syarikat milik kerajaan asing, malahan jual 30% kepentingan dalam Bandar Malaysia yang berkeluasan 488 ekar itu.

    Sangat beza antara dua pemimpin jika kita lihat pemimpin hebat seperti Tun Dr. Mahathir yang telah mengambil semula tanah negara ini yang diambil oleh syarikat asing sejak dari zaman penjajah dahulu, tetapi kepimpinan bodoh dan dungu macam Najib pula menggadikan harta negara menjadi hak milik asing pula.

    Syabas Tun Dr. Mahathir, andalah wira negara, walaupun dah bersara, tapi masih hebat pemikiran untuk kepentingan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  19. Universiti umno akan kata kajian dan statistik ini tidak lengkap dan tersasar. Mana mungkin terburuk sedangkan men kewangan dapat derma berbillion dan memulangkan kembali apabila tak diguna. Negara lain mana ada men kewangan begini. Media diarah meletakkan men kewangan di tahap atas sekali.....tapi hanya di malaysia....hehehe.

    BalasPadam
  20. Tinggi Tinggi Si Mata Hari
    Pemakan Dedak Kaki Memaki
    Ahmad Maselan Tak Cukup Inci
    Ahmad Bashah Cukup Makan Dengan SRP

    BalasPadam
  21. Cari tali ikat kat leher ko tu ngok...sbb ko bodoh.
    Yg hancurkan Bank Bumi Putra melayu Umno la ngok,yg jual singpo melayu umno la ngok, yg hancurkan MAS melayu umno la ngok, yang belasah duit zakat duit yapeim melayu umno la ngok, dn byk lg tk cukup masa nk type,yg angkut RM keluar negara melayu umno la ngok,
    Yg gadai pulau batu putih melayu umno ka ngok,
    Yang berkuasa kat negara ni melayu umno la ngok...DAP juga yg disalahkan.
    Ngooookkkk faham tak! Oppsss lupa, dlm umno tinggal yg bodo2 aja....
    Hahahaha haaah

    BalasPadam
  22. Hehehehe aku setuju cadangan ko 12:18 PTG
    Hehehehe

    BalasPadam
  23. United Monkey Nasional Organisation...
    Parti peninggalan penjajah yg masih mengekalkan undang2 lord reid bangsa yahudi...
    Parti yg menjahanamkan bangsa sendiri...konon bela sgt bangsa melayu..tp melayu semakin mundur, jd pemimpin pun jenis yg bodoh2..
    Dh tk boleh nk dipulihkan dah umno ni wahai saudara Abu Bakar...
    Kebencian rakyat kian memuncak dgn gelagat najib bini dn kroni...

    BalasPadam