Sabtu, 27 Februari 2016

Pemimpin Semakin 'Sihat' ~ Rakyat Semakin Meluat..!


Mahu tidak nya..! cuba check berapa ramai pemimpin Bahagian yang membawa jemaah yang terdiri dari Ketua Cawangan, Wanita, Pemuda dan Puteri yang sebok mengerjakan umrah sekarang ni..! Ada pegawai Menteri tu siap bertukar baton bergilir membawa rombongan setiap bulan..!

Bagi Ketua Ketua Bahagian dan wakil wakil rakyat sama ada ADUN atau Ahli Parlimen pula..pakej melancong sekarang memang cukup laris..! Itu sebab ada ajer muka belacan yang baru balik, sedang terbang dan menunggu giliran untuk terbang ke luar negara terutama London dan US..! Perhatikan jadual mereka tentu ada yang syok 'terbang' kerana di sponsor..!

Selain bertujuan untuk 'mengepong' dan 'mengawal' agar terus taat dan menumpahkan kesetiaan..! ianya juga dilihat sebagai satu 'pelaburan' yang sedang giat di jalankan dalam meninjau kerusi panas Timbalan dan Naib Presiden parti..! Bagi puak ni negara nak jahanam bukan soal..! yang penting berjawatan dalam parti walaupun jawatan dalam kerajaan dah hampir hilang..!

Keputusan MT semalam hanya suatu yang rasmi di dalam Akta Pertubuhan hakikatnya Muhyiddin dah pun digantung sejak dari hilang jawatan sebagai TPM dan dihalang dari merasmikan sayap dalam Perhimpunan parti tahun lalu..! Semenjak itu Muhyiddin sudah pun dihalang dari berfungsi sebagai Timbalan..!

Rakyat melihat parti sudah dijadikan hak kepunyaan sesetengah pemimpin..! Parti sudah jadi syarikat Sendirian Berhad..! Ahli parti dilihat sebagai pekerja yang mesti menyokong apa jua yang di lakukan oleh bos 'syarikat' mereka..! Pekerja yang pandai menjilat dan kuat mengampu akan diberikan bonus dan ganjaran sementara yang mengkritik akan digantung dan dibuang kerja..! Itu realiti 'syarikat' ini di gerakkan hari ini..!

Apakah dengan suasana ini parti semakin kuat? kerajaan semakin hebat? Rakyat semakin meluat melihat gelagat musibat kaki sebat@kaki rembat..!

Seorang Ahli Parlimen senior pernah bercerita bahawa penggal ini merupakan penggal terakhir beliau sebagai MP..! Beliau akan memilih pengganti dan akan bekerja memenangkan penggantinya..! MP ni yakin bahawa penggantinya akan menang dengan mendapat majoriti sekitar 5 ribu undi..! 

Dalam PRU13 yang lalu MP ini menang dengan majoriti 10 ribu undi sedangkan dalam PRU12 dan PRU11 sebelumnya beliau mampu menang dengan majoriti lebih 20 hingga 30 ribu undi..! Graf menunjukkan penurunan ketara undi yang diterima olehnya..!

Mengambil cerita ini, bagaimana dengan 58 kawasan Parlimen yang hanya mencatat majoriti yang dimenangi oleh BN hanya sekitar 1000 undi? 

Dengan berusaha keras MP tadi beranggapan akan berjaya  memenangkan penggantinya dengan mendapat separuh majoriti..! Kalau mengikut teori MP tadi maka apakah pula jaminan 58 kerusi yang hanya menang dengan majoriti 1000 undi itu akan jatuh kepada 500 undi ?

Apakah calon yang sama? atau apakah calon baru? itu pun kalau tidak di sabotaj oleh calon lama yang digugurkan nanti? 

Sedangkan PRU13 yang lalu tiada dokumen, tiada 1MDB, SRC, Derma masaalah seperti  pecat, buang, gantung, bubar yang mana dapat  rakyat lihat, dengar dan pegang kini?

Dapatkah dipertahankan kerusi kerusi panas yang kelabu asap diwakili oleh BN kini? yang putih pun menjadi kelabu jangan tanya la dengan kerusi yang sedia hitam..!

Apakah kerja kerja pemimpin parti kini benar benar menyumbang kepada kekuatan parti dan kerajaan BN? 

Atau memang mereka menyumbang..! kerja kerja mereka dan tangan tangan mereka la sebenarnya yang menyumbang kepada kehancuran dan kejatuhan kerajaan dalamPRU14 nanti..! 

Tak gitu??? Nauzubillahiminzaliq..!

Mungkin benar ianya last term kepada MP tadi tapi mungkin juga last term bagi kawasan yang diwakilinya berlambangkan dacing..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. Hensem kacak bergaya..
    Sheikh jho low al maketom
    Benteng islam melayu najis dan cacai

    BalasPadam
  2. Teruk bugis hancurkan umno. Yg kelakar tu baling batu, sembunyi tangan. Dah gantung dan sekat tsmy, boleh lg berlakon konon tak terlibat. Pundeklah bugis. Ko ingat rakyat lupa ke dari cerita awal siapa yg pecat mb trengganu sampai hr ini dah tak terkira berapa ramai jadi mangsa kibat perbuatan ko...bugis. Bila ko mati nnti jgn lupa letak logo 1mdb atas kubur ko.

    BalasPadam
  3. Siapa percaya UMNO masih boleh diselamatkan ?

    BalasPadam
  4. Majoriti ahli UMNO pun pilih untuk membangsatkan diri dan mengharam jadahkan diri kepada Najib, manakalah ahli-ahli parti komponen seperti sudah tidak peduli dan macam dah tak ada dalam Barisan Nasional lagi pun, alamatnya PRU 14 nanti Barisan Nasional jadi pembangkanglah ye.

    Memang saya tak sokkng parti lain selain Barisan Nasional, tetapi apa pilihan yang kita ada sekarang ini? Mengekalkan Najib sebagai Perdana Menteri adalah malapetaka kepada negara dan bencana kepada rakyat.

    Mungkin lepas ni ada pecacai Najib tuduh saya sebagai agen dapigs bagai, tapi fikirlah apa lagi pilihan kita yang ada?

    Walaupun saya tidak suka dengan PAS, tetapi kini PAS adalah satu-satunya alternatif yang ada untuk menumbangkan rejim korup Najib ini.

    Harapnya PAS ubahlah pendekatan ekstrem mereka itu kepada pendekatan yang lebih rasional kerana selama ini PAS hanya sibuk berteori politik sahajalah tanpa melihat keperluan sebagai pentadbir masyarakat berbilang kaum, sebab itulah saya tak suka dengan PAS selama ini jika mereka dapat ubah pendekatan mereka menjadi lebih realistik dengan keadaan di negara ini, insya Allah meteks boleh gantikan UMNO dan Barisan Nasional sebagai kerajaan Malaysia.

    UMNO dan Barisan Nadional jangan salah rakyat jika rakyat tolak korang dan pilih parti lain sebagai kerajaan selepas ini, korang nilailah dan cerminlah diri korang tu terlebih dahulu.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  5. Sedeh baca pernyataan terbuka TSMY selepas dgantung. Nanti ada kurap bugis kata dlm politik ini perkara biasa. Ini sejarah yg tidak akan dilupakan anak cucu cicit kita...pelacur politik yg menghancurkan parti sendiri demi mengaut duit rakyat keakaun sendiri.
    Jgn lupa ya...keturunan anda juga tanggung musibah ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kali ini dia dan kuncu kuncu sekelian dah silap langkah.

      Padam
  6. Begitulah...kuasa uwang jadi penentu..perut ketua bahagian semakin membesar...jgn dicabar kuasa rakyat..yakin dan pasti..mohd najib akn lari keluar negara jika tewas...rasanya tak perlu tunggu pru14...ProOO00ootTt

    BalasPadam
  7. Tiba masanya umno ni kena ajar, ambil kesempatan diatas kepercayaan rakyat, mereka gunakan kuasa yang ada untuk menyamun dan mencuri harta negara dan rakyat.

    Mereka yang berjuang menegak kebenaran disingkirkan dari umno.

    Maka akan tercipta sejarah, umno bakal dikuburkan dan ditalkinkan. Tapi jangan lupa dan rakyat tidak pernah lupa....

    Mereka yang berkuasa hari ini akan tetap diadili dan diseret ke mahkamah seterusnya disumbat kedalam jel.

    Bukan setakat najib dan rosmah, termasuklah juga menteri2 yang bersubahat, punahsihat2 , pencacai mereka!

    BalasPadam
  8. hoi malaun ko pung..pang pung pang yang jadi pm najib jugak. takat undi ko takdak apa punya.. hahaahaaaa.. buat sakit tekakb jer...

    BalasPadam
  9. Abu Bakar ko mmg pandai, aku suka komen ko 9:19
    Oleh itu ko jgn perlekeh kebijaksanaan rakyat untuk memilih parti mana yg sesuai...
    Skrg masanya nk lesing najib dan umno sekali...
    Pengundi dh bosan dgn kerenah menteri2 umno ni...
    So, take note ye abu bakar, tp kalau kk masih nk pulihkan umno jugak lantak ko lah...
    By

    BalasPadam
  10. Bagi akula biar najib perintah sampai PRU 14, bukan apa kalau ganti orang baru nanti umno/BN dapat nafas baru...
    Aku suka klau najib tersungkur sekali dgn parti umno peninggalan penjajah ni,parti kesayangan/talibarut british .
    Sekian

    BalasPadam
  11. Penyamun bugis tu bangang, yang jahat sangat ialah babi betina gemok puaka minang tu,,, iblis boros...
    Penyamun bugis menyamun sebab nk sara babi gemok puaka selera besar..

    BalasPadam
  12. Umno bangsat ni kerjanya menakut nakutkan rakyat, klau tak undi umno kononnya nanti cina perintah,tapi dalam masa yang sama umno juga yg bagi singapura kat cina, umno juga yg bagi gunung genting kat cina, umno juga yg bagi vincent tan jho low dll kaya raya, menteri2 umno ni haram jadah!

    BalasPadam