Rabu, 10 Februari 2016

Siapa Yang Langgan Pelacur Tu..?


Seorang kawan pagi tadi ketika duduk bersarapan di kedai ada menyebut...

'PAC ni buat kerja macam langgan pelacur..! asal keluar air ajer..! lama lama pulak si pelacur menjerit - woii mau bikin anak ka???'

'Agaknya macam itu ler'..sambung kawan tadi..!

Admin - no komen..!

Lebih ramai saksi dipanggil untuk memberi keterangan dalam jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan melambatkan pembentangan laporan mengenai 1MDB di parlimen.
Pengerusi PAC, Datuk Hassan Arifin berkata PAC bercadang membentangkan laporan tersebut pada sidang dewan rakyat akan bermula Mac hingga April ini.
Namun sekiranya ahli PAC bersetuju untuk memanggil lebih ramai saksi, beliau berkata ia terpulang kepada jawatankuasa itu untuk membuat keputusan.
"Tetapi yang pasti, ia boleh melambatkan proses rumusan sekaligus menyebabkan hasrat saya dan PAC untuk membentangkan Laporan PAC berhubung Pengurusan Kawalan Urus Tadbir 1MDB dalam sesi Parlimen akan datang tidak akan tercapai," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Rupanya matlamat mencari keadilan terletak di garis masa dan ramainya saksi..! Habis dulu minta tempoh 6 bulan tu apa cerita? Prosiding Mahkamah di Singapura tu PAC nak buat apa pulak?

Buat bodoh? atau memang sedia bodoh?

Yang jelas rakyat tak bodooo..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. PAC,boleh percayakah laporannya tu......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelik sungguh bila pegawai dari Bank Negara Malaysia tidak dipanggil berhubung USD 1.83 bilion wang yang kononnya dilaburkan oleh 1MDB dengan menipu Bank Negara Malaysia.

      Kini wang USD 1.83 bilion itu tak tau dimanakah duduknya. Lagi satu, 1MDB pernah buat kenyataan bahawa wang USD 1.83 bilion itu dah dipulangkan oleh Petrosaudi berserta keuntungan sebanyak UDS 488juta yang menjadikan jumlah semuanya USD 2.318 bilion, apakah wang itu telah dikembalikan ke Malaysia?

      Jika Hasan 'Cari Makan' Ariffin buat laporan dengan benda tipu dan palsu kerana nak lepaskan Najib, maka apa nilai Hasan 'Cari Makan' Ariffin sebagai Pengerusi PAC?

      Lebih baik tak payah ada PAC kalau macam ini, dan elok buang semua undang-undang negara ini dslam lubang tandas, sebab bila kedaulatan undang-undang diperkosa, keluhuran perlembagaan dirogol, tanggung jawab dan amanah dijual beli seperti pelacur menjual maruah diri, apa perlunya undang-undang, di manakah iman para pegawai yang sanggup bersubahat membela perkara mungkar ini? Apakah iman telah samggup dijual kerana kemaruk dengan habuan yang ditabur hingga sanggup khianat amanah yang sepatutnya dipikul, tapi amanah itu dibuang ke tong sampah ibarat sampah sarap sahaja?

      Apakah pegawai dan pihak yang diamanahkan menjalankan tugas tetapi mengkhianati amanah yang satutnya ditanggung itu punya agama?

      Orang yang punya iman dan agama tidak sanggup untuk bersekongkol dengan perbuatan mungkar, apatah lagi bersubahat secara terang-terangan membela perkara mungkar itu.

      Jika ada yang rasa tulisan saya ini sebagai fitnah, sila nyatakan apakah dan dimanakah yang saya fitnah, kepada yang terasa sangat kerana perasan saya tujukan tulisan saya ini ditujukan kepada dirinya, maka tak payah melenting sangatlah, nilai diri kamu terlebih dahulu, kerana kalau tak buat salah, buat apa nak terasa pula.

      Bangkitlah rakyat Malaysia sekalian, penuhi tanggungjawab kita sebagai rakyat yang setia untuk selamatkan negara ini. Kita perlu pertahan hak kita terhadap negara ini, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  2. Kepada pihak di dalam PAC terutama Pengerusi PAC, apakah anda semua sanggup melacurkan maruah diri dengan bersubahat dan berkomplot dengan pengkhianat negara disebabkan kerana ditabur habuan oleh pengkhianat itu.

    Jika amanah dan tanggungjawab sanggup dijual beli bak pelacur menjual maruah ditepi lorong, apakah nilai diri orang yang seperti itu, hipokrit, jenis manusia khianat, sanggup membangsatkan diri kerana habuan yang ditabur tanpa peduli halal atau haram, buat orang sebegini, kamu masih ada agama lagikah? Di manakah iman kamu jika masih mengaku sebagai manusia yang beragama? Spakah agama yang kamu mengaku menganutnya itu menyuruh membuat perkara mungkar bersubahat dengan penjenayah dan pengkhianat negara?

    Saya tak tuduh sesiapa pun, nilailah diri apakah berlaku jujur dalam siasatan yang dibuat atau khianat terhadap tugas yang diamanahkan, tak payah nak melenting tak tentu hala, sila nilai diri sendiri.

    Kepada ahli UMNO dan parti komponen Barisan Nasional semua yang masih jadi tunggul biarkan parti korang dijadikan harta peribadi individu oleh pengkhianat yang menguadai jawatan penting dalam UMNO dan Barisan Nasional ketika ini, teruskan jafi pekakas dan alat untuk pengkhianat gunakan kedudukan dan jawatan dalam parti umtuk terus menyamun harta negara ini, teruskan menjadi barua suruhan, teruskan menjadi bangsat yang diperkuda sebagai hamba abdi pengkhianat itu.

    Nanti paryi lingkup, Barisan Nasional kalah dalam pilihanraya dan segala kemudahan yang dikecapi selama ini hancur berkecai sekelip mata, baru padan muka korang beramai-ramai.

    Ahli UMNO dan ahli parti komponen Barisan Nasional majoritinya kini tak boleh diharapksn untuk selamatkan negara ini, parti mereka sendiri pun mereka biar hancur sebab mereka kini dah jadi manusia tak guna yang hanylah alat kepada pemimpin keparat yang menyamun harta negara sekarang ini.

    Biarkan golongan bodoh dan pengecut itu diperkudakan, lantaklah mereka itu, tetapi kita yang masih setia kepada negara perlu selamatkan negara ini sebagai memenuhi ganggungjawab sebagai rakyat yabg setia, kita penuhi tanggungjawab kita kepada negara, kita pertahankan hak kita terhadap negara ini, demi perjuangan Agama, Bangsa, dan Tanah Air untuk kelangsungan negara ini dan untuk generasi kita di kemudian hari.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  3. Kenapa PAC nak umumkan pada bulan MAC????

    Jawapannya mudah .... bulan mac adalah bulan PRN Sabah dan Sarawak. Najis milik Najib perlu disucikan bagi membolehkan kempen PRN berjalan lancar.

    Umum sudah mengetahui bahawa PAC pasti akan sucikan najis Najib dan sembur pewangi ke atas najis itu tetapi timingnya mestilah tepat iaitu semasa kempen PRN giat berjalan.

    Selepas itu Hassan cari makan akan dapat upah dedak seperti Apendi AG. Selamat menjamu selera Hassan cari makan ... makanlah dedak tu puas2.

    BalasPadam
  4. Pi mai pi mai tang tu...last2 laporan semuanya ok. Tiada salah laku...yg dua ekor melayu yg menyorok tu sudah jumpa ke? Yg cina sekor tu langsung tarak jumpa...

    BalasPadam
  5. Senyap sudah....! Mana perginya macaii mohd najib nii...? ProOO00ootTt

    BalasPadam