Rabu, 3 Februari 2016

Fitnah Tu..!


Takkan la Pandi dibawah telunjuk..! Pandi penyelamat..! Pandi telah mengambil amanah ketika satu dunia ragu kepada sistem kehakiman negara..! Selain menyelamat.. kan bertanggungjawab namanya tu.!

Pandi juga telah menyucikan pemimpin negara..! secara tak langsung Pandi telah mensucikan keseluruhan negara..! Kan..berjasa namanya tu..!

Sikap berani@hulubalang Pandi takkan boleh dikatakan dibawah telunjuk..! Pasti Pandi diberikan pengiktirafan..! 

Tak ramai anak melayu semacam Pandi..! Pandi perlu dijadikan contoh Agong..! penyelamat dan penyuci pemimpin dan negara..!

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencemuh penjelasan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali yang berkata bahawa wang yang dijumpai di akaun bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan daripada keluarga diraja luar negara.
"Saya fikir peguam negara berada di bawah kawalan subjek siasatan itu, iaitu perdana menteri," katanya yang dipetik akhbar kewangan di United Kingdom, Financial Times.
Akhbar itu juga melaporkan bahawa Mahathir menolak penjelasan Apandi yang disifatkannya sebagai "mengarut" dan berikrar untuk terus mendedahkan perkara salah yang didakwanya dilakukan oleh Najib.
Artikel bertajuk 'Malaysia stifles dissent as public unrest grows' itu diterbitkan hari ini dan merupakan artikel kedua dalam penerbitan akhbar kewangan itu yang memberi tumpuan khusus kepada masalah di Malaysia.
Financial Times pada 27 Januari lalu menerbitkan artikel bertajuk 'The threat Najib poses to Malaysia's reputation' dengan melabelkan 1MDB Najib dan skandal 'derma' itu memberi imej yang buruk terhadap Malaysia.
Bagaimanapun artikel yang disiarkan itu disangkal oleh duta Malaysia ke United Kingdom yang mempersoalkan kebenaran dan kesahihan maklumatnya.
Financial Times adalah akhbar perniagaan asing kedua yang membidas Najib selepas The Wall Street Journal (WSJ) yang membuat laporan susulan dan mendedahkan bukti berhubung tuduhan terhadap Najib yang membabitkan 1MDB dan wang yang beliau akui telah dimasukkan ke dalam akaun peribadinya .
WSJ telah menerbitkan beberapa artikel mengenai perkara itu dan berdiri teguh dengan dakwaan berkenaan meskipun peguam Najib mengugut untuk menyaman mereka.
Sehingga hari ini, belum ada tindakan undang-undang yang diambil ke atas akhbar di Amerika Syarikat itu.
Najib terus menafikan sebarang salah laku.
Fitnah tu..! Fitnah tuuiiiiiiiiiiiiihhhh..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:

  1. Kejap lg Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen a.k.a Pemakan Dedak Tegar akan menunjukkan skil menulis komen komen ala mad maselan/man dahlan/saleh keruak.. huhuhuhuhu!!

    BalasPadam
  2. Pandi ni kalu dalam bahasa Tamil apo dio he??cer Tanya kat kengkawan india

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandi pohdahhh..Pandi oink oink....

      Padam
  3. Selepas segala maki hamun dan tuduhan dilemparkan, pemakan dedak najib akan berkata...

    "Saya tulis jika dan kalau jer...."

    Penyakit mental tahap kronik terlampau pencacai2 najib ni.

    BalasPadam
  4. Bagus juga...jika setiap kali Tun kena maki hamun, cacian oleh pencacai najib ni, kerana setiap kali itulah rakyat pandang Tun lebih tinggi, lebih hormat kerana rakyat melihat Tun dianaiya oleh najib dan pencacainya.

    Manakala najib pula akan terus dipandang serong oleh rakyat kerana terus menerus menghina Tun

    Begitu juga dengan Mukhriz.

    Apakah kesannya?

    Rakyat sudahpun menyimpan niat untuk menumbangkan najib pada PRU dan umno yang bakal terkubur dan ditalkinkan.

    Teruskan dengan usaha lebih gigih pencacai ternakan najib!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takut dgn bayangan TDM...

      Padam
    2. bagus juga depa maki najib dan terus fitnah dia..
      derma dunia dapat derma akhirat pun dapat..

      Alhamdulillah..

      Padam
    3. Tanpa Nama3 Februari 2016 2:13 PTG, Najib yang menyebabkan orang maki hamun dia tu lagilah berdosa, kerana di akhirat bila ditanya pasal apa cakap kasar marah-marah pada Najib, maka dijawab sebab Najib mengaianaya rakyat, mengkhianati negara, merosakkan ekonomi, menyusahkan rakyat, maka kerana geram maka marahlah pada Najib, maka Najib adalah punca segala semua ini, maka Najib akan tanggung dosa orang yang marah terhadapnya itu juga.

      Di zaman Saidina Umar dahulu, ada seorang bapa mengadu kepada Saidina Umar bahawa perangai anaknya sangat buruk, maka dibawa anak orang yang mengadu itu tadi ke hadapan Saidina Umar dan orang yang mengadu itu tadi pun ada sama di sana. Maka ditanya oleh Saidina Umar kepada anak tadi, mengapakah dia bersikap dan berperangai buruk dan jelek? Maka dijawabnya oleh anak itu bahawa bapanya memilih perempuan yang tak bagus menjadi isteri, maka lahirlah dia dengan pendidikan yang tak betul, lepas tu diberikan dengan nama yang buruk, yang bermaksud kelawar, sebab itulah dia jadi sebegitu rupa. Maka Saidina Umar menyatakan kepada orang yang mengadu tadi bahawa orang yang mengadu itu tadi patut salahkan dirinya sendiri kerana tidak cermat memilih ibu kepada anaknya, malahan tidak memberikan pendidikan yang betul kepada anaknya, malahan memberi nama yang buruk kepada anaknya pula. Orang yang mengadu itu tadi pun insaf di atas segala kesilapan yang telah dilakukan hingga terjadinya perkara yang sedmeikian.

      Dalam isu Najib, apakah Najib sedar dan insaf bahawa perangai jahatnya itu menyebabkan kerosakkan kepada negara ini, menyebabkan kesusahan kepada rakyat, dan menyebabkan kerosakkan kepada ekonomi negara ini, apakah Najib tidak sedar bahawa dia adalah punca orang menjadi marah dan bercakap kasar terhadap perbuatannya itu?

      Sebab itu, punca kepada masalah adalah petualang utama, yang lain tu disebabkan rasa marah, tak puas hati disebabkan perbuatan petualang itu.

      Kini puak-puak belaan Najib dah mula menjual agama, elok nasihatkan Najib tu supaya berhentilah buat jahat, supaya orang tak marah dan cakap bukan-bukan hanya disebabkan perangai jahat Najib itu.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. arrrr? apaaa diaaa abu kabar fitnah??? ooooo sorry aku xdgr la.. aku mmg tak baca pon.. xpe2.. ko nak merepek silakan.. aku paham... kekecewaan yg tk boleh dibendung..

      esok mukeris akan masuk PAS kot?

      hang join sama kot?

      Padam
    5. 6.57,

      Mukhriz join PAS lagi parah united mohd najib organisation oooi.

      Bertambah baik jika perkasa, isma dan lain2 parti melayu, bumiputra turut sama bergabung!

      Asalkan tidak bersimpati dan bersekutu dengan DAP dan juga parti united mohd najib organisation u.m.n.o.

      Terimakasih chai, beri ilham!

      Padam
  5. Dari awal lagi Apandi Ali memang tak layak untuk meneliti dan mengambil apa-apa bahagian dalam kes siasatan melibaktan isu RM 2.6 bilion dan RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib itu kerana telah berlaku konflik kepentingan di mana Apandi dilantik oleh Najib menjadi Peguam Negara dan Apandi sebagai Peguam Negara yang membuat keputusan mengenai kes suspek jenayah iaitu Najib yang melantik beliau menjadi Peguam Negara sebelum itu, ini adalah prejudis terhadap integriti kes berkenaan.

    Maka selayaknya, suatu badan bebas yang dibentuk oleh parlimen yang meneliti kes itu untuk mengelakkan sebarang prejudis, serta salah guna kuasa atau apa-apa penyelewengan yang disebabkan konflik kepentingan diri dan pihak yang berkaitan dengan kes tersebut.

    Saya menyokong penuh tindakan Datuk Zaid Ibrahim yang mengemukakan petisyen atau saman di mahkamah mengenai isu ini dan berharap pihak mahkamah melihat secara jelas dan jujur mengenai keputusan yang dibuat oleh Apandi Ali itu sedangkan dia dilantik oleh Najib yang merupakah suspek utama dalam kes yang diteliti oleh Apandi sebagai Peguam Negara itu.

    Sangat merapu dan sangat memalukan bila suspek kes jenayah melantik orang untuk meneliti kes jenayah yang disyaki di lakukan beliau, kerana sudah tentu, orang yang dilantik untuk meneliti kes itu berada dalam kawalan suspek yang melantik itu, ini adalah suatu yang memalukan bagi undang-undang Malaysia di mana Rukunegara telah dicabuli, prinsip Rukunegara iaitu Kedaulatan Undang-Undang telah dipersenda, suspek kes jenayah melantik orang yang meneliti kes jenayah beliau, sudah tentu berlaku konflik kepentingan dalam penelitian kes jenayah tersebut samada perlu dibawa ke mahkamah atau tidak, kerana yang meneliti itu sudah tentu di dalam kawalan suspek yang melantik dirinya.

    Semoga pihak mahkamah bersikap jujur dan adil sesuai dengan taraf jawatan sebagai hakim, jangan jatuhkan maruah diri lebih rendah dari pelacur, kerana pelacur pun dia berbuat sesuai dengan taraf dirinya, jika hakim yang diamanahkan untuk bersikap jujur, tapi khianat terhadap amanah kerana ditabur habuan, maka kedudukannya adalah lebih rendah dari pelacur di lorong-lorong gelap itu.

    Bersikap jujurlah demi kepentingan negara dan rakyat, demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  6. Segala kesalahan diatas kegagalan menjatuhkan najib barus diletakkan keatas bloger2 pemakan dedak expired.taktik mengepam fitnah yg bertalu talu ke alam maya membuat pelayar media sosial semakin terbuka minda didalam memproses maklumat..iklas dari abubakat aabbtt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama3 Februari 2016 2:04 PTG, cuba ulas, seorang suspek kes jenayah melantik Peguam Negara untuk meneliti hasil sisatan oleh pihak berkuasa terhadap suspek jenayah tersebut, apakah Peguam Negara yang dilantik oleh suspek jenayah tersebut akan mengheret suspek jenayah tersebut di mahkamah walaupun pun terdapat bukti prima facie ke atas kes tersebut? Apatah lagi selepas Peguam Negara itu ditambah lagi habuan dengan diberi jawatan Ahli Lembaga Pengarah Tabung Haji pula.

      Sila ulas mengenai perkara ini. Tak payahlah nak merapu meraban tak tentu hala.

      Kalau ini pun kau tak reti nak ulas, tak payah nak berhujahlah, malahan berenti sahajalah jadi cybertrooper Untuk Macai Najib Only tu, tak reti nak berhujah, sibuk merapu ke lain pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. betul bro..
      cer tgk gaya tulisan dan posting jilat sesama sendiri..

      mereka hilang arah dah bro.. yg jatuh bukan Najib..tp Mukriz tergolek di tangan UMNO Kedah..

      nak kata 19 ADUN di beli ka?

      tunjukla bukti duit ka tanah ka apa benda ka..

      kalau xdk jgn menyalak mcm org gila..

      itu lah balasan nk jatuhkan org..sgt2.. akhirnya mereka yg jatuh.


      di pam fitnah mcm ambil pisua cincang daging.. tikam dan tikam dan tikam tanpa belas kasihan

      tp depa lupa Allah ADA...

      ni balasan ALLAH..

      Najib tak berdaya la nk beli ramai manusia dengan istana2 sekali.. sbb najin nak beli cincin pun kantoi.. kan..kan kan Najib bodoh korang ckp..so nk cerdik kt mana utk buat design konspirasi ni...

      kan..kan..

      Padam
    3. Tanpa Nama3 Februari 2016 2:17 PTG, apa salah Datuk Seri Mukhriz hingga beliau diainaya sedemikian rupa?

      Ada Datuk Seri Mukhriz terima wang RM 2.6 bilion dari mana-mana Arab yang derma kepada UMNO Kedah dan masukan wang itu ke dalam akaun peribadinya serta berbelanja sesuka hati wang itu?

      Ada Datuk Seri Mukhriz buat sebuah syarikat milik kerajaan Negeri Kedah yang baharu dan membuat hutang sampai RM 42 bilion, lepas tu pelingkupkan wang hutang itu sesuka hati sampai syarikat itu tenat keadaan kewangannya dan menjualkan harta negeri serta aset strategik negeri untuk bail-out segala wang hutang yang dijoli sesuka hati itu?

      Adakah Datuk Seri Mukhriz ambil wang sebuah anak syarikat kerajaan negeri sebanyak RM 42 juta lepas tu kata tak tahu pun wang itu dari anak syarikat kerajaan negeri untuk lepaskan diri dari pendakwaan?

      Tak ada pun perkara yang saya sebutkan diatas dibuat oleh Datuk Seri Mukhriz, sebab yang buat perkara macam tu adalah Najib yang menyalahgunakan jawatan, kedudukan, pangkat untuk kepentingan diri hingga merosakkan undang-undang dan melingkupkan kepercayaan rakyat terhadap agensi penguatkuasaan yang diperbuat oleh Najib seperti harta persendiriannya sendiri.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  7. blogger cai mamakmadey dh gelabah oiii

    bayaq mahai2 tp failed .. mukeris dh tergolek

    mungkin esok lusa kena pecat..

    so gelabah bolgger cai lendir dedak basi ni.. mereka tak tentu arah lg dah posting...

    nmpk jelas gelabah..

    cara prsentation fitnah pun nampak kalut dh.. meloyakan..


    kasihan.. cia dedak mamakdey..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasal apa tak jawab isu yang saya tanya mengenai konflik kepentingan Apandi Ali yang dilantik jadi Peguam Negara untuk meneliti hasil kajian dan siasatan terhadap kes Najib yang merupakan suspek utama kes tersebut?

      Dalam isu Datuk Seri Mukhriz, sudah jelas beliau diainaya, beliau tak ada buat salah apa, tapi beliau diganggu dan dipaksa letak jawatan kerana ketamakkan Bashah Boboi dan kuncu-kuncu serta dendam Najib terhadap Tun Dr. Mahathir, itu sahaja.

      Dalam isu ini, pergolakan di Kedah itu tak akan berlaku jika Najib dan Bashah Boboi serta kuncu tak buat taik dengan tak pasal-pasal tuduh Datuk Seri Mukhriz tak reti nak tarik pelaburan sedangkan berbilion pelaburan dari luar negara dalam tahun ini sahaja termasuk RM 4.7 bilion pelaburan oleh syarikat semikonduktor dari Jerman iaitu OSRAM.

      Tak tahulah apa akan jadi dengan pelaburan-pelaburan itu, apakah mungkin pihak pelabur pun takut dengan gaya Najib dan Bashah Boboi yang bersikap seperti kuku besar dan macam komunis ini, silap haribulan pelaburan yang dirancang nak dibuat pun mungkin ditarik balik.

      Puak yang gelagah adalah pecacai tukang jawab Najib, komen merapu tak tentu hala tulis yang bukan-bukan tapi tak reti nak jawab isu, gelabah sampai jadi merapu tak tentu hala.

      Bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Aaaarr? apa?? apa aku xdgr laaa Abu Kabar Fitnah??
      aaarr? ooo bengap.. ya2 aku tau kau memang bengap Abu Kabar..

      Padam
    3. 6.54,

      Nak tolong chai ni...betul atau fitnah mukhriz bawa masuk pelaburan 4.7 billion, Billion tu!

      Najib pulak songlap billion2 betul atau fitnah?

      Kalau fitnah...sila balas balik dengan fakta. Chai fakta atau fitnah mukhriz bawa masuk pelaburan berjumlah billion2 tu?

      Jadik betul kah najib songlap billion2 sampai menyusahkan, menganaiya dan menzalimi seluruh rakyat malaysia.

      Chai tak boleh jawab ker?

      Ohhh tu pasal beri pelbagai gelaran kepada hero kami ni?

      Padam
    4. Lagi soalan keselamatan google.... kuki. Nek tempoyak tolong jawab apa itu kuki boleh tak?

      Padam
  8. Hehehe perasan le macai ajib tu...ko ingat bila rakyat maki ajib, pahala ajib dtg mencurah2???
    Hehehe macai bodoh macam ko nilah yg najib suka.... kalau satu hari 100 orang maki,mmg melekat lah suwei tu...
    Klau berjuta orang maki bayangkan lah...silap haribulan ajib dn amah jln tk pakai kaki, tp pakai tangan...
    Kuikuikui

    BalasPadam
    Balasan
    1. kasihan kau ber Aqidah berbeza dari Muslim yang kenal Tuhan.
      inilah rupa sebenar mereka2 yang anti Islam merupakan golongan yg benci sgt Najib.. jadi kita tak susah hati..org2 yg benci najib ini org yg bukan dr kalangan org2 beriman

      Org beriman akan ikut lunas hukum. Marah macam mana pun Najib tetap pemimpin Ulul Amri.

      Org Islam beriman yakin kata2 maki nista akan memberikan pahala kepada org yg mengata umpat tersebut dengan syarat dia tak balas dan sabar.

      So faham lah golongan man ayg menentang dan membenci Najib.. mereka sama shj taraf seperti Lim Guan Eng.

      tkpa kami yakin Allah SWT akan gandakan pahala buat Najib. dn semoga keburukan dan musibah itu kembali pd org2 yg memaki hamun..

      Padam
    2. 6.53

      "inilah rupa sebenar mereka2 yang anti Islam merupakan golongan yg benci sgt Najib"

      Memang betul dan benar kami benci najib, anti islam pula adalah rekaan pencacai najib...pencacai dah skor 1 mata di mahkamah akhirat.

      "org2 yg benci najib ini org yg bukan dr kalangan org2 beriman"

      Siapa kamu wahai pencacai nak tentu siapa beriman?...pencacai dah skor 1 lagi mata di mahkamah akhirat.

      "Marah macam mana pun Najib tetap pemimpin Ulul Amri."

      Kenapa tidak terangkan sifat ulul amri sebenarnya? Najib suruh masuk kandang buaya nak terjun
      sekalikah?..pencacai dah tambah skor 1 lagi mata di mahkamah akhirat.


      "Org Islam beriman yakin kata2 maki nista akan memberikan pahala kepada org yg mengata umpat tersebut dengan syarat dia tak balas dan sabar."

      Kih kih kih pencacai oh pencacai...

      "So faham lah golongan man ayg menentang dan membenci Najib.. mereka sama shj taraf seperti Lim Guan Eng."

      Kih kih kih kih syahdu plak baca yang ni, kalau ada muzik lebih sayu baca ni...tak pasal2 kena cop sama taraf dengan guan eng....tak per chai, tambah satu lagi markah skor di mahkamah agung akhirat.

      "tkpa kami yakin Allah SWT akan gandakan pahala buat Najib. dn semoga keburukan dan musibah itu kembali pd org2 yg memaki hamun.."

      Takper juga la chai, kita gandakan setiap hasil tulisan chai ni dengan pembaca yang boleh menilai mana yang baik dan buruk....juga di mahkamah agung akhirat nanti.

      Padam
  9. Kasihan Abu Kabar Fitnah.. merepek2 apa ntah.. semua posting dia tibai..
    xde sape lah nak baca tulisan senget ko tu.. gerun tgk gaya pesakit mental luah perasaan..

    sabar je doa semoga Tuhan lindungi!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.55

      "Abu Kabar Fitnah."

      Kenapa chai beri pelbagai gelaran?

      Dah takder maki hamun?, "cacian"?, "fitnah"?, "azab neraka"?, "tak masuk syurga"? Oh ayat sentap dah takder?

      ketawa dibuatnya baca tulisan chai sekor ni, lagi sekor nek tempoyak, dua dua sakit mental tahap kronik dan terlampau.

      Padam