Ahad, 7 Februari 2016

Meroyan Rupanya..!


Patut la marah betul..! sepatutnya bersyukur dan berterima kasih..! Tapi macam tak ajer kan???

Sebelum tu jadi ADUN dan Menteri Sabah, tak berapa puah hati..! Dah dapat merasa jadi CM tapi cuma 2 tahun...itu yang tak puas hati..! Lepas tu jadi MP sebagai Backbencher pun tak puas hati..! Balik Sabah jadi Speaker pun sama tak puas hati..!

Sekarang jadi Menteri..! Baru puashati bah..!

Datuk Seri Musa Aman akan melangkah ke tahun ke-13 memegang jawatan ketua menteri (KM) Sabah bulan depan dan menteri persekutuan Datuk Seri Salleh Said Keruak percaya ia adalah sistem yang lebih baik bagi negeri itu berbanding dengan sistem penggiliran jawatan KM seperti sebelumnya.
Sebelum Musa memegang jawatan tersebut pada 2003, jawatan KM Sabah disandang secara bergilir-gilir untuk tempoh dua tahun antara masyarakat bumiputera Islam, bumiputera Kristian dan masyarakat Cina.
Salleh yang menjadi KM Sabah dari tahun 1994 hingga 1996 berkata, tempoh dua tahun itu tidak cukup untuk membawa perubahan yang ketara.
Beliau berkata adalah perkara biasa di kebanyakan negara di mana ketua kerajaan dibenarkan berkhidmat selama sekurang-kurangnya dua penggal, iaitu kira-kira empat hingga lima tahun setiap satu penggal.
Menurutnya, satu penggal diperlukan untuk merancang dan satu penggal lagi untuk melihat hasil perancangan kerana masa diperlukan untuk perancangan itu membawa hasil.
Oleh itu, dalam temubual emel dengan Malaysiakini, Salleh berkata, sistem yang ada sekarang lebih baik kerana tempoh dua tahun tidak cukup.
Tak payah susah payah..! type depan monitor komputer, belasah musuh bos, jilat dan ampu lebih kurang..! jadi Menteri..!
Itu sebab apa yang berlaku di RTM macam tak ambil kisah?


Agak agak reti kerja ke tidak?
Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Detected heat and temperature arises at a rate faster than normal, reported to have affected the Lap-Dog Vessel's 'listening devices', $$K - roger and out!

    BalasPadam
  2. Tk minat la...cerita musa aman, cerita najib imdb best...penuh suspen

    BalasPadam
  3. Berdasarkan maklumat terkini, wang RM 2.6 bilion tu bukannya dari keluarga diraja arab saudi, tapi dari nawaf obied, adik kepada tarik obeid, bos petrosaudi, patutlah apandi balaci najib sampai jadi gelabah tak tentu hala nak penjarakan orang yang bongkar rahsia penyelewengan dan pecah amanah pula sekarang ini.

    Najib dan kuncu dah makin gelabah, sampai sanggup cabul hak asasi manusia serta sanggup memperkosa undang-undang kerana nak membela kegiatan jenayah pihak-pihak tertentu seperti najib ini.

    Tapi najib dan kuncu-kuncu bolehlah ugut itu dan ini, tapi mereka takkan mampu hentikan rakyat daripada terus berjuang untuk pertahankan kebenaran.

    Najib bukannya tuhan, kita rakyat sekalian tak prlu takut dengan najib ini, sampai bila nak biarkan najib berbertindak sesuka hatinya hingga harta negara pun nak dijadikan harta peribadinya, harta negara ini hak rakyat, harta kita semua, kita perlu halang najib terus menjahanamkan harta negara yang merupakan hak kita!

    Pertahankan hak kita sebagai rakyat, pertahankan walaupun kita perlu membanjiri jalanraya jika semua saluran sudah disekat untuk pertahankan hak kita semua.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  4. Najib tu org no 2 yg aku benci, no satu aku benci rosemah...
    Mmg dua ekor mahkluk tu kena nyahkn cpt dari putrajaya...
    Satu hari sok depa nk kluar negara pun takut...
    Takut kena keboooommmm....

    BalasPadam
  5. mat ni kerja bukankemanapun..cakap ja pandai...bab2 kipas dan ampu no1

    BalasPadam
  6. Mamat ni kaki bodek tegar..memyampah betul aku tengok...orang macam ni lah Najib suka..

    BalasPadam