Selasa, 30 Ogos 2016

Beza Buta Mata & Buta Mata Hati Perut..!


Lobang dah pecah..! mana boleh tutup..!

YABHG TUN DR MAHATHIR MOHAMAD TIDAK PERNAH MENIPU DI DALAM PERJUANGANYA !!
Kalau nak bodek Lanun Bugis Najib Tun Razak ni pun berpada-padalah!! Inilah masalah dengan pemimpin UMNO kaki bodek minda lemah dan otak udang!!
Saya ingin ingatkan Musa Aman kalau Najib benar-benar dengar rintihan suara rakyat; nasihatlah dia berhenti di atas segala kemungkaran yang Lanun Bugis ini telah lakukan sehingga hampir RM28 bilion wang syarikat 1MDB hilang tak tahu ke mana pergi!!
Kalau Lanun Bugis Najib Tun Razak tak mahu letak jawatan pun sekurang-kurangnya UMNO Sabah kena nasihati beliau bercuti sehingga kes-kes siasatan mengenai penyelewengan dana syarikat 1MDB selesai disiasat!!
Ketua Polis Negara yang haprak kata siasatan kes skandal 1MDB belum selesai disiasat!!
PDRM kena tunggu arahan kabinet terlebih dahulu!! Apa punya haprak Ketua Polis Negara ni?! *PDRM nak siasat kena tunggu dan terima arahan dari kabinet ka?!* Sungguh pelik dasar PDRM masakini!!
Saya ingat selama ini PDRM bebas bertindak serta menyiasat secara telus, adil, saksama serta professional!! Tetapi malangnya PDRM tertakluk di bawah nasihat kabinet!!
Begitu juga dengan Peguam Negara yang haprak!! Siasatan PDRM belum selesai; saya dah ditangkap di bawah Akta SOSMA dan dipenjarakan selama hampir 2 bulan!! Najib Tun Razak dan skandal 1MDB tiada kes kononnya!!
YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad bukan gila!! Beliau tidak pernah menipu di dalam perjuangannya untuk menegakkan kebenaran!!
*Dana kekayaan negara dirompak serta dicuri oleh kroni-kroni Lanun Bugis Najib Tun Razak!!*
Bukti-bukti di dalam negara serta di luar negara telah menunjukkan ada bukti sahih mengenai penyelewengan dana 1MDB berjumlah puluhan bilion mempunyai kaitan terus-menerus dengan Lanun Bugis Najib Tun Razak!!
Lihat laporan pejabat peguam negara Amerika Syarikat, Switzerland, Luxembourgh, United Kingdom, Singapura dan Hong Kong!! 
Ketua Menteri Sabah dan UMNO Sabah ni mungkin buta mata dan buta hati!!
*Tindakan YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad hanyalah untuk selamatkan Malaysia!! Beliau adalah tokoh negarawan yang tiada agenda kepentingan diri pada usia 91 tahun ni!!*
Kalau Musa Aman yang bangang buta mata serta buta hati ini kata Lanun Bugis Najib Tun Razak dengar nasihat serta pandangan rakyat; suruh beliau bercuti dari jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO sehingga satu siasatan bebas selesai!!
Tambahan pula, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut mendedahkan baru-baru ini bahawa dalam akaun peribadi Lanun Bugis Najib Tun Razak ada RM1 bilion sepertimana yang ditunjuk oleh bekas peguam negara tan sri ghani patail!!
*Lanun Bugis Najib Tun Razak apa tunggu lagi?! Letak jawatan atau bercutilah dahulu secara kadar segera untuk membuktikan beliau prihatin pada pandangan rakyat!!*
DATO SERI KHAIRUDDIN ABU HASSAN
29 Aug 2016

Kertas takkan mampu membungkus api..!
Rakyat tak bodoh bro..!

Penjilat sahaja yang buta hati perut..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

83 ulasan:

  1. RAKYAT TAK BODOH!

    YANG SELALU MELEPAK KAT SINI DAN KENA PENGARUH PUTERA BLOGGER NI SAJA YANG JADI BODOH!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat tak bodoh tu betul chai,

      pencacai najib makan dedak haram pastu sumbat anak bini dapat keturununan korup (nauzubillah) sebenarnya, dan hasilnya kacukan keldai dan lembu menjadi kelembu.

      Padam
    2. Bersekongkol dgn dapigs x haram ke, agenda dapigs yg akan musnahkn apa jua berkaitan Islam, Melayu dan Bumiputra di bumi tercinta ini.
      Buta mata, buta hati juga buta kayu

      Padam
    3. UMNO x sempurna pun, tpi bergandingan dgn dapigs amat merbahaya, pi google , cari ucapan bekas orang kanan lim gone end, Mohd Razali. Agenda dapigs yg sungguh buuuusuk.

      Padam
    4. 1.25 najib dah isytiharkan DAP haram ke?

      Padam
    5. 1.36 Se bahaya DAP tak der wang berbilluon masuk akaun peribadi najib, lge ada billion? Lks ada billion masuk akaun peribadi?

      Padam
    6. Rasuah tidak bermakna wang semata mata. Tidak bermakna ada wang baru ada rasuah. Nampaknya kefanatikan kamu terhadap Dap membuatkan kamu jadi dungu dan buta. Tidak?

      Padam
    7. Bungalow x de swimming fool pe citer, tanah jln manggis utk buat rumah rakyat dijual kpd orang kaya???????
      Dh check acc dia ke x de msuk billion ke acc dia?????
      C.A.T konon, kucing kurap adalh!!!!!!!!
      Yg BAHAYA tentang dapigs ialh AGENDA DAPigs

      Padam
    8. X payah tunggu DS Najib haram kn. Dlm Islam HARAM bersekongkol dgn dapigs. Pi google tgok AGENDA dapigs, tnya yg arif tentang hukum hakam Islam, pasti jawapan nya HARAM bersekongkol dgn dapigs.

      Padam
    9. 2.22 setuju! Pastikan ketua penyamun no 1 negara ditangkap, menjadi contoh terbaik kepada rakyat negara ini bahawa rasuah tidak mengenal pangkat dan kuasa.

      Padam
    10. 2.32 bukankah lge sudah didakwa? Najib bila lagi?

      Padam
    11. 2.43 agenda parti mewakili ideologi & KEPENTINGAN masyarakat, lagi skali, bila dan siapa haramkan DAP?

      Padam
    12. Sdh google ucapan bekas orang kanan lim gone end tentang AGENDA dapigs?
      Agenda dapigs sngt bertentangan dgn Islam, apa2 agenda yg bertentangan dgn Syariat Islam, HARAM orang Islam bersekongkol dgn nya.

      Padam
    13. 3:12

      setuju! dan bila rasuah tak kenal pangkat makanya tak ujudlah parti bunga yang kononnya nak hapus rasuah itu.

      Padam
    14. 3:40

      Pas dah kena dan ca alif but, PKR dah kena tapi masih boleh bertahan, Parti Cap Bunga baru nak test, biarkan, biarkan

      Padam
    15. 3.41 wujudnya parti bersatu adalah untuk membenteras rasuah salahgunakuasa dan penyelewengan yg sedang berleluasa dan bermaharajalela di dakam parti umno

      Padam
    16. 3.44 ini komen sampah

      Padam
    17. spin lagi jing jibo... bersekongkol dgn penyangak wang negara bersekongkol dgn org munapik.. itulah pujaan dan dokongan jing jibo... pujaan dia pahlawan kepit kaki kelepet.goldman sach tu kasi cerita jing.. jibo jemput dari mana..

      Padam
    18. Jika DS Najib bersalah dan terlepas di mahkamah dunia, ingat mahkamah Akhirat menanti. Setiap dari kita x kn terlepas dari Mahkamah AKHIRAT, olih itu jgn sesuka hati menghukum seblum didapati bersalah (innocent until proven guilty).

      Padam
  2. Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mempersoalkan tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad (Tun M) yang sehingga kini mendiamkan diri tanpa sebarang penjelasan berhubung apa yang disiarkan di dalam buku Awakening: The Abdullah Badawi Years in Malaysia.

    Beliau yang dihubungi memberitahu ada beberapa persoalan yang perlu dijelaskan oleh Tun M terutamanya soal negara yang akan bankrap jika bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) ditadbir mengikut cara Tun M.

    “Pak Lah dalam buku tersebut tidak menafikan bahawa negara ini akan bankrap jika beliau mengikut cara pentadbiran Tun M yang suka berbelanja sedangkan defisit negara kian meningkat.

    “Perkara ini perlu dijelaskan oleh Tun M, rakyat ingin mengetahui kebenaran dan kalau sebelum ini Tun M selalu bersuara dalam segenap isu kenapa dakwaan dalam buku tersebut beliau berdiam diri,” ujarnya kepada Harakahdaily.

    Katanya lagi, isu krisis ekonomi di negara ini adalah berpunca dari zaman pentadbiran Tun M lagi, tohmahan yang dilemparkan kepada Pakatan Rakyat berhubung dengan janji memansuhkan bayaran tol ataupun mengurangkan harga minyak menyebabkan negara bankrap adalah tidak benar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib juga berbelanja seperti Brim tapi rakyat merasa. Made juga berbelanja contohnya untuk KLCC tapi rakyat dapat tengok.

      Padam
    2. dapat brim, ada rasa.
      habis brim nak rasa apa? taik?

      ada klcc, dapat tengok, dapat krja! itu yg penting, ada krja, ada makan.

      habis brim, makan taik.......klau dah lanun tu, lanun la.

      -anti jub-

      Padam
  3. Maka ketahuilah bahawa permulaan kemunduran Malaysia bermula dari masa Pak Lah menerajui (mene-raja-i) Malaysia dengan menantu kesayangannya. Dari situlah bermulanya Malaysia menjunam dalam hal ekonomi dan lain lagi. Pak Lah tulis buku? Baik tidur jer lah...Jadi Pak Lah, after you have started destroying the country, just shut-the-f*ck-up.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tunjuklah carta dan graf bagi mengesahkan dakwaan kamu. Kalau takat fitnah siapa saja boleh buat bro.

      Padam
    2. 1.43 apa carta dan graf diperlukan, zaman pak lah bermulanya ekonomi negara jatuh merundum

      Padam
    3. Ekonomi adalah angka. Kalau tak ada angka bagaimana nak tahu kedudukan sebenar? Takat tuduhan kosong, pembangang je yang percaya.

      Padam
    4. 2.16 telah terbukti pemerintahan pak lah bermulanya ekonomi negara runtuh, najib nembawa negara kepada kedudukan lebih rendah di mata masyarakat dunia iaitu, ekonomi taraf negara miskin, filipina dan indinesia lebih baik pencapaian ekonomi, najib juga mencipta sejarah sebagai penyamun dan perompak nombor satu negara.

      Padam
    5. ketika Petronas menyumbang 20% ekonomi negara, rakyat tak merasa Brim pun tapi ketika sumbangan Petronas berada di tahap terendah anehnya rakyat mendapat Brim. tidakkah itu menampakkan betapa anehnya Protun?

      Padam
    6. Jangan lupa hutang negara bermula dari zaman tun m itu, tun m bawa anwar masuk dengan menambah bebah pada negara tak tahu ekonomi, dizaman Pak lah tak boleh menbuat projet besar sebab hutang ditanggungnya zaman tun m menbebah pentakbiran Pak lah itu, kalau orang tak tahu ekonomi boleh bercakap, banyak projet mega terpaksa dihentikan atau terpaksa menbanyar rugi disebab hutang dibawa emasa pentakbiran tun m ITU.
      Cuba berfikir kenapa kita terpaksa henti projek mega dan terpaksa menbanyar ganti rugi pada zaman Pak lah sebabnya hutang dibawa tun m bawah interest tinggil pada negara duit meningkat akuaun negara. Najib terpaksa pikul beban dibawa oleh tun m ITU

      Padam
    7. 4.22 chai, kiraan mudah;

      1.tun mentadbir 22 tahun hutang negara sekadar 100 billion.

      2.pak lah memerintah 6 tahun hutang negara berjumlah 300 billion

      3.rejim najib memerintah 7 tahun hutang negara 680 billion!!!!

      Kesimpulannya jika najib berkuasa 1 tahun lagi, tidak menghairankan hutang negara berjumlah 1 TRILLION!!!

      insaflah pencacai sekalian

      Padam
    8. bangang 2.16....ni macam bijak, tapi otak kat bontot! ekonomi=angka?

      ekonomi tu, ko balik rumah, atas meja ko ada nasi nak makan. pagi esok, anak ko pg sekolah, bini ko pegi pasar, ko pegi krja.

      angka tak letak nasi atas meja ko, tak hantar anak ko pegi sekolah.

      itu ekonomi yang pak mat kat kampung tau, a seng kat kopi tiam tau, gopal bawak lori tau.

      kalau angka, berapa yang ko nak? any dick, tom and harry boleh taruk, bole manipulate supaya nampak cantik, macam pakai make up, window dressing, org cakap.

      dulu makan nasi lemak 20 sen. sekarang 2 ringgit. Cantik la ekonomi ko ya? gaji dulu 160 ringgit keja kilang, sekarang 1000 ringgit keja kilang, apa yang ko dapat? nak kawin pun, terberak cair. dulu kawin, siap silat, tumbang lembu sekor.

      -anti jub-

      Padam
  4. Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan mahu pendahulunya, Muhyiddin Yassin menunjukkan bukti jika benar dalam akaun bank Najib Razak sudah menerima kemasukan wang kira-kira RM1,000 juta sebelum wujudnya kontroversi RM2,600 juta yang didakwa sebagai derma daripada anak Raja Arab.

    Kata beliau, Muhyiddin tidak wajar membuat dakwaan yang hanya berdasarkan khabar angin.

    "Minta dia berikan bukti jika dia ada. Dia menuduh Perdana Menteri kita, jadi dia mesti menunjukkan bukti," kata Zahid lagi.

    Dalam hal ini, Zahid seharusnya sedar bahawa Muhyiddin tidak membuat dakwaan tersebut berdasarkan khabar angin di kaki-kaki lima, tetapi jelas menyebutnya bahawa setelah ditunjukkan bukti oleh Gani Patail yang merupakan Peguam Negara ketika itu.

    Bukti itu sekarang sama ada dalam simpanan Gani Patail atau salinannya turut ada pada Muhyiddin.

    Tetapi, sebelum Zahid mahu meminta Muhyiddin menunjukkan bukti, beliau yang pernah menjadi Pengerusi Bank Simpanan Nasional juga sepatutnya sedar mengenai wujudnya Akta Bank dan Institusi Kewangan atau BAFIA yang menghalang maklumat perbankan seseorang didedahkan kepada umum.

    Jika Muhyiddin mendedahkannya, belum pun kebenarannya dakwaanya itu disiasat, sudah pasti kesalahannya dibawah BAFIA akan diambil tindakan terlebih dahulu.

    Maknanya, jika pun Muhyiddin mendedahkan bukti tersebut sebagai memenuhi permintaan Zahid, ia tidak memberi makna apa-apa kepada kebenaran yang ingin diketahui.

    Sesuai sebagaimana kata Muhyiddin semalam bahawa maklumat mengenai wang RM1,000 juta itu ditunjukkan sendiri oleh Gani Patail kepadanya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, apa yang harus dilakukan ialah Najib sendiri seharusnya mengambil tindakan undang-undang terhadap kedua-dua mereka itu.

    Hanya dengan keberanian Najib menyaman Muhyiddin dan Gani Patail saja, barulah kebenaran atau maklumat bank mengenai wang RM1,000 juta itu dapat didedahkan serta diketahui kebenarannya.

    Soalnya, beranikah Najib?

    Jika Najib tidak berani, apa kata Zahid sendiri atau mana-mana penyokongnya yang mengambil tindakan undang-undang terhadap Muhyiddin dan Gani Patail berkaitan kebenaran dakwaan wang RM1,000 juta itu.

    Mana tahu, ia juga boleh menjadi laluan lebih cepat untuk Zahid menjadi Perdana Menteri mengggantikan tempat Najib? (SH 29/08/2016).

    :kredit shahbudindotcom.com

    BalasPadam
  5. MUHYIDDIN HARUS TUNJUK BUKTI DAKWAAN RM1 BILION DALAM AKAUN PM


    Sejak berkawan baik dengan Kit Siang ini, Muhyiddin nampaknya sudah mula menggunakan teknik politik desperado iaitu mereka reka cerita untuk timbulkan persepsi.

    Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sekali lagi membuat tuduhan terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya Perdana Menteri mempunyai hampir RM1 bilion dalam akaun peribadinya.
    Tuduhan itu dibuat Muhyiddin dalam satu ceramah di Ketereh pada 26 Ogos 2016.
    Seperti biasa, tuduhan berkenaan tidak dapat dibuktikan sebaliknya bertujuan untuk menambahkan persepsi buruk terhadap Najib.
    Ia juga bertujuan untuk mengalihkan isu sebenar iaitu pembangkang kini sedang berpecah belah dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi) tidak mendapat sambutan.
    Selain dari itu, angka itu tiba tiba muncul dari mulut Muhyiddin ketika isu DOJ makin reda dan ketika demo berkaitan itu DOJ juga nampak menemui kegagalan.
    Dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Muhyiddin memberitahu beliau terpaksa membaca The Edge untuk memahami isu sebenar.
    Dalam isu RM1 bilion ini pula, beliau mendakwa mendapat maklumat yang dikongsikan oleh Tan Sri Abdul Gani Patail yang ketika itu menjadi Peguam Negara.
    Jika Muhyiddin betul-betul mempunyai bukti, sudah pasti beliau telah pun membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), takkan beliau sanggup melepaskan peluang yang ada dalam usaha menyingkirkan Perdana Menteri.
    Memang tidak dapat dinafikan gosip-gosip liar ini menarik didengar apatah lagi selepas ditambah dengan rencah-rencah buatan sendiri namun malangnya tuduhan yang diuar-uarkan ini tidak pernah dibuktikan pun.
    Sebaliknya ia menunjukkan Muhyiddin telah `bankrap isu’ dan atas sebab itulah beliau terpaksa mengulangi isu sama, yang tidak lagi menarik minat rakyat Malaysia.
    Hakikatnya semua isu yang dibangkitkannya itu telah diselesaikan malah Perdana Menteri sendiri disahkan bersih daripada sebarang tuduhan.
    Bila agaknya Muhyiddin akan menerima kenyataan bahawa isu 1MDB dan derma dari negara Arab sebenarnya telah selesai.
    Muhyiddin sepatutnya menumpukan perhatian kepada Pribumi yang tidak mendapat sambutan itu. Boleh Muhyiddin beritahu sekarang berapa jumlah ahli berdaftar Parti Pribumi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Jika Muhyiddin betul-betul mempunyai bukti, sudah pasti beliau telah pun membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), takkan beliau sanggup melepaskan peluang yang ada dalam usaha menyingkirkan Perdana Menteri."

      Tak perlu tsmy buat laporan sprm pihak lain dah buat laporan dah...

      Padam
    2. "Memang tidak dapat dinafikan gosip-gosip liar ini menarik didengar apatah lagi selepas ditambah dengan rencah-rencah buatan sendiri namun malangnya tuduhan yang diuar-uarkan ini tidak pernah dibuktikan pun."

      Bukan gosip luar, semuanya tertulis dan kertas pendakwaan pun dah siap, maksud dah siap disini kertas dakwaan telah siap untuk mendakwa najib iaitu AG Ghani Patail dan AG Amerika.....Peguam negara chai.

      Bukan gosip, sebaliknya dah siap tertulis untuk dakwa najib.

      Padam
    3. "Sebaliknya ia menunjukkan Muhyiddin telah `bankrap isu’ dan atas sebab itulah beliau terpaksa mengulangi isu sama, yang tidak lagi menarik minat rakyat
      Malaysia."

      Bangkrap isu atau seperti api yg dah marak? Satu dunia dah tahu najib dan malaysia korup, ulang isu sebab belum selesai, kes belum ditutup, AG Pandi cakap dah
      tutup? Tu pasal rakyat bukan bodoh, nak tahu kesudahan nya.

      Padam
    4. "Bila agaknya Muhyiddin akan menerima kenyataan bahawa isu 1MDB dan derma dari negara Arab sebenarnya telah selesai."

      Siasatan doj mendapati punca wang derma najib adalah datang dan berakar umbi dari akaun 1mdb.

      Sprm mendapati, wang src dimasuk ke akaun peribadi najib adalah penyelwengan.

      Apa citer chai?

      Padam
    5. "Muhyiddin sepatutnya menumpukan perhatian kepada Pribumi yang tidak mendapat sambutan itu. Boleh Muhyiddin beritahu sekarang berapa jumlah ahli berdaftar Parti Pribumi?"

      Tengku (gelaran penipu) adnan cakap nama bersatu tak boleh pakai.

      Zahid tin kosong cakap, "hari ini hantar permohonan esok saya luluskan."

      Apa dah jadi?

      Padam
    6. Kalau wang 1000 juta adalah wang untuk kegunaan parti makanya Melayudin tentu telah menggunakannya dalam PRU yang lepas. Dalam kata lain Melayudin terbabit secara tidak langsung. Tidak?

      Padam
    7. 1.36 "kalau" punya citer sama juga citer "kalau" keldai kahwin lembu dapat anak kelembu macam pencacai sekor ni.

      Padam
    8. Kalau Mader dapat jatuhkan Najib maka bertambahlah setok dedak22. Itu pun kalau berjayalah.

      Padam
    9. 1:36 serta sekelian anjing-keldai si lanun bugis berputar putar kepala otak hanya nak pusing kan cerita.....

      Apa yang susah sangat ekkk? Saman WSJ ada banyak lagi selasa....saman TSMY? Pilih aja unlimited rabu, ke khamis ke atau hari libur....lu pikir ler keldai-anjing lanun bugis sekelian.....

      Padam
    10. Kalau WSJ kena saman dan gulung tikar, tak adalah lagi kitab yang bakal jadi panduan buat Protun. Agaknya Projib masih ada perasaan kesian kot? kik kik kik

      Padam
  6. Persaolannya kalau Muhyiddin tunjukkan bukti apakah Zahid akan tangkap Najib atau sekurang kurangnya sanggup lepaskan jawatan Timbalan Perdana Menteri.

    Jalan yang lebih selamat, Zahid patut berbisik dengan Najib, betul ke tidak dakwaan Muhyiddin.

    Kot kot bernasib baik, Najib akan mengaku.

    : Kredit kluangmanexpress.blog

    BalasPadam
  7. Dia kata si polan bodek Unmo tapi dia sendiri bodek Bersatu seolah olah Tun tidak melakukan satu kesalahan. Makanya dia (pembodek Tun) dan si pembodek Unmo 2x5 jar! Kik kik kik

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.25 dah sewel? Dah makan ubat chai?

      Padam
    2. 1:25 close dengan 3 X kik....dah tercekik pil bangang ke???

      Padam
  8. semua jaga kepentingan sendiri bro..klu boleh sanggup jilat sampai ke lubang jubur..pemimpin kaya raya..rakyat papa kedana..maju sgtlah sabah itu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh maju kalau anak Sabah yang dapat peluang jadi menteri gunakan peluang berkenaan sebaik mungkin. Derang pernah pegang jawatan menteri kemajuan;luar bandar tapi apa derang buat? Kini, bila dah tak ada jawatan baru nak berkobar kobar bantu rakyat konon. Makanya kalau tak maju tu salah siapa?

      Padam
    2. semua jaga kepentingan sendiri - tak betul. Hishamudin jaga kepentingan Najib. Itu pasal Najib nak jadikan Hishamudin Timbalan Presiden dan Timbalan PM.

      klu boleh sanggup jilat sampai ke lubang jubur? Tak payah. Sampai ke lubang itu aje cukup lah.

      Padam
    3. Aku tak amek port kalau Pak Hisham nak jaga kepentingan presiden dia tapi aku kuciwa kalau Protun nak jaga kepentingan kroni sampai bila-bila. Muahahaha

      Padam
  9. Muyidin buaya munafiq fasiq ni mana nak boleh pakai
    Dulu kemelut UMNO Johor barua ini tak boleh rungkai
    Dia bekepit nak cilok Madey bila poliitik dia dah pokai
    Orang rupa Muyiidin inii taraf biiawak makan bangkai

    BalasPadam
  10. Mamat boleh kata dia tak pernah tipu. Orang mungkin percaya. Tapi bila orang ketiga kata yang si Mamat tu tak pernah tipu, terang teranglah orang ketiga tadi pembohong besar. Kah kah kah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib kata dia tak pernah menipu. Zahid kata dia pun tak pernah menipu. Tapi orang ketiga Hishamuddin kata kusin nya tak pernah menipu, diam aje pasal Zahid. Amacam?

      Padam
  11. Dia main tembak peluru kosong je ini Muyidin durjana
    Elok lah si bangsat nii keluar UMNO ada pun tak guna
    Sanggup jilat jubor DAP yang dulu dia makii caci hina
    Gamak nak bunuh Melayu demi pantat nyonya China

    BalasPadam
  12. Agaknya Muyidin dengan nyonya Nika dah kena jampi
    Tetiba iblis ni benci UMNO dan jatuh cinta dengan DAP
    Kalu cakap DAP anti Melayu kemain lagi marah berapi
    Demi pantat nyonya hal bangsa Melayu ditolak ketepi

    BalasPadam
  13. Memang Muidin ini manusia munafiq fasiq punya jenis
    Ada video Muidin dajal kata DAP parti totok chauvenis
    Waktu itu dia belum jatuh cinta sama ini parti kominis
    Kinii jika cakap DAP antiMelayu Muidin kata tak manis

    BalasPadam
  14. Muyidin sedar dalam UMNO pengaruh dia makin surut
    Dengan Matdey dia bodoh bagai lembu jadii pak turut
    Kini bermegah bila jadi DAP jahanam punya tali barut
    Orang macam ini le kalau nak gelar bingai buta perut

    BalasPadam
  15. Ia kelihatan seperti Muhyiddin bankrap isu dan itulah sebabnya dia perlu terus bercakap mengenai isu yang sama yang tidak lagi menarik minat kebanyakan rakyat Malaysia. Mereka tak berani pun bercakap berkaitan dg PRN Sarawak dan 2 PRK yang sangat memihak kpd BN.

    Hakikatnya bahawa jika pembangkang tidak memainkan isu lama yang sama maka mereka tidak mempunyai apa-apa isu untuk digunakan.

    Muhyiddin cuba untuk mewujudkan persepsi bahawa perkara itu masih belum dijelaskan satu cara untuk mengalihkan perhatian rakyat Malaysia daripada fakta bahawa pembangkang adalah dalam keadaan kucar-kacir dan telah kehilangan agak banyak sokongan.

    Mereka menegaskan bahawa Perdana Menteri tidak menjawab membalas segala dakwaan terhadapnya padahal PM telah membalas dan diterima baik oleh ahli2 UMNO

    Seperti yang ada sekarang kita tidak tahu sama ada Muhyiddin boleh menggerakkan tenteranya untuk pilihan raya akan datang dan menawarkan satu cabaran yang boleh dipercayai kepada ahli2 Umno dan Barisan Nasional.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kasi link lah Najib dah "menjawab membalas segala dakwaan terhadapnya."

      Jangan bodoh lah, cakap sembrono aje, fakta atau link pun takda.

      Padam
  16. Kinii cai pembelot bersandar harap Muidin fasiq puaka
    Mahu kasi hancur UMNO berpakat dengan DAP celaka
    Siapa kutuk DAP Muidin lahanat ni tuduh jahat belaka
    Tah banyak mana dia dah makan nasi kangkang Nika

    BalasPadam
  17. Apabila hendak menilai sesebuah institusi tidak dapat tidak perlu ada perbandingan. Contohnya dulu dan sekarang.

    Kalau institusi yang hendak dinilai adalah Pdrm, Pdrm di era Protun elok dijadikan perbandingan.

    Justeru bukankah insiden mata lebam mengingatkan kepada sesuatu nilai? Atau ianya mahu dipadamkan begitu saja oleh Protun?

    BalasPadam
    Balasan
    1. US$7 bilion = RM28 bilion lenyap dari akaun 1MDB mau di padamkan saja? Kepala hotak kau.

      Padam
    2. "Justeru bukankah insiden mata lebam mengingatkan kepada sesuatu nilai?"

      Yg melakukannya dah pun ditangkap dan dipenjarakan.

      Pdrm bila nak tangkap najib? Sekurang kurangnya gunakan kes src dimana sprm mengesahkan terdapat penyelewengan?

      Padam
    3. masakan pelaku berani buat kalau tidak ada abang besar di belakang? makanya yang kita nak lihat bukanlah si pelaku tetapi si abang besar meminta maaf pada Defakto, kan kan?

      Padam
  18. "Buta Mata Hati Perut.." -

    Kalau boleh, matikan barang dia tuh. Dulu barang dia tuh le punya pasal. Kahwin Rozy, nafsu tinggi, nafsu duit dan lain2 lagi, hah, melanun, songlap duit berguni guni.

    BalasPadam
  19. Rakyat takkan mudah percaya ini Muidin buaya darat
    Sanggup nak hancur Melayu berganding DAP keparat
    Duluu musuh utama kini berkasih cinta berpeluk erat
    Pantat China punya pasal bangsa dia tak ambil berat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih baik dari rosmah cakap duit 1mdb duit dia....

      Padam
    2. kalau mukmin nak fitnah sesama mukmin pun tunjukkan lah bukti macam video ker, gambar ker, barulah ada kelas, bro. ini asyik cakap kosong macam mana nak bantu Protun nih???

      Padam
  20. Tak tau lah orang lain buat macam aku ke.

    Aku nampak macam pantun aje, aku scroll down. Tak tau apa Jing Jibo kata.

    Aku yakin tak rugi pun. Sebab dia asyik mengarut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pehal pulak mamat bingai 2.55 ni tetiba masuk terjah
      Komen bodoh bingai jer tak nampak diia punya hujah
      Mestii time sekolah selalu nombor corot dalam darjah
      Jangan marah ler nko yang cari pasal kasi kena tujah

      Padam
    2. Cai 2.55 ptg mahu jadi hero tak padan budak hingusan
      Agaknya cai biol ni jugak menagih dedak sebagai ihsan
      Budak cikaii mentah berlagak hebat dia punya perasan
      Kejora tibai mudah jer cai ni hanya guna seloka kiasan

      Padam
  21. Kan main lagi Si kairodin. Rakyat nak tau apa rekod jasa jasa beliau pd rakyat selain dari yang untuk diri sendiri. Ayuh.

    BalasPadam
  22. Muyidin ni kerana kecewa politik dia jadi hilang arah
    Bertindak ikut emosii lupa asal usul dia punya darah
    Sanggup bersekongkol dengan DAP laknat penjarah
    Tak pernah fikir jika bangsa Melayu akan jadi parah

    BalasPadam
  23. Tangkap lah TSMY...bawa masuk dalam mahkamah kerana fitnah DSN. Suruh DSN naik Mahkamah jawab tuduhan. Kalau salah penjara TSMY...kalau betul penjara DSN.

    Habis cerita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak perlu buat sebagaimana yang kamu suruh. Sebabnya ialah dua dua pihak taka akan berpuas hati. Contohnya ialah kes Defakto dan Tun M, kalau Defakto menang Protun tak mahu terima kenyataan dan kalau Protun menang pro Defakto tak mahu terima keputusan. Makanya jalan paling baik ialah biarkan mahkamah rakyat yang buat keputusan. Terimalah keputusan rakyat seadanya.

      Padam
  24. Muidin sebenarnya sedar dia kinii lemah tidak berdaya
    Kini dibawak keluar tohmahan rakyat mahu diperdaya
    Tapii malang bakal tiba rakyat Johor udah tak percaya
    Tak boleh salah siapa sebab diri sendiri dia dah aniaya

    BalasPadam
  25. Putera M ternyata siingkat dan dangkal dia punya otak
    Cuba nak tengahkan Muidin sebagai hero punya watak
    Tetapii sebaliknya berlaku Muidin teruk ditunjal bentak
    Lepas ni Putera blogger cari dinding le kepala dihentak

    BalasPadam
  26. Orang yang Putera M angkat hero ini bangsa dia gadai
    Dia ikut jubor Matdey hanyaa sebagai kuda dan kaldai
    PuteraDedak ni mahu goreng jual aota tapi tak pandai
    Sudahlah blogger Putera baik bertobat jer tutup kedai

    BalasPadam
  27. 3:21
    Kamu sikat rambut tengok cermin ke? Apo pulak jasa kamu kepada anak bini kamu. Itu belum jasa untuk rakyat.

    BalasPadam
  28. Atas rasa perikemanusiaan, kasihan kalau TSMY sekadar di watakkan kh. Katanya aku cadang je, yg hang pi daftar buat apa. Aku tak pi pun.

    BalasPadam
  29. Sokong 2:55
    Semua pantun tu scroll je. Tak berfaedah pun. Deme dalam sindron denial. Dalam kemungkaran.

    BalasPadam
  30. kami sayang mahadhir sampai bila2,bila tenguk muka najib yang jebek tu kami rasa meloya, jangan la keluar di muka tv lagi, dah muak bertambah benci.

    BalasPadam