Jumaat, 26 Ogos 2016

HOT ~ Najib Deadman Walking..?


Kertas takkan mampu membungkus api..! Akan terbakar jua akhirnya..!

Zaid: Jika tak salah, mengapa Najib 'tutup sini, pecat sana'?

Bekas menteri Umno, Datuk Zaid Ibrahim mempersoalkan sama ada tindakan Datuk Seri Najib Abdul Razak sepadan dengan penegasan perdana menteri tidak bersalah dan tidak kena mengena dengan skandal 1MDB.
"Seseorang yang tidak bersalah tidak akan membataskan siasatan polis hanya kepada aspek tertentu, pecat timbalannya, pecat Peguam Negara dan lain-lain," kata Zaid dalam blognya hari ini.
Ujar beliau, walaupun begitu, mereka yang berhati batu tetap mempertahankan perdana menteri dan menerima bulat-bulat setiap tutur katanya.
"Di Malaysia, kita ada orang berhati batu yang tidak mahukan siasatan polis yang bebas. Mereka lebih selesa jika ia tidak dilakukan atau hanya dilaksanakan separuh jalan.
"Apa yang kita ada ialah mereka yang mengiyakan segala apa yang dikatakan oleh perdana menteri sebagai benar. Apabila perdana menteri kata ia adalah sumbangan Arab Saudi, maka Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menjawab: 'Ya, memang benar'.
"Ini bukan sesuatu penyiasatan, ia adalah tutup kes. Tutup sana, tutup sini, pecat sana pecat sini," jelas beliau lagi.
Tambah Zaid, mereka yang berhati batu dalam Umno dan PAS dengan mereka seolah-olah tidak memahami apa yang perdana menteri telah dilakukan.
Beliau menggesa mereka untuk membaca penemuan siasatan Biro Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat yang memperincikan bagaimana lebih AS$3.5 bilion boleh lenyap daripada 1MDB.
Baru-baru ini, Zaid menyeru Najib agar menyahut cabaran Tun Dr Mahathir Mohamad untuk berdebat di televisyen.
"Mengapa Najib takut untuk berdebat Tun M (Mahathir)?" tanya Zaid lagi.
"Saya fikir beliau sentiasa tenang dan yakin atas kesnya. Itulah yang beliau beritahu (bekas Timbalan Perdana Menteri) Tun Musa (Hitam) dan mereka lain yang rapat dengannya.
"Oleh itu, berilah kami rakyat biasa mendengar PM patahkan hujah Tun M satu demi satu," kata Zaid lagi.
Debat..???
Lu FIkir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Aku tak sangka masih ada lagi makhluk Melayu Islam yg jd pengikut zaid ni.
    Peguam Melayu terulung yg memfailkan saman terhadap Hukum Hudud Kelantan suatu ketika dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia jugak memfail saman bagi mendapatkan kembali untuk rakyat semua duit dan harta yang Jibo curi dari 1MDB.

      Syabas Zaid. Jugak Musa Husam dan Mathias Chang yang saman bagi pihak rakyat jugak di US.

      Padam
  2. Zaid: Jika tak salah, mengapa Najib 'tutup sini, pecat sana'?

    Tak semistinya org yang memecat itu salah dan or yang kena pecat itu betul

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Tak semistinya org yang memecat itu salah dan or yang kena pecat itu betul."

      Betul tapi dalam kes pengsonglapan duit 1MDB, gerenti orang yang memecat itu bersalah dan orang yang kena pecat itu betul.

      Padam
    2. Yang boleh gerenti hanya TUHAN saja bukannya makhluk

      Padam
    3. Yang paling tak betul ia lah orang yang pecat memecat - Jibo.

      Padam
    4. Yang paling paling betul ialah rakyat majoriti

      Padam
    5. Sekarang ni pihak Pembangkang, dengan ada parti Bersatu, walau pun pendaftaran belom di luluskan, dah nak jadi majoriti.

      Padam
  3. Kalau anggota badan sudah kena gangrene, maka harus kena potong lah. Itu doc bagi tau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib curi duit 1MDB. Sepatutnya ahli UMNO dah buang dia dan naikkan pemimpin yang lebih amanah.Itu Doc bagi tahu jugak.

      Padam
    2. Sokong pendapat2 di atas. Potong ke, buang ke, Najib perlu pergi - MUST GO.

      Muhyiddin terang2 kata Najib curi duit 1MDB. Majoriti rakyat setuju.

      DoJ sebut MO1 36 kali di Laporan 134 ms depa ke mahkamah US. Majoriti rakyat kata MO1 ia lah Najib.

      Padam
    3. Sepatutnya ahli UMNO,,,


      Kalau ko bukan ahli UMNO ko tak ada hak untuk campur urusan UMNO

      Menuduh org mencuri tanpa membuktikan dihadapan hakim hukumnya SEBAT

      Padam
    4. Melalak pun apa faedahnya, doj pun tak berani ngata direct mo1 tu pm ? amenda. Itule doc kata jangan suka tengok cerita hantu.

      Padam
    5. Menuduh org mencuri tanpa membuktikan dihadapan hakim hukumnya SEBAT...

      Silap tu bukan SEBAT ,,, itu terpulang pada hakim

      Padam
    6. 10:37 PG paling defeatist punya pendirian, paling pengecut, takut di kritik walau pun parti Bersatu belom di luluskan pendaftaran nya.

      Tak berani nak jawab. Takda fakta dan hujah nak jawab. Sebab apa yang di kata itu betul.

      Malu nya tak terhingga mengata begitu. Kemaluan nya hilang mejadi eunuch bila berpendirian begitu.

      Begitu jugak 10:44 PG. Bodoh punya manusia yang tak tahukan perlu nya DoJ menghormatkan perhubungan dua negara - di peringakt ini tidak perlu di beri nama penuh MO1.

      Namun demikian, Jibo dah gigil lutut bila DoJ menyebut MO1 sahaja.

      Padam
    7. 1119pg. Kalau emosi pun, tak baik ngata orang lain bodoh. Kalu org ngata ko bodo bertingkat macamana.

      Padam
    8. Habis, kalau dah betul bodoh, nak kata mcm mana? Kata goblok? Kata bageiro?

      Padam
    9. Ikut kajian, org yang iq rendah memang akan cepat emosi dan lemah. Khutbah Jumaat.

      Padam
  4. Zaid yg dah bangkrap.... x laku... keriar polituk yg dah hancur jadi rujukan .... kah kah... pecat sana pecat sini... what's a hack..? Tononok dulu pecat peguam tun salleh abas... what's a hack.... kirja mcm CIFUT BABI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo, boss kau Jibo bukan aje kerja mcm babi, dia mikir pun macam babi, dia bertindak pun mcm babi.

      Padam
  5. MENTERI UMNO APA NAK RISAU SAKAU APA YANG MASIH TINGGAL SEBAB MEREKA TAHU BN AKAN HABIS TAK LAMA LAGI..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menteri umno aje ke yg sakau? Menteri, mp pkr, dap, pan, pas semua maksum ke?
      Rasuah betina?
      Banglo murah?
      Kena tangkap dgn bini orang?
      Jual tanah wakaf masjid?
      Jual tanah wakaf anak yatim?

      Simpan sikit bodoh tu utk anak cucu.

      Padam
    2. Setuju dgn pendapat 815 PG. UMNO/BN akan habis tak lama lagi.

      Padam
  6. Maaf cakap. Yg berkata di atas dengan mengutuk org, lagi tak boleh pakai. Sepatutnya dalam keadaan sekarang kita semua ketepikan perbezaan & pandangan. Bergabung dengan satu hati utk menghadapi pru14 nanti. Bukan bercakaran mengatakan pas tak betul,pkr tak betul,dap tak betul,amanah tak betul. Kalau macam ni la punya gaya melayu, serupa la kisah Melaka di jajah portugis,lps tu belanda,lps tu inggeris. Dan akhir sekali di jajah penjajah sawo matang.
    Fikir²kanlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maksud kau, dlm keadaan sekarang benda yg jelas tak betul pun kita patut ketepikan semata-mata utk jatuhkan najib dan umno? Gitu gayanya?

      Simpan sikit bodoh tu utk anak cucu

      Padam
    2. 919 apa maksud kamu mengatakan "benda yg jelas tak betul pun kita patut ketepikan semata-mata utk jatuhkan najib dan umno?

      Kalau dah jelas tak betul, kenapa patut ketepikan? Kalau nak jatuhkan Najib, majukan kedapan yang jelas tak betul itu, kenapa ketepikan? Tak logik.

      Mengata bodoh utk anak cucu tu, kau cakap macam Jing Jibo di sini.

      Padam
    3. Aku sokong apa 8:59 PG cakap. Semua pihak yang mahukan Najib di nyahkan cara dia undur, UMNO gantikan atau di gulingkan di PRU14, perlu bersatu.

      Padam
  7. Semalam berbual panjang lebar pasal Najib lk 10 orang, lelaki perempuan. Semua mengata Najib perlu letak jawatan secepat mungkin.

    Semua kata bahawa di sana sini depa berbual dengan orang lain kebelakangan ini, semua tahu siapa MO1, hampir semua mahukan Najib letak jawatan. Ada yang keluarkan pendapat yang keras bagi menentukan dia buat gitu.

    Ada yang kata bila Sultan Kelantan jadi YDP Agung 2 tahun akan datang (giliran dia), masalah bagi Najib kalau dia masih PM, sebab Sultan Kelantan serius, no nonsense, tak suka korapsi, berjiwa rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Don't think so la Bro...

      Padam
    2. Don't think so la Bro...

      Padam
    3. Saya juga tak yakin kita boleh harapkan mana-mana Raja pun untuk tolong kita lawan Lanun Bugis.Rakyat sendiri kena berjuang untuk menggulingkan Si Lanun Bugis ini.

      Padam
    4. 903, anda seorang sahaja yang berpendapat berlainan, masakan komen itu kata kumpulan itu sahaja ada lk 10 orang yang berpendapat begitu.

      Padam
    5. Tok cai ko sendiri dah buang kekebalan AGONG ,
      ko tak baca "Makna Sebenar MKN..?" dlm blok ini?
      Tok cai ko juga cuba menipu AGONG dg 900,000 tandatangan palsu
      Itu yang buat Sultan Johor naik angin satu badan

      Padam
    6. Tak payah cakap siapa Sultan Johor sokong. Tak payah libatkan Sultan Johor.

      Boleh sebut YDP Agong ha nya berkaitan fungsi dan tanggong jawab nya dlm Perlembagaan. Kalu Agong tak atau belom kasi tarikh menerim Deklari Rakyat itu hak dia.

      Tapi amat bodoh, bangang, memfitnah kau cakap "cuba menipu AGONG dg 900,000 tandatangan palsu"

      Kau ada lah Jing Jibo cakap begitu.

      Padam
    7. Jing Jibo yang di maksudkan di atas itu ia lah seperti CV nya berikut ini -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  8. 8:05 PG kata Yang boleh gerenti hanya TUHAN saja bukan nya makhluk.

    Ramai yg kata Najib begitu banyak masalah sekarang, begitu runsing sejak DoJ ambil tindakan rampas harta anak tiri dia dan Jho Taek, sebut MO1, dll. Macam macam tak betul di negara ini, hal2 Johor dll. Dia mungkin darah tinggi, tekanan darah selalu, kena heart attack.

    Mereka kata tak salah mendoakan begitu. Dulu PAS di masa Nik Aziz doakan KO UMNO, termasuk pemimpin nya.

    BalasPadam
  9. Najib aje ke yg bermasalah?
    Guan eng tak ada masalah?
    Mahathir tak ada masalah?

    Yg turunkan kuasa Agong, pecat hakim negara,perjanjian ipp berat sebelah, perjanjian konsesesi lebuhraya tak masuk akal...beli banglo murah kemudian tak semena mena nak bubarkan dun, buat rumah kos rendah harga setengah juta,Tu semua bukan masalah ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib, Guan Eng dan Mahathir semua bermasalah tapi the Mother of all masalah is Najib aka MO1 yang telah memburukkan/membusukkan nama baik negara di pentas dunia.

      Padam
  10. Fikir dan fikir. Gunakan otak secara tenang untuk berfikir kebenaran aliran wang. Setuju atau tidak aliran wang itu. Benar atau salah tindakan pengurusan 1mdb. Untung atau rugi? Perlu atau tidak perlu ? Wujud atau tidak konspirasi atas kapal? Orang atas kapal terbabit atau tidak dalam perniagaan 1mdb. Itu semua kena guna kepala otak. Kalu cai, dia akn guna kepala lututnya utk berfikir. Itu yg masih tak faham dan anggap fitnah

    BalasPadam
  11. BERSATU ... luluskan segera ROS...kami menanti kehadiran BERSATU.

    Amir sedang memetik bunga.
    Bunga hiasan puteri raja.
    Bersatu di tubuh bersama sama.
    Akan ku di junjung atas jemala

    Amir kacak orang kata,
    Suka memancing ikan semilang.
    IMBD masallah..orang kata.
    Hutang nya banyak keliling pingang.

    BalasPadam
  12. kesian sungguh bangsaku,begitu tulus dah sampai perengkat tak guna akal langsung, masih sokong pm yg mengikut telunjuk isteri(mesti isteri dah put him to ransom berkenaan ..wallahuallam) yang telah membelanjakan duit rakyat berbillion2 untuk memuaskan nafsu syaitan..apalah gunanya isteri, berlian, beg etc tu hanya untuk menunjuk2, ingatlah itu semua tidak kekal, tak bolihpun dibawa kedalam keranda bila kita dah mati. wahai bangsaku balik la ke pangkal jalan, jangan disokong pemimpin bahlol ini.dia sedar bahawa dia lah yang dimaksudkan sebagai pegawai nombo 1 negara tetapi masih bolih berdiam diri tidak mahu mengaku kapada rakyat, kesimpulannya salahlaku2 lain yang telah dibuatnya secara tersembunyi lagi lah dia tidak akan mengaku. betul tak? wahai bangsaku mari kita gunakan akal fikiran kita jangan mengikut emosi kita, gantikan pm bernama najib kepada yg lebih layak, masih ada lagi kalangan bangsaku yg lebih berwibawa menerajui bangsaku demi negaraku.mari bersatu,hidup bangsaku!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok sekarang aku shorkan ko cadangkan dulu siapa yang paling layak menjadi PM, Hj Hadi Ke Anwar ke Muhyiddin ke Mahathir ke Muhhliz ke atau siapa. kerana negara perlu ada ketua (selain dp AGONG).
      dan akami akan buat keputusan

      Padam
    2. Perkara siapa ganti Najib a lah perkara ke dua. Kau dapatkan Najib setuju undur dulu.

      Pssst, ko eja lama shor ye? Ko org lama ye? Cari yg muda uda lah dapatkan Najib undur tu.

      Padam
    3. he he tak ada maknanya nak undur.

      Padam
    4. Aku nampak satu saja, kalau Najib undur, Zahid Hamidi secara otomatik akan ganti. Ko ingat ok dak?

      Padam
    5. 1226, kalau dia bertumbuk dlm cabinet meeting amacam?

      Tak lama dulu dia settle out of court kes bertumbuk.

      Padam
    6. 12:26PTG. Tak ingin Zahid Komedi jadi PM kerana dia pun kuat tipu macam Najib, sama-sama bersubahat dalam perkara mungkar.

      Padam
  13. dia lah manusia yang tak tahu malu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, si Najib tu kulit tebal macam ....

      Padam
  14. Tendang cepat Lanun Bugis Mappadulung Marangprabu Kenunden Barang Sekeper dan Menteri2 pengkolom pelir Lanun cepat pasti Malaysia kembali aman!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, sokong. Dengan pangkat pangkat Bugis dia sekali.

      Pangkat Bugis Lanun, biorkan.

      Padam
  15. Syabas Dato Zahid!!.....berani kerana benar....saya dan kami rakyat Malaysia menyokong penuh usaha Dato untuk menegakkan kebenaran...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang satu lagi tu tegak, kot.

      Padam