Sabtu, 20 Ogos 2016

Mangkuk Everywhere..!


Bukan rakyat yang cakap..! Menteri bangang yang cakap..!

Lim: Mengapa begitu ramai ‘tolol’ dalam kabinet dan Umno?

ULASAN l Sejak kenyataan Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan bahawa “hanya orang bodoh tidak tahu siapa orang itu” kerana bukan rahsia mengenai siapa Malaysian Official 1 (MO1) yang disebut dalam saman sivil oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat, semakin ramai rakyat tertanya-tanya setiap hari mengapa begitu ramai ‘tolol’ dalam kabinet dan Umno.
Apakah MP Umno Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad sebegitu ‘tolol' sehingga berhujah bahawa Yang di-Pertuan Agong adalah "Malaysian Official 1".
Apa yang akan berlaku jika pemimpin pembangkang, sama ada dari PKR, DAP, AMANAH atau BERSATU yang sedang didaftarkan itu mengandaikan bahawa "MO1" adalah Yang di-Pertuan Agong?
Bekas ahli Wanita Umno Langkawi Anina Saadudin telah membuat laporan polis terhadap Nawawi, menuntut siasatan polis untuk melindungi institusi diraja.
Adakah polis akan menyiasat Nawawi dan akan menerima alasan lesunya bahawa beliau tidak pernah bermaksud untuk membayangkan bahawa "MO1" adalah Yang di Pertuan Agong?
Jika alasan Nawawi adalah sah, mengapa timbul keperluan untuk dirinya menyunting posting di Facebooknya?
Individu seterusnya yang juga ‘tolol’ adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low, yang berikrar akan bertindak ke atas individu yang dinamakan dalam saman DOJ tetapi hanya dengan syarat, terbukti wang milik dana pelaburan negara itu diselewengkan,
Ucaptama Low pada simposium mengenai tadbir urus anjura Institut Akauntan Malaysia (MIA) dan Institut Tadbir Urus Korporat Malaysia (MICG) menjadi bahan lawak kerana dalah terbukti bahawa kerajaan yang diwakilinya langsung tidak serius mengenai isu integriti dan tadbir urus yang baik apabila mengambil pendirian tidak bertanggungjawab berhubung saman DOJ itu.
Dah melarat larat pulak mangkuk berhayun ni ke peringkat ketua ketua bahagian..!
Jahanam ler jawabnya..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

27 ulasan:

  1. MP Umno Langkawi Nawawi Ahmad itu perlu di tangkap dan di dakwa di Mahkamah di atas tuduhan di bawah Akta Hasutan kerana mengata Yang di-Pertuan Agong adalah "Malaysian Official 1".

    Intentional atau tidak, dia sudah committed the act of sedition - menutur kata kata yang menghasut.

    Tak cukup dengan dia di paggil ke Balai Polis dan tanda tangan suatu kenyataan nya sahaja.

    Tak penting dia MP ke tidak. Tiada sesiapa yang di lepaskan dari tindakan itu melainkan ha nya mereka yang ada immuniti atau kekebalan saperti Raja Raja. Dan Raja Raja tidak bodoh macam mamat Nawawi itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat bodoh lah Nawawi itu -

      Langkawi MP: I will apologise only to Agong, and only if he asks - Malaysiakini

      Padam
    2. Itulah pengikut N.A.J.I.B. Which is No Answer Just Incompetent Bluffs!!!

      Padam
    3. Hairan yang punya diri sebagai Ahgong diam seribu bahasa bila dikatakan dirinya MO1! kenapa tak titah yang sepatutnya????? Patut lah dulu British nak jadikan mereka mereka ini CHIEF KADI menjaga urusan nikah kahwin cerai berai. Mana satu yang patut.....? jangan bazirkan beras rakyat sudah.

      Padam
  2. MO1 itu ia lah Najib. DoJ kata MO1 ada lah bersaudara dengan Reza Aziz. Semua orang tahu bahawa Reza Aziz ia lah anak tiri Najib. Tiada sesiapa lain yang di kategori Malaysian Official 1 yang bersaudara dengan Reza.

    BalasPadam
  3. Bukan sesiapa orang yang kata, tetapi Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Pengarah Komunikasi Strategik BN, Abdul Rahman Dahlan, yang mengata “hanya orang bodoh tidak tahu siapa orang (MO1) itu”.

    Jangan nak dolak dalik, nak kelentong, divert atau kenen ke lain.

    MO1 = Najib. Nokhtah.

    BalasPadam
  4. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low, ada lah seorang yang dah washed out. Not relevant lagi. Takda guna dia jadi Menteri, tiada peranan yang bermakna, tiada tindakan dia yang berkesan. Selama ini. Asyik hoo haa aje.

    Malaysia sudah menjadi amat korap di bawah Najib, jatuh jauh di bawah dalam senarai Corruption Perception Index (hampir nombor 60) yang di sediakan oleh Transparency International.

    Apa yang di kata dek Paul Low tidak di hemah orang, kata kata dia tak di peduli orang, melonjak sini melonjak sana, ada pangkat Menteri, tapi di anggap sebagai apek biasa. Dia di lantik ke jawatan nya dan di beri tugas nya sekarang itu ia lah helah Najib nak menunjukkan rakyat dia ambil kisah pasal korapsi. Konon nya.

    Tak boleh lah di harapkan apa apa dari Paul Low "berikrar akan bertindak ke atas individu yang dinamakan dalam saman DOJ itu walau pun rakyat dah tahu dan DoJ dah laporkan dalam 136 ms ke mahkamah US bahawa ada "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" dan MO1 di sebut 36 kali. Kita kena teruskan mengkondem Najib @ MO1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Godam dan kondem si Najib. Dia rosakkan the moral fabric of Malaysian society. Rakyat demoralized, mangkin ramai yang korap.

      Padam
  5. Have clear objective, Najib tells politically inclined youths -
    Malaysiakini

    Hehehe, clear objective nya: seleweng 1MDB dan songlap berbilion.

    BalasPadam
  6. Ada mangkuk tanah liat, mangkuk plastik, mangkuk kaca, mangkuk ayan. Mangkuk tandas pun ada. Yang mana satu mangkuk ayun entahle ..belum tengok macamana rupa.

    BalasPadam
  7. Lim: Mengapa begitu ramai ‘tolol’ dalam kabinet dan Umno?

    Selalu nya gua hantam balik Lim Kit Siang bila dia cakap macam itu. Tapi sebab Tun M berdiri di sama pentas dengan dia nak jauthkan Najib, gua sokong apa dia kata. Semua Najib punya pasal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. At one time, saya benci sangatkan Lim Kit Siang sehingga selalu berharap supaya dia mampus cepat. Allah tak makbulkan harapan saya. Allah Maha Bijaksana. Tak sangka rupa-rupanya Allah panjangkan umur Lim Kit Siang supaya dia dapat sama-sama memainkan peranan penting dalam menjatuhkan PM paling 'kotor' negara ini.

      Saya benci DAP tapi dalam isu pembongkaran penyelewengan 1MDB, saya sokong Tony Pua dan Lim Kit Siang. Najib memang must go!

      Padam
    2. nanti sama2lah makan babi dgn saudara kau tu..kau orang dlm ni kan duka komen yg najis2..

      Padam
    3. Najis2 ttu Najib

      Padam
  8. http://theflyingkick.blogspot.my/2016/08/najib-abdul-razak-jangan-sesekali.html


    Macai ton nonok kutty pundek...... segala tambang ERL... duit TH dan Bank Persatuan diguna YTL makan unrung atas angin tanpa 1 sen duit modal dari YTL keluar ....... pasalpundek kutty pandi rakyat bayar tambang lebih tinggi sebab perjanjian berat sebelah.........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Y not Awak cadangkan najib mansuhkan masaalah itu. Dia pegang kuasa kan. Ape yg baik Dari pemimpin sebelum ni Kita ikut. Apa yg sebaliknya Kita tinggalkan. Apa yg baik dtg dari Nya.Lagi pun undang2 Manusia. Boleh padam kata tok nikah kawin.

      Padam
    2. Jing Jibo 952 PTG,

      Semua nya itu tak sekumpit mana bila di banding dengan berbilion Ringgit yang Najib songlap.

      Padam
  9. 10.22
    Klu ckp dari bawah pokok jadi pomen bawah pokok... baik ko teruskan bengkel kais pagi makan pagi kais taik pundek kutty smpi mati....agreement dah sain bodoh.... yg mmpu utk kurangkan risiko beri diskaun pada rakyat mesia.... teruskan membengkel bawah pokok..... ilmu ko takk cukup nok paham situasi dulu dan kini... dan perjanjian 30 tahun ug sudah dimetrai... yg pasti pundek kutty menyusahkan bakal pemimpin yg akan datang... ade ati nak mintak pundek boboi kutty nak melingkup macam si pundek tua bangka tuhhhh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo kau membuktikan kau orang tua baka bila menyebut perjanjian 30 tahun dulu. Yang nak melingkup tu kau lah. Tak lama lagi kick the bucket. Innalillah wa.... RIP Jing.

      Padam
    2. "ilmu ko takk cukup nok paham situasi dulu dan kini"

      Kah kah kah kah chai oh chai, ngajar org lain ker?

      Padam
    3. Sorry aaa. Aku memang Mula Dari bawah Pokok. Sekarang aku ada bengkel Kat port klang. Brg 80% nak lengkap. Aku bukan ada kroni nak bukak Terus besar2. Kecik workshop pun basil usaha halal. Titik peluh aku sendiri dgn usaha mara tlg aku. Takde tok arab yg nak tolong aku. Lain Kali org cakap elok elok. Cakap baik2 gak la. Aku bukan kuli tun m ke najib ke. Cume Bagi pandangan aku je. Ok, ok la, tak ok sudah. Cakap kite ni tak laku pun. Setakat pandangan. Nasib org tak kenal. Kalau tak malu keluarga je. Mom takde org ajar. Janji dgn manusia tak sama mcm Janji tuhan ok. Pegang ape aku cakap. Kalau no Janji dgn aku Ko nak curi ayam. Terang Benda tu tak elok. Takkan no nak pegang sampai mati. Hi Janji menyusahkan rakyat. Ko ubah la. Ingat kuase kat tanggan Ko. Dah 30 tahun takkan tak boleh ubah. Dia mesti ada expired kan.

      Padam
    4. Emm. Yg mom tu sorry. Mcm. Lain nak tekan lain yg keluar. Macam ye.

      Padam
  10. Jing..jing..mlm tadi dapat tak?..ehem..ehem..dapat tak?
    MINTAK TAK KASIIII....!!

    BalasPadam
  11. jing jibo komen berapi..maki sana sini...ajak berdebat dia lari...dalam rumah takut bini... hahahahaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. No Answer Just Incompetent Bluff!!!

      Padam