Selasa, 16 Ogos 2016

Campur Tangan Najib..?


Rakyat Malaysia tak bodoh..! yang bodoh penjilat, pengampu, balaci@macai..!

CAMPURTANGAN ASING

1. Seperti biasa Najib gelabah apabila kenyataan benar berkenaan salahlaku olehnya didedah.

2. Demikian pendedahan yang dibuat oleh Department of Justice (DOJ) Amerika Syarikat berkenaan salahguna wang oleh keluarga dan kawannya dan oleh “Malaysian Official 1” yang semua tahu ialah Perdana Menteri Najib sendiri.

3. Najib dan konco-konconya memikir akan cara memutarbelit fakta yang didedah supaya rakyat Malaysia tertipu.

4. Kali ini kenyataan oleh DOJ dituduh sebagai usaha campur tangan dalam urusan negara Malaysia.

5. Apakah Amerika Syarikat yang begitu menghargai dasar Najib terhadapnya dan persahabatan Najib dengan Presiden Obama, berhasrat untuk menjatuhkan Najib. Mereka perlukan Najib menandatangani TPPA (Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik). Untuk menjatuh banyak cara yang boleh diguna seperti yang kita lihat di Timur Tengah.

6. Yang sebenar berlaku ialah pencabulan undang-undang Negara Amerika oleh keluarga Najib, kawannya dan Malaysian Official 1.

7. Money laundering (pembersihan wang haram) sudah ditakrif sebagi jenayah dikebanyakan negara. Ini disebabkan pendapatan daripada mencuri dan dagangan dadah sering dibawa ke negara lain untuk dibelanja.

8. Kemasukan wang kemana-mana negara (termasuk Malaysia) akan diperiksa untuk menentukan punca wang itu. Jika wang itu halal sekalipun cukai pendapatan perlu dibayar.

9. Jika punca wang berkenaan tidak dapat disahkan halal, iaitu ia mungkin dicuri atau berpunca daripada dagangan haram ia akan dirampas oleh pegawai negara berkenaan.

10. Duit berbilion dolar yang dibelanja oleh Riza Aziz, Jho Low mengguna wang dari bank Amerika, membiaya pembelian hartanah dan lukisan di Amerika, membayar hutang judi dan pengeluaran filem lucah Wolf of Wall Street. Oleh kerana wang haram dibawa masuk ke Amerika mengguna bank Amerika dan dibelanja di sana maka ia melanggar undang-undang Amerika.

11. Negara itu berhak mengambil tindakan undang-undang negaranya seperti Malaysia juga berhak mengambil tindakan undang-undang terhadap orang asing yang melakukan jenayah di Malaysia. Jenayah oleh orang asing tidak dikecualikan dari undang-undang mana-mana negara.

12. Untuk elak dari barangan yang dibeli dengan duit haram dihilangkan, DOJ mengambil tindakan sivil bagi merampas barangan yang dibeli oleh Riza dan Jho Low. Kemudian baru mereka akan dituduh bawah undang-undang jenayah.

13. Di Amerika kebebasan media tidak boleh disekat seperti di Malaysia. Tuntutan media supaya didedah segala urusan pemerintah tidak boleh diketepikan. Dalam kes yang diketahui seluruh dunia seperti penyelewengan 1MDB oleh Najib, tidak ada kemungkinan DOJ rahsiakan maklumat yang ada padanya. Namun nama Najib tidak disebut.

14. Jenayah Najib di Malaysia boleh dirahsiakan secara haram. Tetapi janganlah harap negara asing akan rahsiakan jenayah yang dilakukan di negara mereka oleh kita.

15. Jika pendedahan ini boleh mempengaruhi sikap rakyat terhadap Kerajaan Najib, yang salah ialah Najib. Kenapa cuba guna duit haram di Amerika.

16. Duit haram yang banyak tidak boleh disembunyi. Duit sebegitu banyak tidak boleh diurus tanpa diketahui oleh orang, tanpa catitan dalam buku dan dokumen. Jika disimpan di Malaysia pun, akhirnya akan diketahui orang juga. Yang haram tetap haram.

17. Wang tunai (cash) mungkin Raja. Tetapi ia juga satu belenggu yang boleh meruntun turun pemiliknya sehingga jatuh tersungkur.


Akai ada kaa?

Lu Fikir La Sendiri!!!

56 ulasan:

  1. Selagi rakyat Malaysia rela diperbodohkan ,selagi itulah Najib akan terlepas bebas.Melainkan jika Allah membuka pintu hati kalian supaya sedar dan BERSATU hati untuk menentang segala kemungkaran baru Negara akan kembali pulih seperti sedia kala,tetapi selagi kesedaran itu tidak ada percayalah keadaan ini akan berterusan sampai bila2 ....jadi fikir2kanlah.

    BalasPadam
  2. Selagi Najib tidak berani buka kertas siasatan, jgn harap imej nya boleh bersih.

    BalasPadam
  3. Saman Sivil DOJ Adalah Konspirasi Pembohongan Untuk Serang Kerajaan Malaysia...itu sebabnya DOJ menarik balik saman tersebut...ianya bukan kerana tak cukup bukti tetapi memang tiada bukti pun... hanya fitnah dan tuduhan yg direka2 oleh penjilat2 lobang najis kafir2 DAP PKR RBA dgn bantuan pihak kafir asing...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sendiri karang sendiri percaya.
      Najis dan cai jgn ingt org lain sebodoh dia

      Padam
    2. ukan saja bodoh, jugak bangang amat sangat, mengata Saman Sivil DOJ Adalah Konspirasi Pembohongan Untuk Serang Kerajaan Malaysia.

      Sangat membohong, menipu dan memfitnah mengata DOJ menarik balik saman tersebut.

      Akan di balas Tuhan di timpa malang besar satu hari nanti.

      Padam
    3. Serang kerajaan Malaysia? Yg dikatahui tindakan dikenakan keatas indivedu yg tak memegang apa apa jawatan dlm kerajaan... Ada yg terasa ke?

      Padam
  4. DS Najib tetap kan jadi permata yang sentiasa bersinar
    Dia tenang walau Matdey cuba maiin kotor buat honar
    Kita yakin kemenangan pastii kepada orang yang benar
    Cai-cai nanti mulut akan terlopong mata berpinar-pinar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memuji dan memuja Najib sebagai permata yang sentiasa bersinar bermakna tak menggunakan kepala hotak. Dia bukan permata, ha nya batu, jadi hitam legam sebab menyeleweng dan mengsonglap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia.

      Padam
  5. 1. Orang umno yang percaya DoJ tarik balik saman adala BODOH.

    2. Sehubungan dengan itu Rahman Dahlan betul yang mengatakan orang umno BODOH jika tak tahu siapa itu MO1.



    BalasPadam
  6. Mana gi habis cai-cai anjiing Matdey mamak Malabari
    Merajuk protes ke sebab dedak Matdey udah tak beri
    Atau pun korang takut Kejora habis bertempiaran lari
    Kalu tak ada maki hamun korang blog ini tiada ler seri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan khuatirkan puak Protun tak masuk menghentam kamu. Sudah di janjikan tiap kali kamu masuk, kamu akan di bantai, di tibai dan, bila kamu mencarut, kamu akan di cibai.

      Padam
  7. DS Najib adalah jenis pemimpin yang sayangkan rakyat
    Bukan macam Matdey perosak bangsa di hujung hayat
    Kalau nak baca Quran haram dia tak tahu sepatah ayat
    Tak sedar dirii tua bangka tak lama lagi nak jadi mayat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan mengarut mengatakan Najib pemimpin yang sayangkan rakyat. Kalau sayang dia tak ,emyeleweng 1MDB dan mengsonglap berbilion masuk akaun dia, bini dia, anak triri dia dan kroni dia. DoJ kata RM14 bilion di misappropriated dan money laundered.

      Padam
  8. Cai-cai anjing Matdey sudah mula resah ke hulu ke hilir
    Geng Kejora mari masuk tiibai lanyak tujah bergilir-gilir
    Tak tahu apa nak buat menung je ler air mata mengalir
    Paling nak bagi tenangkan hati pun lancap batang pelir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau lebih lama dulu di gelar Anjing Jibo. Meniru aje kerja kamu, takda otak nak pikir apa2 original. Mencarut aje yang kau punya original. Babi sial celaka.

      Padam
    2. Pantun canteek.Syahdunye pantun lu.
      Perwakilan mesti nyanyi pantun lu semasa mesyuarat agung perwakilan UMNO nanti maka presiden pun bertambah merah bibirnya bila menghayati pantun yang boleh mendamaikan hati para perwakilan. Mara terus bangkrap kita rakyat Malaysia!!!

      Padam
    3. Jing Jibo kata Malaysia tak akan boleh bangkrap, sebab Jibo sentiasa boleh tambah lagi GST, tambah % nya atau jenis cukai nya. Kepala hotak dia.

      Padam
  9. 7.41.ptg ..
    ore ko natae..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo bukan aje natae, juga segala jenis yang tak bagus di dunia ini. Menjilat kaki bos nya, menjilat apa saja yang busuk, tak tahu langsung apa yang baik dan tak baik. Satu hari nanti terjilat racun, gol.

      Padam
  10. Jing Jibo risaukan puak Protun tak masuk. Sekali masuk, kerumun dia, tosonyap dia, letak ekor nya antara dua kaki belakang nya, kuyu, kuyop, kena kencing.

    BalasPadam
  11. "Gelabah", perkataan yang baik Tun pilih. Tak gunakan istilah panik, berteraburan, terlari sini, terlari sana. Dalam bilik pejabat nya, dalam bilik tidur nya.

    Mesti gentar, berdeguk di hati, deras tekanan jantung nya, tinggi tekanan darah nya. Sekurang kurang satengah jam nak cool down, baru berani keluar bilik. Tak kisah lah anjing2 dia kata dia cool, dool or fool.

    Sekarang ni yang penuh di kepala Najib ia lah DoJ, Husam Musa dan Mathias Chang. Dan Attorney General USA, sama ada nak saman dia, atau dakwa dia, atau tidak.

    AG Malaysia, Pandi, tak boleh buat apa. Siapa ada kenal dia di antarabangsa. Lantikan bidan terjun. Berdasarkan convenience, anggaran mungkin taat setia tak terhingga. Tak pernah hadir di mesyuarat AG ke apa di luar negara, tak pernah bercampur pihak yang menohmah dan mendakwa di US. Mana nak boleh hempet di majlis apa apa, tak boleh nak kata, you do one for me, I do one for you.

    Tak usah harap lah ada pengaruh nak elakkan Najib kalau kena dakwa, oleh AG USA atau 6 negara negara luar yang menyiasat 1MDB itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apandi was picked up by Najib to be AG out of nowhere. Dia sudah pencen. Biasa nya orang dah pencen tak di lantik ke jawatan full time, yang ada executive functions. Melainkan ada sesuatu tujuan, undeclared objective.

      Ini sudah nyata bila Apandi kata Najib tak bersalah. Bukan itu saja, he went beyond that - mengarahkan pihak Polis dan SPRM hentikan siasatan 1MDB dan RM2.6 bilion dalam akaun Najib. Boss dia selama 10 tahun masa kerja sebagai Pegawai di AG's Chambers di bawah TS Abu Talib Othman dulu, dan bekas Hakim Negara, Tun Zaki Azmi, kata, salah bagi Apandi buat gitu.

      Najib tak boleh hantar Apandi runding atau negotiate apa apa dengan mana mana Pendakwa Raya di US. Akan jadi counter-productive. Nama dia rasa nya dah jadi anathema kapada sistem dan suasana keadilan di US.

      Padam
  12. Di US ada sistem bikin deal dengan badan penyiasat, atau dengan pihak Pendakwa Raya. Tapi dalam kes misappropriation of 1MDB funds and money laundering of RM14 billion - the biggest in US History, kata DoJ - takkan ada mcm itu.

    No deal punya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau anak tiri Jibo, Riza Aziz, atau kroni Jibo, Jho Taek Lo. mahu subahat jatuhkan Jibo, kot boleh deal di US.

      Padam
  13. Amat bodoh lah sesiapa mengatakan campur tangan asing. Tak tahu menahu undang undang US. Yang pandang berat jenayah "misappropriation of funds and money laundering". Terutama nya bila di lakukan dalam negara mereka.

    BalasPadam
  14. hahaha, survey siapa dia Malaysian Official 1 -

    65 % kata itu ia lah Najib. Cara terus menerus.

    Yang lain 35 % itu pun kata itu Najib. Atas nama PM dsb nya.

    Mana Najib mahu lari atau nafi lagi.

    BalasPadam
  15. 7.41ptg.
    Takut-takut yang bersubahat dengan MO1 nanti dipanah petir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan. Di balas dengan kebaikan oleh Allah SWT. Sebab mahu menolong rakyat Malaysia yang di tipu, di bohong dan di fitnah dek penyeleweng 1MDB dan pengsonglap berbilion Ringgit.

      Kamu yang akan di panah petir. Di celah kelengkang kamu.

      Padam
  16. Jing jibbo kata bos dia bagai permata,
    cuba tanya rakyat apa benar dia kata, setahu kita rakyat memang sudah tidak suka, kalau tak percaya buat sekarang pilihanraya..
    Selalu jing tanya kemana pulak pergi kita, kita protun semua ada family ada kerjaya, bukan macam jing maki hamun setiap masa,keluarganya tidak ada
    dalam tong sampah orang jumpa..
    Jing jibbo kata bos dia permata bersinar, Amerika pulak kata MO1 bikin onar, rakyat Malaysia kata jibo bohong tak cakap benar, tak sabar tunggu PRU sebab rakyat mahu ajar..
    Jing jibbo selalu sakit hati sama Mahathir, dulu mintak projek Tun kata ' no way', kalau dapat projek dia sub sama towkey,itu sebab bengang kutuk Tun sampai today..
    Jing jibbo kata bos dia sayangkan rakyat, dia ingat mau jual kita macam barang dekat Lowyat, kalau sayang rakyat kos hidup kenapa meningkat, anak beli billion harta kat Amerika syarikat..
    Jing jibbo apa jenis manusia kau, kau dah tua bawak2lah pergi surau, ini tidak carut marut pelir lancau, orang Melaka kata kau jing memang hawau..
    Sebenarnya jing jibbo hati nya sedih rawan, malam tadi tiba tiba dia rasa nak mengawan, mintak pada bini , bini kata " I don't want', itu sebab mencarut hajat tak sampai bila gian..
    Jing kata Mahathir perosak bangsa di hujung hayat, Tun Mahathir berjasa satu dunia tunduk hormat, nyawa ditangan Tuhan jing bodoh tak mahu ingat,entah2 bangun pagi esok jing sudah jadi mayat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow, anoder gud un, Sir. Encore.

      Padam
  17. Seronok jugak bila cai-cai anjing Matdey mari kerumun
    Aku suka tengok gelagat anjiing-anjiing ni maki hamun
    Mungkiin rupa itu cara yang dilatih Matdey penyamun
    Namun kitorang tangkis mudah bagai ratah mentimun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu yang asyik maki hamun, tapi mengata orang lain.

      Kamu cakap lidah bercabang. Sebab kamu anjing - binatang.

      Padam
  18. Wah bersepah beserat taik cai-cai anjing Madey berak
    Penuh bahan sampah sarap busuk langau tahik haprak
    Tapii ramai jugak yang sudah kecut telor lari beselerak
    Lihat pantun Kejora depa jadii kaku tak daya bergerak

    BalasPadam
  19. Dah buang tebiat si pembelot Madey kuty nasi kandar
    Dia hasut nak buruk kerajaan serata kampung bandar
    Tua bangka nak mampos pun masih juga belum sedar
    Namun kita yakin kempen jahat itu lambat laun pudar

    BalasPadam
  20. Entah bila agaknya dia nak berubah ini Matdey keling
    Dulu diaa arah polis tembak orang kat Memali Baling
    Kini hasut buat demo jalanan kerajaan mahu diguling
    Tetapi ada jugak pengikut yang mata buta atau juling

    BalasPadam
  21. Nampaknya cai-cai anjing Matdey sudah senyap sepi
    Baru mereka tahu azab panas biila cuba bermain api
    Kejora acah siikit je dah berselerak cabut lari menepi
    Itu belum lagii bawa keluar segala hikmat ilmu jampi

    BalasPadam
  22. Cai-cai anjing Matdey ibarat terantuk baru terngadah
    Tak pernah dijangka sikap buruk mereka bawa padah
    Sekali Kejora hayun lintang pukang mereka lari redah
    Udah tak nampak kelibat lagi cai-cai sial haram jadah

    BalasPadam
  23. Bukan maki bukan hamun kita ini protun, tapi kita ikut apa yg kau lantun,memang mak bapak kau tak ajar sopan santun, itu sebab protun maki carut kau bila nak balun..
    Tun tiada skandal baik kau mintak ampun, 2.6 billion bukan Tun yg pulun,
    tak bayar RM1,200 satu sesi hair salon, tak jugak beli hartanah di Amerika berbillion..
    Siapa 'kita orang', kau sorang terkontang kanting, guna nama Dina kau pakai anting anting, guna pelbagai nama kiri kanan kau pusing, bermatian untuk jibbo maki carut kau penting..
    Jangan kau rasa kau selalu jadi durian, mudah ratah kita protun mentimun kau katakan, mentimun itu sejuk sangat elok buat ubatan, kau dihimpap durian mati terlentang dipinggir jalan..
    Betapa bodohnya kau patut sedar, kau yg mulakan disini budaya kurang ajar, berhentilah jadi cai, cari lah kerja yg kau lebih wajar, bukankah dulu bangla ambek kau, bayar dua dollarr?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betuk2 setuju yang ini -

      Siapa 'kita orang', kau sorang terkontang kanting, guna nama Dina kau pakai anting anting, guna pelbagai nama kiri kanan kau pusing,..

      Padam
    2. Ini kicik punya hal, tak payah ramai ramai, satu org sudah cukup.

      Padam
  24. Tidak nampak sekor pun cai anjing malam belum larut
    Tak kan le dah mampos habis Matdey punya tali barut
    Rindu jugak aku akan komen korang yang tahyul karut
    Lebih-lebih lagi anjiing seekor tu yang suka maki carut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau cakap karut sampai larut, kepala sudah taruk di bontot

      Padam
  25. Nampaknya ca-cai anjing Madey tak lagi cakap banyak
    Sekor demii sekor jatuh terduduk Kejora bantai lanyak
    Pastii ramai yang bengang tension tidur tidak nyenyak
    Itu lah akibatnya kalau acah bagi Kejora turun minyak

    BalasPadam
  26. The head of the National Revenue Recovery Enforcement Team at the Attorney-General's Office, has taken over as the new Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) boss.

    Mana dia ada bola nak recover yang RM14 bilion DoJ USA kata di misappropriated dan money laundered itu.

    BalasPadam
  27. Dah CAI protun 'bila Anak tiri najib hantar peguam, doj terus takut dgn Anak tiri najib he.he.he dah CAI hantar je khairuddin di amerika dia berani bersemuka di mahkamah amerika itu, kalau tak pun hantar rafidah ITU he.he.he. konon dia berpengangruh di us itu

    BalasPadam
  28. Protun aman damai nak tidur peluk bini,jing dah meroyan sebab sorang rasa sunyi, dulu ada bini tapi sekarang bini lari, sebab tidak tahan jing mintak hari hari..

    Goodnight protun..
    jing, rest in peace.





    BalasPadam
  29. All the Matdey’s idiot dog cais must now feel very sorry
    They get what they deserved when they make us angry
    Since they are all gone we have nothing more to worry
    So, come on the Kejora let’s now celebrate this victory

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow..tak sangka Geng Kejora tulis pantun orang putih
      Sedangkan cai-cai anjing si Madey baru je nak bertatih
      Macam ini kalu pasti nya cai-cai anjing terlentang letih
      Hah haa cai-caii anjiing nak berlawan kena ler berlatih

      Padam
  30. bodoh atau cerdik tak relevant ... usaha jatuhkan najib dgn fitnah masih tak berhasil... panggilah MO1 Bin Tun Razak... DoJ guna sumber fitnah ... mmg rakyat tak bodoh ... itu sebab BN menang di PRN dan PRK ... big loser is madey kutty tua kutuk pencacai angkat tong najis ... go flu kite !!

    BalasPadam
  31. All the Matdey’s dog cais are now iin scare and fear
    One by one ran away when we Kejora pull their ear
    What the cais can do now is just dropping their tear
    So.., for the Kejora Team let us celebrate and cheer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow..tak sangka Geng Kejora tulis pantun orang putih
      Sedangkan cai-cai anjing si Madey baru je nak bertatih
      Macam ini kalu pastinya cai-cai anjing terlentang letih
      Hah haa cai-caii anjiing nak berlawan kena ler berlatih

      Padam
  32. Empayar tali barut anjing Madey sudah hancor runtuh
    Sekor sekor anjing-anjing kurap gila dia gedebuk jatuh
    Tak daya lagi nak melawan walau hati pedih tersentuh
    Yang boleh dibuat pun selak kain lancap batang butuh

    BalasPadam
  33. Tak nampak dah anjing-anjing Matdey melilau ulu iliaq
    Habih anjing korap dia laghi beseleghak jadi anjing liaq
    Yang dok sedih teghiyak pun ada ayaq mata mengaliaq
    Ada yang dok melengung sambey ughut batang peliaq

    BalasPadam
  34. Banyak anjing Matdey bapok nak lagak lagu pendekaq
    Ada peghasan mau tunjuk pandai tapii bodo mangkaq
    Depa gatai nak main apii akhiaq nya melecoq tebakaq
    Laa ni awat tak amik habih laghi semunyi bawah tikaq

    BalasPadam
  35. Langsung tak ada kelibat lagi anjiing Matdey Malabari
    Kejora masuk mari tala taji depan belakang kanan kiri
    Habis semua anjiing ni selerak betempiaran cabut lari
    Nampak nya esok DS Najib boleh ler nak buat kenduri

    BalasPadam