Sabtu, 6 Ogos 2016

PANAS ~ Balaci Mula Berakal..!


Mungkin terhantuk dinding kot..!

Pemuda Umno diingatkan supaya tidak mengambil mudah penubuhan parti baru oleh Tun Dr Mahathir Mohamad dengan beranggapan parti kecil itu tidak akan bertahan lama.
Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata adalah terlalu angkuh untuk menganggap sedemikian kerana parti baru itu ditunjangi nama-nama besar seperti Tun Mahathir sendiri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir.
"Saya tidak mahu dengar ada kalangan Pemuda berkata ia hanyalah parti serpihan atau parti kecil yang tidak akan bertahan lama... itu angkuh namanya dan orang Melayu tidak suka.
"Sepatutnya kita kata tidak apa, penubuhan parti itu kita ambil serius sebab yang tubuhkannya adalah orang-orang besar, namun kita tetap yakin dan percaya parti itu tidak akan mendapat sokongan majoriti orang Melayu berbanding Umno," katanya.
Berucap semasa menutup persidangan Pemuda dan Puteri Umno bahagian Sepang malam tadi, Khairy berkata keadaan mungkin berubah jika parti yang akan ditubuhkan itu membawa agenda lebih besar kepada negara, bukannya semata-mata
untuk menjatuhkan seorang pemimpin.
Jangan pulak nanti abam aza sound, rahman jerit, saleh keruk atau puad marah tetiba hilang akal balik..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

23 ulasan:

  1. Saya juga mendapati beberapa blogger sudah mula tidak condong kepada Najib lagi berbanding sebelumnya. isu tarian gelek puteri Umno jika diambil kesempatan oleh ANC. Pasti ianya memberi krdt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. perasan lah woiii ... propa je la ... go fly kite !!!

      Padam
    2. You go shake cock!!

      Padam
  2. Dalam jangka pendek pemain import yang dibeli oleh pakatan seribu harapan tentunya mampu memberikan saingan kepada barisan seribu harapan (BSH). Pilahan di depan ialah sama ada BSH ambil pemain import atau perkuatkan pemain sedia ada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Namun pemain import hanyalah bersifat jangka masa pendek dan kekurangan nilai nilai patriotism. Paling dibimbangi oleh pakatan seribu harapan ialah apabila pemain import tidak mampu bersikap profesional apabila bertembung dengan pasukan lama yang pernah diwakili oleh pemain import tadi. Apabila ini berlaku, pakatan seribu harapan mungkin akan gagal jua. Muahahaha

      Padam
    2. Justeru untuk pergi jauh nun di Putrajaya, pakatan seribu harapan kenalah bina kekuatan sendiri dan bukan bergantung harap pada pemain kontrak kerana hanya kekuatan sendiri yang akan kekal dan berdaya saing untuk jangkamasa panjang.

      Padam
    3. Parti baru M3 mungkin pemain kontrak paling mahal dalam sejarah kelab pembangang di Semerah Padi. Ia mungkin menggerunkan pihak lawan iaitu Unmo.

      Namun di situ tiada jaminan pemain kontrak akan perform kerana performance adalah di pengaruhi oleh berbagai faktor terutamanya keserasian.

      Tanpa keserasian dengan pemain sedia ada, pemain kontrak akan jadi pemain biasa biasa saja. Akhirnya pelaburan yang dibuat oleh kelab bagi membeli pemain kontrak tidak dapat pulangan setimpal.

      Pencapain biasa biasa MU dalam dua musim liga EPL yang baru berlalu haris dijadikan panduan buat pakatan atau barisan sebelum berbelanja besar untuk mendapatkan pemain 'import'.

      Padam
  3. Undi protest beb...PRU yg lepas Johor tertinggi...PRU akan dtg kebanyakkan undi protest akan jadi berharga kepada parti baru

    BalasPadam
  4. Itulah permainan politik siKhairy.....Khairy ni memang bijak dalam berkata kata.....kalau orang akal pendek memang akan mudah tertipu olehnya.Oleh itu wahai rakyat Malaysia sekelian berhati hatilah dengan tektik bijak penipu paling berbahaya ini...

    BalasPadam
  5. Perkara mustahil dalam parti UMNO. Mustahil En. Khairy boleh nampak kelibat kehebatan Tun M sedangkan mentri lain kata Tun M hanyalah umpama kuda tua.
    Mustahil MO1 tu seorang presiden kerana mereka percaya Presiden tidak terlibat dengan penyelewengan duit 1MDB. Penyiasatan FBI dengan bukti sahih telah membawa DOJ Amerika siasat kerajaan Malaysia pun dimustahilkan oleh presiden sebab mrujuk keputusan AG.
    Mustahil rakyat membenci UMNO kerana bukti jumlah undi majoriti UMNO semasa PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar meningkat.
    Apakah perkara tidak mustahil boleh berlaku dalam UMNO?...dan bila?

    BalasPadam
  6. Sokongan atau menjadi ahli buat masa sekarang memang tak nampak ...... tapi tengok masa undi nanti ...itulah penentuanya.

    BalasPadam
  7. http://theflyingkick.blogspot.my/2016/08/mengapa-penyelewengan-dalam-projek.html?m=1

    link diatas penyelewengan projek berbillion ringgit di Pulau Pinang... mana tony pua... pondan pizi... tun momok lansung x bersuara dng FAKTA dan BUKTI yg didedahkan ... tulur masing2 tetiba hilang klu melibatkan tokong...

    muahahahahahaha.....!!!

    tulur mana... awak kat mana.? Awak kat mana...tulur kat mana..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

      Padam
    2. Betol bro!!

      Maklum lah dedak kaw kaw!!!

      Berbillion2 USD!!

      LANUN BUGIS akan tercatat dalam sejarah dunia sebagai Lanun terbesar dan terkaya!!

      LANUNBUGIS BOLEH!!!

      Padam
  8. PRU 14 cuma dalam masa 2 tahun saja lagi. Dalam masa selama itu kalau tanam pokok belum sempat merendang . Belum tentu boleh dibuat tempat berteduh. Tanam cili bolehlah...untuk buat sambal!

    Jangan pulak dalam masa tu pokok tua yang rendang tu mati!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. POKOK TUA TU BAPAK KAU!!
      Kau spesis pemakan dedak biadap mak bapak tak ajar bodoh mcm lembu!!

      Padam
  9. 6.08,

    Karektor macai najib yang saya suka, Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.

    Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah

    Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

    Sebagai orang dari negeri bawah bayu, kasihan dengan salleh dan rahman dijadikan clown oleh najib untuk defend dia. Bodoh sangatkah salleh, rahman? Orang malaya pun dah senyap sebab mereka tahu. Nazri ke, zahid ke, azalina ke, hishamuddin ke sekarang mulai senyap selepas saman DoJ. Malangnya rahman dan salleh masih diperbodohkan

    Sigh...........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Para 1 ke 3 itu akan saya masukkan ke dalam tabiat buruk Jing Jibo di 6:56 PG itu bila mengeluarkan lagi di masa depan.

      Padam
    2. Bukan diperbodohkan tapi sememangnya bodoh mcm lembu sbb byk makan dedak haram!!!

      Padam
  10. Dah lama aku cakap, pembangkang kat Malaysia memang bodoh. Bila khairy berkata demikian, maka pembangkang patut ambik kredit dan take advantage. Tetapi disebabkan perangai bodoh sombong tak boleh ajar, maka takat tu ajelah... Khairy dah bg bola tanggung kauorang smash kat jaring, tak ke bodoh namanya.

    PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH. Kalau pembangkang Malaysia cerdik dah lama umno/BN tumbang.

    Ulang...

    PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAMU YG MENGATA BEGITU LAGI BODOH. TAK LIHAT BAHAWA ADA KOMEN KOMEN YANG MENGEKSPLOITASI KATA KATA KHAIRY ITU BAGI MEMPASAK PUAK JIBO.

      Kamu pula tak sebut apa lain yang "pembangkang patut ambik kredit dan take advantage" tuh.

      Kamu bunyi DAP, mahukan "umno/BN tumbang". Ini blog Protun, tujuan utama Protun ia lah dapatkan Jibo undur, atau UMNO gantikan dia, ha nya bila itu tak berlaku bahru tumbangkan umno/BN, semata mata untuk menumbangkan Jibo.

      AMAT BODOH LAH KAMU TAK TAHU ITU SEMUA. PADAN LAH PEMBANGKANG YG TAK MASUK PUAK TUN TAK SAMPAI KEMANA SELAMA INI. DARI SEGI ITU, SETUJU PEMBANGKANG MALAYSIA YG TAK MASUK PUAK TUN MEMANG BODOH.

      Padam
    2. KJ konon mau play-safe tapi menyerlahkan sikap hipokritnya. Sebelum ini pun dia pernah cuba mendekati Anwar Ibrahim tapi ditinggalkan bulat2 bila dia sedar Anwar tak mungkin jadi PM.

      Padam
  11. Siapa yg menunggu pos baru Putra M, sabar lah. Selalu nya dah keluar di masa ini, tapi kasi lah dia chance - hari ini hari Ahad, Beb, dia nak rehat sikit. Tiap hari dia keluarkan 2-3 pos se hari, bukan sikit tuh.

    Bila Jibo undur atau di gantikan UMNO, atau di gulingkan pengundi di PRU14, kita mesti ucapkan banyak terima kasih kpd Putera M di atas jasa jasa nya itu.

    Di masa itu tentu lah Jing Jibo dah mati, masuk tong, terkojong macam besi buruk di jongkong.

    BalasPadam