Ahad, 28 Ogos 2016

Tun M ~ Raja Najib..!


Raja apa???



Raja sengal..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

46 ulasan:

  1. KDN perlu terima cadangan Tajuddin buka semula fail tahanan ISA

    Mungkin Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) perlu menyahut cabaran Tajuddin Abdul Rahman supaya membuka balik fail tahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun-tahun 80an bagi mengesahkan siapa, yang menanda tangani surat untuk menahan seseorang dibawah akta zalim berkenaan.

    Tindakan ini perlu bagi mengelakkan kekeliruan yang cuba ditimbulkan oleh Tajuddin berhubung kenyataan bekas PM yang juga Menteri Dalam Negeri ketika itu, Dr Mahathir Mohamad mengatakan, indvidu bertanggungjawab menanda-tangan untuk penahanan seseorang dibawah akta itu ialah timbalannya Megat Junid Megat Ayub.

    Bagi Tajuddin kenyataan Dr Mahathir itu sebagai melepas tanggungjawab dan cuba menyalahkan orang yang sudah berada di alam arwah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan lah bodoh. Tak tahukan bahawa Menteri boleh "delegate" mana mana bahagian kerja nya kapada Timbalan nya.

      Siapa dia Tajuddin Abdul Rahman tu? Dia MP Pasir Salak aje. Ape dia reti. Macam yang baru baru ini kata MO1 itu YDP Agong.

      Padam
    2. Jing Jibo memang lah bodoh bangang keluarkan tulisan di atas nih. CV dia kata begitu -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. 6.34 jika undang2 ISA zalim yg disebut oleh Tajudin, fikir lah juga ekonomi yg berkembang, pembangunan yg pesat membangun, pelajaran anak bangsa perkhidnatsn kesihatan rakyat bertaraf dunia.

      Jika undang2 ISA itu zalim, tanyalah mat sabu, mahfuz dan lim kit siang yg pernah dikenakan tahanan ISA, adakah ianya zalim?

      Mereka semua boleh menerimanya dengan hati terbuka.

      Padam
    4. Tajudin tu bodoh. Macam Nawawi MP Langkawi jugak bodoh. Itu lah jenis MP Malaysia. Bukan buat research pun. Malas nak google pun. Main makan elauns MP buta saja. Bikin malu bangsa dan negara aje.

      Padam
  2. Matdey kini akan meraban merapu sedaya mungkin
    Seolah-olah keburukan dia masa lalu mau dicerakin
    Inii le dia contoh paling jelas cakap tak serupa bikin
    Cakap si tua nii ada bau serupa busuk punya stokin

    BalasPadam
  3. Tun masih lagi boleh berfikir, walaupun berada dipenghujung senja, begitu bijak Allah ingin tunjukkan, kuasa dan tenaga adalah pemberian NYA jua. Adakah rakyat menghargai jasa Tun ini? Pada diri hamba yg daif ini, biarlah Allah yg menilainya mana buruk dan baik, mulia atau hina, halal atau haram. Jika ada keburukan terhadap Tun, mana ada manusia tidak terkhilaf, tanyalah pada diri sendiri adakah kita maksum?

    Sebagai rakyat, adakah kita menghargai sumbangan Tun Dr Mahathir ini?

    BalasPadam
  4. Hahaha hohoho hihihi

    Raja Najib

    Hihihi

    BalasPadam
  5. Admin keluarlah cerita dari Amerika nun...

    Siasatan dah selesai ke belum
    Dakwaan dah buat ke belum
    Harta dah sita ke belum?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa tidak sabar dengan penyiasatan doj? Sedangkan persoalan dibangkitkan oleh rakyat tidak dijawab? Siasatan sudah selesai, kertas dakwaan sudah disiapkan, bersabarlah menunggu harinya kerana tak kan lari gunung dikejar.

      Padam
    2. Jing Jibo nak melepaskan geram aje. DoJ nak rampas harta bos dia punya anak tiri dan kroni.

      Dia pun gigil lutut sama. Macam Jibo. Takut keluar nama penuh MO1. Bila keluar, mungkin DoJ dakwa ke mahkamah.

      Jadi Jing Jibo nak lari dari rasa geram dan gigil lutut dia, dia pun divert attention le. Coba nak lupakan geram dan gigil lutut itu.

      Padam
  6. Tepat apa yang Tun kata itu. Raja Najib nak ambik kuasa YDP Agong. Kuasa mengistiharkan Dharurat di mana undang undang boleh di ketepikan.

    Kuasa YDP Agong mengistiharkan Dharurat itu tak perlu mengikut nasihat Perdana Menteri. Kot itu yang Raja Najib takut. Buat undang undang baru.

    Dahtu lantik Ketua Angkatan Tentera sebagai i/c Majlis Keselamatan Negara pulak. Tak pernah di buat di masa yang lalu. Dulu Pegawai PTD yang i/c, rasa nya.

    Tapi bukan kah Tentera i/c itu boleh jadi "double-edged sword"?

    BalasPadam
  7. Raja Mandaliar vs Raja Najib. Sama cuma berbeza zaman. Berbilion sama2 dilesapkan. Oh ya, hebat lg Raja Mandaliar kerana mampu pecahbelahkan masyarakat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo pun pecah belahkan masyarakat. Pecat TSMY dan DSSA dan lain lain.

      Tak mahu undur hingga Parti Pribumi Bersatu dah di tubuhkan nak lawan UMNO.

      Padam
  8. Najib bergambor dengan jari begitu - dia baru lepas cicah apa apa ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cicah kicap, Jing Jibo boleh lukom. Cicah yang tuh, lagi Jing Jubo suka bau lapat.

      Padam
  9. Masa dia berkuasa dulu lagi teruk Matdey tujah tunjal
    Tapi masih belum kenyang lagi perut dah boncit bujal
    Padan le Sultan Johor suruh tutup mulut inii tua dajal
    Yang dapat hentikan nafsu serakah dia hanyalah ajal

    BalasPadam
  10. Matdey gila kuasa sebab tak puas lagi dia nak songlap
    Tetapi jalan tertutup sebab masa depan si boboi gelap
    Najib tidak dapat kasii jatuh tidur malam dia tak lelap
    Bila nak guna kuasa raja baru si tua ni mengaku silap

    BalasPadam
  11. Najib nak rampas kuasa sebab dia ketakutan. Tak cayakan pihak pihak yang boleh pengaruhkan YDP Agong menggunakan kuasa mengistiharkan dharurat yang Tun M kata Agong boleh lakukan tanpa nasihat PM.

    Ada 30 perkara yang Agong boleh lakukan tanpa nasihat PM, kata nya.

    Dia coba ambil hati Tentera dengan melantik Ketua Angkatan Tentera ke jawatan Setiausaha(?) Majlis Keselamatan Negara. Kalau dulu jawatan itu di pegang olih PTD, makna nya Najib pun tak cayakan PTD ke.

    Waah berat, sini tak caya, sana tak caya, nak rampas kuasa YDP Agong pulak.

    BalasPadam
  12. Ada piihak minta fail tahanan ISA dulu dibuka semula
    Menggeletar lutut kecut telor le Matdey keliing kerala
    Tuding jarii kat Megat Junit buat tuduhan berjela-jela
    Kalau si kuku besi ni balik memerintah memang bala

    BalasPadam
  13. Tun Kata, orang buat Police Report pasal kesalahan seseorang lain. Sepatut nya yang di laporakan salah di di soal siasat. Tapi dalam kes ini, yang buat laporan polis pulak di tangkap dan di soal siasat.

    Di masukkan ke lokap bersama dengan loyar nya sekali (Kahiruddin dan Mathias Chang). Melampau. Takda berlaku dalam dunia macam ini. Amat teruk negara ini di bawah Najib.

    Mesti nyahkan Najib secpat mungkin.

    BalasPadam
  14. PuteraAmerika nak buat wayang kulit siilap panggong
    Takkan menentang Madey sama dengan lawan Agong
    Cakap munafiiq mengalah kafir tidak cebok ponggong
    Itu le bila terlalu banyak mentekedarah dedak jagong

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.10 jika ada bukti, ayuh berikan chai, kami disini dalam blog ni buat kerja sukarela, demi masa depan agama bangsa dan anak2 kami.

      Pencacai kenapa membela najib?

      Padam
  15. Najib urges Umno to be inclusive ...
    Malay Mail Online

    Najib's way to be inclusive is to put aside Malay rights and interests, promote Chinese and DAP interests. He has become known as pengkhianat dan pendengki bangsa Melayu -

    Najib Pengkhianat, Pendengki Bangsa Melayu, Buang ISA, Buat Keputusan Buang Akta Hasutan dll.

    Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

    Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

    DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

    Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membiming peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di buang, pronto.

    BalasPadam
  16. Matdey keparat kinii sudah tahap meroyan punya giila
    Dulu cakap hanya niat jatuhkan Najib kinii UMNO pula
    Berselindung nama negarawan rakyat nak digula-gula
    Elok sangat le Sultan Johor warning ini mamak kerala

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haramjadah najib bangsat pula pencacainya, hari2 sumbat mentekedarah duit haram, kerabat raja ada agenda tersembunyi, mahukan negeri bebas berkuasa mutlak.

      Padam
  17. Matdey cekap bersandiwara konon dia itu Hang Jebat
    Masa berkuasa dulu berbilion dia anak baranak sebat
    Dia tubuh partii baru nak mencetus bencana musibat
    Tapii rakyat cukup masak nak niilai dia punya kelibat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tiada bukti tiada fakta, hari2 sumbat duit haram beri anak bini, jika ada bukti najib berkuasa, kenapa sampai la ni tidak didakwa?

      Sesungguhnya rakyat bijak menilai mana haram dan mana halal.

      Padam
  18. Ini lagi hujah bodoh yang di keluarkan puak Jibo si ikan bakar Jamal bunyi macam penjahat dan genster -

    The Star Online - ‎2 hours ago‎

    KUALA LUMPUR: Datuk Jamal Yunos says there is nothing wrong with Red Shirt protesters breaking the law during a rally if Bersih supporters do the same thing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau malaun baju kuning berlagak gangster, itu takpe ke. Banyak cantik. Biarle buku bertemu ruas.

      Padam
    2. Kamu jangan jadi penjahat dan gengster, bodoh.

      Biorkan Polis ambik tindakan lah. Kamu nak rampas kuasa Polis pulak kah? Bodoh paling bodoh punya cakap.

      Padam
    3. Baru adil..mengapa najis kuning tak pernah hotmat undang2 macam bapak dia yang punya aturan..baju merah jangan berundur..lawan tetap lawan..

      Padam
    4. Kamu menghasut. Nanti jadi gaduh besar. Kamu perlu di tangkap dan di dakwa di bawah Akta Hasutan.

      Padam
    5. 907ptg. Tak baik emosi ngata orang bodoh. Kalau orang ngata ko bengap macamana.

      Padam
  19. Nampak gayanya, gerakan baru yang bakal dipimpin oleh bekas pemimpin UMNO ni semakin tidak mendapat sebarang sokongan dari penyokong - penyokong mereka sebelum ini.

    Terdahulu, kita dah dengar cerita pasal Tan Sri Rafidah Aziz yang menegaskan bahawa dia tidak berminat mahu menyertai parti yang bakal ditubuhkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Sebelum itu, Bekas Naib Ketua Bahagian Bagan Serai juga telah menyatakan keengganan untuk turut serta dalam gerakan baru yang dikepalai oleh Bekas Timbalan Presiden UMNO itu.

    Dan yang terbaru, kita dengar pulak kenyataan yang keluar dari mulut anak kepada Bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tun Ghaffar Baba yang menyatakan perkara yang sama.

    Malah Tamrin yang pernah menjadi ahli PAS turut menarik diri dari menjadi salah seorang Sekretariat Gerakan Rakyat yang dipimpin oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir.

    Kenyataan yang dibuat oleh Tamrin mendapat perhatian yang meluas dari rakyat dan mengumumkannya sebagai satu keputusan yang muktamad dan tidak akan diubah dalam masa terdekat.

    Walaubagaimana pun, punca yang menyebabkan anak kepada Bekas Timbalan Perdana Menteri itu membuat keputusan sedemikian dan bertindak secara drastik itu tidak dapat dipastikan.

    Apa yang pasti, tak ramai pemimpin yang mempunyai nama teruja untuk menyertai parti baru yang bakal ditubuhkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin ni. Nak pulak apabila agendanya hanya untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rafidah tanpa masuk bersatu dia belasah najib dan parti najib kiri kanan atas bawah depan belakang, hanya yang sanggup buat kerja munafik lagi harami sanggup menjual maruah semata mata kesenangan dunia.

      Tamrin siapa tak kenal? Ketika di mara habis duit rakyat dikerjakan, apabila dah takder jawatan sumber pendapatan pun hilang,berbaik dengan pembangkang nak dapatkan konsesi balak.

      Hari ini berbaik dengan najib penyamun no.1 negara, umpama disorong bantal, tidur sekelambu, mimpi je lain2, bagus la dua2 tu dihadapkan ke mahkamah akhirat nanti.

      Padam
  20. Nampak gaya, kata dia. Dia buta mana nak nampak yang sebenar nya. Masuk Bersatu atau tidak, tak penting. Rafidah dah belasah dasar2 Najib banyak kali. Rakyat dah tahu pendirian nya. Membangkang Najib.

    Yang lain tuh, apa ada kesan nya jika mereka masuk pun. Tak di kenali rakyat pun.

    Ramai rakyat dan pengundi dah tahu bahawa TS Muhyiddin ha nya memikirkan kepentingan rakyat bila menanya Najib pasal 1MDB. Najib yang tak hemahkan kepentingan rakyat tapi menjaga tembolok nya sendiri sahaj memecat TSMY dan DSSA. Dah mula di terangkan di roadshows yang di buat pihak penganjur parti Bersatu walau pun bukan atas nama parti itu.

    Ramai rakyat yang menunggu nak mohon jadi ahli Bersatu. Najib dah gementar, kelulusan pendaftaran pun di lambatkan.

    BalasPadam
  21. Dengan ini di akui bahawa Mahathir Mamakkuty Mahazalim Mahacelaka lebih hina dina daripada BABI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haramjadah najib, bangang pula blogernya, semata mata nak dedak haram sanggup menjual maruah diri, rakyat tersiksa dan teranaiya hasil perbuatan mereka.

      Padam
  22. La ni pakat2 dok korek kesah2 lama Tun untuk cuba mencari kesalahan2 .Puak2 ni memang bangang , jadi bodoh macam orang tak sekolah....pelik2 sungguh Menteri2 bengong bawah Najib ni,. semakin rakyat bertambah benci.Muka siTajuddin ni dahlah tak berapa terliur nak tenggok!!!....

    BalasPadam
  23. Bro
    Sebenarnya mereka yang menyokong najib adalah mereka yang ada kepentingan dalam bisnes dengan kerajaan dan ahli2 keluarga umno yang bergantung hidup dari hasil duit rakyat yang di rompak semasa mereka memerintah sebab itu mereka sanggup membela najib.
    Walaupun mereka sedar kesalahan yang dilakukan oleh najib dan konco2 nya yang telah merompak berbillion duit 1MDB.
    Mereka sanggup membutakan mata dan hati sebab mereka takut hilang mata pencarian sekiranya umno@bn kalah pru14 nanti.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ada tanjak jadi ketua federasi adalah 1. Pihak yang membocor-tiriskan DEB untuk kepentingan sendiri sendiri dan 2. Adalah pihak yang membenarkan Jon Doe klepet duit 1 mdb. Makanya oleh kerana 2x5 sama 5x2, terpulang pada pengundi buat pilihan. Dan pilihan pengundi adalah muktamad. Kik kik kik

      Padam
  24. Datuk Seri Najib Tun Razak melabelkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai seorang ‘kaki gaduh’ kerana mengkritik dan menyalahkan penggantinya sejak dahulu lagi.
    Perdana Menteri berkata, Dr. Mahathir telah ‘bergaduh’ sejak zaman Perdana Menteri pertama, Tunku Abdul Rahman lagi diikuti Perdana Menteri berikutnya termasuk beliau serta beberapa bekas pemimpin lain.
    Sifat ‘kaki gaduh’ Dr. Mahathir juga tegas Najib, semakin melarat dengan terbaharu bekas pemim­pin negara berkenaan ‘bergaduh’ pula dengan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar.
    “Saya antara penyokong setia beliau selama 22 tahun tetapi hari ini dia tergamak mengatakan Malaysia negara gagal. Kalau nak jatuhkan saya, bertandinglah dalam UMNO tapi jangan runtuhkan parti.
    “Tapi saya percaya kita semua faham orang yang ‘kaki gaduh’ ini dia akan gaduh. Dari zaman Tunku Abdul Rahman dia bergaduh. Selepas itu dia kata (Tun) Hussein Onn tak betul, (Tengku) Razaleigh Hamzah tak betul. (Tun) Musa Hitam pun tak betul.
    “Sekarang dia kata saya tak betul. Terbaru dengan Sultan Johor. Kalau semua orang salah, siapa yang betul? Saya fikir kalau Tun Razak umur panjang, Tun Razak pun dia kata tak betul,”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di negeri asalnya (indie) Detpa sentuh perasaan penganut lain dan kerajaan indie bertindak untuk menghalangnya.

      Di sini Detpa ada ruang untuk panjat mercu tangga kuasa tapi bila berada dipuncak, keutuhan istana di kikis dan lawan di Isaed.

      Apakah ada peluang kedua untuk Detpa perbetulkan keadaan atau peluang kedua yang diminta adalah peluang untuk teruskan misi yang tertangguh sementelahan pembangang mati kutu dan mati akal ketika ini.

      Detpa kata Melayu mudah lupa walhal pembangang paling mudah melupakan apa yang mereka lalui. Mereka sanggup melupakan semua fitnah yang mereka lontarkan terhadap Detpa.

      Pembangang tetap pembangang, selamanya bangang. Bukan kerana tidak ada prinsip tetapi kerana pembangang tidak yakin mampu atasi Bee End.

      Makanya pilihan yang ada buat pembangang ialah buat buat lupa, buat buat tidak malu dan tanpa jijiknya jilat balik semua yang mereka telah ludahkan.

      Detpa mungkin sedang rileks dan sambil mengira stok dedak Detpa ketawa terbahak bahak memikirkan betapa bangangnya pembangang yang ada pada hari ini.

      Kah kah kah.

      Padam
  25. Memang Tun akan gadoh dengan sesiap saja kerana beliau tidak rela dirinya dan Negara diperkotak katikkan oleh mereka2 yang disebutkan itu.Ini disebabkan beliau seorang yang tegas dan berprinsip .Tidak seperti Najib takut kepada Menteri2 dan penasihat2 dibawahnya dan sama sekali tidak berani untuk menegur jika mereka2 itu semua membuat kesilapan.Inilah puncanya mengapa Najib gagal selama ini.Jauh sekali bezanya kalau nak dibandingkan dengan Tun ,Tun amat tegas dalam pemerintahan dan pentadbirannya ,sebab itulah beliau amat disegani dan ditakuti oleh orang2 dibawahnya......inilah yang sepatutnya ada kepada seorang pemimpin yang berkuliti....sebah itulah Tun amat disayangi oleh kebanyakan rakyat Malaysia tidak kira kaum!!....satu dalam berjuta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak gaduh punca salah urus berleluasa.

      Padam