Jumaat, 19 Ogos 2016

Bodoh Sombong..!


Apakah Menteri ni dungu..! Menteri ni bodoh dan mudah diperbodohkan..! Atau apa? Semoga perbuatan jenayah mereka tiada kaitan dengan Menteri ni ler..!

Rasuah: SPRM 'hairan' sikap Ku Nan

Berdepan dengan siasatan rasuah seseorang menteri sepatutnya menunjukkan sikap yang betul dan bukannya memberi pujian kepada pegawai yang ditahan.
Menganggap sikap Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai "menghairankan" seorang pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata, tiada kompromi wajar ditunjukkan bagi kes rasuah.
Beliau yang enggan namanya dipetik berkata, Menteri Wilayah Persekutuan itu menampakkan seolah-olah kerajaan tidak melindungi orang awam.
"Kenyataan menteri berkenaan memang amat menghairankan!" katanya.
Malaysiakini pada 15 Ogos lalu melaporkan tiga penjawat awam ditahan oleh pegawai SPRM atas kesalahan rasuah, penyalahgunaan kuasa dan penggubahan wang haram.
Seorang daripada mereka berpangkat Datuk Seri, manakala seorang lagi Datuk.
Pengarah Siasatan SPRM Datuk Azam Baki berkata suspek ditahan dalam operasi serentak di tiga tempat iaitu Kuala Lumpur, Melaka dan Kelantan.
Luar kerja menteri tak tahu
Semalam pula SPRM mendapat kebenaran mahkamah untuk menahan reman suspek sehingga 22 Ogos ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 17 (a) dan Seksyen 23 Akta SPRM.
SPRM juga merampas pelbagai aset bernilai jutaan ringgit.
Suspek berpangkat Datuk Seri itu adalah pegawai kanan di DBKL dan dia turut disiasat mengikut Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001.
Hari ini memetik Tengku Adnan, New Straits Times melaporkan menteri itu sebagai berkata Datuk Seri terbabit adalah "pegawai yang bagus" malah mendapat kenaikan pangkat dua kali hanya dalam tempoh setahun.
"Setakat yang saya tahu, pegawai itu ialah seorang pegawai yang bagus, komited dengan tugas dan penuh perhatian. Beliau berpindah dari Gred 54 ke Gred Khas C, dan kini beliau dalam Gred Khas B kerana beliau seorang yang bagus dan mempunyai potensi.
"Bagaimanapun, iaitu dia di tempat kerja ... apa yang dia lakukan selain daripada kerja, saya tidak tahu," katanya kepada New Straits Times.
Sumber SPRM itu berkata pihaknya memang "hairan" dengan kenyataan balas daripada menteri terbabit.
"Seorang menteri sepatutnya tidak berkompromi dengan sebarang tindakan menyalahi undang-undang dan kenyataan itu menampakkan seolah-olah kepentingan awam tidak terpelihara," katanya.
Jangan langgar lutut Menteri ni yer..!
Kenapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

32 ulasan:

  1. Tuan admin buat ler citer 1MDB baru cai-cai kerumun
    Tajuk ini kurang nak tarik minat puak cai2 penyamun
    Susah mereka ni nak cerca caci mula le mengelamun
    Kalu tajuk 1MDB banyak ler modal depa maki hamun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau ni apekedarah nye pulak? Dah gatal mulut ke gatal bontot. Kalau bontot, baik kau pergi merayap di luar cell Anwar Al Jub.

      Kau ingat rakyat boleh lupa Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion ke? Kau dah sewel ke?

      Padam
    2. ko yg sewel main tuduh jer ikut suka mak datuk nenek engko.... ingat rakyat boleh lupaker madey kutty dan kroni bolot berbilion duit rakyat !!!

      Padam
  2. He.he.he kalau zaman bpr tun m akan lepaskan pegawai itu he.he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala hotak kau senget ke cakap begitu? Kau eksiden naik motorsikal cut cut ke? Kepala terhantuk kereta depan ke?

      Kau khayal atau terharu mikirkan berita Doj saman bebudak Najib ke? Husam Musa dan Mathias Chang pun saman juga di US. Dahtu Zaid pulak saman Najib di Malaysia.

      Padam
  3. Bapak borek, anak rintik? Bos dia lepas dari apa apa kesalahan, maka dia rasa pegawai nya pun patut lepas? Bos dia lebih tua ke dia? Nampak mcm dia bapak.

    Dah teruk negara ini sekarang, Bang. Korapsi melanda di sana sini. Hinggakan MyWatch Chairman Sanjeevan pun curigakan korapsi abang IGP Khalid pun korapsi dari Khalid. Di buat nya laporan ke SPRM. Anak IGP pun di laporkan ada syarikat jual senapang dan peluru. Aneh kan? Macam takda perniagaan lain nak buat.

    Memang lah, si Jeevan tu bunyi macam gangster, dulu berita pasal dia pelik pelik. Sekarang di remand di lokap Balai Polis berkali kali sebab ada laporan polis dia ugut orang mintak bayar protection money satu lepas satu. Pengerusi ke Penaung MyWatch pun bekas Ketua Polis Negara, kalau tak silap. Macam macam berlaku di zaman Najib ini.

    Teuku Nan apasal pulak macam nak defend pegawai yang kena tangkap korapsi? Ada undi ke di situ? Ada udang ke di sebalik batu? Atau kepala udang ke? Ish ish .......

    BalasPadam
  4. takda bahan spin... kena ada bahan dari madey kutty atau ajen berita luar negara .... mmg bangsat protun ni semua ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tengok kau ni sentiasa nak cari maki. Orang cerita pasal Ku Nan (Teuku, bukan Tengku), kau ungkit pasal Tun Mahathir pulak. Tak kena mengena sikit pun.

      Orang panggil kau bodoh, kau nak marah. Apa yang oang boleh buat kapada kau nih, coba citer. Maki hamun atas bawah kiri kanan kau, gamak nya. Kau nak gitu ke?

      Apasal pulak go fly kite. Kan kau dah kena suruh go bang balls dgn bos kau, yang aku baca dulu.

      Padam
  5. Tak bijak nampak nya Menteri Wilayah itu. Komen tak menentu. Tapi kalau ia pun, berapa orang Menteri Najib yang bijak? Power gets perpetuated by fools around you.

    Tu yang dia lantik sebagai Setia Usaha Agong UMNO. Kot sebab dia nakkan orang yang ikut saja apa dia mau di lakukan. Kasi warning, buang ahli sana sini dengan tak payah di suruh. Itu pasal pilihan parti pun takda. Di tangguh nya. Tak tahu ada tak pilihan parti di PAU hujung tahun ini ke.

    Najib tangguh sebab tak mahu di tanding jawatan dia, nakkan jadi Presiden dan PM sampai PRU14 nampak nya. Alamat lingkup lah UNMO/BN nampak nya. Di PRU13 aje dia dah kalah undi popular. Hilang 2/3 majoriti di Parlimen. Di kasi tsunami Cina. Dapat keputusan yang paling teruk dalam sejarah. Ini pulak skandal 1MDB yang heboh merata rata. Hingga orang kampong pun dah tahu. Gamak nya dia dapat tsunami Melayu jugak di PRU14.

    BalasPadam
  6. kalau bagus bolehlah buat apa yg dia suka?..sikit2 tu kira bolehlah...piiiirah. itulah taraf menteri najib..yg bercakap benar dan tanya solan yg depa tak boleh jawab dipecat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, contoh paling utama ia lah TS Muhyiddin Yassin , bekas Timbalan Presiden UMNO/ Timbalan Perdana Menteri.

      Dan DS Shafie Afdal, bekas Naib Presiden UMNO dan Menteri.

      Padam
  7. Rakyat kampong pun meluat bila doj pulak lebih kuah dari sudu. Kunun tolong kok jadi harta rampasan perang. Satu utk ko, satu untuk aku, satu utk ko, dan seterusnya utk aku aku aku aku aku. Dasar illuminati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitu lah Najib kata bila menyeleweng 1MDB dan mngsonglap berbilion masuk akaun dia dll. Satu utk ko, satu untuk bini aku, anak tiri aku, yang lain utk aku aku aku aku aku.

      Padam
  8. Matdey buat isu nak cetuskan ketegangan huru hara
    Lepas tu boleh adjust anak ambil aliih kepala negara
    Elok le kalu pihak berkuasa dan SB bertindak segera
    Tangkap saja si tua ni sumbat masuk dalam penjara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu menghasut cakap cetuskan ketegangan huru hara, you bloody fool.

      SB patut tangkap saja kamu ni dan sumbat ke lokap Polis di Jinjang, biar bbeberapa minggu, lepas tu bicara dan masukkan dalam penjara.

      Padam
  9. Takut ke?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teuku Nan tak takut. Dia bergelut. Malom lah banyak kuasa. Bos dia penuh kuasa, di bikin Akta itu ini menghimpun kuasa dia tak terhingga.

      Tapi Tuhan punyai kuasa di atas segala gala nya. Akan di balas nya. Moga moga secepat mungkin, kalau boleh esok lusa.

      Padam
    2. Tak ada maknanya.

      Padam
    3. Bila Tuhan lakukan kpd Najib itu, tak terhingga makna nya.

      Rakyat Malaysia lepas dari azab sangsara. GST, harga barangan naik melambung, nak kena beban hutang 1MDB RM53 bilion tambah yang IPIC tuntut RM28 bilion, dan macam macam lagi.

      Padam
    4. gst tak seberapa, peniaga yang lambung harga. doj patut masuk campur hal ni.

      Padam
  10. Matdey jahanam nii jaja pasal 1MDB merata sana sini
    Marah sebab 1MDB udah kasii jejas syarikat anak bini
    Turut terjejas sama ialah toke2 besar dia punya kroni
    Diminta bantuan Amerika bertindak sendiri tak berani

    BalasPadam
  11. Memang manusia pembelot derhaka Madey pedukang
    Darii seorang negarawan sanggup jadii pembangkang
    Pengaruh subversif puak ni haruslah segera dikekang
    Kalu tidak negara akan jadi huru hara lintang pukang

    BalasPadam
  12. ye lah mana ku nan tau perangai diaorang sebenar...dia cuma bagitau apa yg dia tau saja base on merit. mungkin soalan wartawan 'kenapa 2 org datuk tu di ambil bekerja dgn dbkl'

    BalasPadam
  13. Tun m sekarang bertunkus lumus selamatkan Mokhzani itu he.he.he.
    Kita akan lihat Sepatut macai protun ini pertahankan Mokhzani dari di saman he.he.he..

    BalasPadam
  14. Matdey kini dalam keadaan gundah gelisah duka lara
    Ramai rakyat dah menyedari dia pengkhianat negara
    Kinii anak Mokhzani pula sebelah kaki dalam penjara
    Itu belum le lagi hal Mukhriz dan Marina diambil kira

    BalasPadam
  15. Kenapa pemakan dedak busok otaknya kosong? Macamana pendedak semasa mengambil peperiksaan? Kalau Adalah...jawablah persoalan yg diberi bukan alih tiang gol...contoh nya tunku Nan mabuk dedak masa menjawab soalan tu...Ini contoh

    BalasPadam
  16. Parti Pribumi Bersatu nasib nya pasti akan jadi celaka
    Sebab Myidin ketuanya manusia yang bermuka-muka
    Dia skandal seks sama biini orang nyonya China Nika
    Dicadang jadi ketua Pakatan Haprak Rafizi tidak suka

    BalasPadam
  17. Myidin munafiq tetiiba jer merintih dengan nada sayu
    Dia marah kalau dengan orang kata DAP antii Melayu
    Dulu sama DAP musuh ketat tetapi kiini bepujuk rayu
    Rupanya ada kaitan nyonya China Nika si bunga layu

    BalasPadam
  18. DOJ DUIT BERPULUH JUTA SUDAH BAYAR.. KIRIJA MACAM CIFUT BABI....PUIIIIII....!!!!

    BalasPadam
  19. awal anjing2 najib wat kerja....asyuk ler dedak pagi nie kak semah taboq no...awai2 pagi dah jilat licin jubbo jibbo

    BalasPadam
  20. Bro..dia sekor je jing tu. Anjing jibbo Al krekko namanya, otak biol,tua kutuk, pakar mencarut, takde hati perut anjing nih. Sialan.

    BalasPadam