Rabu, 31 Ogos 2016

HOT ~ Kemerdekaan Negara Di Tangan Jho Low..?


Apapun acara dan sambutan..! ianya tak lekang dari perbualan dimana Jho Low dan sekutunya bersembunyi? Kenapa tidak digerakkan usaha untuk mencari Dato Suboh, Nik Faisal dan Jho Low?

SPRM sudah sangat berpuashati ke dengan siasatan kamu setakat ini?


Kenapa tidak bekerjasama dengan pihak Interpol mencari Casey Tang dan Jasmine? Kenapa 2 ekor yang di cari oleh Bank Negara ini masih lagi boleh bebas lepas? Bank Negara dah selesai kerja ke?
Rakyat tertanya tanya kenapa mereka semua seakan dilindungi oleh pihak kerajaan? Kenapa apabila berkaitan dengan 1MDB semuanya mesti mendapat pembelaan pihak kerajaan? 

Rakyat tertanya tanya apakah pihak pemimpin tidak merasa seperti mana yang rakyat rasai apabila mendepani isu 1MDB? 

Tidak kah para pemimpin tidak terasa malu dengan dakwaan yang dibuat oleh rakyat dan dunia terhadap pemimpin, tadbir urus koperat, urusan kewangan, agensi penguatkuasaan serta pihak pentadbir keadilan negara yang seakan hilang integriti dalam berdepan dengan isu 1MDB?


Tidak kah seharusnya pihak kerajaan kedepan dan berani menghadapi rakyat dan dunia demi membersihkan nama pemimpin dan negara yang semakin membusuk? 

Tidak kah seharusnya pihak kerajaan perlu mengheret nama nama mereka yang dicari tersebut untuk membuktikan bahawa pemimpin dan negara bersih dan tidak terlibat dalam sebarang skandal penyelewengan?

Tidak kah seharusnya pihak kerajaan juga perlu membuktikan dengan segala dokumen dan saksi yang berkaitan untuk menafikan segala bentuk pendakwaan yang dinyatakan?

Sampai bila kerajaan mahu membiarkan Jho Low dan sekutunya merosakkan 'kemerdekaan' negara tanpa sebarang tindakan undang undang?

Sampai bila kerajaan mahu membiarkan 'kemerdekaan' yang dirasai oleh rakyat dan negara direnggut, diganggu gugat dan dicemarkan oleh skandal kewangan terburuk didalam dunia kini?

Apakah bagi barisan kepimpinan kerajaan hari ini Jho Low lebih utama dan penting berbanding rakyat dan negara?

Apakah Jho Low dan sekutu lebih aula untuk dibiarkan 'merdeka' dengan menafikan 'kemerdekaan mutlak yang rakyat dan negara miliki?

Soalnya...sampai bila?

Lu Fikir La Sendiri!!!

77 ulasan:

  1. Soalnya...sampai bila?

    Bagi saya sampai rakyat bertekad bertindak atas equation,

    N = G

    Where N is Najib
    G is Gadafi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matematik kau salah. Kalau rakyat libya ada kat sini dia tentulah akan tinggal lebih masa. Malaysia bkn sahaja aman tetapi mudah cari duit.

      Cuma yg kesian geng protun bkn sahaja minta sedekah malah kalau naik ayam 10 sen mengelupur kebuluran.

      tak payah lah buat andaian kita seperti di libya. Di sini UMNO terlampau kuat dan memerintah malaysia semenjak kemerdekaan.

      UMNO parti yg menjadi ketua kpd Barisan Nasional.
      UMNO mempunyai ahli yang berdisplin yang taat pada pemimpin dan negara.
      UMNO tidak akan mengkhianati sistem demokrasi.UMNO menjaga keutuhan dan keselamatan negara,bangsa dan agama.

      Padam
    2. Anda kena masuk balik darjah satu. Kalau dah dewasa sikit baru boleh berfikir. Nah 20 sen.....budak2 main jauh2...

      Kita cerita equation n = g.........kalau tak reti masuk primary one back, ok?????

      Padam
    3. 2:23 PTG itu ia lah Jing Jibo.

      Mengarut mengata UMNO mempunyai ahli yang berdisplin yang taat pada pemimpin dan negara. Ahli2 UMNO di akar umbi tidak akan mengkhianati sistem demokrasi secara deliberate atau terancang. Tapi dengan mendiam diri kpd pemimpin2 yang mencuri duit berbilion, korapsi macam macam, mereka sabenar nya mengkhianati parti, bangsa dan negara.

      UMNO di bawah Najib tak bleh di katakan "menjaga keutuhan dan keselamatan negara, bangsa dan agama." Menjaga ke.utuhan Najib tak tau le. Habis nama negara Malaysia di lenyek nya di dalam dan di luar negara.

      Padam
  2. Berkemungkinan besar Joh Low adalah sekutu. Takkan sekutu nak dianiaya. Yg naya adalah rakyat. Terpaksa membayar pelbagai jenis cukai.

    BalasPadam
  3. booooo... basi.., hari merdeka pon masih istiqamoh menjilat madey, ini baru betul pemakan dedak gred A++

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si BABI an0n 12:56 PTG tak puas2 Mengkolom pelir Lanun Bugis untuk mendapatkan Dedak Haram!!!!

      Padam
    2. PM punya pasal, bernafsu besar persis iblis,
      Segala kesempatan diguna untuk menyapu cash sampai habis,
      Rakyat baru merasa naik kembali menguncup menuju zaman sadis,
      Inilah akibat punya PM yang pandai berlakon harmonis,
      Hakikatnya dia takut kat bini pendek yang maha bengis,
      Kemewahan dunia bagi mereka tidak punya titik habis,
      Rakyat disiksa dengan kenaikan kos sambil pendapatan makin mengempis,
      Berdoalah kami memohon kepada Allah yang Maha Agung sambil menangis,
      Agar hari2 mendatang tidak menjadi tragis,
      Biar si penyamun yang mendapat balasan maut berkudis,
      Maka berakhirlah kisah si Lanun Bugis...

      Coretan A.Jang Hobin Hood.

      Padam
    3. patutla robin hood kaki curi.

      robin hood ni sesuai la dgn kepala penyamun .Buat undang-undang rimba.

      Maaf la ya ini malaysia negara berdaulat dan ada undang-undang.

      Padam
    4. Tengoklan bahasa Jing Jibo pakai - dia mencarut. Pada hal CV yang orang tulis bagi nya sikit pun takda carutan. Ha nya makian -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    5. Si bodoh kat atas tu tak sedar dia bayar jho lo kongkek paris hilton..dia tukang cuci jubor jholo

      Padam
  4. Saya bukan penjilat mana manusia.

    Saya hanya berfikir apa akan terjadi apabila rakyat bertekad N=G.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat mana?

      Sarawak ke?. kalau sarawak PRN tempohari pakatan bukan sahaja bungkus malah duit pun ghaib.

      PRK selangor dan perak ke? Pakatan bkn sahaja kalah tapi kalah teruk . UMNO menang majoriti terlampau bergaya.

      Padam
    2. Rakyat malaysia.

      Bukan orang politik yang mengundi

      Betul umno menang bergaya.

      Malangnya kalau orang sarawak ke sabah ke, susah nak implement n=g...
      Kena naik belon.

      Yang ditakut seluruh rakyat malaya..ingat macam mana gadafi mintak nyawa???????? Buka video dan lihat....takut.....

      Jangan underestimate melayu malaya. Jamal dan ali tinju budak hingusan

      Padam
    3. Macam nilah bila kau nak turun.Bagi tau kat tempat mana.

      Kau ingat yg jaga negara selama ni siapa?
      DAP lah ya?
      UMNO yang jaga negara ada faham.

      Kalau kau dan kawan2 nak tunjuk hebat bgtahu tang mana nak jumpa.Tau la aku cabut gigi kau satau-satu faham tak?

      Padam
    4. Hahaha.....takut?

      Tak mustahil n=g........

      Hahaha...dah tengok video?

      Padam
    5. Macam nilah bila kau nak turun.Bagi tau kat tempat mana.

      SIAPA KATA ADA ORANG NAK TURUN....BAGI SAYA HANG BUDAK HINGUSAN....NAH 20 SEN

      Kau ingat yg jaga negara selama ni siapa?
      DAP lah ya?
      UMNO yang jaga negara ada faham.

      SDRA....MALAYSIA ADALAH MALAYA, SABAH DAN SARAWAK. Umno ke Dap ke, Pas....ALL DUSTS.

      TANPA SABAH DAN SARAWAK, UMNO MATI...SO JANGAN CAKAP BESAR

      Kalau kau dan kawan2 nak tunjuk hebat bgtahu tang mana nak jumpa.Tau la aku cabut gigi kau satau-satu faham tak?

      KAU TANYA ASKAR YANG PERNAH BERTUGAS DI LIMBANG SARAWAK, SAPA YANG KENA KOTE DIA DIGANTUNG DI DAHI???? FIND OUT.

      KONON NAK CABUT GIGI ORANG...NANTI CABUT KOTE LETAK DIMULUT BARU TAU. NAK KENA MINYAK IBAN?

      TUNJUK KAT ALI PENINJU LEMBIK ATAU JAMAL IKAN HANGUS DULU, KUAT KAH TIDAK....HAHAHA

      Padam
    6. Tak payah berpanjang lebar dengan Anjing Jibo. Dia bukan rasional, buak boleh berbincang, bukan main keras kepala dia, tak akan mahu terima apa orang lain kata selain dari Jibo.

      Jadi, hentam sembrono aje dia. CV nya dah di copy paste di atas itu menunjukkan jenis tak boleh berdiskusi dengan nya.

      Padam
  5. SK pun dah tak nak cerita yg basi ini.
    WSJ pun dah tak nak cerita yg basi ini.
    DOJ pun dah tak nak cerita yg basi ini.
    Singapore pun dah tak nak cerita yg basi ini.
    Australia pun dah tak nak cerita yg basi ini.
    London pun dah tak nak cerita yg basi ini.

    Hanya tinggal blok ini saja yg suka cerita2 basi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.04,

      Cerita2 ini tak akan basi sehingga justice is served.

      Terfikir, harap justice tak dilihat dari segi equation
      N = G...........

      Got it????

      Padam
    2. 1.04 basi? Nak tau juga bagaimana kesudahan, penamat dan keputusan bagaimana berbillion billion masuk akaun peribadi najib.

      Baiklah, najib cakap derma....

      Bagaimana pula siasatan 7 buah negara mendapati derma najib berpunca dari akaun 1mdb?

      Bagaimana pula penyiasatan sprm mendapati terdapat penyelewengan apabila wang SRC masuk ke akaun peribadi najib.

      Boleh bloger upahan najib tolong beri penerangan?

      Padam
    3. Si Bahlol Bongok Anon 1:04 PTG memang Bodoh tak boleh di ajar!!!

      Negara lain tu ambil tindakkan cuma tinggal Malaysia saja yang anggap si Lanun tu Suci.

      Bahlol mcm ko sanggop buat apa saja demi dedak Haram!!

      Padam
    4. Negara lain ambil tindakan apa?

      Asset 1MDB dah kena beku ke?
      CEO 1MDB dah kena tangkap ke?

      Apa tindakan yang dilakukan?

      Berapa jumlah asset 1MDB kena rampas?

      Padam
    5. Bila Jing Jibo dah masuk peringkat pantun mematun, macam katun le dia. Tak payah layan pantun nya sebab banyak karutan yang di copy paste nya. Sekel kepala dia terus menerus aje cara yang berfaedah.

      Padam
  6. Rakyat nak tahu gak tang mana basi tu?

    BalasPadam
  7. A psychologist from local univ told me many many times, najib's geng are actually living in fear.......the minimum to the maximum

    So.....the rakyat.......n = g?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeh....buktinya, so desperate.
      Korek segala benda sampai kes MBF 30 tahun dulu pun nak
      diletak ke bahu Tun Det. Kes 13 Mei 1969 pun mesti nak salahkan
      tun Mahadir juga. Raja-raja Melayu sain surat sertahkan negeri kepada British tahun 1946 pun salah Tun Mahadir juga.
      Masalah air di Johor pun salah Tun Det juga.
      Balak-balak ditebang sampai gondol di Kelantan pun
      salah Tun Mahadir.
      Buxsit di Pahang pun salah Tun Mahadir.
      Ada tak lagi benda yang belum disebut, yang dah sah semuanya
      SALAH TUN MAHADIR.
      Najib lahir pun salah Tun Mahadir juga.
      Sepatutnya Najib tak lahir ke dunia ini.Harap dia cepat tumbang supaya boleh disalahkan kepada Tun Mahadir juga.
      INIlah tanda-tanda DESPERADOoooooo.....hilang arah.

      Padam
    2. la...ni citer lama. Dolu-dolu pun citer sama Najib tak boleh tido.Putamerdeka dah tak gunakan ayat ni la.korang tahu kenapa?

      Muhiydeen dah kena terajang dari UMNO..itulah jawapanya.

      Padam
    3. Bravo Cik Minah, paling menarik kata kata Sdri itu -

      "Sepatutnya Najib tak lahir ke dunia ini. Harap dia cepat tumbang".

      Saya harap dia banyak sangat masalah, risau, gobar, gigil lutut, tak cukup tidur, di marah Rozy, hingga dia di serang sakit jantung.

      Rasa nya tak salah doakan gitu sebab dulu PAS di zaman Nik Aziz doakan KO UMNO dan pemimpin nya. Sekarang UMNO dah nak KO.

      Padam
    4. Tuding menuding tidak akan hilang dengan adanya demokrasi seperti Amerika. Bahkan ianya terus tumbuh dan melata dan lagi banyak tuduhan dilontarkan lagi besar kemungkinan untuk tundukkan pihak lawan. Kalau bilangan tuduhan2 yang dibuat oleh calon presiden dari republikan terhadap demokrat dan tuduhan demokrat terhadap republikan dijadikan ukuran ternyata Protun atau Projib tidak buat kerja secukupnya yakni dua dua pihak perlu gandakan usaha. Kik kik kik

      Padam
    5. Itu pendapat ko, Jing Jibo Kik kik kik. UMNO tak payah gandakan usaha, duit berbilion ada. Duduk goyang kaki, nyanyi dondang sayang sudah le.

      Bior le barisan Pembangkang yang sekarang termasuk parti baru Bersatu buat kerja. Nanti kita tengok le undi popular yang Najib dapat ha nya 48% dan kerusi Parlimen yang Najib dapat ha nya 132 (?) di PRU14 itu merudum ke.

      Padam
  8. System pendidikan Malaysia mesti di perbaiki supaya Orang2 bodoh penjilat kotek Lanun Bugis boleh dicerdikkan otak nya yang saperti udang.

    Atau otak dorang memang sudah tak boleh dicerdikkan lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku fikir ayat terakhir tu betul.

      Padam
  9. Memang masih ramai orang Umno yang masih menghormati Dr Mahathir tapi tidak lah sampai untuk bersama nya meruntuhkan Umno.Apa lah sangat ada pada Najib dan apa lah sangat ada pada Dr mahathir kerana kedua-dua nya pasti akan mati.

    Umno bukan sekadar sebuah parti tapi merupakan institusi penting pada orang melayu dan juga negara.Meruntuhkan Umno untuk menggantikan dengan yang lain adalah keputusan yang paling berisiko yang pasti akan membawa padah.

    Hujah ini pasti akan mengundang kemurkaan kepada mereka yang tidak bersetuju dengan pelbagai alasan dan cemuhan diberikan tapi itu lah realiti nya.Setakat ini tidak ada satu parti pun yang boleh menyerupai Umno untuk menjadi dominan yang menjadi teras kepada kerukunan dan kestabilan politik sesebuah negara.

    Nak harapkan Parti Peribumi berapa lah sangat kerusi yang boleh diberikan Pakatan Pembangkang selain tidak mempunyai grass root yang menjadi tunjang kepada kekuatan sesebuah parti.

    Pertengkaran sorang dua diblog putra ni tak lebeh dari sekadar nak melepaskan geram semata-mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Putramerdeka mempunyai misi mengharapkan agar bangsa kita kritis tetapi pada waktu yang sama jgn emosi berlebihan.

      Saya yakin tun M sendiri takkan setuju sikap segelintir kecil penyokong tun M yg suka mengelar org dgn anjing.

      Padam
    2. "Apa lah sangat ada pada Najib dan apa lah sangat ada pada Dr mahathir kerana kedua-dua nya pasti akan mati."

      Aku fikir dan doa Najib dulu yang mati.

      Salah doa begitu? Di Peperangan Islam dalam sejarah semua Muslimin doakan musuh nya mati. Najib ada lah musuh Protun yang lebih kuat Islam nya kerana Protun tak mencuri, takda berbilion masuk akaun bank dengan tak payah berniaga atau buat apebende.

      Padam
  10. 1.51,

    Anda tersilap analisis.

    Have you ever thought or heard of the equation n=g?

    The issue is not malay, islam......the real issue is the country called malaysia and the malaysians....

    Najib ke mahathir are just actors.

    My fear is the equation n=g becomes a reality......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku yakin tukang komen ni dah tua.Matematik pun bodoh. Sepatutnya bila tua bertambah cerdik tetapi lain plak jadinya.
      Kemungkinan anon 159 dah tahap nyanyok.

      Daripada kau tulis kemungkinan berlaku rampasan kuasa adalah lebih baik kau ngadap Allah. Banyak solat dan puasa sunat.

      Kubur dah panggil tau.Sudah lah orang-orang tua pi main jauh-jauh ya.Jgn tunjuk cerdik tetapi bodoh.

      Padam
    2. 2.27

      ........takut ke?

      Itu saya kata anda tak reti menganalisis. Orang bukan cakap pasal rampasan kuasa.....hahaha.....

      Cerita early september bermula dari esok, 1 hb sept. Tak tahulah...exact date.......tick tock tick tock

      Padam
    3. la..ingat cerita ghadafi dan rampasan kuasa. hmmm

      setakat 1 sept.itu masalah korang la.Bkn masalah kami pun.Itu bkn lagi citer 7 negara nak ambil tindakan.

      belum lagi citer mahkamah peranchis psal altantuya dan scorpene.

      ok la tu tunggu la korang keputusanya.

      Cuma kalau citer rakyat senang ja la sarawak siapa pemenang?

      Padam
    4. Apa hal sarawak? Anda salah pisting ke?

      Padam
    5. Aku setuju bahawa Jing Jibo tu yang amat bodoh, tak reti interpretasi pun. CV nya kata dia orang tua, bola dah kecut dsb nya.

      Padam
  11. Umno pun tak perlu dipertahankan, ciptaan manusia semata-mata, asal berjuang untuk kesejahteraan dan merdekakan ummah. Kini cuma jadi bahan dan batang berlindung buat Najib si isteri Rosmah. Salah bukan sebab lahirnya Najib ke dunia, silapnya kerana tak pandai memilih pasangan isteri. Setiap insan hebat pasti punya pasangan yang terhebat di sisi. Malangnya pencuri kecil berpasanganan dengan badak berselera iblis, maka hancur musnahlah negara dimakan sifat ketamakan yang tiada sudah.

    Ramai2lah warga Malaysia renungkan wajah si Rosmah, pasti anda tidak berjumpa nur imaniyah yang terserlah hanyalah wajah manusia lesu yang jadi hamba kepada nafsu serakah yang dipimpin oleh syaitan yang direjam.

    Itulah wajah jelmaan iblis dan syaitan yang berjaya menyesatkan manusia dengan ajaran "Cash is King" dan "The money also for me too".

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aii...tembak rosmah plak.

      Nampak sangat kau ni pondan. Nak sembang psal politik no hal tapi tak perlu la sembang isteri najib.Faham tak? Mancho la sikit brader ni idak tak abis-abis sembang pasal peribadi.

      Pasal itulah bila pilihanraya asyik kalah ja memanjang. Jadilah manusia normal sikit.Buang perangai pondan ni tau.

      Padam
    2. Yang pondan si Najib dan ajing pengikutnya.. Kata Baling kaca pun tak pecah tapi apsal nak gelabah sampai kutuk orang tua dengan gelaran yang menjatuhkan maruah. Kalau kau tak nak jadi ajing pondan mu gi ikut Nazri gedebeh, dio tue berani tumbok oghe tuo joooo.

      Padam
    3. "renungkan wajah si Rosmah, pasti anda .., berjumpa nur imaniyah .."

      nur imani yah? Salah eja kot. air mani ...

      Padam
  12. kemerdekaan Malaysia kekal dipertahankan BN ... yg menggugat skrg ni madey kutty dan kroni... bila madey kutty henti kerja nyanyok dia ni .. kemerdekaan negara terjamin ... go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Equation N = M

      Padam
    2. Wrong

      N = G

      Padam
    3. Jugak JB = Jing Jibo, penyanyah, trying to terrorize Protun blog but shitted all the time.

      Padam
    4. Tuko Tube dah buat lama sebelum Barat buat ke atas Libya. Gagalnya Barat adalah kerana mereka menyimpan udang di sebalik batu.

      Apa yang Tuko Tube terlupa dan akhirnya kecundang ialah tak mungkin kapitalis dan kroni2 nak musnahkan semua yang ada dan bermula dari kosong-kosong.

      Makanya simpan ajalah impian songsang sebagaimana Tuko Tube simpan semua kenangan yang sampai kini belum jadi kenyataan.

      Padam
    5. Kalau pun "kenangan yang sampai kini belum jadi kenyataan", penting nya ia lah pemimpin penjangak, perosak bangsa dan negara yang rakyat tak boleh tahan lagi itu di nyahkan.

      Padam
  13. 2.24 ptg memang lah tak perlu dipertahan kan sekira nya ada alternatif tapi masaalah nya sekarang ini tidak ada parti yang boleh menggantikan nya.Itu kau perlu faham sangat-sangat kerana realiti politik sebenara ialah untuk kehidupan.

    Apakah sumbangan sesebuah parti kepada rakyat sebaik memenangi pilihan raya.Sudah tentu pemerentahan yang baik bukan! malah yang lebih baik berbanding parti yang memerentah sebelum ini.Pemerentahan yang baik mesti hadhir dari parti yang kuat dan mantap.Kalau parti itu dari gabungan pelbagai parti mesti ada parti unggul yang menjadi ketua kepada gabungan yang menjadi teras kepada kerajaan.

    Melihat kepada kenyataan blok pembangkang hari ini yang haru biru kerana tidak mempunyai ketua rasanya sebaik menang pilihan raya besok atau lusa pun belum tentu dapat menubuhkan kerajaan mungkin berbulan atau bertahun kerana status parti yang sama kuat.Inilah yang dinamakan risiko sedangkan rakyat sebenarnya perlu meneruskan kehidupan sebaliknya parti kerajaan bercakaran tak sudah-sudah.

    Contoh ini sudah pun dilihat sebaik pembangkang menang di Perak semasa PRU 11.Berapa lama negeri Perak terbiar tanpa kerajaan gara-gara perebutan jawatan MB dan exco.Itu baru negeri kalau pusat macam mana? sudah tentu lagi teruk kerana terlalu banyak harta karun yang tersimpan didalam nya.

    Oleh itu fahami lah matematik dalam politik ini bukannya bercakap dan bertindak seperti hanya menggunakan kepala lutut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang menggunakan kepala lutut di blog ini ia lah Jing Jibo. Skor saja anjing Jibo tuh.

      Lutut dah gigil, goyang tak lama lagi will give way. Jadi akal yang keluar dari lutut nya pun tak menentu arah lah.

      Sama dengan pemimpin atau boss nya. Dah tak boleh nak fikir saman SR, WSJ atau DoJ ke.

      Ramai yang kata zaman Tun Dol dulu, ramai rakyat di upacara upacara terbuka di mana PM beri ucapan. Di zaman Najib, amat kurang bila di banding dengan zaman Pak Lah.

      Ini membayangkan pengundian di PRU14. Harap Najib terus mendapat tsunami Cina, tambah dengan tsunami Melayu, di PRU14.

      Padam
    2. syok sendiri lah kamu protun ... mimpi je lah ..gantung harap dgn madey kutty better go fly kite !!!

      Padam
    3. Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - Jing Jibo nih mengarut, maki hamun dan mencarut. Kali ini dia kata Go fly kite.

      Padam
  14. Hahaha hohoho hihihi



    You're 'wretched' for shooting at own party, minister tells Umno Veterans Association
    Malay Mail Online - ‎3 hours ago‎

    Datuk Seri Shahidan Kassim has condemned the Umno Veterans Association as a 'wretched' group for openly attacking its own party's leaders

    BalasPadam
    Balasan
    1. Google lah "wretched in Malay", makna nya ia lah "celaka".

      Kesian lah ahli2 Umno Veterans Association kena kata celaka.

      Najib jugak di panggil celaka. Kamus kata celaka jugak bermakna malang. Memang Najib bawak banyak malang kpd bangsa, rakyat dan negara.

      Padam
    2. Veteran Recalls Fight To Maintain Country's Independence
      Bernama - ‎9 minutes ago‎

      SHAH ALAM, Aug 31 (Bernama) -- More than 60 years ago, Abidin Mat was probably just a teenager, but he had witnessed how the country's freedom fighters fought against communist and British imperialism before the independent Federation of Malaya ...

      Padam
  15. Tidak ada manusia paling zalim, kejam, ganas, rakus, kufur dan di benci selain mahafiraun dan mahazalim. Malanglah kalau seseorang itu di gelar sebagai mahazalim dan mahafiraun oleh rakyat yang terinaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bertaubatlah chai 4.33, segala jenis cercaan ko cakap tentang tun, lagi banyak tulisan ko camni, kami lagi suka chai....

      Kerana mengembang dan memperluaskan lagi kebencian rakyat terhadap najib seterusnya tun plak yg dapat simpati dan sokongan rakyat....majoriti rakyat chai.

      Tak takut chai hari akhirat?

      Padam
    2. takda siapa yg simpati dgn madey kutty anak beranak yg kaya raya tu ... dari masa dia berkuasa rakyat kata dia mahafiraun ... dah takda kuasa ni masih mabuk kuasa ... go fly kite !!

      Padam
    3. Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - Jing Jibo nih mengarut, maki hamun dan mencarut. Kali ini dia kata Go fly kite.

      Padam
  16. In his National Day address, Najib called Malaysians to be wary of a "new form of colonialism", which could destroy the unity and harmony the country.

    Actually, he is the one doing so by having policies that the Malays find divisive like sidelining the NEP, giving scholarships to children of the richest community in the country whose hundreds of millionaires make so much donations that UTAR refused a RM30 million donation for scholarships etc before PRU13. By giving the rich Chinese scholarships, he reduced the budget for scholarships and the
    less advanced Malays and Indians feel envy and bitterness.

    Najib said such new form of colonization threats were not necessarily from foreign perpetrators, but involving the "dirty hands" of those from within the country.

    He conveniently forgot the "hidden hands" that sacked AG Gani Pattail suddenly, immediately, without notice or valid reason, immediately transferred the work place of senior SPRM and PDRM officials investigating 1MDB and the billion Ringgit scandal. He appointed an ex Judge out of nowhere to be the new AG, hence perpetrating a new form of colonization of the rakyat himself.

    BalasPadam
  17. Najib mentioned several attempts made by certain quarters who wanted to topple the government through undemocratic means; including by initiating referendums, declarations and streets demonstrations.

    But what is democratic under his administration, pray tell. What is the Peaceful Assembly Act if not for demos. You wanna have demos only in stadiums? Any such things in the democratic countries of the West?

    You wanna follow the "democratic countries of the East"? Like The People's Republic of China that you admire so, and so badly want to have relations with just because for centuries they have been backward, economically an international pariah until just 1-2 deacdes ago? No siree, China is still a communist country, has never renounced communism.

    BalasPadam
  18. Sokong najib=projib
    sokong tun=protun
    sokong jo lo taeek=protaik
    aku sokong protaik sbb dapat duit banyak drp instant billionaires

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku gang protaik...
      protaik duit ada duit banyak dan sedang mempunyai kuasa dinegara ini...
      mulut aku disumbat duit
      taik pun masuk sekali...m

      Padam
    2. Tun sudah tua....
      pokjib muda dan berkuasa....
      tun tiada jasa...
      tun nyanyuk....
      najib pm paling hebat.....
      aku pro ameno...
      aku protaik....

      Padam
    3. Marilah undi protaik utk pru 14.......depa banyak duit......hagaha

      Padam
    4. Kalo ini komen semua Jing Jibo yang tulis, memang dia dah ak gila.

      Kalo Protun yang tulis, dia nyindir Jing Jiboe dan Projib bukan main tuh. Ha nya depa kepala taik udang tak akan paham paham sindiran.

      Padam
  19. tak habis2 lagi BABI2 penjilat lobang taik kafir2 DAP PKR RBA ni nak membohong dan buat fitnah...memang depa ni golongan terkutuk..!!! depa sendiri tau isu 1mdb ditokok tambah utk memburuk2kan kerajaan sedia ada...dalam masa sama untuk menutup kes rasuah dan penyelewengan DAP Lim Guan Eng dan lain2 tu dan depa tau kes itu adalah sangat lengkap dengan bukti2 yg sahih...LGE sendiri tak dapat nafikan... ada juga golongan bebal yg mempercayai pembohongan dan fitnah golongan kaki fitnah terkutuk ni...termasuk admin blog ni yg mmg penjilat lobang taik DAP PKR RBA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko jilat lobang taik Njib ke? Ko menipu, membohong, memfitnah seumor hidup ke?

      1MDB di tokok tambah, datang nya terhutang RM53 bilion, IPIC pulak tuntut RM28 bilion, Ketua Audit Negara kata US7 billion = RM28 bilion lesap dari akaun 1MDB itu, RM1 bilion lebih masuk akaun Najib, DoJ US kata US3.5 bilion - RM14 bilion misappropriated from 1MDB funds and laundered in US, sekarang DoJ nak rampas.

      Korang nafi saja tak guna. Tuduh dan fitnah orang lain nak divert attention pun tak berkesan. Kau asyik menjilat lobang taik Najib aje, lidah kau busuk nanti tanggal kau baru tau.

      Padam
    2. Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - Jing Jibo nih mengarut, maki hamun dan mencarut. Kali ini dia kata Go fly kite.

      Padam
  20. Kesian warga us segala urusan terhenti takat 21/8/16.Gamaknya tahun ni tiada bonus lh meke.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di Malaysia segala urusan korapsi besar besar, seperti Jibo punya, terhenti. Sebab Jibo hentikan Gani Pattail, ambik Afandi yang terhutang budi hingga mati, kata Najib tak bersalah. Rakyat kata lain. DoJ di US kata lain. 6 buah negara luar lain pun kata lain.

      Nanti dia kiok di PRU14 ke, dia tak ada kuasa bayar apa pun. Akaun bank dia akan di beku, dia di heret ke mahkamah.

      Padam
  21. Itu hari meeting umno tak salah kt stiawangsa ker, bukan nye crita nk tolong org melayu, tapi crita macamana nk habiskan duit kerajaan masa sukan sea...aku pun heran tengok budak umno diaoramg cuma pikir nak buat duit jer halal haram tolak sbijik perangai boss dia najisb,,bau tenget serupa bau bangkai macam tu la rakyat umpamakan umno skarang...dari pemida, wanita sampai ketua nk mampoz

    Korup.korap sampai kurap sampai berulat...kubuekan umm0

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju setuju.

      Kuburkan politik Najib, kalau kena Umno pun, lantak lah.

      Padam