Khamis, 11 Ogos 2016

PANAS Musa Hitam ~ Malaysia Sedang Menjunam..!


Aiikk..baru sahaja minggu lepas bersama sama Najib dalam forum WIEF di Jakarta..! tup tup..! dah balun???

Bekas TPM: Malaysia sedang merosot seperti Filipina dulu

Malaysia sedang mengalami kemerosotan dan boleh berakhir sebagaimana pernah dialami Filipina, kata bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam.
Beliau berkata sejak kerajaan berhadapan dengan skandal-skandal mega, perkara-perkara lain, seperti kejadian tembakan pada siang hari, tidak diuruskan dengan baik.
Katanya, rakyat kini biasa dengan situasi itu dan seperti berlaku di Filipina pada zaman lalu apabila rakyatnya membawa senjata untuk mempertahankan diri.
Beliau berkata ini adalah kebiasaan terbaru di Malaysia.
"Saya rasa negara bergerak menuruni bukit. Kelajuannya perlahan, tetapi ia boleh menjadi cepat".
"Saya menyaksikan Filipina pada masa lalu, ia pergi ke arah negara gagal..."
Bercakap kepada pemberita selepas pelancaran buku barunya di Kuala Lumpur hari ini, Musa berkata: "Itulah yang sedang berlaku di negara kita."
Musa menegaskan sesetengah pihak melihat penyingkiran Najib sebagai salah satu cara untuk menyelesaikan dilema dihadapi Malaysia sekarang.
"Saya tidak mengatakannya. Ia mungkin, tetapi kamu perlu melalui proses itu," katanya sambil menambah perkara yang terbaik untuk dilakukan kerajaan adalah membiarkan rakyat meluahkan pandangan mereka.
"(Perhimpunan) BERSIH akan datang, kamu boleh mengotorkannya atau kamu boleh menjayakannya. Selama kamu membenarkan orang ramai menyatakan pandangan mereka, selagi kamu tidak mencari alasan untuk memenjarakan rakyat," katanya.
Ditanya sama ada beliau akan menyertai perhimpunan BERSIH 5.0, beliau memberikan jawapan lucu: "Saya tak akan mudah berikan awak tajuk berita," menyebabkan wartawan yang hadir ketawa.
Musa juga dilaporkan berkata..
BN akan mengadakan pilihan raya umum "tidak lama lagi" sebelum Parti Peribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) anjuran Tun Dr Mahathir Mohamad bertapak, ramal bekas timbalan perdana menteri, Tun Musa Hitam.
"Saya nak beritahu anda yang saya fikir BN akan adakan pilihan raya tidak lama lagi.
"Jika benar, cabaran terbesar bagi mereka yang menentang kerajaan adalah untuk bersama dan menjadi kuasa yang padu," katanya pada sidang media selepas melancarkan buku terbarunya di Kuala Lumpur.
Beliau berkata satu lagi cabaran untuk pembangkang adalah mengenai pengagihan kerusi.
"Mereka mesti menang pilihan raya dan untuk memenangi pilihan raya, mereka mesti (bersetuju) mengenai peruntukan kerusi. Itulah kemuncaknya.
"Mereka mesti mempunyai pendapat yang sama mengenai peruntukan kerusi. Kebanyakan pada masa lalu, ia tidak pernah berhasil," kata bekas timbalan presiden Umno itu.
Musa, bagaimanapun, enggan meneka bilakah tarikh tepat pilihan raya umum akan datang.
Mengulas isu penubuhan parti BERSATU...
"Secara keseluruhannya, saya harap mereka (BERSATU) akan menjadi gabungan Malaysia yang sebenarnya. Terpulang kepada keupayaan kepimpinan," kata Musa.
Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa beliau menyokong konsep sistem dua parti dan akan gembira melihat pembangkang yang kuat bagi tujuan semak dan imbang.
Kehadiran Muhyiddin pada majlis pelancaran buku itu sebelum ini menimbulkan kehairanan tetapi Musa menafikan bahawa beliau telah menerima jemputan untuk menyertai parti baru.
"Mereka adalah kawan saya. Muhyiddin adalah kawan saya," katanya
Ada yang sakit perut???
Kebenaran bukan boleh dijual beli..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

41 ulasan:

  1. Anjing Madey polihara sekor tu udah sonyap monyopi
    Tak kan ler dah siang harii nyonyak lolap dibuai mimpi
    Agaknyo Jing nii dah konyang cokek dodak lombu sapi
    He he, orang tuo kato kalu takut paneh usah main api

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo,

      Komen komen di pos yang lalu kebanyakan dari kamu, siapa nak baca, not worth to reply or response, Jing.

      Padam
    2. Kamu dah main jadi copy cat selalu ye, Jing. Ko ken gelar Jing Jibo, sekarang ko pun nak gunakan istilah tu ye?

      Givap, Jing. Go fly kite. Better still, go bang balls.

      Padam
    3. Ini lagi tulisan Anjing Giler peliharaan Madey. Kita yang ninggalkan komen di sini dah tahu dia. Tapi yang hanya masuk membaca tak ninggalkan komen, ada yang masih belom tahu dia.

      Maka di keluarkan sekarang c&p di atas nya:

      Gua ini sekarang udah sudah betukar minat dan hobi
      Tak nak lagi bincang pasal Najib ataupun pasal 1MDB
      Itu semua biar je dekat depa Umno punya akar umbi
      Janji dapat lanyak anjing sekor ni yang perangai babi

      Ha ha anjing kurap Madey nii dah mula tak tentu arah
      Luka luar dalam nampak nya semakin teruk dan parah
      Tengok kan gaya tu macam kebulor tak mentekedarah
      Heh he gurua-gurau sikit-sikit Jing jangan pulak marah

      Anjing Madey ni merempat makan nasi dengan kicap
      Diia kena tibai tertiarap tak tahuu berapa kerap acap
      Inii rehat sekejap mesti Jiing nii gosok pelir melancap
      He he bergurau jer Jiing bawak-bawak ler mengucap

      Anjing Madey sekor ni dapat padah pasal cakap takbor
      Sekalii kena tibai sama projib taiik cirit dia bersembor
      Jalan pun dah kengkang iibarat kena liiwat tutoh jubor
      Heh he jangan marah Jiing sekadar melawak berhiibor

      Anjing ni maki caci dia buat dek muka tebal tak malu
      Siang malam tiada henti menyalak je dia bertalu-talu
      Tapi kalu mentekedarah bangkai najis semua dia lalu
      Heh he jangan marah ye Jiing senyum-senyum selalu

      Anjing Madey sekor nii masa kecik tidak pergi sekolah
      Komen Jing ni tak ada aturan pakai main redah belah
      Bingai bahalol tolol tapi tetap tak nak mengaku kalah
      Heh he jangan marah ye Jing gurau senda ni biasalah

      Anjing giler Madey sekor nii kini betul-betul mati kutu
      Berbenjol-benjol kepala kena tiibai paku tala luku latu
      Mesti lepas ini Jing ni menyesal hentak kepala ke batu
      He he jangan marah Jing adat begurau dah macam itu

      Anjing kurap Madey nii bulu pelir tumbuh belum lebat
      Bodoh biingai bahalol tapii masih jua nak tunjuk hebat
      Dah berbirat bontot ngan belakang Geng Kejora sebat
      He he jangan mare saja nak bergurau dengan sahabat

      Anjing Matdey ni asal tah hutan Pahang atau Sarawak
      Kena lanyak ngan Kejora menggelupor serupa biiawak
      Bila masa pun komen perangai anjing terbawa-bawak
      He he jangan marah ye Jiing saja-saja bergurau lawak

      Anjiing Madey seekor nii orang komen dia bikin karut
      Anjing giila nii hanya boleh diajar dengan makii carut
      Melopong terkedu le dia anjing nii batang pelir diurut
      He he bergurau senda Jing sekadar nak gelikan perut

      Anjing kurap Madey inii giila pakai main sondol redah
      Tuan dia salah pilih pelihara anjiing baka haram jadah
      Boleh jadi tuan dia jamu dedak ada bercampur dadah
      He he jangan marah ye Jing sekadar bergurau madah

      Anjing gila Madey ni merapu jer tak ada benda dilapor
      Dia redah jer macam budak kecik gatal nak bertempor
      Kena tibai lanyak terus jadii macam ayam berak kapor
      Heh he jangan marah yer Jiing saja nak berhiibor lipor

      Anjing Madey sekor nii macam tempang je melangkah
      Gigi pun dah jarang tapi ada hati orang dia nak kerkah
      Tidak mustahil dia ni anak haram hubungan luar nikah
      He he bergurau jer Jiing saja nak kasii tambah markah

      Anjing Madey sekor ni bila buat posting komen sendiri
      Bengap bingai bahalol mau tunjuk hebat tak sedar diri
      Namun dah lembik lunyai Geng Kejora tiibai kanan kiri
      Heh he jangan marah Jing gurau jer untuk tambah seri

      Anjing kurap ni suka maki caci merata mundar mandir
      Namun tiada hujah hanya jadii lawak bagai Pak Pandir
      Sekali Geng Kejora tibai dia teberak cirit keluar lendir
      He he jangan marah Jiing sekadar bergurau menyindir

      Anjing kurap Madey sekor ni nyah bapok bukan jantan
      Mengutuk umpat orang tiap masa mengalahkan setan
      Namun pastii akhir nya dia akan ke Tanjong Rambutan
      Heh he gurau senda jer Jing nak eratkan persahabatan

      Anjing gila Madey ni bingai tolol harap sembang tinggi
      Dia kena balun teruk menggigil macam demam denggi
      Kalu kena penampor aku berterabor Jing ni punya gigi
      Heh he jangan marah ye Jiing saja bergurau pagi-pagi

      Padam
    4. Adalah diharapkan para ‘followers’ semua tidak terasa
      Pantun ni nak tikam anjing yang merasa dia tu perkasa
      Anjiing sekor ni asyik umpat keji orang jer setiap masa
      Yang lain tu tak apalah komen hantam le seperti biasa

      Padam
    5. Jing Jibo 8:08 PG.

      Komen kau tuh pun copy cat apa yang dah di tulis berkenaan cv kamu lama dulu -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
    6. Anjiing Madey seekor nii setiap masa suka bikin karut
      Agak nya terlalu banyak makanan haram dalam perut
      Anjiing giila nii hanya boleh diajar dengan makii carut
      Melopong terkedu le dia anjing nii batang pelir diurut

      Padam
    7. Anjing gila Madey nii dari ulu pendalaman Sg Lembing
      Gaya bahasa semacam jiwa kacau terumbang ambing
      Pesti dia dulu membesar kat dalam kandang kambing
      Kesiian hidup terbiar mak bapak dia tak didik bimbing

      Kesian Matdey terbela anjiing kurap tolol pekak badak
      Gatal nak komen merata tapi hanya style budak-budak
      Terhege-hegeh nak tunjuk juga hero tiidak dapat tidak
      Agaknya anjing ni termakan taik babi masuk kat dedak

      Anjing kurap Matdey sekor ni sudah kehabisan modal
      Bodoh bingai bangang bahalol tapii nak tunjuk handal
      Asyiik disalak benda sama serupa haram jadah sundal
      Bertambah ler gilanya anjing nii bila teruk kena bedal

      Anjing Matdey ni sekor saja jalan ke hulu dan ke hilir
      Dah makin tempang bila geng projib tibai dia bergilir
      Dia dah jadi gila kembali menyalak air mata mengalir
      Kinii hilang arah dia mula ayun telor dan batang pelir

      Anjing kurap Madey inii giila pakai main sondol redah
      Boleh jadi tuan dia jamu dedak ada bercampur dadah
      Masih juga menyalak walau pun hari tu muka diludah
      Yang pastii hanjng kurap gila sekor baka haram jadah

      Anjing kurap sekor nii macam tempang jer melangkah
      Gigi pun dah jarang tapi ada hati orang dia nak kerkah
      Agaknya dia nii asal usul mak bapak peminta sedekah
      Tak mustahil dia inii anak haram hubungan luar nikah

      Anjing kurap sekor ni bodoh bangang tapi nak melobi
      Sekali sekala sentap pala kote macam kepala labi-labi
      Agaknya dia ni ada gii ikut Madey join DAP kafir harbi
      Tak mustahil anjing kurap gila nii mentekedarah babi

      Kesiannya anjiing Matdey sekor tu kena tibai berasap
      Anjing kurap ni merempat gi tidur perdu buluh kasap
      Biila dia kebulor, batang butoh pak dia pun dia hiisap
      Kena kejor ngan Kejora anjiing gila nii cabut lari lesap

      Anjing gila Matdey sekor ni masa kecik hidop nya perit
      Mestii dulu dia kutip makanan darii longkang dan parit
      Merata-rata dia menyalak terloncat-loncat tejerit-jerit
      Tadi dia rehat jap agak nya gii jilat mak dia punya burit

      Anjing gila Metdey sekor nii jenis pondan bukan lelaki
      Anjing ni jenis kencing menonggeng tidak angkat kaki
      Kerja anjing ni ikut komen orang dan keluar caci maki
      Kinii dia rehat kejap pergii sondol mak dia punya puki

      Anjing kurap nii kempen mau bagi kerajaan BN runtoh
      Tetapi kempen gila babi dia sikit pun BN tak tersentoh
      Kalau kempen elok tidak apa, ini macam kepala butoh
      Anjing kalau jantan lobang puki mak dia pun dia tutoh

      Anjing belaan Madey sekor ni agaknya tidak disuntik
      Tak tahu tuan dia kasii makan taik babii atau taik itik
      Dia ni sanggup kalau jilat mak dia punya biji kelentik
      Cabut lari kedalam semak bila telor dia Kejora jentik

      Padam
    8. Adalah diharapkan para ‘followers’ semua tidak terasa
      Pantun ni nak tikam anjing yang merasa dia tu perkasa
      Anjiing sekor ni asyik umpat keji orang jer setiap masa
      Yang lain tu tak apalah komen hantam le seperti biasa

      Padam
    9. Cai najis br dpt dedak tambahan ke?
      Bersmngt btul pg2 ni.
      Yg bg komen musa hitam.
      Tp nama mamak juga dipuja2
      He.he.he.he

      Padam
    10. Anon 7:19 PG Anjing Kurap Lanun Bugis Nyut Nyut....

      Padam
    11. dak.8:45 PG memang lah Cai najis Jibo asyid dapat dedak. Tapi kerana dedak takda zat langsong, Jing Jibo itu jadi bengap bangang, takda upaya nak mengarang komen selain dari copy and paste, copycat itu ini.

      Kesian dia, tapi, mcm di rekomen di cv dia, kita hantam aje lah dia bila menyenyeh di sini.

      Padam
  2. Napak aje tajuk pos, terus nak kata:

    DYMM Sultan Perak pun puji Tun Musa -

    Sultan Nazrin: Musa Hitam a product of M'sian dream

    The Sultan praises Musa Hitam for standing by his principles and walking away ... Sultan of Perak Sultan Nazrin Shah said Musa, 82, who was “a hair's ... “Tun Musa has stood by his principles and he has done so with dignity..

    BalasPadam
  3. Mana tahu Tun Musa tak balun Jibo di Jakarta? Di sidang WIEF tuh, tak le, tapi masa berbual, berjumpa kenalan dia, gamak nya balun jugak. Terutama dengan Naib Presiden Jusuf Kalla yg pendirian nya hampir sama dengan dia, jugak tak suka korapsi, salah laku pemimpin.

    Silap silap, mintak tolong apa yang depa boleh buat bagi mendapatkan Jibo letak jawatan!

    Dulu Jusuf Kalla sanggup datang ke Malaysia menyampaikan 1-2 "pesanan".

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he ADA peluang tokong kini macai protun ubah fakta yg musa hitam cakapkan, dah CAI cerita tokong kini tak boleh percayai cakap dia orang ini .
      Kita orang ini dah tak percaya dengan cerita tokong kini .

      Padam
    2. Ko marah dengan Malaysiakini ye, Jing. Selalu betul hentam Jibo ye? Pro Tun M dan Parti Bersatu pulak. Kau geram, gigit lah jari kau tu kuat kuat hingga putus!

      Padam
  4. Bg la plk tokoh yg mnyokong najis.
    Bkn dgn hujah dan alasan sampah mcm idris harun nuh

    BalasPadam
  5. Musa hitam lupa nk petik nama marcos dan imelda.
    Atau dia saje buat2 lupa.
    Cai najis mana boleh bpikir sgt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju bayangan yg di beri - Jibo dan Roz dah jadi mcm Marcos dan Imelda.

      Worse, sebenor nya. Imelda ada beratus kasut. Roz ada beratus cincin. Belian ke apekebende nya.

      Padam
  6. Wah, "rakyat membawa senjata untuk mempertahankan diri ... ini adalah kebiasaan terbaru di Malaysia."

    Tu lah si bangang Jibo buang ISA dan EO, nyaris buang Akta Hasutan. Harap rakyat & pengundi akan buang dia tak lama lagi.

    Bila dia buang Emergency Ordinance, beribu thugs and gangsters yang di tahan di penjara Simpang Renggam dll di lepaskan, berteraburan di seluruh negara, menembak sana sini antara depa dan membunuh mengancam keselamatan, macam yang di tembak mampos menunggu traffic light di Setapak tempoh hari.

    Presiden baru Philippines, Dueterte, suruh rakyat nya bunuh Drug Lords dan pengedar dadah yang mengancam, dah 6-700 yang mapos di seluruh negara macam di beritakan 1-2 hari lalu.

    Amacam Malaysia gamak nya?

    BalasPadam
  7. Tun Musa ni saorang yang sangat bagus.Dia sentuh bab politik pun berlapik-lapik dan bukan main terjah sombrono.Dia faham tentang kestabilan politik sebab itu dia tidak buas dengan nafsu politiknya.

    Dia bersara disaat popularitinya masih segar.Walaupun bertentangan dengan Dr Mahathir dan berupaya untuk menarik ribuan penyokong menyertai nya tapi memilih untuk mengambil sikap diam dan membisu.Ini lah sebenarnya negarawan yang berjiwa besar yang sayang kepada negara dan partinya melebehi dari kesayangan kepada cita-cita politiknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Tun Musa tidak buas dengan nafsu politiknya.. Tak macam Jibo. Nak jadi PM sampai mati, nafsu dia pun macam nak mati. Hingga tinggal kesorangan si Roz. Ada pulak yg sebut Atan Toya.

      Tapi nafsu kuat nak jadi permanent PM hingga dia songlap berbilion Ringgit dlm akaun nya, Cash Is King nak korapkan pengundi. Kot tak lama lagi dia hilang jawatan PM nya.

      Padam
  8. Apa nak heran ,MusaNG Hitam ni mcm Ku Li dua dua mcm sesumpah kejap ke keri kejap kekanan,tak boleh pegang punya orang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat, kau jangan pegang orang. Kau pegang batang.

      Padam
  9. 8.39PG ialah contoh kominis yang menyamar masuk kampung melayu kah kah kah kah....

    BalasPadam
  10. Tun Musa rosak sebabkan KuLi..
    KuLi punah sebab sikap dia ..

    BalasPadam
  11. musa hitam best malaysian product?
    oh pleaseeee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Confirm la x.
      Tp xkn nk tunggu the best je bg komen.

      Yg pelik najis the worst malaysian pm dh terang2 menipu pun ade percaya jgk

      Padam
    2. dina, you want product for what use? The monthly use?

      Padam
  12. Harap, tak le sampai kite kena jadi kuli Kat tempat org. Minta dijauhkn.

    BalasPadam
  13. Harap, tak le sampai kite kena jadi kuli Kat tempat org. Minta dijauhkn.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kau tak ulang kau punya komen, kau tak akan jadi kuli.

      Hantar service laptop/computer kau. Nak tau Melayu repairman yang cekap service, kasi tau aku di sini.

      Padam
  14. Kalau bersatu tak sempat bertanding di PRU 14 pun, BN tetap berhadapan risiko penyusutan undi yg menjunam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan saja susut undi UMNO/BN, Beb. Silap silap kemarau. Semua Najib punya pasal.

      Padam
  15. Jgn nk gebang ssgt masa keemaan yg terbaik dah berlalu... era reformasi 1 dan PRU zaman Tun ZZzzZz krohhh....kroohh...zzzzz... dulu.... selepas dari ini zaman keemasan dah berlalu.....

    mimpi la lepas nih....yg kabur..kelam..gelap dan blurr suma dah nyata... terang benderang silau berkilau dah nnpk ...

    yg pasti puak pluralism murtad.. syiah kafir.. DAP kominis evangelist. ..lgbt dan gay... perlu dihapuskan

    Tiada lagi prngkhianat yg suka melacurkan islam ( terutama dari utara ) yg bermuka muka lagi lepas ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. FuUucCkkk...

      Padam
    2. mengata diri sendiri hahahaha

      Padam
  16. ekonomi pribumi memang dah lama menjunam. pihak yang disalahkan adalah:

    kemalasan pribumi
    tak pandai berbisnes
    tak ada daya tahan
    bla, bla

    walhal ...

    BalasPadam
  17. Bila kuor cerita Memali, A tuding pada B dan B tuding pada A. Tak ada keberanian untuk berkata benar. So, macam mana nak percaya dengan pihak yang tidak ada keberanian untuk telling the truth?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini cerita memali ke?
      Knp nk alih tiang gol?

      Padam
  18. JIng Jibo semangat lebih, baru dapat bajet ler nie...hahahahha...woff..wof...gie amik tulang tu,,,pastu gi jilat juboq najib...hahahahaha

    BalasPadam