Rabu, 31 Ogos 2016

Husam Sekarang Amanah..!


Berdikit dikit namun ahirnya...
Husam sudah..ahli PAS yang lain bila nak amanah?

Husam kini AMANAH

Bekas naib presiden PAS Datuk Husam Musa sah menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) selepas mengumumkannya di sebuah majlis makan malam di Cyberjaya sebentar tadi.
Walaupun tidak begitu mengejutkan pengumuman rasmi penyertaan Husam dalam AMANAH dinanti kerana sebelum ini pembabitannya dengan parti serpihan PAS itu sekadar khabar angin saja.
Selepas membuat sedikit alu-aluan Husam dengan tenang dan bersahaja mengumumkan penyertaannya ke dalam AMANAH.
Katanya selepas dipecat daripada PAS beliau tidak berasa gelisah atau resah.
“Kita semua tenang dengan Islam, kita senang dengan perjuangan Islam oleh itu kita masuk PAS. (Kemudian selepas dipecat) sekarang ada AMANAH, ia menenteramkan hati saya.
"Ia bertepatan dengan apa yang al-Quran beritahu - "jangan kamu bimbang dan takut (jika bersama Islam". Sekarang saya masuk AMANAH supaya hati saya tenteram.
"Saya berdiri di sini dengan nama Allah, bertawakal, saya serahkan diri pada perjuangan AMANAH," katanya di hadapan kira-kira 500 hadirin yang hadir di majlis makan malam Di Ambang Merdeka itu.
Kemunculan di atas pentas AMANAH malam ini bukanlah kali pertama buat Husam.
Pada Januari 2015 lalu beliau pernah berucap dalam majlis makan malam AMANAH di Petaling Jaya.
Husam dipecat daripada PAS pada 6 Mei lalu selepas sering mengkritik kepimpinan parti, termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yaacob yang juga timbalan mursyidul am parti berkenaan.
Selepas empat bulan 'berlayar' tanpa arah yang jelas, Husam kini menyarung 'jersi' baru kerana berpendapat “berjuang bersendirian ternyata bukan suatu pilihan” untuk bekas mahasiswa Universiti Malaya itu.
Husam antara sekumpulan besar kumpulan sederhana yang disingkirkan perwakilan dalam pemilihan PAS di Kuala Selangor pada 2015.
Menurut ADUN Salor itu ramai orang yang ditemui menyarankannya menyertai AMANAH, termasuk individu yang ditemui di dalam teksi, pasar atau lapangan terbang.
Dalam ucapannya Husam yang pernah dilihat sebagai pemimpin pelapis di Kelantan selepas Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata ada pihak yang membandingkan kepimpinan PAS dan AMANAH.
Hanya 'goyang kaki'
Bagaimanapun kata Husam, dalam kepimpinan merit utama bukanlah tinggi rendah ilmu agama mereka sebaliknya kepintaran bacaan politik serta komitmen, pengorbanan dan "suluhan perjuangan" masing-masing.
"Mohamad Sabu (presiden AMANAH) pernah masuk penjara. Adakah orang seperti ini tak ada langsung nilai kepimpinan sehingga yang kita besarkan adalah kelulusan agama padahal merit pada kelulusan itu tak ada," katanya.
Pada masa yang sama, Husam juga mahu AMANAH mengambil alih pemerintahan PAS di Kelantan.
Ia kerana katanya PAS dilihat gagal menyelesaikan masalah yang berlaku di negeri itu, malah isu berkaitan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan 1MDB, parti Islam itu dilihat hanya "goyang kaki" tanpa mengambil apa-apa tindakan.
“(Rakyat Kelantan) nak minta izin AMANAH ambil alih pemerintahan Kelantan. Kita tak nak PAS jatuh diambil oleh Umno yang lebih rakus dengan pelbagai masalah seperti GST dan 1MDB.
“Dan PAS pula goyang kaki. Tiga tahun kita beri ruang kepada pemimpin negeri Kelantan (selesaikan pelbagai isu tapi) yang disiapkan adalah tugu peringatan banjir.
“Kita tidak marah bina tugu tetapi lebih baik siapkan dulu rumah mangsa banjir,” katanya.
Sementara itu, Presiden AMANAH Mohamad Sabu berkata penyertaan Husam tepat padanya kerana parti itu memerlukan individu yang mahir mengenai ekonomi.
“Dari segi angka, saya jauh kalah dengan Husam. Orang seperti dia (boleh) banyak mainkan peranan,” katanya.
Mohamad turut menyeru supaya Husam membawa lebih ramai lagi rakan-rakannya ke dalam AMANAH dalam usaha parti baru itu menuju ke Putrajaya dan selaras dengan prinsip parti itu, Islam rahmat kepada semua.
“Husam, jangan datang seorang, ajak ramai-ramai. (Kita kena) bekerjasama dengan semua pihak untuk betul-betul realisasikan Islam rahmatan lil amin,” katanya.
Sementara itu pada sidang media selepasnya Mohamad berkata AMANAH akan bermesyuarat untuk membincangkan posisi yang sesuai untuk diberikan kepada Husam.
"Kami akan bincang termasuk (dalam) mesyuarat bagi mencari posisi sesuai bagi orang berpengalaman dan berpengaruh seperti Husam ini," katanya.
Tujuannya tidak lain selain mahu melihat Najib tumbang..!
Najib dah condong...tak susah nak tumbang..! malah lebih cepat tumbang kerana banyak yang bergayut mempercepatkan lagi proses tumbang tersebut..!
Bila..?
Lu Fikir La Sendiri!!!

43 ulasan:

  1. Pada aku, di mana pun dia, Husam berjiwa rakyat. Dia sanggup pergi US bersama Mathias Chang, failak saman neuntut harta anak tiri Najib dan kroni dia dll bagi pihak rakyat Malaysia.

    Nyata semangat depa kuat untuk rakyat, mesti nak bersama barisan Pembangkang yang termasuk Bersatu nak jatuhkan Najib di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju 6.19,

      Apa yang penting kukuhkan dan bersatu dalam satu barisan untuk jatuhkan parti najib.

      Amanah pas pkr dap mahupun parti bersatu perlu bertolak ansur, ketepikan ego masing2 jika ingin menumbangkan parti najib dan bn.

      Ayuh jangan berlengah, kerana adalah dijangkakan PRU akan berlangsung pada March tahun depan!

      Padam
    2. Kalau yakin menang Pru 'Mathias Chang Dan khairuddin kalau tak kenapa minta nyawa pada doj itu, he.he.he tak salah aku Mathias Chang Dan khairuddin pergi ke us pada September 2015 minta FBI siasat 1mbd Ini dah masuk September 2016, kenapa FBI buat kerja macam ciput babi lambat sangat tarik harta Anak tiri najib Dan tarik harta 1mbd itu. Nampak sangat mereka telah gagal untuk jatuhkan najib itu.
      Pas tak boleh memaaf dap sebab tikam pas dark belakang
      Pas juga tak boleh maafkan anwar sebab tikam pas Dari belakang.
      Parti botox bersatu gagal kumpulkan orang melayu menentang najib, mereka sayangkan umno itu, mereka tak nak tengok parti umno Ini jadikan tempat kroni yg buat masalah Dan tempat sarang nepostim utara, lihat je pkr dan dap sarang nepostism utara

      Padam
  2. Setuju bebenor "banyak yang bergayut mempercepatkan lagi proses (Najib) tumbang.."

    Masalah nya (bagus bagi puak Protun) ia lah ada di antara yang bergayut tuh menjelingkan jawatan PM tuh. Jadi, gayut nya arah ke lain, beb.

    Orang kata Timbalan nya sekarang pun ahem ahem saja le macam mana gayut nya. Jugak budak Kerry Okspod yang dah lama istiharkan dia mahu jadi PM di umur 40 - lk sekarang le. Dia dah kasi warning kpd Najib jangan pandang ringan parti baru Bersatu itu.

    BalasPadam
  3. Pelan2 kayuhh...biar sampai tujuan..

    BalasPadam
  4. Sabar la husam, setiap yg berlaku ada Rahmat. Kita tak tahu rahsia Allah yg mengatur perjalanan hidup Kita. Mcm roda. Ada masa Kat Atas Dan Kat bawah. Cuma Jgn roda pancit dah la. Kalau bocor Cepat repair.

    BalasPadam
  5. Bila pas nk saman SR psl isu 90juta ni?
    Mnyangkit pnyakit najis samab selasa depan.
    Kalau isu berkait duit dan dedak mesti pyh.he.he.he.
    Tiket masuk syurga pada pas lg ke?
    He.he.he.
    Padanla halal haram ditangan depa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni bunyi macam Jing Jibo. Ye ke?

      Padam
    2. Memang betul anjing sewel tu...

      Padam
  6. Cuba orang islam buka minda dan baca apa yang pihak gereja katolik minta kerajaan buat????? RESOLVE 1MDB AS SOON AD POSSIBLE

    Saya saje tanya...PERNAHKAH MUFTI ATAU AGAMAWAN KITA MINTA 1MDB INI DIRESOLVED????? YANG ADA ISU BELAKANG UNTA

    THINK......TAK RASA MALUKAH ORANG ISLAM DI MALAYSIA?

    BalasPadam
  7. Siapa lebih alim ( berilmu ) jika dibanding. Tentulah Islam.

    BalasPadam
  8. 8.12,

    Alim ke tak alim adalah di sisi Allah swt

    Isunya bukan lebih ilmu atau alim

    Isunya berani berkata benar. Mana orang nak hormat agama kita kalau kita bidu pada yang batil atau salah. Mencuri, merompak, menyamun....ketua agama kita sendiri seolah2 MENGIYAKAN DAN ATAU MEMBENARKANNYA.

    Tak malu ke?????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, tak malu ke Mencuri, merompak, menyamun....

      Nak tambah - melanun ...... hingga di panggil Bugis Lanun

      Padam
    2. Org berilmu kalau berhujah ada bukti kukuh. Ada bukti dalil bernas dàn tanpa itu semua ia hanya cerita si tukang karut.

      Padam
  9. http://akhzaman.blogspot.my/2012/01/islam-liberal-semakin-terserlah-ada.html?m=1

    link diatas penjajahan bentuk baru... barua penjajah ini adalah musuh kita yang sebenar... mereka nnpk berilmu.. alim.. pandai berhujah..trtapi penganut tegar pluralisma ... pluralisma agama adalah murtad..kafir.. apa lagi sengaja bersekongkol dan bersatu dengan mereka... setelah kroni... anak beranak yg selama ini berkuasa mengaut beratus billion dan bailout kroni demi anak dan kroni..

    barua penjajah ini sedang kepanasan disisih dari masyarakat Malaysia. .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba guna akal yang dianugerah Allah swt

      Blog akhirzaman di atas mencerminkan kelemahan orang islam mempertahankan agama Allah yang suci ini.

      Isu 1MDB simple....samun duit negara....mengapa ilmuwan kita bisu? Cuba jawab.

      It has nothing to with penjajahan minda
      Nothing to do with pluralisma agama
      Nothing to do with alim ke tak alim ke

      Yang NYATA NAMPAK ADALAH HIPOKRISI INSTITUSI MUFTI

      Padam
    2. Bersekongkol bersatu dengan DAP kristian evangelista...Syiah..dan PKR(pengasas pluralisma murtad) dengan slogan Selamatkan Malaysia adalah penjajahan minda..pengkhianat ..barua penjajah sambil mengamcam kesucian agama islam yg merobek iman dan akidah ...

      lu fikir la sendiri....

      Padam
    3. 8:31 PTG ini nyata Jing Jibo. Untuk yang baru masuk blog ini di hari cuti ini, berikut ini di beri pengenalan / CV nya:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    4. 8:51 PTG pun Jing Jibo jugak

      Padam
    5. 8.51,,

      )))))Bersekongkol bersatu dengan DAP kristian evangelista...Syiah..dan PKR(pengasas pluralisma murtad) dengan slogan Selamatkan Malaysia adalah penjajahan minda..pengkhianat ..barua penjajah sambil mengamcam kesucian agama islam yg merobek iman dan akidah ...((((

      BELAJARLAH AGAMA ISLAM LEBIH MENDALAM LAGI. JANGAN MENJADI MUNAFIK BERTOPENGKAN AGAMA ISLAM YANG SUCI. TAK SEMUDAH ITU KITA HILANG PEGANGAN AGAMA....JANGAN JADI KAMBING HITAM OLEH MUFTI DAN ORANG YANG BERKEPENTINGAN

      Padam
  10. Yaa..aku pun pelik dgn sikap ilmuan kita nii..lebih sayang jawatan dari menentang kemungkaran..Kau ini bagaimana atau aku harus bagaimana..

    BalasPadam
  11. Pemimpin OKU kata buku lama duduk diam-diam atas almari. Kita hormati buku lama itu sesungguh pun kita dah tak baca lagi. Buki OKU buku 555. Penuh dengan hutang.

    BalasPadam
  12. http://akhzaman.blogspot.my/2012/01/islam-liberal-semakin-terserlah-ada.html?m=1

    kenali musuh kita yg sebenar benarnya... musuh ada dekat disekeliling kita.. musuh dlm selimut.. mereka mendapat dana dari luar sangat lumayan.. barua penjajah brntuk baru bukan saja menjajah dari segi ekonomi utk kroni dan anak beranak ..

    barua ini juga menghancurkan akidah dan iman umat islam ahli sinnah wal jamaah di Malaysia melalui slogan Selamatksn Malaysia. ..Islam Madani..Hadhari..Islamic States Fundamental.. Kepimpinan Melalui Ulamak dll

    Kenali barua prnjajah ini baru serang dan hancurkan petualang bsngsa dan agama ini
    Tanggungjawab kita bersama membasmi barua penjajah ini dari berkuasa di Malaysia


    lu fikir la sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blog ini buat orang malas berfikir

      Pencuri disokong,
      Orang agama bisu

      Who wants to believe you.

      I was educated in a mission school for 17 years and my iman is even stronger. Blog like above do not scare me as it was written by peopla without understanding religion and tuntutannya.

      Agama mana yang defend pencuri?
      Agamawan mana yang defend penyamun?
      Kumpulan lgbt mana yang defend perompak?

      So, please speak sense....a blog like the above shows k k kelemahan muslim di negara kleptocracy ini

      Padam
    2. Chai kembangkan, besarkan dan kupaskan lebih mendalam artikel ni...

      "juga menghancurkan akidah dan iman umat islam ahli sinnah wal jamaah.."

      Tang mana hancur? Bagaimana boleh menyeludup masuk sehingga hancur umat islam? Umat islam bercerai berai sebab masuk parti pas? Amanah? Bersatu?

      Join parti najib ok? Halal? Boleh bawa syurga? Pemimpin nama najib niat dia suci murni? Tapi rosmah ada sebut "its my money too...." camna? Fitnah ker der? Samanlah sarawak report...soh najib laki rosmah tunjuk kan kekuatan iman dan islam dia...bukankah berani kerani benar?

      Padam
    3. 9:21 PTG,

      Oleh kerana kamu mengata "Blog ini buat orang malas berfikir", kamu menunjukkan bukan sahaja kamu yang malas berfikir tetapi juga bodoh.

      Kalau kamu baca apa yang di tulis di pos2 Putra Merdeka, jauh sekali dia malas berfikir. Sebalik nya, dia mengeluarkan bermacam isu yang di bincangkan nya dan peserta2 di sini pun bincangkan. Melainkan bendalah yang di gelar Jing Jibo yang selalu menyanyah.

      Kamu kata Pencuri disokong, tapi blog ini tak pernah sokong pencuri. Sebenar nya blog ini dan ramai peserta nya asyik menghentam pencuri seperti Najib yang mencuri wang 1MDB.

      So, when you say "Who wants to believe you", you are talking balderdash. Bullshit. In fact, nobody will believe you whatever you say - with that kind of shit arguments you put out.

      And who the hell cares if you were educated in a mission school for 17 years or what. Saying that alone shows you are crazy. You are talking nonsense and who will believe if your iman is stronger.

      And who says blogs like the above want to scare you? And who says it was written by people without understanding religion and tuntutannya?

      But when you asked "Kumpulan lgbt mana yang defend perompak", you sound like the Jing Jibo whose CV has been written above. So, you deserve the paragraph in the CV -

      "Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia." Meaning you.

      Padam
    4. 10.03,

      Whose side are you....?

      Read properly....

      I said above blog MEANS BLOG ini

      http://akhzaman.blogspot.my/2012/01/islam-liberal-semakin-terserlah-ada.html?m=1

      So you attack me as if you are supporting this blog....not putera merdeka....you really surprise me

      Thats the problem with emotional reasoning

      Padam
    5. Bro 10.03,

      Read more English.....:)

      Padam
  13. Bagus lah Husam Musa graduate Universiti Malaya, bekas Timbalan Menteri besar Kelantan dsb nya, Mat Sabu pun kata pasal "angka angka" (ekonomi), Husam jauh lebih tahu dari dia.

    Tapi yang penting ia lah barisan Pembangkang mesti ada pemimpin2 di peringkat bawahan, terdiri dari muda mudi, yang sanggup masuk ke seluruh pelusuk negara memberi penenrangan bagaimana Najib itu di katakan pencuri, penyamun, lanun berkenaan duit 1MDB dan sebagai nya.

    Macam yang memimpin demo #Tangkap MO1 hujung minggu lalu.

    Harap barisan Pembangkang ada pemimpin pemimpin seperti itu dan grass roots set up mereka kuat. PAS bagus election machinery mereka sebab barisan grass roots nya kuat. Harap ramai yang mengikut mereka yang keluar dari PAS dan masuk Parti Amanah Rakyat itu.

    BalasPadam
  14. Sapa yg sokong pencuri..17 years educated iman getting stronger... angkuh nyer... selagi belum dibukti kesalahan mencuri sesirang belum duanggap pencuri... brlum dituduh dimahkamah fitnah dah dijaja kesana kemari sambil melutut minta nyawa dari anasir luar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selagi belum dibukti kesalahan mencuri selagi itulah rakyat tertanya tanya....najib teloq ada tak?

      Najib diam pasai apa? Diam org beriman? Ptuihhh...

      Diam sebab bodoh, dungu, kederek, haramjadah dan bangang (dia sendiri sebut per)

      Pergi mampos parti najib!!!

      Padam
    2. 9.35,

      Saya tak angkuh.....jangan ingat saya tak terus mencari ilmu sehinga sekarang

      Sebenarnya dapat dibukti kalau Gani tak dipecat!!!!!!

      Kalau difitnah mengapa Odit Report di OSAed kan????

      Tiada sapa yang menjaja....seluruh dunia tahu

      Sapa mintak nyawa diluar negara....jang fitnah

      Itulah kalau anda baca blog akhirzaman dan cara mereka berfikir.....fikiran anda pun bercelaru.

      Semua isu pasal lgbt ke, penjajahan ke, pluralisma ke dan lain2 adalah perkara yang dibangkitkan orang lemah fikiran yang digunakan oleh pencuri, penyamunn dan perompak untuk mengabui orang berfikiran yang lemah macam ada

      Sedih....betul sedih kekeliruan bangsaku melayu yang kononnya musljm tapi lemah fikiran

      Padam
  15. Kesian tak faham bahasa inggeris

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak faham bahasa inggeris merupakan salah satu fakta penting yang menyebabkan melayu muslim lemah dari segi pemikiran dan tak berupaya berfikir secara rasional.

      Padam
  16. Persoalannya sekarang siapa lebih berilmu, RC BISHOP or MUFTI(S)?

    Sapa berani menegur penyamun dan perompak....orang islam atau orang kristian????????

    Ingat alim dan atau keimanan bukan isunya kerana itu hak Allah tentukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gobbledygoog.

      Alim tak alim manusia menetukan. Masuk syurga atau neraka Allah menentukan.

      RC BISHOP or MUFTI(S) lebih berilmu - Allah menentukan. Jangan kau coba nak menentukan nya. Faham? Ada ngarti? Comprende? Wakaru? Maronong?

      Padam
    2. Sapa kata manusia tentukan alim...? Kalau itulah sukatan nya, SAH melayu islam macam anda keliru

      Manusia boleh menentukan ada ilmu atau tidak dari tindak tanduknya, cara berfikir, tak takut bersuara yang benar....

      Sebenarnya awaklah yang tak faham..berhujjah pun merapu macam taj ada langsung ilmu di dada

      Padam
  17. AYUH SAUDARA2KU RAPATKAN SAF, LET'S CELEBRATE DIFFERENCE OPINION,

    MUSUH KITA SATU, PARTI NAJIB!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Very good. Now you are talking sense:)

      Padam
  18. 10.03
    17 years educated and make iman more stronger. .. dlm masa yg sama mengutuk mufti seolah bisu dan tak senssitif... posting meminta sambil mrmaksa mufti ikut kehendak supaya mencela..menghina dan menuduh orang pencuri... iman apa yg kamu anggap stronger selama 17 tahun memaksa mufti supaya bersekongkol mrnuduh otg mencuri sedangkan tuduhan belum dibuktikan ... malah terhegeh hegeh minta melutut minta orang asing campurtangan malah DoJ dan FBI pun tak bertindak seperti apa yang kamu kehendaki... malang sgguh 17 tahun mengaku iman more stronger sedangkan kelakuan lansung mengimani tahap kelakuan kamu yg duka menuduh.. mrnfitnah.. provokasi kosong dan memaksa mufti mrngikuti kehendak kamu...

    Manusia dan puak ini lah yg disukai penjajah dsn mudah dibaruakan oleh penjajah bersekongkol melalui fahaman murtad pluralisma...syiah .. DAP komunis evanglista..lgbt dan gay

    tepuk suluh muka kamu di cermin... apakah iman yg kamu miliki 17 tahun yg lepas

    api tak mampu bungkus manusia sombong dan angkuh

    lu fikir la sendiri...!!!

    BalasPadam
  19. Sekiranya puak anti islam spt puak pluralisma murtad.. syiah.. DAP komunis evangelical ini menguasai kerajaan tentunya puak puak ini mahulan habuan masing masing.... Di Sgor contoh terbaik dimana pemimpin tunduk pada barua anti islam ini.. bahana bila bersekongkol dan bersatu dengan penjajah minda pluralist. ..syiah. .dan komunis DAP ...
    17 taun iman yg dianggap stronger tak mampu memikirkan lebih jauh akibat brrsekongkol dng pengkhianat bangsa 22 tahun menjarah beratus billion demi kroni dan anak beranak...

    BalasPadam
  20. 11.08 n 11.33

    Just use your grey matter and answer this simple question,

    You said there was no proof,

    1. WHY SACKED GANI?

    2. WHY MLA NOT ISSUED TO MACC?

    3. WHY NOT ASKED INTERPOL TO BRING BACK JASMINE, CASSEY, JHL LOW, SUBUH, NIK TO QUESTION THEM?

    4. WHY APANDY DID NOT CHARGE NAJIB WHEN FACTS WERE ALL ON HIS TABLE?

    5. SINCE WHEN IGP RECEIVED INSTRUTION FROM CABINET OR PACT?

    When you accuse critics of muftis as "easy" to be used by pengkhianat bangsa, is not people like you had proven to help kleptocracy flourished?

    I repeat...17 years of education in a missionary school had not changed a bit of my life as a malay and muslim and actually enhanced my knowledge in islam. What sadden me most is the fact that muftis are not only silent but issued statements against the islamic context....

    I am as malaysian as whoever you are but i do not support a thief, i do not support a mufti or muftis who bow to their political masters.

    Again, embarassing for a non muslim moreso from a catholic bishop to have guts to ask govt to resolve the issues at hand. He is also a citizen of this country and even patriotic than muftis.

    The real issue in this country is najib and his band of thieves. Only malaysians, irrespective of background can stop this plundering, pillage and thievery. You have a choice.....you choose....no 2 ways about it

    Wallahuaklam





    BalasPadam
  21. Why sack gani...?
    fucking question... does gani only one the only capable in Malaysia. ... PM have own choice and hes has legitimate power to put anyone else he wanted...

    who re u make complain abt this.... madey sack tun salleh abas cis he's legitimate power ... who's re u here...?

    BalasPadam