Ahad, 7 Ogos 2016

Isu SRC Belum Selesai Lagi..!


Mana perginya 3 ekor ni? Apakah duit 42 Juta dah dikembalikan? bagaimana dengan pelaburan 4 bilion? Mana arang batu nya? KWAP kenapa terus membisu?

Fasa SRC: Perkara belum selesai dalam skandal 1MDB

Pengumuman Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat bulan lalu bahawa ia telah merampas kira-kira AS$ 1 bilion aset yang diperolehi melalui dana yang didakwa dicuri daripada 1MDB menandakan satu peristiwa penting dalam mendedahkan skandal global itu.
Ini kerana buat pertama kali jejak yang lengkap dan terperinci mengenai wang yang disalahgunakan telah diletakkan dalam rekod awam.
Dalam kenyataan 136 mukasurat, DOJ menggariskan bagaimana AS$ 3,657 bilion (RM14.7 bilion) telah dicuri dari 1MDB dalam tiga fasa, yang disebut sebagai fasa Good Star, fasa Aabar-BVI dan fasa Tanore.
Bagaimanapun, penyiasat Switzerland seawal Januari tahun ini telah merujuk kepada empat fasa dan meletakkan jumlah keseluruhan yang disalahgunakan kira-kira AS$ 4 bilion (RM16 bilion).
Dalam satu kenyataan meminta bantuan bersama Malaysia pada 29 Januari, Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland menyifatkan tiga daripada empat komponen itu seperti 'PetroSaudi', 'Genting / Tanjong' dan 'ADMIC'.
Ini pada dasarnya sama dengan fasa disebut oleh DOJ.
OAG menamakan jejak wang itu berdasarkan syarikat yang terlibat dalam urus niaga perniagaan dengan 1MDB tetapi telah digunakan bagi pengubahan wang haram sedangkan DOJ menggunakan nama entiti luar pesisir di mana wang itu kemudian dialihkan.
Fasa keempat, yang tiada dalam makluman DOJ, telah disebut oleh OAG sebagai 'SRC'.
Ini adalah merujuk kepada SRC International Sdn Bhd, anak syarikat 1MDB yang kemudiannya diletakkan di bawah kementerian kewangan pada tahun 2012.
OAG Swiss dalam emel kepada Malaysiakini mengesahkan bahawa dana SRC adalah sebahagian daripada siasatan yang sedang dijalankan.
"Pelaburan SRC juga disiasat dalam rangka prosiding jenayah yang dibuka pada bulan Ogos 2015," katanya.
Fasa SRC, seperti tiga fasa lain yang dinyatakan dalam makluman DOJ itu, dimulakan dengan pengumpulan dana besar-besaran.
Ada 2 lagi pendakwaan DoJ lepas ni???
Bila?
Tunggu...!
Lu Fikir La Sendiri!!!

43 ulasan:

  1. Anda menulis "Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat bulan lalu bahawa ia telah merampas kira-kira AS$ 1 bilion aset"
    Sudah atau akan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa penting nya kpd kamu sudah atau bukan? Tak baca berita DoJ tu ke? Bodoh ke? Oooops, kamu sebenar nya Jing Jibo menyamar pakai nama baru lagi sekali sekarang -

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terkhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
    2. Pada 2 Ogos anda sendiri menulis atau mencedok "*Lynch hanya membuat pengumuman dan menyelia pemfailan perampasan harta.

      *Tindakan perampasan harta itu difailkan di mahkamah. Dan mahkamah akan mengarahkan perampasan itu jika DOJ mampu membuktikan harta tanah dirujuk mempunyai kaitan dengan kegiatan jenayah, yang mana lebih kurang beban pembuktian berbanding perampasan jenayah."
      Jelas belum di rampas baru hendak memulakan prosiding. Kita perlu bercakap benar.

      Padam
    3. Nyata kau Jing Jibo sebab tak nafikan tuduhan aku.

      Masih tak jawab apa penting nya sudah di rampas atau belom. Bodoh sangat le kamu kalau tak tahu kedudukan perkara itu sekarang.

      Reti malu lah sikit, Jing. Semua orang tahu kau di panggil Anjing tapi kau manusia ada rupa ada muka. Mak bapak kau tak didik kau di masa kecil ye? Biorkan kau di tepi kandang kambing masa diorang menoreh getah tiap hari tak hujan. Kau kelaparan, ambik tahi kambing, masuk mulut, makan. Itu pasal tiap kali kau bukak mulut, busuk macam tahi.

      Padam
    4. Bayangkan kalau Doj saman semua wang haram yang masuk AS terutama yang didakwa oleh WSJ yang dikelepet dari skema DEB22 yang jumlah jauh lebih banyak dari yang didakwa diklepet oleh si kuda trojan chauvinist (aka Jho Lok Lak) pastinya ia akan jadi rekod yang lebih besar, kan kan. Atau Doj ...? Muahahaha

      Padam
    5. amanasyanti ke Kejora ke.... sila jawab isu SRC ini.

      Pihak berkuasa Singapura telah mendapati bahawa Pengarah Urusan SRC International, Nik Faisal Ariff Kamil, meluluskan pemindahan AS$11.95 (RM48 juta) dana syarikat itu kepada sekutu Jho Low - Tan Kim Loong.

      Tan adalah benefisiari asal syarikat yang berpangkalan di British Virgin Islands, Tanore Finance, yang telah menghantar AS$681 juta ke akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Tanore Finance dilaporkan menerima dana, melalui perantara, dari syarikat yang berpangkalan di British Virgin Islands, Aabar Investments PJS Limited di mana AS$3.5 bilion dana 1MDB didakwa dilencongkan.

      Business Times Singapura melaporkan bahawa penemuan pihak Singapura itu terkandung dalam dokumen yang dikemukakan kepada mahkamah Singapura sebagai sebahagian daripada pertuduhan ketujuh terhadap bekas pegawai bank BSI, Yeo Jiawei.

      Penemuan mengejutkan siasatan Skandal 1MDB. Pertuduhan terbaru terhadap Yeo itu adalah kerana mempermudahkan, melalui cara penipuan, pemindahan AS$11.95 juta dari SRC International kepada Affinity Equiti International Partners Ltd, sebuah syarikat yang dimiliki Tan.

      "Pemindahan dana kepada Affinity Equiti International Partners Ltd dilakukan melalui Pacific Harbour Global Growth Fund AA4 - dana yang SRC International Malaysia langgani.

      Pengarah Eksekutif Kewangan 1MDB Terence Geh dan diberi kuasa oleh Nik Faisal Ariff Kamil, pengarah urusan SRC International Sdn Bhd dan bekas ketua pegawai pelaburan 1MDB, dokumen-dokumen yang dikemukakan oleh pendakwa raya Singapura mendedahkan," kata laporan itu.

      SRC International Malaysia, yang didaftarkan di British Virgin Islands, dimiliki sepenuhnya oleh SRC International Sdn Bhd, yang seterusnya dimiliki oleh Kementerian Kewangan Malaysia.

      Ia adalah bekas anak syarikat 1MDB, sebelum diletakkan secara langsung di bawah Kementerian Kewangan pada tahun 2012.

      Selain SRC sebagai bekas anak syarikat 1MDB, ia tidak dikaitkan secara langsung dengan jaringan transaksi multi-bilion dolar 1MDB. Transaksi kontroversi SRC International sebelum ini dilihat sebagai bebas daripada 1MDB, antaranya pemindahan RM42 juta dan RM27 juta, melalui perantara, ke dalam akaun bank peribadi Najib.

      Si AG Pak Pandir Ali pula telah membersihkan Najib daripada transaksi tersebut dengan alasan bahawa perdana menteri tidak tahu mengenainya. Walaupun transaksi multi-bilion 1MDB kini menjadi subjek siasatan antarabangsa termasuk di Singapura, Switzerland, Luxembourg, United Arab Emirates dan Amerika Syarikat, namun sedikit yang diketahui tentang apa yang berlaku kepada RM4 bilion dari SRC International.

      SRC International telah mendapat pinjaman RM4 bilion daripada Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP) - dana pencen untuk kakitangan kerajaan - yang dikatakan kononnya untuk pelaburan dalam sektor tenaga di Mongolia.

      Nik Faisal masih bersembunyi melarikan diri & dipercayai berada di Indonesia sejak dia meninggalkan Malaysia. Kenapa sampai saat ini pihak Polis & Peguam Negara tidak memburu Nik Faisal...Kenapa ya.....??????????

      Najib dulu membohong di parlimen konon SRC International tidak mempunyai sebarang maklumat berkenaan isu skandal dana RM42 juta. Jawapan Najib itu amat bercanggah dengan kenyatan AG, Pak Pandir Ali berkaitan isu SRC tersebut.

      "Jawapan Najib mengenai isu ini amat mengejutkan kerana ia merupakan penyangkalan menyeluruh mengenai kewujudan pemindahan wang sebanyak RM42 juta ke dalam akaun peribadi Najib di Am Bank.

      Penyangkalan ini amat, bercanggah dengan kenyataan Pak Pandir Ali berkaitan isu SRC di mana beliau mengaku bahawa penyaluran wang ini wujud tetapi perdana menteri tidak perlu didakwa...HERAN BIN AJAIB, siapa yg bercakap benar nie.....?????

      Jawab, jangan tak jawab...!!

      Padam
    6. Apa benda Wak mengarut ni sana sini melapor dilapor
      Pelbagai dongeng bawa keluar DS Najib nak digempor
      Maghrib entah ke mana asyik jerr nak ajak bertempor
      Jangan nak menyebok ler Wak gi balik nuh Singapore

      Padam
    7. Dah lama kita kenal Wak bukan seharii dua ini sahaja
      Apa yang dia muatnaik sikit pun kitorang tidak teruja
      Dah jadi terkenal copy and paste saja dia punya kerja
      Merata blok selongkar masuk cari bahan untuk dijaja

      Padam
    8. Woi Jing Jibo, jawab lah apa yang Othman tanya itu. Kau ada kontol ke takde? Asyik menonyeh macam eunuch saja.

      Padam
    9. Memang diperakuii Tun bijak dan petah bila bercakap
      Dalam arena politik tak ada siapa boleh nafi dia cekap
      Ramai jugak orang Melayu terjebak masuk perangkap
      Tapi Najib bagii can kalu orang lain dah lama ke lokap

      Padam
    10. Apa yang saya faham, DOJ telah memohon perintah mahkamah untuk merampas aset yang di percayai dibeli melalui wang haram di negara amereka. Tetapi sebelum mahkamah membuat keputusan, semua harta iti disita supaya tidak dialihkan pada lain penama. Ternasuk filem dibenarkan ditayang tapi duit kutipan dibekukan atau disita.
      Lidah najib pun sudah berbelit-belit.
      Terbaru najib kata madey marah kat dia sebab dia tak ikut cakap madey lalu madey fitnah dia.



      Padam
    11. najib bagi can atau najib takut terlondeh habis kat mahkamah?

      Padam
    12. Untuk Abd Razak Kassim dari Tun M punya khemah
      Najib cool saja merentasi segala fitnah dan tohmah
      Tak ada sikit pun dia akan takut dengan mahkamah
      Cara dia bertindak tu je sentiasa lembut berhemah

      Padam
    13. Cai tun 8:28 pm

      The same question is being asked by this old figure
      I’m tired of responding and no more do I feel eager
      If I continue to argue sure it will provoke his anger
      I believe this old culprit is having blood extra sugar

      Padam
    14. Wak Seman dengan kita ni dah kerap kali gulung tikar
      Tak padan dengan tua ganyut mahu beraksi pendekar
      Ini dia tak ada ni ke blog lain le cari bahan selongkar
      Itu pasal dia punya hujah bagi kitorang hanya kelakar

      Padam
    15. Kita tau Wak Seman sama Madey dulu agak ikrab erat
      Tua kutuk nii adalah free thinker berpendidikan barat
      Kedua-dua ekor ni jenis tidak kisah sangat hal akhirat
      Elok lah tu kalau bergandiingan inii dua ekor keparat

      Padam
    16. Now look Kejora skunk 8:24.. I'm retracting a post relevant to the topic concerning SRC International Sdn Bhd. I'm not the type who write rubbish stuff like you. Those are authentic finding & fact extracted from the Spore Authority and what exactly transpired in our parliament.

      Pertaining to copy paste, I wish to make a point and refute your idiotic pantun. I'm now 64 years old hag, never stop learning although I left my formal education in mid 1970s after graduation. I've been trained not to merely say things without back-up of substantial facts & reasoning. During those days, we copied extraction & sources from library & compared notes during group discussion with our own hands. Yes, honestly I take advantage of the existing facilities which was not available during my youth days, i.e. copy paste. I'm no hypocrite, but Its hypocrisy if we deny that this is the trend & latest information technology that saves time. And furthermore why not when they are reasonable, informative, legitimate & logically sound? I reckon people at your education level & way of upbringing is too naive to realize that copy paste is part & parcel of learning application adopted by present generation nowadays. Put this in your head.....!!

      So...for goodness sake, don't jump topic, say unnecessary garbage stuff & just give me your response to my commentary regarding the the embezzlement & CBT offence by SRC.

      Padam
    17. Old man. I have been exploring a lot of blogs and websites, not this one alone. I entered most of the political based blogs irrespective of whether they the pro government or the opposition side. All the stuffs what is served by this blogger PutraMerdeka I had already read earlier in other blogs. In fact, not only your, almost all others are ‘copy-paste’ materials. If I am to respond or to answer all the questions forwarded like yours, then I won’t have anymore time left for me to spent. To what you are asking, I have already got the answers from ther blogs, but I’m not the kind of person who will simply copy and paste.

      Padam
    18. Nik Faisal masih bersembunyi melarikan diri & dipercayai berada di Indonesia sejak dia meninggalkan Malaysia. Kenapa sampai saat ini pihak Polis & Peguam Negara tidak memburu Nik Faisal...

      Since you're die-hard Najib's fan, pls explain why did the the police chief, AG & Najib himself are so reluctant to hunt & reprimand the fugitive, Nik Faisal? Answer me!

      Padam
    19. Kepada Tanpa Nama7 Ogos 2016 6:25 PTG
      Blog ini terbuka untuk satu kumpulan sahaja? Orang lain tak dibenarkan masuk.
      Awak hanya meneka siapa saya tetapi sudah memanggil saya 'anjing'. Dimana budi pekerti? Kalau hendakkan kebenaran dengarlah pendapat pihak lain juga.
      Sekali lagi saya tanya sudah ke belum? Tolong jawab.

      Padam
    20. Othman Ahmad said "So...for goodness sake, don't jump topic."
      I just ask saudara Putera Merdeka "sudah ke belum?". He went into a tirade to tell us what we already know.
      Namun begitu saudara Joe Harry7 Ogos 2016 8:55 PTG telah memeberi jawapan bila ia menulis "Apa yang saya faham, DOJ telah memohon perintah mahkamah untuk merampas aset".

      Padam
  2. Umngok Baru (ciptaan Mamaker) adalah parti istimewa yakni meskipun di tuduh dek pembangan dengan pelbagai tuduhan termasuklah melakukan penyelewengan di era regim 22 namun tak siapa dapat berbuat apa. Apa yang nampak ialah pembangang gibab tapi pihak regim bersara dalam senyuman. hu hu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa ko cakap ni, Jing? Merapu aje takda siapa yg paham. Tabiat kamu memang teruk -

      Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Yg lain2 dah di kata dlm c&p menerangkan siapa dia

      Padam
  3. Salahkan regim 22 kerana tidak meninggalkan contoh teladan yang baik yang mampu jadi ikutan positif buat generasi seterusnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak berani nak komen ikut tajuk atau isi kandungan pos ye, Jing? Tak reti nak cari fakta dan hujah yang munasabah ke? Malu ye?

      Padam
  4. Tiada yang ujud dalam vakum. Semuanya adalah diwarisi. Kalaulah trilion ringgit telah dihanguskan atas alasan untuk penaikkan kek ekonomi Melayu tetapi kek berkenaan tak naik naik juga makanya sudah tentu ada yang tidak kena tetapi Melayu hanya biarkan semua itu ditiup angin dan berlalu pergi. Baguslah kalau Melayu sudah tidak lagi mahu menutup kedua dua belah mata. Cumanya jangan hangat hangat tahi ayam, nanti ayam tak dapat tangan pula berbau tahi, kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kau Melayu kau patut makan tahi ayam. Kalau kau bukan Melayu, kau mesti DAP dan kau makan lah tahi Kit Siang dan Guan Eng.

      Tapi kalau kau Jing Jibo, kau makan lah tahi Jibo, FLOM dan FLOSS.

      Itu semua tepat kpd kamu bila coba persendakan Melayu pasal kek ekonomi Melayu.

      Kalu kau bukan Melayu dan berani, sebutkan lah kau begitu. Aku boleh pelangkong kepala kau dengan fakta dan hujah sejarah berat nya setan.

      Kalau kau Jing Jibo, nanti aku akan keluarkan malumat pasal Jibo pengkhianat dan pendengki Melayu dengan bermacam bukti tingkah laku nya selama dia merintah.

      Padam
  5. Demii nafsu ada orang sanggup belot dan menderhaka
    Tidak dapat cara elok pelbagai fitnah kepalsuan direka
    Tidak cukup di dalam negara dijaja sampai ke Amerika
    Untuk capai hajat dia tolak ke tepii soal syurga neraka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jubo nepal

      Padam
    2. Merapu2 mcm najis jgk

      Padam
    3. Jenis yg membohong, menipu dan memfitnah cakap pasal syurga neraka ada lah blasphemy - kufur.

      Hukum nya termasuk riddah - keluar dari agama Islam. Menjadi kafir.

      Padam
    4. Tun Mahathir berjiwa besar tidak pernah tunduk ikut telunjuk pemimpin barat. Presiden Bill Clinton tidak diendahkan ketika beliau merayu Tun Mahathir untuk tidak memulaukan persidangan APEC anjuran Amerika. Malah Presiden George Bush dikecam & diusulkan oleh Tun Mahathir (dgn keberaniannya) di PBB New York agar Bush dihadapkan ke mahkamah tribunal antarabangsa atas jenayah perang Iraq. PM Britain Margaret Thatcher dipermalukan oleh Tun Mahathir dgn pemboikotan negara terhadap kempen 'Buy British Last'. Selain itu, Tun dgn cekap & beraninya membuat kejutan & sejarah yg menggemparkan dunia ketika ‘dawn raid’ on the London Stock Exchange on 7/9/81....the premiere British rubber and oil palm conglomerate in Malaysia, the Guthrie Corporation Limited, was taken into local control in less than 4 hours.

      Sebaliknya. Najib amat mengampu & membodek Presiden Obama hingga sanggup mempersetujui perjanjian syaitan TPPA anjuran Amerika. Beliau sering berkunjung ke Amerika untuk menjalin kemesraan dgn Presiden Obama. Malah sanggup bermain golf dgn Obama di Hawaii ketika negara dilanda musibah banjir. Obama serta rombongan disambut besar-besaran ketika kunjungan ke Malaysia dgn hamparan permadani merah yg tak pernah dibuat oleh Tun Razak, Tun Hussein Onn, Tun Mahathir & Tun Abdullah Badawi. Kesudahan, Najib di boomerang oleh Amerika bagai susu diberi, racun tuba pula dibalasnya.

      Saya serahkan kepada pembaca blog untuk menilai siapa pemimpin tulen yg bijaksana, berjiwa besar, berintigriti, tidak tunduk kepada kuasa besar dan punya harga diri.

      Padam
  6. Tidak ada soal tak dapat di cari ke tiga tiga ekor di gambar di pos di atas tuh. Ha nya soal hendak atau tak hendak, atau "willpower".

    Yang sekor ada di US, harta nya dlm proses di rampas. Mesti dia di awasi dek pihak berkuasa, mungkin nama nya masuk di senarai Travel Ban US, bermakna tak boleh keluar melainkan ada kebenaran.

    Sebab di sebut di 136 mukasurat dokumen saman DoJ itu, dia berupa seorang suspect, kot hampir peringkat penjenayah atau criminal. Jika pihak berkuasa Malaysia mahu tangkap dia, tentu boleh dapat bantuan pihak berkuasa US.

    Yg 2 ekor lagi itu di laporkan tak boleh di kesan. Mengarut. PDRM ada tangan panjang, mata besar, telinga tajam, mata boleh melihat beratus malahan beribu batu jauh. Sendirian, atau melalui Interpol.

    Ha nya willpower. Jibopower.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo gunakan power dia untuk mengananya rakyat, nanti power yang lebih tinggi - Allah SWT - akan balaskan dia. Kalau hilang power saja, satu hal. Kot tersungkur heart attack ke apa.

      Risaukan DoJ, keadaan genting di Trengganu, warning dari Khairy Pemuda, Bung Mokhtar dll lagi.

      Padam
  7. Budak suman amat oooo suman amat
    ko ni banyak alih tiang gol ... atau budak suman smat ni mme keje alih tiang gol lepas game bolasepak.. selesai dulu la drklarasi Srlamatkan Momok Boboi... DoJ ape citer skg ni dah saman ka blomm... dah dakwa ka blomm... dah sita assets ka blomm.. 6 negara kunun nak saman 1mdb dah saman ka blomm... suman ooo suman... selesai dulu taik nomok yg bersepah2 tngh jalan dulu... selesai satu satu dulu .... belum kering taik fitnah yg ko jaja daj buat taik fitnah yg baru...


    Pada budak suman amat ... bawak2 la taubat suman oooiii.....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.53 dah makan ubat ke blum?

      Padam
  8. "Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata adlah bukan rahsia mengenai siapa Malaysian Official 1 (MO1) yang disebut dalam saman sivil oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat."

    Dah gilo kot rahman dahlan nie....

    BalasPadam
  9. Nampaknya cai2 Tun dah habis cabut lari berterabur
    Awalnya tadi kemain lagi sekor-sekor lantang takbur
    Si Seman Kaduk pun udah tak ada sebagai penghibur
    Agak nya dah frust nonggeng dedak si Tun tak tabur

    BalasPadam
  10. Bloody Otaman must now be in real scared and fear
    At first he seemed quited vicious but now disappear
    Kejoras weapon is simply poems not sword or spear
    So with this victory let us now get together to cheer

    BalasPadam
  11. Jing jibbo..
    Go to hell for all we care
    We know that your brain is stinking like your underware,
    Your pea brain is now wear and tear,
    Tanjung Rambutan? You definitely have been there..

    Jing jibbo you provide a few names,
    Its your twisted tongue that should be put into flames,
    Cursing giggling is all your game,
    You think doing this is your hall of fame?..

    You're blind blaming everyone but jibbo,
    You're not human maybe from planet Kripto,
    Guess you're as old as the era of a go go,
    Sadly so, your little dwindling life is spent protecting hippo..






    BalasPadam
    Balasan
    1. Fan Tun - My utmost congratulation for the high literacy of your beautiful poetry with prose. This is classic unlike the garbage pantun stuff of the that moron Kejora idiot.

      Padam
    2. Heh he celupar biadap jugak nih Wak punya komentar
      Dah tak ingat lagi ke ‘penangan’ yang dulu kami hantar
      Belum serik lagii setahun lebih kat katil Wak terlantar?
      Bukan ler apa takut nanti parti baru tak sempat daftar

      Padam