Jumaat, 12 Ogos 2016

Najib Berani Ke?


Selagi hayat dikandung badan..! Selagi kemungkaran belum dinoktahkan..! Selagi itulah besarnya harapan dan amanah yang sedia dipertanggungjawabkan..!

KEBEBASAN NAJIB

1. Najib memberitahu penontonnya yang jinak bahawa saya mahu beliau melakukan semua perkara dengan cara saya sahaja. Mungkin begitu, tetapi saya tidak fikir ianya adalah benar.

2. Tetapi jika sekiranya beliau mahu melakukan segalanya mengikut caranya sendiri, sekurang-kurangnya beliau perlu melakukan yang baik untuk negara ini. Menggalakkan rasuah sudah pasti tidak baik untuk negara atau untuk sesiapa sahaja.

3. Mempunyai 2.6 bilion ringgit dalam akaun peribadinya juga tidak baik. Tiada Perdana Menteri Malaysia harus mempunyai want sejumlah begitu dalam akaun peribadi. Dan penjelasan yang beliau berikan mengenai sumber berbilion itu agak tidak masuk akal.

4. Dan kini adalah hal kesetiaan kepada institusi Presiden UMNO.

5. Dan apa pula yang akan datang? Semestinya ialah Presiden seumur hidup.

6. Dan selepas itu? Perlu ada satu dinasti. Putera Mahkota tidak sekurang-kurangnya. Tetapi panggil beliau Timbalan Presiden. Dan dia mesti dari keluarga, termasuk isteri.
7. Pada zaman saya, saya telah dicabar. Tengku Razaleigh bertanding menentang saya. Begitu juga Musa Hitam. Empat daripada Menteri Kabinet saya menyokong pencabar saya. Saya tidak meminta mereka untuk setia kepada saya sebagai Presiden parti.

8. Mereka tewas. Tetapi mereka terus menjadi Menteri. Seorang juga mendapat menjadi Perdana Menteri.

9. Mereka tidak, dan saya juga tidak mengharapkan mereka menganggap saya sebagai sebuah institusi yang tidak boleh dicabar.

10. Ah! Adakah saya tidak mempromosikan anak saya sendiri? Tidak, pada masa zaman saya. Tidak, apabila saya mempunyai kuasa untuk melakukannya.

11. Tetapi apabila dia berjuang pertempuran beliau sendiri, adakah saya sepatutnya menentang beliau? Jika beliau menang, beliau menang. Jika beliau tewas, bukan saya yang melakukannya. Sudah pun beliau tewas kerana mempunyai pendirian yang sama seperti saya.

12. Saya berumur sekarang. Tetapi Alhamdulillah, saya belum lagi nyanyok. Saya dengan senang hati akan terima cabaran debat terbuka dengan Najib di hadapan penonton dan siaran television secara langsung.

13. Perbahasan hendaklah mengenai mentadbir negara.

14. Mungkin saya kalah. Wang tunai boleh menang. Ianya adalah untuk rakyat Malaysia menilai, bukan TV3 atau NST atau mereka yang memang penyokong saya.

15. Saya menulis ini dari hospital. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua mereka yang menghantar mesej cepat sembuh kepada saya.

16. Ucapan-ucapan membantu, tetapi memohon untuk menyertai parti baru itu adalah lebih baik.

Selamatkan Malaysia.


Sejak bila pulak Najib berani???

Lu Fikir La Sendiri!!!

61 ulasan:

  1. Menang dengan siapa sahaja mampu beli ketua cawangan he.he.he selepas tun m hapuskan kuli tun m meletak proksi dia dimana2 ketua cawangan he.he.he ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atuk Jerung ini jugalah yang telah dituduh menyonglap berbilion bilion ikan tongkol. Sipenuduh adalah Ikan Tuko Tiub iaitu spesis ikan terpelajar dan berintegriti dan di sokong oleh Adik Jerung yang kecewa kerana dibuang oleh Atuk Jerung ke Sangkar Buloh selama 6 tahun.

      Meskipun tuduhan sangat kuat dan berat apatah lagi disertai bahan bukti yang sahih tetapi dek kerana pada waktu itu Ikan Doj tidak ada taring dan tidak ada law anti-klepet makanya Doj tidak dapat berbuat apa apa makanya apa yang dapat dibuat ole Tuko Tiub adalah menggerakkan gerakan Ikan Masin dan gerakan anti-Atuk Jerung.

      Usaha gigih si Tuko Tiub dan bekas Adik Jerung tidak sia sia. Akhirnya dipuncak tekanan, Atuk Jerung letak jawatan dan berundur dalam suasana sungguh dramatik dan berselang melankolia. Dalam pada itu Tuko Tiub dan Adik Jerung terus berjuang untuk mereformasikan struktur pentadbiran Lautan Biru agar semuanya sama rata dan bebas dari aktiviti Penjerungan.

      Lautan biru pastinya amat terhutang budi pada Tuko Tiub dan Adik Jerung (yang kini masih di dalam sangkar Buloh) kerana mereka tidak pernah kenal erti jemu dan kalah. Namun kembalinya Atuk Jerung di Lautan Biru dengan gaya dan motif baru adalah ibarat satu tamparan ekor ikan Pari yang singgah di pipi mereka!

      Padam
    2. Ada dua tafsiran di sini:

      1 Tuko Tiub dan Adik Jerung telah berjaya menyedarkan Atuk Jerung untuk kembalik di pangkal jalan. Yakni tarbiyah Tuko Tiub dan Adik Jerung telah berjaya.

      2. Tuko Tiub dan Adik Jerung mungkin disilapmatakan buat kali kedua kerana strategi Sun Tzu mengatakan lebih baih berunduk setapak agar kemudiannya dapat mara dua atau lebih tapak.

      Padam
    3. Untuk makluman pembaca blog di sini...

      Kejora Pentaksub Najib & KJ telah banyak manabur fitnah di sana sini secara membabi buta terhadap Tun Mahathir. Baru2 ini saya telah menjejaki tohmahan beliau di blog 'Headbomb' di mana dia berkata,
      "Tun Mahathir sebagai gila sgt...beli sebuah pulau dan tabalkan diri sebagai maharaja pulau tersebut tetapi bukan malaysia. Cukup2lah memewahkan waris dan kroni legasi 22 tahun.

      Bila saya minta bukti,
      "Cakap jgn hentam rambang saja. Kami minat ingin tahu maklumat lengkap. Pulau itu apa nama, di mana, saiz keluasan berapa, bila dibeli & berapa harga...???"

      Dia terus menghilangkan dirisampai saat ini. Inilah pelesit belaan si Najibul Bullshit....!!

      Padam
  2. Parti boxot bersatu boleh lah beli ketua nya cawanganya jika siapa mahu jadi president parti botox bersatu he.he.he, para ketua cawangan dia bakal dipilih oleh president Dan tun m ITU he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Presiden botox yg penakot.
      He.he.he.

      Nothing2hide lari.
      He.he.he.

      Saman selasa bila xtau.
      He.he.he.

      Jmp wartawan pun takot
      He.he.he.

      Wartawan tanya soalan pun kena tangkap polis.
      He.he.he.

      Anak aziz dpt bnyk juta.
      Anak sendiri dpt caci maki.
      He.he.he.

      Siapa jdk ketua bahagian, presiden botox bg duit suruh sokong.
      He.he.he

      Siapa nk jawatan jgn cerdik. Bodek presiden botox pun dh cukup.
      He.he.he.

      Padam
    2. Presiden Botox Nyut Nyut Lanun Bugis!!

      Padam
    3. Najib dah longgokkan hutang RM52 bilyon tanpa nampak satu pun legasi atau jasa bermakna kpd negara dan rakyat. Sebaliknya, Tun Mahathir telah menyediakan untuk kita & generasi akan datang legasi bertaraf World Class:-

      1. Bandar Cyber Jaya
      2. Pelabuhan utama negara seperti Pelabuhan Klang atau Tg Pelepas
      3. Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur
      4. Jambatan Pulau Pinang
      5. Stesen LRT Sentral & Kereta Api LRT
      6. Lebuhraya Utara Selatan
      8. Kuala Lumpur Convention Center
      9. Litar Perlumbaan Antarabangsa Sepang
      10.Petronas Twin Tower
      11.Perusahaan Automobil Nasional (Proton)
      12 Tempat-tempat lain yang akan disebut sepanjang zaman.

      Padam
    4. Aku pun nak tambah ini
      13)Bandar cyber hilang kampung filem mana pergi nya kampung itu he.he.he
      14)Litar spang Anak tun m punya
      15)Logi minyak Petronas di vietnam Anak tun m punya
      16)bangunan pwtc tun m kena tipu dengan jepun.
      17)klcc dibina untuk orang kaya
      18)bakon dibina untuk kroni lepas ITU some daby terpaksa tanggung kerugianya.
      19)tendar logi llp untuk kroni.
      20)proton untuk kroni parti botox bersatu bailout, nasib baik najib selamatkan proton itu, kalau tak dah lama jadi sarang parti botox bersatu..

      Padam
    5. 4.03 chai...

      Setiap perkara berbangkit sila beri bukti dan fakta, mana?

      Ayuh chai, bentangkan disini, mari kita berhujah dengan fakta.

      Bukan sekadar air kumbahan tepi bibir tepu.

      Sebagai contoh Boleh kah pencacai tepis fakta bahawasanya hari ini pentadbiran najib berhutang lebih 870 billion dan pada masa akan datang bakal mencecah 1 trillion?

      Padam
  3. Jangan kata nak DEBAT, nak LAWAT pun fikir 5x.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulur najib dah hilang...tak tau siapa nyoroknya...

      Padam
    2. NAJIB ADA TELUR KE.....????

      Dunia pernah melihat bagaimana Tun Dr Mahathir Mohamad, mantan Perdana Menteri Malaysia merangkap mantan Pengerusi NAM dan OIC, amat lantang mengutarakan pandangan dan pendirian menentang dasar berat sebelah Barat, terutama AS, UK dan sekutu-sekutu kuat mereka dalam banyak isu melibatkan diplomasi antarabangsa, isu Palestin dan konflik Asia Barat, isu Afghanistan, isu pembantaian umat Islam Bosnia, isu perdagangan, isu keganasan berstruktur mengunakan bala tentera dan sebagainya. Semasa beliau dalam jawatan, pemimpin kuasa besar dunia seperti Presiden Perancis Jacques Chirac dan terakhir sekali, Presiden Russia Vladimir Putin sanggup memberi sokongan mereka kepada isu-isu yang dibangkitkan Tun Dr Mahathir. Penentang imperialisme Barat AS paling utama, iaitu Presiden Fidel Castro juga amat mengagumi mantan Perdana Menteri Malaysia ini kerana ketegasan dan sikap terbuka iaitu hak suara ramai didengar (bukan tafsiran demokrasi ala AS, yang memberi tafsiran berat sebelah yang hanya mementingkan mereka sahaja!) Beliau juga dengan lantang & berani mendedahkan bahawa kaum Yahudi ‘mengawal’ dunia secara proksi.

      Hari ini, sebagai rakyat Malaysia dan warga dunia, beliau masih lagi begitu lantang mempersoalkan dengan penuh keyakinan bahawa kuasa Barat seperti AS, UK dan sekutu mereka seperti Australia mengunakan kudrat mereka untuk menzalimi dunia, terutama sebahagian orang-orang Islam di Asia Barat. Beliau pernah menggelar pemimpin AS, UK dan Australia iaitu George W Bush, Tony Blair dan John Howard sebagai “Pembunuh kanak-kanak, pembohong dan penganas”!

      Apakah ada pemimpin-pemimpin dunia Islam hari ini, yang cukup “merdeka” dan “bebas” dari ‘belenggu’ Barat, untuk benar-benar memperjuangkan hak dan kesengsaraan saudara-saudara seIslam mereka? Pemimpin mana yang mampu mengatakan yang benar dan hak, tanpa sebarang sekatan dan tekanan, sama ada langsung atau tidak? Pemimpin mana yang sanggup dan ada waja diri untuk bangkit dan didengari, bagi pihak mereka yang tidak berdaya “berbunyi”? Lupakah kita terhadap jasa orang tua itu datang sendiri menyelamat & membawa pulang ratusan kanak2 Islam di tengah kancah peperangan perang Bosnia satu ketika dulu? Najib ada berani ke bersuara lantang membidas barat & sendiri turun padang ke medan perang?

      Isu Penyelewengan 1MDB pada mulanya dibangkitkan oleh pihak DAP 6 tahun lalu tapi dipandang sepi sahaja. Tapi bila Tun Dr Mahahir bersuara tentang isu ini, ianya terus mendapat liputan & perhatian dunia sejagat. Persoalan sekarang, siapa lagi yang tinggal dalam dunia ini yg mampu meneruskan obor Perjuangan menentang Penipuan, kezaliman dan ketidakadilan, selain Tun Dr Mahathir? Najib ada telur ke, sedangkan bersetentangan 4 mata dgn Tun Mahathir pun dia tak berani, apa lagi berhadapan dgn dunia barat.....????? Kalau dah dgn bini pun kena Queen Control, macam mana nak memimpin negara?

      Padam
    3. ENGLISH LESSON FOR FOR NAJIB'S OBSESSION, KEJORA

      I remembered very well, just 11 days before Tun Mahathir was due to step down as Malaysia’s prime minister, he reflected in an interview with the Bangkok Post on his 22 years at the helm and – as always – spoke his mind: on terrorism, global trade and democracy.

      Tun Mahathir transformed Malaysia from a tin and rubber-producing economic backwater into the 17th biggest trading nation in the world and a model of development for other developing countries.

      After becoming prime minister in 1981, Tun Mahathir set about putting his ideas into practice, following the example set by Japan, transforming Malaysia from an economic backwater, an exporter of rubber and tin, into a manufacturer of electronic equipment, steel, etc. Remember the the historical ‘Dawn Raid’ on the London Stock Exchange on 7/9/81....the premiere British rubber and oil palm conglomerate in Malaysia, the Guthrie Corporation Limited, was taken into local control in less than 4 hours through Tun Dr, Mahathir's initiative.

      His prestige projects included the world’s tallest buildings – the Petronas Towers – and the transformation of a palm oil plantation near the capital, Kuala Lumpur, into the world’s first “Multimedia Super Corridor” – a cyber powerhouse intended to rival California’s Silicon Valley.

      With an average annual income of $ 7,500 per capita (ten times Pakistan’s), Malaysia, today, is a rapidly industrialising country, exporting electronic equipment, petroleum and liquefied natural gas, chemicals, palm oil, wood and wood products, rubber, textiles and a wide range of other products.

      Tun Mahathir’s policies have also given the country an infrastructure as good as that of most developed nations, with modern highways, airports, ports, telecommunication and internet networks, power grids, schools, colleges, hospitals and some of the world’s best tourist resorts.

      It's also still linggering in my ear & mind when in his opening address at the 10th session of the OIC summit in Putrajaya, Malaysia, on October 16, 2003, Tun Mahathir was again at his acerbic best. To thunderous applause from the gallery, which included representatives of 57 Muslim nations plus Russian President Vladimir Putin and Philippine President Gloria Macapagal-Arroyo, Mahathir let fly with a stinging statement. He said. “1.3 billion Muslims are actually very strong, hence cannot be simply wiped out. The Europeans killed 6 million Jews out of 12 million. But today the Jews rule this world by proxy. They get others to fight and die for them.”

      Muslim world badly needs another Tun Mahathir to stand up. I doubt Najib or KJ or anyone in UMNO supreme council or combine them altogether, have the gut & capacity like the Grand Old Statesman, "THE ONLY ONE, TUN DR. MAHATHIR".

      Padam
    4. Bloody good points, Othman. Very well written.

      The Jibo blokes in here (only a few of them, actually) simply have no clue about what is good and what isn't. Sometimes I wonder why we need bother to react and respond to them.

      But respond we must. Not just to whack points into their blasted heads, but also to let the many readers who do not leave comments know the good and the bad. Najib is certainly bad.

      Padam
    5. Kalau tak silap Dia Pernah cakap israel pengganas depan Bush Masa persidangan oic hingga Bush tegur ke tarik tangan Dia. Correct me if I'm wrong.

      Padam
  4. Parti mana yang melahirkan golongan yang makan dedak atau rasuah?

    BalasPadam
  5. Ehh.... Jgn sebut botox ke... Anti ageing ke... Malu oi... Dh kuar lg kisah pemimpin beli produk anti ageing harga melebihi 1 juta. Kalo berani debat dgn Tun, kena tambah stok tu. Lawa sikit dlm video ke picture ker. Hehehe

    BalasPadam
  6. Peeetghhh. .. bila dah ado parti baru baru la bole mrnyalak lelebihh... kah kah kahhh... baru la manco hancoor si tua bangka tuhh... asal jaga dari tido menyalak la kerje nye... kikikiki...
    Yg pelik apasal tak menyalak kat DOJ ...FBI dan Spork... menyalak lebih sket kat mereka apasal lembab ssgt nak saman.. cepat suh depa buat kerja kasi tangkap... beku asset 1mdb... dakwa..sita sima harta 1mdb... suma dah bayar cash tapi krrja depa spt DoJ...FBI... Spork macam CIFUT BABI.. bayar punya la mahal tapi kirija lembab mcm CIFUT BABI .. kirija malas lembab pooodahh cittt..!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat Malaysia MATI KUMAN. LANGSUNG X SIASAT.

      Padam
    2. Jgn alih masaalah..

      Yang bermasaalah sekarang adalah pelakon utama Lanun Bugis Nyut Nyut Dalam Drama bertaraf antara bangsa yang berjodol "Penyelewengan 1 MDB Berbillion USD"

      Padam
    3. Setuju setuju setuju dgn 254 dan 255 PTG

      Padam
    4. 1.50ptg
      yang marah sgt kat DOJ kenapa sedangkan kalau didapati betul duit dicuri dr 1MDB, segala duit yang dapat semula akan dipulangkan ke malaysia? x nak ke? USD1b..lebih kurang RM4b..org nak tolong pun kena maki..apalah..nak sokong pun berpada-pada..org nak tolong dapatkan duit pun salah...hmmmm..yang penting jumpa najib, jangan cium tangan bro..cium ke kaki dia..baru le hebat dari org lain...

      Padam
  7. Mana berani nya si Najib. Bola tak tau dah letak mana. Tak saman saman SR, WSJ, NYT dan DoJ.

    Bola asyik di bang dek Jing Jibo, dah kecut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa pulak najib nak saman org bahlol. Yg nak dakwa dia ru mana? Harta dah tau, gambar dah ada, orangnya dah dah tau...

      Haaa doj fbi tunggu apa lg? Tangkap lah dua ekor tu. Lps tu tangkap mo1 pulak.

      Terhegeh hegeh buat kerja mcm beruk Uganda pencen kena paksa panjat pokok kelapa.

      Fbi - fuxking bitch intelligent
      Doj - dept of Jamban

      Padam
  8. Beranilah tuuu....
    Kalau najib jenis penakut, dah lama dia pegi menyorok di kedutaan turki.

    BalasPadam
  9. Apa kejadah najib nk saman plakkk.. DoJ ...FBI...Spork yg beria I nk saman... nk sita.. nak dakwa... nak beku asets trtiba mintak org yg jk disaman supaya menyaman balik... puiiii... jgn nak alih tiang gol....

    kerija mcm CIFUT BABI....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru2 ini anak buah saya di Pulau Jawa memberitahu Najib dipersendakan oleh wartawan Indonesia ketika dia menjelek-jelekkan Tun Dr. Mahathir dalam satu press conference di sana yg juga turut disiarkan di tv tiga suku. Najib kelihatan bengap & dungu serta menjatuhkan kewibaannya apabila memburukkan Tun Mahathir dan cuba menonjolkan dirinya lebih hebat. Wartawan2 yg hadhir semua senyum sinis & menggeleng kepala melihat perilaku Najib.

      Padam
    2. Suman ....ooo.. suman....
      anak buah ko tu sapa.... majestreat.? ...majesty? . Lawyer..?... perempuan kabaret..? Atau pemuzikk..?
      Klu anak buak stakat pembancuh teh kat indon amik part time cuci jamban kat studio press conference tuhhh. .. tak yah nak klentong lahhaiii...

      Sampah sarap tak mampu nak bungkus api

      lu fikir la sendiri..

      Padam
    3. Kejora 5:13 ptg,

      Setidak-tidaknya mereka ini sdra-mara saya di Tanah Jawa, terdiri dari cucu cicit keturunan asal seorang kiyai dari Jawa Tengah yg telah berhirah untuk berdakwah ke Tanah Melayu di penghujung abad ke 19. Tidak seperti kamu yang masih pengecut tidak perkenalkan diri (tanpa nama) dengan akhlak & bahasa biadap serta kesat bagai anak jalang tanpa asuhan beradab.

      Padam
    4. Haaa, kan kene sebiji. Bahasa jage la skit, ingat enjoy.

      Padam
  10. Dalam Malaysiakini, najib kata mahathir raja kepala penyamun. Saya dah buat research tapi namun satu bukti takder. Serupa juga tiada duit berbillion2 dalam akaunnya.

    Tapi najib kata dia tak kisah dituduh penyamun sebab mahathir pun pernah digelar sedemikian. Tapi saya rujuk dari sumber yang sahih. Terdapat blog ini. >>>>>> https://t.co/iDOd6wPtr8. Saya dah baca bukti berlambak mmenunjukkan najib penyamun terhebat abad ini.

    Bagi penyokong kuat najib.....sila baca. Agar hati anda terbuka.

    Bagi yang mahu keadilan, kita tunggu 22 ogos ini. Jika reza, jho lo, khadem n alhussaini berani menyahut saman DoJ.....bagus ada pembuktian di mahkamah. Kalau mereka tak membantah.....faham2lah dan pada masa itu semua kita tahu sape itu MO1. Pada masa itilah saya tabik rahman dahlan.....sape tak tahu MO1, anda seorang IDIOT.

    hahaha......kita sama2 tunggu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih baik parti botox bersatu hapuskan anwar dalam pakatan haramjadan itu ,kalau tak macam mana mukeris jadi PM, mukeris nanti boleh minta sokongan dap Dan pan ITU.
      Boleh tun m jadi ketua umum pakatan haramjadah

      Padam
    2. pada hari itu kita akan lihat jing jibo sorang dlm blog ni akan spin isu ntah apa apa yg tak ada kena mengena.jing jibo minda korup otak kosong..

      Padam
    3. jgn haraplah mokceris botak aww tu blh jd pii emm..
      kalau ditatang manja pampered oleh dady dia.. pijak tanah pun tk berani.. harap licin kepala die je kasi kamera bersilau.. kerja taktau buat.. sbb itu UMNO Kedah SOLID tolak si botak part time ni!

      Padam
    4. 4.36ptg
      ni contoh sorg yang otak bengap..bila masa mahathir kritik najib sebab nak kan anak dia jd PM..tolong tunjuk bukti..yang dok cakap macam tu najib, menteri2 belaan dia dan TV3 suku je..isu sebenarnya 1MDB je..jgn cuba nak alih tiang gol..jangan jadi bodoh bro..jangan memperbodohkan diri di sini..aku org kedah..nak tolak mukriz tu bukan rakyat..PM yang tolak..kami bukan bodoh..

      Padam
    5. Dia dpt maklumat kt tv je tu. Kat blog ni tempat nak mencaci org je.

      Padam
  11. ngaku pahlawan bugis tp tak ade teloq
    hehe

    BalasPadam
  12. Ya kita tunggu 22hb ni

    Fbi - fuxking bitch intelligent siasat
    Doj - dept of Jamban dakwa dua ekor tu

    BalasPadam
  13. Aku setia bersam parti keramat UMNO dn Pemimpin2nya.
    Siapa yg naik jd pemimpin maka aku akan taati. Proses dlm parti shj akan menentukan naik dan turun presiden UMNO.

    Yg dh pencen dihormati, tapi jangan jasa2 lama di jadikan alat untuk meracuni kepimpinan masa sekarang.

    Buat masa ini DS Najib wajib ditaati dan terbaik untuk UMNO dan negara.

    Insya Allah doa di hari mulia Jumaat ini semoga keikhlasan Tuan Presiden mendatangkan bantuan Allah Yang Maha Esa. biarlah keji dan caci bertali arus kerja dan perjuangan mulia tetap diteruskan..

    seperti mana Presiden terdahulu dicemuh dengan laungan MAHAZALIM MAHAFIRAUN..MAHARASUAH kita tetap mentaatinya..


    Salam Perjuangan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ada "proses dlm parti" UMNO lagi? Mana ada pilihan dalam UMNO? Di suspend Najib sebab hilang bola takut di tanding dan kalah. Sampai sekarang tak ada party elections. Ha nya banyak erections, kata Jepun yang kelirukan e dan l cara cakap depa.

      Muhyiddin dah di pecat. Tapi ada bakal penanding. Spt Ahmad Zahid - takkan dia takda minat jadi PM. Jugak Kerry Okspod - dia dah lama hebahkan nak jadi PM di umur 40 - kira kira sekarang. Dia bahru saja kasi warning kpd Najib - jangan pandang enteng parti baru 3M.

      Padam
    2. Kamu taat setia kpd Najib sebab kamu Jing Jibo. Komen di atas berbagai nama dan Tanpa Nama, menyamar berbagai.

      Kamu dan yang setongkol dengan kamu saja kata Najib wajib ditaati dan terbaik untuk UMNO dan negara. Bodoh, tak betul. Jauh dari tak wajib, dia perlu di undur, di ganti atau di guling dan di singkir di PRU14.

      Di PRU13 dia dah kalah undi popular, hilang majoriti 2/3 dalam Parlimen, di kasi Tsunami Cina, keputusan yang terburuk dlm sejarah. Di PRU14, mungkin dia dapat Tsunami Melayu jugak.

      Sebab Najib takda semangat Melayu, malahan mengata dia Bugis "pendatang jugak", menjatuhkan maruah kaum Melayu. Dia buang ISA yang membendong kegiatan DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Najib juga buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan Ketuanan Melayu, hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

      Najib jugak ketepikan DEB, beri biasiswa kpd kaum Cina yang dah terkaya di negara ini berpuluh tahun, yang beratus jutawan Cina beri derma untuk biasiswa dll, hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta dari seorang jurutera jutawan Cina sabelom PRU13. Dengan itu Najib mengurangkan jumlah wang yang di peruntukkan untuk biasiswa, dahulu nya untuk kaum kaum yang ketinggalan di belakang dalam ekonomi dan pelajaran, terutama nya Melayu yang hampir 60% jumlah penduduk.

      Hal hal saperti itu semua menyebabkan Najib mungkin di beri Tsunami Melayu di PRU14.

      Padam
    3. itu sebahagian dr proses parti la.
      Zaman Tun M pun ada ketika ditiadakan pemilihan sbb parasit dan perosak menguasai perwakilan.. kunun2 lah kan.

      Jadi ini pun proses parti bila diketahui pengkhianat ramai untuk apa jalankan sistem yang akan menjahanamkan parti.

      Najib rasanya tak pandang enteng pd parti2 serpihan. termasuklah parti syiah mat sabu PANOren. Najib jrg sekali melakukan provokasi sebaliknya beliau terus membuat kerja pembinaan.. itu yg sy kagum

      tak guna berdentum2 ckp..tp rakyat kena bayat tol konsesi berpuluh2 tahun.. dikuasai kroni2. dlm Perhimpunan ckp lain.. di Putrajaya buat lain.. akhirnya anak beranak dan cina2 perosak yg kaya raya makan konsesi..

      rasanya boleh faham kot?

      Padam
    4. ahmad naz....
      aku pun org UMNO..tp najib dah rosakkan UMNO..suruh tukar najib, korang syg sgt kat dia..masalah peribadi dia, dia tarik UMNO sekali..yang best nye..macam saudara fikir le, asalkan presiden, salah macam mana pun kena sokong..kalau macam tu macma mana org nak hormat UMNO..cari le pemimpin yang lain..dia dah gagal..hutang negara makin bertambah..kalau bertambah untuk pembangunan tak pe jugak..ni rakyat yang menanggung..sedih dengan pemikiran saudara..UMNO bukan hak mutlak najib...

      Padam
  14. BLOG Musramrakunman (Apa Tersirat)

    Ds Najib Lawan Tun M » Tun Dr Mahathir Di Mata DS Najib
    Tun Dr Mahathir Di Mata DS Najib



    Berikut ucapan Perdana Menteri DS Najib Razak yang dipetik melalui blog beliau pada 12 Ogos 2016. Walaupun beliau tidak menamakan Tun Dr Mahathir Mohammad sebagai pemimpin yang dimaksudkan, namun isu ucapan itu, bulat-bulat mengarah kepada mantan Perdana Menteri selama 22 tahun tersebut.

    Tun Dr Mahathir dilantik sebagai Perdana Menteri pada tahun 1981 sebagai Perdana Menteri ke-4 negara dan bersara pada tahun 2003.

    Mungkin telah menjadi ikutan, mantan-mantan Perdana Menteri di negara ini, kecuali Tun Razak Hussien dan Tun Abdullah Badawi, kerana setiap Perdana Menteri Malaysia yang telah bersara, biasanya tidak sehaluan dengan Perdana Menteri yang sedang berkuasa.

    Tun Hussein Onn dan Tunku Abdul Rahman Al-Haj, telah meninggal diluar parti Umno, dan kemungkinan besar juga akan berlaku pada Tun Dr Mahathir, kerana beliau telah keluar daripada parti Februari lalu, dan kini membentuk sebuah parti baru untuk menentang Umno.

    Kita ikuti ucapan DS Najib Seperti berikut:

    Ucapan Perdana Menteri Mengenai Perjungan Agama, Bangsa dan Negara- Dipetik daripada Najibrazak.com 12 Ogos 2016

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

    Dan Salam 1 Malaysia.

    Rakyat Malaysia yang dikasihi,

    Dalam hidup ini kita perlu mempunyai matlamat. Saya menceburi bidang politik melalui parti saya di mana perjuangannya adalah untuk memartabatkan agama, bangsa dan negara, selari dengan matlamat dan nilai hidup saya.

    Amat mengecewakan apabila seorang pemimpin lama hari ini sanggup menggadaikan perjuangan atas nama agama, bangsa dan negara semata-mata ingin bersekongkol dengan parti-parti lain yang matlamatnya terang-terang bertentangan dengan matlamat dan nilai parti yang diperjuangkannya dahulu.

    Demi menjatuhkan kerajaan, yakni yang beliau sendiri asaskan kerajaan yang ada hari ini.

    Memang diketahui umum bahawa beliau sebelum ini tidak pernah kalah, dan bagi menjaga air muka beliau sanggup melakukan apa sahaja untuk lari daripada kegagalan dalam usaha menjatuhkan kerajaan yang sedia ada.

    Semata-mata untuk mempertahankan ego beliau, beliau sering melontarkan pelbagai tohmahan terhadap saya dan anggota pentadbiran saya, namun apa yang dikatakan beliau berbaur fitnah dan diperbesar-besarkan.

    Adakah beliau tidak terkecuali daripada tohmahan yang beliau lemparkan ke atas saya ketika zaman beliau memegang kuasa?

    Walau apapun tohmahan yang dilemparkan kepada beliau dahulu, bangunan serta infrastruktur tetap dibangunkan, negara tetap dapat melalui proses transformasi walaupun musuh politik dahulu yang kini beliau bersubahat dengan, menuduh beliau sebagai pemberi rasuah, salah guna kuasa dan kepala perompak.

    Tiada bezanya apa yang dilalui oleh saya dan beliau. Saya tetap akan meneruskan kerja saya untuk membangunkan agama, bangsa dan negara tercinta ini walaupun perlu menempuhi segala tohmahan yang dilemparkan olehnya.

    Hal ini kerana rakyat memerlukan kepimpinan yang boleh memberi khidmat bakti sepanjang masa bukannya hanya bermatlamat menjatuhkan orang lain.

    Sekian sahaja dari saya.

    Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.




    Bagi saya ucapan ringkas begini sudah cukup menunjukkan DS Najib pemimpin yang tak suka cari gaduh walaupun orang yang nak bunuh politiknya itu sgt kejam dan dia tetap ikhlas menjalankan amanah parti.

    Kalau berbillion wang negara diaslurkan kpd rakyat, maknanya org itu ckup baik sbg pmimpin. Ramai pemimpin tak kira peringkat jabatan atau mana2 organisasi bila berada di atas akan mula memperlihatkan ketamakan kuasa dan mengawal wang untuk diri dan kroni.

    Sybas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak bijak lah memegahkan berbillion wang negara diaslurkan kpd rakyat, sebab itu PM yang paling bodoh pun akan buat.

      Setiap tahun, tak payah di suruh atau di arah, Pegawai2 Kementerian Kewangan sediakan budget untuk perbelanjaan negara yang bermkna berbillion wang negara diaslurkan kpd rakyat. Dungu jadi PM pun, itu akan berlaku.

      Padam
    2. Tapi yang amat membahayakan kesejahteraan negara ia lah PM yang selewengkan "sovereign wealth fund" 1MDB dan songlap berbilion masuk ke akaun dia, bini dia, anak tiri dia, kroni dia.

      136 mukasurat Laporan dan dokumen di kemukakan DoJ ke mahkamah di US menunjukkan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering". MO1 di sebut, walau pun nama penuh belom di keluarkan di atas kepentingan hubungan dua negara, dan kerana belom sampai masa nya tindakan jenayah di mahkamahkan setakat ini.

      Padam
    3. "Tak bijak lah memegahkan berbillion wang negara diaslurkan kpd rakyat, sebab itu PM yang paling bodoh pun akan buat."

      ayat paling munafik dr seorang penyokong legasi penyangak sebenar.

      bijak bg ko ialah menyamun harta negara masuk ke mulut kroni pengampu PM.. pastu peras ugut rakyat dgn penswastaan ala perompak... itu bijak lah bg ko??


      duit negara himpun billion2 kalau tak salur kepada rakyat semula nk balun utk sapa? untuk anak2 dan kroni2 yg kaki merompak itu ke?

      Gila ke ape ko ni.. kalau ye pun benci Najib, berhujab bagi berakal sikit, busuk nama Tun M krn macai level penyangak beri hujah.

      Oleh itu semakin yakinlah aku DS Najib mmg berhati mulia dan baik dn wajib ditaati. Ko sendiri sbg wakil geng 3Mamak mengesahkan Njib bodoh sbb tolong rakyat.!

      Padam
  15. "Dalam hidup ini kita perlu mempunyai matlamat. Saya menceburi bidang politik melalui parti saya di mana perjuangannya adalah untuk memartabatkan agama, bangsa dan negara, selari dengan matlamat dan nilai hidup saya."

    Jib, kamu telah bersumpah bukan untuk penuhkan tembolok sendiri.

    "Amat mengecewakan apabila seorang pemimpin lama hari ini sanggup menggadaikan perjuangan atas nama agama, bangsa dan negara semata-mata ingin bersekongkol dengan parti-parti lain yang matlamatnya terang-terang bertentangan dengan matlamat dan nilai parti yang diperjuangkannya dahulu."

    Jib, siapa yg nak berse TONGKOL dgn pemimpin yg menyamun dan merompak harta milik rakyat?

    "Demi menjatuhkan kerajaan, yakni yang beliau sendiri asaskan kerajaan yang ada hari ini."

    Jib, kami bukan nak jatuhkan kerajaan, kami hanya mahu najib dan mereka yg berse TONGKOL di singkirkan
    seterusnya di hadapkan ke mahkamah.




    BalasPadam
  16. "Memang diketahui umum bahawa beliau sebelum ini tidak pernah kalah, dan bagi menjaga air muka beliau sanggup melakukan apa sahaja untuk lari daripada kegagalan dalam usaha menjatuhkan kerajaan yang sedia ada."

    Jib, Memang diketahui juga kami rakyat marhaen berjuang menentang korupsi dan kezaliman....tidak terkecuali jika mereka bernama tun mahathir, lim guan eng atau anwar ibrahim, ayuh Jib kamu berkuasa, bentangkan segala salah laku mereka jika ada.

    "Semata-mata untuk mempertahankan ego beliau, beliau sering melontarkan pelbagai tohmahan terhadap saya dan anggota pentadbiran saya, namun apa yang dikatakan beliau berbaur fitnah dan diperbesar-besarkan"

    Mana t.u.l.u.r kamu jib, siasatan 7 negara cam mana? Doj dah buktikan billion dalam akaun kamu, jho lo dan riza guna duit 1mdb untuk BERJUDI, minum arak berjoli dan bikin filem lucah.

    Camna?

    BalasPadam
  17. "Adakah beliau tidak terkecuali daripada tohmahan yang beliau lemparkan ke atas saya ketika zaman beliau memegang kuasa?"

    Mana satu jib? Sila specific bleh
    jib?

    "Walau apapun tohmahan yang dilemparkan kepada beliau dahulu, bangunan serta infrastruktur tetap dibangunkan, negara tetap dapat melalui proses transformasi walaupun musuh politik dahulu yang kini beliau bersubahat dengan, menuduh beliau sebagai pemberi rasuah, salah guna kuasa dan kepala perompak."

    Nak takut per jib, Takde salah. Maki hamun asam garam politik, omputih cakap "in politics no permanent enemy" kita sama2 menentang kejahatan dan kebatilan takde sape nak nersetongkol dgn org jahat per...


    BalasPadam
  18. "Tiada bezanya apa yang dilalui oleh saya dan beliau. Saya tetap akan meneruskan kerja saya untuk membangunkan agama, bangsa dan negara tercinta ini walaupun perlu menempuhi segala tohmahan yang dilemparkan olehnya."

    Dah terburai jib, tu hari mengelak, tanya betul atau tidak billion2 masuk akau peribadi...najib diam je tak jawab, pencacai beri lebih seribu jqwapan, menteri beri berpuluh puluh jawapan...tak malu ker? Hangpa semuaa tak da maruah? Tak da pegangan islam? Berbohong? Kenapa? Semata mata nak jaga tembolok masing2?

    BalasPadam
  19. "Hal ini kerana rakyat memerlukan kepimpinan yang boleh memberi khidmat bakti sepanjang masa bukannya hanya bermatlamat menjatuhkan orang lain."

    Kepimpinan bersih cekap dan amanah, ini rakyat mahukan jib.

    Baik hang larikan diri jib, cuba dapatkan suaka politik, turki dah tak bleh dah...mungkin russia atau negara china...mungkin bleh lagi kot?

    BalasPadam
    Balasan
    1. chaii.. panasss nampak..
      sentap sakan dgn ayat2 mudah Najib?

      tkyh nk pusing2 tnye kt sini.. xpuas hati pakai je SR, WSJ, The Guardian dn proksi2 Yahudi kebanggan Mahadey itu utk tanye soalan2 bodoh tersebut pd Najib..

      ko tanye kt sini Najib boleh tahu ke??

      Padam
    2. 6.04 panas? Kami relax jer chai, sebab kami tau akhirat nanti otomatik tubuh badan sendiri bercakap...

      Tak caya chai?

      Padam
    3. "kami"

      banyak ke anggota rebak macai yg jadi barua sengangakatn tu bro?

      agak2 le end of mission ni bape full payment group 'kami' dapat?

      Kudin Muflis ada janji AJK apa2 ke kt ko macai?

      amboi2... ckp bab akhirat.. Tuhan Penguasa Akhirat kata HARAM fitnah, HARAM jatuhkan pemimpin wpun FASIQ..

      ahbis tu anggota badan mana yg kamu nk RASUAH di akhirat nnt pulak utk ckp bohon nanti?

      mixed habis.. geng 3M ni mmg rosak.. patutnya tangkap MArina suruh ajar ucap dua kalimah Syahadah dulu baru manis ko ckp bab Akhirat laa bro!!

      Padam
    4. Memang SR & WSJ kafir tapi mereka tak perabih duit 1MDB yg bakal ditanggung oleh negara & rakyat.

      Penasihat serta Konsultan APCO & Goldman Sachs yg dilantik oleh Najib & Rosmah itu orang Islam ke? Jho Low anak angkat kesayangan yang dah perabih ratusan juta hutang 1MDB itu mualaf ke? Dengar khabar Najib, Rosmah, Reza & Jho Low buat umrah-bertawaf di laut Mediterranean dgn kapal mewah serba lengkap...hebat bukan, siap bergambar tunjuk eksyen lagi..??

      Padam
  20. HEARSAY... again

    " Tapi yang amat membahayakan kesejahteraan negara ia lah PM yang selewengkan "sovereign wealth fund" 1MDB dan songlap berbilion masuk ke akaun dia, bini dia, anak tiri dia, kroni dia."


    tak habis2 main perang saraf tuduh Najib tapi satu habuk bukti pun tak boleh tunjuk..??? apesal lambat sgt pengarah movie nak jatuhkan Najib ni create bukti ala hollywood tu?

    cpt lah.. lagi lama lagi mampus hayat perjuangan nk jatuhkan najib.. rakyat dh muak dgn pembohongan mcm ni demo membodohkan mereka!..

    Rakyat boleh kenal siapa PM yg mulia dan siapa yg Munafik..

    Ucapan Najib ringkas dan mudah..hanya org2 yg ikhlas shj mampu berkata2 sperti itu.. tkperlu nk londeh keburukan Tun M demi nk lawan si tua yg tgh sakit itu.. cukuplah ayat2 berbentuk soft-reminder.

    AKu kagum dgn DS Najib.. dan DS Rosmah beritahu dlm media td..nk jd isteri pemimpin mental kena kuat.. caci maki dan kutukan itu perkara biasa dan jgn lemah dgn komen2 begitu.

    ALhamdulillah.. Allah SWT bersama pemimpin2 yg mulia.. xperlu ckp banyak tp kerja baik utk rakyat tetap bertali arus.

    Syabas DS Najib.. inikalilah.. Tun M GAGAL dengan KEEGOANNYA!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.09
      bukti korang air liur je..kalau najib cakap, baru boleh dianggap bukti je..dokumen lain bukan bukti..mmg Allah bersama pemimpin yang mulia...najib akan tersungkur jugak..dengan izin allah..setakat cakap duit dah dipulangkan, ada org pecaya..nak pulangkan 2b lebih boleh bawak naik kapal terbang ke g kasi balik..mana bukti..mana bukti...sekadar cakap dah pulangkan bukan bukti bro..ni le contoh org yang dah buta mata, telinga dan hati...

      Padam
    2. Allah SWT akan bersama pemimpin2 yg mulia spt DS Najib, Allahyarham Tun Abdul Razak, Tunku Abdul Rahman, Tun Hussain Onn, Tun Abdullah.. mereka2 ini pemimpin Melayu sejati yg tak khianti parti dan bangsa wpun diuji mcm2 kesusahan

      Mana dia dokumen chai?


      blog putra dedak asyik ulang siaran grafik2 bodoh.. apa kata tunjuk bukti transaksi.. (bukan carta bodoh budak tadika belajar mengeja) dan LAPORKAN pada SRPM, PDRM.


      Sekali geng pengkhianat mcm ko mintak 'khidmat' Yahudi USA dlm urusan nak jahanamkan pemimpin..ko tgklah balasan TUHAN.. org yg naik selepas itu dgn cara kotor ini TAKKAN AMAN dan AKAN TERIMA BALASAN YANG SAMA

      ko igt DIn Pagoh yg tamak tu boleh naik takhta sedap2 cmtu ke dgn khianati UMNO.. duduk dgn kafir harbi dan yahudi2 laknat demi nk jatuhkan Najib?

      bohong yg sgt2 bohong.. bkn nk selamatkan rakyat atau UMNO.. sgt jelas nk rebut TAMAK KUASA negara yg kaya dn makmur ini!!

      Padam
    3. 6.22ptg
      laporan DOJ 136 muka surat bukan dokumen ke? alahai...DOJ ambil tindakan sebab menggunakan perkhidmatan bank di US untuk pindah duit haram tu...negara kaya dan makmur..hahahahha...kalau kaya, setakat hutang 50b senang je nak bayar.. ni rancangan rasionalisasi pun ambil masa...yang kaya najib..bukan negara...TSMY kena pecat sebab cakap nak jadi presiden atau dia tanya pasal 1MDB..semua yang kena pecat sebab tanya pasal 1MDB..jangan ubah tiang gol..tak de pun mahathir marah, keluar UMNO sebab dia minta najib turun agar anak dia naik...yahudi konon..kata org, dia yang lebih..gi jilat kaki najib..duit dah hilang, hutang berbillion2...adakah itu satu kejayaan??

      Padam