Khamis, 18 Ogos 2016

Memulihkan Demokrasi & Kedaulatan Undang Undang..!


Demi kebaikan Agama, Bangsa dan Negara..!

Mahathir: BERSATU akan pulihkan demokrasi, undang-undang

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berikrar bahawa parti politik baru yang ditubuhkanya akan memulihkan demokrasi dan kedaulatan undang-undang yang dinafikan dan disalah-gunakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Mahathir selaku pengerusi pro-tem Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) berkata demikian ketika menjelaskan keperluan untuk parti baru itu dalam posting di blog terbarunya.
Katanya, beliau terkejut apabila ramai yang mengajukan soalan mengapa BERSATU ditubuhkan.
Jelasnya, parti baru itu mampu memulihkan kegemilangan negara yang lalu.
Mahathir, yang mengetuai negara ini selama 22 tahun, berkata beliau telah meneliti nasib parti-parti yang memperjuangkan kemerdekaan di negara-negara lain.
"Kebanyakan mereka kini lenyap. Mereka tewas kepada parti baru yang dibentuk selepas kemerdekaan kerana selalunya lupa tujuan parti berkenaan dibentuk, dan menyalahgunakan kuasa yang diberikan untuk kepentingan peribadi.
"Umno telah bertahan begitu lama. Tetapi di bawah Najib ia terlupa sepenuhnya tujuan ia ditubuhkan.
“Najib telah memalukan negara yang pernah dikagumi ini. Seluruh dunia memandang hina Najib sebagai menteri kewangan yang paling teruk Malaysia dan segala salah lakunya," katanya.
Bekas perdana menteri itu berkata hanya parti baru boleh memulihkan kegemilangan negara semula.
Meskipun penduduk bandar yang canggih dan berpendidikan tinggi percaya bahawa politik perkauman tidak lagi sesuai dengan peredaran masa, Mahathir berkata keadaan akar umbi adalah berbeza."Bagi penduduk di luar bandar yang sebahagian besarnya miskin, bangsa bukan sahaja penting tetapi mereka percaya adalah perlu demi kesejahteraan mereka. Umno popular kerana ia adalah sebuah parti perkauman.
"Jika parti baru mahu bersaing dengan Umno, ia mesti memberi rakyat di kawasan luar bandar dan kawasan bandar yang kurang canggih, keselesaan yang berkaitan dengan perkauman oleh Umno," katanya.

Demi menegakkan keadilan..!
Berani kerana Benar..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. Lambang linik botox juga digunakan oleh protun buat malu je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buta ke ape.. tu kan bunga raya.

      Padam
    2. Harharharharrrr...bab botox dan membotoxkan sampai mejadi botox brain. Lu tanyer Rosmah aper ayam dan daging dah lu bermuntah kedarahkan yang di hidang Rosmah sampai boleh hilang kesemua keakhlakan sebagai seorang insani. Kerna ketumpulan akal dan minda lu. Cepat cepatlah lu minta bayaran. Najib sudah mahu bersara ke negara Timbusland. Harharharhar har harrrrrrr.

      Padam
    3. Tak kisah lambang apa pun..yg penting perjuangan dan niat sebenar..jgn nama ja umno lambang hebat..tp takbir mcm umngok..

      Padam
  2. ya Allah.. nak muntah hijau aku dgn entry bodoh ni..
    MahaZalim yg pernah BUNUH org Memali, pernah tangkap musuh politik dlm OPS LALANG, perna ISA kan beratus manusia yg jd seterunya, yang tangkap timbalannya dipecat dgn UTK, mencabul undang2 politik di DUN Kedah 1994 dulu..

    mmg sgguh kau makan DEDAK wahai blog durjana!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yoh Brader. Bab Memali macam cerita TORA TORA TORA...harharharharharrrrr. Baik lu makan pil jantung sekarang. Najib dah nak retire ke Alpaland. harharharharharharrrrrrrr. DUIT DUIT!!! cepat cepat cash out beb...harharharharharrrrrrrrr

      Padam
  3. Kah kah si pantek tua bangka nok pulih demokrasi melalui sesi jalan raya.... kah kah budak tua bangka nok pulih demokrasi melalui guling guling atas jalan raya... kah kah kah. Si pantek tua bangka tu nok pulih bobou bikin PM ade la gamaknyer... kah kah.. nok pulih demokrasi samo puak murtad pluralist... kufur syiah.. kristian evanglis DAP... LGBT dan GAY..... pulih demokrasi sambil hancurkan kesucian islam dan menghancurkan akidah umat islam.. PANTEK laaaaaaaaa....!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jang oiii...naper nampak muka Pahlawan Negara Malaysia Tun Dr Mahathir boleh sampai tercirit birit. Harharharharrr. Lu tak dengar ker Najib nak bersara di Kambuskistan...harharharhar...cepat cepat cash out seblum terlambat...harharharharharrrr.

      Padam
  4. Era Tun M la ISA dipergunakan terhadap musuh2 politik samada luar atau dalam parti... sejarah tidak menipu... mungkin generasi Y tak tau...

    BalasPadam
  5. Kahkahkah...nak pulihkan? 22 tahun dia jadi pm, apa yg dia buat? Cakap sikit ISA. Bangkang sikit ISA. Lawan....mati jawapannya.


    Tua kutuk tak sedar diri. Kena la pulak pencacai angkat najis jadi goblogger.....kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buah..harharharharrr...keris lu jadi tumpul hanya dengan gambar Pahlawan Negara Yang Teramat Dihormati Tun Dr Mahathir. Alo keris kertas, lu cepat cepat minta bayaran....Najib dah nak bersara ke Timbusluland...harharharharharrrrrrrr

      Padam
    2. KERIS BERAYON dah keluar. Dia sabenar nya ia lah Anjing Jibo. Ini orang nya -

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.
      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  6. hentikan lah grandmaster madey kutty grand design plan ni semua ... pribumi patut ikut sekali jadad madey kutty masuk dalam bumi bila dah mampus tak lama lagi sebab sakit jantung ... mana tahan tekanan tgk dedak dia buat kerja tak semengah ni semua. Madey kutty time is over .. gameover ... better go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aikkk...nampak cam marah jer...harharharharharrrrrr. Baru gambar Yang Terhormat Tun Dr Mahathir jer dah boleh tercirit birit. harharharharharharharrrrrrrr. Cepat cepat lu kutip komison? Najib dah nak bersara ke Tenggelamland...'harharharharharharrrrrrrrr

      Padam
    2. Lu ni cerita bab Tom and Jerry atau bab Yogi Bear yang selama ini adalah haiwan cuba menjadi manusia dengan CASH IS KING membeli manusia dan menukarkan sifat mereka sebagai "BINATANG!!!?" Lu maseh tak nampak ker? harharharharharharrrrrrrrrr.

      Padam
    3. Setuju dan sokong apa Al Kelakerns kata.

      Padam
  7. Mahathir manusia lupa daratan. Kalau tak kerana dia bertenggek dengan UMNO, dia anak beranak tidak akan sekaya meliana seperti sekarang. Dia hanyalah doctor di sebuah klinik, Maha Klinik di pekan Alor Setar.

    Kini setelah kecewa dan menubuh parti baru, bermacam-macam penghinaan dan cacaian dilempar kepada UMNO.
    Manusia jenis apakah Mahathir ini.

    Dia boleh mencaci Najib, dia boleh tubuh parti baru...tetapi tidak wajar dia menghina dan mengutuk UMNO tempat dia bertapak membina empayar rezeki sebegitu lama dalam hayatnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib perlu di caci, di keji. Malahan, perlu di nyahkan dari jawatan Presiden parti dan PM.

      MO1 di sebut di Laporan DoJ ada lah dia. Semua orang yang di survey mengata itu ia lah dia. Bermacam jenayah di lakukan berkenaan misappropriation of 1MDB funds and money laundering di USA.

      Padam
  8. Matdey ini maknusia yang egois tamak dan gila kuasa
    Memang orang jenis mamak keling ni nafsu luar biasa
    Menjadi penderhaka bertopeng kepada dia punya jasa
    Dia tak peduli kalau bangsa Melayu akan rosak binasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. "maknusia"? Kau eja cara lama? Kau keluarkan bukti bahawa kau ia lah orang tua baka. Bola kecut sebab dah tua.

      Bos kau Jibo bola kecut juga tapi sebab gigil lutut DoJ dah fail dokumen saman, Husam dan Chang juga fail saman di USA, Zaid saman di Malaysia.

      Padam
  9. Sewajar nya UMNO bagii Matdey dia patut anggap ibu
    Kerana UMNO hartanya berbilion bukan juta atau ribu
    Kalau tidak dia hanya doktor klinik dekat Pekan Rabu
    Tapi kerana harta dan kuasaa mata hitam jadi kelabu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia ada kelinik doktor perubatan. Bos kau pergi kelinik perubatan awit muda, dah 7-8 tahun kata nya, tak mahu tua, walau pun dah macam kau tua baka.

      Bayar hormon anti-ageing berjuta. Hentam duit rakyat pula. Anak syarikat 1MDB pulak yang membayar nya. Hodoh punya hodoh tabiat nya.

      Padam
  10. Dengan UMNOlah 22 tahun Matdey menduduki takhta
    Berkesempatan dikumpul nya banyak wang dan harta
    Kinii dia kata UMNO tidak lagii relevan dia punya aota
    Tempat menumpang timba rezeki dilempar kata nista

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo bukan saja auta. Bohong, tipu, khianat dan dengkikan bangsa Melayu -

      Najib Pengkhianat, Pendengki, Buang ISA, uat Keputusan Buang Akta Hasutan.

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membiming peniaga2 Bumiputera. Dia mesti di buang pronto.

      Padam
  11. Matdey manusia jenis yang tak tahu mengenang budi
    Dia jadii kaya rayaa bersandar UMNO punya peti undi
    Kinii UMNO mahu ditikamnya dengan bantuan Yahudi
    Aman kita ini kalau dalam tanah jasad dia bersemadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh tongong lah siapa mengatakan Tun M tak mengenang budi. Tin Razak kasi dia peluang dalam UMNO hingga dia dapat jadi PM. Di kasi nya peluang anak Tun Razak buat begitu pulak.

      Cilaka, sampai di buang dek Jibo jawatan Tun M seagai Penasihat Petronas, Proton dll. Punya busuk hati, kemudahan police escort outriders pun di buang si Jibo.

      Kepala hotak kau cakap tak mengenang budi di salah tempat. Tempat nya Jibo lah, Jing.

      Padam
  12. Woww… awal pagi lagi Geng Kejora udah tibai berapi
    Caii-cai anjiing Matdey tak terkata apa tosonyap sepi
    Agak nya kini depa dah mula sedar dari dibuai mimpi
    Khayal lalok banyak sangat makan dedak lembu sapi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hah, terasa kau kena "tibai" ye? Bagus lah kau gunakan perkataan itu. Kamu sabenar nya patut di ci.ai.

      Padam
  13. Waduuh… bernas dan tangkas Geng Kejora berhujah
    Dalam sindir selokaa cai anjiing Madey ditunjal tujah
    Habis ca-cai anjing kurap lari tak nampak lagi wajah
    Blogspot PutraAmerika ni nampak seperti kena jajah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh lagi kamu bila mengata "sindir selokaa". Jenis kamu tak reti pun kena hentam direct ke muka, apatah lagi sindir seloka. Kulit tebal macam kulit unta.

      Kau jenis kominis, belajar dari DAP Red Bean ke, Jing?

      Padam
  14. Matdey cari bantuan darii Yahudii Amerika dan barat
    Dengan DAP kafir babii kemain lagi dia berpeluk erat
    Entah biila nak mamphos inii manusia barua keparat
    Biar si tua ni disiksa dek malekat dekat alam akhirat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak habis habis bodoh kamu, Jing.

      Jibo yang bawak Yahudi Zionis Goldman Sachs ke Malaysia untuk membantu dia mengseleweng 1MDB dan songlap berbilion US dollars ke akaun dia, anak tiri dia dll.

      Dengan itu, kasi bank Yahudi Zionis itu lesen untuk beroperasi di Malaysia. Pulak dia kasi US$500 juta x 4 = RM20 bilion upah mengadakan bon dll untuk nya. Kadar upah nya amat tinggi. 11% berbanding dengan di masa dulu hanya 7-8%. Tahu saja lah beza nya masuk ke poket siapa.

      Padam
  15. Kemain suka lagi cai dengan parti baru si Mahafiraun
    Depa tak kisah apa asal dapat dedak caii-cai mala‘un
    Parti cap ayam nii paling kuat boleh betahan setahun
    Lepas tu he he “innaa lillaahi wa innaa ilaihi rho ji‘un”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah takut korang puak Jibo dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia, ye? Heboh protes itu ini, termasuk Teuku 9BUKAN TENGKU) Adnan melompat lompat tak mahu nama Bersatu.

      Kepala hotak dia. Tak sedor ke nama UMNO pun Bersatu - UNited Malays .... Tak tahu Bahasa Englaaaaaaand gamak nya. No spakin arr?

      agus lah kamu tulus banyak komen, Jing Jibo, Bagi aku sebab menghentam bukan saja kamu tapi jugak bis kamu Jibo.

      Mari kita tunggu pos baru Putra M yang akan keluar tak lama lagi. Komen di sana le, sebab pos ini orang tak masuk dah salepas ini.

      Padam
  16. Cayalah sokongan ke atas Najib akan terus bergema
    Akan lenyap tenggellam lah kapal Matdey ‘apa nama’
    Cai-cai anjing pun nanti akan tenggelam ler bersama
    Hukuman ke atas orang yang tiada pegangan agama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan lupa pergi ke pos baru, Jing. Kita berhentam di sana selepas aku komenkan pos baru itu nanti.

      Padam
  17. Semoga Tun sentiasa diberkati Allah,amin.

    BalasPadam