Ahad, 28 Ogos 2016

HOT ~ Apa Persamaan Firaun, Qarun & Dajal..?


Sesungguhnya apa yang telah diperingatkan sememangnya memberikan ilmu dan pengajaran berguna bagi panduan hidup manusia..! 

Firauan yang terkenal dengan kekuasaan diri yang melampau..! Kuasa yang dimiliki menyebabkan dirinya angkuh dan bongkak hingga akhirnya gila dengan menafikan wujudnya kekuasaan mutlak yang dimiliki oleh Khaliq Rabbul Jalil..! Sejarah agong yang tercatat ialah Firaun dan para pengikutnya mati ditenggelamkan di dalam lautan.

Qarun bukan orang lain kepada Nabi Musa A.S...! Beliau ialah sepupu yang telah dianugerahkan kurniaan kekayaan yang melimpah ruah..! Sejarah tercatat Qarun ditelan bumi bersama sama para pemikul kunci kunci kekayaan yang dia miliki malah semua harta dari sebesar besar istana hingga sekecil kecilnya perhiasan tenggelam bersama samanya...! Tidak terkecuali yang turut sama tenggelam ialah mereka yang berasa takjub dan memuliakan Qarun kerana keberadaannya ..!

Dajal dinukilkan sebagai seorang manusia dengan ciri ciri peribadi yang tersendiri akan hadir di dunia adalah bertujuan untuk menyesatkan anak Adam..! Bagi mereka yang mentaati Dajal maka 'syurga' sang Dajal lah yang bakal dimiliki manakala yang tidak mematuhi Dajal pasti akan dihumban ke 'neraka' nya..! Dajal akan menyesatkan seberapa ramai manusia dengan menjanjikan pelbagai kemewahan dunia..! Dek kerananya Dajal juga akan mempunyai ramai pengikut yang setia bersekongkol dengannya..!

Ketiga tiga mereka pasti dan tentulah orang yang berbeza, namun sikap, pemikiran dan semangat mereka boleh meresap dan menjadi pakaian bagi seorang manusia yang sama..!

Orang melayu mengungkapkan perkataan Tahta, Harta dan Wanita boleh menjerumuskan seseorang ke lembah hina..! Salah satu pun cukup untuk kita berjaga jaga apatah lagi kalau ketiga tiganya datang untuk menduga..! hanya taufik hidayah sahaja lah yang boleh menyelamatkannya..!

Semak dan periksa diri kita..! dari mana kita datang? di mana kita sekarang dan kemana kelak kita bakal pulang?

Teringat kata kata bekas seorang Menteri ~ Dia terkeluar dari barisan kerana hanya dia yang bersongkok, duduk di sejadah sambil tangan memegang tasbih didalam kapal lanun..! 

Sedangkan didalam kapal lanun paling tidak pun seorang kelasi lanun ditangannya memegang sebotol rum..! bukan tasbih..! Kena humban ke laut la jawabnya..!

Begitu lah tuntutan hidup yang semakin mendesak kini..! Pilih lah jalan hidup yang benar kerana berjalan dengan kuasa, sambil   dikelilingi oleh ribuan pengikut yang dahagakan kekayaan dengan memberikan hidup yang mewah belum tentu menjamin hidup yang dilalui itu benar dan di redhai..!

Hakikatnya???

Lu Fikir La Sendiri!!

78 ulasan:

  1. Balasan
    1. Bagus kalau kamu jualkan Jibo dan bini dia ke luar negara.

      Padam
    2. Hamba pun mau niiaga cara berhemah sopan santun
      Produk tak kena duiit hanya sekadar nak jual pantun
      Dipersilkan le membeli percuma wahai macai protun
      Cara elok ye cai 1.39 ptg bukanlah cara citer kartun

      Padam
    3. Jangan percya apa Jing Jibo cakap di 148 PTG dan seterus nya.

      Tak lama lagi dia akan memaki hamun dan mencarut. Baca lah CV dia di komen di bawah ini.

      Padam
  2. Najib, kau tak faham lagi ke admin sindir tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan sindir aje. Dah berkali kali di caci direct ke muka. Komen2 bagi nya apatah lagi.

      Padam
    2. admin ni ustaz ke atau cucu cicit firaun..ni jenis otak dah berserabut..semua kau bedal..ugama apa kau..

      Padam
    3. Kau Jing Jibo dan Jibo mana tau Agama Islam. Itu pasal Jibo melanun berbilion Ringgit masuk akaun baak dia dan kau Jing Jibo menepuk sorak.

      Padam
  3. Amat tepat sekali nama-nama dibawa PuteraAmerika
    Semua ciri-ciri nama tersebut ada pada Madey puaka
    Mahafiraun Qarun dan Dajal sifat keling tua ni belaka
    Belum lagii mau insaf berubah walau dah tua bangka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh ko..itu samanajib daa..cash is power...dia hantam 2.6 billion dengan jho lo ko tak sedar? Atau ko dh kena beli sama najib..

      Padam
    2. Dah jadi style cai-cai Matdey cara maki hamun herdik
      Mungkin budaya puak kafir DAP pula ca-cai ini dididik
      Kini cuba pulak pengaruh heret siswa siswi tak cerdik
      Yang betiina terpekik lolong atas jalan tergedik-gedik

      Padam
    3. Bukan beli, Bang. Di kasi dedak aje. Yang takda zat pun - melukut beras pun takda dalam mya.

      Padam
  4. 1:24
    Teruskan jadi hamba abdi kepada nama2 tersebut.

    BalasPadam
  5. Itulah Putera M tak mau dengan nasihat dan panduan
    Berhati-hati buat posting jangan terjah tak ketentuan
    Lebih-lebih lagii biila ada melibat jolok sarang tabuan
    Inii nampak gaya ibarat senjata dah nak makan tuan

    BalasPadam
  6. Adakah bukan bukti nyata kukuh dan berfakta bahawanya berbillion masuk akaun najib, berbillion lagi digunakan untuk berjoli sakan, berjudi, minum arak, membuat filem lucah, membeli intan permata, rumah mewah dan lain2 aset.

    Semua wang berbillion billion digunakan ini berakar umbi, berpaksikan, menjurus dari akaun 1mdb dimana Najib tandatangan mengeluarkan wang rakyat ini.

    Kami rakyat marhaen tidak izinkan dan haramkan penyelewengan ini.

    Kami rakyat marhaen tidak izinkan dan haramkan najib mengeluarkan wang negara membiayai proksi2 atau pencacainya kerana berpuncakan hasil dari pemimpin korup, zalim, haramjadah dan bangang.

    Ayuh ulama dan ugamawan yg mahukan bukti, pertahankan najib jika kamu dipihak benar! Jangan biarkan najib keseorangan jika beliau tidak bersalah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong apa yg di tulis di atas. Kita hantam depa terus menerus hingga Jibo letak jawatan atau di ganti dek UMNO atau di guling dek pengundi PRU14.

      Padam
  7. Asyik mengarut aje Jing Jibo di sini, nanti memaki hamun dan mencarut.

    Perlu di c&p kan CV dia awal awal lagi sabelom dia melanda landa-

    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Terakhir ini, banyak memantun macam kartun."

      Betul dan sokong!

      Padam
    2. Cai anjiing Matdey bahlol nii asyik copy paste merapu
      Lulusan sekolah rendah setakat itu jer ler dia mampu
      Memang rendah mentalitii cai dajal puak fasiq penipu
      Agaknya salah ubat cai bingai ni termakan ubat sapu

      Cai tolol Matdey ni nak lagak pandai tapi pekak badak
      Kerja apa satu pun tak ada hidup harap makan dedak
      Bodoh biingai bahlol akal taraf hingusan punya budak
      Tapi kemain dia mahu menang juga tidak dapat tidak

      Cai Matdey pukimak ni tolol bingai mengalahkan unta
      Serupa sampah taiik dibuat nya komen di sini merata
      Pulak tu komen cai anjing ni tidak ada satu pun fakta
      Yang dimuatkan hanyalah umpat makii dan caci nista

      Caii Matdey barua ni bagi komen taraf sekolah rendah
      Tiaada aturan langsung pakai main terjah belah redah
      Cai ni buat muka tebal jer walau teruk dihamun ludah
      Tak berdosa rasanya kalau digelar cai nii haram jadah

      Caii Matdey ini mesti maknyah bapok bukan lah lelaki
      Kena tibai kasar sikit jer cai inii belah lari angkat kaki
      Hidup hanya harap dedak dengan kerja mencaci maki
      Anak haram ini hasil emak dia kena rogol tutoh puuki

      Padam
    3. Anjiing Madey seekor nii setiap masa suka bikin karut
      Agak nya terlalu banyak makanan haram dalam perut
      Anjiing giila nii hanya boleh diajar dengan makii carut
      Melopong terkedu le dia anjing nii batang pelir diurut

      Anjing gila Madey nii dari ulu pendalaman Sg Lembing
      Gaya bahasa semacam jiwa kacau terumbang ambing
      Pesti dia dulu membesar kat dalam kandang kambing
      Kesiian hidup terbiar mak bapak dia tak didik bimbing

      Kesian Matdey terbela anjiing kurap tolol pekak badak
      Gatal nak komen merata tapi hanya style budak-budak
      Terhege-hegeh nak tunjuk juga hero tiidak dapat tidak
      Agaknya anjing ni termakan taik babi masuk kat dedak

      Anjing kurap Matdey sekor ni sudah kehabisan modal
      Bodoh bingai bangang bahalol tapii nak tunjuk handal
      Asyiik disalak benda sama serupa haram jadah sundal
      Bertambah ler gilanya anjing nii bila teruk kena bedal

      Padam
    4. Anjing Matdey ni sekor saja jalan ke hulu dan ke hilir
      Dah makin tempang bila geng projib tibai dia bergilir
      Dia dah jadi gila kembali menyalak air mata mengalir
      Kinii hilang arah dia mula ayun telor dan batang pelir

      Anjing kurap Madey inii giila pakai main sondol redah
      Boleh jadi tuan dia jamu dedak ada bercampur dadah
      Masih juga menyalak walau pun hari tu muka diludah
      Yang pastii hanjng kurap gila sekor baka haram jadah

      Anjing kurap sekor nii macam tempang jer melangkah
      Gigi pun dah jarang tapi ada hati orang dia nak kerkah
      Agaknya dia nii asal usul mak bapak peminta sedekah
      Tak mustahil dia inii anak haram hubungan luar nikah

      Anjing kurap sekor ni bodoh bangang tapi nak melobi
      Sekali sekala sentap pala kote macam kepala labi-labi
      Agaknya dia ni ada gii ikut Madey join DAP kafir harbi
      Tak mustahil anjing kurap gila nii mentekedarah babi

      Padam
    5. Anjing gila Matdey sekor ni masa kecik hidop nya perit
      Mestii dulu dia kutip makanan darii longkang dan parit
      Merata-rata dia menyalak terloncat-loncat tejerit-jerit
      Tadi dia rehat jap agaknya gii jilat mak dia punya burit

      Anjing gila Metdey sekor nii jenis pondan bukan lelaki
      Anjing ni jenis kencing menonggeng tidak angkat kaki
      Kerja anjing ni ikut komen orang dan keluar caci maki
      Kinii dia rehat kejap pergii sondol mak dia punya puki

      Anjing belaan Madey sekor ni agaknya tidak disuntik
      Tak tahu tuan dia kasii makan taik babii atau taik itik
      Dia ni sanggup kalau jilat mak dia punya biji kelentik
      Cabut lari kedalam semak bila telor dia Kejora jentik

      Anjing kurap nii kempen mau bagi kerajaan BN runtoh
      Tetapi kempen gila babi dia sikit pun BN tak tersentoh
      Kalau kempen elok tidak apa, ini macam kepala butoh
      Cai anjing nii kalau jantan pukii mak dia pun dia tutoh

      Padam
    6. Jing Jibo mesti baran punya bila CV dia di keluarkan. Tengok lah tu pantun memantun lagi panjang panjang.

      Tapi bagus lah, dia sedor bahawa dia di ketawakan dek pembaca yg biasa di sini dan bila pembaca baru di sini tahu siapa dia dan betapa bodoh nya apa dia buat.

      Padam
    7. Cai 2.01 ptg sekolah rendah itu jer mampu dikomen
      Nak tunjuk hebat tak padan kerja buruh tolak simen
      Bingai dungu tolol ada hati mahu menentang gomen
      Duduk diam kat umah le cai sama bini nko beromen

      Padam
    8. Cai bingai ni dah mati kutu tak tahu apa nak dibalas
      Itu ler dulu mak bapak suruh sekolah ngko pemalas
      Aku rasa cai ni mesti selalu kena denda dalam kelas
      Hari-hari berdiri atas kerusi telinga asyik guru pulas

      Padam
    9. Cai bahallol 2.01 ptg dah tidak berani lagi nak keluar
      Pastii cai pelesit sial lahanat ini terkucil dalam seluar
      Pedih terhiris ibarat tersayat sembilu dalam dan luar
      Apa benda nak mentekedarah semua dah rasa tawar

      Padam
    10. Cai 2.01 ptg udah tempang ibarat kaki dah terpelecok
      Udah sunyi sepi tak berbunyi lagi mulut celupar becok
      Nak tibai binii pun tak mampu sebab udah mati pucok
      Batang pelir lembik terkulai tiap kali cuba nak dicucok

      Padam
    11. Jing Jibo pernah rasa ke Batang pelir cuba nak cucok

      Padam
  8. Penentangan, demo dan bantahan mahasiswa ini bukan berasaskan kenpentingan atau partisan mana2 parti politik.

    Malahan ahli2 umno juga digalak menyertai bantahan ini kerana tujuannya adalah satu, iaitu menangkap MO1 dan sekutu2nya, punahsihat dan pencacai2nya seterusnya dihadapkan kemahkamah.

    Seperti dinyatakan oleh DOJ, wang pemyelewengan 1mdb ini akan dipulangkan semula kepada rakyat malaysia.

    Tahniah dan syabas mahasiswa!

    Teruskan dan GANDAKAN seramai mungkin bilangan pelajar dalam usaha menangkap dan memenjarakan MO1.

    Usaha kita terarah dan menjurus kepada MO1 dan parti Najib sahaja!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menangkap dan mendakwa Jibo tak akan berlaku selagi Pandi pegang jawatan Peguam Negara. Dan selagi Jibo PM.

      Tapi kita teruskan usaha usaha ke arah itu walau pun jika kita dapat ke peringkat Jibo letak jawatan atau di ganti dek Majlis Tertinggi Umno. Bila dia dah tak lagi PM, things will fall into place.

      Padam
  9. Caii 1.45 ptg dapat sakit akibat sikap bodoh sombong
    Sekali Kejora amok seperti kena tendang melambong
    Jadi ayam berak kapor asalnya nak jadi ayam sabong
    Rasanya bingai ni akhirnya bunuh diri terjun lombong

    BalasPadam
  10. Bukankah alim ulama, ustaz, ugamawan dan mufti hanya mengeluarkan dan menuturkan kata2 dari mulut dan lidah hanya perkara yg hak dan benar?

    Adakah jawapan mereka kerana tiada bukti? atau tidak pasti?

    Jika daging babi perlu diteliti, diperiksa dan disiasat punca setiap produk makanan samada ianya halal atau haram.

    Kenapa isu 1mdb dan pemimpin yg korup,tidak amanah dan tidak jujur, tidak bercakap benar tidak diperiksa, disiasat dan diteliti?

    Adakah perkara ini isu remeh temeh?

    Adakah Pokok yg rosak dan mereput perlu dirawat? digoyang? atau ditumbangkan?

    Masing2 akan ditanya di akhirat nanti tugas yg diamanahkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa isu 1mdb dan pemimpin yg korup,tidak amanah dan tidak jujur, tidak bercakap benar tidak diperiksa, disiasat dan diteliti?

      Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri punya pasal. Dia yang letak leash kpd Mufti dll. Macam di letak kpd Jing Jibo - Jing yang ha nya boleh menyalak, melompat lompat.

      Kot panduan depa tuh korapsi boleh di tutup mata sabelah. Kot nanti keluar fatwa bahawa yang tak nampak takpa, yang nampak boleh di diamkan. Macam jugak depa diamkan hal bahawa Tuhan nampak dan melihat segla gala nya.

      Dah teruk negara ini di buat dek Jibo. Dia mesti di nyahkan secepat mungkin.

      Padam
  11. Unta 3 ekor tu nak ke mana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ke Sahara Desert/ Bawak Jibo atas unta ke eternity

      Padam
    2. Satu sudah belot ma

      Padam
  12. Apa persamaan firaun, qarun dan dajjal?

    Jawapannya ialah Mahathir bin Mohammed.

    KAHKAHKAH....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Padam
  13. Cai anjiing Matdey seekor tu udah lintang pukang lari
    Mungkin lepas ini cai bahlol ni akan tobat tak ke mari
    Penghinaan dilempar pada acai inii berat tidak terperi
    Kalau orang lain pasti dah terjun lombong bunuh diri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Padam
  14. Kat Msia dh 28/8/16 it Us main LG 21/8/16.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia. Jing Jibo.

      Padam
  15. Nama Firaun sama Matdey memang dah cukup serasi
    Sudah diigunakan tahun 1998 sejak zaman reformasi
    Selain itu diia juga popular sebagai si Dajal kuku besi
    Kini tidak dapat hajat diajak rakyat buat demonstrasi

    BalasPadam
  16. DENGAR NI SEMUA RAKYAT, TERUTAMA MAHASISWA & MAHASISWI -

    Home Ministry not stopping anyone from holding rally, says Nur Jazlan

    - malaymailonline

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yesterday No show by Najib's biggest critic Mahathir Mohamad ..., but rally-goers say they had made their point.

      Padam
  17. Cai anjing Matdey sekor tu udah mula jadi emosional
    Komen taraf budak-budak langsung tak proffessional
    Masih juga dia nak cari pasal Kejora dia belum kenal
    Dalam geng kitorang ini ada jugak yang tulis journal

    BalasPadam
  18. Puak Najib dah penat -

    Leave Mahathir in his own world, says Ku Nan
    Free Malaysia Today - ‎2 hours ago‎

    PETALING JAYA: Bewildered by Dr Mahathir Mohamad's varying and contradictory opinions, Umno's Tengku (TEUKU - dia tipu pangkat Tengku) Adnan Tengku Mansor has suggested that the former premier be left to his own devices.

    BalasPadam
  19. Ini berita baik - PAS tak tolak kemungkinan kerjasam dgh Parti Pribumi Bersatu:

    Let Them Register First, Says Pas' No 2 On Working With Parti Pribumi
    malaysiandigest.com - ‎Aug 27, 2016‎

    KUANTAN: Pas will wait for Parti Pribumi Bersatu Malaysia to complete the registration process before deciding on possible working relationship with the new party, its deputy president Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man said today.

    BalasPadam
  20. Caii-cai Madey bodoh bingai tolol bahalol tidak terperi
    Sekor sekor udah kena maiin dengan Madey malabari
    Kesian cai-cai berjemur di jalan panas terik tengahari
    Cai2 teruk berguling kuntau ketua pula melarikan diri

    BalasPadam
  21. Tidak nampak lagi kelibat Wak Seman Kadok keparat
    Dulu kemain lagii si tua nii ligat bagai babi kena jerat
    Tak tahu entah dah mampos atau sakiit tua tak larat
    Atau barangkalii dia sudah mula percaya hari akhirat

    BalasPadam
  22. Korang balas lah sikit komen2 Jing Jibo pantun memantun tuh. Kalo tak, nanti mati katak dia. Anjing mati katak, teruk lah dunia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa le cai 3.51 ptg ni tulis komen tak mau guna otak
      Matdey tongkang ler yang nanti nya akan mati katak
      Dedak si tua tu sudah banyak lori korang tibai lantak
      Tak nampak jalan jugak boleh kasii naik boboi botak

      Padam
  23. Putera M pun kehabiisan modal tohmahan mau direka
    Semua posting dibuat kelihatannya makan diri belaka
    Tetapi kalau tak buat posting takut dianggap derhaka
    Mau taknya dah banyak dia sapu dedak si tua bangka

    BalasPadam
  24. Cai-cai nak lagak ikan toman wal hal hanya anak gapi
    Kena tiibai hayun dengan Kejora terus diam biisu sepi
    Tak daya berkata bagaii dah kena hembus ilmu jampi
    Atau semua gii makan kendurii dijamu Guan Eng DAP

    BalasPadam
  25. Matdey dulu masa jadi P.M. penuh dengan dosa noda
    Kini menderhaka belot mahu naik dia punya anaknda
    Nak terus memerintah itu sebenar diia punya agenda
    Sanggup pelajar universitii mentah dia guna perkuda

    BalasPadam
  26. Firaun ini nama secocok bagi Matdey sampai bila-bila
    Dia tarik kuasa raja dan agong boleh gelar dajal pula
    Dikaut berbilion layak digelar Qarun inii keling kerala
    Kalau zaman raja Melayu dulu dah layak hukum sula

    BalasPadam
  27. Firaun qarun & dajjal juga terdapat dinegara ini, pemegang kunci seperti diceritakan diantaranya, adalah pencacai sekor kat atas ni.

    BalasPadam
  28. Semua orang sudah serasi bila sebut saja Mahafiraun
    Siiapa kaya meliana lain Matdey mirip bangsat Qarun
    Pengkhianatan kepada Melayu dia taraf dajal malaun
    Kekal terpahat di lipatan sejarah dari tahun ke tahun

    BalasPadam
  29. Pasal Firaun Dajal Qarun ini biar Kejora jer yang ulas
    Cai-cai bingai Matdey dah kekok bagai tangan dikilas
    Sebahagian lagi pula bodoh bingai dan juga pemalas
    Mungkin juga takut nanti tak ada beban batu digalas

    BalasPadam
  30. Kejora ulas pasal Firaun Dajal Qarun ini dari posting
    Nak perjelas sifat Matdey macam itu adalah penting
    Jadii nak dijelas satu per satu dari dahan ke ranting
    Cai-cai yang baca fikir le tengok tak usah melenting

    BalasPadam
  31. Cai-cai bingai Matdey nampak seperti dah putus harap
    Barangkalii ada sibuk dekat kebun pungut getah skrap
    Yang pasti ramai udah terlentang tersembam tertiarap
    Oklah Kejora rehat jap kasi ruang kat cai anjing kurap

    BalasPadam
  32. Setiap perbuatan menyalahi undang2 pasti akan dihukum, begitu juga dengan proksi dan pencacainya, pak menteri tidak berupaya menjawab persoalan 1mdb, diungkit kunun2 kesalahan tun semasa pentadbirannya, tetapi tidak ada satu bukti yg boleh dikaitkan, pencacai haramjadah seperti disebut sama je bangang seperti najib, lebih malang kesalahan tun jika ada najib dan menterinya juga turut ada dalam pentadbiran tun, tidak ada seorang pun rakyat marhaen mahu bersekongkol dalam penyelewengan wang rakyat, tidak kira lah zaman tun, pak lah mahupun najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gila punya keroje. Buat perjanjian itu, perjanjian ini, songlap. Hantar duit sana, hantar sini, songlap. Bukan buat kilang itu kilang ini.

      Paling dahsyat punya keroja si Bugis Lanun melanun.

      Padam
  33. Zaman Tun mana ada gst, ada subsidi minyak, Gula dan tepung. NAJIB sbg PM tarik subsidi minyak, tepung dan gula malah dikenakan gst termasuk fakir miskin dan kanak kanak, mana dia hasil penjimatan lebih 20 bilion dan di mana dibelanjakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zaman Mahathie mana ada BR1M kalau tiada duit makan rumput macam lembu.

      Padam
  34. PutraAmerika kali ini nampaknya dah silap pilih tajuk
    Patah balik menuding tuan bagai terlipat jari telunjuk
    Pasti ramai cai-cai Matdey dah jadi bengang merajuk
    Bawak keluar semula postiing 1MDB kalau nak pujuk

    BalasPadam
  35. Kejora tadinya rehat sekejap pergi sembahyang asar
    Ini bila dah masuk balik ni mesti ramai cai jadi gusar
    Jangan risau bukan semua cai-cai kitorang nak sasar
    Hanya yang kurang ajor lagak samseng cakap besar

    BalasPadam
  36. GST untuk pungut duit sebab Najib boros gunakan duit negara untuk bende2 macam kasi Rozy pakai eksekutif jet

    BalasPadam
    Balasan
    1. All Malaysia knows who pulls Najib’s strings and without whom he would probably have remained a small time grafter, taking bribes here, there and anywhere they were on offer.

      So it is appropriate to recognise who is the evil genius in this half-baked series of mega crimes. Who, in fact, calls the shots. It isn’t Jibby, who hardly knows his left from his right. Especially right; a concept he seems to have been born without knowledge of.

      We have to recognise that the fat lady, the one dripping in diamonds, is the instigator and controller in all this series of mega thefts. That is not to attribute to her an intelligence she does not possess, despite her native cunning. But rather an ability to know a fellow crook when she meets one.

      Padam
  37. Apa kah posting tuan admin kali inii kurang menarik
    Kurang sambutan ibaratnya lagu yang tak kena lirik
    Atau pun sebilangan besar caii udah mula rasa serik
    Jangan begitu caii adat berjuang inii ada pedih terik

    BalasPadam
  38. Zaman Firaun itu sejarah tapi zaman NWO adalah realiti masa kini. Dalam perkampungan global masa kini, semua puak dijanjikan kebebasan bersuara tapi sebenarnya tidak semua puak akan dapat kebebasan menyuarakan pandangan masing-masing.

    Lihatlah Dr Zakir Naik, pendakwah global yang membawa mesej positif untuk keamanan global, apakah beliau bebas mengeluarkan pandangan beliau sebagaimana yang dijanjikan oleh NWO? Nahi! Nahi!, beliau bakal dituduh dengan tuduhan itu dan ini yakni kebebasan yang dijanjikan kepada warga global rupa-rupanya hanyalah bersifat khusus dan berpilih-pilih.

    Justeru mukmin harus sedar, kebebasan yang mereka harap-harapkan akan datang dari 'seberang sana' mungkin sekadar harapan kosong yang bakal menghampakan sebagaimana hampanya perasaan Dr Zakir ketika ini.

    BalasPadam
  39. Orang yang lama tahu Matdey Firaun punya hikayat
    Dia lah Dajal yang jadikan kuasa raja tamat riwayat
    Orang Memali tak berdosa diarah bunuh jadi mayat
    Kini timbul pula niat nak berkuasa sepanjang hayat

    BalasPadam
  40. Kelihatan ramai jugak cai-cai sudah mula tutup kedai
    Mungkin mereka sedar Madey Fiiraun nak buat kaldai
    Mereka mudah dikuda sebab bukan ahlii bijak pandai
    Banyak tohmah disuap hanya pakaii main teka andai

    BalasPadam
  41. Anak Kulim Kedah28 Ogos 2016 6:06 PTG

    MB Kedah kata Tun M "Apology insincere". Yang hampa jatuhkan Mukhriz tu sincere la. Tak mau jadi MB konon, tapi jadi jugak. Enna dai!

    BalasPadam
  42. Orang lama pasti tahu ler Matdey punya asam garam
    Dia ini lah yang dulu sanggup buat UMNO jadi haram
    Bila tiada sinambungan kuasa jiwa jadii tak tenteram
    Sanggup walau kuasa Melayu akan tenggelam karam

    BalasPadam
  43. Siapakah yang dulu songlap dan kasi lingkup Perwaja
    Banyak pengkhianatan hasil darii Matdey punya kerja
    Giilakan kuasa berbagai fiitnah tohmahan dibawa jaja
    Bila ada kepentingan dia mahu balik pulak kuasa raja

    BalasPadam
  44. Caii-cai Matdey udah sunyi sepi seperti dah mengalah
    Mungkiin mereka dah mula sedar memilih pihak salah
    Mereka pun nampak dah tenang tak nak lagi berbalah
    Sebilangan dah mula berfikir bila Kejora kasii sekolah

    BalasPadam
  45. Oranglama pasti tahu perjuangan tun demi anak bangsa ekonomi dan pelajaran .umno dulu jika tidak diharamkan dicetuskan oleh perbuatan musa hitam dan semangat 46, hari ini disebabkan najib secara terang dan terbukti menyeleweng terpaksalah orang tua tu bangkit menentang, malu lah wahai bangsaku, dan tun sanggup dicop sebagai menjual maruah dan kuasa orang melayu tenggelam.

    Diantara rugi perniagaan dan mencuri org melayu bijak berfikir, begitu juga rugi perwaja dan wang 1mdb yg di curi dan disonglap, siapakah yg mengkhianat jika maruah rakyat dan negara dijual dan dimalukan oleh masyarakat seluruh dunia? Siapa kah gila kuasa jika mukhris tidak layak dilantik sebagai pm menandangkan beliau hanyalah adun negeri, begitu besar jiwa tun sehingga sanggup mohon maaf diatas KESILAPAN yg dilakukan, sehingga najib dan punahsihat mengambil kesempatan mempergunakan akta ini untuk kepentingan peribadi mereka.

    Ayuh rakyat! Hari ini jalan terbaik untuk menumbangkan najib, menentang dajjal dengan mengadakan bantahan demontrasi.

    BalasPadam