Sabtu, 20 Ogos 2016

1MDB ~ Khadem Dah Kena Tangkap..!


Sekor dah kena tangkap..! lain yang berekor ekor tu tak lama lagi kena ler..! 2 hari lagi 2 ekor dipanggil membela diri di hadapan DoJ..! Bisul dah pecah beb..!

Khadem Qubaisi ditahan di UAE, lapor WSJ

Khadem merupakan antara pemain utama yang dinamakan Jabatan Kehakiman AS dalam dokumen 136 muka surat mengenai kecurian wang dari 1MDB.
Pihak berkuasa Abu Dhabi minggu lalu menahan Khadem Al Qubaisi, antara watak penting dalam skandal melibatkan 1MDB, lapor The Wall Street Journal memetik sumber.
Bagaimanapun, belum ada sebarang dakwaan dibawa terhadap Khadem.
Sebelum ini, Khadem dilarang meninggalkan Emiriah Arab Bersatu (UAE) manakala asetnya dibekukan.
Pada 20 Julai, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat mengumumkan saman menyita aset 1MDB bernilai AS$1 bilion, susulan siasatan melibatkan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) yang mendapati kecurian dan salah laku dana syarikat milik Kementerian Kewangan itu.
Khadem, bekas pengarah urusan International Petroleum Investment Company (IPIC), dinamakan pihak berkuasa AS bersama-sama anak tiri perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, Riza Aziz, dan ahli perniagaan kontroversi Low Taek Jho, dan dituduh terlibat dalam komplot melarikan wang 1MDB.
Penyiasat AS juga dalam usaha menyita hartanah bernilai AS$100 juta milik Khadem di negara itu, yang dipercayai dibeli menggunakan wang dicuri daripada 1MDB.
Dia ke arab yang bagi derma tu???
Lu Fikir La Sendiri!!!

36 ulasan:

  1. Baru nak tangkap sekor.... ingat dah sita... dah dakwa dan dah rampas essets.... negara dah bangkrap ka blomm..

    DOJ kirija macam CIFUT BABI.... asyik tangguh sajaa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo, jangan tunjuk bodoh pagi pagi hari lah. Cakap macam budak kecik. Pada hal kamu orang tua baka. Masuk komen pagi petang siang malam sampai pukul 1,2,3, pagi. CV engkau kata begitu -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. tambahan cv jing jibo.
      1.takut bini
      2.bachul..ajak berdebat lari

      Padam
  2. Di tangkap untuk di serah kpd US, kot. Ada arrest warrant melalui Interpol kot. Untuk dia di bicara di US. Atas tuduhan yang sama dengan si anak tiri dan kroni Najib, Reza Aziz dan Jho Taek Lo. Yang ada di US dan boleh di bawak ke mahkamah bila bila masa.

    Kalau di paksa ke mahkamah, rasa nya atas tuduhan jenayah. Misappropriation of 1MDB funds and money laundering yang DoJ sebut beberapa kali di Laporan 136 mukasurat mereka kemukakan ke mahkamah. Jenayah yang serius di US. Bekas Presiden Ukraine Lazarenko pun DoJ dakwa di US dan sabit kesalahan.

    Kalau gitu, bagus lah. Nak lihat sangat depa di dakwa di mahkamah dan di penjara. Bagus bagus bagus.

    BalasPadam
  3. Hahaha, bisul dah pecah. Amat busuk, beb. Menanah penuh kuman. Kalau kanser pun takpe. Mereka pengkhianat negara ini.

    BalasPadam
  4. Bukan semua Arab kuat Islam nya. Kalau kuat tak mencuri, mengsonglap duit bersama Najib.

    Najib pulak Bugis, kata dia. Di gelar Bugus Lanun. Sebab melanun dana negara. 1MDB kehilangan US$7 bilion (RM28 bilion) kata Ketua Odit Negara. Department of Justice USA kata US$3.2 bilion di salah laku di US - misappropriation of 1MDB funds and money laundering di sana.

    Kalau dah lanun, apa dia peduli. Gunakan kuasa, tambahkan kuasa bikin Akta Parlimen satu lepas satu. Sekarang boleh istiharkan dharurat di sesuatu kawasan, tangkap tanpa waran, macam macam lagi. UMNO pun di tangguh nya undian parti. Sepatut nya di hujung tahun ini tapi di tangguh 18 bulan. Makna nya, dia Presiden dan PM hingga PRU14.

    Takda jalan lain nak keluarkan dia dari gengaman kuasa. Ha nya lingkupkan dia di PRU14. Itu pasal Parti Pribumi Bersatu Malaysia di tubuhkan. Bersama Harapan akan gigih membuat begitu.

    BalasPadam
  5. Peluang untuk melingkupkan Najib di PRU14 baik. Di PRU13 pun dia kalah undi popular, hilang 2/3 majoriti di Parlimen, di kasi tsunami Cina, dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah UMNO.

    Sekarang imej dia merudum akibat skandal seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, anak tiri dia Reza Aziz, kroni dia Jho Taek Low. Ramai orang kampong pun sudah tahu. Di PRU14 mungkin Najib di kasi tsunami Melayu jugak.

    BalasPadam
  6. Khadem khadam MO1 dalang.

    BalasPadam
  7. Khadeem di Abu Dhabi dah kena tangkap
    Riza & Taik Low di US bila nak tangkap?

    Lembab buat kerja Fbi & Doj ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betui, lambat. Tapi jangan kisah lah. Depa kena ikut peraturan. Rampas harta dulu, kamdian dakwa depa di mahkamah. Jamtu, tangkap lah.

      Hang nak ikut kena tangkap ka? Pi lah join depa di US noooo.

      Padam
    2. Bila harta dah dirampas, peraturan nak lepas pulak tak siap siap lagi. Atas sebab teknikal kadim lepas, harta tak lepas lepas.

      Padam
    3. jing jibo bila komen berapi api..kunun dialah paling berani..rupanya di rumah takutkan bini..diajak berdebat dia lari...jing jibo bachul...bachul

      Padam
  8. Jing Jibo dah masuk dah
    Awai pagi tadi dah masuk
    Kita pukui dia tiap kali dia masuk.

    BalasPadam
  9. MO1 di Malaysia ni bila Fbi/Interpol nak tangkap? Katanya dah dinamakan dlm dokumen 136 muka surat.

    Kalau khadeem yg dinamakan dlm dokumen tu boleh ditangkap, Mo1 bila lagi?

    Selagi fbi tak tangkap mo1, selagi tu aku anggap kauorang semua sembang je lebih. Habuk pun tadak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tak tahan tunggu ke Jing? Nak mati tak lama lagi, takut tak nampak apa kesudahan nya bos kau Jibo?

      Jangan khuatir. DoJ sentiasa bergerak. Di bicara rampas harta nih kot akan keluor nama penuh MO1. Nanti 2 ekor tuh di tuduh dan bicara lagi pasal misappropriatoon of 1MDB funds and money laundering. Lagi peluang ko nak tengok nama penuh MO! di dedahkan.

      Dah tu, tindakan akan di buat ke atas MO1 lah. Kalau kau nak mampos dulu pun, mampos lah, Jing. Takpa, dunia akan terus berpusing. Jibo akan ke penjara jugak alamat nya.

      Padam
    2. Pahal pun, Jing, sudah ada contoh atau precedent bahasa omputih nya untuk US dakwa Jibo pasal "misappropriation of funds and money laundering" di US. Ko baca nih -

      CONTOH MEREKA DAH BAWAK KE MAHKAMAH DI US PEMIMPIN LUAR ADA DI BAWAH INI. KES ITU MELIBATKAN HANYA PULUHAN JUTA SAJA, MASAKAN MISAPPROPRIATION OF 1MDB FUNDS AND MONEY LAUNDERING DI US SAJA IA LAH BERBILION, YG TERBESAR DALAM SEJARAH, KATA DOJ -

      The Yale Law Journal

      American Prosecutors as Democracy Promoters: Prosecuting Corrupt Foreign Officials in U.S. Courts

      Matthew J. Spence
      114 Yale L.J. 1185 (2005)

      On June 3, 2004, a jury in a San Francisco federal court convicted former Ukrainian Prime Minister Pavel Lazarenko of twenty-nine counts of money laundering, wire fraud, interstate transportation of stolen property (ITSP), and conspiracy.

      The jury found that Lazarenko stole tens of millions of dollars from the Ukrainian people, which he then concealed in U.S. banks. For only the second time in history, a foreign head of government had been successfully prosecuted in the United States.

      A leader of a foreign country was convicted in a U.S. court in part for breaking his own country's laws. The U.S. offenses with which Lazarenko was charged criminalize transactions involving money obtained from an underlying illegal act. While these underlying criminal activities typically occur within the United States, Lazarenko stole property and committed extortion within Ukraine. Nevertheless, the district court instructed the jury that it could find him guilty of violating U.S. laws against money laundering, wire fraud, ITSP, and conspiracy if it found that his activities in Ukraine violated Ukrainian law.

      In effect, the U.S. government helped Ukraine enforce its own laws where Ukrainian courts had failed. Although Lazarenko's corruption was well known in Ukraine, at the time his own country's courts and prosecutors lacked the independence to convict such a powerful political figure.

      Padam
  10. Orang yang benar-benar bersalah tak akan bertahan lama walau sebagaimana kuat prtahanan nya.Percaya la yang bathil tetap bathil dan pasti akan terima hukumannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul dan jangan yang lebih bathil pulak diangkat untuk betulkan sesuatu kebathilan.

      Padam
  11. Najib tahu Khadem di tangkap. Nak hilangkan risau dia, dia divert attention kpada hal remeh temeh -

    Najib congratulates Ali Hamsa on his re-election

    KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak has congratulated Chief Secretary to the Government Tan Sri Dr Ali Hamsa on being re-elected as the president of the Commonwealth Association for Public Administration and Management (Capam) for the ...

    Punya bodoh. Kan setaf gomen tuh. Apa nak di congratulate. Dah takda lain nak naikkan nama Malaysia yang dah di londehkan nya, gamak nya. Jidi, buat heboh pasal gitu jugak le. Hamsat.

    BalasPadam
  12. Donald Trump punya Campaign Chairman letak jawatan. Heboh di beritakan terima banyak juta dollars dari Russia. Di percayai punca nya dari Secret Service Vladimir Putin. Yang sukakan Trump dan Trump sukakan dia, ada mutual admiration club depa berdua.

    Depa ingat CIA, FBI dll tak tahu menahu, tak boleh trace itu semua. Macam Najib fikir takda siapa boleh trace dia terima berbilion Ringgit dalam akaun dia. Walau pun akaun bank atas nama "Mr X" Sekarang DoJ gunakan koda "Malaysia Official 1".

    Aku tunggu Najib di tangkap macam Khadem. Di hantar ke US atau di dakwa di mahkamah Malaysia. Tak payah gari dia. Dua orang ikut dia kiri kanan saja cukup lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan pasal apa pun. Dah rasa kalah, cari le modal letak jawatan. Itulah cara mereka. Dah tu nak kenen Putin pulak. Putin bukan kecik anak. KGB ko.

      Padam
  13. Police have finished the first phase of their investigations into 1Malaysia Development Bhd (1MDB), said Tan Sri Khalid Abu Bakar.

    Ada berapa phase?

    BalasPadam
  14. The Inspector-General of Police said they are discussing the status of the investigations with the Attorney-General's Chambers.

    Waaa, tak tentu le sampai ke mana. Semua orang tahu Pandi kata Najib tak bersalah. Najib yang appoint dia out of nowhere. Salepas bersara. Biasa nya orang dah bersara tak di lantik to full time job.

    "We are briefing the A-G and will wait for further instructions," he told a press conference at Bukit Aman Friday.

    Dulu Pandi dah arahkan Polis dan SPRM hentikan siasatan. Hingga Tan sri Abu Talib Othman (bos Pandi 10 tahun masa kerja di pejabat nya dulu) dan Tun Zaki Azmi (bekas Ketua Hakim) kata Pandi salah buat gitu. Amacam sekarang?

    Khalid said he expects that it will take one to two weeks complete the investigations.

    Harap siasatan itu boleh menghasilkan tindakan Peguam Negara yang tak di ketawakan dek rakyat Malaysia dan dunia antarabangsa.

    BalasPadam
  15. Cepat2 pi anta pandir ali gi uae.
    Confirm xde kes dan siasatan perlu dihentikan.
    Itulah kehebatan anak melayu yg kita xsedari.
    Satu lg najis.
    Kantoi menipu bnyk kali pun xde rasa malu. Duk bangga jual nama razak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Itu semua najis Najib.

      Padam
  16. When asked if police will contact their counterparts overseas for help, IGP Khalid said they will only follow the five recommendations set by the Public Accounts Committee.

    The five recommendations made by PAC were: 1MDB should adopt principles of good governance; avoid excessive debt; the board of directors practises strict controls; abolish the advisory board; and transfer subsidiary companies to the Finance Ministry to be managed properly.

    Apasal pulak ikut apa yang PAC kata saja? Kan semua orang tau PAC Chairman Hassan jenis "cari makan". Rasa nya tak sampai ke mana le siasatan Polis itu. Buang duit dan masa saja lah. Macam much ado about nothing.

    Main wayang saja lah di Malaysia ini. Itu pasal kena harapkan tindakan DoJ di US. Sekarang Khadem dah di tangkap. Harap yang lain pun akan di tangkap. Termasuk MO1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah hilang puluh biliun, tak siasat ikut kanun jenayah tapi gunapakai nasihat PACman. Kaedah NBOS ye. Adil dan berintergriti ye. Kipas kebab kipas.

      Padam
  17. Jho lo dan reza aziz agaknya dah ada di kuala lumpur untuk diberi perlindungan.Tapi FBI dah ada team yg lengkap di kedutaan USA di Kuala Lumpur.Dan mereka punya kecangihaan untuk tracking walaupun keduanya disorok di Malaysia dan Interpol akan buat kerja.Melindungi penjenayah antarabangsa oleh sesebuah negara adalah kesalahan besar kerana tidak boleh dapat perlindungan politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Tangan FBI dan CIA panjang. Tak macam tangan Peguam Negara dan KPN. Silap silap nak basuh berak pun tak sampai. Sebab di tarik dek Najib jadi pendek.

      Padam
  18. Fakta - buksn fitnah

    1. KES SAMAN CIVIL DoJ di US
    2. KHADEM SUDAH KENA TANGKAP di UAE
    3. BANKER BSI, YEO DAH DITUDUH, PERBICARAAN BERMULA OKTOBER NANTI

    Persoalan2

    1. Ahli umno tak bacakah?
    2. Ahli MKT tak retikah?
    3. Ahli BN tak nampakkah?
    4. Menteri2 kabinet rabun ke?
    5. Macc kabur ke mata?
    6. Twitter Khalid reti keundang2?
    7. AG Apandi baca undang2 ke?
    8. Macai2 tahu itu traitor, treason, thievery, money laundering.....?

    Rakyat malaysia...tak nak bertindak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah kena zipp.

      Padam
    2. Jangan takut nak kritik Najib dan gomen dia. Mahkamah Rayuan dah kata:

      Appeals court: No one should be afraid of criticising govt / public officers conduct

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/06/08/appeals-court-no-one-should-be-afraid-of-criticising-govt/

      Federal Constitution allows people to exercise freedom of speech, court says in written judgment when setting aside defamation suit by Pahang MB against newspaper.

      PETALING JAYA: The public should not be afraid to talk about government and public officers’ conduct, says the Court of Appeal.

      In a 31-page written judgment by Court of Appeal Judge Justice Idrus Harun, in the case of Pahang Menteri Besar Adnan Yaacob suing Utusan Melayu for defamation, he noted the people should discuss their government and public officials’ conduct without being subjected to civil actions for their opinion

      The panel .. that the Derbyshire principle, which rules that those holding office in public bodies .. cannot sue in their official capacity, should be applied and be adopted in the country’s defamation laws.

      Padam
    3. Sekarang pun rakyat Malaysia dah bertindak. Nanti bila Parti Pribumi Bersatu Malaysia dah di daftarkan dek RoS, akan giat lebih lagi le pergerakan rakyat.

      Padam
  19. Bersubahat melindungi jenayah juga adalah jenayah, lebih-lebih lagi jika yang bersubahat itu adalah mereka yang diamanahkan untuk menegakkan undang-undang yang termaktub dibawah Perlembagaan Malaysia. Pastinya hukuman bagi jenayah melindungi kesalahan jenayah akan lebih berat jika yang cuba dilindungi itu adalah pengkhianat negara. Yang tahu tu tak pe, yang ramai buat-buat tak tahu tu yang jadi persoalan. Tak ada cita-cita nak masuk syurga ke.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jenis Projib tak kisahkan syurga. Depa ikut ajib yang begitu juga. Kalau tak, takkan dia seleweng 1MDB, songlap berbilion, kasi rakyat beban hutang 1MDB RM53 bilion tambah yang IPIC tuntut RM28 bilion. Bedebah.

      Padam
  20. Jing jibbo sudah lari, cakap macam anjing berani, bila steam mintak bini, tapi mintak bini tak kasi..
    Hihi..hih..hari ni lu mana pigi? Senyap sunyi..?

    BalasPadam