Jumaat, 26 Ogos 2016

1MDB ~ FBI Siasat Kelab DiCaprio..!


Duit curi..! memang kena cari..! duit rompak..! memang dikejar setiap tapak..!

FBI siasat kelab DiCaprio dikaitkan dana 1MDB

DiCaprio menyambut ulang tahunnya ke-40 di kelab Hakkasan di Vegas pada 2014, dengan bilik pesta dihidangkan dengan sekurang-kurangnya champagne bernilai AS$1 juta
 Biro Siasatan Persekutuan (FBI) sedang menyiasat 2 kelab malam di mana pelakon Leonardo DiCaprio dan rakannya daripada filem “Wolf of Wall Street” gemar berparti – dalam kaitan dengan kecurian AS$7 bilion daripada syarikat pelaburan Malaysia, 1MDB, menurut New York Post (NY Post).
Kelab Hakkasan dan Omnia, masing-masing berlokasi di bangunan MGM Grand dan Caesars Palace dimiliki Hakkasan Group yang berpangkalan di London dan pemiliknya memang terkenal dengan kegiatan membayar selebriti untuk berkunjung ke kelab itu.
DiCaprio menyambut ulang tahunnya ke-40 di Hakkasan pada 2014, dengan bilik pesta dihidangkan dengan sekurang-kurangnya champagne bernilai AS$1 juta, termasuk AS$50,000 perbelanjaan perjudian, menurut artis rap O.T. Genasis.
DiCaprio sering berpesta di Hakkasan dengan pencipta 1MDB yang juga kaki parti, Jho Low, yang memberikan Dicaprio jutaan dolar dicuri daripada 1MDB untuk berjudi di Vegas, menurut pengadu kepada FBI.
Akhbar itu melaporkan pada 2015, Justin Bieber dibayar AS$500,000 untuk mengadakan parti ulang tahun ke-21 di Onmia dan sejak 2013, DJ Tiesto dan Calvin Harris kerap mengadakan persembahan di Hakkasan dengan bayaran AS$500,000 setiap malam.
Penyiasat sedang cuba mengenal pasti sama wang itu datang dari tempat sama ia dicuri yang membiayai filem “The Wolf of Wall Street” pada 2013.
Bekas pengerusi Hakkasan Group, Khadem Al Qubaisi ditahan awal bulan ini di Abu Dhabi, di mana pihak berkuasa turut membekukan asetnya.
Kelab Hakkasan dilancarkan di Vegas pada 2013, pada masa hampir sama Khadem dikatakan mencuri berbilion wang daripada 1MDB, menurut tuntutan saman pelucutan hak FBI.
Pada September, penyiasat AS akan menyoal siasat sumber di Eropah yang tahu mengenai kewangan Khadem, kata sumber kepada The Post.
Peguam Hakkasan memberitahu NY Post yang CEO Neil Moffitt sudah disepina dan kumpulan itu akan memberikan kerjasama.
Pegawai Jabatan Kehakiman berkata kes itu berkembang dengan pantas.
“Penyiasat antarabangsa menyiasat Khadem,” kata sumber terdekat siasatan itu. “Mereka melihat keseluruhan perjalanan kariernya, meneliti semua asetnya dan dari mana dia memperoleh wang.”
Selain itu, Jho Low turut mendermakan jutaan dolar yang dikatakan dicuri daripada 1MDB kepada Yayasan DiCaprio.
Kini DiCaprio mula terasa bahangnya daripada kaitannya dengan penipu terbabit. Dia baru-baru ini dipaksa untuk menarik diri daripada menjadi tuan rumah kepada kempen calon presiden Hillary Clionton di rumahnya, yang mengenakan bayaran AS$33,000 setiap tiket.
Jurucakap DiCaprio, Shawn Sachs enggan menjawab panggilan telefon.
Bangsat membangsat si musibat..!
Mana mahu lari???
Lu FIkir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Eekk elehhh..... cakap DoJ dan FBI nak siasat jolo la... reza la... granite la... at last club kaprio plakk.. mana satu nak siasat laaaa... duit dah berjuta2 abis last skli klab kaprio plak disiasat... dah sewel FBI nih.... lain dusuruh lain plak yg dibuat eehh...kah kah kah...bodo... bodoo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ntah wat keja taksiap..sparuh tinggal..sekerat tinggal...keja main2...kata profesional..piiiirah

      Padam
  2. Muahaha... Muahaha... Muahaha

    Seram aku baca, siasat reza, jho lo, mol tak tau hujung pangkal lagi, alih2 pegi siasat d caprio plk?

    Fbi - Fuxking Bitch Intelligent
    Doj - Dept of Jamban

    Muahaha... Muahaha... Muahaha

    BalasPadam
  3. Next week fbi akan siasat kes kapal selam scorpene pulak.
    Eloklah siasat knp sapina yg mahkamah Perancis hantar kpd najib tak sampai lagi. Dah masuk tahun kelima.
    Dah beruban najib tunggu.

    BalasPadam
  4. Siasat sampai menyeluruh. Lepas tu, bandingkan hasil siasatan dengan PAC. Kita tengok apa kata Pandei ali

    BalasPadam
  5. PariaAmerika bahalol sudah habis modal nak bikin isu
    Ulang kitar semula ceriita lama macam mabuk samsu
    Kalau tengok respon pun ramaii yang buat diam biisu
    Kejora pun begitu juga nak komen pun tak ada nafsu

    BalasPadam
  6. 9.08 anjing najib ni dah sewel, ubat tak nak ambil, datang angin anjing gila tiba2 bertempik tak tentu arah....itulah penyakit anjing gila.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tertinggal bas ke?
      Kau sorang je yg ada
      Itupun menyumpah je, lain tak ade
      Kau tunggu 22/8 ye...
      Tunggu Doj dakwa reza, jho lo, mol ye?....
      Simpan sikit bodoh tu utk anak cucu

      Padam
  7. Siasat? Baru nak siasat? Kata dah cukup bukti nak dakwa. Kahkahkahkah....siasat punya lama takut tak sempat si mamak nak dapat taik dah dijemput balik..kahkahkah

    BalasPadam
  8. Ini pun salah satu simptom anjing gila dia....tiba2 bertempik kah kah kah anjing nyalak....najib n mah tu ambil ubat penenang jing sebelum tidor, jika tiba2 jing menyalak gila kah kah kah camni gerenti najib n mah jadi arwah.

    Kami buat kenduri arwah ler....

    BalasPadam