Isnin, 22 Ogos 2016

Serah Sekarang La Jib..!


Tak payah berdalih dalih la..! serah sekarang..! turun dan uruskan masaalah yang kamu serta kaum keluarga dan suku sakat kamu lakukan..! Hentikan kerosakan yang membelenggu negara, kerajaan, parti serta rakyat Malaysia hari ini..!

Dari 140 kerusi dalam PRU12 hanya tinggal 133 dalam keputusan PRU13..! Semua ditangan kamu..! Masa tu makcik pakcik di Felda belum kerugian saham yang menjunam sekadar RM1 lebih..! Masa tu belum ada lagi hikayat 1MDB..! Masa tu belum nampak tembelang Jho Low dan Reza..! 

Masa tu belum ada macam macam dokumen..! Masa tu maruah dan harga diri kamu serta keluarga belum sangat tercalar seperti mana sekarang ini..! Masa tu penghinaan yang begitu keji belum menghinggap ke muka kamu dan keluarga kamu lagi..!

Tapi sekarang??? Nak tunggu PRU14..? Nak tunggu melingkup..! Nak tunggu kerajaan yang berjasa ni hilang kuasa? Nak tunggu parti yang berdaulat ni tersungkur? 

Mana pergi tanggungjawab kamu? mana pergi sayang kamu kepada parti, kerajaan, rakyat dan negara???

Tak malu ke berkata...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau akan menyerahkan kerajaan dan parti dalam keadaan yang kuat kepada pemimpin seterusnya bagi meneruskan legasi perjuangan pemimpin terdahulu.

Namun bagi merealisasikan hasrat itu, Najib yang juga presiden Umno menegaskan anggota parti perlu bersikap setia dan tidak menyerang parti walaupun berbeza pendapat dengan kepimpinan semasa parti.

"Perjuangan kita melewati pemimpin... bila bersara nanti saya nak serah kerajaan dan parti (yang kuat). Saya (akan) pesan (kepada pemimpin seterusnya) tolong bawa parti dan kerajaan (menjadi) lebih hebat daripada zaman saya," katanya.

Beliau berucap di majlis pemimpin bersama rakyat dan perasmian persidangan perwakilan Umno bahagian Tumpat di Sekolah Kebangsaan (SK) Kubang Batang, di Tumpat hari ini.


Ini bukan kata kata pemimpin yang berjiwa besar..! pemimpin yang sanggup mati dan menggadaikan nyawanya untuk kepentingan bersama..! 

Ini kata kata pemimpin yang bacul@penakut yang tak mahu berdepan dan menyelesaikan masaalah yang dia cipta malah mengheret negara ke lembah hina..! Ini kata kata yang berkepentingan diri..!

Kuat apa lagi yang tinggal???

Berhentilah sekarang..! Pergi bercuti..! Sekarang pun kamu dan keluarga mesti 'gian' nak bercuti kerana rasanya dah lama tak makan hhaaannngggiiinnnn..! 
Baru betul layar dah di kembang..! sauh dah di labuh..!

Tunggu apa lagi???

Lu Fikir La Sendiri!!!


p.s 2 ekor tu pergi beladiri ke tidak hari ni???

42 ulasan:

  1. Hari yang ditunggu telah tuba, 22hb August 2016 kes 1mdb dibicarakan diNY. Ada sapa2 Dari pihak kera jaan BN yang hadir?? Jika tiada pihak dari kera jaan BN hadir dalam kes ini maka sohehlah kera jaan BN menang petualang!! Harap pagar,pagar makan padi!! Pemimpin sedimikian perlu dihapuskan agar rakyaat tidak terus merana!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ada sekor aje dpd beberapa ekor yang harta nya nak di rampas itu lawan di mahkamah, cukup lah. Tentu akan bicara sengit, keluor semua tahi pekong Jibo bila di soal pendakwa raya dan peguambela.

      Yang banyak harta di lain tempat tak hirau sangat nak lawan, rasa nya. Tapi kalau ada sekor yang cukup makan aje, bila harta di US tu di rampas, dia akan mati katak, dia tentu nak lawan.

      Aku harapkan gitu. Aku nak tengok drama dan perkembangan hingga nama penuh MO1 di keluarkan dan si polan itu di dakwa di mahkamah US, macam bekas Presiden Ukraine, Lazarenko, di tahun 2014.

      Padam
  2. Haha.. Ayat killer.. Dua ekor tu PG.. PLEAD GUILTY KAT MHKMH KE ARI NI?... Idok le tu.. Dok bawah ketiak mak..

    BalasPadam
  3. Serah kerajaan itu urusan BN , bukannya urusan pembangkang! faham dak bahlul? So jangan duk menyebuk barang yang bukan urusan kamu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kisah lah urusan sapa. Jawab aje - bila nak serah?

      Padam
    2. Kalau nak serah, serah pada orang muda usah serah pada Pebangang. Itu budus namanya kah kah kah.

      Padam
    3. Jawab aje - bila nak serah?

      Tunggu PRU14, Malaysia tak pakai undang2 rimba.

      Padam
    4. Sebelom itu pun boleh serah. Pahal pun Jibo dah mula cakap pasal nak serah. Tapi tak payah lah nak tunggu UMNO dah kuat. Serah sekarang pun boleh.

      Pada hal, lebih lambat serah, lagi lebih peluang UMNO/BN lingkup di PRU14. Sebab imej Jibo semangkin teruk setiap hari. Kes 1MDB mangkin banyak di laporkan setiap hari.

      Padam
    5. kalau Jibo serah lar nih bertambah bare ler Tun dan boboi kerana dorang dah angkat kaki dan dengan itu dah sah tak ada lagi share, kah kah kah

      Padam
    6. tuan punya badan tak mengelabah pun dan masih bekerja keras demi negara tapi yang meroyan gila macam dah tak siuman adalah macai2 rejim pembangkang dan ejen2 barat dan yahudi yang berterusan buat dajal dan fitnah jijik..

      Padam
    7. Tanpa Nama22 Ogos 2016 3:04 PTG

      Cuba ko beri cadangan nak serah pada siapa?
      Mahathir : dalam 1 hari saja 131 MP BN akan adakan undi tak percaya terhadapap Mahathir
      Muhyiddin pun akan menerima nasib yg sama dg Mahathir
      Kalau serah pd Zahid besoknya dia akan serah balikk kpd Najib.

      So kena tunggu PRU14 lah, itu pun kalau PR menang.

      Padam
  4. Putra Merdeka ni kategori bangang dia ni..suka-suka nak suruh serah..ko ingat main polis sentri ke.."Serah Sekarang"..tahap Khinzir tul la otak ko Putra Merdeka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.01,

      1. Beranikah riza, jho low, khadem (dah kena tangkap?), alhussainy, ag apandi (b/p najib) hadir di mahkamah NY pada hari ini (about pukul 9.30 mlm ini)?

      2. Adakah sekelumit perasaan yang kamu semua dah dibangsatkan najib sebab 1MDB?

      3. Pernahkah awak terfikir yang nama melayu telah tercemar dij perbuatan najib kerana mencuri duit rakyat?

      4. Perasan kah awak yang orang bukan islam langsung tak hormati orang melayu beragama islam dek perbuatan najib?

      Padam
    2. 101."Serah Sekarang"

      -"Kami mau bukti NOW," kata sipemakan dedak haram jadah yg sumbat masuk halkum anak bini nya.....

      Padam
    3. Bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
  5. "tolong bawa parti dan kerajaan (menjadi) lebih hebat daripada zaman saya,"

    -NAJIB POKEMON AJAIB berkata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mereng Najib tuh. parti dan kerajaan dah menjadi londeh akibat dia. Malaysia di ketawakan orang luar akibat dia.

      Padam
  6. dasar yang baik dan berterus terang bukanlah bermakna ianya dasar yang murni dan menepati sasaran

    kalau ada jari nak dituding, tudinglah pada DEB kerana tidak menepati sasaran sebaliknya tersasar dan bocor.

    kalaulah DEB jadi seperti yang digembar gemburkan taklah timbul generasi melukut di tepi gantang.

    bertambah jatuh kemaluan bilamana pembocor berkenaan bergantung harap pada taikun dan taugeh yang kini jadi tauke untuk sponsor bahtera baru.

    dan semua itu nampak tak lain tak bukan untuk membuka skema baru dan memanjangkan legasi pembocoran?

    muahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nate di atas nih Cina Bukit DAP Red Bean. Pembangkang DEB. Perkecilkan peranan dan hasil DEB. Geramkan begitu ramai Melayu dah dapat faedah dari DEB hingga boleh menghentam dia kiri kanan atas bawah dengan fakta dan hujah sekarang nih.

      Kalu jumpa ular dan binate nih, bunuh ..... tau aje le.

      Padam
    2. cuma kerana pembuat DEB adalah Melayu dan sasarannya ialah Melayu, Melayu mungkin terhutang bodi, namun tidak harus tutup mata dan mulut kalau berlaku penyelewengan, lagipun 1998 bukanlah terlalu lama ke belakang.

      hakikatnya ialah wang yang bocor adalah wang rakyat makanya yang rugi apabila berlaku kebocoran adalah rakyat jua, makanya rakyat jangan tutup mata meskipun DEB telah tutup akaun. kalau boleh minta pihak terbabit buka akaun dan buktikan tiada penyelewengan atau sasaran benar2 tercapai.

      Padam
  7. Itu lah nama nya muka tembok,Satu keluarga tak reti malu,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Tembok batu, tembok besi, mana yang lebih kuat.

      Padam
  8. Bukan kah semasa Tun M bersara dulu telah meninggalkan Parti UMNO dan kerajaan BN dlm keadaan kuat. apa dah jadi sekarang setelah Pm Najib ambil alih tampuk pemerintah.apakah Tun M yg sabotaj semuanya ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ni BN ke PR?, kalau PR ko sepatutnya bergembira kerana BN dah lemah,
      Kalau ko BN tolonglah usahakan untuk teguhkan parti.

      Padam
    2. Najib yang sabotaj. Policies yang hamsat. Seleweng 1MDB dan berbilion dia songlap.

      Padam
  9. Kepada macai protun 'FBI dah siasatan tahun 2015 'tak selesai lagi sisatan tersebut,buat kerja lembat macam siput babi FBI ini, duit tun m dah banyak habis ini. Khairudin dan Michael Chang dah banyak tun m tangung biawak hidup itu .
    Lebih baik macai protun suruh tun m pergi ke amerika sendiri he.he.he

    Ini dah 22hb August 2016 mana muka macai protun nak saman 1mbd Dan 1mo itu
    Anak tiri najib Bersiap sedia tunggu dekat makahmah, tungu punya tungu tak muncul2 macai protun ini he.he.he kata nak saman tapi muka pun tak 'ADA Surat saman tak hantar he.he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cara AGapandi bekerja tak boleh nak samakan AG DOJ US buat kerja. AGapandi tu lain, beliau adalah pilihan terbaik, terbukti telah dapat menyelesaikan kes dengan cepat dan yakin dan penuh tawaduk.

      Padam
    2. Bukan penuh tawaduk, penuh lawak duk. Orang Kelantan kata Geduk.

      Padam
    3. Nate 2:01 PTG tu dah nervous. Gementar. Gobr. Gelabah. Nak tutup semua perasaan macam tuh, tulis mengarut. Nak divert.

      Dia tak tahan tunggu pukul 9.30 mlam nih. Sama ada yang nak di rampas harta tuh tunjuk muka di mahkamah lawan DoJ ke tak. Kalau ada yang challenge (selain dari anak tiri Jibo dan kroni dia Taek Lo) ada 2-3 ekor lain yang kena.

      Kalau lawan, akan sampai ke bicara penuh, tentu keluor nama penuh MO1 masa bicara. Dahtu tak tahu MO1 di heret ke mahkamah ke tak.

      Di tahun 2014, bekas Presiden Ukraine, Lazarenko, di heret dek DoJ ke mahkamah atas tuduh misappropriation of Ukrainian funds and money laundering in US. Puluh ribu juta US dollars aje. Najib buat berbilion.

      Padam
    4. Jumlah yang misappropriated and laundered dek Jibo ia lah yang paling tinggi dalam sejarah depa, kata DoJ.

      Padam
    5. He.he.bekas Presiden Ukraine, Lazarenko lepaskan dia letak jawatan lepas itu digantikan Presiden Ukraine pro rusia, kata saya bagi wilayah nya pada rusia Dan saya letak jawatan presiden kemudian president Ukraine yg baru jadi macai pada pro amerika he.he.he

      Sejarah Ukraine jadi berulang kembali di malaysia Contoh lepas najib letak jawatan nanti digantikan pada macai protun, macai protun bagi wilayah pada serawak kepada indon Dan Sabah kepada Philippine
      Kemudian anwar berkuasa 'Rakyat Malaysia Dimacaikan oleh amerika semata2 nak selamat pulau spraly jatuh ketangan china.

      He.he.he itu sejarah Ukraine sedang nak diulang oleh macai protun itu

      Padam
  10. Itu lah nama nya muka tembok,Satu keluarga tak reti malu,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib paling tak di sangka jadi begitu tak malu. Padan lah orag kata emak dia ada cakap Najib tak bagus jadi PM. Gamak nya emak dia lebih tahu dari sesiapa lain tabiat anak nya.

      Mana tak nya, roh bapak dia di kubor pun di goncangkan nya. Gila, dari hal pompuan, hal menterbalikkan policies bapak dia spt DEB, hal amanah rakyat, lansong tak sama dengan pendirian bapak dia.

      Terlintas di fikiran aku bahawa arwah bapak dia Tun Razak mesti merengkut dalam kubur di buat nya. Astaghfirullah. Dapatkan si Najib ini serah kuasa secepat mungkin. Jahanam UMNO dan negara di buat nya.

      Padam
  11. DoJ....FBI... ari ni 22hb laaaa..... bila lagi mau tangkap daaa... kerija macam CIFUT BABI laaa... apa la Kjaan USA duit puluh juta suda bayar daaaa... suma suda kau timmm... suma suda bagi...apa lagi mau..?

    Kerija macam CIFUT BABI....

    Haprak punya USA... Singapork PM pun suda mau mati pun tak mau bikin kerija lagi...



    kahakkkk puiiii..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo, Lu gila laaa.... cakap serupa saja... shitttt.....

      Padam
  12. Jibo dah buang ISA. Habis, apa nak cakap melalui lobang bontot begini -

    Malaysia wants Guantanamo to reject militant Hambali's release request
    New Straits Times Online - ‎32 minutes ago‎

    JOHOR BARU: The Malaysian government has urged the Guantanamo Prison's Periodic Review Board to reject an appeal for the release of former Jemaah Islamiyah (JI) militant leader Riduan Isamuddin, also known as Hambali, as he could still pose a ...

    Kalau ada lagi ISA, kalau USA lepaskan itu orang, kan senang boleh cekut aje dia, letak di Kamunting ke mana mana.

    Najib bodoh punya cerita.

    BalasPadam
  13. Jing jibo mintak tak kasi, penjuru bilik merajuk pergi, perasan muda tua nak mati, bini tak kasi di blog dia maki..hi..hi..jing jibbo sex maniac,tapi kendor dia punyak ko**k..hi..hi..hi..

    BalasPadam
  14. Anjing2 penjilat lobang najis kafir2 DAP PKR RBA termasuk admin blog ni jangan risau la... najib akan undur kalau korang dapat kalahkan BN dlm PRU14 kelak... time ni korang fitnah dan menipu la sepuas2nya... sebab korang pun sedar korang mmg anjing...

    BalasPadam
    Balasan
    1. The dog is you....errr actually the rabid dog is you! Just now it has just came out even the purchases of the diamonds by the MO1's husband had all the traces of swindling out from 1MDB!

      Hey dog, MO1 and the entire cabinet and UMNO are decidedly good as dead, repeat DEAD......!

      Before the country is fed to the dogs....the No. 1 PIRATE aka BUGIS and ALL its 40 thieves are to be bound and chained....then perhaps get burnnnnnn!

      Padam
  15. PM Spork suda masuk CCU dilaporkan koma ... tunggu mati ikut bapak paling rasis lee kwan yu..tapi buat kerija macam CIFUT BABI... elok la dua mati... lagi cepat lagi baguss..

    BalasPadam
  16. Jing jibbo meroyan lagi, suka doakn orang lain mati, sebab selalu sakit dihati, mintak bini bini tak kasi..bila nak cium takde gigi, busuk baunya lama tak mandi, asyik hand phone komputer peribadi, masuk blog carut dan maki, lama lama mati berdiri..hih..hih..hih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha....jing jibo dlm ni tunjuk berani..komen semua berapi api..konon bicara penuh bukti..di ajak berdebat dia lari...
      kat rumah rupanya takut bini hahahahahaaa

      Padam