Ahad, 21 Ogos 2016

Serah...Tak Perlu Tarik..!


Bersilat berkuntau la pulak..! Siap buat laporan polis lagi..! nak lapor polis sebab diri sendiri punya hal ke yb???

Layan...


Dakwa Agong MO1, PERKASA saran tarik ‘datuk’ Nawawi

Sayap pemuda kumpulan pendesak Melayu, WIRA PERKASA hari ini menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung kenyataan ahli parlimen Langkawi Datuk Nawawi Ahmad yang melabelkan Seri Paduka sebagai ‘Malaysia Official 1' (MO1).
Memorandum itu diserahkan kepada wakil istana kira-kira jam 3 petang.
Antara kandungan memorandum itu ialah menggesa Seri Paduka untuk mengambil tindakan terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Nawawi demi menjaga nama baik institusi Raja-raja Melayu.
Bercakap kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum, Ketua WIRA PERKASA Irwan Fahmi Ideris mahu Yang di-Pertuan Agong bertindak dengan manarik balik gelaran ‘datuk’ yang diberikan kepada Nawawi.
Malah, Irwan turut menggesa ketua polis negara supaya bertindak ke atas Nawawi memandangkan pihaknya telah membuat lima laporan berhubung kenyataan yang disiarkan di Facebook ahli parlimen Langkawi itu.
"Kita minta Agong ambil tindakan dengan cara tarik balik gelaran datuk yang dia ada.
"Kita cabar ketua polis negara, setelah beberapa laporam polis dibuat, jangan simpan (kes ini), kita mahukan tindakan.
“Benda ini kita nak sampai dia (Nawawi) dikenakan hukuman seadilnya. Kita minta ketua polis negara mainkan peranan mempertahankan institusi raja kita," katanya.
Beliau berkata pada sidang media selepas penyerahan memorandum di perkarangan Istana Negara di ibu negara.
Rabu lalu, menerusi tulisan di Facebook, yang disunting empat jam kemudian, ahli parlimen Langkawi itu, berkata, berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong bertanggungjawab terhadap kerajaan.
"Menurut perlembagaan negara, kerajaan negara ini dibentuk dari tiga entiti utama yang berasingan dan independen (bebas) - badan kehakiman diketuai oleh Ketua Hakim Negara, badan perundangan parlimen oleh Yang Dipertua Dewan, Tan Sri Pandikar Amin (Mulia) dan badan ekskutif (yang) diketuai oleh perdana menteri.
"Semua ketiga-tiga badan ini bertanggungjawab kepada Agong.
"Maka, mengikut perlembagaan, MO1 ialah Agong," katanya.
Dalam versi yang disunting, baris terakhir dalam posting telah digantikan dengan perkataan, "Maka, mengikut perlembagaan MO1 bukan (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Razak) kerana dia (adalah sama ada) MO2, MO3, atau MO4."
Dalam komennya kemudian, Nawawi berkata, beliau tidak bercakap mengenai MO1 dalam konteks saman mahkamah DOJ, tetapi sebaliknya dari segi perlembagaan.
Sementara itu, Setiausaha Biro Integriti Anti Rasuah dan Salah Guna Kuasa PERKASA, Dr Muhammad Faiz Na'aman turut membidas Nawawi.
"MO1 itu maksudnya pegawai nombor satu. Agong bukan pegawai. Kalau sebagai ahli parlimen pun tak reti hal ehwal kenegaraan dia memang bodoh.
"Dan masyarakat Malaysia kena tahu fakta bahawa MO1 ada pertalian keluarga dengan Riza Aziz iaitu anak tiri Datuk Seri Najib (Razak). Agong tak ada pertalian. Macam mana Nawawi boleh terlepas pandang?" soalnya.
Hilang rasional hanya kerana mahu menjadikan diri sebagai penjilat terbaik..!
Maruah ada lagi ke?
Kalau ada pulang kan ler..!
Ada?
Lu Fikir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. Esok 22 ogos
    Fbi akan tangkap reza dan jho low
    Semua orang boleh tidur awal mlm ni

    BalasPadam
  2. "Tidak ada misteri tentang Malaysian Official 1, hanya orang bodoh tidak tahu siapa orang itu," Menurut kata Pengarah Komunikasi Strategik BN.

    "Maka, mengikut perlembagaan, MO1 ialah Agong," Menurut kata Ahli Parlimen Langkawi.

    Kata kehadiran DOJ adalah campurtangan asing hingga ada tanggapan Amerika nak bunuh melayu. Laporan DOJ pun dikatakan dr sumber tidak betul dan berunsur fitnah.

    Macam sumbang je silat dia orang ni.

    BalasPadam
  3. Selamat malam najib pokemon ajaib, sepertimana pencacai sekor kat dalam blog ni yg sewel, najib pokemon ajaib juga perlu ambil ubat penenang sebelum tidur, dah kaya raya hidup masih lagi tidak tenang, tidak senang dan tidak bahagia.

    Akhirat jugalah menjadi kehidupan abadi, bagaimana persiapan kamu semua? Menyokong, Bersyubha dan berkhalwat menyamun harta dan wang rakyat juga merupakan satu kesalahan.

    Tidak kira siapa, najib, tun mahathir anwar ibrahim malah sesiapapun.

    Adakah hidup kamu tenang? Tepuk dada tanyalah diri sendiri.

    BalasPadam
  4. Kah kah sejak bila jadi pembela tegar agong.... yg tegar nk maki hamun pundek kutty tononoksbb agong tak mau jumpa pundek kotty pasal deklarasi selamat kan boboi.... budak jolo n reza esok kena tangkap baguss ssgt tu...nama najib ada skli ka.....?

    BalasPadam
  5. Haha...ketiadaan mat maslan benar2 terasa...nawawi nii jadi penganti..sama2 bebal..πŸ’©πŸ‘…

    BalasPadam
  6. none issue ... remeh temeh ... kering kontang issue ... daif dah protun ni semua ... sesiapa sokong madey kutty mmg dah jadi pak pandir ... go fly kite !!

    BalasPadam
  7. jing jibo dah start dah..amacam, mlm ni cuba mintak bini lagi..kesian ko jing..mintak bini tak kasi..itu sebab ko caci maki..hih..hih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko yg merapu... main hentam jer sama macam mentor dedak kamu madey kutty... go fly kite bro !!

      Padam
    2. kat sini sembang berapi kat rumah takut bini...buto laa bini tak bagi merajuk penjuru bilik...jing jibon itu

      Padam
    3. Aikkk dah tua bangka merajuk penjuru bilik?????

      Padam
  8. Hei..heh..mintak tak kasi! Jing jibbo dah gila babi, heh..heh..tak dapat pu**, dia mencaci, hi..hi..
    APA PERASAAN KAU JING BILA ORG CARUTKAU BALIK?

    BalasPadam
  9. Jing jibbo orang gilo
    Dia dedak macai hippo
    Bapak sedara dengan jho lo
    Cuma jing takdak tolo...hih..hih..

    BalasPadam
  10. meroyan je lah protun ... hikayat madey kutty... mentaliti korang tak kemana .. buang masa jer nsk ambil peduli seranah korang ... gsmeover ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syok sendiri tu yg jadi sewel...

      Padam
  11. Duk diluar pagar, bebudak sekolah pun boleh, masuklah ke dalam kalau berani sangat, tunjukkan kejantanan korang tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu brani tak? Tunjuk fakta najib tak bersalah?

      Padam
  12. sebab itulah diawal percambahannya geng mamar ini digelar perkosa oleh pembangkang dan rupa-rupanya pembangkang memang tepat dan cepat.

    BalasPadam

  13. Segera daftarkan diri anda dan bermainlah di Agen Poker, Domino, Ceme dan Blackjack Nomor Satu di Indonesia SALAMPOKER(COM)
    Jadilah jutawan hanya dengan modal 10.000 rupiah sekarang juga !

    BalasPadam