Isnin, 15 Ogos 2016

Tak Perlu Gelabah..!


Hujung minggu ini pemimpin UMNO dilihat 'garang' dengan mengeluarkan amaran..! menghalau..! dan akan membuat laporan kepada setiap ahli parti yang dilihat menaja, menyokong malah 'mesra' dengan parti BERSATU..!

Kata kata ini perlu dikeluarkan dihadapan ahli UMNO serta diperdengarkan ke seluruh pelusuk dunia supaya pemimpin UMNO dilihat tegas dan mampu mengurus ahli yang sebanyak 3 juta orang tu..!

Ianya juga perlu bagi mengambil semula 'pentas' agar ahli menari menurut rentak pemimpin mereka..! Pemimpin dominan..! Ahli parti memerlukan pemimpin lebih dari pemimpin memerlukan ahli..! Sangka mereka lah..!

Sedangkan hari ini banyak cawangan yang gagal bermesyuarat kerana tidak cukup korum..! Malah ada mesyuarat UMNO Bahagian yang tidak dapat bermesyuarat kerana AJK nya memulaukan Ketua dan banyak bahagian yang bermesyuarat sekadar cukup 'makan' kehadiran ahlinya..!

Bayangkan, nak mengadakan mesyuarat cawangan pun Ketua Cawangan terpaksa mengadakan cabutan nombor bertuah..! Ada hadiah itu dan ini..! Itu pun kehadiran hanya cukup cukup makan..!

Itulah sebenarnya suasana yang memeningkan kepala pemimpin UMNO hari ini..! Namun, seperti biasa Ketua Ketua Bahagian hanya 'menyapunya dibawah karpet'. Takkan nak buka pekung di dada..! Everything ok..! Semuanya terkawal..! Maka naynyian ini terus terusan di ratibkan bagi menyenangkan si ketua..!

Hakikatnya???

Lu Fikir La Sendiri!!!

Layan...


Umno jangan takuti 'nyamuk' BERSATU, sindir Muhyiddin

Umno tidak harus berasa takut dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang disifatkan hanya sebuah 'parti nyamuk' yang belumpun secara rasmi ditubuhkan, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Presiden penaja parti baru itu berkata demikian sebagai maklum balas kepada kenyataan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor bahawa parti itu tidak boleh dibenarkan untuk menggunakan singkatan 'BERSATU' kerana perkataan itu begitu biasa.
"Ya, parti kita begitu umum, Umno tidak perlu takut parti ini. Ia seperti sebuah parti nyamuk, belum terbentukpun," katanya selepas menghadiri kempen derma darah di Kuala Lumpur, hari ini.
"Sayapun tidak mempunyai ahli lagi, kita belum ada cawangan dan bahagian seperti mereka (Umno), kita tidak mempunyai juta ahli, kita tidak mempunyai wang. Jadi mereka tidak perlu begitu bimbang mengenai parti ini," katanya.
"Adakah ini bermakna Umno merasakan kelahiran parti baru sebagai ancaman sebenar, mereka kata ia serpihan, serpihan tidak akan bertahan, jadi mengapa bimbang?
"Apa yang besar sangat mengenai nama sahaja?" tanya beliau lagi.
Muhyiddin, bagaimanapun, menasihatkan para pengkritiknya agar tidak terlalu banyak mengkritik parti itu.
"Ia adalah hak untuk mengkritik, ini adalah demokrasi. Rakyat mempunyai hak untuk mengatakan apa yang mereka mahu katakan.
"Tetapi, lebih kurang mereka berkata mengenai parti ini adalah lebih baik, berilah kami peluang, saya fikir rakyat Malaysia mahu diberikan peluang (kepada Bersatu)," ujarnya lagi.
Sebelum ini, Tengku Adnan menyatakan rasa tidak bersetuju dengan nama parti baru yang diterajui oleh Muhyiddin yang didaftarkan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) Selasa lalu.
Katanya, pihak berkuasa perlu menyemak semula nama BERSATU yang sepatutnya tidak boleh diguna pakai.
Kata Tengku Adnan, BERSATU adalah perkataan sinonim yang sering digunakan sekaligus boleh mendatangkan kekeliruan kepada masyarakat.
“Mereka tak boleh gunakan perkataan BERSATU kerana ia adalah perkataan yang biasa digunakan, saya pun sering gunakan Bersatu Malaysia Maju, jadi ini akan menimbulkan kekeliruan, ini saya merayu sangat.
“Nak lulus, luluslah tapi saya minta mereka jangan pakai BERSATU, sebab dulu saya pun tak faham kenapa ROS luluskan nama AMANAH,” katanya.
Walaupun tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai bantahan itu, namun adalah dipercayai nama BERSATU dikaitkan dengan lagu rasmi Umno iaitu ‘Bersatu, Bersetia, Berkhidmat’.

33 ulasan:

  1. Gelabah puak Najib mesti gelabah. Bukan saja gelabah, panik tak terhingga di sesetengah pihak.

    Mana tak nya, keadaan lemah sejak PRU13, kalah undi popular, hilang majoriti 2/3 di Parlimen, kena Tsunami Cina, dapat keputusan yang paling huduh dalam sejarah.

    Sekarang dengan hari hari di sesah sebab selewengkan 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, bini dia dan anak tiri dia, US$3.5 billion (RM14 bilion) di seleweng, kata DoJ USA, Najib mungkin dapat Tsunami Melayu jugak di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah 'kata' DoJ
      DoJ - Dept of Jamban

      Padam
    2. Kau selalu cakap jamban. Kau suka sangat jamban ke? Selalu makan tahi bikin otak kau begitu ke?

      Orang tua pemikiran bebudak.

      Padam
    3. Wooi...jangan hina jamban tau. Jamban dah sinonim dgn mb Selangor
      Kau hina jamban maknanya kau hina mb Selangor
      Kau perlekeh jamban juga bermakna kau perlekeh mb Selangor.

      DoJ - Dept of Jamban

      Muahaha... Muahaha... Muahaha...

      Padam
  2. Negara paling demokratik di dunia pun tak ada party yang gunakan perkataan bersatu yakni united party. Yang ada hanya republikan dan demokrat jer. Lagi pun buat apa gunakan bersatu pada hal satu dunia tahu ianya adalah untuk pecah dan perintah. Mamai kot. Muahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di kata bodoh, kau marah. Tapi kau tak tau ke bahawa sejarah US hampir keseluruhan nya ha nya Parti Demokratik dan Republican. Ha nya sekali sekala keluar Green Parti ke apa.

      Nak gelak ketawa di pagi hari, kena cergaskan sikit otak tu le.

      Padam
    2. Pernah dengor Two-Party System ke, 720 PG? Jadi apa perlu nya united ke apa di US?

      Apasal korang dengki orang nak pakai nama Bersatu plak? Ada sebut dalam undang undang RoS tak boleh pakai perkataan Bersatu ke?

      Padam
    3. UMNO= United Malay National Organisation...
      United tu dalam bahasa Melayu maksudnya ape.. ade sesiapa anjing2 Mughalazah tolng jawabkan..

      Padam
    4. United dlm bahasa Melayu membawa 2 maksud;

      1 melancap depan laptop
      2 seseorang yang kena tangkap basah dgn bini orang.

      Padam
    5. Juga makna Roz kena tangkap basah di ...... tak payah cakap le
      Jibo kena gitu di Port Dickson tapi MB NS masa itu Isa Samad tolong dia. Lepas itu dia buang ISA.

      Atan Toya amacam?

      Padam
    6. Kalau UMNO boleh pakai perkataan United, mengapa puak Tun tak boleh pakai perkataan Bersatu?

      Teuku penipu Tengku Adnan nak nipu ada law tak boleh pakai ke?

      Padam
  3. Kalau nama Muhyiddin saja yang menjana Parti Bersatu, depa UMNO Najib tak takut. Tpi ini ada nama Tun Dr Mahathir, Beb.

    Dulu dah jaya singkirkan Tun Dol. Sekarang masanya untuk gulingkan Bugis Lanun - di PRU14, kalau dia tak undur atau di gantikan.

    BalasPadam
  4. "..saya pun tak faham kenapa ROS luluskan nama AMANAH,” katanya.

    Apa ini TEUKU (BUKAN TENGKU) Adnan busuk hati sesangat? Dia tipu nama Tengku. Itu jugak busuk hati. Ini jnis yang Najib gunakan sebagai Setia Usaha Agung UMNO. Penipu, busuk hati.

    Najib pulak seleweng dan songlap berbilion Ringgit duit 1MDB. Itu bukan saja busuk hati - takda hati perut.

    BalasPadam
  5. Eeee...seramnya aku bila dengar nama tun. Mana tak seram, lawan punya pasal, tak semena mena kes 'menjubor' tercipta hingga kawan tu bertapa di sg buluh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus lah kamu rasa seram. Takut UMNO yang di pimpin Najib tumbang ye?

      Menjatuhkan Al Jub tak begitu penting. Menjatuhkan Tun Dol (dengan bantuan Najib), itu lebih penting. Sekarang giliran Najib pulak.

      Sebab Najib dah buat melampau kpd negara ini dan kpd bangsa Melayu.

      Padam
    2. Menjatuhkan al jubs tak penting? Dah basuh berak ke belum ni?

      Padam
    3. 8:58 PG tak boleh basuh berak langsung sebab lobang pedih kena air selalu di jolok dek Anwar Al Jub.

      Anjing ini cakap kotor, kita pun boleh jugak.

      Apa dia boleh buat, kita boleh buat - dengan lebih baik.

      Padam
  6. teloq umno dah bergegar..gelabah tak tentu pasal..
    jom sokong bersatu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom tinggalkan parti kuali,
      Jom tinggalkan parti gay rrr,
      Jom tinggalkan parti dog and pig

      Jom kita bersatu dgn anak beranak tun M

      Padam
  7. Tu lah pasal...mereka takut tkleh nk samun lps pru nii...APA yang ada dpn mata hilang begitu saja..perjuangan hanyalh untuk membesarkn lagi perut mereka..time nii lah agenda perkasakn bumiputra dilaungkn..projek2 segera..semuanya main wayang saja..prOoTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ted, sbb kentut kaulah tun m masuk spital, nasib baik panjang umur lagi.
      Tua bodoh kentut merata-rata.

      Padam
    2. Macam gurauan budak2... Patutlah umno (untuk macai n najib only)akan hancor lebur...

      Padam
    3. Setuju dgn apa 1014 cakap.

      Padam
  8. Anak Kulim Kedah15 Ogos 2016 10:51 PG

    Bersatu Bersatu Bersatu. Pemimipin UMNO macam dah kena gigitan nyamuk aedes je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju setuju. Bila Jibo kena demam aedes tak bangun punya.

      Padam
  9. Najib...klau ditendang dari UMNO hanya mampu buat Parti Tupperware...kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tupperware pun reject dia bro takut kena badi kang tutup mcm bsi bank...

      Padam
    2. Hahaha hohoho hihihi. Sungguh kelakor korang berdua. Aku rasa ria. TK le.

      Padam
  10. Dulu Jibo ada Menteri Amaran. Sekarang yang beri amaran pangkat apa?

    Tak beri amaran kpd SR, WSJ. DoJ ke? Atau kpd pengundi PRU14.

    BalasPadam
  11. ".. ahli yang sebanyak 3 juta orang tu.."

    Kalau lah di buat survey dek syarikat yang independent, bertauliah dan berpengalaman, berapa % agak nya ahli2 UMNO yang betul betul sokong Jibo.

    Aku rasa ramai yang dah kecewa dengan Jibo dan UMNO. Terutamja nya yang bukan ahli tegar.

    Akibat Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit, mungkin separuh dah kecewa, suku dah mikir tak mau undi UMNO/ BN di PRU14, walau pun yang mahu keluar dari UMNO tak ramai.

    BalasPadam
  12. .. ari ini banyak cawangan (UMNO) yang gagal bermesyuarat kerana tidak cukup korum..! Malah ada mesyuarat UMNO Bahagian yang tidak dapat bermesyuarat kerana AJK nya memulaukan Ketua -

    Wau, wau, wau. Yeah, yeah, yeah. Padan muka.

    Aku dah rasa macam tu. Mesti ramai ahli umno yang tak takan dengan telatah Jibo. Dan Majlis Tertinggi. Dan Ketua2 Bahagian.

    BalasPadam
  13. Jing Jibo dah mati. Tersepit antara Jibo dengan Rozy. Tu lah, bukan senang jadi Anjing Jibo.

    Kalau Rozy mood tak bagus, rasa lah. Kalau Jibo mood melambong ke siling sebab masalah cawangan dan bahagian umno susah nak mesyuarat pun, Jing Jibo lah yang kena.

    Tapi tak perlu kesiankan. Sebab dia anjing. Anjing Jibo.

    BalasPadam
  14. UMNOnok gelabah sebab UMNOnok sekarang BerPedana Menterikan Lanun Bugis Tersohor!!!

    BalasPadam