Jumaat, 12 Ogos 2016

Kata Baling Kaca Pun Tak Pecah..!


Pum pang pum pang sejak 2 hari lalu..! Bukan sahaja takut dengan logo yang dikaitkan dengan pelbagai benda karut marut malah nama nya pun sudah cukup membuatkan  Setiausaha Agung Najib cuak..! Apahal???

BERSATU bukan ada kaitan dengan parti Najib..! Malah Presiden penaja parti BERSATU sendiri sudah menjelaskan bahawa ahli parti Najib bukan keutamaan mereka..! Apa yang menggelupur tak tentu pasal?

Setiausaha BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor tidak bersetuju dengan nama parti baru yang diterajui oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang didaftarkan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) Selasa lalu.
Katanya, pihak berkuasa perlu menyemak semula nama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang sepatutnya tidak boleh digunapakai.
Portal Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) memetik Tengku Adnan yang juga adalah setiausaha agung Umno sebagai berkata, BERSATU adalah perkataan sinonim yang sering digunakan sekaligus boleh mendatangkan kekeliruan kepada masyarakat.
“Mereka tak boleh gunakan perkataan BERSATU kerana ia adalah perkataan yang biasa digunakan, saya pun sering gunakan Bersatu Malaysia Maju, jadi ini akan menimbulkan kekeliruan, ini saya merayu sangat.
“Nak lulus, luluslah tapi saya minta mereka jangan pakai BERSATU, sebab dulu saya pun tak faham kenapa ROS luluskan nama AMANAH,” katanya yang dipetik portal itu.
Sebenarnya tindakan sebegini lah yang menyebabkan Najib dan kuncu kuncunya terus dihumban rakyat ke parit..! Rakyat meluat dengan sikap yang mereka pamerkan..! Jangan gunakan kuasa yang anda miliki untuk menafikan hak rakyat terbanyak..!
Tindakan sebegini hanya menampakkan usaha untuk menyekat dan melakukan provokasi terhadap agensi kerajaan terlibat..! Ini boleh membayangkan salahguna kuasa boleh berlaku..!
Rupanya SUA@Menteri Najib ni banyak tak faham dari faham..! Itu sebab dia sendiri mengaku tak faham dengan kewujudan parti AMANAH..! Kalau lepas ni dia terus tak faham pun rakyat peduli apa???
Takkan la kerana kebanganggan seseorang boleh menyekat demokrasi rakyat..! Biar luncai sekor tu terus tak faham..! Terjun dengan bangang bangang nya..! Biarkan..!
Rakyat dah lama faham..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

40 ulasan:

  1. Hahaha..pergi mamposlah ku nan...tengku konon..
    Bersatu kita bersatu..๐ŸŽต๐ŸŽต๐ŸŽถ๐ŸŽผ
    Taat setia berganding bahu...๐ŸŽต๐ŸŽถ๐ŸŽผ๐ŸŽผ๐ŸŽผ๐ŸŽต
    Haha...panas terus pungkoq caii2 sekelian..

    BalasPadam
    Balasan
    1. SOKONG!!!!

      HIDUP BERSATU !!!

      Padam
    2. Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu
      Hidup parti botox bersatu

      He.he.he.he

      Padam
    3. kah..kah..kah...kah sbb tulah sblm Din Pagoh pegi daftar parti.. anjing2 suruhan Madey ni main isu botox..

      rupanya nk iklankan logo diorng sama dgn klinik BOTOX.. puihh mmg babi betol lah puak2 ni punye strategi...

      kkahhh....kah..kah geli ati aku!!


      takat tu je ke kebolehan ko sbg jing tekmanok?

      gila terok nmpkanye lps parti THE STORE 3-MAMAK di regsiter.. kah..kah.. Din Pagoh amik kesempatan time Madey tgh bertarung nyawaa... kah..kah..kah ko tikam aku..aku tikam ko..


      tekmanok.. barua murah mcm ko ni ada berani ke nk turun 27 hb ni??



      kah...kah..kah

      Padam
    4. Strait to the point, since the claim is so obvious that is to fight the Malay party why not suggest them to declare theirs as anti Umno party -- AUP.

      Padam
  2. Kah kah kah parti bersatu klu suma oeg pi Plaza Imbi kat bukit bintang ade lambang BERSATU punya lah buruk hodoh lambang tuh.... sesapa guna monorel pasti nnpk Lambang PLAZA IMBI tuh... kah kah kah.. dah brapa jota rakyat mesia dah daftar jadi ahli Plaza Imbi kah kah kah.. klu deklarasi dlm 1 bolan depa ckp dah dapat 1.2 jota tanda tangan... kah kah kah.. agak2 dlm 1 bolan bole dapat 1.2 jota ahli termasuk suma yg ada dlm Plaza Imbi tuh... kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha..ketawa sekadar sedapkn hati..sebenarnya geram siap tumbuk2 dinding..haha..prOoTt arghh leganya

      Padam
    2. Hahahahihihi...dedak tersedak...hahahaha.Tu baru bayang bayang Bersatu ajer tau...hahahaha

      Padam
    3. "BERSATU kita BERSATU dibawah kangkang penyamunnn..."

      hahohoo sedap kalo bikin lagu parti bersatooooo...

      kah..kah..kah.. (parti geng2 LGBT yg rejected dr parti PAN n PGayR..awwwwuuuuuuuu)

      Padam
  3. Nama parti yg elok untuk parti baru,.. Parti Melayu, Parti Komunis, Parti Tokong, Parti Pantat, Parti Kote, Parti Tuhan, Parti Setubuh, Parti Lesbian, Parti ISA, Parti BoiBoiBoi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jiwa kacau ke bro. Mlm td ajak bini BERSATU , dia tolak ke?

      Padam
    2. jing jibo tak boleh jawab isu dia mencarut.tak ilmiah lansung coretannya.

      Padam
    3. jing barua pariah.. itu bukan mencarut mcm yg geng ko selalu buat tu.. itu cdgn yg paling sesuai dgn identiti parti bari tu..

      tp aku sokong la semua di digabungkan.. sbb semua ciri2 tu ada la jing pariah kn..kan

      Padam
  4. Ape ada pada nama, mcm nak beli buku la, jgn tgk luar cun, tapi bila Baca hancur. Ape pun good luck tun. Biar baling gelas tak pecah, tapi bila gelas terhempas ke lantai tetap berderai. (Cawan $2.12) plus GST.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gelas kat Baling tak mudah pecah tapi hati ore kat situ hanya 'tukar tiub' yang tahu remuknya perasaan mereka.

      Padam
    2. Tak kan nak hukum org selamanya. Mcm selalu cakap, Bagi peluang, yg menentang sebelum ni dah duduk semeja. Point menang

      Padam
    3. Tak kan nak hukum org selamanya. Mcm selalu cakap, Bagi peluang, yg menentang sebelum ni dah duduk semeja. Point menang

      Padam
  5. Plaza Imbi dah lama buat lambang tu... kah kah kah..sapa yg naik monorel bole nnpk lambang BERSATU....


    muahahahahahhaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERASTU KITA BODOH dgn 3-Mangkok TUA!

      muahhahahhahhaa...

      Padam
  6. http://theflyingkick.blogspot.com/2016/08/hidup-hang-sendiri-pun-pak-hang-yang.html

    BalasPadam
  7. Fuyooo, pandai la bro gelak jahat. Macam ahmad albab. Belajar kat mane.

    BalasPadam
    Balasan
    1. belajar kt peliwat negara.. bapak ketom..laaa

      Padam
    2. Aaa, Sape tu, Dia lepak kat mane, bukit bintang ke, chow kit ke, mane. Ketum ada bapak ke, Dia bukan pokok ke,

      Padam
  8. http://theflyingkick.blogspot.com/2016/08/hidup-hang-sendiri-pun-pak-hang-yang.html

    BalasPadam
  9. admin putra pariah bodoh oii.. sapa yg takut sape?
    takut ke UMNO n Najib dr pada deklabasi 1 joota lembu kpd parti cap the STORE.. kah..kah..kah.. lambang kebongokan parti org tua gila kuasa.
    org komen nk tergelak parti 3-Munafik pakai logo org lain..
    bodoh dn gopoh terlampau sampai logo pin curi..

    BalasPadam
  10. Bro.. jgn ckp pasal Deklabasii 1 jootaa tu..nnt makin sesak napas Madey...

    anak buah kencing bapak... bapak pulak beria2 ler buat PC ckp deklabassii dh 1 joootaaaa.. KUNUNNNNN...

    kah..kah..kah

    boboiii bela jin!

    BalasPadam
  11. NI TADI SI ADMIN PUTRA PARIAH KEMAIN KENCANG CKP>>>>>>> KAMI (jing upahan MAdey).. rileks jerrr??!!!

    DIULANGI..>>>>>> KAMI (jing upahan MAdey).. rileks jerr??!!!


    kah..kah..kahh rupanya gelabah berok.. off duty pon tk senang dudok.. tambah BERAK lagi mlm ni...

    kah..kah..kah BARUA yg KEPANASSSAANNN...

    27 hb ni aku nk tgk muka2 BARUA sebijik2 ni berani turun takk

    dlm blog kemain kencang cakap..

    aku takut kat luar kena jentik teloq.. meraung cari nenen mak ko admin barua pariah oooiii... kah..kah...kah.. !!

    BalasPadam
  12. belum lulus lagi dah sakit hati, sakit kapla, sakit pelbagai. kalu dah lulus tak tahu la sakit apa lagi yang timbul. relak la macai, parti baharu belum pun keluar pejabat ros dah bising. lu pemimpin bising akan wujudkan prasangka buruk terhadap ros. biar la ros buat kerja dia, bebas dan tak berpihak. jangan jadikan kakitangan ros tu bodoh serupa menteri.

    parti baharu, mana ada duit lagi macai. nak cari ahli pun sakit. tu pasal tdm kata lebih baik jari tu isi borang masuk parti baharu daripada taip ucap selamat kat tdm. betul punya pemimpin. utamakan negara, bangsa dan agama. tapi tak boleh nak isi lagi pasal borang tak ada lagi. tapi macai dah jadi gila. 3 juta ahli umno setia bersatu jadi macai untuk tegakkan benteng pertahan presiden berbanding parti. adakah parti itu najib, presiden itu umno. teruk sangat dah macai ni berfikir. saya tak mahu guna macai, tapi ketua pemuda kata ahli umno kena jadi macai untuk mempertahan presiden. patutnya pertahankan parti. tak nampak lagi salah mereka tu. memang kena tukar parti la untuk orang yang boleh berfikir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "BERSATU kita BERSATU dibawah kangkang 3 penyamooonnn..."

      hahohoo sedap kalo bikin lagu parti bersatooooo...

      the shining head boboi mockeris leh jd mascot.. kah..kah...kah..kah..

      Padam
    2. kah..kah..kah bile 3 juta ahli UMNO tkmau ikut rentak barua Madey terus di label sbg "jadi macai"..

      hahaha itu tanda bernanah sgguh ati madey..smpai kena masuk ijn..

      3 juta tu cerdik xmo dh ken akencing selepas 22 tahun jd perkakas madey kutty utk kekal berkuasa..

      ada paham ka jing pariah?


      erk cmne plak dgn parti BERsaatoooo...??? ade bape ekor jing dh register jd MACAIII??

      30k sudah boleh dpt kaa chaii?

      kah...kah...kah..kah jing barua xleh tido lena mlm ni...

      kah..kah..kah... siang td aku ade dgr admin jing barua ckp... "KAMI RILEKSS JEEEE.."

      pdhal telor dh ilang tuu... kah..kah..kah

      Padam
  13. bersatoooo kitaaa bersatooo pakai botok utk terus majuuuuuu....

    kah...kah..kah...kah untong nyerrr NEXUS CLINIC.. DR MAHADET tlg promote diorng punye bisnes BOTOXXX!!!!


    kah...kah...kah..kah

    BalasPadam
  14. " Bersatoooo kitaaa bersatooo pakai botok utk terus majuuuuuu...."

    dtglah beramai2 semasa pelancaran parti Bersatoo Botoxx.. anda akan dapat percuma botoxx seorang satu botol...!!

    kah..kah..kah..kah..kah..

    tekmanok dedakbebi blh edar flies sambil tunjuk care2 pakai botoxxx bersatoooooo!!

    kah...kah..kah..

    BalasPadam
  15. BERSATU tak ada halatuju. Bersatu hanya sekadar:

    Bakar
    Emosi
    Rakyat
    Supaya
    Akhirnya
    Terlungkup
    Umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. BERSATOOOO jom beli botoxxxx!!!

      ape lah nk jd dgn nasib rakyat kalau puaka2 ni bersatooo utk tawan UMNO.. nasib lah Allah telah cuci UMNO dr kekotoran2 penyangak2 sbnr ini!!

      Padam
    2. Dlm kesat kesat bahasa trselit gak nama allah. Hmmmm.

      Padam
  16. woiii aku nk Boboii laa jd presiden parti Bersatoo Botox Malaya.. bukan din pagoh.. din pagoh muka xlicin mcm kepala boboi.. boboi mockeris plg layak sbb ada ciri2 pakai BOTOXXX BERSATOOOO...

    kah..kah..kah..kah!

    BalasPadam
  17. Puak pembelot durhaka ni sebenarnya udah mati kutu
    Bila tak tercapai hajat di hati fikiran mula tak menentu
    Nak jatuhkan Najib hanya itu tujuan mereka yang satu
    Demii untuk negara memang tak ada inii parti Bersatu

    BalasPadam
  18. Sebenarnya bagus juga puak2 ni. Lagi mereka bercakap, lagi nampak kebodohan mereka. Lagi meluat. Kalau tak, selama2nya kita tertipu dgn lakonan politik mereka. Pemimpin umno masih di takuk lama, 10 tahun lepas bolehlah buat cara begitu. Sekarang zaman dah berubah. Rakyat tahu menilai. Pakcik,makcik felda pun tahu apa yg berlaku. Yg untung parti pembangkang. Semuanya kerana kebodohan, sifat ego, sombong pemimpin umno yg masih tak sedar umno akan kalah teruk dlm pilihanraya akan dtg. Ataupun kerana terlalu bodoh atau diperbodohkn oleh spesis pengampu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, Lagi puak Jibo bercakap, lagi nampak kebodohan mereka. Lagi meluat.

      Betul, dah lama kita tertipu dgn lakonan politik puak Jibo. Pemimpin umno di bawah Jibo di takuk lama sebab mentekedarah buat tak senonoh. Songlap duit bukan sikit, berbilion Ringgit masuk akaun dia, bini dia, anak tiri dia, kroni dia.

      Memang, Sekarang zaman dah berubah. Rakyat tahu menilai. Pakcik, makcik felda pun tahu apa yg berlaku. Di Rancangan FELDA pun dah ada internet. Wassap berselirat. Mereka yang tinggal di Rancangan bukan tak tahu Jibo seleweng 1MDB, songlap berbilion. Bual di kedai kopi penuh dengan cerita Jibo seleweng dan songlap. Makna songlap dah lama depa tahu.

      Betul, Yg untung parti pembangkang. Dan Protun yang sekarang di pentas yg sama nakkan Jibo undur atau di ganti dek Majlis Tertinggi UMNO, atau di guling dek pengundi PRU14. Dah tak sampai 2 tahun lagi saja ke PRU14 tuh. Mari kita sinseng lengan dapatkan Jibo di tolak rakyat 60% - di PRU13 dah di tolak hampir 52%.

      Padam
  19. Assalam Bro semua,kita tunggu dan lihat sahaja apakah kesudahan episod 1MDB ini ? Tak perlulah kita memaki hamun sesama sendiri kerana itu menunjukkan kurang matangnya gaya kita berfikir.....

    BalasPadam