Isnin, 15 Ogos 2016

Beza Kuda Parti Dengan Keldai Pemimpin..!

gambar hiasan ajer tau..! takde kena mengena dengan artikel dibawah ni..! takde kena mengena ke?

Lantak kalau ler labu..!

Layan...

Sabun cap UMNO dan ikan kepala busuk


Telinga aku sebenarnya sudah lama bengkak apabila pemimpin politik secara klise mengajak rakyat "setia" kepada parti.  Lepas  "setia" kepada parti "setia" pula kepada Presiden.  Jadi, aku pun tertanya-tanya kenapa tidak "setia" kepada siapa yang membawa ke jalan kebenaran?

Hangpa toksah cakap pasal kesetiaan.  Istilah ini tidak membawa makna apa-apa kecuali ada perkataan selepas kesetiaan itu diucapkan.  Kalau hangpa nak tau penyamun mata satu pun setia.  Depa setia kepada ketua yang hebat menyamun, kebal dan licik.  

Itu  bertuhankan kepada parti dan ketua.  Itu dah menyeleweng daripada hakikat berparti dan berjuang dengan parti.  Setia dan kesetiaan tidak boleh melulu  waima yang membawa kita ke longkang.  Setia melulu ibarat yang pandai memperkudakan yang tolol.

Tetapi adakan kita boleh buat kira dengan kesetiaan penyamun kepada ketuanya?  Dah tentu tidak boleh ambil kira.  Sebab kesetiaan para penyamun itu tidak membawa kepada kebenaran.  Maka tidak setia adalah lebih mulia daripada terus setia.

Dalam politik hangpa toksah  setia melulu.  Kalau hangpa terus setia kepada parti, kepada  Presiden, itu maknanya hampa tidak menggunakan kelebihan akal yang diberikan kepada manusia.  Hidup kita ini perlu setia kepada perbuatan atau tindakan yang membawa kepada kebenaran.  Kalau tak tau mana  yang benar dan tak benar, baca.

Banyak membaca. Pelbagaikan sumber  untuk dibaca. Jangan terperangkap dengan sumber yang dibaca.  Daripada situ kita akan mendapat petanda yang menunjukkan mana satukah  yang menuju kebenaran.  Misalnya depa dok kata jangan bagi ruang kepada kuasa asing campur tangan dalam negara kita.

Itu aku sangat setuju. Sebab itu aku sokong Dr. Mahathir yang masa dia jadi Perdana Menteri  tak sekalipun  Presiden Amerika dijemput datang ke negara ini.  Presiden Amerika tak datang macam kita pi  melawat  pak penakan kita.  Tak ada agenda depa tak datang.  Lepas tu dua kali menatang kedatangan  Presiden Amerika,  tiba-tiba kata jangan bagi ruang campur tangan asing.  Hangpa cakap bahasa apa ni?

La ni ada parti baru nama dia BERSATU.  Apa susah masuk dan sokong sajalah bila mengundi nanti.  UMNO?  Jangan dok risau pasai UMNO.  Ingat,  jangan bertuhankan parti atau Presiden.  Kalau parti  baru menawarkan lebih baik dari UMNO (yang  merelakan  integriti  dilempar ke tepi)  pilih saja yang baru.

Hangpa jangan terasuk dengan saranan supaya memberi kesetiaan yang tidak berbelah bagi kepada parti.  Itu mengarut.  Itu mengarut tahap gaban.  Hanga kena berkata, "Ya  kami memberi  kesetiaan yang tidak berbelah bagi malah sanggup mati  demi parti  tapi dengan syarat yang  menuju kebenaran."   Memang benar  UMNO (dulu-dulu)  berjuang untuk rakyat hingga merdeka.  Bagaimanapun UMNO memadamkan perjuangan daripada golongan ulama, guru,  wartawan dan sasterawan.  Depa mendabik dada pada setiap  31 Ogos  "kununnya"  UMNO sajalah memperjuangkan kemerdekaan.  Tak apalah, sejarah  ditulis oleh yang menang (UMNO)  tetapi kebenaran sejarah tidak pernah berubah.

Tapi itu UMNO  (dulu-dulu).  Tak malukah UMNO (sekarang) menenggek di atas UMNO (dulu-dulu).  Hangpa dalam UMNO la ni dok buat apa?  Takkan dok julang Presiden 24 jam atau 365 setahun?  UMNO dulu gagasannya bebaskan tanah air,  takkan pula hangpa dalam UMNO setakat nak bebaskan Presiden?  Lagipun Presiden tak bersalah,  apa yang dok kalut jaga dia. Dia okey saja,  hangpa pula yang tak berapa okey.

Aku nak bagitau hangpa parti politik ni macam sabun basuh kain.  Kalau zaman mula-mula merdeka dulu  kita pakai sabun  cap UMNO misalnya.  Tetapi bukanlah sepanjang zaman kualitinya sama. Ia berubah menjadi lebih baik dan mungkin lebih buruk terletak kepada siapa pembuatnya. Memanglah dulu sabun  cap UMNO hebat.  Tetapi sekarang sabun cap UMNO  jangan kata nak tanggal  baju terkena getah nangka,  daki  pun tak tanggal.  

Adakah kita akan terus menggunakan sabun cap UMNO padahal kita ada sabun pilihan lain yang menjanjikan kualiti lebih baik.  Kalau tidak percaya pun setidak-tidaknya cuba dulu  sekali dua.  Kemudian kita kaji siapa pembuatnya.  Kita bandingkan dengan sabun lama kita.

Kalau hangpa terus setia kepada sabun  cap UMNO,  aku rasa hangpa telah menganiaya dan tidak berlaku adil kepada diri sendiri.  Hangpa telah berlaku tidak adil kepada akal  yang sewajarnya memberikan hangpa membuat pilihan yang bijak. 

Aku bukan ahli mana-mana parti.  Tapi kalau hangpa tanya aku,  parti baru memberikan hangpa pilihan.  Hangpa kena buat pilihan dengan akal yang waras.  UMNO  sikit tak heran dengan parti  baru,  depa semua tu dah hebat sangat dah. 

Tetapi tugas hangpa  nilai "kepala"  kedua-dua parti, UMNO dan parti  baru. Hangpa nilailah sendiri,  malas aku nak tolong suap kat hangpa.

Orang bijak pandai  ada berkata,  ikan busuk di  kepala dulu, lepas tu baru merebak ke badan kemudian ke ekor.  Apa maknanya kata-kata orang bijak pandai ini?  Maknanya kalau "kepala" telah rosak,  kalau tidak dipotong kepada seluruh badan ikan akan ikut busuk.  La ni hangpa dok sayang kepala ikan  dan biar sekoq ikan langsung tak boleh makan?

Hangpa dok tanya lagi apa sebenarnya yang aku nak cerita?  Hangpa pikirlah sikit.  Rajin-rajinkan guna akal fikiran.  Aku malas nak suap kat hangpa semuanya.  Kalau hangpa terus buat macam ni,  senanglah  orang cerdik keldaikan hangpa.

KUSEMAN:kayangdailypost

Kuda ada juga pekdah..! tapi kalau dah jadi keldai..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

73 ulasan:

  1. Sapa cium tangan Jibo tuh? Tak bau busuk ka?

    Kalau kepala ikan dah busuk, perut pun busuk, ekoq pun jugak.

    Setia kpd Jibo/UMNO? Hok dapat berjuta atau ratusan atau puluhan ribu Ringgit dari Mr Cash Is King tuh setia lah kot.

    Hok dapat seribu dua aje tuh, depa kata melukut di tepi gantang, lebih baik sikit aje dari dedak.

    Tapi ramai depa dapat dedak aje, ramai lagi tak dapat apa pun. Hoktu apa nak cerita taat setia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg nak cium tangan tanda hormat, biaq la. Tak kan PM harus naik berang, tendang kepala dia pulak. Agak agak le.

      Padam
    2. ala org2 gila ni cium tgn pn mreka rsa dh nk jerut tengkok dh.. terjejas benor.. tgk org hormat DSN..
      klu aku pun cium tgn tanda hormat dia sbya bapa aku.. respect man. he's good man.

      Padam
    3. KPI baru UMNOdoh mesti cium tangan Bapa Klepet Malaysia!!! Hidup Sebattiyyah!!! Hidup Sebatjelah!!!

      Padam
  2. Betol Bro Blogger??

    UMNO sekarang sebetolnyer setia pada DEDAK jadi semua...

    Yang Haram jadi Halal

    Yang Salah jadi Betol

    Yang Lanun jadi Hero..

    Haramkan UMNO sekarang dan tubuh UMNO baru mcm yang pernah berlaku pon baik!!

    Hehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju setuju.

      Sokong sokong sokong.

      Padam
    2. 3 juta setia pada parti.
      yg tersepak keluar bbrapa kerat tu la pentaksob pada tokong mahazalim. sbb apa sbb dedak tamat tempoh.. dijanji sekian lama.. dh xpired pn ... kah..kah..

      Padam
  3. sorang berak sorg jilat..
    hahah admin blog putra pariah.
    "BERSATOOOO kita BERSATOO... kita pakai BOTOXX cap U.."

    HIDUP UMNO!
    HIDUP UMNO!
    HIDUP UMNO!
    Allah Pelihara UMNO & Kepimpinan DS Najib!

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO BOLEH HIDUP HA NYA KALAU NAJIB DI GANTI

      Padam
    2. Barua pakai nama Allah segala!!!

      Demi dedak dari Lanun Bugis pakai nama Allah pertahankan si Lanun pon Boleh!!!

      Padam
    3. BOTOXX NYUT NYUT berharga RM1.154 Million!!!

      Hahahahaha

      Padam
    4. Barua PAriah marah sbut nama Allah.

      rasa takut dan panasss.. ye lah geng anti Agama. sebut Islam je rase nak terbakor kepala.. tanye Marina Madey la.. she said Syariah Law unfair.. bapak dia tokong besar tu fair merompak menyamun ok plak?


      "BERSATOOOO kita BERSATOO... kita pakai BOTOXX cap U.."

      HIDUP UMNO!
      HIDUP UMNO!
      HIDUP UMNO!
      Allah Pelihara UMNO & Kepimpinan DS Najib!

      Padam
  4. Madey 'dipakai' sbg KELDAI perkakas politik golongan jahat dan tamak spt mana Allahyarham TG Nik Aziz di pakai oleh perusak2 PAS, yg kini PAN dn PKR dgn menjadikan ayam sabung.

    Tp bila TG Nik Aziz telah kembali ke Rahmatullah..akhirnya golongan laknat ini dgn sendirinya akan tersepak keluar dr jemaah.

    Itu jg yg berlaku skrg cuma bezanya MAdey masih hidup. Dgn 'talent' sedia ada MAdey sbg org yg pantang di cabar dan ego melangit, konco2 talibarut2 yg mengelilinginnya mengKELDAI kan MAdey sepuasnya sblm tamat tempoh akhir.

    Bermula membuat onar gerakan 'haram' dlm UMNO utk jatuhkan Presiden, kemudian umum keluar parti, lepas tu buat road show dgn pakatan Haram, musuh2 UMNO, lepas tu anjur deklarasi-BASI yg penuh kotor dgn hantu dan jembalang.. kemudian cuba menganjurkan demo besar spt zaman reformasi, dan kini tubuh pula parti BERSATOO-THE STORE..

    itulah flow siri2 pengKELDAI-an pd Madey. Terlantar di hospital pn macai terus jdkan beliau objek penuh hina demi nafsu jahat mereka.. terutama blog Putra Pariah ini.. makhluk2 yg dlm hati mereka tidak ada dosa pahala atau syurga neraka.. yg penting KUASA dan WANG.

    aduhai kasihan Madey.. KELDAI tua!

    BalasPadam
    Balasan
    1. JIBO BUKAN SAJA KELDAIKAN TAPI JUGA BOHONG, TIPU DAN FITNAHKAN RAKYAT. TIADA MAAF BAGI NYA.

      Padam
    2. Hahaha Barua tak sedar diri diperintah Tun selama 22 Tahun!!

      Sekarang baru memekak dsn melalak sebab dijubo oleh jibo demi dedakbo!!!

      wahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Najib tak rei berterima kasih, mudah lupa. Tun M kasi dia kerusi Parlimen Pekan masa dia masih mentah lagi umur 20an tahun.

      Didik dia dlm politik, naikkan dia pangkat ke Timbalan Menteri, Menteri Besar, Menteri, lepas itu mudahkan dia dapat jawatan Timbalan Presiden dan Timbalan Perdana Menteri.

      Bila Tun usahakan supaya Tun Dol tumbang, Najib yang jadi beneficiary. Sekarang Najib buat macam macam kpd Tun M, hingga peronda keselamatan pun di tarik nya.

      Apekedarah punya manusia nih?

      Apa kah ini jenis yang UMNO mahu simpan sebagai pemimpin? Najib pulak nya seleweng 1MDB, songlap berbilion, bohong tipu rakyat konon nya derma Arab?

      Tidak. Tak boleh. Tak lama lagi pengundi akan gantikan Najib dan UMNO/BN sekali. Di PRU14. Percaya lah.

      Padam
    4. allaollolll main sentimen sembah Toun pulak.
      Najib tu kire baiklah tk suruh UTK tangkap Toun mcm mana Anwar kena.

      Najib ckup hormat Toun Mamak sblm ni.. dia tkpernh sebut nama Toun wpun ketika Toun sudah mula buat hal.

      Najib sampai skrg pun hanya kias2 wpun Toun dah jadi bapa pengkhianat.

      Beri laluan atau tak itu bkn soalnya.. kalau dh pengkhianat dlu2 baik pun skrg xboleh pakai lg

      Takkan lah Najib nk bodohkan diri dan parti demi nk jilat kejahatan Toun.


      So xpelah..ko nangis2 la yerr..ciann Toun.. duk dlm hospitak pon macai tetap meng keldai kan dia...

      hohohoho...

      Padam
  5. amboi.....marah Nampak,APA PASAL
    KAHKAHKAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru kau tau. Padan muka kau.

      Itu dia belom betul betul marah, Jing.

      Padam
  6. Parti Bersatu wujud hanya bermotif agenda peribadi
    Parti Bersatu depa punya kiblat Amerika dan Yahudi
    Parti UMNO kepada rakyat memang banyak berbudi
    Parti UMNO di jiwa bangsa Melayu tetap bersemadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo,

      Kepala tahi.

      Padam
    2. Insha Allah! Amiin!

      UMNO kebali pulih sejak Pak Lah amik alih dr mamak kerala
      DS Najib memperkasakan UMNO dan melawan arus jahat yg ditinggalkan selama 22 tahun yg lepas.. dia diuji hebat dgn makhluk2 laknatullah ini.

      Alhamdulillah makhluk2 lahanat ini dh keluar dr UMNO. Saki baki yg bersembunyi tu xpala harap2 dpt dibersihkan.

      Padam
  7. Ini la.satu satinya posting yahudiputtamerdeka yang lansung tidak ada kena mengena dng 1mdb... kah kah kah...

    ko orang dan macai ton nonok kan dah berambus dari UMNO... tak payah nak kepoh ssgt laa..

    jaga la parti cap logo Plaza Imbi.... kah kah kah...

    keriji macam cifut babi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nonok?

      Kau nak kepala bu.uh?

      Padam
    2. cer tgk gay aadmin chai putrapariah
      xde menda dh mencarut kotor.

      huduh siot!

      Padam
    3. putrapariah xtau dh nk pusing apa.. habis archive libray fitnah dia dh ulang tayang. xjln pun propa.

      itulah kerja2 org yg berkiblat syaitan. doa je la kot diorng ni insaf.

      Padam
  8. Tidak nampak lagii Wak Seman Kadok punya komentar
    Pasti dia dah mula terasa santau angin kitorang hantar
    Rasanya situa kutok ni atas katil dia terbaring terlantar
    Malaikat Izrail pun dah mula sibuk dengan buku daftar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau nak lawan mana yang ada di sini saja tak terlawan, tak terjawab.

      Kau sekor aje, tak payah cakap banyak.

      Apa kau cakap, we can do better. When r u gonna kayuh tongkang to South China Sea, tie stones to yr feet and jump?

      Padam
  9. Hahaha...bongok punya tajudin tangan mohd najib bau ta¡¡¡kkk pun dicium...setia babi buta..dh tua pun bodo..prOoTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah..kah..kah
      tekmanok dedak expired ni kalo komen.. serupa tong najis.

      layan je lah saat2 kejatuhan rejim papazalim. boboi ape kisah tgh syok main Dolphin di dubai nuh.. papazalim sorng2 je la berjuang!

      Padam
  10. Matdey si keliing mamak Kerala Malabari boleh belah
    Bagi dia dirinya jer yang betul orang lain semua salah
    Dulu sebelum DS Najib dia buat aniaya dekat Pak Lah
    Kinii tubuh pulak parti baru bagi Melayu pecah belah

    BalasPadam
    Balasan
    1. dasar bapak pengkhianat.
      dulu dia suruh kita sanjung UMNO spy dia berkuasa. boleh melahap byk2 harta negara!

      skrg dia suruh kita join musuh jatuhkan UMNO sbb UMNO dh xberguna lg bg dia dan boboi

      Padam
  11. kasihan pd Pak Lah, madey pura2 je letak pak lah sbg pengganti kunun2.. Din Pagoh pulak main peranan cucuk seluruh parti. tp DS Najib je yg tenang berkecuali.


    tp dia dh pasang TRAP dan BARUA2 besar di seluruh pelosok negara dlm agensi2 Krjn. Akhirnya Pak Lah di sabotaj teruk lalu jatuh.

    Dgn bongkak dan angkuhnya dia teruskan projek pariah yg sama pd Najib. tp malang.. kali ini Tuhan tidak izinkan lagi.

    Akhirnya dia hilang rentak, kegoannya tetap melangit tp kerja buat dh sgt merapu dan tersasar jauh.

    para macai yg mengKeldai kannya sudah semakin tk bermaya krn harapan semakin kabur.. dedak duit haram yg dilaburkan demi beri makan pencacai sudah semakin surut tp hasil makin tak nampak..

    kasihan macai.. salah satunya admin PutraPariah ni lah.

    wait n see... how they will survive..

    BalasPadam
  12. aku pun ahli umno, keluarga aku boleh kata semuanya ahli umno. dulu, bapak aku sokong pas, balik semula sokong umno. tapi aku tak ikut la cara bapak aku sokong buta tuli. bapak aku percaya kat berita rtm dan tv 3, itu aje la sumber berita dia. nak marah macam mana, kalu itu ajer maklumat yang ada padanya dan kata keramat hidup melayu. memang fitnah ajer la katanya bila orang cakap buruk pasal jibo. terang pun tak masuk kepala, berdosa pulak la kalu nak berkeras dengannya.

    tapi itu orang tua. orang muda bagaimana? ramai tak orang muda yang jadi ahli umno? kalu tengok bab nak bergasak memang ramai yang muda, tak yang cerdik tu ramai ke yang masuk jadi ahli. hari tu ada blogger tulis yang tua ajer sokong mca, kemudian pru 13, habis mca kalah. ni berapa ramai yang sokong umno dan bersedia untuk sokong umno? mungkin dap boleh jadi sebab untuk orang terus sokong umno. kalu dap dapat tukar cara berpolitik, lebih rasional dan berpegang kepada perlembagaan, memang panas la bn.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku petang tadi berbual dgn 2 orang muda. 25-30 an tahun. Dia ceritakan pasal susah nya nak dapat simpan duit. Jauh lagi nak beli rumah.

      Dia mengeluh harga barangan asyik naik. Pelik nya takda pulak tangkap peniaga yang naikkan harga tak tentu arah, kata yang lebih tua itu. Dah lah kena GST, barangan pulak naik dahtu kena 6% bayar tambah, kata mereka.

      Dia orang hampir tak sebut nama Najib masa berbual. Tapi asyik cakap "pemimpin". Cakap pasal yang "dapat berbilion, berjuta". Yang susah macam kita ni, kata mereka.

      Aku rasa pemuda yang macam ini tak akan sokong atau undi Najib/UMNO/BN.

      Padam
    2. citer rekaan sendiri

      Padam
    3. nk idup bro.. Jing Mamak. dedak makin kekurangan.. plan demi plan gagal..
      baoboi dok mentakedarah duit sapa ntah di Dubai.. seronok main dolphin.. hadoi laa puak2 ni lh yg menjahanam UMNO slama 22 tahun!

      Padam
    4. Tak guna kau cakap le, Jing Jibo. Baru tubuh Parti Pribumi Bersatu je, korang dah gigil lutut.

      Macam macam nak halang. Si penipu Teuku (tipu pakai title Tengku) Adnan tak suka perkataan Bersatu di pakai. Kupra worak oang tua tuh - UMNO = United Malays National ... maknanya Bersatu jugak.

      Padam
    5. Jangan le nak claim Registered Trade Mark, konon. No such thing.

      United dalam nama UMNO ia lah Bahasa Inggeris. Bersatu yang nak di daftarkan dlm BM.

      Pahal pun, tarak law kata tak boleh pakai perkataan itu.

      Korang puak Jibo ada paham? Ngarti? Wakaru? Comprende? Walang Sipalit Maronong?

      Padam
  13. Pos tu kata "Banyak(kan) membaca. Pelbagaikan sumber untuk dibaca."

    Jing Jibo mana dia nak baca banyak, Bang. Jauh lagi nak pelbagaikan membaca. Asyik baca kenyataan akhbar Press Secretary Jibo aje le. Sarifuddin apekename nye.

    Bekas boss New Straits Times letak jawatan tak tahan karenah depa PMO, terutama si Sarifuddin. Dia kata, ada masa masa nya Sarifuddin talipon dia sebagai Ketua Pengarang, suruh terbitkan kenyataan akhbar PMO itu verbatim. Makna nya: tak boleh tukar apa sikit pun, tiap perkataan mesti di gunakan.

    Mana ada Pejabat Ketua Eksekutif mana mana negara buat gitu. Melainkan di zaman diktator Adolf Hitler aje.

    Astaghfirullah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lepas dh puas carut maki fitnah. pastu astaghfirullah.. bagus gk puak2 dedak madey ni sejak2 madey masuk ijn

      ade kesan berubah pd JingMamak.

      Padam
    2. Tak lah macam kamu, Jing Jibo.

      Asyik mengarut dan mencarut aje.

      Padam
  14. Jing jibbo tua kutuk bila mau mati, hari hari masuk blog carut sama maki,sudah tua kutuk perangai sebijik donkey monkey, kalau tidak kutuk jing tidak dapat gaji..
    Setiap hari wajib dia kutuk Tun Mahathir, sebab jibo suruh dia sudah jilat lendir, walau nampak bangang bodoh macam pak pandir, dia terus meroyan bila gila dia hadir..
    Jing tua kutuk bila agak mau mampos, lebih baik jing ko minum racun tikus,jika sudah minum kau belum mampos terus, ambek air menggelegak atas kepala ko jirus..
    Gerenti mampos!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku lebih suka dia makan racun tikus.

      Ooooops, silap, patut aku cakap aku ni respon komen aku sendiri. Mcm Jing Jibo selalu buat.

      Padam
    2. inilah rupa2 anjing2 pengkhianat. doa yg buruk2 itu kn balik pd org tu sendiri.
      Allah SWT melindungi DSN.

      Padam
  15. cucu tok selampit15 Ogos 2016 7:59 PTG

    HAI KAWAN SEMUA!! JANGAN LUPA 27OGOS INI KITA GEGAR KL!!! SELAMATKAN MALAYSIA!!! BERSATU!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. wooaaa... yekeee.. awwwwuuu... maknyah lgbt join jgk keee...

      Padam
  16. Madey tidak kisah kalau Melayu nak hancor bersepai
    Apa yang penting bagi dia hajat di hati mesti tercapai
    Kita tengok sajalah nanti masanya tetap akan sampai
    Akan jatuh bedebuk ke tanah juga akhir nya inii tupai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bugis Lanun takda semangat Melayu langsung. Kata dia Bugis, "Pendatang jugak", jatuhkan maruah bangsa Melayu.

      Berkajang boleh tulis bukti dia ketepikan kepentingan Melayu, termasuk buang ISA, ketepikan DEB, buang Kementerian Kemajuan Usahawan yang menolong usahawan Melayu & Bumiputera, nyaqris buang Akta Hasutan.

      Padam
  17. Syabbas DS Najib kerana tidak melatah malah tenang
    Jasaa bakti mu terhadap negara akan tetap dikenang
    Biarkan je pihak pembelot penderhaka pukul canang
    Masa akan tiba pihak yang benar tetap akan menang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha hohoho hihihi.

      Kelakar besar. Najib lah pengkhianat dan pendengki bangsa Melayu. Nanti lapang, aku carikan c&p berkenaan nya.

      Padam
  18. Hanya mereka yang tidak tahu bersyukur yang tidak akan ikut serta bahtera yang dibina semula oleh penyangap yang telah menyumbangkan dedak dalam bentuk Deb dan AP selama 22 tahun!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini satu tanda Jing Jibo ni @ DAP Red Bean @ Tak Mahu Makan Pil Gila.

      Tak sukakan DEB. Celaka.

      Padam
    2. DEB bukan Tuhan la bongok
      ko nk sembah DEB ape hal kena plak DEB tu alat perkakas MAdey merompak wang rakyat utk kasi anak2 dia yg berdarah mamak lebih dr darah Melayo.

      pastu kasi ali baba kn pada Vinsent tan.. cina2 barua madey kn ramai. so what deb?

      Padam
    3. Siapa yg tubuhkan DEB ???? ... DEB adalah untuk semua Rakyat Malaysia Faham... Tak Macam iMDB hanya satu poihak saje yang untung..

      Padam
  19. Memang perosak bangsa ini Madey mamak Malabari
    Tak fikir hal bangsa Melayu hanya penting diri sendiri
    22 tahun belum puaas lagi ini tua kutok tak sadar diri
    Bukan ingat akhirat rumah kata pegi kubor kata mari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen ini menunjukkan dah sampai masa nya c&p ini di keluarkan:

      Najib Pengkhianat, Pendengki bangsa Melayu -

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membiming peniaga2 Bumiputera. Dia mesti di buang pronto.

      Padam
    2. meroyan beb sbb tabung pusaka merompak hak melayu so-called DEB di hapuskan.. DEB tk tolong Melayu pon..tp tolong anak mamak rompak duit Melayu kaw2..

      pastu bahagi2 pd cina2 haram jadah berktrunan smpai skrg cicit mereka jd RBA dlm DAPig!

      bodoh la ko ni 100x tk boleh di ajaq langsung!

      Padam
  20. Mana Najib nak ada semangat Melayu. Dia sendiri ngaku di Pekan bahawa Bahasa Melayu nya kokak. Dahtu, pengtahuan sejarah dan budaya Melayu nya koyak. Praktik nya semua rabak.

    BalasPadam
  21. Siapa melingkup siapa yang kena mari sama2 kita tengok,
    jing jibbo dan cai dedak nya sekarang memang tengah seronok,
    kalau fikir hal Melayu jibbo tak buat haru biru, skandal songlap wang negara satu dunia sudah tahu,setakat negara sendiri semua tutup mahu tipu, pecat sini pecat sana ganti siapa angguk mahu,
    yang merosak negara tiada lain selain jibo,kalau tak percaya ada bukti kat Singapore,harta anak tiri Amerika kata mahu sita, mana datang duit kalau bukan duit Malaysia,
    bila Amerika siasat makcik felda diberi tahu, konon Amerika itu sudah siap nak serang Melayu, tapi rakyat Malaysia bukan bodoh tidak dungu,hanya jing jibbo dan cai yg bebal macam kayu,
    cai kata diluar jibbo tenang sentiasa,
    mana tahu di rumah tubuh gigil tidak selesa, kapal layar jibbo sudah senget mau tenggelam, layar sudah pasang itu sauh baling dalam,apa punya kepten nanti kapal terus menjunam, dengan jing jibbo sekali terus lemas mati tenggelam.
    Tun Mahathir wira ulung pahlawan umat Melayu,
    nasihat yg baik jibbo tak dengar pecat orang, songlap wang, wujudlah BERSATU
    Sekarang semua ketar sudah gugur semua bulu,
    Mari ramai ramai rakyat Malaysia kita BERSATU!!
    Selamatkan negara dari jing jibbo yg memang hantu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waaa, this one certainly puts the Jing Jibo katun pantun to shame, bro.

      More when free, please.

      Yang paling menarik sekali tuh - "semua ketar sudah gugur semua bulu."

      Of all kinds, location and description, must be.

      Tapi Jing Jibo gugur semua rambut - mesti orang tua tu dah botak.

      Padam
  22. ini kempen anjing ke ?? bila madey kutty sakit ... protun pun sakit mental jugak ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak, kempen nak chase Jing Jibo out.

      Go bang balls, Jing.

      Padam
  23. Macai-macai dedak Madey tidak henti menabur fitnah
    Macam boss depa juga ler dalam hati penuh bernanah
    Namu geng Kejora masuk menerkam tikam dan panah
    Liintang pukang berterabur pakat lairi tak cukup tanah

    BalasPadam
    Balasan
    1. xde nk menggila puak2 anjing upahan madey ini kalau xkrn habuan dedak rasuah yg dijanjikan.

      bro tgk admin putra pariah ini generate entries sudahlah.. dgn begitu bodoh dan gopoh.. asyik maik kitar semula carta alir bongok tu dn gambar jho low.

      hrni tiba2 dia bernanah hati tgk org cium tgn DSN.. apa ke gila manusia2 mcm ni duk keliling kita.. hati hasad busuk mcm bangkai!

      kerja nk menjahanam je!

      Padam
  24. ANJING2 kafir DAP PKR RBA takkan berhenti memburuk2kan kepimpinan najib dan BN... pelbagai usaha jahat dilakukan... isu 1mdb dgn bukti2 rekaan dan semata2 fitnah...shngga la hal yg remeh temeh... dalam masa sama berusaha menutup kes rasuah si celaka Lim Guan Eng yg depa sendiri tau kes ini adalah benar dgn bukti2 yg sahih yg si kafir LGE sendiri cakap putarbelit bila dah kantoi... anjing2 ni akan terus menyalak...yelah dah jilat sampai licin lobang taik kafir2 DAP PKR RBA... termasuk admin blog ni la...

    BalasPadam
  25. Cai-cai protun ramai dah kelam kelibut tak tentu arah
    Mungkin banyak sangat dedak depa ni mentekedarah
    Dalam hatii timbul berbagai penyakit kudis dan barah
    Seronok juga menyakat bagi cai-cai nii tension marah

    BalasPadam
  26. DS Najib anak aruah Tun Razak keturunan bangsawan
    Bagi orang-orang Melayu sebenar dia tetap pahlawan
    Ini le yang membuat cai Madey bengang tahap sawan
    Hingga ada melalak serupa anjiing sedang mengawan

    BalasPadam
  27. Matdey nii tidak hilang perangai keling bersifat tamak
    Kalu biar makin melampau ini Malabari punya mamak
    Cai-cai dia mari bawak masuk komen semacam semak
    Tak kurang jugak komen serupa haram jadah pukimak

    BalasPadam
  28. Geng Kejora pasang banyak jerat nii tunggu nak bidas
    Target utamanya ialah cai bingai yang otak tak cerdas
    Ada le sekor caii dungu tu yang dah kena dua tiga das
    Yang lain usah risau siapa makan cili dia le rasa pedas

    BalasPadam
  29. kelam kelibut lah sbb madey tk sihat sbb mereka bkn kisah sgt pasal Madey sakit ke ape ke.. yg pnting madey sumber DEDAK.
    pastu janji2 jwtn2 penting utk menyonglap qada' balik apa yg ditunggu slma ni..

    ko ingt Kudin Muflis tu nk makan sikit2 tu je.. dia gaduh dgn Ainina pompuan tembam tu sbb dh ade gaye2 nk makan lebih..

    geng protoun ni xubah mcm penyamun tgh bahagi harta dlm gua spt dlm filem P.Ramle..

    sjk DSN naik jd PM aku tgk amalan pakai surat2 sokongan UMNO Bahagian utk dptka n projek dh terhapus..

    dlu zaman Madey yg Tuhan.. mcm penyangak.. UMNO di jadikanlubuk penyamunan.. geng2 kontraktor kaki betina kaki rasuah kerumun UMNO sbb MAdey yg jadikan UMNO sarang kotor!

    Skrg sgt jauh beza.. aku syukur sbb DSN seorng yg hebat, dn Pak Lah 'terkorban; demi nk selamatkan UMNO dr legasi boboi mamak jahanam!

    BalasPadam
  30. Aku sokong protun tidak sekali makan dedak, aku boleh fikir mana baik mana tidak, jing jibbo mati2an sebab mau tagih dedak, kalau takde dedak kusut masai dia punya otak..
    Semua protun sini satu hati tegak kebenaran, jing jibbo pulak lagak mcm anjing jalanan, menyalak sini sana jibbo mau di pertahankan, walau satu dunia tahu billion sudah salahgunakan...
    Jing jibbo memang buta perut buta hati, dia tahu jibbo salah tapi paksa kuatkan hati, jika tidak sokong jibbo tentu dia tak dapat gaji, jadi terpaksa lawan protun walau disekel separuh mati..
    Kata zaman Mahathir jadi lubuk penyamun,semua orang tahu billion jibbo yg samun,beli harta luar negara pakai nama anak tiri konon, ingat dia sentiasa durian tak lama lagi jadi timun..
    Jing jibbo kata Madey tu bersifat tamak, Madey tak beli harta luar negara bagi anak, Tun Siti Hasmah juga beg Biskins tidak nampak, 2.6 billion pun Tun Madey tidak lanyak..
    Jing jibbo bangga bos dia seorang 'pahlawan', sebab jing jibbo sasau lama dia tak dapat mengawan, bila mintak bini, bini kata "I don't want", itu pasal meroyan sebab kotey tumbuh cendawan..
    Jing jibbo kata bos dia hebat, dia seorang aje sebab rakyat tidak lihat, rakyat majoriti kata bos dia kaki sebat, sebat punya sebat tujuh negara sedang siasat!

    BalasPadam
  31. Ancaman Kepada Pemimpin Yang Tidak Beramanah

    Rasulullah Shallallaahu ‘alaihi wa Sallam telah memberikan peringatan yang sangat keras bagi para pemimpin yang tidak amanah kepada Allah terhadap apa yang dipimpinnya, iaitu dalam mengurus hal-ehwal rakyatnya, sebagaimana sabdanya:

    مَا مِنْ عَبْدٍ يَسْتَرْعِيْهِ اللهُ رَعِيَّةً يَمُوْتُ يَوْمَ يَمُوْتُ وَهُوَ غَاشٌ لِرَعِيَّتِهِ إِلّا حَرَّمَ اللهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ

    “Tidak ada seorang hamba pun yang mendapat amanah dari Allah untuk memimpin rakyat, lalu ia meninggal pada hari meninggalnya di dalam keadaan mengkhianati rakyatnya melainkan Allah telah mengharamkan ke atasnya syurga.” (Hadis Riwayat Muslim, 1/343, no. 203. 9/353, no. 3409)

    Doa Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam kepada pemimpin yang tidak amanah secara umum:


    اللَّهُمَّ مَنْ وَلِيَ مِنْ أَمْرِ أُمَّتِي شَيْئًا فَشَقَّ عَلَيْهِمْ فَاشْقُقْ عَلَيْهِ وَمَنْ وَلِيَ مِنْ أَمْرِ أُمَّتِي شَيْئًا فَرَفَقَ بِهِمْ فَارْفُقْ بِهِ

    “Ya Allah, sesiapa yang menguruskan hal-ehwal umatku, lalu dia menyusahkan mereka, maka susahkanlah dia, dan sesiapa yang menguruskan hal-ehwal umatku, lalu dia mengasihi mereka, maka kasihilah dia.” (Hadis Riwayat Muslim, Shohih Muslim, 9/351, no. 3407)

    Fikir fikirkan lah wahai kita semua yang bergelar Pemimpin...

    BalasPadam