Jumaat, 12 Ogos 2016

Misteri Selasa Najib..!


Berani kerana benar..! Tentu berani saman..! Kenapa tak saman saman? Takut kerana apa?

Najib dan misteri Selasa tak kunjung tiba

Semalam genap lima kali Selasa dari janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menyaman akhbar The Wall Street Journal. Bermakna, "Selasa" dijanjikan beliau sudah sebulan berlalu.
Dan Najib kelihatan masih 'buat bodoh' dengan janjinya seolah-olah rakyat masih hidup dalam gua dan tak tahu apa-apa tentang kes dan isu melibatkan pentadbiran beliau.
Daripada pendedahan WSJ hinggalah tindakan Jabatan Kehakiman (DOJ) AS terhadap aktiviti penggubahan wang haram membabitkan seseorang dikenali hanya sebagai Malaysian Official 1 (MO1) dan konco-konconya, "Selasa" dijanjikan Najib masih tidak kunjung tiba.
Mungkin "Selasa" itu sebenarnya tidak wujud dalam kalendar Malaysia. Mungkin. Atau Najib menunggu "Selasa" lain yang tidak ada dalam fahaman kita sebagai satu daripada tujuh hari yang ada dalam seminggu.
Baiklah, mungkin kadang-kadang kita - sebagai rakyat - terlalu kasar, terburu-buru dan tidak sabar. Kalau ditanya elok-elok dan bersopan santun, mungkin perdana menteri akan memberi jawapan dengan baik.
Mari kita cuba bertanya dengan penuh budi bahasa: "Wahai perdana menteri yang disayangi, setelah lima kali Selasa berlalu, sejujurnya berapa lama lagi "Selasa" yang mahu ditunggu Datuk Seri untuk mengambil tindakan terhadap WSJ dan pihak-pihak lain yang mengaitkan Datuk Seri dalam jenayah 1MDB?"
Setelah bersopan-santun begitu dan Najib masih tidak menjawab, janganlah pula kita marah.
Rakyat tidak akan marah
Sebetulnya memang Najib tidak akan mengambil tindakan undang-undang pun. Najib cukup cerdik untuk tahu bahawa tindakan undang-undang di peringkat antarabangsa tidak hanya akan mengalahkan beliau, bahkan berisiko besar untuk mendedahkan kes-kes lain yang mungkin masih tersimpan kemas ketika ini.
Sebagai pemimpin utama sebuah parti yang telah berjaya memenangi 13 kali pilihan raya umum dengan sekian banyak 'silap mata', Najib cukup tahu apa yang boleh dan tidak boleh dibuat sebagai pemimpin.
Jika setakat berjanji kemudian 'buat bodoh' dan akhirnya membuat penafian, beliau percaya penuh bahawa rakyat negara ini tidak akan marah.
Bahkan marah-marah rakyat ketika ini hanyalah 'marah-marah kucing' yang akhirnya diyakini akan cair dengan pujukan BR1M bernilai RM1,000 menjelang pilihan raya.
Setakat pung-pang pung-pang bising kedai mamak, kita boleh saja tersenyum hingga ke telinga apabila mendapat bonus sebulan gaji daripada kerajaan.
Kemudian ada pula projek khas menafikan bahawa Najib bukanlan MO1, sebaliknya meyakinkan rakyat, wujud komplot amat terancang sedang berjalan untuk menjatuhkan beliau.
Najib cukup tahu bahawa politikus seperti Khairul Azwan Harun mudah untuk dipergunakan.
Buat laporan polis, kemudian jawab apa-apa saja depan wartawan dan bertabah untuk mendengar maki hamun berbakul-bakul daripada orang ramai sebagai seorang macai.
Mudah sungguh kerja pelapis-pelapis muda dalam Umno. Bak kata ketua mereka, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, tidak mengapa menjadi balaci atau macaidemi "Kebersamaan dengan presiden." Hidup Melayu!
Calar imej, legasi bapa
Hal besar yang perlu difikirkan adalah, berapa lama lagi Najib mampu bertahan dengan stail kepimpinan seperti ini? Adakah beliau tahu bahawa hari demi hari orang ramai hanya berbincang, bila dan bagaimana untuk menurunkan Najib?
Adakah selepas ini Najib mahu menggunakan pula terma-terma Islamik seperti "bughah terhadap ulil amri' untuk menghalalkan tindak balasnya terhadap rakyat, sementelah beroleh kuasa cukup besar di tangannya melalui Akta Majlis Keselamatan Negara yang sempurna diwartakan?
Bapanya, almarhum Tun Razak Hussein - dengan pelbagai jasa besar kepada negara - merupakan tokoh pemimpin yang pernah bernadi di sanubari rakyat.
Najib sendiri acap kali menyebut-nyebut nama dan legasi bapanya, seolah-olah ingin membina persepsi bahawa beliau mengikut jejak bapanya.
Namun dengan segala macam skandal, pembohongan dan penafian ini, tidakkah beliau terfikir bahawa tindak-tanduk itu bukan saja mencalarkan imej dirinya, bahkan almarhum bapanya yang dibanggakan sebagai Bapa Perpaduan?
Melebihi sepenggal kepimpinan beliau, malangnya Najib ketika ini hanya boleh berbangga sebagai perdana menteri paling tidak digemari dalam sejarah panjang Malaysia.
Tidak hanya dibenci, majoriti rakyat bahkan malu untuk dikaitkan dengan dirinya, lebih-lebih lagi isterinya, Rosmah Mansur. Jika sebelum skandal 1MDB beliau hanya merupakan liabiliti kepada Umno dengan adanya bayang-bayang First Lady of Malaysia yang cukup berpengaruh dalam kerajaan, kini Najib secara pasti merupakan liabiliti kepada rakyat serta peradaban negara.
Najib dan "Selasa" misteri dan entah bagaimana bentuknya itu adalah simbol hubungan gagal antara pemimpin dan rakyat. Amat menyedihkan apabila rasa hilang kepercayaan itu menjejaskan kebanggaan rakyat terhadap negara berdaulat ini.
Maka buatlah sesuatu duhai rakyat. Sebelum negara ini 'mati' dan 'dikapankan' terus, sementara masih ada rnyawa-nyawa ikan ini, bertindaklah segera memberikan bantuan pernafasan CPR kepada watan tercinta.
Jika itupun masih susah dan lambat-lambat untuk mengorak langkah, maka terimalah salam takziah awal daripadaku.
Belasungkawa rakyat Malaysia!
#TangkapMO1 #27Ogos #KL

Memalukan ajer..! tapi ada lagi ke rasa malu? atau memang sudah hilang kemaluan???

Lu Fikir La Sendiri!!!

129 ulasan:

  1. Misteri siasat dan sita harta dua ekor penyamun

    Fbi - fuxking bitch intelligent
    Doj - dept of Jamban

    Terhegeh hegeh buat kerja mcm beruk Uganda pencen kena paksa panjat pokok kelapa

    Harta dah tau, lokasi harta dah tau siap tunjuk gambar, harga dah tau

    Dah beruban najib tunggu. Dakwalah cepat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak kecik punya komen, mengarut dan mencarut, tak perlu di hemahkan sedikit pun.

      Padam
    2. bila geng 3Mamak carut takpa ye?

      orglain carut cepat2 pakai kopiah tunjuk alim.. ??

      puiiiii...

      Padam
    3. Relek la cai..
      Lg ramai lg lama org menunggu najis beruban nk saman.
      Xnk cite ke cai?

      Cite SR dh sama dgn siasatan doj. Sbb tu ke najis takot saman?

      Xde doj arab ke nk sahkan tipu daya derma najis?
      Aritu king salman dh kata xtau menau psl derma.
      Najis dgn cai xjawab lg.
      He.he.he.
      Beruban najis xjwb2 lg

      Padam
    4. admin putra paria.. dr ko kesah dgn saman dunia tu.. better ko keluarkan artikel berkaitan kesihatan Madey yg dikatakan agak merungsingkan...

      ko bukak artikel seru pd perdamaian dan ajak group Marina Mahadey kembali kepada pangkal jalan.. balik pd Akidah Islam yg benar.

      sbb itu yg akan menjawab atas kepala Madey nnt dr cerita saman Najib ni.. Tuhan tk soal dosa org lain melainkan dosa kita, dn tanggunggan kita..

      lgpun..

      xde apa2 makna pun dn xde dlm perlembagaan negara pun kalao xsaman Najib dikatakan bersalah atau esok dia hilang jwtn PM?

      nmpak sgt le troll bodoh geng 3M utk kenakan Najib.. Najib xlayan.. xmakan umpan.. umpan pulak tahik busuk..

      Padam
    5. Memang yang di gelar Jing Jibo di sini itu binatang. Dari pemikiran nya, tingkah laku nya, semua nya memang binatang.

      Gila, ada rabies, perlu di tembak mati saja supaya tak menjangkitkan penyakit kpd yg lain.

      Padam
    6. 6.44
      ciri2 bakal penyesat/ DAESH

      mula ilmu xdk, nafsu lebih mula nk jd syaitan.. ckp merepek2 smpi nk bunuh2.

      elok2 sgt lah geng2 syaitan mcm ni xbrada dlm UMNO.

      Padam
    7. Xlayan ke takot?
      He.he.he

      Takot kerana benar, berani kerana salah.
      He.he.he.

      Najis xnk saman doj amerika ke?
      He.he.he.

      Padam
  2. admin putra paria.. lepas dia berak satu topik..dia tinggalkan dia buka topik lain..lepas tu berak..tinggal..

    'perjuangan' makan tahi.. itu je aku blh ckp.. geng2 3M ni.

    patutle Madey jatuh sakit tiba2.. macai kt bwh berlebih2 dgt mengampu.. kudin muflis pon tgh bergaudh dgn anina.. rebut jawatan.. belum apa2 lg dh tunjuk belang.. geng penyang mcm ni ke rakyat nk harap?

    mcm ni kepak tani2 yg harga getah jauh nk dtg jumpa utk ngadu mslh..??

    ala mokceris botak.. boboi anak elit.. bini nk jijak tanah berselut sikit pun tk mau.. bohong kenicng rakyat Kedah dgn retorik bola sepak.. puihhh lah.. zmn 80-an dulu boleh la bohong.


    yg mereka tahu ialah penuhi TEMOLOK masing2 dgn duit rakyat dn negara

    sbb itu macai tu marah sgt Najib bg duit pd rakyat.. bodoh katanya..

    nk 'cerdik' kena bg kt kroni.. mcm Madey amalkan.. jadi buat lah perhimpunan Agung pun macai akan pastikan sokongan.. sbb DUIT di tabur mcm air hujan bkn pd rakyat tp RASUAH Maha dahsyat demi kuasa..

    ketum Nuar pun sama main rasuah..tp sbb dia gagal lawan Tun Madey maka dia diterajang.. Ketum Nuar sama pengotor.. org2 kotor ini secara sendiri akan terkeluar dr UMNO parti keramat org2 Melayu Islam.

    Inshaa Allah.. Allah pelihara UMNO dn kepimpinannya.

    !! AMeeinn!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus lah kamu sedor kamu geng Jibo semua kena taikkan. Selaras dengan kroni Jibo yang nama nya Jho Taek Lo. Selalu nya tak pakai nama kedua nya itu di negara ini sebab malu - taek.

      Awas, ini tak mencarut, ha nya menyatakan fakta. Walau pun jenis Jing Jibo tak tahu apa itu fakta.

      Padam
    2. penuhi TEMOLOK masing2 dgn duit rakyat dn negara -

      Berbilion, Jing. Apa kau nak nafikan lagi. Bos kau sendiri dah ngaku.

      Cuma tak ngaku dari mana datang nya, membohong, menipu, Arab lah, anak raja lah. Mengarut, rakyat dah tahu, pengundi dah tahu seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit.

      Padam
    3. " admin putra paria.. lepas dia berak satu topik..dia tinggalkan dia buka topik lain..lepas tu berak..tinggal..

      'perjuangan' makan tahi.. itu je aku blh ckp.. geng2 3M ni. "

      chai putra paria.. aikk takkan posting jelas cmtu je ko nk pusing belit.. nmpk sgt ni copy paste style 'mahaguru' ko..madey kutty..

      smlm ckp esok lupa..lusa kutip balik... " saya pecat Anwar Ibrahim sbb dia menjual negara..." " Saya join dengan Anwar Ibrahim sebab Najib jual negara..."


      Ayoyoyoooooo..... deiii thambiii... apa ini manyak pusinggg kuat... ????

      Padam
  3. Dari carta Mkini ternyata memang betul lah ada derma dari keluarga di raja Arab. Dalam kata lain Jibo tak tipu. Yang tipu adalah korang kerana menutuh 2.6 bilion wal hal ianya bukan 2.6 bilion. Dalam kata lain korang telah memfitnah selama ini. Taubat, taubat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan mengarut. Menteri Luar Arab Saudi kata di New York dia "aware (of the scandal)" ... "investment ... Arab individual."

      Pastu di Turkey, Jibo pleading kat dia, dahtu keluar dari mesyuarat di ekor dek Menteri Luar Malaysia di tanya pemberita, Menteri Luar Malaysia breathing down his neck, dia jawab lain sikit.

      Sabenar nya, surat yang di keluarkan bertahun salepas "derma" itu ia lah tipu, fake - kalau tak, kenapa tak keluarkan di masa skandal meletup?

      Padam
    2. 6:38 ptg,

      kau nak kata carta Malaysia Kini bohong? atau ko tak dapat terima hakikat bahawa ko telah buat banyak kesilapan.

      Padam
    3. Kejora 6:18 & 7:03

      Sebelum wang US$berbilyon-bilyon terklepet ke akaun AM Bank milik peribadinya, ehwahh...bukan main lagi Najib dgn nada tegas dan angkuh berkata setiap sumbangan atau derma kepada parti politik haruslah dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribadi, ketika merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah di Putrajaya, pada Februari 2012.

      Katanya, tindakan itu perlu bagi mengelakkan ahli politik menyalah-gunakan nama parti semasa mengutip derma ataupun wang berkenaan disalah-gunakan bagi tujuan peribadi.

      ​​Tiba-tiba saja Najib mempunyai wang sebanyak RM2.6 billion dalam akaun peribadinya di Ambank. Juga wang sebanyak RM42 juta dari SRC ada bersama. Apa cerita....??

      Apa warna pakaian gaun.
      Warna cantik berbunga-bunga.
      Apa ada dalam akaun.
      Derma pelik ribuan juta.

      Ini bukan tohmahan liar t​api kenyataan yg diucapkan sendiri oleh si Bibir Merah & tersiar di semua stesyen tv negara.

      Tidakkah itu MUNAFIK namanya......!!!!!
      Jawab Kejora.

      Padam
  4. DOJ ...FBI.... SPORK... KERJA MACAM CIFUT BABI.. MAKAN GAJI BUTA... GAJI MAU BANYAK KERJA MACAM PUKIMAK... LEMBAB... DAH BAYAR MAHAL SMPI SKG TAK BERTINDAK... BILA MAU SAMAN LAA.. BILA MAU TANGKAP... BILA MAU SITA..

    KERJA MCM CIFUT BABI...

    MAKAN GAJI BUTA... DAH LA BODO PEMALAS PULA... BAYAR MAHAL KERJA MACAM CIFUT BABI..

    API TAK MAMPU BUNGKUS SAMPAH SARAP FITNAH

    LU FIKIR LA SENDIRI

    BalasPadam
  5. kitab penyembah geng 3Mamak ckp xpyh bukti2 perundangan.. ckup je lukis carta alir sbb undang2 donia "kami" yang pegang.. anytime boleh pusing maaah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, Kitab Al Qur'an Tuhan yang "pegang", perundangan yg paling tinggi di dunia dan di akhirat, Jing.

      Bos kau tahu ke apa itu akhirat? Dia pedulikan nya ke? Apasal seleweng 1MDB dan songlap berbilion, membebankan rakyat, 30 juta hamba Allah jadi mangsa?

      Padam
    2. mulut org munafik. dimulut bkn main Al-Quran.. tp kerja buat mcm Yahudi Laknatullah. musuh pd AL-Quran dan berpura2 dgn Tuhan!

      apa hak dan bukti kau disisi Tuhan dan Kitab-NYA menuduh Najib sewenang2 songlap duit etc?

      apa kau nk jwb depan Allah nanti dgn bertaburan tuduhan pd DS Najib sampais krg bukti xjumpa2?

      jwb dulu tu admin putra paria.. Allah tak suruh kita cari kesalahan org lain sehingga terbukti ia bersalah.

      Sbb itu Nabi tak suruh cari salah org..suruh lihat salah diri sendiri.

      ini asyik suluh Najib.. Najib diterima amalan aku takut kau nnt xlepas soal kubur.

      Padam
    3. jing...munafiknya kau jing...protun tak pernah fitnah jibo tapi ada fakta jing.hutang 1mdb 52bilion pegi mana duit duit tu..pac sahkan 7bilion xdpt dikesan/hilang tah kemana..duit derma ada 40 jawapan dr puak jibo..protun percaya dan jibo pun ngaku mmg masuk duit 2.6bilion duit dr 1mdb kan jing...kau tak payah laa nak spin jing.hujah dgn fakta.kami bukan bodoh macam jibo folowers..nak tunjuk baik jgn cari salah jibo kunun..dah tu menyusahkan rakyat kami berhak utk menegur menuntut supaya kami dpt jawap di mahsyar apa kami buat dahulu kepada pemerintah yg zalim.sudah la jing..cakap orang perangai kau yg rak betul.munafik...

      Padam
    4. Sebelum wang US$berbilyon-bilyon terklepet ke akaun AM Bank milik peribadinya, ehwahh...bukan main lagi Najib dgn nada tegas dan angkuh berkata setiap sumbangan atau derma kepada parti politik haruslah dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribadi, ketika merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah di Putrajaya, pada Februari 2012.

      Katanya, tindakan itu perlu bagi mengelakkan ahli politik menyalah-gunakan nama parti semasa mengutip derma ataupun wang berkenaan disalah-gunakan bagi tujuan peribadi.

      ​​Tiba-tiba saja Najib mempunyai wang sebanyak RM2.6 billion dalam akaun peribadinya di Ambank. Juga wang sebanyak RM42 juta dari SRC ada bersama. Apa cerita....??

      Apa warna pakaian gaun.
      Warna cantik berbunga-bunga.
      Apa ada dalam akaun.
      Derma pelik ribuan juta.

      Ini bukan tohmahan liar t​api kenyataan yg diucapkan sendiri oleh si Bibir Merah & tersiar di semua stesyen tv negara.

      Tidakkah itu MUNAFIK namanya......!!!!!
      Jawab Kejora.

      Padam
  6. Punyalah banyak wang, masakan Szeti tak nampak. Atau sememangnya semua itu dibenarkan dalam konteks sekarang. Kalau ianya dibenarkan masakan akaun Jibo sorang saja yang Mamai Kini ada. Ha ha, akaun peribadi yang lain-lain tu nak wat pekasam? Bior betoi Mamai Kini, hik hik hik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mentekedarah wang tak terhingga. Jing Jibo makan dedak tak terhinga. Sorakkan bos yang dah nak rebah. Kelakuan dan dasar Kerajaan nya rakyat menyampah. Di PRU14 akan di masukkan ke dlm tong sampah.

      Padam
    2. Selama ini rakyat ingat tidak ada wang Pak Arab dalam akuan Jibo tapi hari ini rakyat tentunya menyesal kerana dalam akaun Jibo memang ada wang Pak Arab. Aapapun TQ MalaysiaKini atas maklumat berkenaan. Agar selepas ini rakyat tidak lagi termakan dengan pembohongan si kafir SR

      Padam
  7. kesian MAdey.. time tgh sakit2 mcm ni macai bukan nk pergi ke Masjid buat majlis Solat Hajat utk sembuh kan ke mintak Hidayah ke..

    bertenggek mcm lalat hurung najis di blog2 demi nk jatuhkan NAjib


    Najib tetap steady dn istiqamah.. wpun dikatakan berjuta maki caci diterima sehari.. Alhamdulillah bila Allah muliakan seseorang hang maki lah setiap saat pun Allah tetap pelihara org itu..


    kasihan Madey.. dr awal kuasa sampai tua meleret dia hanya jd ALAT PERKAKAS penyangak2 dunia. yg mahatamak.. dn menghasutnya sbg alat utk jatuhkan org lain..

    aku doakan Madey sembuh dn bertaubat.. byk2 anjur program kesedaran dan kerohanian menyatukan ummah ....

    dr amik TUGAS SYAITAN mememcahbelahkan UMAT..

    :) :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo yang terima berjuta maki hamun, kejian dan cacian. Dengan sentiasa rasa muram, panas hati dan meradang, Jibo tak akan sampai usia Tun M. Kot tak berapa lama saja lagi tahan nya dia.

      Tiap hari siang malam membaca maki hamun rakyat. Dia sendiri kata dlm FB nya bahawa bini dia sendiri marah dia asyik dengan alat nya membaca FB di katil. Maki hamun pulak orang yang menunggu alat dia tuh.

      Padam
    2. makin kronik kesesatan kau..

      Madey yg tgh sakit pun kita tak berani ckp bila dia nak mati wpun logik adatnya dia boleh mampos bila2 masa sbb kita takut Allah Murka dgn manusia2 sombong ini amik kerja Tuhan


      Najib di maki caci hamun begitu teruk tp Allah SWT tetap pelihara dia.. dia tak tangkap pun org2 ini masuk ISA atau guna Water Cannon FRU spt satu PM 22 tahun dlu suka lakukan

      dkt situ pun nampak ciri sabar dan baiknya DS Najib wpun musuh2 begitu ganas.

      Padam
    3. jing jibo bangang..jibo tak tangkap sbb isa dia dah mansuhkan...bangang la kau ni jing...kau angkuh sombong jing guna ayat mcm tu kat tun yg amat berjasa pd bangsa dan negara..kau yg sombong jing..mengata orang kau yg sebenarnya busuk hati.tak de hjah kau mencarut mengeji..

      Padam
  8. Din pagoh amik peluang daftarkan parti THE STORE 3Mamak ketika MAdey sdg skait di IJN.. pelik jugak kan ketamakan Din Pagoh ni.. xrespect langung mentor/ punasehat tgh sakit.. mmg sgguh xberhati perot la geng2 pengampu 3M ni..

    at least tangguh dulu. buatlah majlis besar2an ajak pencacai dtg baca Surah Yaasin dn doakan kesembuhan..

    tp itulah.. cerminan bg org2 yg suka melakukan kerosakan.. dia akan dpt org2 yg sama sptnya.. akhirnya habis madu sepah dibuang..

    Semoga Madey cpt sembuh.. Ameen!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu punya doa tak ikhlas, Jing Jibo @ DAP Red Bean Suspect @ Tak Mahu Makan Pil Gila.

      Nyata dari apa yg kau kata sabelom nya. Kau menyucuk, bukan mendoa sabenar nya.

      Macam aku kata Ahmad Zahid dan Kerry Okspod pun minatkan jawatan PM. Kerry dah kata dia nak jadi PM di umur 40 - anggaran sekarang. Dia kasi warning kpd Jibo jangan ambik tak berat parti baru 3M.

      Dan aku tak doakan bos kau - tak mau jadi hipokrit mcm kau.

      Kami doakan Tun M cepat sembuh. Itu ikhlas.

      Padam
    2. sepatutnya tanya tuan punya badan terlebih dulu, apakah dia ikhlas masuk sepetal kerana sakit atau kerana nak amek gambo. korang punyalah ikhlas tup-tup yang kat dalam spetal tu cuma gimik aje! hah havoc, kah kah kah!

      Padam
    3. cer tgk cara ketaksuban macai 3-Munafik pd Madey

      tacingg lah sgt...puiii....

      nk soh org lain ikelas doa pd mamak ksyg..tp ko kutuk insan lain kaw2 tu apa macam?

      ikelas ke tk itu kerja Allah.

      kau tu terang2 buat kerja lahanat.. kompom dh tempah neraka.

      meroyan sendiri2.. lepas tu tacing2 plak bile ckp pasal Madey...

      senget!

      Padam
    4. Madey xde pun 1mdb tetap hutang lbh 50B.
      Toksah pusing kona alih tiang gol.
      Serang siapa pun mslh 1mdb xselesai.
      Inilah kebebalan najis dan cai

      Padam
    5. tun sakit bukan alasan utk lewatkan daftar parti.kau mmg takut kan jing...tak lama lagi hayat dedak akan putus...bila jibo tak de aku yakin kau akan menyalak pada org yg ko keji ni dan mengemis nak hidup...

      Padam
  9. Mamak Kini jugalah yang tuduh Atuk kepada Jerung menyonglap berbilion bilion ikan tongkol. Sipenuduh yang lain adalah Ikan Tuko Tiub iaitu spesis ikan terpelajar dan berintegriti dan di sokong oleh Adik Jerung yang kecewa kerana dibuang oleh Atuk Jerung ke Sangkar Buloh selama 6 tahun.

    Meskipun tuduhan berkenaan adalah sangat kuat dan berat apatah lagi disertai bahan bukti yang asli tetapi dek kerana pada waktu itu Ikan Doj tidak ada taring dan tidak ada law anti-klepet makanya Doj tidak dapat berbuat apa apa makanya apa yang dapat dibuat oleh MamakKini dan Tuko Tiub adalah menggerakkan gerakan Reform Ikan Masin dan gerakan anti-Atuk Jerung.

    Usaha gigih MamakKini, Tuko Tiub dan Adik Jerung tidak sia sia. Akhirnya dipuncak tekanan, Atuk Jerung letak jawatan dan berundur dalam suasana sungguh dramatik dan berselang melankolia. Dalam pada itu Tuko Tiub dan Adik Jerung terus berjuang untuk mereformasikan struktur pentadbiran Lautan Biru agar semuanya sama rata dan bebas dari aktiviti Penjerungan.

    Lautan biru pastinya amat terhutang budi pada MamakKini, Tuko Tiub dan Adik Jerung (yang kini masih di dalam sangkar Buloh) kerana mereka tidak pernah kenal erti jemu dan kalah. Namun kembalinya Atuk Jerung di Lautan Biru dengan gaya dan motif baru adalah ibarat satu tamparan ekor ikan Pari yang singgah di pipi MamakKini, Tuko tiub dan Adik Jerung di sangkar buloh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Jibo songlap berbilion ikan tongkol, seluruh penangkap ikan Malaysia pun mesti ludah dia, Sebab habis ikan tongkol di buat Jibo yang setongkol.

      Tapi yang di songlap nya ia lah berbilio Ringgit. Yang jadi beban kpd rakyat. Kot ada lagi cukai GST atau tambah % GST nak bayar hutang sebab negara dah takda wang.

      Ramai yang cerita sekarang puak Jibo tengah kejar orang bayar cukai pendapatan. Termasuk yang tak declare dedak macam Jing Jibo di sini dapat tuh.

      Padam
    2. ini satu lagi cerita pariah..

      songlap duit.. dr akaun mana pun tk jumpa2 lepas 2 tahun
      lepas tu ckp duit tu dtg dr GST pulak

      GST ni masuk ke perbendaharaan negara..

      perbendaharaan negara ada rekod..setiap sen keluar masuk.. boleh je print out bila2 masa..


      SO.. KAlAU DH BERIA SGT CKP NAJIB PAKAI GST.. pLSSS MANA DIA TRANSAKSI SAH YG TUNJUK BERLAKUNYA APA YG KAU CKP TU.. atau jika ia fitnah berterusan moga ko dan tuan pencacai ko akan terimalah pembalasan Tuhan Yang Maha Pedih!

      stkt hearsay.. awal2 lagi Mahkamah dh tolak.. !

      Padam
  10. Daripada carta Malaysia Kini adalah jelas 600 juta adalah datangnya daripada Pak Arab. Makanya kalau 90 juta dari 600 juta dibelanjakan untuk perpaduan umah, ia tidak perlu jadi isu malah sesuatu yang membanggakan, melainkan kepada pihak anti perpaduan ummah aka: Lawak Report.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalaulah aku adalah presiden dan ada wang Pak Arab sebanyak itu, manalah aku perasan akan ada wang lain yang masuk.

      kesibukan tugas kekadang akan membuatkan aku terlepas pandang banyak perkara.

      namun kepada mereka yang mengidam jawatan aku (jawatan presiden) semua itu akan diputar dan pusing untuk kepentingan diri. itu kerja mereka.

      Padam
    2. Ambil contoh chai...

      Jika chai menang nombor ekor berpuluh puluh juta pasti tak dapat tidor, tak lalu makan dan sebagainya kerana terlalu seronok!

      Sebaliknya yg berlaku terhadap najib, oleh kerana beliau sudah biasa dan sudah lali dengan rasuah dan korupsi berulang kali, maka beliau tidak kisah jika wang masuk dari pelbagai sumber.

      Padam
    3. termasok Din Pagoh.
      awal2 dulu Najib maklum pd dia dulu sbg tanda kepecayaan najib pd timbalannya.

      Kalau Najib nk mencuri dan merompak.. betapa bahlolnya nk beritahu pd org lain?

      Najib terkejut dgn reaksi terkejut.. bila dimaklumkan oleh bank negara tentang kemasukan wang tersebut...

      manakala Din Pagoh buat bodo je..seolah2 sebahagian dr plot awal... mcm dh tahu ini peluang dan plan baek utk jatuhkan Najib....

      dimaklumkan oleh Bank Negara 'a lot' manoey.. Din Pagoh tikan Najib kaw2 dr belakang tanpa belas kasihan!

      Din Pagoh mulakan langkah sbg pengkhianat ketika itu..dgn memaklumkan pd musuh2 Najib.. iaitu Madey.. dr situlah movie mereka mula di lakonkan..

      Din Pagoh terkenal sbg manusia yg bermuka2 dan bersifat gopoh tamak..

      lihat spt mana dia berlebih2an dlm menjatuhkan Pak Lah.!

      Padam
    4. Jangan mengarut, membohong dan menipu lah, Jing Jibo 6:50 PTG.

      Mengata 600 juta adalah datangnya daripada Pak Arab ... kalau 90 juta dari 600 juta dibelanjakan untuk perpaduan umah ... kepala hotak kau?

      Habis, apasal Jibo kata dah pulang ke Pak Arab sebilion lebih Ringgit salepas belanja PRU13? Kepala korang letak di mana? Di kaki? Di lobang di gambar orang membongkok ke kelengkang yang Putra M kekadang keluarkan?

      Padam
    5. itu cerita geng 3Munafik yg bikin.

      DS Najib tk pernah keluarkan statement rasmi berapa nilai jutaan2 yg menjadi kegilaan geng 3-Munafik itu.

      kasiha kepala hotak ko biul dok main kiraa2 tu..

      agaknya nnt masa ko nak mampos.. bukan ucapan Syahadah yg kluar... ucapan "Jin Jibo/imdb/derma 2.6b" yg akan terpacul keluar...

      Padam
    6. 7.29 bertaubatlah la chai, kubur kata mari tak semestinya dipenghujung senja, hari ini kamu boleh tulis apa sahaja, esok hari diakhirat setiap tulisan kamu terpacul dengan sendirinya...ingat chai, setiap cacian itu ada balasannya.

      Padam
    7. 7.46 bertaubatlah lah chai 3-Munafik.

      kubur kata mari.. apa kau rasa kau tk payah masuk kubur ke chai?

      ko fitnah najib siang mlm.. bersekongkol dgn musuh2 Allah itu mcm mana chaii?

      setiap masa maki caci pemimpin, fitnah non stop.. pstu nk ajak guling PM.. itu kerja iblis.. Tuhan suruh ke??


      jadi talibarut barua kafir esok2 di akhirat ko rase lepas ke?

      Padam
    8. madey tgh sakit kronik ko xseru suruh bertaubat plk ye?
      oohhh laku upa geng ajaran sesat 3-Mamak ckp Madey ni wali 'suci murni'.. maksoom.. serupa pengikut Ayan Pin laa.. tk gitu kan..

      nnt marina madey ank betina ksygnya blh tlg doa kt church.. ekk?

      Padam
  11. Ayuh rakyat! Mari kita tangkap malaysia official 1 !!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maksud kamu tangkap si MamakKini yang memfitnah Jibo selama ini? kalau cam tu akupun nak juga. ayuh! tangkap MamakKini.

      Padam
    2. kalau zaman Madey dulu dok seru ayuh2 mcm ni esok mlm sampailah black maria depan rumah.. kena ambush dgn UTK..

      tp zaman Najib ni dia matang dan berikan rakyat kebebasan..termasuklah org2 gila yg sentiasa posting menyumpah2nya dlm internet


      Alhamdulillah smoga DS Najib diberikan kekuatan oleh ALLAH SWT.. ucapannya baru2 ini cukup sudah sbg jawapan beliau PM yg wajib ditaati.

      Padam
    3. New York Time jadi batu api supaya FBI tangkap Slump kerana suruh pemilik senjata api di AS ambil tindakan sendiri terhadap Klentong kalaulah Klentong ubah syarat pemilikan senjata api di sana. Ha ha nampaknya Malaysia lebih matang dari AS.

      Padam
    4. US dan Yahudi.. mereka yg pegang tiang gol..

      bila nk score je mereka ubah lah tiang gol..

      macai sini tukang jilat je jd barua.. mcm Iraq kena dulu.. Saddam ditangkap oleh rakyatnya sendiri dgn HABUAN WANG oleh penaja talibarut!

      segala tuduhan pd Saddam smpai skrg pun xde bukti..

      so apakah kita bodoh nk tambah dosa jadikan Malaysia spt Iraq dulu..

      hnya dgn serangan fitnah dan mainan saraf SR, Meloyakini, WSJ dan para munafikun kita dh lupa asal usul terus nk jahanamkan semua yg dikecapi.. alasan mudah tanpa bukti.. NAJIB SONGLAP WANG NEGARA??

      mana bukti? xpyh bukti..semua org tau dah... itu je jwpn macai..

      Padam
    5. Setuju bebenor dengan 7:01 PTG. Buat citizen arrest.

      Presiden Philipines Dueterte lagi teruk - di suruh nya rakayt dia tembak mati menacing Drug Lords and pengedar dadah. 600-700 bergelempang mampos di seluruh negara nya, mengikut berita 2-3 hari lalu. Tak tahu berapa jumlah yang mampos sekarang.

      Tapi kita tak boleh buat macam di Philippines. Namun demikian, citizen arrest itu ada dalam undang undang kita, rasa nya. Penal Code ke hape. Ada banyak undang undang jenayah dan rasuah sejak Merdeka hingga sekarang.

      Padam
    6. woaaa dia post dia jilat.

      ok je nk buat

      tp aku nk tgk berani xbuat

      past kalo Najib lh di tangkap

      next PM juga akan kena nasib yg sama..

      igt rakyat bodoh ke..

      ko nk sgt Malaysia dj Iraq. do it now.. aku nk join jgk wahai barua2 yahudi oii!

      Padam
    7. 7.09 kebebasan? Rakyat buat laporsn polis berhubung najib korup, dengan peguam beliau masuk lokap...

      Padam
    8. 7.23 apa kena mengena artikel diatas dengan sadam?

      Padam
    9. 7.47"past kalo Najib lh di tangkap

      next PM juga akan kena nasib yg sama.."

      Kenapa perlu takut jika tidak melakukan kesalahan?

      Padam
    10. kebebasan ala macai 3-M.. kritik je masuk ISA..

      Padam
    11. ehhh bodoh jgk macai 3-MAMAK nih. patut leh mudah jd bangkai belaan yahudi

      ko buta kayu ke xphm kes IRaq dn Saddam.. ?? atau buat2 buta kayu?

      aku xnk jd pengkhianat pd Negara!

      Padam
    12. 709 PTG,

      Kau doa DS Najib diberikan kekuatan oleh ALLAH SWT..

      Doa anjing tak boleh jalan, Jing. Tambah pulak yg kau doa tuh mencerca dan mengcaca, mengkhianat, membohong mendusta rakyat negara ini.

      Padam
    13. " Kenapa perlu takut jika tidak melakukan kesalahan? "

      yg lari ke kedutaan Turki & yg tk berani laporan polis wpun satu.. menyalak je lebih.. >>> PENAKUT!!

      Padam
  12. ini cara doktrin ala mafia dan daesh yg di bawa kpd macai2 oleh admin blog putra pariah.

    hasut suruh buat tindakan melawan undang2..

    esok lusa kaloo ada org yg jerit2 tepi jalan.. tuduh ko ragut beg dia atau curi brg kt pasaraya..

    maka cepat2lah org ramai kena tangkap dan tumbuk lanyak belasah muka ko sampai mampos.. camtu yg ko mahu ke macai laknatullah admin putra pariah?

    kalo mau cara camtu jom lah kita mulakan.. ckp byk xpyh.. next weekend seru geng macai pariah turun kumpul 50k di dataran merdeka.. ada berani??

    mulakan dulu.. xpyh nk menyalak bwh ketiak mak ko admin putra pariah..

    kita nk tgk sapa yg akan kenaa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Protun tak buat begitu. Tapi kamu Jing Jibo komen pertama di pos ini aje dah mencarut, memaki hamun. Menyebabkan orang react in kind.

      Nak marah pulak bila kau di maki kembali. Kominis, anarkis punya binatang.

      Padam
    2. aikk macai geng 3-Mamak tacing lagi.. ???

      terase 'suci' lah tu.. ye tak..

      berjabu dok maki sumpah seranah Najib.. setiap hari dgn entry2 tahap najis.. ehh tiba2 ptg ni jd tok alim pulak..

      waoooo what da hell of these munafikun are acting...

      Padam
    3. yaa protoun x buat gitu.. protun buat lg dhsyat..bersekongkol dgn kafri harbi, khianat pd bangsa dan Agama. protun mmh hebakkk ahhh.. puiiii

      Padam
    4. "esok lusa kaloo ada org yg jerit2 tepi jalan.. tuduh ko ragut beg dia atau curi brg kt pasaraya..

      Da dtg sewel dia dah....macam 5 hinggit hilang kat tengah jalan.

      Sama jer jawapan kami chai, pi buat report polis la...

      Padam
    5. "Sama jer jawapan KAMI chai, pi buat report polis la..."

      ketua KAMI pon tak berani buat laporan POLIS sampai skrg... ?? ckp besar sgt kesalahan Najib.. lapor kt WSJ tu.. Polis dunia kot?

      Padam
    6. 7.42 "waoooo what da hell of these munafikun are acting..."

      Kami relek je chai, malah kami terhibur terutama yg balas balik lu punya komen chai...

      Sebabnya lu punya komen? Nauzubillah, dah la lari tajuk, maki hamun tohmahan, alih tiang gol dengan tujuan nak deflect persoalan tentang najib....

      Kunun2 pembaca boleh lupa tentang najib korup ke chai?

      Tetapi yg menghiburkan hati kami ni datang dari hujah dan jawapan balas dari sdr2 kami.

      Dapat bonus dunia dan akhirat tuh...

      TQ bro...perjuangan mesti diteruskan!

      Padam
    7. Kau persendakan org2 yang kena ragut beg di jalan raya dsb nya. Kau takda peri kemanusiaan pun. Sebab kau anjing, binatang.

      Keamanan terjejas sekarang bukan main banyak jenayah. Sebab celaka Jibo buang ISA dan Emergency Ordinance, beriu tahanan penjenayah di Penjara Simpang Renggam dll di lepasan, berteraburan seluruh negara, mengganas hingga sekarang.

      Definasi celaka -

      sesuatu yang tidak diingini
      (selalu) mendapat kesulitan, kemalangan, kesusahan, dan sebagainya

      Jadi, Jibo memang celaka.

      Padam
    8. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??


      muahhaahaha.. rilek kepala bapak ko ler.. siang mlm menongkol kt sini nk seru syetan2 3-M spy jgn 'sejuk'.. apa barang rileks.. muahahaha....ketar jari2 posting..

      pastu berak.. buka pulak posting lain...berak tinggal.. psoting baru lagi.. satu hari entah berapa byk.. sbb rilekss?? muiahahahahaaha... pengecut laa katakan...


      yg xthn tu ckp bab dunia akhirat tu... yg tgn duk jari jemari duk lancarkan dosa tegar.. fitnah Najib itu xmasuk dlm dosa yer..

      merangkaklah kt akhirat nnt nk mintk ampun pd Najib Rosmah!

      Padam
  13. 90 juta untuk perpaduan ummah sebenar tak cukup. Elok soh Tok Jib tambah lagi 90 juta bio Sarawak Report pulak masuk Spital diserang sakit hati! kik kik kik

    BalasPadam
    Balasan
    1. US melalui DoJ lakukan tindakan ganjil ini pd Najib sbg 'ugutan' kerana tidak mahu terus tandatangan TPPA.

      Sampai skrg Malaysia masih pending

      so US pun perlukan rakan subahat sbg counter attack.. in case apa2 hal.. so kena pulak geng 3M pengkhianat ini pergi offer tawar diri.. apa lagi.. musang berbulu babi lah jadinya..

      apa nk hairan sejarah si kitol dr zaman Rasulullah S.A.W (disebut gol MUNAFIk) sampailah zaman Krjn Melayu Melaka dan kini zaman DS Najib kaedah mereka semuanya sama.. cuma cerita shj berbeza..

      so ambilah iktibar..

      baca ucapan DS Najib bbrapa hari lepas dgn hati yg tenang.. kita faham siapa DS Najib.
      Insya Allah dia PM yg terbaik buat kita pada masa ini.

      Padam
    2. Soh Jibo gunakan berpuluh juta saman SR, WSJ, DoJ dll. Duit ada berbilion. Bola dua pun takda.

      Takut bila bicara penuh, kena panggil jadi saksi, di soal dek peguambela agressif bertalu talu, terborai skandal lain yang rakyat belom tahu.

      Padam
    3. itu kate ko ni sewel gila..
      duit tu bkn utk pentingan Najib..
      sbb apa bongok sgt nk sahut kerja lahanat musuh2 ini dgn habiskan wang utk rakyat tu demi main saman2..

      weii bangang ko gi Solat lah wei dr duk menambah dosa.. putra pariah oih!

      Padam
  14. cucu tok selampit12 Ogos 2016 7:38 PTG

    TANGKAP MO1!!!! 27 OGOS!! KL!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. yesss akhirnya.. anjing2 akan turun ramai2..

      tp i bet u lah caii.. with out PAS n NUar ketom.. u got nothing la but just shits laa..

      can see la later.. muahahahha...!!

      Padam
    2. Jing Madey.. aku sgt2 tunggu 27 Ogos ni
      aku nk tgk marina ajak geng lgbt n church sekali.. join ramai2

      semuga 'berkat'..

      muahahahaha...

      Padam
  15. kalo Najib bg betul pn duit pada PAS.. apa mslhnya?

    madey boleh amik 2 billion tanpa segan silu dr Petronas (PAS yg ceritakan) utk bagi pada company Konsortium Perkapalan milik anak MAdey...

    kenapa kalo utk Madey dan org2 nya semua macai anggup ckp HALAL.. BIJAK.. BAGUS. bla2?

    tp bila Najib bg duit pd rakyat. tolong org susah.. bantu PAS yg boleh kuatkan perpaduan ummah.. macai menyalak marah..

    is there something wrong with MACAIs of 3-MAMAK MUNAPIK? kan.. xbetul lah tu sbb tu mengamok... sbb anda kumpulan jahat yg sebenar!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua takda masalah kpd kau, Jing Jibo. Seleweng 1MDB, songlap berbilion masuk akaun dia, bini dia, anak tiri dia, kroni dia pun tak masalah. Kepala hotak kau.

      Kau banyak dedak tak kisah rakyat merongot kena bayar GST yang Jibo buat kerana negara tak cukup wang. 1MDB terhutang RM53 bilion, IPIC tuntut pulak RM28 bilion, Kementerian Kewangan ambik tanggungjawab hutang, nanti tak cukup duit, nak kenakan rakyat cukai lagi.

      Sekali lagi - kepala hotak kau.

      Padam
    2. aku faha...

      semua xdk masalah kaloa yg songlap tu Mirzan ke Mokhzani ke dan angkatan penyamun2 tua negara.

      dn paling best Najib ikut je telunjuk kaki si tua kutuk tu.. then kalo dia ckp u must resign. dgn rendah dirinye Najib kena resign.. then semua 'masalah' ni xde la timbul.. kan..

      kan.. alaaa skrip 20 tahun lps tuuu.. bapak ko ade pernah ckp tk chai?

      kepala hotak bapak kau.. kalau nk tuduh org buat jenayah kena buat laporan Polis.. lepas tu kemukan bukti..

      bukan lapor pd WSJ.. atau SR.. itu penipu dan penegcut namanya.

      Bukti manaa nk senang2 tuduh org curi? bapak ko xjar ke masa kecik2 atau mmg pala hotak bapak ko pun penchuri jgk??

      sekali lagi - kepala hotak bapak kau!

      elok buat majlis bca Yassin lah pd ketua Lanun tu bro.. kesian die.. ko duk tmbh mslh kt die!

      Padam
    3. Kepala Lanun ia lah Bugis Lanun

      Padam
    4. 8.04

      "kepala hotak bapak kau.. kalau nk tuduh org buat jenayah kena buat laporan Polis.. lepas tu kemukan bukti.."

      Dah buat dah...dengan peguam dia masuk lokap.

      Padam
    5. Bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    6. alasan.. mana ada masuk lokap.. tipu sgt madey xbrani lapor pun.. suruhh jing muflis apa brg.. kata kes serius.. takut la tu sbb tipu!

      Padam
    7. waooo dr suruh kemuka bukti lari mencicit tukat baju jadi 'pakar bahasa' pulak dah...


      kecut telor ble minta tunjuk bukti.. nmpk sgt lah pembohong pemfitnah..

      kalo ade bukti xpyh lah nk berpusing2 ke kamus kepala bapak ko tu jing madey.. xrelevan lngsung


      muahahaha... looser acting...

      Padam
    8. "tp bila Najib bg duit pd rakyat. tolong org susah.. bantu PAS yg boleh kuatkan perpaduan ummah.. macai menyalak marah.."

      Lebih baik beri mata kail dan pancing dari beri ikan chai....unsur rasuah pun ada tu, umpama pencuri beri duit curi pada rakyat...ni bukan robin hood la chai...

      Bantu pas ada lah sebab taktikal, nak dapatkan sokongan pas dan pas tak ler sebodoh macam najib tu, lebih mudah tugas pas ambil alih umno nanti...

      Nak tau macam mana chai? Mintak secara baik, mungkin, dan mungkin bleh terangkan...

      Padam
    9. aikk mata kail utk pacning rasuah ke bro?

      rompak wang KWSP/Petronas kasi pd kroni. alasan robin hood - utk selamatkan ekonomi.. (what da hell???)

      yg ckp bodoh tu sbb tk boleh nk mkn billion2 duit rakyat mcm 22 tahun dlu2..

      alalala.. jgn le tacingg sgt... muahahaahhh...

      Padam
    10. berbelit sgguh anggota pra-daesh 3-mamak ni.
      duit zakat tlg asnaf susah tu pun kira 'taktikal' utk rasuah jgk ke chaii??

      sesat nauzubillah dr ikut geng 3-Mamak!

      Padam
    11. Camni chai 8.33,

      Brim dan zakat datang dari rakyat atau najib?

      Jawab chai bleh tak?

      Ok jawapan pencacai...dari rakyat.

      Persoalannya,

      Bagaimana rakyat boleh terima pemberian dari pemimpin yg korup lagi zalim bernama najib?

      Seperti juga urusan riba yg diharamkan, bolehkah kami terima anmalan korup sebagai sebahagian tuntutan agama?

      Bolehkah najib dibenarkan mengurus harta dan wang rakyat?

      Bukan kah Islam itu bersih?

      Padam
  16. Kami relek je chai, malah kami terhibur terutama yg balas balik lu punya komen chai...

    Sebabnya lu punya komen? Nauzubillah, dah la lari tajuk, maki hamun tohmahan, alih tiang gol dengan tujuan nak deflect persoalan tentang najib....

    Kunun2 pembaca boleh lupa tentang najib korup ke chai?

    Tetapi yg menghiburkan hati kami ni datang dari hujah dan jawapan balas dari sdr2 kami.

    Dapat bonus dunia dan akhirat tuh...

    TQ bro...perjuangan mesti diteruskan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju setuju -

      Kunun2 pembaca boleh lupa tentang najib korup.

      Mana boleh. Sampai dia mati pun tak boleh. Dia pemimpin, masuk dalam rekod.

      Padam
    2. aikk ko tulis ko setuju..

      muahahaha ... wait n see 27 hb ni bape jootaa macai akan turun..

      muahahaha...

      Padam
    3. jgn lupa jemput marina kasi ucapan ekk

      surh dia pakai baju jgn ketat2 sgt.. nnt hujah malu laa org tgk.. malu nama daddy....(uweekk)

      Padam
    4. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks!!??? (dgn penoh semngt keanjingan.. )

      what da hell macai ckp KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??

      di ulangi...

      KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??

      Padam
  17. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??


    muahhaahaha.. rilek kepala bapak ko ler.. siang mlm menongkol kt sini nk seru syetan2 3-M spy jgn 'sejuk'.. apa barang rileks.. muahahaha....ketar jari2 posting..

    pastu berak.. buka pulak posting lain...berak tinggal.. psoting baru lagi.. satu hari entah berapa byk.. sbb rilekss?? muiahahahahaaha... pengecut laa katakan...


    siang malam tipu fitnah lepas tu dgn takkaburnya riaknya nk bonus akhirat?

    patutleh DAESH boleh cari makan..sbb manusia2 keparat sesat mcm ini ramai rupanya dlm alam maya..

    diri sendiri membusuk dgn dosa.. hari2 buat dosa.. maki hamun fitnah DS Najib non stop! tp tkrasa berdosa.. itu tanda2 org tu mmg byk dosa!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.17 tang mana fitnah, ayuh chai mari kita berbicara secara matang supaya pembaca dan rakyat yg membaca boleh faham, bukankah kefahaman rakyat itu penting dalam usaha membersihkan najib yg korup?

      Bentangkan disini, supaya rakyat faham dan lebih penting masterji kamu pun gembira kerana kamu telah menjalankan tugas drnfan baik dan cemerlang...

      Najib bayar melalui pelbagai cara,beri cash is king, termasuk beri projek itu ini atau melalui proksi2 seperti zahid tin kosong,hisyamudin sotong dan lain2lagi, faham sangat modus operandi punahsihat najib ni dan bukan pula buat kerja buta2 tanpa upah...

      Padam
    2. Givap lah Jing Jibo @ DAP Red Bean Suspect @ Tak Mahu Makan Pil Gila.

      Kau sorang saja di sini, nak coba kontrol blog Protun ini. Kau memang gila.

      Kau tak mau makan pil, nanti past the gila stage, kau kena pigi Tg Rambutan atau Tampoi - in a straight jacket mcm dlm movies tuh.

      Padam
    3. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks jee (kata jeneral blog pariah putra)

      ye keeee??

      nape concern sgt sorg ke ramai??

      kate rilekkss...???

      muahahaha...

      melayan cacai gila pro-3mamak..

      blog paling terjijik so far.. perjuangan diteruskan.. sorng ke ramai ke..tarak nak takut lah kalo taraf2 anjing2 murahan..
      matlamat dh jahat.. mmg dasar org2 jahat yg berkepalakan Tun Madey!

      Padam
  18. Jangan khuatir bila nak ngentam Jibo atau gomen nya -

    Appeals court: No one should be afraid of criticising govt / public officers conduct

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/06/08/appeals-court-no-one-should-be-afraid-of-criticising-govt/

    Federal Constitution allows people to exercise freedom of speech, court says in written judgment when setting aside defamation suit by Pahang MB against newspaper.

    PETALING JAYA: The public should not be afraid to talk about government and public officers’ conduct, says the Court of Appeal.

    In a 31-page written judgment by Court of Appeal Judge Justice Idrus Harun, in the case of Pahang Menteri Besar Adnan Yaacob suing Utusan Melayu for defamation, he noted the people should discuss their government and public officials’ conduct without being subjected to civil actions for their opinion

    The panel .. that the Derbyshire principle, which rules that those holding office in public bodies .. cannot sue in their official capacity, should be applied and be adopted in the country’s defamation laws.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??

      muahahahaa.. gelabah postingg lagi...

      yg rileks sbrnya Najib.. muahahaah..

      Padam
    2. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks???

      zaman dulu2 kami lagi rilekss sbb sape ckp byk...bapak KAMI pakai ISA.. tangkap orgg tu!!

      muahahahaa....

      Padam
  19. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??

    muahahahaa..

    yg rileks sbrnya Najib.. muahahaah..

    upah Gusto xjln
    upah SR xjln
    upah WSJ xjln
    kuar UMNO xjln
    buat deklabasi xjln.. hantu ramai
    demo besar2 xbrani buat.. sbb xde sokongan
    buat parti baru bertelagah sama sendiri..


    what da hell macai ckp KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??

    di ulangi...

    KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??


    muahahahaaaa..

    BalasPadam
  20. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??

    muahahahaa..


    Mockris si boboi botak tu aku akui mmg 'sgt rileks'..

    apa menda pun tk reti.. tau pelok bini jerrr...

    mauhahahaaha...

    daddy support semua lorrr...

    BalasPadam
  21. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??!!!

    sbb tu BAPAK KAMI x berani report polis..

    muahahahaha....

    BalasPadam
  22. Dah nyata penyokong Najib di sini ini dah gila. Kesian jugak dia.

    But they say business is business. Jadi, politics is politics. Pedulikan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Kau sorang saja di sini, nak coba kontrol blog Protun ini. Kau memang gila. "


      mengaku jgk ye anjing Tun Madey?

      lumayan ke jadi anjing cmni buat kerja jahat siang malam?

      td ko ckp bab dosa pahala.. akhirat bla2.. tp time buat kerja jahat mana dosa pahala?

      ooh lupa geng 3-Munafik.. muka ada 10 jenis..

      muahahahaha

      Padam
    2. hohohoo takottttnyerrrr sini belog anjing2 belaan madey ke???




      aishhh... ini bkn zaman Madey pakai ISA.. blog sape pun lantaklah jnji kebenaran dan kebebasan bersuara mcm si Kudin Muflis ckp di Swiss dlu..

      Padam
  23. Hahaha...meroyan sudah caii mappadulung nii..kalau betu tun m seleweng sila buat report..ckp banyak tk guna..era mohd najib akan berakhir tuu pasti..!yg pasti mohd najib kini ketakutan yg amat sgt..caii2 upahan tk habis2 serang keluarga tun m yg xde kena mengena pun..πŸ’ŽπŸ’πŸ—

    BalasPadam
  24. ayuh chai mari kita berbicara secara matang supaya pembaca dan rakyat yg membaca boleh faham, bukankah kefahaman rakyat itu penting dalam usaha membersihkan najib yg korup?

    Bentangkan disini, supaya rakyat faham dan lebih penting masterji kamu pun gembira kerana kamu telah menjalankan tugas drnfan baik dan cemerlang...

    Najib bayar melalui pelbagai cara,beri cash is king, termasuk beri projek itu ini atau melalui proksi2 seperti zahid tin kosong,hisyamudin sotong dan lain2lagi, faham sangat modus operandi punahsihat najib ni dan bukan pula buat kerja buta2 tanpa upah...

    P.s.x

    Chai, angin sewel lu dah datang ker? Owhhh budu le plak, tanya orang sewel ada ke dia nak mengaku? Macam kes tetak nenek sampai putus kepala...punca root cause adalah tak makan u.b.a.t dan inilah yg terjadi teehadap pencacai yg atas ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nk bicara matang apa dgn kalo dh geng2 bahlol bodoh dan pentaksub madey ni berkerumun. tgk je la kebodohan cai2 upahan ni!

      sbb Najib tk bersalah nk paksa juga ckp dia salah.. so mmg gila lh kan.

      Padam
    2. Memang kau dah gila, Jing. Tadi cakap sorang aje yang ngentam kau di sini. Di atas ni pulak kau ngaku ada ramai - kau kata

      "geng2 ... dan pentaksub madey ni berkerumun."

      Walau pun kau sedor pada masa masa nya, tapi pada umum nya cara kau cakap, takda isi kau cakap, maki hamun kau dll itu menunjukkan kau dah gila.

      Makan pil sakit gila kau tu Jing. Kalau tak, nanti ke Tg Rambautan atau Tampoi lah alamat kau.

      Padam
    3. 8.50.. gila2 dia pun ko sanggup buat analisis posting..

      maknanya ko lagi GILA lahh..kah..kah..kah takott sioutt.. chaai pariah dgn bayang2!

      Padam
  25. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??!!!

    sekali xboleh nk handle.. roger si ketot manok.. adoi laa mmg jemm la kalo si barua ni masok..

    bkn sbb kehebatan kata2nya..tp sbb... busukkk woiii.... kentotttt...!!!

    BalasPadam
  26. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??!!!


    bodohkan pembaca dgn carta alir ber anak panah bersepah2 di atas

    lepas tu tekan kepala org yg baca.. " ko mesti patuh dgn kami.. Najib merompak bla...bla.. ini bukti kukuh..blaa.... " <<<< rase BARUA sgt!!

    muahahahaha

    BalasPadam
  27. Dah main ulang ulang si gila ni. Cakap dah merapu. Dah betul gila dia. Kesian Najib. Ada penyokong pun, orang gila.

    BalasPadam
  28. Dedak punya pasal cai-cai sanggup memfitnah Pak Zahid. Walhal kini terbukti pengesahan yang dibuat oleh Pak Zahid tentang wang Pak Arab dalam akaun proksi Unmo adalah benar. TQ M/Kini kerana mengesahkannya.

    Ini bermakna cai-cai telah melakukan satu kesilapan besar apabila sengaja meragui pengakuan Zahid walhal pengakuan berkenaan adalah tulus, benar dan tidak lain tidak bukan adalah semata-mata benar belaka.

    Dalam konteks ini, Zahid tidak berhutang apa-apa pengakuan tidak benar sebaliknya cai-cai yang berhutang kemaafan dari Zahid kerana sengaja mengada-dakan cerita.

    Dalam konteks agama, apa jua kesalahan boleh dimaafkan tapi pesalah perlulah memohon sendiri kemaafan. Kalau tidak maka busuklah dedak mereka. Justeru terpulang pada cai-cai kalau nak bagi ponakan makan dedak basi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah main ulang ulang si gila ni. Cakap dah merapu. Dah betul gila dia. Kesian Najib. Ada penyokong pun, orang gila.

      Padam
    2. "Dedak punya pasal cai-cai sanggup memfitnah Pak Zahid. Walhal kini terbukti pengesahan yang dibuat oleh Pak Zahid tentang wang Pak Arab dalam akaun proksi Unmo adalah benar. TQ M/Kini kerana mengesahkannya."

      Kenapa zahid tak perkenalkan pak arab tu? Rakyat pun nak tau juga, siapa? Kenapa najib pulangkan balik? Pak arab gila mana mari? Kenapa doj boleh beri bukti susur galur punca duit masuk ke akaun najib datang dari 1mdb? Bukti doj ini melalui transaksi perbankan eletronik, melalui email2 dan perbualan yg dihantar dan dipintas, doj juga mendapat bukti melalui cakera padat xavier justo.

      Inilah buktinya chai, bagaimana najib mencuri duit rakyat.

      Padam
    3. "Zahid walhal pengakuan berkenaan adalah tulus, benar dan tidak lain tidak bukan adalah semata-mata benar belaka."

      Malas nak citer banyak...minta tin kosong bersumpah, bley?

      Padam
    4. "Zahid tidak berhutang apa-apa pengakuan tidak benar sebaliknya cai-cai yang berhutang kemaafan dari Zahid kerana sengaja mengada-dakan cerita."

      Mengada adakan citer ker atau apa2 pun soh tin kosong bersumpah bley? Pastu tutup citer pak arab ni bley?

      Padam
  29. Malas nak quote chai sewel ni...terus jawab aje la, dedak ada halal ada haram kami tak makan dedak chai, perjuangan kami ikhlas, ingat ye chai, kami rakyat marhaen t.a.k.m.a.k.a.n.d.e.d.a.k maksudnya, tak ambil duit dicuri atau disakun hak milik rakyat dan negara.

    BalasPadam
  30. cucu tok selampit12 Ogos 2016 9:30 PTG

    TANGKAP MO1!!! 27OGOS!!!! KL!!!! KITA GEGAR!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cu, ko belah mana sebenonye.

      Padam
    2. cucu tok selampit12 Ogos 2016 9:48 PTG

      Teman sebenonya belah utara kihkih, jom mari BERSATU 27ogos ini!

      Padam
    3. amboi2.. bongkaknya nk tangkap sapa tu.. tangkap anak2 mamak dlu la yg makan hasil rompakan 22 tahun.. sblm ckp tangkap prg lain...

      Padam
    4. sangap giler sampai guna nama cucu tok selampit plak.. mmg muflis lah pencacai putra pariah ni.. boboi pun lari ke mana ntah...

      Padam
  31. DOJ ditangan kanan mu, Tppa ditangan kiri mu. Aku tak tahu mane yang buat mu berbulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn le sakat sgt nnt makin Madey sesak napas kt IJN tu..
      Najib pun pegi ziarah.. sian die..!

      Padam
  32. KAMI (jing upahan MAdey).. rileks??!!!

    itu pasal kalot giler mlm ni 'berak' lagi si putra pariah...


    muahahahaha....

    BalasPadam