Ahad, 7 Ogos 2016

Parti Baru ~ Pemimpin UMNO Mula Goyang..!


Itu sebab hidup jangan bongkak dengan mengutuk dan mencaci..! menolak kebenaran dan berkhayal dengan mimpi di siang hari  sedangkan hakikatnya...

Bung Moktar beri amaran, parti baharu Dr M mampu ‘celakakan’ Umno

Ahli Parlimen Kinabatangan itu akui, walaupun Umno sebuah parti tertua namun ia tidak memberi jaminan kepada parti Melayu itu kekal memerintah
PETALING JAYA: Parti baharu Tun Dr Mahathir Mohamad mampu ‘mencelakakan’ Umno jika penubuhan parti itu dianggap remeh oleh ahli dan kepimpinan Umno.
Kebimbangan itu disuarakan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Bung Moktar Radin yang senada dengan kenyataan Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin bahawa parti baharu Dr Mahathir mampu bertahan lama dan bergerak jauh.
“Parti baharu Tun Mahathir tidak boleh dianggap enting (remeh) atau seolah ia hanya parti serpihan dan tidak mendatangkan apa-apa ancaman kepada Umno. Inilah masanya untuk Umno fokus ke arah memperkuatkan parti supaya beri keyakinan kepada ahli dan rakyatnya.
“Kalau ahli Umno leka, maka kesilapan besar akan berlaku dan Umno bakal ‘dicelakakan’ oleh parti pembangkang,” katanya kepada FMT.
Ahli Parlimen Kinabatangan itu juga mengakui, status parti tertua tidak akan memberi jaminan kepada Umno, parti Melayu itu untuk kekal memerintah.
“Walaupun Umno sebuah parti yang berjaya tetapi sejarah tidak akan membantu Umno untuk terus kekal sebagai pemerintah, kecuali Umno sendiri melibat gandakan usaha ke arah itu,” katanya.
Terdahulu kebimbangan sama disuarakan Khairy apabila mengingatkan pemuda Umno supaya tidak mengambil mudah penubuhan parti baharu Dr Mahathir dengan beranggapan parti kecil itu tidak akan bertahan lama.
Katanya, adalah terlalu angkuh untuk menganggap sedemikian kerana parti baharu itu ditunjangi nama-nama besar seperti Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir selain Dr Mahathir sendiri.
UMNO memang berjasa..! UMNO memang parti yang hebat..! tapi yang menjadikannya hilang keramat kerana ada dan wujudnya pemimpin bangsat..!
Kata...baling gelas pun tak pecah..!
Kenapa pulak goyang???
Lu Fikir La Sendiri!!!

76 ulasan:

  1. Pemimpin UMNO Mula Goyang. Jing Jibo mula goncang. Entah apa di goncangkan nye tak tau le. Dlm bilik air ke di mana tak tau le.

    Hah, bukan saja Khairy Pemuda kata jangan tak anggap penting parti baru itu, Bung Moktar pun beri amaran, parti baharu itu mampu ‘celakakan’ Umno.

    Betul kata nya, walaupun Umno sebuah parti tertua namun ia tidak memberi jaminan kepada parti Melayu itu kekal memerintah. Terutama bila kepala dah busuk, hati perut dah kena ulcer, dah nak sampai ke pringkat cancer.

    Dari segi korapsi nya dah memang peringkat cancer le. Kalau Najib tak undur atau di ganti dek UMNO, akan terminal le UMNO di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Logiklah Bong goyang kerana ia melihat menggunakan akal. Akal mengatakan kalau parti Reformasi mampu menggugat parti Mamaker makanya lojiklah kalau beranggapan parti baharu Mamaker juga mampu memberi kesan kepada parti lama Mamaker. Cumanya berapa besar kesan berkenaan belum dapat ditentukan buat masa ini.

      Siapa yang telah ada keyakinan boleh saja buat pertaruhan awal. Namun keputusan resmi hanya akan diketahui pada 2018 dan pada masa itu barulah boleh tahu sama ada menang atau hilang wang pertaruhan.

      Wakakaka

      Padam
    2. Waaaaaa kau pun dah nak hentam Bung ye? Kan dia niat baik tuh. Nak kasi warning sikit kpd Jibo. Awat nak pukui messenger of the calamity?

      Padam
  2. Ahli umno ramai yg x leka. Yang leka adalah mereka yg merasakan mereka pemimpin atasan umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap yg tak leka dapatkan yg atasan jadi tak leka, terima kasih.

      Yg paling bagus nya, dapatkan MO1 undur atau di gantikan.

      Padam
  3. Bung Mukhtar tu Bahasa Melayu pun bukanya fasih. Dia punya cakap pun kadang2 mcm Samy Velu jer. Maksud sebenar dia ialah parti baru cap ayam ni mampu jadi 'parti celaka'.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam ini ke standard Projib?

      Oooo lupa, yg di atas ini ia lah Jing Jibo. Memang lah komen tahi ayam yg dia keluarkan.

      Padam
  4. Langkah yg perlu diambil "PARTI UMNGOK SEKARANG" dgn segera....

    Singkirkan Lanun Bugis...

    Singkirkan Menteri2 dan Ahli2 Bongok dan yang makan dedak...

    Berhenti berandaian LANUN BUGIS tak bersalah...

    Seluroh dunia da dapati 1MDB terbabit dgn penyelewengan wang berbilkion USD.. Lanun Bugis adalah Official no.1 jadi secara langsong atau pon tidak dia tetbabit dan bertanggong jawab...

    Barulah rakyat kesuluruhannya akan kembali yakin kepada kerajaan dan UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju setuju

      Padam
  5. Tukar nama Parti UMNO sekarang jadi Parti UMNGOK atau Parti UMNOn_k!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kamu nak perli UMNO, jangan. Kamu nak perli Najib, takpa.

      Aku Protun, masih lagi ada simpati dgn UMNO, ha nya dah hilang simpati atau apa apa perasaan terhadap Jibo.

      Padam
  6. Macamna ahli UMNO tak goyang . Layar bahtera koyak rabak dipukul ribut tiada reda. Mereput dimakan anai² pelahap. Yg paling teruk di nakkhodakkan ooleh juragan mabuk yg arah layar dikembang, sauh di labuh. Tu yg nampak terumbang ambing menanti pukulan tsunami.. Perhatian. Diharap mmacai sediakan pelampung secukupnya ye.

    BalasPadam
  7. apahal anjing2 penjilat lobang najis kafir2 harbi DAP PKR RBA menyalak kat sini... korang pun mmg sedar dan faham yg pakatan harapan tu satu pakatan setan yg sangat celaka... janganlah segan mengakuinya... hanya golongan terkutuk je yg menyokong pakatan setan tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. najis tu maksud nya Najib?

      Padam
    2. Pala otak hang! Sampai negara hampir pasti tergadai, berbillion-billion wang emdibi hilang begitu saja dan ditambah pulak hutang berbillion-billion masih nak mempertahankan perkara yg mungkar. Bagi saya takdak masaalah nak beri gelaran pakatan apa pun asalkan negara yg tercinta ini dapat diselamatkan drp penyamun-penyamun setan!

      Padam
  8. puak2 anti Najib sengaja menguar2kan isu 1mdb dgn pelbagai pembohongan, fitnah, cerita rekaan dan bukti palsu dgn bantuan pihak asing... dalam masa sama berusaha menutup kes penyelewengan projek terowong Penang RM14 billion oleh Lim guan eng yg sarat dgn bukti2 sahih...ler ni si tokong tu berusaha nak putarbelit dan membohong rakyat...jangan hipokrit la macai2 pembangkang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau cakap ni ada lah "pembohongan, fitnah, cerita rekaan dan bukti palsu dgn bantuan pihak anjing..."

      Padam
    2. kalau dulu Jibo defensif tapi sekarang ini selepas parti baru dikritik, Protun pulak jadi sensitif dan defensif. Dap dan RBA tepuk amai-amai, kah kah kah

      Padam
  9. Kejora 1:31 ptg....

    Read this which is announced & spread at every corner of the earth.

    US federal prosecutors launched one of the largest asset seizures in U.S. history as they step up their investigation into billions of dollars siphoned away from a Malaysian government investment fund. Authorities filed civil lawsuits on Wednesday morning seeking to seize more than $1 billion worth of assets, including properties and other assets purchased with money allegedly misappropriated from the Malaysian fund. The Wall Street Journal has reported that people linked to the fund have invested millions of dollars in real estate and businesses in the U.S. Agents from the Federal Bureau of Investigation’s international corruption unit have also been conducting a wide-ranging criminal investigation into people and institutions connected with 1Malaysia Development Bhd., known as 1MDB, a sovereign-wealth fund set up by Prime Minister Najib Razak in 2009 to drive the country’s economy. The asset seizures would be the U.S. government’s first action tied to the 1MDB investigation.

    Don't talk much, care to debate me on this topic....???

    BalasPadam
    Balasan
    1. So, in what matter DS Najib had committed crime?
      Secondly, how are we sure that those actions taken by DOJ are right or appropriate and not a conspiracy?

      Padam
    2. Wah geng Kejora kembali berhujah dengan rakus
      Muka Wak Seman pasti pucatt serupa ikan kukus
      Dekat posting sebelum nii dia cabut lari bungkus
      Come on Wak jawab ler jangan pula lari menikus

      Padam
    3. "one of the largest asset seizures in U.S. history" - wow, I did not realize that.

      I earnestly hope DoJ or some other will identify MO1 fully by name - no need I/c or Passport numbers, just full name will do.

      Padam
    4. Wak Seman Kadok hanyaa pendatang darii Singapura
      Mari sini cuba nak jadi hero dalam kita punya negara
      Merata blog merayap cari modal nak cetus huru-hara
      Kerja pengkhianat nya itu tak akan dibiar oleh Kejora

      Padam
    5. Sebelom Othman masuk, aku nak kata kpd Jing Jibo nih -

      1. MO1 ia lah Jibo, Mr Cash Is King

      2. kalau dah Jabatan Kerajaan US yang saman ke mahkamah, mana conspiracy nye Jing? Masa bomb Iraq dulu pun, ada "Coalition of the Willing" - bermakna beberapa negara Eropah lain percaya apa yang di duga di masa itu pasal WMD.

      Hal bahawa takda WMD di jumpai hingga sekarang tu sama lah saperti kes Altantuya belom selesai sampai ke hari ini. Amacam, logik tak? Aku belajor logik dari Aristotle RoziFLOM dulu.

      Padam
    6. Kejora 1:51 - For a start, please explain & answer.

      - Who is the Finance Minister of Malaysia?
      - Who is Malaysian Official No. 1..?
      - Who is the Prime Minister who initiate 1MDB existence?
      - Who is the Chief Advisor to 1MDB Advisory Committee?
      - Who is 1MDB authorizing signatory making payments/transactions US$billions to Goodstar?
      - How on earth US$1 billion—hundreds of millions more than previously identified landed in the personal AM Bank accounts of Malaysia’s prime minister?
      - How on earth the FlOM also possessed Millions Ringgit in her bank account as well?
      - Where did The FLOM obtained huge funds to go on multi million shopping spree whenever she went overseas?

      Padam
    7. Udah tak nampak kelibat lagi si tua Wak Seman Kaduk
      Pukulan Kejora ibarat undercut atau penumbuk ceduk
      Kepala dia jadii bengang ibarat kena ketuk dek senduk
      Akiibat jolok sarang tabuan dia nii terjelepuk terduduk

      Padam
    8. Wak Seman actually has nothing facts but only action
      He played around trying to attract followers attention
      So all of you readers now can make your justification
      How the hell he answered by throwing back question

      Padam
    9. Matupunggeng Bugis Jing Jibo, kau jawab lah soalan2 Othman itu. Kenapa nak berdolak dalih? Kau takda fakta dan hujah nak jawab ke?

      Kalau gitu, kau bangang hamjadah le, macam Jibo kata di kempen PRU13 jenis kau ni tak membantu dia mengeluarkan fakta dan hujah yg boleh di terima rakyat. Bangang hamjadah, kata dia.

      Padam
    10. Cai tun 3.14 pm why are you so damn stupid stubborn
      You had eaten too much Tun’s dedak.. hell or heaven
      Wak Seman is actually coward as what he had proven
      He should first answer my question, at 1.51 pm given

      Padam
    11. Jing Jibo,

      Since you are so damn stupid, let me repeat the questions he asked that you have not answered -

      - Who is the Finance Minister of Malaysia?
      - Who is Malaysian Official No. 1..?
      - Who is the Prime Minister who initiate 1MDB existence?
      - Who is the Chief Advisor to 1MDB Advisory Committee?
      - Who is 1MDB authorizing signatory making payments/transactions US$billions to Goodstar?
      - How on earth US$1 billion—hundreds of millions more than previously identified landed in the personal AM Bank accounts of Malaysia’s prime minister?
      - How on earth the FlOM also possessed Millions Ringgit in her bank account as well?
      - Where did The FLOM obtained huge funds to go on multi million shopping spree whenever she went overseas?

      Are those clear enough for you? If not, say so, don't give shit excuses, ok?

      Padam
  10. Welkem home budak suman amat... lamo noo tumpah darahnyerr selepas PRK Sg beso dan Kuale Kangsor puak ton momok cuba membodohkan rakyat... Budak Suman Amat dah pulih dari tumpah darah... kah kah kah....
    Budak Suman Amat bilo lagi nak mintak DOJ sita suma asset 1MDB nih... Budak Suman... negara dag bangkrap ka blom nih...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro, bagi Wak Seman ni semua apa yang dicakap Madey adalah umpama ayat Quran bagi dia dan semua apa Amerika buat adalah ibarat hadis baginya. Tak boleh ditolak.

      Padam
    2. Tak payah lah jawab soalan2 kau sendiri, Jing Jibo.

      Kalau kau ada bola, kau jawab lah dan debate lah apa Othman cakap di atas tu ha. Tunggu dia masuk lagi.

      Aku pun nak numpang semangkong menibai kau yang menyalak macam anjing tak tahu daratan ke lautan.

      Padam
    3. Wak Seman kini udah tak tentu arah ke tengah ke tepi
      Si tua nii perasan lebih merasa jadii hero dalam mimpi
      Sekali geng Kejora masuk balon tibai lanyak dia berapi
      Tak terjawab lagi orang tua ni terus senyap sunyi sepi

      Padam
    4. Waduuh geng Kejora tidak henti terus serang dan latu
      Wak Seman Kadok nampak dah senyap sepi mati kutu
      Sahih malam nanti dia balik ke rumah tak jumpa pintu
      Tak mustahil orang tua ni nanti hantuk kepala ke batu

      Padam
    5. Matupunggeng Bugis Jing Jibo, kau jawab lah soalan2 Othman itu. Kenapa nak berdolak dalih? Kau takda fakta dan hujah nak jawab ke?

      Kalau gitu, kau bangang hamjadah le, macam Jibo kata di kempen PRU13 jenis kau ni tak membantu dia mengeluarkan fakta dan hujah yg boleh di terima rakyat. Bangang hamjadah, kata dia.

      Padam
    6. Caitun 3.17 pm why are you so damn stupid stubborn
      You had eaten too much Tun’s dedak.. hell or heaven
      Wak Seman is actually coward as what he had proven
      He should first answer my question, at 1.51 pm given

      Padam
  11. The new party will make roadshow in village and town
    They feel confident but actually no supporters around
    Muhiyidiin is as if a fool and Madey make him a clown
    It won’t take long we believe their ship will get drown

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khairy Pemuda has said don't play play with new party
      Bung Mukhtar also said boleh goncangkan jambatan dan titi
      Ahmad Zahid has said the party registration will not be made shitty
      Jibo will just wait for instruction from FLOM otherwise mati

      Padam
  12. Gantung potret Tun M krn UMNO takkan gantung Gambar @#%@^ waktu pilihanraya nanti!
    Org akan bercerita jambatan Penang,PNB , GLC,Tabong Haji,Penyatuan Bank, Twin Tower, North South Higway, KLIA,F1 Sepang,Langkawi, KL Tower, Putrajaya, Cyberjaya, MSC , UiTM, KFZ, Petronas, Kompleks TLDM Lumut,Celcom,Proton,persyarikatan, penswastaan...etc. Apa yg menarik Tun M berjaya ubah lanskap negara. Antaranya Shah Alam
    dari ladang getah menjadi bandar industri dan Bandaraya Selangor.
    Banyak jasa Tun M pd negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.

      Gambar Jibo tak berani di letak di poster atau sepandok di PRN Sarawak, di PRK SB dan KK. Sebab nama busuk, sekarang ada nama baru - MO1 - di kasi dek DoJ USA.

      Menang PRK SB dan KK sebab Mr Cash Is King kasi beras berkampit, barangan letrik, wang tunai dan mcm mcm lagi. Pengundi pun di suap nya. Kalau tak, lebor calon2 nya.

      Padam
    2. maksud kamu Tun sendiri yang jadi buruh kasar atau si Boboinya yang disuruh jadi buruh kasar untuk bangunkan bandar bandar dan bila ladang dah jadi bandar bolehlah Chauvinist berniaga dan keutungan yang Chauvinist dapat akan disalur sebagai ufti pada si bapak dan si boboi2? kah kah kah memang ko bijak, bro

      Padam
  13. Jasa yg banyak tak ada makna dihujung nyawa melutut mintak nyawa dari penjajah datang campurtangan dalam Malaysia. ... banyak pengkhianat ni dari Utara Tanah Melayu... ni fakta... apa pulak budak suman amat nak komen...?
    Negara dah bangkrap ka blom ni... dah sita asset ka belom... dah dakwa ka blom..?

    Suman ooo suman mano ko... dah mampos ko blom budak suman nih..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janganlah pula tak tahu ini Wak Seman Kadok musibat
      Si tua ni tidak ada apa ke bende hanya sembang lebat
      Datang dari Singapura mahu berlagak jadi Hang Jebat
      Bukan dia tak tau dulu berapa banyak Madey rembat

      Padam
    2. Yg nyawa dah sampai peringkat hujung ia lah Jibo. Dah kekurangan sokongan Melayu, dia bertempiar nak cari sokongan bukan Melayu. Nak di settle nya isu takda Mykad orang2 keturunan India yang takda bukti bernak di Malaysia, kot nak di kasi nya Mykad gitu saja.

      Gila, dulu kata dia Bugis "jugak pendatang", nak sedapkan hati Cina sampai sanggup jatuhkan maruah kaum dan bangsa Melayu. Sekarang nak kasi kerakyatan kpd kaum India dengan sewenang wenang nya.

      Tun M kasi surat pengakuan sebagai penduduk tetap kpd orang Melayu/Islam Sabah yang dah berpuluh tahun tinggal di sabah tanpa dokumen? Tunggu Jing Jibo cakap, aku sedia nak tibai Jing tuh.

      Padam
    3. Jangan nak jilat sangat le ini pedukang dari Alor Setar
      Dia inii wotak Keling banyak aota isi alam punya putar
      Lawan Ku Li dulu diguna undi cawangan tak berdaftar
      Kesudahan nya UMNO jadii haram mampos terlantar

      Padam
    4. Sedar le kamu wahai 3:15 PTG bahawa di PRU13 Jibo kalah undi popular, terbang majoriti 2/3 di Parlimen, di kasi Tsunami Cina, dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah UMNO dan sejarah negara.

      Di PRU14 nanti dia mungkin dapat Tsunami Melayu jugak. Innalillah le Jibo.

      Padam
  14. Mcm juga manusia...bila dh berumur nii sering sakit..umno begitu juga..umno kini menghidap kanser kronik bila2 masa saja akn mati..bila dh sakit baru ingat rakyat..baru ingat nk berjuang utk rakyat...prOoTt

    BalasPadam
  15. Hehehe...yg sebenarnya tak ramai yang komen, yang komen hanya org yg sama...tu yg macam ramai. Selamat karam la ini blog

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul -

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terkhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
    2. Caii..ADA ramai jee yg komen..cuba lihat blog pro ahjib..langsung tk berani siar komen...yg karam sebenarnya blog pro ahjib..kalau siar komen pun setakat puji ahjib saja..

      Padam
    3. Pos pos yang lalu selalu 50, 60 komen.

      Kalau kau nak kurangkan komen di blog ini, kau bunuh le Jing Jibo yang sekor di sini, tengok berapa komen yang tinggal.

      Padam
  16. Korang caitun tibai Najib tapi DOJ tak ada pun dakwa
    Dapat dedak Tun kenyang tergolek macam ular sawa
    Wak Seman marii nak defend pun udah ujung nyawa
    Warghh kaah kaahh tak dapat tahan aku nak ketawa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Little amuses the nuisance, what more the fool.

      Padam
  17. Penyakit kanser tu hanya geng kau saja-saja nak kata.Pakatan roboh yang kini bersama protun tu seluruh dunia pun tahu hari-hari bercakaran macam kucing jantan dengan kucing jantan.Tapi ada hati nak perintah malaysia.

    Ni yang terbaru pulak parti baru tak tubuh lagi tapi riak kapada perpecahan sudah nampak.Din lembut awal2 lagi tak mahu menyertai parti yang berketuakan mohyidin.Dah nampakkan masaalah yang bakal timbul.Itu tak masuk bergabung dengan Pakatan lagi tu.Nanti berantakan pasal berebut kerusi pulak.

    Ajal maut ditangan tuhan tapi kalau berpandu pada logik akal dgn usia 92 tahun selama mana lagi Tun mampu memimpin gerombolan pemberontak yang memang terkenal dengan tidak sekepala ini.Sudahnya kesianlah kepada para macai yang sudah begitu jauh terjerumus dan terikut-ikut dengan kaum yang cacamerba ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syabbas anon 3.48 ptg kerana berii pandangan bernas
      Bahasa sindiran itu ngilu tajam bagai durii buah nenas
      Parti baru inii berasas emosi tiada panduan atau lunas
      Cai tun yang membaca ni mesti semakin berapi panas

      Padam
    2. Bodoh lah menagatakan hari-hari bercakaran macam kucing jantan dengan kucing jantan. Korang UMNO pun gitu jugak. Ambaik kapak, belah dada lah, Mamat.

      Padam
    3. Dah kau buat komen tapi nak balas sendiri, puji diri sendiri di 355 PTG, pahal, Jing Jibo. Takpa kau nak nulis komen panjang 2-3 kaki pun, asalkan jangan jawab komen kau sendiri puji diri sendiri.

      Nampak bodoh sangat lah.

      Padam
    4. Din dah kata dia nak buat acara sendiri tapi akan rapat dengan Tun M, akan buat apa saja Tun M mintak dia lakukan.

      Korang kena hemahkan apa Khairy Pemuda cakap, Jing. Jangan main main, dia Ketua Pemuda, dah kata nak jadi PM di umur 40 - masa sekarang le.

      Padam
  18. Asalkan dia Presiden Umno kita sokong walaupun baru usia 40 tahun.Parti lain memang tak boleh harap kerana asyik berperang.Bab takdak pengalaman memerentah adalah satu hal tapi yang asyik berperang itu yang masaalah paling besar.Kita semua nak hidup beb bukan nak berpolitik memanjang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cakap aja. Najib takut bgi nak mampuih nak lantik Khairy apa apa jawatan selepas bertahun jadi Ketua Pemuda. Sekarang Khairy dah bagi warning kat dia.

      Padam
    2. Korang dah teruk, Jing. Di Trengganu korang in a mess, silap silap lingkup bla bila saja -

      Hishammuddin calls for Terengganu crisis to be resolved immediately
      Malay Mail Online - ‎21 hours ago‎

      Umno vice-president Datuk Seri Hishammuddin Hussein (centre) said the crisis should be solved beginning at the state level, right down to the division and branch levels.

      Padam
    3. Pas will observe the decision by Ahmad Said at tomorrow’s DUN sitting before deciding on its next move in the highly charged political scenario in Terengganu

      State Pas Youth information chief Hishamuddin said, "Pas is ready and capable of governing the state”.

      Padam
  19. Sibuk dgn DOJ. Apa yg DOJ boleh buat dgn najib. Kalau dah siasat apa yg DOJ boleh buat dgn Najib....siasat tinggal siasat lepas itu tak ada apa belaku...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh bangang punya Jing Jibo sengaja tanya soalan mengarut. Pada hal dia tahu kedudukan perkara itu di DoJ.

      Hang tenong lah gambaq di pos Putra M di ataih tuh betui betui. Hang nampak tak uka hang di lobang di tengah tengah nya?

      Padam
  20. DAP dan konco2nya ibarat langau mencari bangkai...Tiada yang benar melainkan pembohongan semata-mata jika DAP dan konco2nya bercakap mengenai kepentingan rakyat. Tidak ada dalam sejarah DAP yang mementingkan kebajikan rakyat malah DAP dan konco2nya hanya melihat kekayaan yang ada dalam sesebuah negeri untuk diratah oleh mereka... langau ini akan terus berterbangan mencari bangkai iaitu penjilat2 lobang taik depa...untuk menjadi macai bagi membantu meneruskan agenda pembohongan depa tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo dah di hinggap langau betapa lama, kalau Jibo pergi ke United Ntions di New York, silap silap dia di pariahkan. Wakil2 hampir 200 negara di UN mesti baca dengan penuh teliti laporan 136 mukasurat yang DoJ fail kpd mahkamah.

      Aku gerenti, takda sorang depa pun yang tak tahu sapa dia MO1 tuh.

      Padam
    2. .. when did Rahman Dahlan cease to be an idiot

      My first reaction to the startling statement by the BN strategic communications director and Minister in the Prime Minister's Department in charge of EPU Abdul Rahman Dahlan that only an idiot doesn't know who 'Malaysian Official 1' is

      Padam
    3. Dulun Dap kata Umno bawah regim22 adalah diktator tapi bila regim22 bersara Dap pula jadi lebih diktator dari kediktatoran regim22. Tak hairan kalau dua-dua regim bekerjasama untuk mendiktatorkan negara ini. Cumanya kenalah menang PRU dulu. he he

      Padam
    4. 5:54,

      That Rahman is no different with the Dap fella who arranged Miss Phang to make a press conference just to deny her involvement in the swimming pool and Taman Manggis issue. So now we know there are many idiots and probably there are more at the bottom waiting to come to the surface.

      Padam
    5. Sama ada Jibo diktator ke tak, nyata dia perintah cara kuku besi. Pakai "hidden hands" jugak.

      Padam
    6. 605, txs for implying you agree that Rahman Dahlan is a fool.

      He is a much bigger fool - considering his position of a Cabinet Minister.

      Sad that Najib appoints so many fools to his cabinet. Wanna know who else? Take a guess.

      Padam
  21. UMNO mesti goyang sekarang. Bukan saja pasal parti baru 3M timbul, jugak sebab dah penuh langau Jibo songlap duit berbilion, Trengganu nak jatuh, dan sekarang berita MAS menggoncang lagi, mungkin membawa insurance claims ber bilion -

    Malaysia acknowledged for the first time that one of the pilots of Malaysia Airlines Flight 370 had plotted a course on his home flight simulator to the southern Indian Ocean, where the missing jet is believed to have crashed.

    Australian officials overseeing the search for the plane last month said data recovered from Capt. Zaharie Ahmad Shah's simulator included a flight path to the southern Indian Ocean. Malaysian officials at the time refused to confirm the findings. On Thursday, Transport Minister Liow Tiong Lai told local journalists that the flight path was found on the simulator.

    BalasPadam
  22. Jing jibbo satu orang dia jadi tiga
    Sebenarnya otak udang dia sah gila
    Ada mencarut maki hamun jugak ketawa
    Otak tarok bontot taik dalam kepala

    Dulu dia lama duduk Tanjung Rambutan
    Pasal datang gila telo atok dia telan
    tujuh tahun dia duduk dalam kurungan
    Keluar merayau merapu dok tepi jalan

    Lama lama jumpa dek mat mustlearn
    kesian ambek jadi cai bayar bulan
    Tugas cover jibbo dedak kasi makan
    Itu sebab buta perut tak nampak jalan




    BalasPadam
    Balasan
    1. Ewaah barua Madey cai 1.14pg ni siapa pula gerangan
      Nampak macam bodoh bingai tapi tinggi angan-angan
      Tidak usah ler cuba nak lempar batu sembunyi tangan
      Nanti marah pula kita panggil ko bangsat gelandangan

      Padam