Jumaat, 12 Ogos 2016

PAS 90 Juta ~ Hadi Buat Bengong Bengong Dot Com..!


Kenapa susah sangat???

Layan...

KENAPA HADI AWANG SUSAH SANGAT NAK BERI JAWAPAN?


Presiden Pas, Hadi Awang dilaporkan enggan memberi ulasan lanjut mengenai dakwaan Sarawak Report bahawa parti itu ada menerima RM90 juta daripada Najib Razak atas alasan beliau baru balik dari luar negara dan belum membaca lagi berita berkenaan dengannya.

Saya baru balik...belum baca lagi, kata beliau.

Selepas diasak, Hadi kemudiannya menyerahkan kepada Pas Pusat untuk mengambil tindakan lanjut mengenainya.

Saya baru balik...belum baca lagi...serah pada Pas Pusat, tambahnya kepada wartawan sebaik tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu.

Isu yang ditanyakan sebenarnya mudah saja, benar atau tidak bahawa Pas ada atau pernah menerima wang sebanyak RM90 juta daripada Najib sebagaimana yang dilaporkan oleh Sarawak Report, baru-baru ini.

Soalan sebegitu mudah tidak memerlukan jawapan yang susah. Jawapannya hanya "ya" atau "tidak"  saja.

Kalau tidak pernah menerima wang sebagaimana yang didakwa itu, jawab saja "tidak", manakala jika pernah menerimanya, jawablah "ya".

Apa yang susah sangat? Kenapa perlu disusahkan jawapannya?

Kenapa Hadi Awang perlu menjawab, beliau belum membaca lagi laporan mengenai dakwaan dan kerana itu tidak dapat memberi ulasan lanjut mengenainya serta kemudian menyerahkan pula kepada Pas Pusat untuk mengambil tindakan lanjut berkenaan dengannya?

Bukankah sebagai Presiden Pas, Hadi Awang boleh memberi jawapan mudah mengenai perkara itu iaitu menafikan atau mengiakannya saja.

Kenapa beliau tidak seperti Tuan Ibrahim Tuan Man yang pantas mengatakan dakwaan itu sebagai palsu, tidak benar, berniat jahat serta bertegas akan mengambil tindakan undang-undang bagi membersihkan nama Pas?

Lagi pula, benarkah Hadi Awang tidak membaca atau tidak mengetahui langsung berita mengenai dakwaan Sarawak Report itu?

Apa yang dilakukannya sepanjang dalam penerbangan?

Apa telefon bimbit yang dipakainya?

Tidak adakah pegawai-pegawainya yang menjaga hal ehwal media atau politik memaklumkan secara langsung kepadanya berkenaan dakwaan menerima wang RM90 juta daripada Najib itu?

Seperkara lagi, kenapa Najib sendiri masih diam membatu berhubung dakwaan Sarawak Report itu?

Jika tidak ada majlis rasmi yang membolehkannya bercakap secara langsung dengan wartawan, apa gunanya beliau ada Facebook dan Twitter yang punya berjuta pengikut itu?

Sama seperti Hadi Awang, Najib juga hanya perlu menulis "tidak" saja di Facebook dan Twitter miliknya, jika benar beliau tidak pernah menyumbang apa-apa dana, baik kepada Pas, mahu pun mana-mana pemimpin parti Islam tersebut.

Susah sangat ke? Kenapa sehingga ini Najib tidak melakukannya?


Bila lagi nak saman???

Lu Fikir La Sendiri!!!

31 ulasan:

  1. He.he.he.
    Dh mnyangkit penyakit najis dkt hadi.
    He.he.he.
    Psl isle bule jdk halal sokmo

    BalasPadam
  2. Serupalah dengan Abu Kassim dan Zeti Akhtar, bila ditanya tentang laporan polis Khairul Azwan, mereka tak mahu beri jawapan. Tunggu nak bincang dengan peguam dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi Najib lebih teruk. Tal mahu jawab pun. Jawab sepatah dua. Sampai keluor 40 jawapan dari konco2 nya pasal apa tujuan dan dari siapa RM2.6 bilion dalam akaun bank dia.

      Sekarang RM90 juta dari PAS tak tahu dari mana. Kalau betul baki dari belanja PRU13 dulu "di pulang kpd Pak Arab", duit RM90 juta tu dari mana? Dari lubang jub Jing Jibo ke?

      Padam
    2. Nk bincang dgn peguam.
      He.he.he

      Ore tnyo dapak dok 90juta.
      Yes or no jah.
      He.he.he

      Bodoh sokmo cai najih

      Padam
  3. Bila seseorang nak membela diri dan tidak mengaku salah bolehkah guna khidmat peguam. Tapi kalau pasal ambil duit ni tak payahlah nak pakai peguam. Jawab sajalah dengan mudah, ya atau tidak. Nak berbelit dengan peguam buat apa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju setuju.

      Padam
  4. 7:44 yg da tebelit2 sbenarnye,makin klakor tengok..

    BalasPadam
  5. Soalan ambil dedak ke? Yang tak ambil jawab tidak. Yang ambil dia pusing pusing jawapan. Soalan suami kahwin lagi? Suami jawab tidak, dan tanya balik kenapa nak beri izin ke? Tapi yg dah kahwin lagi dia pusing lagi. Camtu juga hadi awang tu. Jawab je mu ada bukti aku amik wang tu? Bodoh camne nak jadi pemimpin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Pemakan dedak Jibo sangat teruk. Kahwin tak kahwin tak kira. Dia anjing.

      Padam
  6. Sakau macam RIBUT
    Nak jawab macam SEMUT.

    BalasPadam
  7. Ini lah satu satu nnya posting putrayahudimerdeka yang lansung tak ade kena mengena dengan 1mdb... kah kah kah kah....

    Kah kah kah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Balas...nama je putera merdeka Tapi otaknya masih dipasong cina kafir DAPig...

      Padam
    2. Kau anak Hassan Pengerusi "Cari Makan" PAC ke? Kau tahu tak bapak kau buat Laporan PAC tipu? Takda siapa nak caya dia kata Najib tak bersalah?

      Padam
  8. kalau ya pun nak pekenakan Pas takkanlah dalam pesawatpun nak suruh Pas on telefon bimbit dan ikuti perkembangan SR 24/7. apakah SR itu kiblat baru ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa cakap? Bila Cakap? Kau dapat malumat dari lobang bon.ot Jibo ke?

      Padam
  9. ayam nak jinak kena bagi makan dedak..
    bukan saja jinak tp cepat besar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jaga jangan kasi ayam tu dedak Najib. Nanti tak laku seposen se kilo.

      Padam
  10. Gertakan ini tidak akan berlaku kalau parti lebai kekal dalam bahtera pakatan seribu harapan. Kejadian serupa menimpa atas Saddam sebaik saja ada ura-ura Saddam hendak tinggalkan NWO dan bergabung dengan order yang lain. Penjajahan dunia order baru semakin meluas bilamana Negeri Ataturk jadi sasaran. Siapa selepas ini?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi bila Jibo bergelumang dengan skandal 1MDB, seleweng dan songlap berbilion masuk akaun dia, bini dia, anak tiri dia dan kroni dia, takda NGO, NPO, GPO pun nak berorder apa apa dengan dia.

      Padam
  11. pada pecacai kafir apa saja berita pemimpin Islam akan diputarbelit..so jangan jawab lagi baik.! cuba jelaskan pula Guan Eng kenapa masih dibiar jadi KETUA MENTERI ,SPRM dah JELAS DAKWA dia rasuah...bengong.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jobo,

      Dah banyak kali benor kamu keluor. Tak payah pakai banyak nama, semua orang di sini tahu bahawa anda

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut dan pada masa masa nya mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
  12. Saya tak nampak apa-apa kekalutan pun.
    Pembangunan Negara terus berjalan sesat.
    Infrastruktur dan kemudahan untuk rakyat seperti jalanraya, sekolah, hospital dll sentiasa diperbaiki dan ditambah.
    Projek-projek kerajaan berjalan terus tanpa terganggu.
    Pelaburan pihak swasta dan syarikat asing tetap berkembang.
    Gaji kakitangan kerajaan sentiasa naik dari tahun ke tahun dan bonus tahunan juga diberi.
    Warga asing berpusu-pusu datang ke Negara ini untuk menumpang cari rezeki.
    Kerajaan yang dah sedia ada sekarang ini ok apa.
    Apahal nak buat kacau bilau mahu tumbangkan kerajaan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo copy paste komen yang sama sejak dulu dulu.

      Lebih separuh rakyat kata Kerajaan yang dah sedia ada sekarang ini tak ok. Di PRU13, kalah undi popular. Nyaris lingkup. Akan lingkup di PRU14.

      Padam
  13. Nak kata ya, nanti orang kata rasuah.
    Nak kata tidak, berdosa pulak kerana tipu.
    Nantilah dulu... balik... pikir...
    Mungkin dia orang lupa, dan tak tanya lagi.
    Atau..
    Jawapannya .. pas tidak dapat apa2 dari najib,....
    ...... kerana dalam keadaan tertentu, kita boleh tipu rakyat. Keadaan tertentu boleh jadi untuk menyelamatkan parti, ahli parti dan poket masing2.

    Teropong2 saja..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib tak pikir langsong. Tak mahu jawab. Buat derk aje. Jongos jongos dia yang jawab. Mangkin berceramok. Imej dia jadi macam tahi. Dh gigil lutut sekarang ada parti baru.

      Padam
  14. Antara SR dan Pas, kredibiliti Pas terbukti tidak pernah bergantung pada nikmat duniawi. Berbeza dengan SR yang dikepalai oleh Inggeris yang mana integriti mereka banyak bergantung pada berapa banyak upah dan motivasi duniawi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS Pemuda kata nak saman SR. Bagus lah. Bila saman nanti akan keluar segala pekong Najib. MO1 pun boleh keluar nama penuh.

      Padam
  15. Ni cerita 90 juta bro. Bukan RM 90. Jawab ya kena sound dgn ahli, Jawab tak tak Semua percaya. So, Bagi Dia Masa. Tentu ada jawaapan.

    BalasPadam
  16. Lagi pas ada penyokong tak takut keluar duit la. Aku tgk kalau Dia org buat ceramah lebat juga. 1 mlm buat 3 4 tempat sebulan dah berapa.

    BalasPadam
  17. Berapa keahli parti botox bersatu ramai nak Tanya ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Botox takda di PMO. Roz di katakan tak suka botox. Cheap, kata dia.

      Dia pakai belah mata hilangkan sepet, potong, tinggikan mancungkan hidung, koyakkan mulut nak nampak cntik. Di panggil plastic surgery.

      Orang ada berbilion Ringgit, katakan

      Padam