Sabtu, 27 Ogos 2016

Lagi Amaran & Keluhan 2 Sekupu Kupu..!


Beriya iya bakal Timbalan Presiden UMNO ni...

Naib Presiden Umno,Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menyelar segelintir pengkhianat Umno yang derhaka kepada parti selepas "tidur dan gemuk" dalam Umno.

Justeru, beliau mengingatkan anggota Umno supaya tidak terpengaruh dengan sikap golongan "musang berbulu ayam" berkenaan yang mengambil kesempatan demikepentingan diri.

"Setelah 'tidur dan gemuk' di dalam Umno, mereka kemudiannya keluar parti dan derhaka terhadap perjuangan Umno.

"Siapa tak marah apabila mereka ini ambil kesempatan... musang-musang berbulu ayam yang selama ini tidur dan gemuk dalam rumah Umno," katanya ketika berucap di persidangan perwakilan Umno bahagian Padang Serai di Kulim semalam.

sumber

Tak kuat mana pun..! Dah tua dah..! Kata baling gelas pun tak pecah..! apa nak ditakutkan..!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyifatkan seorang bekas pemimpin negara yang berkhidmat selama 22 tahun
sebagai kaki gaduh.

Presiden Umno itu berkata ini kerana pemimpin tersebut sering mengkritik pemimpin terdahulu dan sekarang sebagai tidak betul dalam segala tindak tanduk mereka.

"Ada pihak yang mengatakan Malaysia negara gagal, apatah lagi ini disebut oleh bekas pemimpin yang kita sanjung selama ini, saya dan Menteri Besar (Pahang) Datuk Seri Adnan Yaakob antara penyokong setia (pemimpin itu) selama 22 tahun.

"Kita pertahankan dia, tapi hari ini dia tergamak duduk sama dengan pembangkang. Kita semua faham orang yang kaki gaduh ini akan selalu cari gaduh.

sumber

Sekadar bercakap seperti pondan yang cuba meraih simpati..! Hujah la kenapa Tun M, barisan pemimpin yang dipecat, dibuang, ditukar dan di sejuk bekukan bersuara dan mengkritik..! Jawab la tuduhan..! berani la kedepan..!

Rakyat memerlukan hujah dan jawapan yang muktamad..! Bukan menyorok dan berselindung disebalik kelengkang badak..!

Nothing to hide..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Aku dah jangka. Najib mesti nak maikkan Hishamuddin jadi Timbalan Presiden UMNO dan jadi Timbalan PM. Najib mesti usahakan ini. Kalau tak, macam mana dia nak caya dia tak akan di heret ke mahkamah kalau dia uzur heart attack ke kena bersorong di kerusi dan tak lagi jadi PM.

    Mana dia nak caya Ahmad Zahid. Kan jenis paling tadah dulu tuh. Orang Anwar Al Jub. Bila Anwar tak pegang kuasa aje lagi, Zahid dah lain cerita. Soal nya amacam nak dapatkan bekas "Menteri Amaran" tuh jadi dapat jadi Timbalan Presiden. Zahid mesti nakkan jawatan itu bermati matian. Dia Naib Presiden yang terkanan sekali.

    Silap silap bertumbuk lagi. Tak lama dulu dia bertumbuk dah tua baka dengan sepolan, sampai ke mahkamah, tapi settle di luar mahkamah.

    BalasPadam
  2. Anak Bukit Jelutong27 Ogos 2016 6:44 PTG

    TAK MENYESAL AKU TAK HADIR MATB KELMARIN.
    KALAU SETAKAT TU SAJA YANG NAK DISAMPAIKAN......


    BalasPadam
  3. Nampak nya dia masuk chorus nyanyian Chief Kadi dari selatan tanah air. Rembat sampai roboh...

    BalasPadam
  4. Anak Kulim Kedah27 Ogos 2016 7:00 PTG

    If I am to be toppled, then contest in the Umno elections, but don’t destroy Umno, says party leader. As UMNO member nobody wants to destroy UMNO. We the grassroot member is ashamed to have a leader with full of scandals. Bongkak pulak tu.

    BalasPadam
  5. I am an east malaysian. I consider hishamuddin empty drum, trying to impress on malaysians, importanyly only in umno.

    1. He made a boo boo in lahad datu

    2. He was a laughing bum in MH370 in spite of having better english than that dumb general, dir gen of DCA and useless dep mibs of transport aziz kiprawi.

    2. What saddened me most was when he NEEDED CORROBORATION before making a move....I believed had he responded positively on that woman who saw something in the water at the bay on her flight back from umrah, something assuring could have been achieved.

    3. Hisham talked big but he is empty upstairs.

    4. We in east malaysia never accept him and/or zahid as candidate for premiership.

    5. Had he not been a son of hussein onn, he is just an ordinary lawyer...so habuk pon tak dak. Muka derk je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia di situ sekarang bukan kerana Hussein Onn tapi kerana Najib. Dia hampir kalah di pemilihan parti UMNO yang terakhir tapi Najib siku sini siku sana tolong dia dapatkan undi.

      Padam
  6. Hishamuddin is not PM material. Indecisive. He has not got the mettle to do the job of PM. He was called Menteri Amaran as Minister of Home Affairs. He has not left any mark in any ministry. Not even in the Ministry of Defence.

    On the other hand, Ahmad Zahid is the kind who cannot keep his cool. Embroiled himself in a fist fight. How to be a PM like that. On top of that, has allowed himself to appear as corrupt. Whether involved or not in the decision making, why allow your own brother to get the lucrative contract of bringing in 1 million plus Bengla workers over a period of time.

    And Tun M said Zahid had RM230 mill when he was Ketua Pemuda UMNO, presumably arranged by Anwar who was Minister of Finance at that time.

    So, UMNO delegates at the party election may choose some other for the Deputy President's post. But don't expect any untainted or dunggu one to be elected. Mr Cash Is King will dole out millions to get the votes in favour of his choice. And his choice will be Hishamuddin.

    So, if you don't want that, get Najib and the whole jingbang of UMNO blokes out at PRU14. Sad to see UMNO trashed, but no other choice.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah nyata Najib tak akan undur. Takda jalan lain dari gulingkan dia dan UMNO di PRU14.

      Najib gunakan jentera kerajaan dan media massa yang di bawah pengaruh atau lindungan kerajaan sepenuh nya untuk mempertahankan dia. Barisan Pembangkang termasuk Parti Pribumi Bersatu mesti cari jalan menyampaikan messages anti-Najib kapada rakyat 'am yang menontun TV3 dsb nya.

      Juga nak ada jentera di grassroot level masuk ke kampong2 dan kawasan yang berpendapatan rendah di bandar2 yang terasa amat sempit hidup. Dapatkan mereka betul betul fahamkan celaka yang Najib telah lakukan berkaitan 1MDB itu.

      Padam
  7. Kenapa dia huduh sangat di gambar tuh......ketawa ke, di pijak kaki dia ke, di sodok lobang belakang dia...hehe..

    BalasPadam
  8. Gemuk 2.6 biliun macamana pulak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si gemuk gedempol di gambar di pos yg lalu rupa macam hantu. Berkedut kedut macam di garit dengan kuku. Sapa kata ini going personal, memang lah. In politics and in war, tembak dengan apa pun boleh. Ini both politics and war.

      Padam
    2. Cari lah calon PM yang lain dari elite UMNo.

      Padam
  9. Tak boleh harapkan apa apa dari si muddin melainkan kata kata yang tak merosakkan imej kusin dia. Kalau tak mengampu pun, dia tak akan kata apa apa berkaitan yang di pecat, di hina puak depa. Darah daging tak boleh di cubit, di pisahkan.

    BalasPadam
  10. KO DAH PECAT SEMUA YANG BERANI, SEKARANG KO CABAR) NAajib: 'Kalau nak jatuhkan saya tandinglah dalam Umno’


    CAMERON HIGHLANDS – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mencabar mana-mana pihak dalam Umno yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan Umno termasuk dirinya supaya bertanding dan mencabar beliau selaku presiden dalam pemilihan parti akan datang.
    "Kalau hendak jatuhkan saya bertandinglah dalam Umno tapi jangan runtuhkan Umno," katanya ambil disahut tepukan gemuruh.
    Najib berkata demikian semasa berucap merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Cameron Highlands, di sini hari ini.
    Malah, Najib secara sinis berkata jika beliau mempunyai hasrat menjadi Perdana Menteri dan Presiden Umno untuk tempoh 22 tahun lagi, Perlembagaan parti sebelum ini boleh dipakai.
    "Kalau mengikut perlembagaan dahulu, siapa nak bertanding presiden dia mesti mendapat sokongan daripada 56 Bahagian Umno, ingat senang nak dapat, satu pun susah.
    "Tetapi bila saya jadi Presiden Umno dan Perdana Menteri saya ambil langkah pinda Perlembagaan dan serahkan nasib saya kepada 160,000 perwakilan yang layak memilih," katanya.
    Selain itu, Najib meminta rakyat supaya tidak mudah terpengaruh dengan sebarang laporan berita oleh pihak asing termasuk Wall Street Journal (WSJ) kerana ia tidak akan membawa kebaikan.
    "Apa yang penting adalah apa yang kerajaan beri kepada rakyat, bantu keluarga kita, ada pekerjaan atau sebaliknya, semua ini bukan WSJ yang tentu dan berikan.
    "Usah ambil kisah sangat cerita daripada pihak luar, tetapi apa yang penting adalah kita mampu pertahankan kemerdekaan dan kedaulatan Malaysia," katanya. - Bernama
    celahgelegar at 5:33 PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia sebut WSJ tu, makna dia tahu orang kampung pun dah tahu sikit sebanyak apa WSJ cakap.

      Bersatu kena follow up ini teruskan beri penerangan kpd org2 kampong dn yang pendapatan rendah tak tahan GST, harga barang naik dll

      Padam
    2. Kupra worak dia lah kata "bertandinglah dalam Umno". Dah dia tangguh pemilihan parti UMNO sampai PRU14, apa nak tanding.

      Padam
  11. Sori, Jibo, too late. You no resign, Umno no topple you, people now gunning to lingkupkan Umno.

    BalasPadam
  12. Kaki gadoh lebih baik dari kaki Samun Macam Lanun Bugis Penyamun Terdohor Dunia!!

    BalasPadam
  13. Kerja lembab macam ciput babi..pergi himpun pum tak sampai 40k... Suil..loo.

    BalasPadam
  14. Oik Jing Jibo dah masuk pakai nama pulak. Aku ingat dah mati. Tapi dah sampai masa aku nak tengok tv. Carry on menyalak, Jing.

    BalasPadam
  15. Hahaha..himpun ciput jer yg datang..gegar kat sini.cai cai bagai nak rak..yang datang banyak yg terberak...

    BalasPadam
  16. Yg ramai dtg nak tangkap pokemon tak sempat basuh berak ma. Lge lagi tak mau tangkap, lagi mau tiangkap peribumi. Main main ke.

    BalasPadam
  17. Yg ramai dtg nak tangkap pokemon tak sempat basuh berak ma. Lge lagi tak mau tangkap, lagi mau tiangkap peribumi. Main main ke.

    BalasPadam
  18. Setiap yg bermula pasti berakhir. Kebenaran akan mengatasi batil.
    Nak tewaskan pahlawan bugis susah sangat, kita tewaskan parti Keris bogel. Sebagai pengajaran akan keangkuhannya

    BalasPadam