Selasa, 23 Ogos 2016

Balaci Jangan Hina Agong..!


Dr M: Adakah Riza Aziz anak tiri Agong?

Cubaan mempertahankan Datuk Seri Najib Razak berhubng dakwaan skandal 1MDB di kalangan dalam Umno kini mencapai tahap tidak dapat diterima akal, kata Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.
Bercakap kepada media bekas perdana menteri itu berkata apabila beliau mendakwa pihak terbabit sebenarnya sedang mengampu Najib, mereka sebaliknya "menjerit" dan tidak mampu menjawab siapakan individu dirujuk sebagai Malaysian Official 1 (MO1) dinyatakan Jabatan Kehakiman (DOJ) AS.
"Sekarang ada laporan DOJ Amerika membuat tuduhan, kenyataan bahawa banyak wang 1MDB diseleweng anak tiri Najib dan juga kawannya Jho Low dan seorang yang dipanggil MO1.
"Ini jadi satu masalah sebab ada yang kata MO1 adalah Yang di-Pertuan Agong.
"Jadi, (adakah) anak tiri Yang di-Pertuan Agong (adalah) Riza Aziz?" tanya Dr Mahathir.
Justeru katanya keadaan sekadang jelas bahawa dalam usaha pihak tertentu mahu mengambil hati Najib mereka membuat tuduhan yang tidak masuk akal langsung.
"Jelas sekali bahawa dalam usaha nak ambil hati, nak ampu - dapat dedak mungkin - mereka buat tuduhan yang tidak masuk akal sama sekali.
"Apabila disebut perkara ini, saya dapati pengikut Najib menjerit tapi depa (mereka) tak boleh jawab (siapakah orang dirujuk sebagai MO1)," katanya.
Dakwa berdasarkan perlembagaan 
Seperti selalu Dr Mahathir menyasarkan Najib dan mengaitkannya dengan skandal syarikat pelaburan milik negara - 1MDB - dalam kempennya mengetepikan perdana menteri.
Ketika sebahagian daripada pemimpin Umno menafikan MO1 adalah perdana menteri, sebahagian yang lain mengesahkannya namun menegaskan Najib tidak terbabit dalam salah laku pengurusan 1MDB.
Beberapa hari lalu Anggota Parlimen Langkawi Datuk Nawawi Ahmad - melalui media sosial - 'mencadangkan' orang yang dirujuk sebagai MO1 itu adalah Yang di-Pertuan Agong berdasarkan kedudukan perlembagaan negara.
Dalam tulisannya di Facebook, yang disunting empat jam kemudian, Nawawi berkata Agong adalah orang yang bertanggungjawab terhadap kerajaan.
"Maka, mengikut perlembagaan, MO1 ialah Agong," katanya.
Nawawi kemudian menjelaskan status kontroversinya mengenai Agong tiada kaitan dengan saman sivil DOJ.
Katanya ada dua perkara yang berbeza dalam hal itu kerana DOJ menyebut MO1 ialah Malaysian Official One, manakala beliau menyebut Malaysia Official Number One.
Bagaimanapun pada 20 Ogos lalu Sinar Harian melaporkan Nawawi berkata beliau hanya akan memohon keampunan jika dititahkan oleh Agong - yang juga Sultan Kedah ketika ini.
Bagaimanapun, Nawawi berharap beliau tidak perlu berbuat demikian.
"Kalau nak mohon maaf, saya mestilah bersalah. Tapi dalam kes ini saya tidak bersalah, saya nak mohon maaf buat apa," katanya.
Dr Mahathir berkata keengganan pemimpin Umno bertindak terhadap kritikan dan dakwaan ke atas Najib adalah antara faktor yang akhirnya mendorong pembentukan parti baru, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Dr Mahathir yang pernah menjadi perdana menteri selama 22 tahun berkata BERSATU ditubuhkan hanya selepas pimpinannya mendapati tiada lagi ruang untuk melakukan reformasi dari dalam Umno.
Turut hadir di sidang media di bangunan Persatuan Alumni Universiti Malaya itu, presiden penaja BERSATU Tan Sri Muhyiddin Yassin dan lima ahli jawatankuasanya.
Seharusnya dedak (rasuah) sudah boleh dikategorikan sebagai dadah terlarang..! Ianya jelas boleh membuatkan siapa yang mengambilnya hilang pertimbangan dan lupa daratan..! 
Harga diri? dah lama dah hilang..!
Lu FIkir La Sendrii!!! 

42 ulasan:

  1. "Jadi, (adakah) anak tiri Yang di-Pertuan Agong (adalah) Riza Aziz?" tanya Dr Mahathir.

    Komen:

    Ayat itu dikarang oleh Madey dan tidak dikarang oleh orang lain makanya dalam konteks ayat berkenaan Madey secara tidak langsung membuat tuduhan berkenaan. Wakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. PrOoTt...💨💨💨💨arghhh leganya

      Padam
    2. budak 12.29 tu dah termabuk dedak kott..

      Padam
    3. serupa dengan perkataan boyboy yang ditulis oleh Putra K (bukan Putra M) itu yang bakal dinaikkan sebagai PM dalam penantian dan kaitannya dengan Madey iaitu ayat berkenaan berbentuk tuduhan.

      Meskipun Putra K sekadar beri bayangan atau tanda soal namun pembaca dapat agak yang boyboy dimaksudkan adalah anak si Madey dan bukan anak si Melayudin.

      dan oleh kerana ayat itu dikarang oleh Putra K makanya persepsi Madey mahu boyboy (anak sendiri bukan anak Melayudin) jadi PM dalam penantian adalah datang dari dari Putra K bukan Putra M.

      justeru kalau ada pihak yang berasa tersinggang kerana boyboy disebut-sebut sebagai PM dalam penantian, sumber yang menggerakkan perasaan anda itu adalah Putra K.

      kik kik kik

      Padam
    4. Ada sesiapa faham apa Mamat 1:01 PTG cakap? Selain dari dia sendiri atau yang se otak dengan nya?

      Padam
    5. Apabila Mantan MO2 menyatakan Mantan MO1 masih berada di Tanah Melayu semasa insiden Memaly, apakah yang dimaksudkan oleh Mantan MO2? Ada sesiapa yang tak faham pertanyaan itu atau buat buat tak faham? Kah kah kah.

      Padam
    6. Memang mudah untuk pihak penuduh minta lawannya itu melahirkan rasa kesal atas kesalahan yang dituduh telah lakukan tapi jarang ada penuduh yang tergerak hati untuk minta maaf atas kesalahan yang dia sendiri lakukan. Contohnya ketirisan NEP, penyelewengan PKFZ, kelembapan Bestari. net dan banyak lagi, belum ada pihak yang tampil ke depan bagi melahirkan perasaan kesal kerana telah menyusahkan rakyat. Makanya apa yang boleh disimpulkan ialah apabila dulang kata paku terhegeh hegeh, dulang harus melihat dirinya dalam cermin sebelum mengulangi tuduhan. Kuang kuang kuang.

      Padam
    7. Jing Jibo @ 147, amende nya "ketirisan NEP" Jing? Majoriti pengundi Melayu tak reti cakap begitu. Yang depa reti tu Najib buang NEP mengkhianati dan mendengki kaum Melayu -

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membiming peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di buang, secepat mungkin.

      Padam
  2. Berdasarkan latar belakang Rozy, anak nya boleh jadi anak tiri beberapa lelaki lain, secara tak legal le.

    Going personal? Siapa kata in politics and war takda anything personal?

    Now now, jangan nuduh aku mengata sesiapa yang korang kanal - aku tak sebut nama pun. Ha nya nama timang timangan. Siapa menimang? Harimau dan singa yang buas, beware.

    Pernah dengor?: The fault lies not in the idea but in the interpretation.

    Ok guys, now pigi lunch - appointment.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa hal pun, bukan YDP Agong. Tak masuk akal. Tapi memang, ada lain lain yang mungkin.

      Bukan yang menimang tu buas. Yang di timang tu bukan main buas, kata orang.

      Padam
  3. 12:38 AM
    Tuesday, August 23, 2016 (EDT)
    Time in Washington, DC

    Sekarang dah masuk 23/8 di Amerika--- ooi DOJ tidur ke?

    BalasPadam
  4. DoJ - Dept of Jamban
    Fbi - Fuxking Bitch Intelligent

    Dah 23/8, dah tangkap ke belum?
    Dah dakwa ke belum?
    Janji 22/8

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooi anjing, kau takda lain nak cakap ke? Cakap pulak tak senonoh. Otak kau kecik benor ke.

      Padam
  5. 12.41
    depa tido mcm tuan depa juga... asal jer berita dan action dari USA... America. ... trrkinja kinja la barua batua uncle sam disini sahut menyahut... gebang2 .. terpekik terlolong ..... puiiiii... barua pluralist. .. evangelist. ...lgbt dan gay

    kirja mcm CIFUT BABI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nate' Jing, coba kau kasi tau apa makna kau kata "barua pluralist. .. evangelist. ...lgbt dan gay" tuh. Siapa yang kau maksudkan. Coba justifikasikan tepat ke tidak.

      Tapi sebab kau anjing, tentu kau tak buat gitu. Aku ha nya nak sebat kau aje di sini ....kung kung kung....

      Padam
  6. Mana boleh pertahankan Najib berhubng dakwaan skandal 1MDB di kalangan dalam Umno atau di luar Umno. Takda fakta dan hujah yang munasabah untuk mempertahankan nya.

    Itu sebab mereka yang coba buat demikian cakap mengarut. MO1 = YDP Agong kepala bapak dia.

    Najib sendiri tak dapat jawab, takda fakta dan hujah yang tak mengkompromi dia, apa yang di cakap boleh jadi incriminating evidence. Atau jadi apa yang Anina Langkawi kata Najib kincing (bohong) rakyat.

    Itu sebab bila meletup skandal 1MDB dan RM2.6 bilion dalam akaun bank dia, mula mula dia diam aje. Pastu dia cakap sepatah dua. Lepas tu, kuncu2 dia yang keluarkan bermacam punca duit itu dan apa tujuan nya.

    Hingga ada 40 jawapan yang berlainan di senaraikan oleh seorang hamba Allah yang minat nak tahu. Tak terjawab jugak. Hah, sekarang DoJ dah jawab sebahagian nya. Tunggu lah siri berikut nya.

    BalasPadam
  7. Bila Najib diam aje,

    Najib’s silence is an admission of guilt

    Dalam kes Bollock vs Hedgewog in the High Court of England di London, Hakim putuskan bahawa "Silence is an admission of guilt."

    Ada di dalam the Royal Journal of Precedents in the Courts of England, Scotland and Wales, Volume XXXVII, Folder 28, Case 189(a).

    Semua penghakiman di Mahkamah Tinggi England, Scotland and Wales di akui dan di gunakan di Malaysia.

    Jadi, Najib's silence is an admission of guilt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. If silence is admission of guilt to be applied to all cases, we have no choice but to admit that the former MO1 was wholy responsible of all aspects leading to the chaotic Memali. Is that the actual case?

      Padam
    2. Oooooooooo now you are admitting the MO1 in DoJ's documents is Najib? Thanks for the admission. Wish more like you around.

      Padam
    3. DoJ is a foreign inst dealing with its own problem whereas Memali is a local problem. Since no one is perfect, it is up to the people to chose the one which is the lesser evil, with one condition that is people' choice must be respected. Will ya? If the answer is yes then what i can say is that, not many like you around but since Madey might want to say how stupid you are to accept people's choice, will you still hold on to your principle? I dobt you will! Nope?

      Padam
    4. KO1 (K for Kedah) telah di tendang kkeluar oleh MO1, itu yang membuatkan mantan MO1 marah sangat tu, kerana mantan MO1 ingin menjadikan mantan KO1 sebagai bakal MO1 nanti.

      Padam
    5. 2:34 PTG, don't be stupid asking if we'll respect the people's choices. Don't be daft implying just because we want Najib out ASAP, it means we don't acknowledge that he can only be "di gulingkan" at PRU14. Before PRU14, we only ask that he resign or UMNO replace him. Now it looks like dia akan di gulingkan.

      Lu sikola mana? Tatak bole interpret or assess the thinking, the arguments, the wants of those opposing Jibo all these while. Lulu sikola Cina ka sekoloh pondok? Lu Jing Jibo @ DAP Red Bean Suspect arr?

      Padam
  8. Udah udah le. Tak usah le batu api kan lagi Tun M tu. Kalau syg kat dia, cool kan lah dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo 1:35 PTG, aku tau kau gila, orang cakap pasal Jibo kau kata batu api kan lagi Tun M tu.

      Memang tak guna jawab, tapi aku suka membodohkan kau, menunjukkan pembaca bahawa kau gila dsb nya.

      Terima kasih lah bagi aku peluang buat gitu.

      Padam
    2. 154pm tak baik ngata org gila. Macam org tak siuman lah ko ni.

      Padam
  9. dulu macai protun cakap 22ogas najib didakwa' dah 23ogas penah aku tungu berita dari mahkamah amerika, tungu punya tungu berita itu tak keluar pun he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau nunjukkan kau gila lagi, Jing Jibo. Kalau di kira dalam 1-2 hari ni dah berpuluh kali kau cakap yang sama tuh.

      Tapi takpa, teruskan. Kau sekor aje anjing Najib di sini, walau pun ada masa kau menulis tak gila sangat, ha nya mengarut. Jadi, dengan aku menunjukkan pembaca bahawa kau ni orang gila, bermakna tulisan kau yang tak gila sangat itu pun tak boleh di percaya.

      Carry on, Jing.

      Padam
  10. Jing Projib macam xsabar2 nak tgk Jho Low, Riza and the Gang nak kena dakwa ke? Kena maklum, andaikata pihak dituduh tidak hadir atau peguamnya hadir...Pertuduhan Sivil yang selalu dilaung2kan Najib akan bertukar menjadi Pertuduhan Jenayah....Tunggu la waktu tue....Bila waktu itu, Seluruh Rakyat Malaysia akan MALU apabila dengan rasminya MO1 adalah PM Malaysia.......DS Najib....kecuali Jing Projib...akan kata2 mcm..."penjajahan" campurtangan asing" ler...

    Cepat atau Lambat, yang PASTI MAJORITI SENYAP RAKYAT MALAYSIA akan melakukan perubahan pada PRU14...

    #SelamatkanMalaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak gitu, Bang. Dia gementar, risau, nak tahukan ada yang lawan DoJ ke, kalau ada, panjang lebor le lawan DoJ tuh, macam macam keluor di masa bicara, nama MO1 dsb nya.

      PMO tak kasi tahu dia. Lagi frust, nervous, jadi coba cover up dia punya perasaan dengan cara menyenyeh di sini le. Tak senonoh punya anjing dia tuh.

      Padam
  11. Tak kira berapa ogos pun yang pasti proses keadilan di Amerika telah berjalan, lambat laun muka tebal tembok
    china si Jibon and Rozypoo pun akan runtuh jua dan mereka akan ditimpa azab siksa kehinaan di dunia lagi... Manakala Akhirat pula menanti dengan balasan yang maha pedih selagi mereka tidak insaf dan bertaubat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Darpada sibuk meramalkan nasib orang, lebih baik kamu bermuhasabah diri dan ramalkan nasib apakah yang bakal didepani.

      Padam
    2. Kamu tak ramalkan nasib Najib? Atau nasib rakyat? Awat ha?

      Padam
    3. Mana dia nak ramal. Dia selalu di romol.

      Macam budak pompuan Melayu DAP apekename nye yang kalah di PRK Tk Intan, mendentumkan kerusi DAP di situ. Tak tau mana poyi dia da'ah, sonyap sajo, dah di simpan sesiapa di London ke ape. Si Cina DAP yang pakai nama Melayu tu ke.

      Padam
  12. jing jibo takut bini..lepas tensen kat blog ini..diketuk kepala setiap hari..meroyan lah dia menagih simpati...
    jing jibo takut bini
    jing jibo takut bini
    ada org ajak bedebat dia lari
    spin lagi dan lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Drpd berdebat baik bertumbuk sekali. Tapi, itu bukan caranya. Tak ada kesudahannya. Yang dah tentu, bengkak bengkil dapatnya. Ko ingat sapa yang teruk.

      Padam
    2. Tangkap masuk jel aje jing jibo tuh. tapi ajib ghor dah buang sia. bedebah

      Padam
    3. Tak usah le kelakuan begitu, mahazalim namanya tu. Cuba jingtun kena rantai leher tu dan suruh jaga pintu masuk jel, apa rasa.

      Padam
  13. Rosmah mansor menjerit apabila membaca berita Jho Lho membelanjakan be RATUS RATUS JUTA ringgit wang 1mdb untuk minum arak dan berjudi;

    "He should remember its my money also!”

    -Sarawak Report (chai kalau tak betul, soh hippo saman)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha hohoho hihihi, her money oso. assol

      Padam
  14. Posting Putrayahudimerdeka mintak namawee ditangkap ati ni anak pundek kutty Marina Mahathir pundek pertahan kan namawee dari ditangkap... mungkin Putrayahudimerdeka buat u turn balik pasal budak namawee nih.... nnti 20k tiap bulan x masyukk... bole miss syoruu bulan nih.... ahakss

    BalasPadam
  15. hehehehe...... apakata kita ulang tuduhan Tun kata YAng DiPertuan Aging kena tahanan rumah...... come..come...come.... itu statement ker atau lawak2..... heh... memang korang ni pentaksub Tun lah.... now nengok Tun sudah termasuk lagi.... sah memang ada konspirasi Tiga badut tambah Tun yang jadi kepala badut.... alasan apa lagi yang paling selamat?.... mudah jer...katakan ajer Tun bukan termasuk.... tapi nyanyuk.... confirm org boleh terima.... Oooooo Tun Nyanyuk...so tok sah dengar lagilah apa yg dia nak cakap..... si obsessed kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. #tersasul..... bukan termasuk. maaf atas kesilapan

      Padam